Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie ervan, het wordt alleen maar makkelijker.
Het is niet een kwestie van voor een paar dagen plannen wat je op die dagen MOET eten.
Je koopt een aantal verschillende groentes en verschillende vleesdingen en elke dag kan je daaruit kiezen waar je op dat moment trek in hebt.
Zo doe ik het, gooi de groentela van de koelkast vol en elke dag kies ik dat waar ik op dat moment het meeste trek in heb.
Hier over het algemeen niet..en anders knal ik het vlees in de vriezert.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?
Spinazie, paprika, ui, champignons, broccoli en heel veel meer kun je gewoon ingevroren kopen. Ik vind het zelf niet allemaal even lekker, zo hou ik absoluut niet van erwten uit de vriezer, die komen dan weer uit een potjequote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat voor groentes zijn er geschikt om in te vriezen? Want ik zit op andere forums te lezen en daar hebben ze het over 'ik kan weken uit mijn voorraad eten als het moet, want ik heb altijd vlees en groenten in de vriezer'. WTF, groenten in de vriezer?
Ja, ik voel me een dommerd. Maar ik weet dat soort dingen niet en het is me nooit geleerd.
In het vriesvak in de supermarkt genoeg groentes te vindenquote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat voor groentes zijn er geschikt om in te vriezen? Want ik zit op andere forums te lezen en daar hebben ze het over 'ik kan weken uit mijn voorraad eten als het moet, want ik heb altijd vlees en groenten in de vriezer'. WTF, groenten in de vriezer?
Ja, ik voel me een dommerd. Maar ik weet dat soort dingen niet en het is me nooit geleerd.
je moet eens bij de diepvriesgroenten kijken.....bloemkool, brocolli, spinazie, boontjes in verschillende soorten enzquote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Nog nooit gedaan, en eigenlijk nog nooit van dat in de vriezer liggen gehoord.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:08 schreef Greys het volgende:
Ohhhh en echt de allerallerallerlaatste vraag (for now):
Ik lees overal over beestjes die in je bloem en suiker en cruesli kunnen gaan kruipen in je voorraadkast. Of die zelfs in gesloten verpakkingen kunnen zitten en dat je dan die verpakkingen eerst 24 uur in de vriezer moet doen voordat je het in je voorraadkast gooit (droge granen enzo).
Kan ik dan het beste allemaal voorraadbussen ofzo gaan kopen? En zo ja, wat voor? Wat hebben jullie?
Niet als je op vrijdagmiddag boodschappen doet.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja maar blijven dan niet de dingen waar je het minst trek in had over voor het weekend, als je net zin hebt in lekkere dingen?
Volgens mij heb ik dat vroeger bij scheikunde wel eens gedaan, maar om nou te zeggen dat ik er daardoor verstand van heb, neequote:Op woensdag 6 november 2013 22:10 schreef indaha het volgende:
Help iemand verstand van karamelisren van suiker
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:11 schreef Greys het volgende:
Oh ja, jemig... nu jullie dat zo zeggen weet ik bv idd van het bestaan van spinazie-blokjes uit de vriezer. Maar ik heb zulke dingen gewoon serieus nog nooit gekocht. Belachelijk, ik weet het.
Ik krijg er wel steeds meer zin in om dat enorm om te gooien qua boodschappen doen, voorraad enzo! Mede dankzij jullie!
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Kijk bijv. eens hier greys: http://www.ah.nl/appie/producten/diepvries/diepvries-groente
Wel eerst even proberen hoor! Ik lust bijv. echt geen diepvrieserwten, echt totaal niet, geen idee waarom...quote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik had beter kunnen vragen welke groenten er NIET uit de vriezer kunnen komen
Wauw!
Oh dat met die oven duurt al jaaaaaaaaaaren en ik ben toch sindsdien al weer heel vaak blij in de IKEA geweest voor andere dingen hoorquote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/
Die zijn echt geweldig. Sluiten erg goed en voor die prijswij gebruiken ze als diepvriesbakjes maar ook voor de bloem e.d. in te doen.
Alhoewel ik weet dat je op het moment niet echt blij met IKEA bent
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:14 schreef indaha het volgende:
Mijn man gaat Banantaart maken maar het karameliseren lukt niet erg
Is ook gewoon leuk om te doen en kan veel geld besparen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:11 schreef Greys het volgende:
Oh ja, jemig... nu jullie dat zo zeggen weet ik bv idd van het bestaan van spinazie-blokjes uit de vriezer. Maar ik heb zulke dingen gewoon serieus nog nooit gekocht. Belachelijk, ik weet het.
Ik krijg er wel steeds meer zin in om dat enorm om te gooien qua boodschappen doen, voorraad enzo! Mede dankzij jullie!
Waaaaaauw!quote:Op woensdag 6 november 2013 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Is ook gewoon leuk om te doen en kan veel geld besparen.
Is een stuk minder leuk als het echt moet. Op ons dieptepunt van financiën lukte het me om met 2 personen voor gemiddeld iets meer dan e20,- per week te eten. (incl ontbijt, middageten etc)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |