Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dan doe je een halfje....of je neemt meer brood mee naar je werk en laat dat 6,50 euro-broodje achterwege
Koop ik gesneden op de markt. Meestal een kilo wat ik dan in drie aparte porties laat verpakken. Want 333 gram is precies genoeg voor mijn gemiddelde vierpersoons pakjesmaaltijd(waar ik drie dagen mee doe), ik gooi er altijd meer groente in, vind ik lekkerder dan hopen vleesch.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:30 schreef Greys het volgende:
Oh en wat zijn 'kipblokjes' Cat?
Een kipfilet die je zelf eerst in stukjes hakt en daarna invriest? Of koop je dat gesneden en wel?
Ik ben een enorme zeurneus als het om brood gaat en ik houd bevroren brood weken goed.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkHet is namelijk écht een enorm ding.
Een brood (of halfje) blijft wel een week goed in de vriezer? En goed en lekker?
En hier las ik dan weer 'Lush'quote:Op woensdag 6 november 2013 23:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik volgens mij al tijden een paar kroketten erin heb liggen. Die eet ik in fases en nu vergeet ik ze dus de hele tijd.![]()
Binnenkort toch maar eens eruit halen.
Maar deze week niet meer:
Morgen andijvie-prei-broccolistamp (restjes moesten op) met slavink
Vrijdag genoemde stamp met rookworst![]()
Zaterdag sushi![]()
Zondag weet ik nog niet, misschien snelle hap tussen repetitie en werk.
Maar dat plan ik vrijdag wel als ik bij de C1000 sta. Meestal maak ik in de supermarkt min waar-heb-ik-deze-week-zin-in lijst.
logt aan je vriezer. Hier een vriezer boven de koelkast en das niet lekker met brood. Bij mn ouders betere vriezer en wel lekker to zeker een werkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik die clubsandwich neem, dat ik dan de rest van de dag amper/niets meer eet hoor. Dus dat doe ik alleen op een dag als S niet thuis eet. Dus dan is het 6,50 voor lunch en diner tegelijkHet is namelijk écht een enorm ding.
Een brood (of halfje) blijft wel een week goed in de vriezer? En goed en lekker?
Langer, zolang je de zak maar weer netjes dicht doetquote:Op woensdag 6 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee gek! Die zit in mijn diepvries! Veel logischer.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En hier las ik dan weer 'Lush'![]()
Dat heb je met Lidl-brood iddquote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
Tip.....neem geen brood wat met oa water is gemaakt....bij mij breekt het brood dan af als ik de sneetjes wil scheiden...
Hier verhuist het halfje altijd van grote ladevriezer naar vriesvakje boven koelkast en ik merk geen verschil.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
logt aan je vriezer. Hier een vriezer boven de koelkast en das niet lekker met brood. Bij mn ouders betere vriezer en wel lekker to zeker een werk
Ja, daardoor kwam dat ook. Gek genoeg vond ik Lush in de diepvries niet raar, maar Lush op je bord....quote:Op woensdag 6 november 2013 23:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee gek! Die zit in mijn diepvries! Veel logischer.
Brood moet van de Eckte Bakkert komen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
Tip.....neem geen brood wat met oa water is gemaakt....bij mij breekt het brood dan af als ik de sneetjes wil scheiden...
Oh, is dat het? Ik dacht dat ik de ene keer gewoon lomper was dan de andere keerquote:Op woensdag 6 november 2013 23:36 schreef Laysa het volgende:
als je verhuistvdan is t al goed en snel ingevroren. Dat maakt verschil vind ikquote:Op woensdag 6 november 2013 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hier verhuist het halfje altijd van grote ladevriezer naar vriesvakje boven koelkast en ik merk geen verschil.
Broodquote:Op woensdag 6 november 2013 23:37 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat heb je met Lidl-brood idd
Brood haal ik altijd wel van den bakkert of van het duurdere merk bij C1000.
Wantbrood
Mwah, maakt voor mij geen verschil. Want als ik -the horror!- geen brood meer op voorraad heb verhuist het vers gekochte halfje rechtstreeks naar dat vakje. Maar ik zal er eens op letten.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je verhuistvdan is t al goed en snel ingevroren. Dat maakt verschil vind ik
Maar als het lunch en diner tegelijk is vind ik het wel weer meevallen, 6,50quote:Op woensdag 6 november 2013 23:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Brood![]()
Bakker-broodOmdat brood goed voor je is. En ik geen twee maal wekelijkse clubsandwiches wil betalen.
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:46 schreef Queller het volgende:
Heb ik niet hoor, maar ik wilde gewoon efkes meepraten
Die maak je dus vanaf nu zelfquote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
Is de pastasaus van de Lidl wel lekker?
Gehakt van de Lidl kreeg een 9 van de consumentenbond, beter dan menig keurslagerquote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Cat22 het volgende:
Schuim eens door de diepvriesgroenten. Ik weet niet hoe het vlees bij de Lidl is maar anders nog even naar supermarkt of slager voor gehakt en/of kip. Dan kun je een paar dagen vooruit.
Ik zou niet weten hoequote:
Of als je wel in de kamer bent; maakt het leven spannendquote:Op woensdag 6 november 2013 23:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
Lampen uit doen als je niet in de kamer bent?
Stoplicht!quote:Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef Queller het volgende:
Je moet nog gehakt en kip, een doos eieren, groente en fruit van het seizoen, en iets rijst of pasta-achtigsDan voor de basisvoorraad wat blikjes tomaten. Plus een driepak paprika's.
Jij bent net zo heerlijk lomp als ik benquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Of als je wel in de kamer bent; maakt het leven spannend
* voor op je lijstje: pleisters en jodium of een zalfje
Wij hebben een héééél klein lampje in de gang. Maatje 'een led-lampjes ganglicht'. Ik knal nog wel eens tegen de muur
Ik heb het ook maar één keer gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook al die jaren toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Zijn eieren van de Lidl goed/lekker?
Ik doe ook altijd kant en klaar; 3 potten en dan een zak groenten en een pond gehakt.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook al die jaren toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Ik heb dat allemaal van mijn moeder geleerd.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:52 schreef Greys het volgende:
Ik had wel een jaartje huishoudschool kunnen gebruiken
Dat weet ik zelfsquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoeHeb mijn hele leven kant en klare pastasaus gekocht, ook toen ik amper geld had in mijn eentje. Tomatenpuree en...???
Eieren koop je van de diervriendelijke soort....quote:Zijn eieren van de Lidl goed/lekker?
jaquote:Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik doe ook altijd kant en klaar; 3 potten en dan een zak groenten en een pond gehakt.
Wat over hou in bakjes in de vriezer![]()
Okay, gaan ze op de lijst! Ik wist dat er dingen zijn 'die je beter niet bij Lidl kunt halen', maar eieren horen daar dus niet bij, hatsekideee.quote:En de eieren van de Lidl zijn helemaal prima
Het is vreselijkquote:Op woensdag 6 november 2013 23:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
Jij bent net zo heerlijk lomp als ik ben
quote:Op woensdag 6 november 2013 23:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is vreselijk
Vooral in migraineperioden (ja ja, het is weer eens zover en ik het beheerst mijn leven, dus ik moét het er over hebben). Dan ben ik echt zo vreselijk lomp. Normaalgesproken hoor je mij niet in het dagelijkse leven. Maar dan wel: ik loop overal tegenaan, stoot me doorlopend, struikel en laat van alles uit mijn handen lazeren. Echt bloedirritant
Ik niet, stom eigenlijk, want mijn moeder is verder reuze lief ende fabulousquote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb dat allemaal van mijn moeder geleerd.
Owja... de kruiden was ik nog even vergetenquote:Op woensdag 6 november 2013 23:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja
Tomatenpuree knoflook uien peterselie basilicum zout peper gehakt groente naar keuze
Mooi!quote:Op woensdag 6 november 2013 23:54 schreef Ingetje79 het volgende:
Meeste producten van de Lidl zijn diervriendelijk Elies
Mijn moeder is geen keukenprinses (en ik ook niet) maar we kregen spelenderwijs wel de basis mee. En later, toen de Grote Strijd Om De Klusjes losbarstte resulteerde het in zaterdagen dat de hele familie de tuin deed en ik het huis, inclusief diner. Good times.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik niet, stom eigenlijk, want mijn moeder is verder reuze lief ende fabulous
Of misschien was het de bedoeling dat ik meekeek als zij kookte, maar kan me niet herinneren dat ze dat ooit gezegd heeft of ik had vast andere dingen te doen
Ik let ook meestal wel op de Beter Leven en biologische dingen enzo.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Mooi!
Er heeft zich écht iets geks voorgedaan in mijn hoofd (en dit heeft dan weer niets met de migraine te maken): ik ben uit eten geweest vanavond. Ik heb van mijn leven nog nooit vis besteld in een restaurant (behalve misschien in een incidenteel visrestaurant, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit in een heb gegeten), maar vanavond heb ik vis gehad. Ik krijg het niet meer voor elkaar om met een gerust gemoed vlees te gaan zitten eten als ik niet in elk geval het idee heb dat het van een blije koe is gekomen
Erg man! Was roken maar heul erg dier-onvriendelijk. Dan had ik er nog wat aan....
Die lijst die jij nu hebt is toch niet zo gek veel?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:00 schreef Greys het volgende:
Moet gewoon maar niet ontmoedigd raken door de groeiende lijst, want als ik dit zo zie snap ik niet hoe mensen het in hun auto gepropt krijgen als het voor een hele week is. Maar dat is natuurlijk anders als je al een soort basis-voorraad hebtEn ik moet from scratch beginnen, dus ik ga maar niet alles tegelijk kopen denk ik. Beetje opbouwen, ofzo.
Thnx my dear. Het is eigenlijk al weer over hoorquote:
Inmiddels is ie al dubbel zo langquote:Op donderdag 7 november 2013 00:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die lijst die jij nu hebt is toch niet zo gek veel?
Ja, de smart zal vol zitten, maar daar pasten toch ook 3 kratten bier in?![]()
Als ik royaal boodschappen doe kom ik makkelijk aan die lijst en dat is één boodschappentas en wat los spul.
Je proeft het echt. Een scharrelkip van de scharrelkippenboerderij smaakt echt anders dan een stuk kip van de kiloknaller.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
Ik let ook meestal wel op de Beter Leven en biologische dingen enzo.
Mede daarom hebben we vaak ook zulk duur vleesHet is niet alleen een fijner gevoel voor de blije koe, maar je lijkt het ook gewoon te kunnen proeven
S wil eigenlijk gewoon elke dag vlees.
Tja, het wordt een paar keer heen en weer lopen, maar als je eenmaal de basis hebt, hoef je alleen maar aan te vullen.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Inmiddels is ie al dubbel zo lang![]()
En als je gewend bent normaal voor 1 dag boodschappen te doen, is dit erg veel, geestelijk, zeg maar.
Ook als ik denk aan het gewicht van de flessen wijn, de blikken bier (allemaal voor S, niet voor mij), de flessen cola, de energy blikjes, het sap etc. Ik kan het heus wel tillen, maar ik ben het gewoon niet gewend
That's my point.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Inmiddels is ie al dubbel zo lang![]()
En als je gewend bent normaal voor 1 dag boodschappen te doen, is dit erg veel, geestelijk, zeg maar.
Ook als ik denk aan het gewicht van de flessen wijn, de blikken bier (allemaal voor S, niet voor mij), de flessen cola, de energy blikjes, het sap etc. Ik kan het heus wel tillen, maar ik ben het gewoon niet gewend
Het was maandag het ergst en ik heb er echt van wakker gelegen. Vond het doodeng. Unsetteling. Jakkie!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef Greys het volgende:
He gadver Elies, dat lijkt me idd echt best eng![]()
Kom ik aan met mijn gezeur over het tillen van zware boodschappen![]()
Wat zij ^^ zegt! Als je de slag te pakken hebt en de basis in de kelderkast staat, wordt het stukken makkelijker en je houdt echt zeeen van tijd over...quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Tja, het wordt een paar keer heen en weer lopen, maar als je eenmaal de basis hebt, hoef je alleen maar aan te vullen.
Eens in de zoveel tijd heb ik weer weeshuisboodschappen en de weken daarna weer netjes 1 krat boodschappen en 1 krat bier
Lijkt me inderdaad heel naar.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Thnx my dear. Het is eigenlijk al weer over hoor
Nog één dingetje: meestal ben ik vrij recht-zo-die-gaat migraineus: aura, gevolgd door hoofdpijn en een beetje vaag in de maag. Dat zo'n 10 dagen op rij, om de 24 tot 36 uur. Maar soms heb ik er andere dingen bij. Zo was ik een keer ineens knetterscheel, ik heb eens uitval gehad, ik ben een keer onvoorstelbaar misselijk geweest, etc.
Nou ja, deze keer had ik het gevoel dat een deel van mijn hersenen het niet deed. Alsof een deel van mijn kennis en kunde gewoon niet beschikbaar was. De meest simpele dingen wist ik niet meer, kon geen goede zinnen maken, wist écht niet meer was ik een paar uur daarvoor had gedaan, etc.
Erg onaangenaam. Zouden mensen die beginnend dement zijn zich zo voelen? Ik ben ervan geschrokken. Jakkes, wat een fucked up gevoel
quote:Naast varkensvlees met het Beter Leven kenmerk, vindt u ook vrije uitloop eieren, biologische eieren en biologisch rundergehakt met het Beter Leven kenmerk in onze filialen.
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:07 schreef Ingetje79 het volgende:
Jakkes Elies![]()
Dan nog liever hondsberoerd denk ik.
Ben je ooit wel es bij een neuroloog geweest met je migraine?
Dan ben jij een heel bijzonder mens.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.
Het menselijk lichaam is rete ingewikkeldquote:Op donderdag 7 november 2013 00:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Yups. En door de scan geweest. Ze constateerde een prachtige schone hersenpan. En legde me uit dat migraine zich soms op nieuwe manieren uit. Dat mensen denken dat migraine betekent dat je hoofdpijn hebt, maar dat het niet perse zo is. Migraine is een soort kortsluiting. En zoveel mensen, zoveel vormen waarin het zich uit.
Het lijkt erop. Ik kijk in elk geval niet meer in een groot zwart gat als ik iets wil zeggen of me iets wil herinnerenquote:Op donderdag 7 november 2013 00:07 schreef Cat22 het volgende:
Lijkt me inderdaad heel naar.Nu is alles weer terug in de hersenpan?
Joehoequote:
De Aldi ligt op kruipafstand van mijn huis. Maar aangezien ik daar toch altijd met de auto heenga ivm sjouwen kan ik eigenlijk net zo goed eens wat vaker Lidlwaarts gaan aan de andere kant van de stad. Moet er nog steeds aan wennen dat we die sinds een jaar ook hebben.quote:
Zou dat dan een soort ehhhh 'reserve-stand' zijn zeg maar?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:13 schreef Laysa het volgende:
Mijn hersenen beginnen naar 7 maanden ook weer beter te werken....ik kon gewoon echt totaal niet meer op de sinpelste dingen komenje lichaam en geest is een ingewikkeld iets
En zo is hetquote:Op donderdag 7 november 2013 00:11 schreef Cat22 het volgende:
Dan ben jij een heel bijzonder mens.
Maar dat wisten we eigenlijk al.
Ik heb geweten hoe het zit (of althans: wat ze er van denken), maar ik weet het niet meer. Maar het systeem is inderdaad rete-ingewikkeldquote:Op donderdag 7 november 2013 00:11 schreef Greys het volgende:
Het menselijk lichaam is rete ingewikkeld![]()
Net als dat je blinde pijn in je waffel kunt hebben (aangezichtspijn) terwijl er dan ergens in je schouder een zenuwtje in de beknelling zit. Zou dat met migraine ook kunnen zijn, dat de kortsluiting dus niet eens in je hoofd zelf hoeft te zitten?
Ik ben er al geweest en gezond verklaardquote:Op donderdag 7 november 2013 00:12 schreef Laysa het volgende:
He gatver Elies...misschien idd maar eens naar de neuroloog
En ik probeer te reageren op jullie maar mijn internet verbinding is kut
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemdquote:Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou dat dan een soort ehhhh 'reserve-stand' zijn zeg maar?
Dat je lichaam de geestelijke energie díe je nog had reserveerde voor de basis-functies - even plat gezegd - om te kunnen blijven functioneren? Ergens klinkt dat best soortvan logisch in mijn hoofd.
Gewoon volop bezig met overleven, daarvoor hoef je geen gesprekken op niveau te kunnen voeren.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemd
Maar het was me nogal wat allemaal bij elkaarquote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat denk ik zelf wel....ik kon gewoon niet meer verwerken...was compleet overbelast...echt vreemd
Net na een aanval voel ik me knetter stonedquote:Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik heb het de laatste tijd eiks nooit meer *afklopt* , maar als ik het heb, heb ik na de hoofdpijnfaaaase het gevoel dat ik ipv hersentjes een lading watten in m'n hoofd heb, wat het nadenken best lastig maakt.
Maar zo heftig als jij tijdelijk Alzheimerde heb ik gelukkig nooit gehad.
Hopelijk was het een eenmalige aanbieding voor jou, om het toch een beetje een de boodschappensfeer te houden
Ja, datquote:Op donderdag 7 november 2013 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het was me nogal wat allemaal bij elkaar![]()
Wel heel fijn om te horen - en vast ook voor jou om te merken - dat het in hele kleine stapjes toch weer wat terug komt, dat je zelf een beetje verschil begint te merken!
Een vreemde gewaarwording, maar op zich haske logisch natuurlijk. Zoiets als dat 6 mensen tegelijk tegen je praten terwijl jij een staartdeling probeert te doen. Teveel, te heftig, te moeilijk, te zwaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:17 schreef Laysa het volgende:
Zonder dat ik je wakkert heb geappt deze keer, wiehoe!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga met Cat mee denk ik, vroeg te bed heeft weer gefaald
Smeerdoosquote:Op donderdag 7 november 2013 00:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga met Cat mee denk ik, vroeg te bed heeft weer gefaald
Ik doe met je mee!quote:Op donderdag 7 november 2013 00:23 schreef Queller het volgende:
En slaap lekker Greesje
Zal ik dan ook maar verstandig zijn?
tat?quote:Op donderdag 7 november 2013 00:25 schreef Greys het volgende:
Gezellig, we gaan allemaal TAT-en!
EDIT: kut, dat was het facebook hartje
Ik wachtte nog even op jou. Als laatste en alleen bij de orgie aankomen is nooit leukquote:Op donderdag 7 november 2013 00:28 schreef Laysa het volgende:
Iedereen weg?
Hihihi![]()
Love you girlies en slaap lekker
Slaap lekker mopquote:
Boewhahahahahaquote:Op donderdag 7 november 2013 00:30 schreef Bamba het volgende:
Oh, kom ik aan met m'n recepten als iedereen gaat slapen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |