abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133013320
Let me see you stripped down to the bone
pi_133013365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:32 schreef borisz het volgende:

De eerste die :r bloemkool :r voor mij lekker klaar kan maken moet nog gevonden worden. Waar ik andere groenten heb leren eten is dat bij bloemkool nog steeds niet het geval. :+
Dan moet je deze variant maar eens proberen:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef golfer het volgende:

Zelfs ik vind geroosterde bloemkool uit de oven erg lekker.
Eerst een paar uur in een plastic zak marineren met knoflook, zout, peper, komijnpoeder en koreanderzaad.
Dan lekker een half uur in de oven (halverwege omscheppen) en de laatste 10 minuten nog even wat parmezaan er over en de bovengrill erop. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 november 2013 @ 18:36:43 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133013558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Specifieke reden waarom het niet lekker zat vandaag? :*
Wel goed dat je toch nog productief bent geweest in elk geval! ^O^
Nou.. het was toch een beetje veel geweest afgelopen dagen blijkbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133014323
Straks http://www.smulweb.nl/recepten/955989/Spruitjes-a-la-milanaise
De kaas "moest" op ook.

Dus dat wordt hardwerken straks met mini's recepten. ( en golfer's)... w/

Sunny toch ! :*
pi_133015080
Golfer, wat is het verschil tussen roosteren en grillen en hoe lang gaat de bloemkool in de oven?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133015132
quote:
Jezus, hup een eeuw terug de tijd in.
Ik dacht dat het zo langzamerhand wel eens klaar zou zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133015245
Sun, mindfulness. Niet voor niets een hype. Sterkte joh! :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133015305
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Sun, mindfulness. Niet voor niets een hype. Sterkte joh! :*
Ja, Ruby Wax.. ;) Maar mijn psych was er wel wat terughoudend over.. ik moet eerst opruimen..
  donderdag 7 november 2013 @ 19:43:58 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133016458
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja, Ruby Wax.. ;) Maar mijn psych was er wel wat terughoudend over.. ik moet eerst opruimen..
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133016559
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaar :)
  donderdag 7 november 2013 @ 20:10:08 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133017630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaar :)
:Y
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 november 2013 @ 20:17:43 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133018038
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, wat is het verschil tussen roosteren en grillen en hoe lang gaat de bloemkool in de oven?
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_133018992
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat is wellicht slim.
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.

Ik zit er zelf ook aan te denken - vooral uit nieuwsgierigheid en stiekem ook een beetje om te kijken of het me kan helpen de onaangenamere kanten van mijn AD(H)D op een betere manier op te lossen dan Ritalin slikken (wat mij bijzonder slecht beviel, hoe nuttig het ook kan zijn). De recht door zeese en niet-zweverige aanpak van deze therapievorm spreekt me erg aan en ik heb een schop onder mijn kont nodig om iets als meditatie een goede plek in mijn dagritme te geven, want ik vind dat zelf maar lastig, hoe zeer ik ook weet dat het (voor mij) werkt als een tiet! :7
  donderdag 7 november 2013 @ 20:43:53 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133019451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.

Ik zit er zelf ook aan te denken - vooral uit nieuwsgierigheid en stiekem ook een beetje om te kijken of het me kan helpen de onaangenamere kanten van mijn AD(H)D op een betere manier op te lossen dan Ritalin slikken (wat mij bijzonder slecht beviel, hoe nuttig het ook kan zijn). De recht door zeese en niet-zweverige aanpak van deze therapievorm spreekt me erg aan en ik heb een schop onder mijn kont nodig om iets als meditatie een goede plek in mijn dagritme te geven, want ik vind dat zelf maar lastig, hoe zeer ik ook weet dat het (voor mij) werkt als een tiet! :7
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.
Maar inderdaad als aanvulling, wanneer er een bepaalde problematiek is vastgesteld, niet als therapievorm.

Overigens is wel wetenschappelijk vastgesteld dat het werkt. Dat vind ik zelf dan weer erg fijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 november 2013 @ 20:46:22 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133019592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.
ah, dus roosteren is gewoon op ovenstand.

Ik vraag me al eeuwen af wat het nou precies is. Loop er altijd mee te klungelen in een recept.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133021046
Is de griep het lijf uit Dude?
  donderdag 7 november 2013 @ 21:23:33 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133021564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:13 schreef Bluezz het volgende:
Is de griep het lijf uit Dude?
Vanmiddag. Opeens trok de mist op. Gek is dat altijd. Daarvoor nog even flink lopen vlammen qua koorts en toen pvvwoessjjj. Nu nog wel wat moe en licht in het hoofd, maar morgen kan ik weer redelijk normaal functioneren, denk ik.
Toch bijna een week zoet mee geweest. 8)7

Fordeelfannadeel: wel bijna mijn boek uit. Nieuwe van Donna Tartt. Mooi! Misschien een tip voor je komkommerpoli! :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133021751
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:

Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
  donderdag 7 november 2013 @ 21:31:18 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_133021979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:

[ afbeelding ]

Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
nette tafel geworden. ^O^
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_133022096
Tof dat Dude weer beter is en hoezee voor de tafel hierboven. Wat groot en wat stoer! O+

Ik ga even katten spotten in de tuin nu. Volgens mij zitten er momenteel vier of vijf. Tuin is drie jaar lang volkomen verwaarloosd, het zal voor de buurtbeesten dus wel wennen zijn dat er weer mensen in de tuin komen. :)
  donderdag 7 november 2013 @ 21:49:45 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133022963
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.
Maar inderdaad als aanvulling, wanneer er een bepaalde problematiek is vastgesteld, niet als therapievorm.

Overigens is wel wetenschappelijk vastgesteld dat het werkt. Dat vind ik zelf dan weer erg fijn.
Mindfulness, CBT, ACT en aanverwante cognitieve therapieën werken bij veel mensen idd redelijk :)
Confidence through competence
pi_133023182
Eigenlijk had ik er geen zin, en zit tķch gebiologeerd te kijken naar programma op Drie ! o|O

Dude beter w/

Niks meer gehoord van de fillum -O-
pi_133023878
Bloemkool met een bechamelsaus en extra kaas uit de oven. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')