Dan moet je deze variant maar eens proberen:quote:Op donderdag 7 november 2013 18:32 schreef borisz het volgende:
De eerste diebloemkool
voor mij lekker klaar kan maken moet nog gevonden worden. Waar ik andere groenten heb leren eten is dat bij bloemkool nog steeds niet het geval.
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef golfer het volgende:
Zelfs ik vind geroosterde bloemkool uit de oven erg lekker.
Eerst een paar uur in een plastic zak marineren met knoflook, zout, peper, komijnpoeder en koreanderzaad.
Dan lekker een half uur in de oven (halverwege omscheppen) en de laatste 10 minuten nog even wat parmezaan er over en de bovengrill erop.
Nou.. het was toch een beetje veel geweest afgelopen dagen blijkbaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Specifieke reden waarom het niet lekker zat vandaag?![]()
Wel goed dat je toch nog productief bent geweest in elk geval!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, hup een eeuw terug de tijd in.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:36 schreef Bluezz het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ans-cultuurgoed.html![]()
Ja, Ruby Wax..quote:Op donderdag 7 november 2013 19:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Sun, mindfulness. Niet voor niets een hype. Sterkte joh!
Ja dat is wellicht slim.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, Ruby Wax..Maar mijn psych was er wel wat terughoudend over.. ik moet eerst opruimen..
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaarquote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
quote:Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaar
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, wat is het verschil tussen roosteren en grillen en hoe lang gaat de bloemkool in de oven?
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.
Ik zit er zelf ook aan te denken - vooral uit nieuwsgierigheid en stiekem ook een beetje om te kijken of het me kan helpen de onaangenamere kanten van mijn AD(H)D op een betere manier op te lossen dan Ritalin slikken (wat mij bijzonder slecht beviel, hoe nuttig het ook kan zijn). De recht door zeese en niet-zweverige aanpak van deze therapievorm spreekt me erg aan en ik heb een schop onder mijn kont nodig om iets als meditatie een goede plek in mijn dagritme te geven, want ik vind dat zelf maar lastig, hoe zeer ik ook weet dat het (voor mij) werkt als een tiet!
ah, dus roosteren is gewoon op ovenstand.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.
Vanmiddag. Opeens trok de mist op. Gek is dat altijd. Daarvoor nog even flink lopen vlammen qua koorts en toen pvvwoessjjj. Nu nog wel wat moe en licht in het hoofd, maar morgen kan ik weer redelijk normaal functioneren, denk ik.quote:
nette tafel geworden.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:
[ afbeelding ]
Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Mindfulness, CBT, ACT en aanverwante cognitieve therapieën werken bij veel mensen idd redelijkquote:Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.
Maar inderdaad als aanvulling, wanneer er een bepaalde problematiek is vastgesteld, niet als therapievorm.
Overigens is wel wetenschappelijk vastgesteld dat het werkt. Dat vind ik zelf dan weer erg fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |