Dan moet je deze variant maar eens proberen:quote:Op donderdag 7 november 2013 18:32 schreef borisz het volgende:
De eerste diebloemkool
voor mij lekker klaar kan maken moet nog gevonden worden. Waar ik andere groenten heb leren eten is dat bij bloemkool nog steeds niet het geval.
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef golfer het volgende:
Zelfs ik vind geroosterde bloemkool uit de oven erg lekker.
Eerst een paar uur in een plastic zak marineren met knoflook, zout, peper, komijnpoeder en koreanderzaad.
Dan lekker een half uur in de oven (halverwege omscheppen) en de laatste 10 minuten nog even wat parmezaan er over en de bovengrill erop.
Nou.. het was toch een beetje veel geweest afgelopen dagen blijkbaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Specifieke reden waarom het niet lekker zat vandaag?![]()
Wel goed dat je toch nog productief bent geweest in elk geval!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, hup een eeuw terug de tijd in.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:36 schreef Bluezz het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ans-cultuurgoed.html![]()
Ja, Ruby Wax..quote:Op donderdag 7 november 2013 19:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Sun, mindfulness. Niet voor niets een hype. Sterkte joh!
Ja dat is wellicht slim.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, Ruby Wax..Maar mijn psych was er wel wat terughoudend over.. ik moet eerst opruimen..
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaarquote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
quote:Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaar
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, wat is het verschil tussen roosteren en grillen en hoe lang gaat de bloemkool in de oven?
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.
Ik zit er zelf ook aan te denken - vooral uit nieuwsgierigheid en stiekem ook een beetje om te kijken of het me kan helpen de onaangenamere kanten van mijn AD(H)D op een betere manier op te lossen dan Ritalin slikken (wat mij bijzonder slecht beviel, hoe nuttig het ook kan zijn). De recht door zeese en niet-zweverige aanpak van deze therapievorm spreekt me erg aan en ik heb een schop onder mijn kont nodig om iets als meditatie een goede plek in mijn dagritme te geven, want ik vind dat zelf maar lastig, hoe zeer ik ook weet dat het (voor mij) werkt als een tiet!
ah, dus roosteren is gewoon op ovenstand.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.
Vanmiddag. Opeens trok de mist op. Gek is dat altijd. Daarvoor nog even flink lopen vlammen qua koorts en toen pvvwoessjjj. Nu nog wel wat moe en licht in het hoofd, maar morgen kan ik weer redelijk normaal functioneren, denk ik.quote:
nette tafel geworden.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:
[ afbeelding ]
Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Mindfulness, CBT, ACT en aanverwante cognitieve therapieën werken bij veel mensen idd redelijkquote:Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.
Maar inderdaad als aanvulling, wanneer er een bepaalde problematiek is vastgesteld, niet als therapievorm.
Overigens is wel wetenschappelijk vastgesteld dat het werkt. Dat vind ik zelf dan weer erg fijn.
Tofquote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:
[ afbeelding ]
Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Moet mn jaarrekeningen erbij halen en dan controleren. Volgens BD heb ik huurtoeslag gekregen waar ik geen recht op had (volgens hun berekeningen heb ik 3000 meer gekregen dan ik heb geschat). Ik kan t niet geloven omdat ik in 2012 5 mnd werkloos was maar moet t dus checken. Bel pap om te zeggen dat ik dat morgen doe.
Ja ik ben alleen bang dat ik t toch wel moet betalen en elke extra uitgave is nu teveel, zeker 200 euro.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!
Natuurlijk!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:52 schreef JochemP het volgende:
Ik heb eergisteren een 'Shepherds Pie' gemaakt (ovenschotel met aardappelpuree, gehakt, wortel en ui), maar ik heb een beetje veel. Zeker de helft van een glazen ovenschaal van normale grootte heb ik over. Nu ga ik morgen naar het buitenland voor 5 dagen, ben woensdag terug. Kan ik de boel invriezen in van die plastic bakjes en dan zonder maagzweren op te lopen dat ontdooien in de oven/magnetron als ik weer terug ben?
Ah dat programma. Niet gezien. Klinkt als gebaseerd op dat experiment in een schoolklas. Naam even kwijt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef AnneX het volgende:
@Dude et al : éen van de vele linkjes http://zappen.blog.nl/bnn(...)e-racisme-experiment
Ws. ook al op uitzending gemist.![]()
Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.
Verder nog altijd confronterend.
Ik hoorde ook (domme) uitspraken, waarover fft wel eens vertelde...je spreekt best goed nederlands ....8)7
Geheugen hé! Zweiquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:16 schreef Isabeau het volgende:
Oprah heeft overigens een keer een show gemaakt met precies dat experiment: mensen in het publiek werden gesorteerd op oogkleur omdat mensen met blauwe ogen dommer zouden zijn. Tijdens de show werd het publiek gevraagd hoe ze zich daar onder voelden. En waarom de bruinogige mensen geen bezwaar hadden gemaakt etc.
Eigenlijk geven we gewoon toe Oprah te hebben gekekenquote:
Een au pair van mijn ouders ging terug naar Slowakije en wilde haar zorgtoeslag stop zetten. Kon niet, kon alleen per 1 januari (??) en dan moest ze het teveel gekregen geld weer terug storten. Terwijl ze in het buitenland was en haar rekening in Nederland wilde opheffen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...moeders kreeg na haar overlijden nog maandenlang de Zorgtoeslag en de hele periode
op haar naam mét schrijffout !![]()
Bij de BD waren nummers en alles bekend...voor de Toeslag moest opnieuw gironrs etc worden opgegeven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:53 schreef Bluezz het volgende:
Toeslagen zijn er dus eigenlijk niet om te gebruiken omdat je het nodig hebt, maar om weg te zetten voor als je het terug moet betalen.De huursubsidie keek naar je inkomen van het jaar er voor en mocht je heel erg veel minder zijn gaan verdienen dan kon je een herziening aanvragen. Maar als je dit jaar een baan had gevonden waarbij je veel meer verdiende dan hoefde je het nooit terug te betalen, want het was gebaseerd op een reeds vastgesteld inkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hebben ze toen ineens omgezet naar een soort voorschot over het lopende jaar (toen het van huursubsidie naar huurtoeslag ging), wat je eventueel terug moet betalen als je inkomen is gestegen. En daar gaat het dus heel vaak heel erg mis
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
...Sensitivity training...http://en.wikipedia.org/wiki/Sensitivity_trainingquote:[b]Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef AnneX het
Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.
Houd me op de hoogte. Ik heb ook nog schouderkarbonade liggen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 07:33 schreef regnavetto het volgende:
Voor mijn werk schouderkarbonade marineren zodat ik die morgen ochtend kan opzetten voor mijn eerste pulled pork. Mocht het bevallen doe ik het een andere x met een procureur oid.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 07:33 schreef regnavetto het volgende:
Voor mijn werk schouderkarbonade marineren zodat ik die morgen ochtend kan opzetten voor mijn eerste pulled pork. Mocht het bevallen doe ik het een andere x met een procureur oid.
Groot stuk varken, lang garen en dan helemaal uit elkaar trekken. Veel doen het op de BBQ, dat wil ik deze zomer eens proberen.quote:
Staat nog steeds hoog op het uitprobeerlijstje hierquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Op de BBQ wordt het wel het lekkerste, maar uit de oven viel me zeker niet tegen!
Ohja goed dat je het zegt. Ik zal ook weer eens op zoek gaan naar winacties.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:13 schreef Myraela het volgende:
Gisteren werd de microplane trouwens gebracht. Wat een prachtig ding.Veel groter dan ik had verwacht.
Ruimschoots, maar ik mis er wel een paar die geheid ook overal bingo opleveren.quote:
Was leuk om te doen op de BBQ. Alleen heel snel doe ik het niet meer, het was heerlijk daar niet van maar om 4 uur 's nachts beginnen om om 6 uur 's avonds klaar te zijn vond ik een beetje teveel van het goedequote:Op vrijdag 8 november 2013 08:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Groot stuk varken, lang garen en dan helemaal uit elkaar trekken. Veel doen het op de BBQ, dat wil ik deze zomer eens proberen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:02 schreef Molleman het volgende:
[..]
Was leuk om te doen op de BBQ. Alleen heel snel doe ik het niet meer, het was heerlijk daar niet van maar om 4 uur 's nachts beginnen om om 6 uur 's avonds klaar te zijn vond ik een beetje teveel van het goede
Was een stuk van 4 kilo ofzo. Procureur.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]had je er een heel varken op liggen of zo? Zo'n 6 uur voor een stuk van 1kilo ongeveer, valt best mee toch?
Ah, dan zou ik het de volgende keer gewoon ik kleinere porties verdelen en naast elkaar klaar maken. Minder lang werk, meer lekkere bast-oppervlak en heerlijk mals vlees evengoed.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef Molleman het volgende:
[..]
Was een stuk van 4 kilo ofzo. Procureur.
Vind ik niet erg handig. Gebruik elektrische thermometers die ik buiten de BBQ af kan lezen zodat het deksel er zo min mogelijk af hoeft (temperatuur moet 120 graden blijven). En om nou 4 thermometers aan te schaffen vind ik teveel van het goedequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah, dan zou ik het de volgende keer gewoon ik kleinere porties verdelen en naast elkaar klaar maken. Minder lang werk, meer lekkere bast-oppervlak en heerlijk mals vlees evengoed.
Tja.. dan gewoon óf minder in 1x maken, of het vroege opstaan er wel of niet voor over hebben idd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:45 schreef Molleman het volgende:
[..]
Vind ik niet erg handig. Gebruik elektrische thermometers die ik buiten de BBQ af kan lezen zodat het deksel er zo min mogelijk af hoeft (temperatuur moet 120 graden blijven). En om nou 4 thermometers aan te schaffen vind ik teveel van het goede
Ik betaalde echt geen drol voor een stuk procureur van 4 kilo. Ik meende toen iets van 14 euro bij de Sligro ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
Ik moet zeggen dat k het eerst ga proberen met lapjes schouderkarbonade gewoon uit de supermarkt voordat ik me ga wagen aan een groot stuk vlees. Vind het zonde van het vlees als et niks is.
Kan weinig mis aan hoor. Langzaam, lage temperatuur en een beetje geduld - als je je daaraan houdt is het volgens mij onmogelijk om je procureur te verpestenquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
Ik moet zeggen dat k het eerst ga proberen met lapjes schouderkarbonade gewoon uit de supermarkt voordat ik me ga wagen aan een groot stuk vlees. Vind het zonde van het vlees als et niks is.
Ik denk alleen dat je een totáál ander effect krijgt. Het mooie aan een groot stuk procureur is dat het van binnen haast smelt omdat het zo langzaam gaart. Dat effect mis je met een klein lapje vrees ik..quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
14 euro?!?? Das niks iddquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:52 schreef Molleman het volgende:
[..]
Ik betaalde echt geen drol voor een stuk procureur van 4 kilo. Ik meende toen iets van 14 euro bij de Sligro ofzo.
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:54 schreef minilot het volgende:
Waar zullen we Spotify op kantoor vandaag eens mee vullen? Ik zeg: het oeuvre van M.I.A. want die schijnt net een nieuw album te hebben. Ik ken eigenlijk alleen deze van haar:
..maar dat is dan ook wel een extreem tof liedje. Benieuwd naar de rest.
Weer eens wat anders dan wat ik normaal gesproken luister.
Je wil dat ze in slaap valt??quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?
Nee? Ik val niet in slaap hierbij hoorquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.Te mijn-geschiedenisleraa-van-de-HAVO
Jawel hoor. Ben alleenquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee? Ik val niet in slaap hierbij hoorEn flinke stampmuziek op kantoor is ook niet echt een optie he
Jazzquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben alleen![]()
En ik hou wel van muziek met rare of scherpe randjes.
Ik heb een vrij eclectische smaak die reikt van obscure Duitse gothic EBM uit de vroege jaren tachtig tot punk, tot psytrance (Infected Mushroom!quote:
Ha jij hebt er de zelfde associatie bij zie ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.Te mijn-geschiedenisleraa-van-de-HAVO
Noted! Voor als ik door de ceedees van. M.I.A. heen ben later vandaag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JazzProbeer John Zorn eens
Lang, lang geleden een geweldige hype in MUZ
Nou, inderdaad!quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Sunnythesun het volgende:
De nieuwe van De Staat is weer erg lekker
Oh ik vind ze allemaal tof eigenlijk welquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!Veel beter dan de vorige twee ook. Die vond ik een beetje mweh, maar I_CON heb ik de afgelopen twee weken wel dertig keer van voor tot achter geluisterd.
Van iemand lenen ofzo? Of je moet een eigen bedrijf hebben natuurlijk. Dan kun je hem zelf aanvragen.quote:
Ik geef geen garantiesquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Noted! Voor als ik door de ceedees van. M.I.A. heen ben later vandaag.
Laatste keer dat ik De Staat live zag was wel erg tof. Goeie live band. Ik vond de CD's toch minderquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Sunnythesun het volgende:
De nieuwe van De Staat is weer erg lekker
Eric Truffaz is een tikkie lounge-achtig maar zo tofquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:21 schreef minilot het volgende:
Nick Cave is fantastisch!![]()
En Arabische invloeden zijn altijd goed!![]()
Dank voor de tips. Ik ben wat muziek betreft (net al met koken) een alleseter: genres maken me niet uit, als het maar iets bijzonders heeft en goed is.
Waarom toch steeds dequote:Op vrijdag 8 november 2013 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik De Staat live zag was wel erg tof. Goeie live band. Ik vond de CD's toch minder
Je hebt een kvk nr nodig om er zelf een aan te vragen. Lenen kan wel maar je loopt het risico dat ze net toevallig controleren en je het niet mee krijgt (al hebben wij nog nooit controle mee gemaakt hoor, maar het schijnt te gebeuren)quote:
Ik gebruik altijd die van de wereldwinkel waar mijn ouders bij in het bestuur zitten. Ze hebben mij er nog nooit naar gevraagd, behalve scannen bij de kassa. Bij de Makro waren ze een stuk strenger kan ik mij herinneren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je hebt een kvk nr nodig om er zelf een aan te vragen. Lenen kan wel maar je loopt het risico dat ze net toevallig controleren en je het niet mee krijgt (al hebben wij nog nooit controle mee gemaakt hoor, maar het schijnt te gebeuren)
Makro is niet streng. Je moet alleen ff zorgen voor een machtigingsbrief. Daarnaast hebben ze tegenwoordig gewoon scan-palen om binnen te komen dus persoonlijke controle is er niet meerquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Nee nou ja, ze kúnnen moeilijk doen..Makro is streng ja, dat had ik ook begrepen. Maar die zit hier verder weg dus daar gaan we niet heen verder dus geen eigen ervaring mee..
Is dat Milka met muziekquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Tip voor chocoladeliefhebbers: Milka Bubblé is heel lekker![]()
Reep naast me gekregen en is gevaarlijk want heb de hele dag door trek.
Ik zal ze straks als ik thuis kom even streng toespreken.quote:
Ik hoop snel! Ik mis Piet wel, maar straks heeft ie een ander plekje online ontdektquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:11 schreef borisz het volgende:
*niet het zwarte pietentopic lezen, niet het zwarte pietentopic lezen
en dan toch doen he. Deel 32 inmiddels, maar de discussie is net zover als in deel I.
Over een andere Piet gesproken. Door zijn naam staat geen streep meer, het is nu de vraag wanneer hij zich weer komt melden
Ja ik moet ze nog ff van de camera trekken, de hakers uit het haaktopic zitten er ook nog op te wachtenquote:
Azijn van maken?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:56 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand een briljant plan wat ik met flessen wijn kan doen die toch echt al een aantal jaar in de kast liggenVan die kerstpakketten-meuk en zo
Zijn ze nog ergens voor te gebruiken of open maken en door de afvoer heen
Dat wordt een gezellige boel vanavondquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Open maken, even ruiken/proeven en dan in een stoofpot mikken?? Dat zou ik doen
Ik heb best veel flessen en zoveel azijn gebruik ik nietquote:
Of een grote pan bolognesesaus. Mag ook wijn inquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoeft toch ook niet allemaal in 1x op? Je eet gewoon de rest van de maand cocq au vin en boeuf bourignon.. goed plan toch![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoeft toch ook niet allemaal in 1x op? Je eet gewoon de rest van de maand cocq au vin en boeuf bourignon.. goed plan toch![]()
Voor de variatie een goed idee jaquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Of een grote pan bolognesesaus. Mag ook wijn in
Naborstquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Als je toch naar de Makro gaat Pee, probeer dan of ze naborst aan één stuk hebben liggen. Aanbraden, fles wijn er over en 4 uur laten pruttelen...
Rundvlees, stoofvlees. Borststuk. De Sligro had het helaas niet liggen voor me, maar wel een stuk voor me afgesneden wat er vlak bij zit. Als het maar lekker lang kan stoven was mijn eisquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NaborstWat moet ik me daar bij voorstellen?
Denk niet dat de Makro dat heeft, maar ik zal morgen eens checken! Zo nog een rondje IKEA. De voorraad-indicatie zegt dat ze alles hebben wat ik wil dus met een beetje geluk een vluggertjequote:Op vrijdag 8 november 2013 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Rundvlees, stoofvlees. Borststuk. De Sligro had het helaas niet liggen voor me, maar wel een stuk voor me afgesneden wat er vlak bij zit. Als het maar lekker lang kan stoven was mijn eis
Dat is niet zo natuurlijk hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:23 schreef AnneX het volgende:
Sooo, ik zitmet een droge witte (wijn) en handje noten.
Mn.X is een middagje mantelzorgen en ik een middagje huishouden en
boskippen.![]()
In de mail kwam een nieuw recept van Kay binnenwaaien...die staat op
http://www.kayotic.nl/blog/bb-r-suri-style
En natuurlijk giet je rode wijn in de stoofpotten P.!
quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:28 schreef Bluezz het volgende:
Maak ik 3X soesjes die mislukken.
Gaat golfer het proberen, prachtig gerezen soesjes
Als hij echt van je houdt laat hij het ook minimaal een keer mislukkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 18:28 schreef Bluezz het volgende:
Maak ik 3X soesjes die mislukken.
Gaat golfer het proberen, prachtig gerezen soesjes
Zou jij voor mij wel doen he.. wel meer dan 1x zelfsquote:Op vrijdag 8 november 2013 18:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als hij echt van je houdt laat hij het ook minimaal een keer mislukken
Er waren al genoeg boter en eieren weggeflikkerd, dus ik doe het gewoon in 1x goed.quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:34 schreef TAV74 het volgende:
Als hij echt van je houdt laat hij het ook minimaal een keer mislukken
Je gaat meedoen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:10 schreef minilot het volgende:
Ik vind soesjes ook lastig! Vaker oefenen, denk ik.
(nog driekwart jaar tot eerstvolgende Heel Holland Bakt)
Eh... Naar mijn weten betekent dit 'homo' in het Italiaansquote:
ohquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eh... Naar mijn weten betekent dit 'homo' in het Italiaans
Die zit morgen ook als 1 van de 3 groentes bij het eten.quote:
Een groente die ik heb dit jaar meer heb leren waarderen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zit morgen ook als 1 van de 3 groentes bij het eten.
Ik rooster hem, samen met winterpeen, ui en knof en veel kruiden in de oven. Geeft een lekkere anijsachtige smaak.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:08 schreef borisz het volgende:
Een groente die ik heb dit jaar meer heb leren waarderen.Venkel gebruikt in salades tot wokmaaltijden en vispakketjes.
Dat klopt. Maar het is ook het Italiaanse woord voor venkel. En mannelijke homofiel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Eh... Naar mijn weten betekent dit 'homo' in het Italiaans
Ik kon het in de UK niet vinden zoals wij het hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:58 schreef AnneX het volgende:
Vraagje...wat is er bijzonder aan Nederlandse basterdsuiker?
Is dat niet bekend over de grens![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)ermde-eu-status.html
/
Weer wat geleerd! Wat is invertsuiker eigenlijk?quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:27 schreef Vork het volgende:
Basterdsuiker is een mengsel van kristalsuiker en invertsuiker, is daardoor vochtiger en beter te gebruiken als je wil dat je bakwaren minder snel uitdrogen.
Hé, dank to Vork !quote:Op zaterdag 9 november 2013 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon het in de UK niet vinden zoals wij het hebben.
Ik gebruik meestal donkerbruine basterdsuiker als ik dat voorbij zie komenquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé, dank to Vork !![]()
Kayotic Kitchen gebruikt graag en vaak donkerbruine "sugar" (zoals in het laatste recept ook weer) .
Kennen hullie dat wél?
Goeiemorgen !
ET is volkomen aan mij voorbijgegaan.quote:
MIjn vertrouwde stappers voor jaaren en jaaaarenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:10 schreef Sunnythesun het volgende:
nieuwe schoentjes
![]()
[ afbeelding ]
Ik zat te twijfelen over groen.. maar die kan ik altijd nog een keertje er bij kopen.. of bordeauxrood.. Ook tof. Heb er 17 jaar over gedaan maar ein-de-lijk heb ik ze toch een keer gekochtquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MIjn vertrouwde stappers voor jaaren en jaaaaren
Heb ze ook in het blauw gehad.
En Star Wars ook blijkbaar, dit is Yoda. ET was die telefoongastquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
ET is volkomen aan mij voorbijgegaan.
Wat een alien filosoof![]()
Ook niet als muscovado sugar?quote:Op zaterdag 9 november 2013 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon het in de UK niet vinden zoals wij het hebben.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:48 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
En Star Wars ook blijkbaar, dit is Yoda. ET was die telefoongast
Lowcarb rijstvervanger ja. Een van de makkelijkste 'trucjes' om minder kcal binnen te krijgen en toch een 'vol' gevoel te houden, plus je eigen recepten te behouden waar rijst in voorkomt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:01 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
En over bloemkool gesproken. Ik zag gister in 'Jamie saves' hoe hij van bloemkool een soort rijst maakte. Zag er wel lekker uit.
Ja die zijn ook wel grappig, al vind ik de hoge met omslagmogelijkheid nog iets leuker. Gewoon zwarte of bruine laarzen tot je de bovenkant omflapt. Dan zie je bloemen of een tartan (die laatste zou mijn voorkeur hebben uiteraardquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:45 schreef Bluezz het volgende:
Iemand op het koor heeft hoge met bloemen, ook errug leuk!
Onder een spijkerrokje of zo.
Toppiequote:Op zaterdag 9 november 2013 12:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lowcarb rijstvervanger ja. Een van de makkelijkste 'trucjes' om minder kcal binnen te krijgen en toch een 'vol' gevoel te houden, plus je eigen recepten te behouden waar rijst in voorkomt.
En lekker ook, voor de afwisseling!quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lowcarb rijstvervanger ja. Een van de makkelijkste 'trucjes' om minder kcal binnen te krijgen en toch een 'vol' gevoel te houden, plus je eigen recepten te behouden waar rijst in voorkomt.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:48 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
En Star Wars ook blijkbaar, dit is Yoda. ET was die telefoongast
Anne!quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
ET is volkomen aan mij voorbijgegaan.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:25 schreef minilot het volgende:
Ooooooo en SUNSUNSUN! De moktruitjes zijn binnen!
Ik ben nu op kantoor (de rest van de dag!), maar ik ga morgen echt zoooooooo iets maken dat in een mok kan en ze in het Foodgawker-topic plaatsen!
![]()
En ik heb twaalf mokken die erin passen![]()
Echt reuzereuzereuze bedankt!
Is je werkkamer al klaar? Zo niet, ff doorgaan johquote:
Door dit gesprek ben ik hem aan het downloaden. Straks kijken en ik vrees dat ik het niet droog houdquote:
Wel de goeie versie hè? Niet die geremasterde, 'famielievriendelijkere' versie waarin de pistolen van de feds zijn veranderd in walkietalkies!quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:40 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Is je werkkamer al klaar? Zo niet, ff doorgaan joh
[..]
Door dit gesprek ben ik hem aan het downloaden. Straks kijken en ik vrees dat ik het niet droog houd
Moet nog beginnenquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:40 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Is je werkkamer al klaar? Zo niet, ff doorgaan joh![]()
De torrent heeft 'original' in de titel, dus hoop het. Wist niet eens dat er een bijgewerkte versie was (al ligt dat erg voor de hand met al dat gezeik van tegenwoordig).quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel de goeie versie hè? Niet die geremasterde, 'famielievriendelijkere' versie waarin de pistolen van de feds zijn veranderd in walkietalkies!En met die enge uitziende shots van een computeranimatie-E.T. die nogal contrasteert met de prachtige oorspronkelijke animatronic-pop.
Moktruitjesquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:25 schreef minilot het volgende:
Ooooooo en SUNSUNSUN! De moktruitjes zijn binnen!
Ik ben nu op kantoor (de rest van de dag!), maar ik ga morgen echt zoooooooo iets maken dat in een mok kan en ze in het Foodgawker-topic plaatsen!
![]()
En ik heb twaalf mokken die erin passen![]()
Echt reuzereuzereuze bedankt!
Nou ja, het was alleen bij de 20jarige verjaardags-remaster van de film. Tien jaar later (vorig jaar) kwam er een opnieuw een anniversary-editie uit die gelukkig weer gewoon helemaal was zoals -ie hoorde te zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:47 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
De torrent heeft 'original' in de titel, dus hoop het. Wist niet eens dat er een bijgewerkte versie was (al ligt dat erg voor de hand met al dat gezeik van tegenwoordig).
Haha, ik ken het gevoel. Ik bedenk altijd 's avonds laat dat de boel om moet en begin dan meteen te schuivenquote:
Ik ga het wel zien, als het de verkeerde is ga ik opnieuw zoekenquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, het was alleen bij de 20jarige verjaardags-remaster van de film. Tien jaar later (vorig jaar) kwam er een opnieuw een anniversary-editie uit die gelukkig weer gewoon helemaal was zoals -ie hoorde te zijn
Ik heb nogal veel fascinaties. Fantasy/jeugdfilms zijn een flinke, evenals obscure muziek uit de jaren tachtig.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:52 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Haha, ik ken het gevoel. Ik bedenk altijd 's avonds laat dat de boel om moet en begin dan meteen te schuiven
[..]
Ik ga het wel zien, als het de verkeerde is ga ik opnieuw zoekenGrappig trouwens dat jij ook dit soort dingen weet. Met muziek-feitjes kom je ook vaak met leuke dingen. (Dat was jij toch, die met Piet een boel zelfde kennis deelt??)
Mooi die verschillende fascinaties, dat hebben volgens mij de meeste vaste klanten hier wel. Dat maakt de SC leuk leesvoer (soms ook minder leuk, maar bewonderenswaardig hoe open jullie soms zijn). Film lijkt de juiste versie te zijn, ga hem vanavond kijken. Moet nu nuttige dingen gaan doenquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel fascinaties. Fantasy/jeugdfilms zijn een flinke, evenals obscure muziek uit de jaren tachtig.
Wat zijn de jouwe?quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:34 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Mooi die verschillende fascinaties, dat hebben volgens mij de meeste vaste klanten hier wel.
De eerste versie die ik hiervan hoorde was van Eiffel 65. Mijn tijdquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:49 schreef minilot het volgende:
Hallooooo Myraela!
Nog vier uur tot weekend!
En dat maakt mij zo blij:
Beeeeeh. Ik was Take That-fan als prepuberaal bakvisje. Tienduizend keer beter dan die Backstreet Boys van jou.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De eerste versie die ik hiervan hoorde was van Eiffel 65. Mijn tijd![]()
Ben trouwens zo blij als een tiener dat de Backstreet Boys volgend jaar een concert geven in NL. Een vriendin en ik willen heel graag gaan. BRIAN!
quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Jonkies.. Ik ben op de lagere school ongeveer een maand lang fan geweest van The New Kids on The Block.
![]()
Snel verruild met Metallica, Nirvana en Pearl Jam overigens![]()
quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Jonkies.. Ik ben op de lagere school ongeveer een maand lang fan geweest van The New Kids on The Block.
![]()
Snel verruild met Metallica, Nirvana en Pearl Jam overigens![]()
Oh vreselijk! Oasisquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:09 schreef minilot het volgende:
[..]Idem! Al liep bij mij in de brugklas en in de tweede klas (toen was ik 10 en 11, jaartje overgeslagen op de basisschool) mijn Take That-fandom op merkwaardige wijze gelijk met een liefde voor Nirvana en Pearl Jam!
![]()
O, en daarna kwam Britpop: Pulp, Suede, Oasis en vooral heel erg Blur. Good times.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Aan Oasis had ik ook de pest!quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh vreselijk! Oasisdat vond ik echt erg.. (nog trouwens
) maar die tijd was goed ja
Bij mij was het heel erg Soundgarden, RATM, Smashing Pumpkins, Sonic Youth, Beasie Boys, Alice in Chains, Pavement, en later richting Bad Religion, Biohazard, Sepeltura, Downset, Madball, Korn.. En tegelijkertijd Janis Joplin, The Doors, Doe Maar, Jimi Hendrix.. enz enz enz..
![]()
Men had altijd erg de neiging me in een hokje te stoppen en de samenvatting was dat ik een alternatievehardcoreskatehippie was had ik bedachtOfwel: als het maar een beetje anders was vond (vind) ik het vaak wel tof..
quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:17 schreef golfer het volgende:
Zo. De mice-en-place voor het diner van vanavond is vrijwel klaar. Straks alleen nog even wat finishing touches.En dan als toet die verdomde met slagroom gevulde soesjes met een chocoladetopping met 2 soorten lekker ijsch en een limoncello ernaast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo![]()
![]()
Ja grappigquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:19 schreef minilot het volgende:
Ja, ken ik beslist nog van toen. Ik denk dat wij een zeer vergelijkbare muzikale ontwikkeling hebben doorgemaakt als puber/jong volwassene.
December 1981. Jij?quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja grappigVan welk jaar ben je?
Je hebt wel een headset opquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:01 schreef minilot het volgende:
O ja, werken. Even ophouden met dansjes doen dus.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar jouw spotify-lijstenquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel fascinaties. Fantasy/jeugdfilms zijn een flinke, evenals obscure muziek uit de jaren tachtig.
Suedequote:Op zaterdag 9 november 2013 15:09 schreef minilot het volgende:
[..]Idem! Al liep bij mij in de brugklas en in de tweede klas (toen was ik 10 en 11, jaartje overgeslagen op de basisschool) mijn Take That-fandom op merkwaardige wijze gelijk met een ontloken liefde voor Nirvana en Pearl Jam!
![]()
O, en daarna kwam Britpop: Pulp, Suede, Oasis en vooral heel erg Blur. Good times.
Die zijn een potpourri van rariteiten en duistere zaken en vrolijke pop. En eens in de zoveel tijd haal ik al mijn lijsten leeg en begin ik opnieuw.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar jouw spotify-lijsten
Jaa!quote:
Raakt bij mij ook een heel specifieke snaar, helaas de verkeerdequote:Op zaterdag 9 november 2013 15:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Jaa!
Ben ik nog even helemaal mijn all-time favoriete band van de WERELD te noemen.
Placebo. Keihard fan van sinds 1996.![]()
Echt alles, álles van Placebo vind ik verrukkelijk en het raakt een heel specifieke snaar in mij.
Och, echt? Nou ja, ik kan me ook wel voorstellen dat het je ook erg kan tegenstaan..quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:28 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Raakt bij mij ook een heel specifieke snaar, helaas de verkeerdeAlleen Pure Morning vind ik nog steeds cool.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:30 schreef minilot het volgende:
Daar scheiden onze wegen Sun!
[ afbeelding ]
In potentie erg gaaf, snap wel waarom je dit nummer zo gaaf vindt, maar die Placebo zanger doet het gewoon niet voor mij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, echt? Nou ja, ik kan me ook wel voorstellen dat het je ook erg kan tegenstaan..
Maar, maar, maar dit dan? Placebo & David Bowie (!) samen in Without You I'm Nothing?
Wat mij betreft het mooiste, heftigste liefdesliedje ooit.Als in: brok in keel, hart slaat over, voel het in je buik, etc.
Maar ja. Het zal je smaak wel moeten zijn.
Oh, gelukkig. Nou ja. Rare stemmen/ kattengekjank doen het wel voor mij. Mijn moeder vond het vroeger al bijzonder irritant dat ik als ukkie steeds Kate Bush wilde horen.quote:
Mja, Placebo heeft inderdaad iets prikkelends en subversiefs dat me toevallig heel erg aanspreekt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap overigens wel dat áls je hem kan hebben je ook echt vreselijk fan kan wordenDaar is het apart genoeg voor zegmaar..
Ja, en als je ook bedenkt hoe belachelijk jong ze nog was toen ze iets magistraal moois als Wuthering Heights (sowieso die hele elpee) schreef, dat is bijna niet te geloven..quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Katedaar was ik ook fan van als kind
Slayer! Dat luister ik soms als ik het huishouden doe en er stevig de vaart in wil hebben!quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:43 schreef TAV74 het volgende:
Ik heb trouwens een behoorlijk brede smaak, in bijna alle genres zitten wel bands die ik gaaf vind.
Daarvoor werkt Primus - Sailing the seas of Cheese voor mij nog steeds het beste, die enkele keer dat ik stofzuig bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Slayer! Dat luister ik soms als ik het huishouden doe en er stevig de vaart in wil hebben!
Werkt goed jaquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Slayer! Dat luister ik soms als ik het huishouden doe en er stevig de vaart in wil hebben!
Tool is zo vreselijk mijn band, raakt me op de een of andere manier ook echt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:47 schreef minilot het volgende:
Tool vond ik altijd een beetje te onguur naar mijn smaak. Neigde in dat genre meer naar Nine Inch Nails.
O, dat snap ik best ja. Duister hoekje in je hartje?quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Tool is zo vreselijk mijn band, raakt me op de een of andere manier ook echt.
Ik snapte het beide niet zo goed toen geloof ik.. dat heb ik nu wel ruimschoots ingehaald btwquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:47 schreef minilot het volgende:
Tool vond ik altijd een beetje te onguur naar mijn smaak. Neigde in dat genre meer naar Nine Inch Nails.
Doe deze dan ook nog evenquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:48 schreef minilot het volgende:
Ik ga nu even als je geposte muziekfilmjes kijken Tav
Op onze heerlijke speakersquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:50 schreef Sunnythesun het volgende:
We hebben nu trouwens de nieuwste plaat van Editors vrij hard aan staanover mooi en donker gesproken
'I breaks my heart to love you...'![]()
Sowieso gave band, helaas is die frontman al vrij jong overleden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:56 schreef minilot het volgende:
Dat Buena van Morphine is wel leuk. Die toeters erin.
Nee, niet duister maar wel donker.. (is een verschil hoorquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:53 schreef minilot het volgende:
Neeeh, ik vind de Editors meer een beetje moody en sip en regenachtig, niet duister
Eerst de plaat af luisterenquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:58 schreef minilot het volgende:
Zeg Tav en Sun, als jullie toch van die heerlijke speakers hebben, doe mij een plezier en luister dit eens helemaal af:
Het is vast jullie smaak helemaal niet, maar hoor al die laagjes en dingetjes en loopjes erin toch eens!![]()
(Psytrance. Beter wordt het niet, onder invloed op een raar feestje in het bos of op het strand![]()
Te heftig voor op kantoor, helaas.)
Voor mijn melancholie-fix hou ik het bij The Curequote:Op zaterdag 9 november 2013 15:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, niet duister maar wel donker.. (is een verschil hoor![]()
) Maar sip en regenachtig past ook goed ja. Het is voor mij onlosmakelijk verbonden met het Schotse landschap. Melancholie in de drup, ik zwelg er in als ik de kans krijg
![]()
Oh ja! Heerlijk! Of Joy Division... Of.. eigenlijk hou ik gewoon heel erg van melancholie. Dat maakt voor mij een plaat...quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Voor mijn melancholie-fix hou ik het bij The Cure
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:04 schreef minilot het volgende:
Joy Division. Daaarrrrr vonden wij elkaar weer, Sunnythesun!
Ja snap ik wel. Ik hoor het zelf overigens niet zo. Al was de vorige plaat wel overduidelijk een saluut aan JD volgens mijquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:05 schreef minilot het volgende:
Ik vind de Editors 'n beetje een nep-Joy Division/New Order/Depeche Mode![]()
Het is zeker heel goed hoor, maar het voelt zo erg als een bewust uitgekiend na-aapstijltje..
Ik vind hem erg goedquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:09 schreef minilot het volgende:
Ik ga die nieuwe cd van de Editors ook maar eens even inladen in Spotify. Wie weet.
Ze hebben er wel erg goed naar geluisterd inderdaad, maar ze hebben er wel een eigen geluid in gevonden imo; en ik vind de zanger geweldig, dat helpt ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:05 schreef minilot het volgende:
Ik vind de Editors 'n beetje een nep-Joy Division/New Order/Depeche Mode![]()
Het is zeker heel goed hoor, maar het voelt zo erg als een bewust uitgekiend na-aapstijltje..
Ja, ik heb erover gelezen. Heel gaaf dat het stuk op deze manier nu weer wordt opgevoerd!quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
CULTuur-SC: wij gaan vanavond naar een acht uren durend toneelstuk.
Beat thát.![]()
http://groningen.uitloper(...)n-en-te-voorzien-was
Lovende recensies, dus het kán kennelijk. We mogen wel in- en uitlopen voor drank en voedsel, vanavond en vannacht.
![]()
![]()
Hij was ook vrij snel weer thuis uiteindelijkquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:13 schreef Duderinnetje het volgende:
P.s.: E.T is ook aan mij voorbij gegaan. Nooit gezien. Was zo'n kêerl met wijde ogen, dat is alles dat ik weet.
Welke?quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:14 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga vanavond ook naar de schouwburg, een dansvoorstelling. Hoog CULtuurgehalte vanavond
dan knipperde ik zeker net met mijn ogen, toen hij voorbij kwam.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hij was ook vrij snel weer thuis uiteindelijk
Je moest ook wel goed oplettenquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
dan knipperde ik zeker net met mijn ogen, toen hij voorbij kwam.
Lijkt me mooi!quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Amateurdans
http://www.parktheater.nl(...)erkplaatsproductie_/
Wat heeft 'ie voorop joh?!quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je moest ook wel goed opletten
[ afbeelding ]
Er was wel een bruin soort suiker (verschillende soorten zelfs), maar was niet zo vochtig als basterdsuiker. Ross mist die soort suiker nou net weerquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Ook niet als muscovado sugar?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Duderinnetje het volgende:
En je moet staan, dat is wel bijzonder. Ik hou van voorstellingen waar wat mis mee lijkt.
Heb ooit in een voorstelling van Orpheus en Euridice gespeeld (Opera van Monteverdi) als onderwereldbewoner, waar we het publiek eerst gingen schiften op man en vrouw en ze daarna apart door de onderwereld heen leidden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lijkt me mooi!
En je moet staan, dat is wel bijzonder. Ik hou van voorstellingen waar wat mis mee lijkt.
We spreken elkaar morgen wel over wie het zwaarder heeft gehad vanavond.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:16 schreef TAV74 het volgende:
Moet handballen vanavondZaterdagavondwedstrijden vond ik in mijn fanatieke tijd nog geweldig, maar inmiddels mogen ze ze houden van mij..
Wat tof!quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb ooit in een voorstelling van Orpheus en Euridice gespeeld (Opera van Monteverdi) als onderwereldbewoner, waar we het publiek eerst gingen schiften op man en vrouw en ze daarna apart door de onderwereld heen leidden.
Dat was idd ook een voorstelling waar van alles mis mee was(koppels die niet gescheiden wilden worden, ja hallo, hoe denk je dat Orpheus zich voelde man!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |