Heb ik al gevraagdquote:Op woensdag 6 november 2013 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh ben jij gekIk denk niet dat ook maar iemand daar over valt!
Q heeft het gequote, die wil vast ook wel even vegen voor je
Nee dat snap ik wel van jou, maar soms vertel ik voor mijn eigen gevoel dingen die niet persé hoevenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik schrik niet van die bedragen Laysa
DBC-bedrag hangt af van de soort behandeling, bijvoorbeeld bij medicamenteus is het minder dan operatief.
En dat stelt de arts vooraf vast....maar een dbc kan te aller tijde worden bijgesteld
Ik heb geen idee, ik kom praktisch nooit bij de Lidl....quote:Op woensdag 6 november 2013 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik doe normaal elke dag boodschappen
Heel soms voor twee dagen, maar bijna altijd maar voor 1 dag.
Daarom zijn we er ook zoveel geld aan kwijt.
Verkopen ze bij de Lidl ook van die boodschappenkratten?
En wat bedoel je met basisdingen? Wc papier, schoonmaakmiddel enzo?
Dat is ook zo, maar dat neemt nog steeds niet weg dat er gewoon bizarre bedragen door de uitvoerenden worden gerekend in sommige gevallen en vooral de achterlijke farmapatenten....quote:Op woensdag 6 november 2013 20:40 schreef komrad het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Over medicijnen/behandelingen kosten. Je kunt vragen stellen of het soms niet goedkoper kan / er heel veel aan verdiend wordt. Neemt niet weg dat als je de medicijnen nodig hebt we in NL het gelukkig in de meeste gevallen zo geregeld hebben dat het collectief gedragen wordt en dat is maar goed ook want anders kun je ethisch hele rare verschillen krijgen. En ik moet er niet aan denken dat we een richtlijn moeten opstellen in welke situatie je mag leven of niet
De meeste mensen hebben niet zozeer moeite met het solidariteitsprincipe, maar wél met de gedachte dat er door die solidariteit op bepaalde terreinen buitensporig veel winst wordt gemaakt c.q. teveel in rekening wordt gebracht. Het feit dat we met zijn allen de kosten dragen, betekent niet dat je buitensporige kosten in rekening hoeft te brengenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:40 schreef komrad het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Over medicijnen/behandelingen kosten. Je kunt vragen stellen of het soms niet goedkoper kan / er heel veel aan verdiend wordt. Neemt niet weg dat als je de medicijnen nodig hebt we in NL het gelukkig in de meeste gevallen zo geregeld hebben dat het collectief gedragen wordt en dat is maar goed ook want anders kun je ethisch hele rare verschillen krijgen. En ik moet er niet aan denken dat we een richtlijn moeten opstellen in welke situatie je mag leven of niet
marktwerking hè... Interessant is de vraag of marktwerking ondanks de excessen meer efficiencywinst oplevert om zodoende goedkoper te zijn dan het oude of en andersoortig model. Als je daar een onderbouwd antwoord op kunt geven loop je zelf ook binnen.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar dat neemt nog steeds niet weg dat er gewoon bizarre bedragen door de uitvoerenden worden gerekend in sommige gevallen en vooral de achterlijke farmapatenten....
helemaal mee eens natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben niet zozeer moeite met het solidariteitsprincipe, maar wél met de gedachte dat er door die solidariteit op bepaalde terreinen buitensporig veel winst wordt gemaakt c.q. teveel in rekening wordt gebracht. Het feit dat we met zijn allen de kosten dragen, betekent niet dat je buitensporige kosten in rekening hoeft te brengen
Hetzelfde dat Dirk Poot van de Piratenpartij (zelf een medische achtergrond) ook altijd gezegd heeft.quote:Consumentenprogramma Radar van de Tros besteedt aandacht aan de trucs van de geneesmiddelenfabrikanten om de prijs van medicijnen hoog te houden. En de winst te optimaliseren. Ze gebruiken octrooien oneigenlijk. Niet voor onderzoek, maar voor marketing. Huub Schellekens, hoogleraar medische biotechnologie aan de universiteit Utrecht meent na onderzoek dat wereldwijd jaarlijks 800 miljard euro op octrooien van geneesmiddelen bespaard kan worden. Zonder dat medicijnen aan kwaliteit inboeten.
Ja, beter dan Daniël Dekker iigquote:Op woensdag 6 november 2013 21:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
Even iets luchtigs tussendoor.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)tor-bij-songfestival
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot schermquote:Op woensdag 6 november 2013 21:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Jullie zijn hier allemaal songfestivalfans begrijp ik?
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot scherm![]()
Dk en ik keken elk jaar.....en daarvoor keek ik ookquote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor, Roger en ik zijn eigenlijk de die-hards en de rest vindt er geen reet aan tót we een Eurovisiefeest in de kroeg organiseren en dan samen kijken op groot scherm![]()
Ja, dan zitten ze ineens allemaal vooraan mee te blèren.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat valt wel meequote:Op woensdag 6 november 2013 21:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Jullie zijn hier allemaal songfestivalfans begrijp ik?
Klinkt nu al beruchtquote:Op woensdag 6 november 2013 21:22 schreef indaha het volgende:
[..]
Nou dat valt wel meewe zijn vooral fan van Greys haar songfestivalfeestjes
![]()
En het liefst nog in het Tsjechisch, toch Greys?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, dan zitten ze ineens allemaal vooraan mee te blèren.
Say whut?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was Servisch hoorquote:Op woensdag 6 november 2013 21:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En het liefst nog in het Tsjechisch, toch Greys?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |