Dan moet je deze variant maar eens proberen:quote:Op donderdag 7 november 2013 18:32 schreef borisz het volgende:
De eerste diebloemkool
voor mij lekker klaar kan maken moet nog gevonden worden. Waar ik andere groenten heb leren eten is dat bij bloemkool nog steeds niet het geval.
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef golfer het volgende:
Zelfs ik vind geroosterde bloemkool uit de oven erg lekker.
Eerst een paar uur in een plastic zak marineren met knoflook, zout, peper, komijnpoeder en koreanderzaad.
Dan lekker een half uur in de oven (halverwege omscheppen) en de laatste 10 minuten nog even wat parmezaan er over en de bovengrill erop.
Nou.. het was toch een beetje veel geweest afgelopen dagen blijkbaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Specifieke reden waarom het niet lekker zat vandaag?![]()
Wel goed dat je toch nog productief bent geweest in elk geval!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, hup een eeuw terug de tijd in.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:36 schreef Bluezz het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ans-cultuurgoed.html![]()
Ja, Ruby Wax..quote:Op donderdag 7 november 2013 19:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Sun, mindfulness. Niet voor niets een hype. Sterkte joh!
Ja dat is wellicht slim.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, Ruby Wax..Maar mijn psych was er wel wat terughoudend over.. ik moet eerst opruimen..
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaarquote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
quote:Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook idd. En ik ga me er zeker in verdiepen want het spreekt me wel aan. Hij zei ook wel dat het elkaar absoluut niet bijt en zeker positief kan zijn. Het gevaar was dat het me niet genoeg aan het denken zet, de diepte in, iets wat ik nu juist wel moet doen, vandaar
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, wat is het verschil tussen roosteren en grillen en hoe lang gaat de bloemkool in de oven?
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht slim.
Hoewel ik het zelf niet zie als een (plaatsvervangende) therapie. Geen oplossing voor bestaande problemen. Wel een nieuwe/andere manier om met het leven om te gaan, zeg maar.
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, zo was ook de insteek bij mijn beste vriend, die kampt met klinische depressies die elke paar jaar terugkeren. Die mindfullness-cursus van acht weken werd een tijdje geleden op initiatief van zijn psychiater als aanvullende mogelijkheid aangeboden en voor zover ik kan inschatten heeft hij er echt veel aan gehad.
Ik zit er zelf ook aan te denken - vooral uit nieuwsgierigheid en stiekem ook een beetje om te kijken of het me kan helpen de onaangenamere kanten van mijn AD(H)D op een betere manier op te lossen dan Ritalin slikken (wat mij bijzonder slecht beviel, hoe nuttig het ook kan zijn). De recht door zeese en niet-zweverige aanpak van deze therapievorm spreekt me erg aan en ik heb een schop onder mijn kont nodig om iets als meditatie een goede plek in mijn dagritme te geven, want ik vind dat zelf maar lastig, hoe zeer ik ook weet dat het (voor mij) werkt als een tiet!
ah, dus roosteren is gewoon op ovenstand.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Roosteren doe ik in een ovenschaal (uiteraard ook met wat olijfolie) op 180 graden in de oven gedurende 20 minuten, daarna gaat de bovengrill er nog 10 minuten overheen als ik er parmezaan bij heb gevoegd.
Vanmiddag. Opeens trok de mist op. Gek is dat altijd. Daarvoor nog even flink lopen vlammen qua koorts en toen pvvwoessjjj. Nu nog wel wat moe en licht in het hoofd, maar morgen kan ik weer redelijk normaal functioneren, denk ik.quote:
nette tafel geworden.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:
[ afbeelding ]
Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Mindfulness, CBT, ACT en aanverwante cognitieve therapieën werken bij veel mensen idd redelijkquote:Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou het zeker proberen, als ik jou was. Kan me haast niet voorstellen dat iemand er níet iets aan zou hebben.
Maar inderdaad als aanvulling, wanneer er een bepaalde problematiek is vastgesteld, niet als therapievorm.
Overigens is wel wetenschappelijk vastgesteld dat het werkt. Dat vind ik zelf dan weer erg fijn.
Tofquote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor diegene die het nog niet op Facebook gezien heeft:
[ afbeelding ]
Nog even de rotzooi eromheen opruimen, en een paar extra stoelen, en klaar!
Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Moet mn jaarrekeningen erbij halen en dan controleren. Volgens BD heb ik huurtoeslag gekregen waar ik geen recht op had (volgens hun berekeningen heb ik 3000 meer gekregen dan ik heb geschat). Ik kan t niet geloven omdat ik in 2012 5 mnd werkloos was maar moet t dus checken. Bel pap om te zeggen dat ik dat morgen doe.
Ja ik ben alleen bang dat ik t toch wel moet betalen en elke extra uitgave is nu teveel, zeker 200 euro.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat voor 175-200 euro even een avond een belastingconsulent/adviseur het even nakijken en bezwaar aantekenen. Is in dit geval de moeite waard!
Natuurlijk!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:52 schreef JochemP het volgende:
Ik heb eergisteren een 'Shepherds Pie' gemaakt (ovenschotel met aardappelpuree, gehakt, wortel en ui), maar ik heb een beetje veel. Zeker de helft van een glazen ovenschaal van normale grootte heb ik over. Nu ga ik morgen naar het buitenland voor 5 dagen, ben woensdag terug. Kan ik de boel invriezen in van die plastic bakjes en dan zonder maagzweren op te lopen dat ontdooien in de oven/magnetron als ik weer terug ben?
Ah dat programma. Niet gezien. Klinkt als gebaseerd op dat experiment in een schoolklas. Naam even kwijt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef AnneX het volgende:
@Dude et al : éen van de vele linkjes http://zappen.blog.nl/bnn(...)e-racisme-experiment
Ws. ook al op uitzending gemist.![]()
Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.
Verder nog altijd confronterend.
Ik hoorde ook (domme) uitspraken, waarover fft wel eens vertelde...je spreekt best goed nederlands ....8)7
Geheugen hé! Zweiquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:16 schreef Isabeau het volgende:
Oprah heeft overigens een keer een show gemaakt met precies dat experiment: mensen in het publiek werden gesorteerd op oogkleur omdat mensen met blauwe ogen dommer zouden zijn. Tijdens de show werd het publiek gevraagd hoe ze zich daar onder voelden. En waarom de bruinogige mensen geen bezwaar hadden gemaakt etc.
Eigenlijk geven we gewoon toe Oprah te hebben gekekenquote:
Een au pair van mijn ouders ging terug naar Slowakije en wilde haar zorgtoeslag stop zetten. Kon niet, kon alleen per 1 januari (??) en dan moest ze het teveel gekregen geld weer terug storten. Terwijl ze in het buitenland was en haar rekening in Nederland wilde opheffen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...moeders kreeg na haar overlijden nog maandenlang de Zorgtoeslag en de hele periode
op haar naam mét schrijffout !![]()
Bij de BD waren nummers en alles bekend...voor de Toeslag moest opnieuw gironrs etc worden opgegeven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:53 schreef Bluezz het volgende:
Toeslagen zijn er dus eigenlijk niet om te gebruiken omdat je het nodig hebt, maar om weg te zetten voor als je het terug moet betalen.De huursubsidie keek naar je inkomen van het jaar er voor en mocht je heel erg veel minder zijn gaan verdienen dan kon je een herziening aanvragen. Maar als je dit jaar een baan had gevonden waarbij je veel meer verdiende dan hoefde je het nooit terug te betalen, want het was gebaseerd op een reeds vastgesteld inkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hebben ze toen ineens omgezet naar een soort voorschot over het lopende jaar (toen het van huursubsidie naar huurtoeslag ging), wat je eventueel terug moet betalen als je inkomen is gestegen. En daar gaat het dus heel vaak heel erg mis
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
...Sensitivity training...http://en.wikipedia.org/wiki/Sensitivity_trainingquote:[b]Op vrijdag 8 november 2013 01:12 schreef AnneX het
Hoe heette de confronterende zg. Therapeutische aanpak in groepssessies ssss ook al weer in de jaren
70-80 ?
Daar doet het mij aandenken.
Houd me op de hoogte. Ik heb ook nog schouderkarbonade liggen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 07:33 schreef regnavetto het volgende:
Voor mijn werk schouderkarbonade marineren zodat ik die morgen ochtend kan opzetten voor mijn eerste pulled pork. Mocht het bevallen doe ik het een andere x met een procureur oid.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 07:33 schreef regnavetto het volgende:
Voor mijn werk schouderkarbonade marineren zodat ik die morgen ochtend kan opzetten voor mijn eerste pulled pork. Mocht het bevallen doe ik het een andere x met een procureur oid.
Groot stuk varken, lang garen en dan helemaal uit elkaar trekken. Veel doen het op de BBQ, dat wil ik deze zomer eens proberen.quote:
Staat nog steeds hoog op het uitprobeerlijstje hierquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Op de BBQ wordt het wel het lekkerste, maar uit de oven viel me zeker niet tegen!
Ohja goed dat je het zegt. Ik zal ook weer eens op zoek gaan naar winacties.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:13 schreef Myraela het volgende:
Gisteren werd de microplane trouwens gebracht. Wat een prachtig ding.Veel groter dan ik had verwacht.
Ruimschoots, maar ik mis er wel een paar die geheid ook overal bingo opleveren.quote:
Was leuk om te doen op de BBQ. Alleen heel snel doe ik het niet meer, het was heerlijk daar niet van maar om 4 uur 's nachts beginnen om om 6 uur 's avonds klaar te zijn vond ik een beetje teveel van het goedequote:Op vrijdag 8 november 2013 08:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Groot stuk varken, lang garen en dan helemaal uit elkaar trekken. Veel doen het op de BBQ, dat wil ik deze zomer eens proberen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:02 schreef Molleman het volgende:
[..]
Was leuk om te doen op de BBQ. Alleen heel snel doe ik het niet meer, het was heerlijk daar niet van maar om 4 uur 's nachts beginnen om om 6 uur 's avonds klaar te zijn vond ik een beetje teveel van het goede
Was een stuk van 4 kilo ofzo. Procureur.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]had je er een heel varken op liggen of zo? Zo'n 6 uur voor een stuk van 1kilo ongeveer, valt best mee toch?
Ah, dan zou ik het de volgende keer gewoon ik kleinere porties verdelen en naast elkaar klaar maken. Minder lang werk, meer lekkere bast-oppervlak en heerlijk mals vlees evengoed.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef Molleman het volgende:
[..]
Was een stuk van 4 kilo ofzo. Procureur.
Vind ik niet erg handig. Gebruik elektrische thermometers die ik buiten de BBQ af kan lezen zodat het deksel er zo min mogelijk af hoeft (temperatuur moet 120 graden blijven). En om nou 4 thermometers aan te schaffen vind ik teveel van het goedequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah, dan zou ik het de volgende keer gewoon ik kleinere porties verdelen en naast elkaar klaar maken. Minder lang werk, meer lekkere bast-oppervlak en heerlijk mals vlees evengoed.
Tja.. dan gewoon óf minder in 1x maken, of het vroege opstaan er wel of niet voor over hebben idd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:45 schreef Molleman het volgende:
[..]
Vind ik niet erg handig. Gebruik elektrische thermometers die ik buiten de BBQ af kan lezen zodat het deksel er zo min mogelijk af hoeft (temperatuur moet 120 graden blijven). En om nou 4 thermometers aan te schaffen vind ik teveel van het goede
Ik betaalde echt geen drol voor een stuk procureur van 4 kilo. Ik meende toen iets van 14 euro bij de Sligro ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
Ik moet zeggen dat k het eerst ga proberen met lapjes schouderkarbonade gewoon uit de supermarkt voordat ik me ga wagen aan een groot stuk vlees. Vind het zonde van het vlees als et niks is.
Kan weinig mis aan hoor. Langzaam, lage temperatuur en een beetje geduld - als je je daaraan houdt is het volgens mij onmogelijk om je procureur te verpestenquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
Ik moet zeggen dat k het eerst ga proberen met lapjes schouderkarbonade gewoon uit de supermarkt voordat ik me ga wagen aan een groot stuk vlees. Vind het zonde van het vlees als et niks is.
Ik denk alleen dat je een totáál ander effect krijgt. Het mooie aan een groot stuk procureur is dat het van binnen haast smelt omdat het zo langzaam gaart. Dat effect mis je met een klein lapje vrees ik..quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef regnavetto het volgende:
14 euro?!?? Das niks iddquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:52 schreef Molleman het volgende:
[..]
Ik betaalde echt geen drol voor een stuk procureur van 4 kilo. Ik meende toen iets van 14 euro bij de Sligro ofzo.
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:54 schreef minilot het volgende:
Waar zullen we Spotify op kantoor vandaag eens mee vullen? Ik zeg: het oeuvre van M.I.A. want die schijnt net een nieuw album te hebben. Ik ken eigenlijk alleen deze van haar:
..maar dat is dan ook wel een extreem tof liedje. Benieuwd naar de rest.
Weer eens wat anders dan wat ik normaal gesproken luister.
Je wil dat ze in slaap valt??quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien met Lindsey Stirling? Of Mark Knopfler? Dire Straits?
Nee? Ik val niet in slaap hierbij hoorquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.Te mijn-geschiedenisleraa-van-de-HAVO
Jawel hoor. Ben alleenquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee? Ik val niet in slaap hierbij hoorEn flinke stampmuziek op kantoor is ook niet echt een optie he
Jazzquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben alleen![]()
En ik hou wel van muziek met rare of scherpe randjes.
Ik heb een vrij eclectische smaak die reikt van obscure Duitse gothic EBM uit de vroege jaren tachtig tot punk, tot psytrance (Infected Mushroom!quote:
Ha jij hebt er de zelfde associatie bij zie ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor. Is goed zelfs! Kwaliteit, gitaarvirtuozen, etc. Maar niet echt waar ik zelf graag naar luister. Te gezapig.Te mijn-geschiedenisleraa-van-de-HAVO
Noted! Voor als ik door de ceedees van. M.I.A. heen ben later vandaag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JazzProbeer John Zorn eens
Lang, lang geleden een geweldige hype in MUZ
Nou, inderdaad!quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Sunnythesun het volgende:
De nieuwe van De Staat is weer erg lekker
Oh ik vind ze allemaal tof eigenlijk welquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!Veel beter dan de vorige twee ook. Die vond ik een beetje mweh, maar I_CON heb ik de afgelopen twee weken wel dertig keer van voor tot achter geluisterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |