quote:
De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok! Waak over deze slowchat!
Hoeveel was jij in 2012 kwijt? Ik 41.000quote:Op woensdag 6 november 2013 19:53 schreef Laysa het volgende:
Ik denk dat de vlag uitgaat bij Zilveren Kruis op de dag dat ik overlijd![]()
Kan toch wel dit grapje maken toch? tis ten kostte van mezelf
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Qwea het volgende:
Ik had als TT "Met de vlag halfstok"
[..]
Hoeveel was jij in 2012 kwijt? Ik 41.000
In 2013 staat er 4000, maar dat klopt NEVER
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Laysa op 06-11-2013 20:32:55 ]
Nou, ze hebben net de tarieven grotendeels vrijgegeven. Dat niet de NZa, maar zorgverzekeraars en zorgverleners in onderling overleg de prijzen bepalen. Persoonlijk zou ik meer zien in het schrappen van de DBC/DOT-structuur en gewoon betalen naar geleverde diensten. Dat zou onhandig zijn qua administratie, maar ik geloof dat niet. Alles wordt toch al gelogd en de dierenartsen en tandartsen kunnen het ook, dus waarom ziekenhuizen niet?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, er kan zoveel geld bespaard worden als dit soort tarieven gewoon eens aangepakt worden. Want kom op, 600 euro voor een hoi doei?
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Laysa het volgende:
[..]Holy fuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
En ik dacht dat ik veel verbruikte
[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 06-11-2013 20:48:29 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
ik had nog een aanvulling....de medicatie in mijn pomp kost alleen alquote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Holy fuckEn ik dacht dat ik veel verbruikte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. per 3 maanden en dan heb ik nog 2 hele dure medicatie plus het gewone spul....
[ Bericht 0% gewijzigd door Laysa op 06-11-2013 20:33:14 ]
Ja want hoe zit dat nou precies met DBC dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben net de tarieven grotendeels vrijgegeven. Dat niet de NZa, maar zorgverzekeraars en zorgverleners in onderling overleg de prijzen bepalen. Persoonlijk zou ik meer zien in het schrappen van de DBC/DOT-structuur en gewoon betalen naar geleverde diensten. Dat zou onhandig zijn qua administratie, maar ik geloof dat niet. Alles wordt toch al gelogd en de dierenartsen en tandartsen kunnen het ook, dus waarom ziekenhuizen niet?
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik had nog een aanvulling....de medicatie in mijn pomp kost alleen alHoly shitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. per 3 maanden en dan heb ik nog 2 hele dure medicatie plus het gewone spul....
[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 06-11-2013 20:48:54 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
True story.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:57 schreef Greys het volgende:
Dat doe je ook, Q
Maar er is altijd baas boven baas!
Diagnosebehandelcombinatie.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef Laysa het volgende:
Nah...het houdt me letterlijk in leven....voor mij van onschatbare waarde dus
De gedachte achter DBC is dat er één tarief wordt afgesproken voor een zorgproduct en de afzonderlijke onderdelen niet in rekening worden gebracht. Wat er dus precies gedaan wordt ten behoeve van die zorgcode, wordt niet exact in rekening gebracht. Dat zou administratief voordelig moeten zijn. Ik waag dat te betwijfelen. Het lijkt me simpeler om alles afzonderlijk in rekening te brengen en de kapitaallasten in de consultkosten te verdisconteren, zoals ook de dierenartsen doen.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef Qwea het volgende:
Ja want hoe zit dat nou precies met DBC dan? Als ik voor het eerst bij de neuroloog kom met een hernia bv, word er een DBC geopend, toch? En die is dan voor een hernia. En als die DBC 7k is, dan moet daar ook de evt mri enzo uit. Maar als je geen mri hoeft? Dan is die DBC alsnog 7k? Dat hele DBC is mij wat onduidelijk.
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Diagnosebehandelcombinatie.
Edit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnosebehandelcombinatie
*lezen gaat
Aha....ik ga ook even lezenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
DiagnoseBehandelCombinatie.
Nou, sorry, maar ik ben er wel vrij zeker van dat een DBC niet goedkoper is. Plus, het is leuk voor ziekenhuizen enzo zo'n DBC... maar voor de consument een hel.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De gedachte achter DBC is dat er één tarief wordt afgesproken voor een zorgproduct en de afzonderlijke onderdelen niet in rekening worden gebracht. Wat er dus precies gedaan wordt ten behoeve van die zorgcode, wordt niet exact in rekening gebracht. Dat zou administratief voordelig moeten zijn. Ik waag dat te betwijfelen. Het lijkt me simpeler om alles afzonderlijk in rekening te brengen en de kapitaallasten in de consultkosten te verdisconteren, zoals ook de dierenartsen doen.
Ik ben het met je eens! En ik denk dat het ook voor de ziekenhuizen de hel is, ieder jaar overleggen over de tarievenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:02 schreef Qwea het volgende:
Nou, sorry, maar ik ben er wel vrij zeker van dat een DBC niet goedkoper is. Plus, het is leuk voor ziekenhuizen enzo zo'n DBC... maar voor de consument een hel. En idd, dierenartsen kunnen ook 20 euro consult rekenen, 10 euro voor een prik en 15 euro voor de medicijnen. En de dierenarts rekent ook geen 9.44 voor uitgifte van medicatie Wat een apotheek wel doet.
En dat lange verhaal heb je natuulk niet bewaardquote:Op woensdag 6 november 2013 20:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik had er een heel overzichtelijk verhaal over in mijn scriptie... maar dat vond mijn begeleider te lang, dus het is een relatief onduidelijk verhaal met heeeeel veel noten geworden
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:09 schreef indaha het volgende:
k wil wel even benadrukken dat ik voor de rest heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zuinig leef....
Laysa jij bent van onschatbare waarde, dus iedere euro waard![]()
Die DBC's mogen ze van mij ook afschaffen want ik heb meegemaakt dat als ze niet precies weten wat een patient mankeert en hij dus meerdere artsen ziet dant er dan ook meerdere DBC 's berekend worden en dan loopt de prijs al snel op
Ja. En niemand die mij wijs kan maken dat dat handig is. Want stel er gaan er 100 goed en 1 fout en je betaalt iedere handeling apart, dan kost alleen die ene behandeling meer. Echter, stel dat ik je van tevoren een prijs moet noemen en ik wil zeker weten dat ik winst zal maken, dan hou ik er in de prijs rekening mee dat er 10 fout gaan. Dus het moet wel duurder zijn, of de zorgverlener gaat op termijn failliet...quote:Op woensdag 6 november 2013 20:06 schreef Qwea het volgende:
"Sinds 1 januari 2005 mogen alleen nog DBC's gedeclareerd worden. Eén DBC staat voor de complete behandeling van een patiënt, bijvoorbeeld een total hip operatie. Voor alle behandelingen, onderzoeken, operaties en opnames die de patiënt voor de total hip moet ondergaan wordt slechts één DBC gedeclareerd. Er is dus sprake van één declarabel product (de DBC) die het geheel aan ziekenhuisactiviteiten van een patiënt in het kader van een bepaalde zorgvraag omvat."
Dus, als mijn total hip in 1x goed gaat ben je voor een DBC zogenaamd 8000 euro kwijt, maar gaat het fout en moeten er 989 mri's gemaakt worden, opnames, blablabla, dan ben je ook 8000 kwijt?
Ik vind dit niet handig
Ja, dat zag ik net ook staan in mijn overzicht. Kwam voor mijn voet, kon mijn tenen niet bewegen, hup naar neurologie... nee dat was hem niet, hup de vaatchirurg, nee dat was hem ook nietquote:Op woensdag 6 november 2013 20:09 schreef indaha het volgende:
k wil wel even benadrukken dat ik voor de rest heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zuinig leef....
Laysa jij bent van onschatbare waarde, dus iedere euro waard![]()
Die DBC's mogen ze van mij ook afschaffen want ik heb meegemaakt dat als ze niet precies weten wat een patient mankeert en hij dus meerdere artsen ziet dant er dan ook meerdere DBC 's berekend worden en dan loopt de prijs al snel op
Jaquote:Op woensdag 6 november 2013 20:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. En niemand die mij wijs kan maken dat dat handig is. Want stel er gaan er 100 goed en 1 fout en je betaalt iedere handeling apart, dan kost alleen die ene behandeling meer. Echter, stel dat ik je van tevoren een prijs moet noemen en ik wil zeker weten dat ik winst zal maken, dan hou ik er in de prijs rekening mee dat er 10 fout gaan. Dus het moet wel duurder zijn, of de zorgverlener gaat op termijn failliet...
Wokgroente van de lidl. Is erg erg erg erg lekker. Chocolate chips koekjes ook. Vla is daar ook erg goed te doen, samen met de yoghurt. Alle groente is prima daar, fruit ook. Mandarijnen zijn lekker zoet! Kalkoen filet en runderrookvleesquote:Op woensdag 6 november 2013 20:13 schreef Greys het volgende:
Boodschappenlijst voor de Lidl voor morgen:
- 1x cruesli (die met chocola)
- 2x magere kwark
- tray/tree (?) energy drink blikjes
- 2 flessen cola light
- 2x wijn (die met dat netje er om, zegt S...)
- 4x witbier
- 2x pak hygiënische doekjes
- 2x pak sap (mijn ouders komen zondag op visite)
- nootjes
- ehhhhhhhhhh.........
Geen idee wat ze er ook alweer allemaal hebben
Ik ga wel even in de online folder kijken, want zo heb ik nog geen avondeten
Als je die consument bewust wil maken kun je beter (alleen!!) een eigen bijdrage van 5 euro doen voor huisartsenbezoek. Dat helpt veel meer dan codes die een consument toch nooit te zien krijgt.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
JaEn o.a op deze manier stijgen IMHO de zorgkosten de pan uit
Maar gelukkig is een DBC veeeeel transparanter en veel bewustmakender voor de consument
Ok bedankt! Mandarijnen ga ik dan ook meenemen sowieso.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wokgroente van de lidl. Is erg erg erg erg lekker. Chocolate chips koekjes ook. Vla is daar ook erg goed te doen, samen met de yoghurt. Alle groente is prima daar, fruit ook. Mandarijnen zijn lekker zoet! Kalkoen filet en runderrookvleesOh en hou je van filet american? Die is daar echt lekker (Ik heb altijd de extra mager). Leverworst, grillworst. Chips mag je laten liggen, niet te vreten
Ben and jerry's van lidl! Ook echt lekker. Hagelslag, lasagne kant en klaar..
Agree.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als je die consument bewust wil maken kun je beter (alleen!!) een eigen bijdrage van 5 euro doen voor huisartsenbezoek. Dat helpt veel meer dan codes die een consument toch nooit te zien krijgt.
Persoonlijk vind ik het verplicht eigen risico niet kunnen in combinatie met een verzekeringsplicht.
Kun je niet, als je ontdekt hebt wat je lekker vindt bij de Lidl, eens in de maand of zo samen gaan en de 'basisdingetjes' halen? Of heb je geen ruimte om dat op te slaan? En hoe vaak doe jij normaal boodschappen dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:21 schreef Greys het volgende:
Mandarijnen ga ik dan ook meenemen sowieso.Ik maak morgenochtend wel de lijst verder af. Ik heb er dus nu al geen zin meer in als ik zie hoeveel ik dan allemaal mee moet gaan nemen voor die vier dagen en vooral moet gaan lopen slepen
Ik ga morgen boodschappen doen voor een weekquote:Op woensdag 6 november 2013 20:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok bedankt! Mandarijnen ga ik dan ook meenemen sowieso.
Ik maak morgenochtend wel de lijst verder af. Ik heb er dus nu al geen zin meer in als ik zie hoeveel ik dan allemaal mee moet gaan nemen voor die vier dagen en vooral moet gaan lopen slepen![]()
Die van jou is nog goedkoopquote:Op woensdag 6 november 2013 20:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Agree.
En trouwens, om even terug te komen op je kwartaal bijdrage... wat de neuk?! 14 euro per 3 maanden om ingeschreven te staan bij je huisarts. Hoe dan?
Ik doe normaal elke dag boodschappenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kun je niet, als je ontdekt hebt wat je lekker vindt bij de Lidl, eens in de maand of zo samen gaan en de 'basisdingetjes' halen? Of heb je geen ruimte om dat op te slaan? En hoe vaak doe jij normaal boodschappen dan?
Als je je er niet fijn bij voelt, lekker weghalenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:28 schreef Laysa het volgende:
Euhm even een stom vraagje.......ben ik niet iets te openhartig om die bedragen te noemen
Nou dat ga ik even doen....en als ik dan vervolgens het hele topic over mee heen krijg, dan is dat maar zoquote:Op woensdag 6 november 2013 20:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je je er niet fijn bij voelt, lekker weghalenEn degenen die het evt gequote hebben zijn er toch nog wel nu om het ook even te verwijderen.
Pasta, olijfolie, azijn, rijst dat soort dingetjes kun je daar prima halenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe normaal elke dag boodschappen
Heel soms voor twee dagen, maar bijna altijd maar voor 1 dag.
Daarom zijn we er ook zoveel geld aan kwijt.
Verkopen ze bij de Lidl ook van die boodschappenkratten?
En wat bedoel je met basisdingen? Wc papier, schoonmaakmiddel enzo?
Nee joh ben jij gekquote:Op woensdag 6 november 2013 20:32 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou dat ga ik even doen....en als ik dan vervolgens het hele topic over mee heen krijg, dan is dat maar zo
Heb ik al gevraagdquote:Op woensdag 6 november 2013 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh ben jij gekIk denk niet dat ook maar iemand daar over valt!
Q heeft het gequote, die wil vast ook wel even vegen voor je
Nee dat snap ik wel van jou, maar soms vertel ik voor mijn eigen gevoel dingen die niet persé hoevenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik schrik niet van die bedragen Laysa
DBC-bedrag hangt af van de soort behandeling, bijvoorbeeld bij medicamenteus is het minder dan operatief.
En dat stelt de arts vooraf vast....maar een dbc kan te aller tijde worden bijgesteld
Ik heb geen idee, ik kom praktisch nooit bij de Lidl....quote:Op woensdag 6 november 2013 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe normaal elke dag boodschappen
Heel soms voor twee dagen, maar bijna altijd maar voor 1 dag.
Daarom zijn we er ook zoveel geld aan kwijt.
Verkopen ze bij de Lidl ook van die boodschappenkratten?
En wat bedoel je met basisdingen? Wc papier, schoonmaakmiddel enzo?
Dat is ook zo, maar dat neemt nog steeds niet weg dat er gewoon bizarre bedragen door de uitvoerenden worden gerekend in sommige gevallen en vooral de achterlijke farmapatenten....quote:Op woensdag 6 november 2013 20:40 schreef komrad het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Over medicijnen/behandelingen kosten. Je kunt vragen stellen of het soms niet goedkoper kan / er heel veel aan verdiend wordt. Neemt niet weg dat als je de medicijnen nodig hebt we in NL het gelukkig in de meeste gevallen zo geregeld hebben dat het collectief gedragen wordt en dat is maar goed ook want anders kun je ethisch hele rare verschillen krijgen. En ik moet er niet aan denken dat we een richtlijn moeten opstellen in welke situatie je mag leven of niet
De meeste mensen hebben niet zozeer moeite met het solidariteitsprincipe, maar wél met de gedachte dat er door die solidariteit op bepaalde terreinen buitensporig veel winst wordt gemaakt c.q. teveel in rekening wordt gebracht. Het feit dat we met zijn allen de kosten dragen, betekent niet dat je buitensporige kosten in rekening hoeft te brengenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:40 schreef komrad het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Over medicijnen/behandelingen kosten. Je kunt vragen stellen of het soms niet goedkoper kan / er heel veel aan verdiend wordt. Neemt niet weg dat als je de medicijnen nodig hebt we in NL het gelukkig in de meeste gevallen zo geregeld hebben dat het collectief gedragen wordt en dat is maar goed ook want anders kun je ethisch hele rare verschillen krijgen. En ik moet er niet aan denken dat we een richtlijn moeten opstellen in welke situatie je mag leven of niet
marktwerking hè... Interessant is de vraag of marktwerking ondanks de excessen meer efficiencywinst oplevert om zodoende goedkoper te zijn dan het oude of en andersoortig model. Als je daar een onderbouwd antwoord op kunt geven loop je zelf ook binnen.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar dat neemt nog steeds niet weg dat er gewoon bizarre bedragen door de uitvoerenden worden gerekend in sommige gevallen en vooral de achterlijke farmapatenten....
helemaal mee eens natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben niet zozeer moeite met het solidariteitsprincipe, maar wél met de gedachte dat er door die solidariteit op bepaalde terreinen buitensporig veel winst wordt gemaakt c.q. teveel in rekening wordt gebracht. Het feit dat we met zijn allen de kosten dragen, betekent niet dat je buitensporige kosten in rekening hoeft te brengen
Hetzelfde dat Dirk Poot van de Piratenpartij (zelf een medische achtergrond) ook altijd gezegd heeft.quote:Consumentenprogramma Radar van de Tros besteedt aandacht aan de trucs van de geneesmiddelenfabrikanten om de prijs van medicijnen hoog te houden. En de winst te optimaliseren. Ze gebruiken octrooien oneigenlijk. Niet voor onderzoek, maar voor marketing. Huub Schellekens, hoogleraar medische biotechnologie aan de universiteit Utrecht meent na onderzoek dat wereldwijd jaarlijks 800 miljard euro op octrooien van geneesmiddelen bespaard kan worden. Zonder dat medicijnen aan kwaliteit inboeten.
Ja, beter dan Daniël Dekker iigquote:Op woensdag 6 november 2013 21:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
Even iets luchtigs tussendoor.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)tor-bij-songfestival
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot schermquote:Op woensdag 6 november 2013 21:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Jullie zijn hier allemaal songfestivalfans begrijp ik?
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot scherm![]()
Dk en ik keken elk jaar.....en daarvoor keek ik ookquote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot scherm![]()
Ja, dan zitten ze ineens allemaal vooraan mee te blèren.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat valt wel meequote:Op woensdag 6 november 2013 21:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Jullie zijn hier allemaal songfestivalfans begrijp ik?
Klinkt nu al beruchtquote:Op woensdag 6 november 2013 21:22 schreef indaha het volgende:
[..]
Nou dat valt wel meewe zijn vooral fan van Greys haar songfestivalfeestjes
![]()
En het liefst nog in het Tsjechisch, toch Greys?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, dan zitten ze ineens allemaal vooraan mee te blèren.
Say whut?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was Servisch hoorquote:Op woensdag 6 november 2013 21:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En het liefst nog in het Tsjechisch, toch Greys?
JA godverdomme dingen neerzetten en dan weer weghalen. Denk toch eerst eens na voor je post mens.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:32 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou dat ga ik even doen....en als ik dan vervolgens het hele topic over mee heen krijg, dan is dat maar zo
Oh ja, Servisch. Neemt u het mij alstublieft niet kwalijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:24 schreef indaha het volgende:
[..]
Dat was Servisch hoor
Ik had niet voor niets weken geoefend
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
JA godverdomme dingen neerzetten en dan weer weghalen. Denk toch eerst eens na voor je post mens.
[..]
JA godverdomme dingen neerzetten en dan weer weghalen. Denk toch eerst eens na voor je post mens.
Jouw gezicht erbij vergeet ik ook nooit meer!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Greys het volgende:
Hahahahaha ja dat meezingen vergeet ik noooooit meer
Ik geloof dat nasdrovja overal in Oost-Europa proost betekent, dus daar kan je je al mee reddenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ja, Servisch. Neemt u het mij alstublieft niet kwalijk.
Ik ben niet zo goed in mijn oostblokkentopografie.
Wij zeggen ziveliquote:Op woensdag 6 november 2013 21:29 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik geloof dat nasdrovja overal in Oost-Europa proost betekent, dus daar kan je je al mee redden
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ja, Servisch. Neemt u het mij alstublieft niet kwalijk.
Ik ben niet zo goed in mijn oostblokkentopografie.
Mooi, hoef ik er alleen voor te zorgen dat ik een biertje in mijn hand heb en ik red me wel.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:29 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik geloof dat nasdrovja overal in Oost-Europa proost betekent, dus daar kan je je al mee redden
And just like that, it's complicated again.quote:
PIVOOOOOOOO snappen ze overal wel volgens mij. Ziveliquote:Op woensdag 6 november 2013 21:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mooi, hoef ik er alleen voor te zorgen dat ik een biertje in mijn hand heb en ik red me wel.
[..]
And just like that, it's complicated again.
[..]
Ik las iets over een groep hardcore Dynamo Zagreb hooligans die momenteel in het land zijn, kan je daar ff Kroatisch mee zingenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik herinner me nog goed dat ik het berichtje kreeg...... dat ik er echt bij had moeten zijn, dat de hele kroeg Servisch zong. Dus![]()
Ja hoor. Is er alleen het probleempje dat ik niet zo dol ben op hooligans, maar achquote:Op woensdag 6 november 2013 21:32 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik las iets over een groep hardcore Dynamo Zagreb hooligans die momenteel in het land zijn, kan je daar ff Kroatisch mee zingenzal toch wel ongeveer het zelfde klinken als Servisch
Ja, en anders maak ik gewoon een tap-gebaartje.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
PIVOOOOOOOO snappen ze overal wel volgens mij. Ziveli
Was ook wel briljant dat de ondertitels alleen op dat andere scherm waren.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:30 schreef Greys het volgende:
En ik maar met Franklin Brown wauwelen, blablabla blabalbalaaaablabla, ineens heel de kroeg brult het Servische lied mee. Ik dacht echt dat ik gek werd
Tot ik op het andere scherm de ondertitels zag![]()
![]()
![]()
Een kleinigheidje hou je altijdquote:Op woensdag 6 november 2013 21:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja hoor. Is er alleen het probleempje dat ik niet zo dol ben op hooligans, maar ach
Het is nog precies een half jaar tot de eerste semiquote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef indaha het volgende:
[..]
Een kleinigheidje hou je altijd![]()
Ik heb er nu al weer zin in![]()
![]()
Ik ga eens even opzoeken wanneer het precies is en die hele week maar vast vrijhoudenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is nog precies een half jaar tot de eerste semi
Ik ook!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef indaha het volgende:
[..]
Een kleinigheidje hou je altijd![]()
Ik heb er nu al weer zin in![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is nog precies een half jaar tot de eerste semi
Ik zat een keer in het Feyenoord stadion tussen de hooligans, hadden ze ff niemand om tegen te rellen gingen ze met elkaar mattenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja hoor. Is er alleen het probleempje dat ik niet zo dol ben op hooligans, maar ach
En de 25e wordt bekend gemaakt wie voor Nederland uitkomtquote:
Dat weten we alquote:Op woensdag 6 november 2013 21:41 schreef Takaiki het volgende:
[..]
En de 25e wordt bekend gemaakt wie voor Nederland uitkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
Ik ben benieuwd, ze heeft er in ieder geval verstand vanquote:Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef Greys het volgende:
Die jongen van SongfestivalWeblog zei op Facebook tegen me dat we ons nog niet zo blind moeten staren op Ilse als solo zangeres. Het kan namelijk ook zijn dat er iemand anders een door Ilse geschreven nummer zingtDus dat ze alleen meedoet als componist....
Ik kijk wel of iets er is....bv pasta...of soep....maar ik zet niets op datum ofzoquote:Op woensdag 6 november 2013 21:46 schreef Greys het volgende:
Mag ik nog even 1 dingetje vragen over eten/voorraad?![]()
Als je een voorraadkast hebt he met pasta en andere dingen, houd je dan een lijst bij wat er allemaal op voorraad is? Of moet je dan elke dag door alle lades enzo om te zien wat er allemaal is en daar dan een maaltijd van bedenken? Of zijn er hier geen mensen met een 'echte' voorraadkast, waar je in feite weken uit kunt leven?
datquote:Op woensdag 6 november 2013 21:48 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik kijk wel of iets er is....bv pasta...of soep....maar ik zet niets op datum ofzo
Ik heb wel een kleine voorraadkast, maar niks geen lades ofzo.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:46 schreef Greys het volgende:
Mag ik nog even 1 dingetje vragen over eten/voorraad?![]()
Als je een voorraadkast hebt he met pasta en andere dingen, houd je dan een lijst bij wat er allemaal op voorraad is? Of moet je dan elke dag door alle lades enzo om te zien wat er allemaal is en daar dan een maaltijd van bedenken? Of zijn er hier geen mensen met een 'echte' voorraadkast, waar je in feite weken uit kunt leven?
Vlees gewoon op voorraad in de vriezer, verder rijst, pasta's, aardappelen. Groenten in potjes of ook in de vriezer of koelkastquote:Op woensdag 6 november 2013 21:55 schreef Greys het volgende:
Want aan de ene kant lijkt het me awesome om gewoon altijd wel iets te kunnen maken uit de voorraadkast. Maar aan de andere kant ben ik bang dat het er over anderhalf jaar nog ligt omdat ik steeds iets anders wil eten dan dat er in de voorraadkast staat. En qua maaltijden kan je - behalve soep? - niet echt iets compleets op voorraad hebben in zo'n kast, er moet dan altijd weer net kip in wat je niet hebt, of gehakt ofzo. Of dat moet dan ook allemaal weer op voorraad in je vriezer zitten.
Ik heb dat gen gewoon niet denk ik, ik vind het serieus ingewikkeld
Ja dat klinkt idd wel weer minder ingewikkeldquote:Op woensdag 6 november 2013 21:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
Vlees gewoon op voorraad in de vriezer, verder rijst, pasta's, aardappelen. Groenten in potjes of ook in de vriezer of koelkast
Sommige dingen zoek ik op een site of kookboek en andere dingen schud ik weer zo uit mijn mouwquote:Op woensdag 6 november 2013 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat klinkt idd wel weer minder ingewikkeld![]()
Maar ik kan amper bedenken wat ik 'vanavond' moet eten, laat staan voor een paar dagen of een week. Struinen jullie dan receptensites door ofzo? Of schud je het echt zo uit je mouw?
Ik eet alleen maar groente, dus dat is niet zo moeilijkquote:Op woensdag 6 november 2013 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik kan amper bedenken wat ik 'vanavond' moet eten, laat staan voor een paar dagen of een week. Struinen jullie dan receptensites door ofzo? Of schud je het echt zo uit je mouw?
Je kunt twee of drie basisdingen bedenken waarvoor je altijd e.e.a. op voorraad hebt.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:55 schreef Greys het volgende:
ene kant lijkt het me awesome om gewoon altijd wel iets te kunnen maken uit de voorraadkast. Maar aan de andere kant ben ik bang dat het er over anderhalf jaar nog ligt omdat ik steeds iets anders wil eten dan dat er in de voorraadkast staat. En qua maaltijden kan je - behalve soep? - niet echt iets compleets op voorraad hebben in zo'n kast, er moet dan altijd weer net kip in wat je niet hebt, of gehakt ofzo. Of dat moet dan ook allemaal weer op voorraad in je vriezer zitten.
Ik struin best wat sites af voor recepten ja.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Nu doe ik dat niet echt zo meer in mijn eentje, maar Dk hield nogal van....euhm....vastigheid....dus vaak aten we in de week dezelfde dingen...aardappelen, groente, vlees....Ik vind het ook niet altijd even makkelijk, maar door de variatie in kast, koelkast en vriezer kan ik me op een dag gelukkig nog bedenken....dus dan eet ik vandaag risotto en morgen de pasta bv.....en als het eenpansgerechten zijn kan ik nu altijd nog 3 bakjes invriezen.....dat is makkelijk want dan hoef ik het maar enkel uit de vriezer te halen en met etenstijd in de magnetron te zettenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie ervan, het wordt alleen maar makkelijker.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie ervan, het wordt alleen maar makkelijker.
Het is niet een kwestie van voor een paar dagen plannen wat je op die dagen MOET eten.
Je koopt een aantal verschillende groentes en verschillende vleesdingen en elke dag kan je daaruit kiezen waar je op dat moment trek in hebt.
Zo doe ik het, gooi de groentela van de koelkast vol en elke dag kies ik dat waar ik op dat moment het meeste trek in heb.
Hier over het algemeen niet..en anders knal ik het vlees in de vriezert.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?
Spinazie, paprika, ui, champignons, broccoli en heel veel meer kun je gewoon ingevroren kopen. Ik vind het zelf niet allemaal even lekker, zo hou ik absoluut niet van erwten uit de vriezer, die komen dan weer uit een potjequote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat voor groentes zijn er geschikt om in te vriezen? Want ik zit op andere forums te lezen en daar hebben ze het over 'ik kan weken uit mijn voorraad eten als het moet, want ik heb altijd vlees en groenten in de vriezer'. WTF, groenten in de vriezer?
Ja, ik voel me een dommerd. Maar ik weet dat soort dingen niet en het is me nooit geleerd.
In het vriesvak in de supermarkt genoeg groentes te vindenquote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat voor groentes zijn er geschikt om in te vriezen? Want ik zit op andere forums te lezen en daar hebben ze het over 'ik kan weken uit mijn voorraad eten als het moet, want ik heb altijd vlees en groenten in de vriezer'. WTF, groenten in de vriezer?
Ja, ik voel me een dommerd. Maar ik weet dat soort dingen niet en het is me nooit geleerd.
je moet eens bij de diepvriesgroenten kijken.....bloemkool, brocolli, spinazie, boontjes in verschillende soorten enzquote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Nog nooit gedaan, en eigenlijk nog nooit van dat in de vriezer liggen gehoord.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:08 schreef Greys het volgende:
Ohhhh en echt de allerallerallerlaatste vraag (for now):
Ik lees overal over beestjes die in je bloem en suiker en cruesli kunnen gaan kruipen in je voorraadkast. Of die zelfs in gesloten verpakkingen kunnen zitten en dat je dan die verpakkingen eerst 24 uur in de vriezer moet doen voordat je het in je voorraadkast gooit (droge granen enzo).
Kan ik dan het beste allemaal voorraadbussen ofzo gaan kopen? En zo ja, wat voor? Wat hebben jullie?
Niet als je op vrijdagmiddag boodschappen doet.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?
Volgens mij heb ik dat vroeger bij scheikunde wel eens gedaan, maar om nou te zeggen dat ik er daardoor verstand van heb, neequote:Op woensdag 6 november 2013 22:10 schreef indaha het volgende:
Help iemand verstand van karamelisren van suiker
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:11 schreef Greys het volgende:
Oh ja, jemig... nu jullie dat zo zeggen weet ik bv idd van het bestaan van spinazie-blokjes uit de vriezer. Maar ik heb zulke dingen gewoon serieus nog nooit gekocht. Belachelijk, ik weet het.
Ik krijg er wel steeds meer zin in om dat enorm om te gooien qua boodschappen doen, voorraad enzo! Mede dankzij jullie!
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Kijk bijv. eens hier greys: http://www.ah.nl/appie/producten/diepvries/diepvries-groente
Wel eerst even proberen hoor! Ik lust bijv. echt geen diepvrieserwten, echt totaal niet, geen idee waarom...quote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik had beter kunnen vragen welke groenten er NIET uit de vriezer kunnen komen
Wauw!
Oh dat met die oven duurt al jaaaaaaaaaaren en ik ben toch sindsdien al weer heel vaak blij in de IKEA geweest voor andere dingen hoorquote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/
Die zijn echt geweldig. Sluiten erg goed en voor die prijswij gebruiken ze als diepvriesbakjes maar ook voor de bloem e.d. in te doen.
Alhoewel ik weet dat je op het moment niet echt blij met IKEA bent
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:14 schreef indaha het volgende:
Mijn man gaat Banantaart maken maar het karameliseren lukt niet erg
Is ook gewoon leuk om te doen en kan veel geld besparen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:11 schreef Greys het volgende:
Oh ja, jemig... nu jullie dat zo zeggen weet ik bv idd van het bestaan van spinazie-blokjes uit de vriezer. Maar ik heb zulke dingen gewoon serieus nog nooit gekocht. Belachelijk, ik weet het.
Ik krijg er wel steeds meer zin in om dat enorm om te gooien qua boodschappen doen, voorraad enzo! Mede dankzij jullie!
Waaaaaauw!quote:Op woensdag 6 november 2013 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Is ook gewoon leuk om te doen en kan veel geld besparen.
Is een stuk minder leuk als het echt moet. Op ons dieptepunt van financiën lukte het me om met 2 personen voor gemiddeld iets meer dan e20,- per week te eten. (incl ontbijt, middageten etc)
Die vind ik dan juist weer heerlijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:14 schreef indaha het volgende:
Mijn man gaat Banantaart maken maar het karameliseren lukt niet erg
Ja die heb ik ook al gezien , de tweede poging ziet er al beter uitquote:
Ok gelukkigquote:Op woensdag 6 november 2013 22:18 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook al gezien , de tweede poging ziet er al beter uit
Veel rijst, kip en "bijna-over-de-overdreven-datum-dus-50%korting-groentes".quote:Op woensdag 6 november 2013 22:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Waaaaaauw!![]()
Wat aten jullie dan zoal als avondeten, mag ik dat vragen?
Het is geluktquote:Op woensdag 6 november 2013 22:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok gelukkig
Wat leuk (en lekker!) dat hij dat maakt!
Die varkenshaasjes uit de vriezer halen, lekker voor morgen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:25 schreef Greys het volgende:
Wat goed!
Het enige dat er hier in de vriezer ligt soms is patat, van die verse hondenvoer worsten die er al anderhalf jaar liggen omdat ie ze niet lust (GOOI ZE DAN WEG!!!! jahaaa ga ik morgen doen) en een pak varkenshaasjes van de Lidl dat er echt al twee jaar ligt ofzo en ik na een maand of vier al niet meer durfde te eten omdat ik het altijd vergat te ontdooien en het lag er al zo lang
Oh bèrgenquote:Op woensdag 6 november 2013 22:29 schreef roos85 het volgende:
Heb je straks voor 1-1 nog wel goede voornemens?
Welterusten en ik ga ook naar bed , de karamel is gelukt en de bananentaart zie ik morgen welquote:Op woensdag 6 november 2013 22:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hoog tijd om te gaan slapen trouwens.
Welterusten allemaal![]()
en Greys, veel plezier en succes morgen met de boodschappen![]()
Jaquote:Op woensdag 6 november 2013 22:18 schreef Greys het volgende:
OMG die voorraaddozen van IKEA, 17 stuks voor 3.99![]()
Ik keek eerst verkeerd, maar die prijs is dus voor alles bij elkaar ahhaha!
Jij wel.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:05 schreef Ingetje79 het volgende:
Hadden we het nog over boodschappen trouwens?
Hahaha ik zie het voor me met die vriezertquote:Op woensdag 6 november 2013 23:05 schreef Ingetje79 het volgende:
Bananentaart klinkt goddelijk Indaha![]()
![]()
Krees, ik doe altijd ff een rondje vriepzert voordat ik boodschappen ga doen en soms ligt er bijvoorbeeld nog kip in en dan zorg ik dat ik die week iets eet waar kip in moet.
Ik probeer het altijd zo kort mogelijk te laten liggen, nooit langer dan een week of 6.
Niet dat het niet langer zou kunnen, maar da's mijn eigen gevoel
Eerder hadden we zo'n mega vrieskist en eens per half jaar dook ik over de rand (echt met de voetjes los van de vloer) om te kijken wat er allemaal in lag en dan ging er meestal een vuilniszak vol met ondefinieerbare zooi de container in
Met de vriezer die we nu hebben gaat dat echter prima; veul kleiner en lades
Bij het diepvriesgebak, heerlijk!quote:Op woensdag 6 november 2013 23:14 schreef Greys het volgende:
Ho, mijn oog valt direct () op het woord cheesecake van de Lidl.
Whut? Whut? WHUT???????
Q, stoofperen, check!
OMG OMG OMG OMG nu kan ik helemaal niet wachten om naar de Lidl te gaanquote:Op woensdag 6 november 2013 23:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Bij het diepvriesgebak, heerlijk!
Met vlaai haal ik dat niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Bij het diepvriesgebak, heerlijk!
Met bulk-verjaardagsvisite haal ik daar ook altijd het gebak; de welbekende slagroomtaart en dan vaak nog een appeltaart, tompoucees, schuimtaart of cheesecake.
Heb je voor 6 euro voor 16 man gebak![]()
Het scheelt ook wel dat ik een krent ben en wild word van besparen, dat heb jij dan weer wat minder Greys![]()
Iddquote:Op woensdag 6 november 2013 23:17 schreef Cat22 het volgende:
O, toch nog over boodschapjes.
Ik ben ook een voorraadpersoon. Vandaag helemaal in shock want ik maakte de laatste rijst op uit de voorraadbus en kwam erachter dat ik geen nieuw pak heb staan.![]()
Vrijdag ga ik euroshoppen bij de C1000, meteen rijst op mijn lijstje gezet. Lekker weer een paar pakken kopen zodat ik een poos vooruit kan.
Ja maar.....vlaaaaaaaaiiiiiquote:Op woensdag 6 november 2013 23:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Met vlaai haal ik dat niet.In ieder geval niet zoals jij hem aansnijdt.
Exact! En voor de supersnelle hap wat zakkies pasta+poederwatjealleenhoefttekokenmetwater.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:18 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Idd
Altijd pasta en rijst in huis en in de vriezer altijd iets wat daarover kan.
Lekker makkelijk als je laat uit je werk bent of nog weg moet
Lekkere dingen in veelvoud kopen als ze in de aanbieding zijn. En duurt dat te lang: gewoon toch kopen maar dan iets minder veel.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:23 schreef Greys het volgende:
Ik wil ook een eckte bespaarkrent worden zoals Ing
Want jij bent geen krent op de 'slechte' (voor mij) manier, want jullie hebben wel gewoon altijd lekkere dingen, dus je bent geen kniert-krent die op water en brood leeft zeg maar, snap je wat ik bedoel?
Hier ook altijd 2 broden, zak spinazie, zak broccoli, zak gemixte seizoensgroenten, pastasaus, stoofperen atm, ijs, frikandellen en minihapjes, gehakt, saucijsjes, hamburgertsquote:Op woensdag 6 november 2013 23:23 schreef Cat22 het volgende:
O, en brood! Mijn brood moet altijd vers zijn dus dat vries ik altijd in en ontdooi precies zoveel als ik die dag nodig heb.
zeker, en dan eens in de zoveel weken even terugquote:
Lidlquote:Op woensdag 6 november 2013 23:30 schreef Greys het volgende:
Oh en wat zijn 'kipblokjes' Cat?
Een kipfilet die je zelf eerst in stukjes hakt en daarna invriest? Of koop je dat gesneden en wel?
Dan doe je een halfje....of je neemt meer brood mee naar je werk en laat dat 6,50 euro-broodje achterwegequote:Op woensdag 6 november 2013 23:29 schreef Greys het volgende:
Hoe lang kan je een heel bruin brood bv in de vriezer bewaren als je er steeds maar twee plakjes uit haalt per dag ofzo?
En die zijn al gevroren of 'gewoon'?quote:
- Brood kopen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:29 schreef Greys het volgende:
Hoe lang kan je een heel bruin brood bv in de vriezer bewaren als je er steeds maar twee plakjes uit haalt per dag ofzo?
Gewoon, koeling.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
En die zijn al gevroren of 'gewoon'?
Want dan zet ik ze nu ook op mijn lijst namelijk.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dan doe je een halfje....of je neemt meer brood mee naar je werk en laat dat 6,50 euro-broodje achterwege
Koop ik gesneden op de markt. Meestal een kilo wat ik dan in drie aparte porties laat verpakken. Want 333 gram is precies genoeg voor mijn gemiddelde vierpersoons pakjesmaaltijd(waar ik drie dagen mee doe), ik gooi er altijd meer groente in, vind ik lekkerder dan hopen vleesch.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:30 schreef Greys het volgende:
Oh en wat zijn 'kipblokjes' Cat?
Een kipfilet die je zelf eerst in stukjes hakt en daarna invriest? Of koop je dat gesneden en wel?
Ik ben een enorme zeurneus als het om brood gaat en ik houd bevroren brood weken goed.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkHet is namelijk écht een enorm ding.
Een brood (of halfje) blijft wel een week goed in de vriezer? En goed en lekker?
En hier las ik dan weer 'Lush'quote:Op woensdag 6 november 2013 23:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik volgens mij al tijden een paar kroketten erin heb liggen. Die eet ik in fases en nu vergeet ik ze dus de hele tijd.![]()
Binnenkort toch maar eens eruit halen.
Maar deze week niet meer:
Morgen andijvie-prei-broccolistamp (restjes moesten op) met slavink
Vrijdag genoemde stamp met rookworst![]()
Zaterdag sushi![]()
Zondag weet ik nog niet, misschien snelle hap tussen repetitie en werk.
Maar dat plan ik vrijdag wel als ik bij de C1000 sta. Meestal maak ik in de supermarkt min waar-heb-ik-deze-week-zin-in lijst.
logt aan je vriezer. Hier een vriezer boven de koelkast en das niet lekker met brood. Bij mn ouders betere vriezer en wel lekker to zeker een werkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkHet is namelijk écht een enorm ding.
Een brood (of halfje) blijft wel een week goed in de vriezer? En goed en lekker?
Langer, zolang je de zak maar weer netjes dicht doetquote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee gek! Die zit in mijn diepvries! Veel logischer.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En hier las ik dan weer 'Lush'![]()
Dat heb je met Lidl-brood iddquote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
Tip.....neem geen brood wat met oa water is gemaakt....bij mij breekt het brood dan af als ik de sneetjes wil scheiden...
Hier verhuist het halfje altijd van grote ladevriezer naar vriesvakje boven koelkast en ik merk geen verschil.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
logt aan je vriezer. Hier een vriezer boven de koelkast en das niet lekker met brood. Bij mn ouders betere vriezer en wel lekker to zeker een werk
Ja, daardoor kwam dat ook. Gek genoeg vond ik Lush in de diepvries niet raar, maar Lush op je bord....quote:Op woensdag 6 november 2013 23:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee gek! Die zit in mijn diepvries! Veel logischer.
Brood moet van de Eckte Bakkert komen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
Tip.....neem geen brood wat met oa water is gemaakt....bij mij breekt het brood dan af als ik de sneetjes wil scheiden...
Oh, is dat het? Ik dacht dat ik de ene keer gewoon lomper was dan de andere keerquote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
als je verhuistvdan is t al goed en snel ingevroren. Dat maakt verschil vind ikquote:Op woensdag 6 november 2013 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hier verhuist het halfje altijd van grote ladevriezer naar vriesvakje boven koelkast en ik merk geen verschil.
Broodquote:Op woensdag 6 november 2013 23:37 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat heb je met Lidl-brood idd
Brood haal ik altijd wel van den bakkert of van het duurdere merk bij C1000.
Wantbrood
Mwah, maakt voor mij geen verschil. Want als ik -the horror!- geen brood meer op voorraad heb verhuist het vers gekochte halfje rechtstreeks naar dat vakje. Maar ik zal er eens op letten.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je verhuistvdan is t al goed en snel ingevroren. Dat maakt verschil vind ik
Maar als het lunch en diner tegelijk is vind ik het wel weer meevallen, 6,50quote:Op woensdag 6 november 2013 23:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Brood![]()
Bakker-broodOmdat brood goed voor je is. En ik geen twee maal wekelijkse clubsandwiches wil betalen.
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:46 schreef Queller het volgende:
Heb ik niet hoor, maar ik wilde gewoon efkes meepraten
Die maak je dus vanaf nu zelfquote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
Is de pastasaus van de Lidl wel lekker?
Gehakt van de Lidl kreeg een 9 van de consumentenbond, beter dan menig keurslagerquote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Cat22 het volgende:
Schuim eens door de diepvriesgroenten. Ik weet niet hoe het vlees bij de Lidl is maar anders nog even naar supermarkt of slager voor gehakt en/of kip. Dan kun je een paar dagen vooruit.
Ik zou niet weten hoequote:
Of als je wel in de kamer bent; maakt het leven spannendquote:Op woensdag 6 november 2013 23:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
Lampen uit doen als je niet in de kamer bent?
Stoplicht!quote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Queller het volgende:
Je moet nog gehakt en kip, een doos eieren, groente en fruit van het seizoen, en iets rijst of pasta-achtigsDan voor de basisvoorraad wat blikjes tomaten. Plus een driepak paprika's.
Jij bent net zo heerlijk lomp als ik benquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Of als je wel in de kamer bent; maakt het leven spannend
* voor op je lijstje: pleisters en jodium of een zalfje
Wij hebben een héééél klein lampje in de gang. Maatje 'een led-lampjes ganglicht'. Ik knal nog wel eens tegen de muur
Ik heb het ook maar één keer gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook al die jaren toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Zijn eieren van de Lidl goed/lekker?
Ik doe ook altijd kant en klaar; 3 potten en dan een zak groenten en een pond gehakt.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook al die jaren toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Ik heb dat allemaal van mijn moeder geleerd.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:52 schreef Greys het volgende:
Ik had wel een jaartje huishoudschool kunnen gebruiken
Dat weet ik zelfsquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Eieren koop je van de diervriendelijke soort....quote:Zijn eieren van de Lidl goed/lekker?
jaquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik doe ook altijd kant en klaar; 3 potten en dan een zak groenten en een pond gehakt.
Wat over hou in bakjes in de vriezer![]()
Okay, gaan ze op de lijst! Ik wist dat er dingen zijn 'die je beter niet bij Lidl kunt halen', maar eieren horen daar dus niet bij, hatsekideee.quote:En de eieren van de Lidl zijn helemaal prima
Het is vreselijkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
Jij bent net zo heerlijk lomp als ik ben
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is vreselijk
Vooral in migraineperioden (ja ja, het is weer eens zover en ik het beheerst mijn leven, dus ik moét het er over hebben). Dan ben ik echt zo vreselijk lomp. Normaalgesproken hoor je mij niet in het dagelijkse leven. Maar dan wel: ik loop overal tegenaan, stoot me doorlopend, struikel en laat van alles uit mijn handen lazeren. Echt bloedirritant
Ik niet, stom eigenlijk, want mijn moeder is verder reuze lief ende fabulousquote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb dat allemaal van mijn moeder geleerd.
Owja... de kruiden was ik nog even vergetenquote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja
Tomatenpuree knoflook uien peterselie basilicum zout peper gehakt groente naar keuze
Mooi!quote:Op woensdag 6 november 2013 23:54 schreef Ingetje79 het volgende:
Meeste producten van de Lidl zijn diervriendelijk Elies
Mijn moeder is geen keukenprinses (en ik ook niet) maar we kregen spelenderwijs wel de basis mee. En later, toen de Grote Strijd Om De Klusjes losbarstte resulteerde het in zaterdagen dat de hele familie de tuin deed en ik het huis, inclusief diner. Good times.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik niet, stom eigenlijk, want mijn moeder is verder reuze lief ende fabulous
Of misschien was het de bedoeling dat ik meekeek als zij kookte, maar kan me niet herinneren dat ze dat ooit gezegd heeft of ik had vast andere dingen te doen
Ik let ook meestal wel op de Beter Leven en biologische dingen enzo.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Mooi!
Er heeft zich écht iets geks voorgedaan in mijn hoofd (en dit heeft dan weer niets met de migraine te maken): ik ben uit eten geweest vanavond. Ik heb van mijn leven nog nooit vis besteld in een restaurant (behalve misschien in een incidenteel visrestaurant, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit in een heb gegeten), maar vanavond heb ik vis gehad. Ik krijg het niet meer voor elkaar om met een gerust gemoed vlees te gaan zitten eten als ik niet in elk geval het idee heb dat het van een blije koe is gekomen
Erg man! Was roken maar heul erg dier-onvriendelijk. Dan had ik er nog wat aan....
Die lijst die jij nu hebt is toch niet zo gek veel?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:00 schreef Greys het volgende:
Moet gewoon maar niet ontmoedigd raken door de groeiende lijst, want als ik dit zo zie snap ik niet hoe mensen het in hun auto gepropt krijgen als het voor een hele week is. Maar dat is natuurlijk anders als je al een soort basis-voorraad hebtEn ik moet from scratch beginnen, dus ik ga maar niet alles tegelijk kopen denk ik. Beetje opbouwen, ofzo.
Thnx my dear. Het is eigenlijk al weer over hoorquote:
Inmiddels is ie al dubbel zo langquote:Op donderdag 7 november 2013 00:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die lijst die jij nu hebt is toch niet zo gek veel?
Ja, de smart zal vol zitten, maar daar pasten toch ook 3 kratten bier in?![]()
Als ik royaal boodschappen doe kom ik makkelijk aan die lijst en dat is één boodschappentas en wat los spul.
Je proeft het echt. Een scharrelkip van de scharrelkippenboerderij smaakt echt anders dan een stuk kip van de kiloknaller.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
Ik let ook meestal wel op de Beter Leven en biologische dingen enzo.
Mede daarom hebben we vaak ook zulk duur vleesHet is niet alleen een fijner gevoel voor de blije koe, maar je lijkt het ook gewoon te kunnen proeven
S wil eigenlijk gewoon elke dag vlees.
Tja, het wordt een paar keer heen en weer lopen, maar als je eenmaal de basis hebt, hoef je alleen maar aan te vullen.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Inmiddels is ie al dubbel zo lang![]()
En als je gewend bent normaal voor 1 dag boodschappen te doen, is dit erg veel, geestelijk, zeg maar.
Ook als ik denk aan het gewicht van de flessen wijn, de blikken bier (allemaal voor S, niet voor mij), de flessen cola, de energy blikjes, het sap etc. Ik kan het heus wel tillen, maar ik ben het gewoon niet gewend
That's my point.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Inmiddels is ie al dubbel zo lang![]()
En als je gewend bent normaal voor 1 dag boodschappen te doen, is dit erg veel, geestelijk, zeg maar.
Ook als ik denk aan het gewicht van de flessen wijn, de blikken bier (allemaal voor S, niet voor mij), de flessen cola, de energy blikjes, het sap etc. Ik kan het heus wel tillen, maar ik ben het gewoon niet gewend
Het was maandag het ergst en ik heb er echt van wakker gelegen. Vond het doodeng. Unsetteling. Jakkie!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef Greys het volgende:
He gadver Elies, dat lijkt me idd echt best eng![]()
Kom ik aan met mijn gezeur over het tillen van zware boodschappen![]()
Wat zij ^^ zegt! Als je de slag te pakken hebt en de basis in de kelderkast staat, wordt het stukken makkelijker en je houdt echt zeeen van tijd over...quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Tja, het wordt een paar keer heen en weer lopen, maar als je eenmaal de basis hebt, hoef je alleen maar aan te vullen.
Eens in de zoveel tijd heb ik weer weeshuisboodschappen en de weken daarna weer netjes 1 krat boodschappen en 1 krat bier
Lijkt me inderdaad heel naar.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Thnx my dear. Het is eigenlijk al weer over hoor
Nog één dingetje: meestal ben ik vrij recht-zo-die-gaat migraineus: aura, gevolgd door hoofdpijn en een beetje vaag in de maag. Dat zo'n 10 dagen op rij, om de 24 tot 36 uur. Maar soms heb ik er andere dingen bij. Zo was ik een keer ineens knetterscheel, ik heb eens uitval gehad, ik ben een keer onvoorstelbaar misselijk geweest, etc.
Nou ja, deze keer had ik het gevoel dat een deel van mijn hersenen het niet deed. Alsof een deel van mijn kennis en kunde gewoon niet beschikbaar was. De meest simpele dingen wist ik niet meer, kon geen goede zinnen maken, wist écht niet meer was ik een paar uur daarvoor had gedaan, etc.
Erg onaangenaam. Zouden mensen die beginnend dement zijn zich zo voelen? Ik ben ervan geschrokken. Jakkes, wat een fucked up gevoel
quote:Naast varkensvlees met het Beter Leven kenmerk, vindt u ook vrije uitloop eieren, biologische eieren en biologisch rundergehakt met het Beter Leven kenmerk in onze filialen.
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:07 schreef Ingetje79 het volgende:
Jakkes Elies![]()
Dan nog liever hondsberoerd denk ik.
Ben je ooit wel es bij een neuroloog geweest met je migraine?
Dan ben jij een heel bijzonder mens.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.
Het menselijk lichaam is rete ingewikkeldquote:Op donderdag 7 november 2013 00:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.
Het lijkt erop. Ik kijk in elk geval niet meer in een groot zwart gat als ik iets wil zeggen of me iets wil herinnerenquote:Op donderdag 7 november 2013 00:07 schreef Cat22 het volgende:
Lijkt me inderdaad heel naar.Nu is alles weer terug in de hersenpan?
Joehoequote:
De Aldi ligt op kruipafstand van mijn huis. Maar aangezien ik daar toch altijd met de auto heenga ivm sjouwen kan ik eigenlijk net zo goed eens wat vaker Lidlwaarts gaan aan de andere kant van de stad. Moet er nog steeds aan wennen dat we die sinds een jaar ook hebben.quote:
Zou dat dan een soort ehhhh 'reserve-stand' zijn zeg maar?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:13 schreef Laysa het volgende:
Mijn hersenen beginnen naar 7 maanden ook weer beter te werken....ik kon gewoon echt totaal niet meer op de sinpelste dingen komenje lichaam en geest is een ingewikkeld iets
En zo is hetquote:Op donderdag 7 november 2013 00:11 schreef Cat22 het volgende:
Dan ben jij een heel bijzonder mens.
Maar dat wisten we eigenlijk al.
Ik heb geweten hoe het zit (of althans: wat ze er van denken), maar ik weet het niet meer. Maar het systeem is inderdaad rete-ingewikkeldquote:Op donderdag 7 november 2013 00:11 schreef Greys het volgende:
Het menselijk lichaam is rete ingewikkeld![]()
Net als dat je blinde pijn in je waffel kunt hebben (aangezichtspijn) terwijl er dan ergens in je schouder een zenuwtje in de beknelling zit. Zou dat met migraine ook kunnen zijn, dat de kortsluiting dus niet eens in je hoofd zelf hoeft te zitten?
Ik ben er al geweest en gezond verklaardquote:Op donderdag 7 november 2013 00:12 schreef Laysa het volgende:
He gatver Elies...misschien idd maar eens naar de neuroloog
En ik probeer te reageren op jullie maar mijn internet verbinding is kut
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemdquote:Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou dat dan een soort ehhhh 'reserve-stand' zijn zeg maar?
Dat je lichaam de geestelijke energie díe je nog had reserveerde voor de basis-functies - even plat gezegd - om te kunnen blijven functioneren? Ergens klinkt dat best soortvan logisch in mijn hoofd.
Gewoon volop bezig met overleven, daarvoor hoef je geen gesprekken op niveau te kunnen voeren.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemd
Maar het was me nogal wat allemaal bij elkaarquote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemd
Net na een aanval voel ik me knetter stonedquote:Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik heb het de laatste tijd eiks nooit meer *afklopt* , maar als ik het heb, heb ik na de hoofdpijnfaaaase het gevoel dat ik ipv hersentjes een lading watten in m'n hoofd heb, wat het nadenken best lastig maakt.
Maar zo heftig als jij tijdelijk Alzheimerde heb ik gelukkig nooit gehad.
Hopelijk was het een eenmalige aanbieding voor jou, om het toch een beetje een de boodschappensfeer te houden
Ja, datquote:Op donderdag 7 november 2013 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het was me nogal wat allemaal bij elkaar![]()
Wel heel fijn om te horen - en vast ook voor jou om te merken - dat het in hele kleine stapjes toch weer wat terug komt, dat je zelf een beetje verschil begint te merken!
Een vreemde gewaarwording, maar op zich haske logisch natuurlijk. Zoiets als dat 6 mensen tegelijk tegen je praten terwijl jij een staartdeling probeert te doen. Teveel, te heftig, te moeilijk, te zwaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
Zonder dat ik je wakkert heb geappt deze keer, wiehoe!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga met Cat mee denk ik, vroeg te bed heeft weer gefaald
Smeerdoosquote:Op donderdag 7 november 2013 00:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga met Cat mee denk ik, vroeg te bed heeft weer gefaald
Ik doe met je mee!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:23 schreef Queller het volgende:
En slaap lekker Greesje
Zal ik dan ook maar verstandig zijn?
tat?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:25 schreef Greys het volgende:
Gezellig, we gaan allemaal TAT-en!
EDIT: kut, dat was het facebook hartje
Ik wachtte nog even op jou. Als laatste en alleen bij de orgie aankomen is nooit leukquote:Op donderdag 7 november 2013 00:28 schreef Laysa het volgende:
Iedereen weg?
Hihihi![]()
Love you girlies en slaap lekker
Slaap lekker mopquote:
Boewhahahahahaquote:Op donderdag 7 november 2013 00:30 schreef Bamba het volgende:
Oh, kom ik aan met m'n recepten als iedereen gaat slapen![]()
quote:Op donderdag 7 november 2013 00:31 schreef Queller het volgende:
En de nieuwe TT is voor jou; pak 'm
Slaap lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |