abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133024189
Mooie tafel Jagar!
Dat boerenbont doet me erg denken aan vroegah thuis O+

Lezen op de poli Dude, over komkommers bijv. is toch een boek te ver :+
pi_133026625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:

[ afbeelding ]

Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Tof ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_133027749
Moet mn jaarrekeningen erbij halen en dan controleren. Volgens BD heb ik huurtoeslag gekregen waar ik geen recht op had (volgens hun berekeningen heb ik 3000 meer gekregen dan ik heb geschat). Ik kan t niet geloven omdat ik in 2012 5 mnd werkloos was maar moet t dus checken. Bel pap om te zeggen dat ik dat morgen doe. Zegt ie: 'eh nee dan is Miya jarig'.
Gewoon compleet vergeten :X
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 7 november 2013 @ 23:30:17 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133027922
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Moet mn jaarrekeningen erbij halen en dan controleren. Volgens BD heb ik huurtoeslag gekregen waar ik geen recht op had (volgens hun berekeningen heb ik 3000 meer gekregen dan ik heb geschat). Ik kan t niet geloven omdat ik in 2012 5 mnd werkloos was maar moet t dus checken. Bel pap om te zeggen dat ik dat morgen doe.
Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133028226
En nu komen er tranen in bed pff. Heb shopdag van vlg week afgezegd voor nwe winterkleren want ook nog de 115 euro rekening van bloedprikken vorig jaar, nw Ziggo kastje a 69 euro gaat eraf en gisteren 115 overgemaakt naar zus wegens cadeau ouders (foto's). Tis te snel veels te veel, onverwachts.

Hoop dat ik zo rustig kan worden en slapen. Trusten!
pi_133028293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!
Ja ik ben alleen bang dat ik t toch wel moet betalen en elke extra uitgave is nu teveel, zeker 200 euro.
  donderdag 7 november 2013 @ 23:52:26 #32
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133028967
Ik heb eergisteren een 'Shepherds Pie' gemaakt (ovenschotel met aardappelpuree, gehakt, wortel en ui), maar ik heb een beetje veel. Zeker de helft van een glazen ovenschaal van normale grootte heb ik over. Nu ga ik morgen naar het buitenland voor 5 dagen, ben woensdag terug. Kan ik de boel invriezen in van die plastic bakjes en dan zonder maagzweren op te lopen dat ontdooien in de oven/magnetron als ik weer terug ben?
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:08:44 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133029619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:52 schreef JochemP het volgende:
Ik heb eergisteren een 'Shepherds Pie' gemaakt (ovenschotel met aardappelpuree, gehakt, wortel en ui), maar ik heb een beetje veel. Zeker de helft van een glazen ovenschaal van normale grootte heb ik over. Nu ga ik morgen naar het buitenland voor 5 dagen, ben woensdag terug. Kan ik de boel invriezen in van die plastic bakjes en dan zonder maagzweren op te lopen dat ontdooien in de oven/magnetron als ik weer terug ben?
Natuurlijk!

@ AnneX: welk programma op drie?

@ FFT: je kunt altijd uitstel aanvragen. Dan voel je je misschienminder gejaagd en kun je rustig (laten) uitzoeken hoe het zit.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133031013
@Dude et al : éen van de vele linkjes http://zappen.blog.nl/bnn(...)e-racisme-experiment

Ws. ook al op uitzending gemist. :'(
http://www.npo.nl/het-gro(...)11-2013/POW_00724845

Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.

Verder nog altijd confronterend.
Ik hoorde ook (domme) uitspraken, waarover fft wel eens vertelde...je spreekt best goed nederlands ....8)7

Fft. En als het klopt kun je toch gewoon in 12-16 maandelijkse termijnen terug betalen.
En begin dit jaar moest je toch ook al een berg terugbetalen ?
pi_133031050
FFT, volgens mij heeft de belastingdienst een behoorlijk ruime terugbetalingsmogelijkheid van 2 jaar. Dus dat bedrag gedeeld door 24, dan lijkt het al een stuk minder eng. Nog steeds niet fijn natuurlijk, want elke maand weer een aanslag op je besteedbaar inkomen -O- Dikke knuffel :*

Mooi hout, Jagar! :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 november 2013 @ 01:14:37 #36
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133031058
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef AnneX het volgende:
@Dude et al : éen van de vele linkjes http://zappen.blog.nl/bnn(...)e-racisme-experiment

Ws. ook al op uitzending gemist. :'(

Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.

Verder nog altijd confronterend.
Ik hoorde ook (domme) uitspraken, waarover fft wel eens vertelde...je spreekt best goed nederlands ....8)7
Ah dat programma. Niet gezien. Klinkt als gebaseerd op dat experiment in een schoolklas. Naam even kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 08-11-2013 01:25:29 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133031087
Het is redelijk (wetenschappelijk) onderzocht :D
Jaren geleden bij Oprah ook al eens voorbij zien komen.

Linkje van de uitzending http://www.npo.nl/het-gro(...)11-2013/POW_00724845
pi_133031093
Oprah heeft overigens een keer een show gemaakt met precies dat experiment: mensen in het publiek werden gesorteerd op oogkleur omdat mensen met blauwe ogen dommer zouden zijn. Tijdens de show werd het publiek gevraagd hoe ze zich daar onder voelden. En waarom de bruinogige mensen geen bezwaar hadden gemaakt etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133031102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:16 schreef Isabeau het volgende:
Oprah heeft overigens een keer een show gemaakt met precies dat experiment: mensen in het publiek werden gesorteerd op oogkleur omdat mensen met blauwe ogen dommer zouden zijn. Tijdens de show werd het publiek gevraagd hoe ze zich daar onder voelden. En waarom de bruinogige mensen geen bezwaar hadden gemaakt etc.
Geheugen hé! Zwei
pi_133031108
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:17 schreef AnneX het volgende:

Geheugen hé!
Eigenlijk geven we gewoon toe Oprah te hebben gekeken 8-)
pi_133031112
Maar ik denk dat ik het heb onthouden omdat ik niet begreep dat de mensen er in trapten. Het zou zo ontzettend niets voor Oprah zijn om mensen zo te behandelen!
pi_133031126
So what ?
Van haar hoorde ik bijv. het begrip " emotionele verwaarlozing" voor het eerst.
pi_133031145
Oprah was altijd heel duidelijk in bespreken van rassenverschillen en de historie.

Het confronterende bleek, dat mensen onbewust onderscheid maken, terwijl zijzelf vinden van niet.
pi_133031153
Ik heb van Oprah geleerd dat als een man (altijd een man) mij op een parkeerterrein onder bedreiging van een wapen een auto in wil krijgen ik heel hard moet schreeuwen en stampei of stampij maken :Y Altijd nuttig, Oprah.
pi_133031178
En niet Hellup roepen, wél Brand !
pi_133031213
Oh ja...moeders kreeg na haar overlijden nog maandenlang de Zorgtoeslag en de hele periode
op haar naam mét schrijffout ! *O*
Bij de BD waren nummers en alles bekend...voor de Toeslag moest opnieuw gironrs etc worden opgegeven! 8)7
pi_133031363
Oe dat laatste klinkt bekend :X

FFT wel een dossier opbouwen. DWZ alles wat je ooit hebt gekregen aan BD papieren bij elkaar bewaren, al behelst het 3 jaar.
Elke keer als je belt, brief erachteraan en kopie maken voor jezelf.
Elke keer als je een brief schrijft, kopie opslaan.

En idd bedenk bij jezelf dat alles in termijnen is terug te betalen mocht het echt zo zijn dat het nodig is.
Geldproblemen sucks, maar geniet van Miya's verjaardag! x
pi_133031373
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...moeders kreeg na haar overlijden nog maandenlang de Zorgtoeslag en de hele periode
op haar naam mét schrijffout ! *O*
Bij de BD waren nummers en alles bekend...voor de Toeslag moest opnieuw gironrs etc worden opgegeven! 8)7
Een au pair van mijn ouders ging terug naar Slowakije en wilde haar zorgtoeslag stop zetten. Kon niet, kon alleen per 1 januari (??) en dan moest ze het teveel gekregen geld weer terug storten. Terwijl ze in het buitenland was en haar rekening in Nederland wilde opheffen.
pi_133031516
Toeslagen zijn er dus eigenlijk niet om te gebruiken omdat je het nodig hebt, maar om weg te zetten voor als je het terug moet betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133031587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:53 schreef Bluezz het volgende:
Toeslagen zijn er dus eigenlijk niet om te gebruiken omdat je het nodig hebt, maar om weg te zetten voor als je het terug moet betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huursubsidie keek naar je inkomen van het jaar er voor en mocht je heel erg veel minder zijn gaan verdienen dan kon je een herziening aanvragen. Maar als je dit jaar een baan had gevonden waarbij je veel meer verdiende dan hoefde je het nooit terug te betalen, want het was gebaseerd op een reeds vastgesteld inkomen.

Dat hebben ze toen ineens omgezet naar een soort voorschot over het lopende jaar (toen het van huursubsidie naar huurtoeslag ging), wat je eventueel terug moet betalen als je inkomen is gestegen. En daar gaat het dus heel vaak heel erg mis :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')