abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132863818
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Dottey 3 november
DagenNachtdromer 3 november
LaLouchi 4 november
Gewoonmezelf87 5 november
Risu 5 november
kwakz0r 7 november
Dyre 10 november
Ggirl 12 november
Skittles 14 november
Fee-nix 15 november
DevilsAndDust 18 november
Blob87 20 november
Tennisballetje 21 november
OzBunyip 21 november
IsabellaMariaAnna 30 november
Mrs. Peel 7 december

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Blob87 (08-2013)
DagenNachtdromer (08-2013)
DanseMacabre (08-2013)
DevilsAndDust (10-2013)
Dottey (04-2013)
Dyre (12-2012)
Fee-nix (06-2013)
Gewoonmezelf87 (05-2013)
Ggirl (03-2013)
IsabellaMariaAnna (07-2013)
Kwakz0r (09-2013)
Little_Miss_Naughty (09-2013)
Marel88 (06-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
MyDirtySecret (05-2013)
Naena (08-2012)
Ongeduldig (06-2013)
Risu (04-2013)
Rana83 ( 05-2013)
Skittles (07-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 03-11-2013 20:03:25 ]
pi_132863865
quote:
Op zondag 3 november 2013 14:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Overigens vandaag niet zo'n fitte dag. Hoofdpijn, kramp in m'n buik. Cyclus vorige maand was 28 dagen. Nu d27, dus morgenavond/dinsdag ongesteld worden zou hier wel bij passen,
Hm, vanavond al dus.. Helaas..
pi_132864448
Balen IMA :(

==============

Wil je mijn NOD nog verplaatsen naar 7-12?
pi_132864569
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
Balen IMA :(

==============

Wil je mijn NOD nog verplaatsen naar 7-12?
Gedaan!

Ja, achtte de kans niet zo groot, maar je hebt toch altijd even weer hoop. En net nu geen chocolade te bekennen hier ;) nouja, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_132865687
IMA & Mrs. Peel. :*

Ik was gisteren op een verjaardag en daar was een babymeisje van 3 maanden oud. Echt een poppetje. O+

HIer dag 26, vorige cyclus duurde 25 dagen.
Nog steeds nergens last van. Ja, zere tepels maar dat is van de kou.
pi_132866028
Balen, IMA en Mrs.Peel. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_132866584
Nou weer een kennis-van-mijn-man zwanger ( ik ken haar ondertussen ook redelijk). Net de verkering uit.. drie dagen een nieuwe en schijnbaar gelijk stom dronken op een festival zwanger geraakt van die nieuwe.... ze waren enorm geschrokken dat het raak bleek te zijn, maar het is welkom.

Ik voel me vreselijk bozig, omdat het nummer zoveel is die geen stabiele relatie heeft, der AC niet in de gaten heeft gehouden en hop zwanger is! Tis me wat.. :')

Natuurlijk heb ik der gewoon gefeliciteerd met voor haar het blije nieuws, maar toch.

ondertussen.. nog maar twee dagen en dan is mijn nieuwe NOD. Ik voel me hetzelfde als vorige maand en denk dat wij binnenkort ronde tien ingaan.

@IMA wat jammer zeg! En dan ook nog geen chocolade in huis!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dottey op 04-11-2013 01:00:39 (mijn man is niet de dader :+) ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_132876639
Zo, ik ga naar bed! Met de van manlief gekregen roze Yoshi knuffel van ruim 60 cm..
Om de pijn te verzachten zegt ie, wat ik natuurlijk ontzettend lief vind.

Deze maand weggegooid denk ik.. Dinsdag een flink ongeluk gehad waardoor ik een blauw en beurs bovenbeen heb aan de ene kant en een open wond op het scheenbeen aan de andere kant.

En dat tijdens een vruchtbare week die we doorbrengen in n bungalow bij centerparcs.. Balen!

Ik ga maar vast chocola inslaan!
pi_132877465
Wat balen IMA en Mrs.Peel :*

Dottey een kennis zwanger van je man? :o :+ Maar wel vervelend natuurlijk dat het bij sommigen zo makkelijk gaat en het bij jou gewoon lang(er) duurt, terwijl je zo graag wil.

Welkom Minarosa!

Jeetje Ggirl, dat zal wel een flinke smak geweest zijn. Gaat het nu weer beter? :*

Over het vertellen aan anderen: wij hebben het niemand verteld. Vriendlief heeft mijn ouders wel afgelopen week verteld dat we soms al over namen "discussiëren". M'n moeder is gelukkig niet een van de vlugste, dus die dacht dat we het hadden over een tweede kat.
pi_132879152
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:29 schreef Ggirl het volgende:
Zo, ik ga naar bed! Met de van manlief gekregen roze Yoshi knuffel van ruim 60 cm..
Om de pijn te verzachten zegt ie, wat ik natuurlijk ontzettend lief vind.

Deze maand weggegooid denk ik.. Dinsdag een flink ongeluk gehad waardoor ik een blauw en beurs bovenbeen heb aan de ene kant en een open wond op het scheenbeen aan de andere kant.

En dat tijdens een vruchtbare week die we doorbrengen in n bungalow bij centerparcs.. Balen!

Ik ga maar vast chocola inslaan!
WAT HEB JE GEDAAAN! :o
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_132879175
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:48 schreef Skittles het volgende:
Wat balen IMA en Mrs.Peel :*

Dottey een kennis zwanger van je man? :o :+ Maar wel vervelend natuurlijk dat het bij sommigen zo makkelijk gaat en het bij jou gewoon lang(er) duurt, terwijl je zo graag wil.

Welkom Minarosa!

Jeetje Ggirl, dat zal wel een flinke smak geweest zijn. Gaat het nu weer beter? :*

Over het vertellen aan anderen: wij hebben het niemand verteld. Vriendlief heeft mijn ouders wel afgelopen week verteld dat we soms al over namen "discussiëren". M'n moeder is gelukkig niet een van de vlugste, dus die dacht dat we het hadden over een tweede kat.
hehehe ik las het nu ook pas :') en Neeeeeeeeeej hij was het niet.. gewoon slecht opgebouwde zinnen :P
pi_132880753
quote:
WAT HEB JE GEDAAAN! :o
Nou uhh.. Dat klinkt ook nog heel dom..
Maar mijn ouders passen als wij allebei werken op een van de twee honden.
Dus ik stap er nietsvermoedend binnen;
Sleutel in slot, deur open, en boem..

Op het moment dat ik binnen stap sta ik 'n meter lager. Hallo open kruipruimte!

Er waren dus schijnbaar twee mannen bezig om de glasvezel aan te sluiten..

Manlief ziet het gebeuren, springt uit de auto, begint op die mannen te schelden; 'jullie mogen de kruipruimte niet open laten als jullie er niet in werken, moeten er ten alle tijden voor zorgen dat deze afgezet/gemarkeerd is'

Pas als hij uitgeraasd is, en mijn ouders op het geluid zijn afgekomen (die twee knullen deden dus net alsof ze achterlijk waren, daar kwam totaal géén geluid, geen verontschuldiging, helemaal niets uit). Toen pas realiseerde hij zich dat ik nog steeds stond zoals ik terechtgekomen was..

Na een handje hulp vrij overstuur terug naar huis (want ja, de spijkerbroek had het niet overleefd)..
En toen maar naar de huisarts..
Nu zit ik dus al een week verplicht heel rustig en beschaafd op mijn kont, zucht!

Maar genoeg over mij, ik ga er vanuit dat de andere dames wel uitgebreid klussen deze maand! 😄
pi_132881311
Morgen is mijn NOD... spannend.. voel nog niks opkomen qua menstruatie. Maar ik ga pas het weekend testen heb ik me voorgenomen (mocht ik dan nog niet ongesteld zijn :))
In life, every ending is a new beginning..
pi_132881380
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 08:39 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Manlief ziet het gebeuren, springt uit de auto, begint op die mannen te schelden; 'jullie mogen de kruipruimte niet open laten als jullie er niet in werken, moeten er ten alle tijden voor zorgen dat deze afgezet/gemarkeerd is'

Pas als hij uitgeraasd is, en mijn ouders op het geluid zijn afgekomen (die twee knullen deden dus net alsof ze achterlijk waren, daar kwam totaal géén geluid, geen verontschuldiging, helemaal niets uit). Toen pas realiseerde hij zich dat ik nog steeds stond zoals ik terechtgekomen was..

Na een handje hulp vrij overstuur terug naar huis (want ja, de spijkerbroek had het niet overleefd)..
Nu zit ik dus al een week verplicht heel rustig en beschaafd op mijn kont, zucht!

Maar genoeg over mij, ik ga er vanuit dat de andere dames wel uitgebreid klussen deze maand! 😄
Jeetje, dan schrik je je ook een rolberoerte :o
Kan me voorstellen dat dat geen positief effect op de bedromantiek heeft :X
Knuffel voor jou!

IMA, jammer! -O-
pi_132881431
Damn, Ggirl, dan maak je even een flinke smak. :X.

LaLouchi, duren je cycli meestal even lang? Zo ja, dan vind ik het echt heel knap als je tot het weekend wacht met testen. :P.
pi_132881558
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Damn, Ggirl, dan maak je even een flinke smak. :X.

LaLouchi, duren je cycli meestal even lang? Zo ja, dan vind ik het echt heel knap als je tot het weekend wacht met testen. :P.
Ja ben pas 3 maanden van de pil af, maar tot nu toe steeds 28 dagen. Heb ik een wat ruimere marge genomen van 31 dagen, en dat is morgen. Afgelopen vrijdag was dan die 28 dagen. Maar ik heb vorige week zaterdag ook getest en toen was het negatief, dus ik heb afgesproken met mijn vriend deze week even af te wachten. Anders weet ik nog niet waar ik aan toe ben als ik negatief test en ook niet ongesteld word. Het zou ook nog ontpillen kunnen zijn, staat officieel ook een jaar op, maar dat zou ik vreemd vinden aangezien alles weer meteen keurig op gang kwam bij mij..

Moet me wel echt inhouden niet te testen, maar ik ken mezelf, anders test ik al gauw elke dag net zo lang tot ik ongesteld word :p
pi_132881629
Dat het vorige week zaterdag negatief was met je nod op vrijdag is dan ook niet gek he.
Dat is zelfs al zou je een vroege eisprong hebben gehad en innesteling snel zijn.
Zeker met de meeste testen die niet erg gevoelig zijn.
pi_132881640
Afgelopen zaterdag, of afgelopen zaterdag een week geleden? In dat laatste geval zou ik geen enkele waarde hechten aan die test en er nu gewoon nog eentje doen.
pi_132881650
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 09:46 schreef Pvoesss het volgende:
Dat het vorige week zaterdag negatief was met je nod op vrijdag is dan ook niet gek he.
Dat is zelfs al zou je een vroege eisprong hebben gehad en innesteling snel zijn.
Zeker met de meeste testen die niet erg gevoelig zijn.
Nee klopt dat weet ik. Maar het wordt een beetje een obsessie en dat probeer ik te voorkomen :) ik rook, drink en eet toch geen rare dingen dus het kan geen kwaad een weekje te wachten. Ook al ben ik heel benieuwd.
  maandag 4 november 2013 @ 09:47:34 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_132881651
te snel. ;(
disclaimer
pi_132881665
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Afgelopen zaterdag, of afgelopen zaterdag een week geleden? In dat laatste geval zou ik geen enkele waarde hechten aan die test en er nu gewoon nog eentje doen.
Afgelopen zaterdag een week geleden ;)
pi_132881694
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 09:47 schreef LaLouchi het volgende:
Nee klopt dat weet ik. Maar het wordt een beetje een obsessie en dat probeer ik te voorkomen ik rook, drink en eet toch geen rare dingen dus het kan geen kwaad een weekje te wachten. Ook al ben ik heel benieuwd.
Maar als het wel raak is wacht je echt tot je een ons weegt.
Test dan na nod en dan een week later weer. Ook uitstellen van testen vind ik nogal gekmakend eigenlijk.
pi_132881743
Wat Pvoess zegt, je bent gewoon drie dagen overtijd, dat lijkt me niet te vroeg om te testen hoor :)
pi_132881788
Nee maar ik kan mezelf zo gek maken hiermee haha. Ik probeer er niet aan te denken todat mijn vriend weer thuis is vrijdag, dan kunnen we samen testen :)
  maandag 4 november 2013 @ 09:59:33 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_132881848
Maareh, als je nu test heb je gewoon zekerheid, dan hòef je jezelf ook niet gek te maken verder :+

Het is niet dat ik je wil pushen ofzo, maar ik vind dit een rare gedachtengang :D want nu ga je je jùist vier dagen op lopen vreten :P
disclaimer
pi_132881854
Trouwens even iets anders; een vriendin van me die ook zwanger probeerd te worden zegt dat als je je eisprong hebt gehad dat het dan maximaal 16 dagen duurt voor je ongesteld word. Ik had daar nog nooit van gehoord en betwijfel of het wel klopt, weet iemand dat toevallig?
  maandag 4 november 2013 @ 10:01:45 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_132881881
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef LaLouchi het volgende:
Trouwens even iets anders; een vriendin van me die ook zwanger probeerd te worden zegt dat als je je eisprong hebt gehad dat het dan maximaal 16 dagen duurt voor je ongesteld word. Ik had daar nog nooit van gehoord en betwijfel of het wel klopt, weet iemand dat toevallig?
Dat klopt in principe.
Als het langer duurt is er iets niet goed.
Luteale fase duurt tussen de 10 en 16 dagen. Korter en langer zou niet moeten.
disclaimer
  maandag 4 november 2013 @ 10:08:25 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132881973
^^ I'm with SQ, pvoesss en tennisballetje :+.
KuikenGuppy
pi_132882180
quote:

[..]

Jemig zeg, dat verwacht je toch ook niet. En ook geen excuses ofzo, dat vind ik wel stom. Hang een briefje aan de deur ofzo. Hopelijk snel weer beter. :*

LL, ik had allang getest als ik jou was. Wat een uithoudingsvermogen.

Oh, mijn NOD mag op 4 december
Die was eigenlijk morgen, maar mijn menstruatie is ondertussen weer voorbij.
pi_132882944
quote:

[..]

Ja, ze moeten idd de kruipruimte dichtleggen als ze er niet in hangen... Maar wat een schrik heb je dan als je dat gat in stort.
Gelukkig heb je niets gebroken.. het had nog slechter kunnen aflopen! :X

Lekker genieten van je op je kont rust ;)
pi_132883388
Mijn hemel Ggirl, lekker handig van die mannen. :X

Mijn dag begon zo fantastisch. Ik moest plassen en ontdekte op de wc dat ik ongesteld was geworden. Ik loop terug naar de slaapkamer en sta zo met m'n blote voeten in een grote plas kattenzeik. Gadver. :r

Voordeel is dat ik deze cyclus niet misselijk ben geweest, op een enkele keer na van eten dat verkeerd gevallen was en geen kramp heb. Dus op naar ronde 5. Wat gaat dat snel. :o
pi_132884475
DanseMacabre ook al ongesteld -O-

Ik had net bij het afvegen flink veel slijm, dus volgens mij ben ik vruchtbaar. Daar gaan we de komende dagen eens goed gebruik van maken :Y)
pi_132884887
Getver DanseMacabre, dat lijkt me ook vies.
Wel fijn dat je iig niet misselijk was.
En die rondes gaan idd snel, ik had 8 maanden geleden gedacht dat ik met kerst wel een leuk buikje zou hebben. Maar dat zit er dus niet in. Naja, hopelijk wel de laatste kerst met z'n 2.
pi_132884978
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef Tennisballetje het volgende:
DanseMacabre ook al ongesteld -O-

Ik had net bij het afvegen flink veel slijm, dus volgens mij ben ik vruchtbaar. Daar gaan we de komende dagen eens goed gebruik van maken :Y)
Ik had dus voor we begonnen elke maand heel duidelijk dat slijm, en sinds we bezig zijn nog geen enkele keer weer gezien, hè. :').
pi_132885791
Dat zal je altijd zien, als je ermee bezig gaat dan ineens doet je lichaam anders :p

Over slijm gesproken, ik heb veel last van witte vloed. Normaal ook geen last van.
pi_132886065
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
Maareh, als je nu test heb je gewoon zekerheid, dan hòef je jezelf ook niet gek te maken verder :+

Het is niet dat ik je wil pushen ofzo, maar ik vind dit een rare gedachtengang :D want nu ga je je jùist vier dagen op lopen vreten :P
Die ja, ik zou ook testen.

En ruk voor de ongesteldheidsperikelen bij sommigen. Jammer!!
Geniet van de chocola en voor sommigen de dingen die ze zich gedurende de afgelopen weken ontzien hebben.

:* op de pijnlijke plekken en voor de schrik Gg (toch?)

En succes Tennisbal met de draden (denk om de harp >:) )

En verder, dat ik aan jullie denk en meeleef, en verder niets heb toe te voegen..
pi_132887226
Even een vast ongelooflijke noobvraag.
Ik heb de ff-app, en volgens die app zou mijn eisprong op 23-10 zijn geweest, als ik morgen ongesteld word. Nu heb ik op 24-10 seks gehad, dus na de waarschijnlijke eisprong.
Echter, ik las ergens dat het eitje maximaal 72 blijft zitten, en dan pas verder gaat. Het was me nu niet helemaal duidelijk of die 72 uur vóór of na de eisprong zitten.. iemand..?
Morgen ga ik wel even een testje doen als ik nog niet ongesteld ben, dan zit ik op dag 35.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_132887289
Hoe voel jij je eigenlijk blue? Geniet je van je vakantie? :)
pi_132887334
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Echter, ik las ergens dat het eitje maximaal 72 blijft zitten, en dan pas verder gaat. Het was me nu niet helemaal duidelijk of die 72 uur vóór of na de eisprong zitten.. iemand..?
Ik snap het niet :@
pi_132887347
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even een vast ongelooflijke noobvraag.
Ik heb de ff-app, en volgens die app zou mijn eisprong op 23-10 zijn geweest, als ik morgen ongesteld word. Nu heb ik op 24-10 seks gehad, dus na de waarschijnlijke eisprong.
Morgen ga ik wel even een testje doen als ik nog niet ongesteld ben, dan zit ik op dag 35.
Dat van die 72 icm het ei uur herken ik niet. Zoals het in mijn hoofd zit:

- zaadjes overleven zo'n 72 uur in goede omstandigheden
- zaad doet er ca. 24 uur over om bij het eitje te komen
- eitje moet binnen 24 uur na springen bevrucht worden

Volgens die gegevens is seks de drie dagen vòòr je eisprong het zinvolst en is seks nà de eisprong vrijwel zinloos. But correct me if I'm wrong.
pi_132887373
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:45 schreef LaLouchi het volgende:
Hoe voel jij je eigenlijk blue? Geniet je van je vakantie? :)
En dit!
pi_132887442
.quote]2s.gif Op maandag 4 november 2013 13:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik snap het niet :@
[/quote]

Het ging vooral om dit stukje:
" Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.
Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder"

Ik zou dit zelf lezen als zijnde: eisprong op 23 oktober, eitje is tot halverwege 24 oktober klaar om bevrucht te worden.
pi_132887535
huh, dat ken ik helemaal niet.
Het is verdorie net alsof je gestudeerd moet hebben voordat je zwanger raakt.
Dan is het misschien maar beter om gewoon maar wat af te batsen.
pi_132887640
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132887652
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 13:52 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

Ik zou dit zelf lezen als zijnde: eisprong op 23 oktober, eitje is tot halverwege 24 oktober klaar om bevrucht te worden.
Als je dan pas seks hebt ben je heel erg te laat gok ik :@
Het is zonde om 1,5 dag na eisprong seks te hebben. Het slimste is voor de eisprong namelijk.
  maandag 4 november 2013 @ 14:03:39 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_132887769
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:56 schreef Risu het volgende:
huh, dat ken ik helemaal niet.
Het is verdorie net alsof je gestudeerd moet hebben voordat je zwanger raakt.
Dan is het misschien maar beter om gewoon maar wat af te batsen.
Natuurlijk niet, dit is gewoon hoe het lichaam werkt. En goed om je er bewust van te zijn, want ik lees hier vaker dames die pas aan de slag gaan nadat ze het ei voelden / zagen springen, maar dan ben je dus gewoon te laat.
Je hoeft het echt niet te klokken maar als je graag (snel) zwanger wil worden is het wel iets waar je rekening mee zou kunnen houden ;)
disclaimer
pi_132887779
Dat lijkt me ook qua gevoel, maar als ik dit leed, lijkt het wel goed mogelijk.
Ik heb ervoor namelijk een korte celibate periode gehad :') dus mocht het raak zijn, zou het van die keer zijn waarschijnlijk.
  maandag 4 november 2013 @ 14:05:27 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_132887834
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:03 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Dat lijkt me ook qua gevoel, maar als ik dit leed, lijkt het wel goed mogelijk.
Ik heb ervoor namelijk een korte celibate periode gehad :') dus mocht het raak zijn, zou het van die keer zijn waarschijnlijk.
Maar je weet ook niet zeker dat je eisprong de 23e was dan? Als je het uit een app hebt? Of temperatuur je?
Want als je ei bijvoorbeeld de 25e is gesprongen kan het weer prima ;)
disclaimer
pi_132887866

Ik zou uitgaan van dit!
pi_132888011
Super!! Dat is een goed overzicht, thanks!
Ik temperatuur niet, dus het zou idd net zo goed een andere dag kunnen zijn geweest, hopen maar en testen :D
pi_132888661
Handig overzichtje, ja. Als mijn eisprong was wanneer m'n app zegt dat 'ie was, hebben we dus blijkbaar in ieder geval alles gedaan wat we konden. :+.
pi_132891238
Ik geniet op en top op van het goeie Thaise leven!
Iets last van zere borsten, veel last van pijnlijke onderbuik (baarmoeder/banden) na lang liggen of zitten of na een overvolle blaas gehad te hebben, verder nergens last van.

Voor mij na de mk goed nu het begin zwangerzijn niet thuis te zijn. Zou er dan veel meer mee bezig zijn vrees ik.
Vanaf volgende week mag ik van mezelf de verloskundige mailen voor een afspraak op de dag van terugkomst.

Tot zo ver, nu weer de beurt aan jullie! Batsen maar!!
:*
pi_132893116
Volgens mij bedoelen ze met die 72 uur dat het eitje er gemiddeld drie dagen over doet om van de eileider in de baarmoeder te komen.
Eitje is 24 uur lang beschikbaar om bevrucht te worden, maar de kans op bevruchting neemt binnen die 24 uur al af.

Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong nou precies was. Vorige week woensdag een positieve test, maar donderdag ook. Na donderdag geen test meer gedaan. M'n onderbuik voelt zwaar en bij het plassen lijkt het nog zwaarder te worden. Geobstipeerd en heel gevoelige dikke tepels. Zegt allemaal niets, want de gevoelige tepels had ik een woensdag al. Ik wacht verder af.
  maandag 4 november 2013 @ 16:46:38 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_132893375
Skittles, waarom niet doorgetest?
De test is pas positief als ie op zijn donkerst is :Y Je kan best in de dagen voorafgaand al strepen hebben.
disclaimer
pi_132894157
Ik had vanaf het begin van testen (zondag) al lichte strepen. Op woensdag was ie het donkerst en donderdag was ie nog steeds donkerder dan de teststreep, maar ieeetsjes lichter dan de streep van woensdag. Op vrijdag gingen vriend en ik een dagje uit en ben ik de test simpelweg vergeten.
  maandag 4 november 2013 @ 17:13:51 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_132894209
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Skittles het volgende:
Ik had vanaf het begin van testen (zondag) al lichte strepen. Op woensdag was ie het donkerst en donderdag was ie nog steeds donkerder dan de teststreep, maar ieeetsjes lichter dan de streep van woensdag. Op vrijdag gingen vriend en ik een dagje uit en ben ik de test simpelweg vergeten.
Ooh zo, nee dan heb je waarschijnlijk je ei donderdag gehad :Y
disclaimer
pi_132898593
Wie had dat nou laatst hier, zaadvriendelijk glijmiddel?
Welk merk? En hoe bevalt 't?
  maandag 4 november 2013 @ 19:24:27 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_132898853
Volgens mij was dat tennisballetje?
disclaimer
pi_132900187
Ja klopt, dat was ik :D
Ja, het is niet zo glij-ig als gewoon glijmiddel, het lijkt meer op "natuurlijk" glijvocht, zeg maar. Maar voor het bestrijden van droogheid werkt het prima :Y
pi_132900223
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:50 schreef Tennisballetje het volgende:
Ja klopt, dat was ik :D
Ja, het is niet zo glij-ig als gewoon glijmiddel, het lijkt meer op "natuurlijk" glijvocht, zeg maar. Maar voor het bestrijden van droogheid werkt het prima :Y
Welk merk heb je?
pi_132900459
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:51 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Welk merk heb je?
Conceive Plus, ik heb het besteld bij Sensitest. Gewoon de tube.
Ze hebben ook portieverpakkingen maar dat vind ik een beetje wazig, ik bepaal zelf wel hoeveel ik nodig heb :D
pi_132904858
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Skittles het volgende:
`Het klinkt wel veel belovend .... nou wil ik je niet opjutten ofzo.. :P
pi_132904938
Morgen is mijn NOD.
Ik heb nog steeds het gevoel dat het niets is geworden deze maand. Ondanks dat de ovulatie goed is gebruikt.. mja.. TOCH ben ik er wel een beetje zenuwachtig van geworden.. of eigenlijk vind ik het weer rete spannend en durf ik eigenlijk niet te testen.,....
Want zolang ik niet getest heb en ik nog geen bloed zie..... :+ You know :+
pi_132905408
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:54 schreef Tennisballetje het volgende:

[..]

Conceive Plus, ik heb het besteld bij Sensitest. Gewoon de tube.
Ze hebben ook portieverpakkingen maar dat vind ik een beetje wazig, ik bepaal zelf wel hoeveel ik nodig heb :D
Danku!

Ik ga mezelf opvrolijken met chips en chocola. O+
pi_132915600
Pff, deed ik vanmorgen een kruitvattest, komt er geen plusje, maar een minnetje met 2 lichte vage streepjes erbij waardoor het een beetje op een peace-teken leek :')
Die 2 streepjes zijn nu, na 10 minuten ook ver weggetrokken, maar nou weet ik dus nog altijd niks |:(
pi_132915684
Ik sluit me aan bij de dames die ongesteld zijn geworden. En waar jullie je mogen troosten met chocola moet ik nuchter blijven en krijg ik zo een ruggenprik om vervolgens geopereerd te worden. Een topdag dus!

LMN wat stom van die test. Wanneer is je nod? (Sorry ik zit mobiel en onthoud niks)
pi_132915741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 07:33 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Pff, deed ik vanmorgen een kruitvattest, komt er geen plusje, maar een minnetje met 2 lichte vage streepjes erbij waardoor het een beetje op een peace-teken leek :')
Die 2 streepjes zijn nu, na 10 minuten ook ver weggetrokken, maar nou weet ik dus nog altijd niks |:(
Goedkope kruidvat doen met 2 streepjes?
pi_132915785
Ik zit vandaag op dag 35.
Ik denk dat ik inderdaad straks maar even andere testen ga halen en dan morgen nog eens kijken.
pi_132916213
Werd vanmorgen wakker met wat kramp in mijn buik, dus ik dacht oh ik zal dan nu wel ongesteld zijn. Maar niks van dat alles. Geen druppel bloed, wel witte vloed.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:05:07 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132917114
Dus toen heb je getest, LL?
KuikenGuppy
pi_132917635
LL ben je niet gaan testen?? :D
pi_132918521
potverdikkie LL, nou weet ik natuurlijk nog niets met je witte vloed.
jij weet het allemaal wel spannend te houden zeg.

En LMN ook al met die vage testjes.

Toe nou streepjes jongens, je hoeft niet op mij te wachten hoor. :P
pi_132918709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 07:51 schreef Cholula het volgende:
Ik sluit me aan bij de dames die ongesteld zijn geworden. En waar jullie je mogen troosten met chocola moet ik nuchter blijven en krijg ik zo een ruggenprik om vervolgens geopereerd te worden. Een topdag dus!

LMN wat stom van die test. Wanneer is je nod? (Sorry ik zit mobiel en onthoud niks)
Jammer Cholula!

En de andere dames maken het wel erg spannend zo :%
pi_132919716
Mijn zusje heeft de nare gewoonte de meest vreemde foto's op facebook te zetten en mij er dan in te taggen enzo. Nou doe ik niet veel met facebook, maar ik vind het toch wel stom dat haar vrienden mij zo zien.
Dus heb ik net lekker alle tags verwijderd. Nou zien iig mijn vrienden die onzin niet.
Kan ik me weer onbeschaamd op facebook vertonen. Net een beetje meer privacy zo.

sowieso, facebook :{

maar goed, ik ben ongeduldig en kwam kijken of er ondertussen al gepiest is. Maar nee. Naja, dan zoek ik wel ander entertainment.
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:06:32 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132920178
Risu, je kunt FB zo instellen dat je alle tags eerst moet goedkeuren ;).
KuikenGuppy
pi_132920308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:51 schreef Risu het volgende:
Mijn zusje heeft de nare gewoonte de meest vreemde foto's op facebook te zetten en mij er dan in te taggen enzo. Nou doe ik niet veel met facebook, maar ik vind het toch wel stom dat haar vrienden mij zo zien.
Dus heb ik net lekker alle tags verwijderd. Nou zien iig mijn vrie
nden die onzin niet.
Kan ik me weer onbeschaamd op facebook vertonen. Net een beetje meer privacy zo.

maar goed, ik ben ongeduldig en kwam kijken of er ondertussen al gepiest is. Maar nee. Naja, dan zoek ik wel ander entertainment.
Je kunt je account ook gewoon weggooien...
S. 2014
J. 2016
pi_132920671
Nee heb niet getest. Zaterdagochtend ga ik testen als mijn vriend thuis is :)

Dit is trouwens wel al dag 17 na mijn eisprong *O*
pi_132920802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:51 schreef Risu het volgende:
Dus heb ik net lekker alle tags verwijderd. Nou zien iig mijn vrienden die onzin niet.

je kunt aanvinken, dat je eerst je goedkeuring aan de tagg moet geven voor hij in facebook staat met jouw tagg.

Maar ik zou het er gewoon met mijn zus over hebben.. dat je het niet waardeerd en als ze het blijft doen.. haar liever niet op facebook hebt ;)
pi_132920851
vanochtend met dichte ogen getest.. want het was vroeg en ik moest nodig plassen.
Ik kon er niet gelijk iets van maken dus deed mijn ogen nog even dicht.. Toen ik weer wakker werd toen maakte ik er een vaag tweede streepje van.. maar of dat nou mijn hersenspinsels waren.....

Morgen nog maar eens testen... :X
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:35:02 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132920938
Spannend Dottey :D was het een KV test?
KuikenGuppy
pi_132921132
Spannend! :D
pi_132921179
Spannend dus bij Dottey en LL!
pi_132921242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:35 schreef Burdie het volgende:
Spannend Dottey :D was het een KV test?
nee van 123thuistesten
pi_132921271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:43 schreef Dottey het volgende:

[..]

nee van 123thuistesten
Is dat wat? Heb zelf nu kruidvat liggen
pi_132921291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef LaLouchi het volgende:
Nee heb niet getest. Zaterdagochtend ga ik testen als mijn vriend thuis is :)

Dit is trouwens wel al dag 17 na mijn eisprong *O*
jij weet je zelf wel goed onder controle te houden met wachten.. _O_
pi_132921371
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:44 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Is dat wat? Heb zelf nu kruidvat liggen
ik heb die kruidvat (druppelen via pipetje) gehad, die waren geloof ik erg nauwkeurig...
Maar dat is niet met een kruisje.. maar met twee streepjes.

Deze zijn net als de ovulatietesten. Ik vind het vaag hoelang je ze moet onderdompelen. Dat staat er niet op. Alleen tot waar je mag onderdompelen. Ik houd ze maar iets van 10 seconde erin en leg ze dag weg en ga iets van koffie zetten ofzo..

Ze zijn goedkoper dan die van de kruidvat, maar als ik twee streepjes duidelijk zou plassen kan ik pas ECHT onderzoeken welke "beter"is :D
pi_132921600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:48 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik heb die kruidvat (druppelen via pipetje) gehad, die waren geloof ik erg nauwkeurig...
Maar dat is niet met een kruisje.. maar met twee streepjes.

Deze zijn net als de ovulatietesten. Ik vind het vaag hoelang je ze moet onderdompelen. Dat staat er niet op. Alleen tot waar je mag onderdompelen. Ik houd ze maar iets van 10 seconde erin en leg ze dag weg en ga iets van koffie zetten ofzo..

Ze zijn goedkoper dan die van de kruidvat, maar als ik twee streepjes duidelijk zou plassen kan ik pas ECHT onderzoeken welke "beter"is :D
Ja die eerste heb ik ook in huis :)

En controle tja... heel veel praten met mijn vriend hahha die houd me een beetje in toom :). Hij is er echter al een aantal weken heilig van overtuigd dat het raak is.
pi_132921722
Ik vind dat het al veel te lang geleden is dat hier streepjes zijn geplast. Laat ons niet zo in spanning, dames!
pi_132922532
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind dat het al veel te lang geleden is dat hier streepjes zijn geplast. Laat ons niet zo in spanning, dames!
we doen allemaal zo onze uiterste best..... ;)
pi_132922796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:31 schreef Dottey het volgende:
vanochtend met dichte ogen getest.. want het was vroeg en ik moest nodig plassen.
Ik kon er niet gelijk iets van maken dus deed mijn ogen nog even dicht.. Toen ik weer wakker werd toen maakte ik er een vaag tweede streepje van.. maar of dat nou mijn hersenspinsels waren.....

Morgen nog maar eens testen... :X
Heb je geen foto, dan kunnen we meekijken?
Meestal zeggen ze wel dat je de streep binnen tien minuten moet kunnen zien toch?
Spannend zeg O+
pi_132922977
geprobeerd, maar ik kreeg ze niet scherp..

Manlief heeft graag dat we adem halen en over twee a drie dagen als we dan nog over tijd zijn pas weer testen...
pi_132923238
Na 5 minuten mag je de testen in principe toch niet meer aflezen? Iets met een indrooglijntje o.i.d.?
pi_132923430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:44 schreef Skittles het volgende:
Na 5 minuten mag je de testen in principe toch niet meer aflezen? Iets met een indrooglijntje o.i.d.?
voor sommige testen moet je juist 10 min wachten.. het verschilt nogal per test
pi_132923732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:49 schreef Dottey het volgende:

[..]

voor sommige testen moet je juist 10 min wachten.. het verschilt nogal per test
even onder mijn steen vandaan hoor, maar geld dat ook voor de jumbo huismerk test?
voor alle dames houd ik mijn vingers gekruisd!
pi_132924537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:48 schreef Dottey het volgende:

2 a 3 seconde is echt meer dan genoeg. :D
pi_132924939
Helleu dames, ik ga ook weer meeschrijven. Een week geleden voor het eerst weer ongesteld geworden na miskraam, dus nu eerste mogelijkheid om weer zwanger te worden. Maar ik weet nog niet of we het ook gaan proberen. Uitgerekende datum zou samenvallen met verjaardag van oudste (wordt dan 3) en dat staat me toch een beetje tegen. Lijkt me zo niet leuk voor haar! Maar ik wil zo graag, en de volgende ronde gaan we zeker overslaan omdat dan de uitgerekende datum samenvalt met de bruiloft van een heel belangrijk iemand. Zouden anderen (die voor een tweede kindje gaan) zich hierdoor laten tegenhouden?

En dan nog even inhaken:
LL, wat heb je een geduld, spannend!
Dottey, wat spannend ook voor jou, vage streepjes...
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:39:10 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_132924943
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

2 a 3 seconde is echt meer dan genoeg. :D
sommigen zeggen tien seconden. Maakt ook niet uit, te lang kan namelijk geen kwaad, te kort wel :)
disclaimer
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:43:31 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_132925109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:39 schreef marel88 het volgende:
Helleu dames, ik ga ook weer meeschrijven. Een week geleden voor het eerst weer ongesteld geworden na miskraam, dus nu eerste mogelijkheid om weer zwanger te worden. Maar ik weet nog niet of we het ook gaan proberen. Uitgerekende datum zou samenvallen met verjaardag van oudste (wordt dan 3) en dat staat me toch een beetje tegen. Lijkt me zo niet leuk voor haar! Maar ik wil zo graag, en de volgende ronde gaan we zeker overslaan omdat dan de uitgerekende datum samenvalt met de bruiloft van een heel belangrijk iemand. Zouden anderen (die voor een tweede kindje gaan) zich hierdoor laten tegenhouden?

En dan nog even inhaken:
hoi Marel, welkom terug!
Ik laat me persoonlijk door geen enkele datum weerhouden :)
disclaimer
pi_132925213
quote:

En dan nog even inhaken:
ik zou mij niet voor de eerste, tweede of derde tegen laten houden.. door mogelijk een kans dat het samen gaat vallen met een "datum".

stel je wacht twee maanden en het kindje is door omstandigheden zover dat het 2 maanden te vroeg geboren moet komen...... zit je er nog mee.. Stel het lukt niet snel en je bent toch nog lang onderweg.... en valt het alsnog op een andere belangrijke datum.
Verjaardagen zijn niet belangrijk ;) (in mijn optiek)
pi_132925429
quote:

En dan nog even inhaken:
welkom terug! Ik laat mij door geen enkele datum tegenhouden, Er is mijn inziens iedere maand wel iets en dan blijf ik bezig! En idd wat Dottey zegt, je kunt een geboorte sowieso niet plannen
S. 2014
J. 2016
pi_132925771
Ik kijk er niet eens naar, wanneer een kindje geboren zou worden als we het nu verwekken.
pi_132926181
Een datum is maar een datum hoor :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kijk er niet eens naar, wanneer een kindje geboren zou worden als we het nu verwekken.
En dit ook :D
pi_132926572
quote:
1 maand wachten is dan gewoon niet genoeg. Dan zou ik minstens 4 maanden niets doen als je een beetje zekerheid wil hebben. Een kindje kan tenslotte later komen, een late innesteling/eisprong etc etc Of je bent fysiek al niet meer heel erg fit voor de bruiloft en blahblahblahblah.
pi_132926996
Hoi Marel, leuk dat je ook voor een tweede gaat:)
De uitgerekende datum is zelden de datum dat je ook daadwerkelijk bevalt dus ik zou me daar niet door laten tegen houden :)
pi_132927462
ik werd wel nieuwsgierig dus uiteraard even berekend wanneer een uitgerekende datum zou zijn als mijn ei deze maand bevrucht zou raken en dan zou het 31 juli zijn :P
(Ik denk namelijk dat mijn ei morgen springt)
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:50:33 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132927527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:49 schreef Tennisballetje het volgende:
ik werd wel nieuwsgierig dus uiteraard even berekend wanneer een uitgerekende datum zou zijn als mijn ei deze maand bevrucht zou raken en dan zou het 31 juli zijn :P
31 juli kindjes O+ O+ O+

Ik kijk ook niet naar de datum hoor :N, we gaan geen maand overslaan! dat is hier ook geen optie maar evengoed zou ik het niet doen
pi_132927760
quote:
28 juli zou het hier zijn. Doe ik het voor.
pi_132927847
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ben een datum-/verjaardagsmuts, dat zegt m'n man ook. We gaan het er vanavond nog eens goed over hebben. Die bruiloft blijft wel een dingetje, ik denk dat er 2 mensen een hele zenuwachtige aanloop naar hun bruiloft hebben als de datum echt nagenoeg samenvalt. Onverwachte dingen (eerder bevallen, niet meer fit zijn) vind ik wat anders dan echt een samenvallende datum. Maar 2 kindjes van rond dezelfde datum is denk ik iets waar ik even over heen moet stappen. Zouden we dan zomaar al weer gaan "proberen" nu?
Je zou denken dat ik qua planbaarheid van zwangerschap/bevalling wat geleerd had van de mk, maar :N. Stomme controlfreak in mij...
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:00:38 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_132927949
Marel, als jij drie weken voor een bruiloft bevalt zit je daar ook niet echt lekker lijkt me?
Dan zou je "voor de zekerheid" al vier maanden moeten skippen zoals Pvoess zegt. Zijn allemaal persoonlijke keuzes natuurlijk. Doe wat goed voelt! :*
disclaimer
pi_132928152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:58 schreef marel88 het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ben een datum-/verjaardagsmuts, dat zegt m'n man ook. We gaan het er vanavond nog eens goed over hebben. Die bruiloft blijft wel een dingetje, ik denk dat er 2 mensen een hele zenuwachtige aanloop naar hun bruiloft hebben als de datum echt nagenoeg samenvalt. Onverwachte dingen (eerder bevallen, niet meer fit zijn) vind ik wat anders dan echt een samenvallende datum. Maar 2 kindjes van rond dezelfde datum is denk ik iets waar ik even over heen moet stappen. Zouden we dan zomaar al weer gaan "proberen" nu?
Je zou denken dat ik qua planbaarheid van zwangerschap/bevalling wat geleerd had van de mk, maar :N. Stomme controlfreak in mij...
Mijn beste vriendin en tevens 1 van mijn getuigen was zwanger van een tweeling, En hoewel wij in Mei zijn getrouwd en zij pas in Sept was uitgerekend, had ze aardig wat klachten en pijntjes rond onze dag, Bekken problemen ed, Ik zou het onwijs bagger hebben gevonden als ze was afgehaakt, maar ik had het wel begrepen, Gelukkig was ze er ( met de nodige aanpassingen voor haar) wel gewoon bij!
Ik bedoel maar te zeggen, dat je het gewoon niet kunt voorzien, voor hetzelfde geld ben je 9 maanden ziek, zwak misselijk, en is die bruiloft ook geen feestje, ondanks dat je pas 4 mnd zwanger bent...
Maar het is zoals SQ zegt, een persoonlijke keuze, doe waar jij je goed bij voelt.
S. 2014
J. 2016
pi_132928438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:58 schreef marel88 het volgende:
Mijn zus was rond mijn bruiloft uitgerekend.... wij zijn gewoon getrouwd ;)
We hadden het er over gehad.. en ik zou het vreselijk gevonden hebben als zij er niet bij zou zijn geweest en ook mijn zwager niet (mijn getuige), maar toch zouden we gaan trouwen. Zijzelf trouwens ook. (eerst was ze uitgerekend ofzo op de 13de en onze trouwdag de 28ste.. ineens hoorde wij dat hun uitgerekende datum naar de 27ste was gezet ofzo.. iets met een hele vroege echo en correcties.. geen kaas van gegeten)

Maar Saar was toch zo attent geweest om 11 dagen voor onze bruiloft geboren te worden..
Mijn zus was er dus heel de dag bij en ook Saar.. (hadden rustplek voor haar in huis (de logeerkamer) , want daar aten wij enzo na de ceremonie..) Alleen bij het feestje sávonds kon ze niet aanwezig zijn...

Mijn zus vond het wel jammer dat ze er niet heel de dag (lees avond) bij kon zijn en met een plofferig hoofd (zo slank als wat) op de foto's staat.. Mja om daar nou een half jaar of jaar uitstel voor te nemen..

Als ik het over zou kunnen doen.. zou ik weer gewoon trouwen op die dag O+

al met al.. verjaardagen no big deal..
Trouwdag die nog moet komen als in bruiloft..... en dat je er erg close mee bent of een "taak"hebt die dag.. of kort na de mogelijke bevalling.. dat vind ik nog wel iets om over te denken.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:17:25 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132928552
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:14 schreef Dottey het volgende:
Trouwdag die nog moet komen als in bruiloft..... en dat je er erg close mee bent of een "taak"hebt die dag.. of kort na de mogelijke bevalling.. dat vind ik nog wel iets om over te denken.
Mijn schoonzusje was 37 weken zwanger op de bruiloft van een goede vriendin van haar, en zij was ceremoniemeester ;). Was niet zo handig gepland, maar ging allemaal prima :P.
KuikenGuppy
pi_132928703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje was 37 weken zwanger op de bruiloft van een goede vriendin van haar, en zij was ceremoniemeester ;). Was niet zo handig gepland, maar ging allemaal prima :P.
Ik zeg dus ook niet dat je dan niet zwanger moet worden :P Maar het geeft wel te denken over de invulling ervan..
Zelf zou ik eerder voor de taak danken, maar het laten varen.. Ik ben al een paar keer ceremoniemeester geweest op een bruiloft, waar ik heel de avond vanalles aan het regelen ben en heen en weer aan het vliegen.. en dat met 37 weken.. pffffffffffieuw .. petje af hoor ;)
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:22:37 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132928754
Het zou ook niet mijn keuze geweest zijn, maar soit ;).
KuikenGuppy
pi_132929324
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:41:23 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_132929381
disclaimer
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:44:36 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132929503
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

They didn't! _O-
Het enige waar ik me over verbaas is dat het nu pas op de markt komt _O-.
KuikenGuppy
pi_132930268
Ach ik heb geen enkele box meer :D dus wie weet over een jaartje ofzo :')
pi_132931575
quote:
11 juli O+
pi_132931655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef Tennisballetje het volgende:

[..]

Jammer Cholula!

En de andere dames maken het wel erg spannend zo :%
ik moet gewoon nog twee dagen wachten en verwacht dan keurig ongesteld te worden...
Kwak
pi_132931809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
in t onderwijs wel handig heur, als je t goed mikt heb je verlof om de zomervakantie heen of hoef je pas na kerst weer te beginnen ofzo.

stiekem zou ik t heel klote vinden als ik bjvoorbeeld het eindexamen van mijn klas net zou missen ofzo. maar ik ga er niet omheen nuecken.
Kwak
pi_132931887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

in t onderwijs wel handig heur, als je t goed mikt heb je verlof om de zomervakantie heen of hoef je pas na kerst weer te beginnen ofzo.

stiekem zou ik t heel klote vinden als ik bjvoorbeeld het eindexamen van mijn klas net zou missen ofzo. maar ik ga er niet omheen nuecken.
Maar hoe mik je het goed? Je hebt niet voor het zeggen wanneer het raak is.

Als het dat nu is zijn de eindexamens in ieder geval al veilig voorbij. ^O^ .
pi_132931911
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Maar hoe mik je het goed? Je hebt niet voor het zeggen wanneer het raak is.

Als het dat nu is zijn de eindexamens in ieder geval al veilig voorbij. ^O^ .
ja, nee daarom, ik ga er ook niet voor inhouden want je weet t nooit. maar goed, vanaf nu tot over flink wat rondes komt dat wel goed met dat eindexamen. :P
Kwak
pi_132933626
Marrel! Wat fijn dat je er ook weer bent!

Hier is het maar raar, drie dagen na nod en test negatief. Afwachten dus...
pi_132934696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:53 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Marrel! Wat fijn dat je er ook weer bent!

Hier is het maar raar, drie dagen na nod en test negatief. Afwachten dus...
Kan dat dan niet gewoon inhouden dat je nog te weinig hcg aanmaakt?
pi_132935684
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:45 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

11 juli O+
Dat zijn heeeeeele leuke baby's O+
(net als 29 juli kindjes trouwens O+)

Oh en ik hoopte trouwens wel dat nummer 2 niet op dezelfde dag als nummer 2 werd geboren. Had er totaal niet overna gedacht toen we voor nummer 2 gingen dat die verjaardagen bij elkaar zouden liggen. Daar baalde ik wel een beetje van, maar goed uiteindelijk bleef mevrouw bijna 2 weken langer zitten en zat er dus 18 dagen tussen :P
pi_132937818
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:24 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Kan dat dan niet gewoon inhouden dat je nog te weinig hcg aanmaakt?
Ik weet het niet LL, gisteren getest, negatief maar na een kwartier een licht roze streepje. Te lang na het testen? Dus vandaag weer getest, ander merk test. En daar moet je heel erg je best voor soen om een streep in te zien ;)
pi_132938214
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Ik weet het niet LL, gisteren getest, negatief maar na een kwartier een licht roze streepje. Te lang na het testen? Dus vandaag weer getest, ander merk test. En daar moet je heel erg je best voor soen om een streep in te zien ;)
Ok, dan zou ik idd over een paar dagen weer een test doen. Voel je ook nog niks qua menstruatie op gang komen?
pi_132938405
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:37 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ok, dan zou ik idd over een paar dagen weer een test doen. Voel je ook nog niks qua menstruatie op gang komen?
Afgelopen paar dagen voelde ik wel krampen enzo, maar vandaag niks meer.

Voor jou is het nu ook spannend toch?
pi_132938943
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Afgelopen paar dagen voelde ik wel krampen enzo, maar vandaag niks meer.

Voor jou is het nu ook spannend toch?
Mijn situatie is precies hetzelfde alleen heb ik nog geen test gedaan.
:)
pi_132939192
Mijn advies... wachten is niet slecht, wij zijn hier erg in de war. Je gaat in het weekend testen als je vriend er is toch? Is fijn, met z'n tweetjes!
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:58:57 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_132939367
Geen streep = geen streep, als je na een uur in een moeilijke hoek een soort schaduw denkt waar te nemen dan is het negatief.
Maar wát frustrerend wel :*
disclaimer
pi_132939488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:55 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Mijn advies... wachten is niet slecht, wij zijn hier erg in de war. Je gaat in het weekend testen als je vriend er is toch? Is fijn, met z'n tweetjes!
Ja dat wil ik voorkomen. En wil het eigenlijk liever samen doen idd :)

Ik duim voor je! O+
pi_132940817
Ik voor jou meid!
pi_132942312
Dankjewel!!!

Vind het wel heel spannend allemaal. Ik dacht net maar als ik zwanger ben dan komt er ook echt een baby _O-
pi_132950802
Dat is wel een beetje het risico toch?
pi_132950912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Dat is wel een beetje het risico toch?
Ja, maar zo gefocused op zwanger worden dat ik daar minder bij stil stond :+

Ook nu nog niet ongesteld *O*
pi_132950982
Komop meiden!! Duim heul hard voor jullie! :*
pi_132951623
Schiet mij maar lek. :'). Tweede ronde, en wéér tussentijds bloedverlies. Vorige keer op cyclusdag 22, nu op 19. Oud bloed, met net ook een stolsel. Ik weet nu alleen niet of me dit eerder nooit 'opviel', of dat het echt iets nieuws is van sinds we zijn begonnen.
pi_132951814
Oh dat is wel wazig DaD! Ik heb dat volgens mij maar 1 keer meegemaakt in de afgelopen tig jaar :D
ik denk wel dat we er allemaal veeeel meer op letten nu :P
Ik ben benieuwd trouwens of mijn ei vandaag springt en of ik dat voel. Gisteren had ik wel steken in mijn onderbuik maar dat voelde eigenlijk als verstopte darmen...
pi_132953726
Dag 36, nieuwe test gedaan vanmorgen en negatief. Hopelijk heeft de rest betere uitslagen ;)
Ik ga intussen wachten tot ik nu eindelijk ongesteld word, nieuwe ronde nieuwe kansen :D
pi_132953918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Dag 36, nieuwe test gedaan vanmorgen en negatief. Hopelijk heeft de rest betere uitslagen ;)
Ik ga intussen wachten tot ik nu eindelijk ongesteld word, nieuwe ronde nieuwe kansen :D
Jammer LMN -O- Ik hoop voor jou dat de rode duivel snel komt dan!
pi_132954789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:58 schreef LaLouchi het volgende:
Dankjewel!!!

Vind het wel heel spannend allemaal. Ik dacht net maar als ik zwanger ben dan komt er ook echt een baby _O-
Herkenbaar :-D

Als ik iemand zie met baby in draagdoek of een mooie buik dan denk ik jaaa! Maar soms ook opeens: OMG, straks heb ík dat misschien ook, wow, schrik, weet ik dat wel heel zeker, en mijn huidige leven dan, wat gaat er allemaal gebeuren...
pi_132954837
Hier overigens nog geen NOD; heb laatste pil pasgeleden ingenomen, dus technisch gezien ben ik nog niet eens gestopt.
pi_132954886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:16 schreef Minarosa het volgende:
Hier overigens nog geen NOD; heb laatste pil pasgeleden ingenomen, dus technisch gezien ben ik nog niet eens gestopt.
Wanneer heb je je laatste pil geslikt?
pi_132954949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:18 schreef Tennisballetje het volgende:

[..]

Wanneer heb je je laatste pil geslikt?
Afgelopen zondag. Nu dus officieel stopweek, bij mij zijn er op korte termijn nog geen streepjes ;-)
pi_132955229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:19 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Afgelopen zondag. Nu dus officieel stopweek, bij mij zijn er op korte termijn nog geen streepjes ;-)
oh nee, dat duurt nog wel minstens een paar weekjes dan. Spannend, hopelijk pikt je lichaam snel het ritme op!
pi_132956791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:15 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Herkenbaar :-D

Als ik iemand zie met baby in draagdoek of een mooie buik dan denk ik jaaa! Maar soms ook opeens: OMG, straks heb ík dat misschien ook, wow, schrik, weet ik dat wel heel zeker, en mijn huidige leven dan, wat gaat er allemaal gebeuren...
Heel herkenbaar inderdaad! :)
pi_132961917
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wanneer was je NOD dan?
pi_132962712
Ik ben vandaag MOE, niet te filmen :') Out of the blue ook, want ik heb niks raars of anders gedaan! Hebben meer mensen dit rond de eisprong?
pi_132962874
En dan zomaar ineens, 7 dagen te vroeg menstruatie. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132963125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:10 schreef Messina het volgende:
En dan zomaar ineens, 7 dagen te vroeg menstruatie. }:|
oh, dat is bout -O-
Ben je normaal wel regelmatig?
pi_132963130
Balen Messina :*
pi_132963325
Tot vorige maand wel. Nou ja, het zal allemaal wel, ik baal er alleen van dat ik volgende maand dus hoogstwaarschijnlijk ongesteld naar Polen moet. Alsof terug naar Polen niet al genoeg straf is. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132966725
zo jammer he, dat PMS en zwangerschap dezelfde symptomen hebben :') ik ben in elk geval al een paar dagen om alles aan het janken... denk dat ik morgen wel ongesteld zal worden, ergens rond het middaguur (vroegah werd ik het altijd 's ochtends, dat was handig!)
Kwak
pi_132966930
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:42 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Wanneer was je NOD dan?
Geen idee :+, maar had hem eigenlijk al 1,5 week geleden verwacht door krampjes en chagrijnigheid, en toen hij uitbleef ging ik twijfelen.
Nu ik duidelijk niet zwanger ben, juich ik wel ieder krampje toe, is ook wel eens leuk voor de verandering :P
pi_132971678
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:42 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Geen idee :+, maar had hem eigenlijk al 1,5 week geleden verwacht door krampjes en chagrijnigheid, en toen hij uitbleef ging ik twijfelen.
Nu ik duidelijk niet zwanger ben, juich ik wel ieder krampje toe, is ook wel eens leuk voor de verandering :P
Waarom juich je dat toe dan? Is toch naar? :9
pi_132971767
Ik ben toe aan de volgende ronde, en die komt alleen maar als ik ongesteld word :P
pi_132973402
Dat is balen Messina.
Tennis, ik ben ook wel eens een dag doodmoe geweest, achteraf was dat waarschijnlijk de eisprong ja.

Ook al is de nieuwe ronde hier al wel weer begonnen, ik ben toch wel een beetje ongeduldig.. Maar ja, weken gaan nu eenmaal niet sneller omdat ik dat wil.
pi_132973908
Ah, dus de energiedip is herkenbaar?
Als vandaag mijn ei is gesprongen heb ik in elk geval op de juiste dagen gebatst (gisteren en eergisteren en zaterdag) en kan ik vanavond mijn moeie hoofd gewoon te ruste leggen :@
Ik had ook alleen maandag dat vruchtbare slijm, is dat altijd maar zo kort?
pi_132974161
Ik had op dinsdag veel vruchtbaar slijm, woensdag werd het al veel minder en donderdag niets meer. Gisteren wel weer een flinke prop slijm, maar wat dat te betekenen heeft geen idee.
pi_132976445
Hoei wat eng! Wat geweldig, wat spannend! Ik vertrouwde de hele lichte streepjes niet, dus we hebben een digitale van clear blue gehaald...

Ik ben zwanger!!!
pi_132976586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:23 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hoei wat eng! Wat geweldig, wat spannend! Ik vertrouwde de hele lichte streepjes niet, dus we hebben een digitale van clear blue gehaald...

Ik ben zwanger!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH GEFELICITEERD *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_132976599
Wow proficiat!!
*O* *O*
  woensdag 6 november 2013 @ 20:30:38 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132976766
Gefeliciteerd DND! *O* *G*
pi_132976892
Gefeliciteerd DND *G*
  woensdag 6 november 2013 @ 20:34:14 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132976940
DNd gefeliciteerd :D *O*
KuikenGuppy
pi_132977113
DND *G* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_132977129
Gefeliciteerd *O*
pi_132977191
Gefeliciteerd DND! *O*
pi_132977203
Gefeliciteerd DND!! Woeiiiii!! *O*
pi_132977377
DND!!! Gefeliciteerd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_132977402
quote:

Ik ben zwanger!!!
Woei! *O* gefeliciteerd!!

ennhe heb je geen foto's van die lichte streepjes? O~) hebben we iets om onze interpretatieskills mee te oefenen nu we wéten dat t positief hoort te zijn :P
Kwak
pi_132977495
DND gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132977533
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Woei! heb je geen foto's van die lichte streepjes? O~) hebben we iets om onze interpretatieskills mee te oefenen nu we wéten dat t positief hoort te zijn :P
Dit ^^

Mijn NOD was gisteren, zal wel snel landen, het lijkt alleen iedere maand weer een dag op te schuiven...
S. 2014
J. 2016
pi_132977560
Gefeliciteerd DND!
pi_132978049
quote:

Ik ben zwanger!!!
*O* ^O^ w/
  woensdag 6 november 2013 @ 20:58:02 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_132978144
quote:

Ik ben zwanger!!!
Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_132978292
Gefeliciteerd DND! *O*
pi_132978328
Hoera! Gefeliciteerd DND!
pi_132978726
Wat geweldig, gefeli DND!
pi_132979028
DND!! *O* *O* *O* *O*
pi_132979179
quote:

Ik ben zwanger!!!
*O*

Gefeliciteerd! En zó herkenbaar, die gevoelens die dan door je heen gaan. Op 5 december al weer 3 jaar geleden :o riep ik mijn man bij me, liet hem de streepjes zien en huilde 'Wat hebben we gedaan?!?' :'( :'( :'( gecombineerd met een lach... Zo raar! Geniet ook daar maar van.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:16:47 #184
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_132979258
Gefeliciteerd DND *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_132979651
Gefeliciteerd!! Geweldig *O*
  woensdag 6 november 2013 @ 21:30:35 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_132980127
Gefeliciteerd DND, whiej!!
disclaimer
pi_132980519
quote:

Ik ben zwanger!!!
gefeliciteerd!! *O*
pi_132981551
DND, gefeliciteerd! Wat geweldig!!
pi_132982777
DND, wat een superfijn nieuws voor jullie. Geniet ervan!
pi_132983007
Vanuit het rammelaarstopic lees ik hier lekker mee. Weer iemand zwanger die ik van het rammelaarstopic 'ken'!

DND, wat tof!! Gefeliciteerd!!
pi_132983829
Iedereen dank je wel! Ik ben helemaal ondersteboven! De afgelopen dagen zo zenuwachtig geweest, wel of geen streepje zien enzo. Maar digitale test kun je hewoon niet omheen. Hij zegt echt zwanger 1-2. Mijn man had er al eerder vertrouwen in maar ik durfde niet zo goed te geloven dat dit ons al zo vlug gegund is!
pi_132987423
Gaaf!! Gefeliciteerd!
pi_132988449
quote:

Ik ben zwanger!!!
hoera!!!!!! Wat fijn!
pi_132988561
O+ Het werd weer eens tijd voor een duidelijk streepje O+

Ter verduidelijking... niet bij mij.. maar bij iemand van dit topic.. hihi
pi_132989136
Gefeliciteerd!!!! *O*
pi_132991870
Gefeliciteerd DND!! *O* *O*
pi_132992009
Gefeliciteerd DND!!!
pi_132992015
Nou, bij mij in elk geval niet. Gisteravond al begonnen dus mijn NOD mag op 6 december .

Zoals mijn vriend zei "we hebben er ook niet echt ons best voor gedaan deze maand", dus ik verwachtte het al.
Kwak
pi_132992058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:13 schreef kwakz0r het volgende:
Nou, bij mij in elk geval niet. Gisteravond al begonnen dus mijn NOD mag op 6 december .

Zoals mijn vriend zei "we hebben er ook niet echt ons best voor gedaan deze maand", dus ik verwachtte het al.
Balen.. Ook al verwacht je het, toch is niet leuk om bloed te zien...

La louchi, nog steeds niet ongesteld? Hoop t!

Bij mij weet ik het niet... De eerste maanden een cyclus gehad van ongeveer 34 dagen, maar de laatste maanden opeens 30 en netjes 28 dagen. Weet niet of dat nog steeds van het ontpillen komt (en dat ik dus nu ontpilt ben) dat mijn cyclusdagen omlaag gaan? Gister stond mijn cyclus op 28 dagen dus ik ben benieuwd! Af en toe pijnlijke borst (nooit allebei tegelijk, is dat vreemd?) maarja, kan ook komen door naderende menstruatie...
pi_132992075
Nee ik ben nog steeds niet ongesteld! *O*
pi_132992078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:27 schreef LaLouchi het volgende:
Nee ik ben nog steeds niet ongesteld! *O*
Yesssssss!!! Hoe hou je het vol om niet te testen :)
pi_132992089
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Yesssssss!!! Hoe hou je het vol om niet te testen :)
Ben nogal bang om alsnog geen streepjes te zien dus ik hou mezelf steeds voor dat ik elk moment ongesteld kan worden :p

Wanneer ga jij nu testen dan? Aangezien je je NOD niet precies weet?
pi_132992107
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ben nogal bang om alsnog geen streepjes te zien dus ik hou mezelf steeds voor dat ik elk moment ongesteld kan worden :p

Zondag denk ik.... Heel vervelend, geen regelmatige cyclus :(
pi_132992408
Potverdikke lalouchi, je maakt het wel spannend! :D
pi_132992429
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zondag denk ik.... Heel vervelend, geen regelmatige cyclus :(
Ja kan me voorstellen dat dat niet leuk is!

Haha ja spannend he tennisballetje! :+
pi_132992508
Spannend LL!

Weten jullie of het zo is dat wanneer je eisprong later is, je menstruatie ook later is?
Ei was 5 dagen later en ik ben ook nog niet ongesteld... NOD was dinsdag, gisteren bij t afvegen een beetje Roze afscheiding dus ik dacht, ongesteld, maar sindsdien niks meer.
En dat terwijl we deze mnd niet echt ons best hebben gedaan.

Oh ja test was negatief vanmorgen
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 november 2013 @ 08:28:27 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_132992530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Spannend LL!

Weten jullie of het zo is dat wanneer je eisprong later is, je menstruatie ook later is?
Ei was 5 dagen later en ik ben ook nog niet ongesteld... NOD was dinsdag, gisteren bij t afvegen een beetje Roze afscheiding dus ik dacht, ongesteld, maar sindsdien niks meer.

Over het algemeen wel ja, wanneer je menstruatie begint is geheel afhankelijk van wanneer je ei is gesprongen.
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 08:29:00 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132992540
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Je zit jezelf nu wel dagelijks blij te maken met mogelijk niks... :@.
KuikenGuppy
pi_132992561
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Over het algemeen wel ja, wanneer je menstruatie begint is geheel afhankelijk van wanneer je ei is gesprongen.
^O^ dacht ik al! Thanks
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 november 2013 @ 08:32:02 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_132992584
Wel ruk dat 't weer negatief is GM -O-
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 08:32:07 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132992585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Spannend LL!

Dat klopt meestal wel ja, het gebeurt vaker dat je ei eerder/later springt dan dat je luteale fase van lengte verandert.
Dan zou je nod dus komend weekend zijn, en dan klinkt dat roze veelbelovend :o. Zou het raak kunnen zijn, klustechnischerwijs?
KuikenGuppy
pi_132992648
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je zit jezelf nu wel dagelijks blij te maken met mogelijk niks... :@.
Nee hoor want van een menstruatie word ik niet echt blij ;)
pi_132992659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat klopt meestal wel ja, het gebeurt vaker dat je ei eerder/later springt dan dat je luteale fase van lengte verandert.
Dan zou je nod dus komend weekend zijn, en dan klinkt dat roze veelbelovend :o. Zou het raak kunnen zijn, klustechnischerwijs?
Klustechnischerwijs zou het heel goed kunnen, we hebben pcies op de sprongdag gebatst :P maar ik acht de kans gewoon heel klein... Ook omdat ik wel wat kramp heb....en helemaal geen symptomen... Ach we wachten weer af!

SQ deze maand heb ik weinig hoop dus dat maakt de teleurstelling kleiner
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 november 2013 @ 08:36:16 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_132992665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je luteale fase verandert dan toch niet van lengte?
Enne GM, ik zeg het niet nog een keer he, de dagen VOOR je ei ben je vruchtbaarder! :P ;)
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 08:37:46 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132992687
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:35 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Nee hoor want van een menstruatie word ik niet echt blij ;)
Wel als het niet raak is toch? Of ben je liever én niet zwanger, én niet ongesteld? ;).
KuikenGuppy
  donderdag 7 november 2013 @ 08:38:38 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132992697
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zeg ik toch? ;)
KuikenGuppy
  donderdag 7 november 2013 @ 08:41:00 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_132992737
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? ;)
het is nog vroeg ;(
disclaimer
pi_132992748
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Enne GM, ik zeg het niet nog een keer he, de dagen VOOR je ei ben je vruchtbaarder! :P ;)
Dat las ik te laat deze maand :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 november 2013 @ 08:42:54 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_132992759
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat las ik te laat deze maand :P
Dan ga je een augustusbaby bakken :Y *O*
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 08:43:40 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132992770
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is nog vroeg ;(
Kusje erop :*.
KuikenGuppy
pi_132992771
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Bakken? :D
pi_132992789
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wel als het niet raak is toch? Of ben je liever én niet zwanger, én niet ongesteld? ;).
Ik denk steeds dat ik toch wel.ongesteld word, dus blij maak ik mezelf niet. Het zou ook best ontpillen kunnen zijn. Echter was mijn eisprong18 oktober en zou ik dus eigenlijk wel ongesteld moeten zijn al.

Heb wel het gevoel dat de kans groter word elke dag dat ik niet ongesteld word :)
pi_132992817
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ik denk steeds dat ik toch wel.ongesteld word, dus blij maak ik mezelf niet. Het zou ook best ontpillen kunnen zijn. Echter was mijn eisprong18 oktober en zou ik dus eigenlijk wel ongesteld moeten zijn al.

Heb wel het gevoel dat de kans groter word elke dag dat ik niet ongesteld word :)
IK had dat dus de dagen voor mijn NOD. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat ik 1 dezer dagen ongesteld zou worden. Maar nu de dagen vorderen, verdwijnt dat gevoel wel een beetje...
pi_132992849
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Klinkt goed! Doe je mee? ;)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 november 2013 @ 08:48:32 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_132992855
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Doe je mee? ;)
working on it :7
disclaimer
pi_132992906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

IK had dat dus de dagen voor mijn NOD. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat ik 1 dezer dagen ongesteld zou worden. Maar nu de dagen vorderen, verdwijnt dat gevoel wel een beetje...
Waarom verdwijnt dat gevoel bij je?
pi_132992976
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:52 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Waarom verdwijnt dat gevoel bij je?
Geen idee! Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik deze keer weer een langere cyclus heb en dus toch nog ongesteld gaat worden. Dat valt het ook niet tegen. Ik heb deze maand weer voor het eerst ovutesten gebruikt. Ik wilde wat goedkopers proberen als CB, dus trekpleister maar genomen. Dacht dat ze goed werkte, maar ze werken echt bagger. Dinsdag voor het eerst een streepje, vrijdag ook nog steeds. Toen maar gestopt met testen, hoewel het streepje wel wat lichter was als donderdag. Dus wanneer mijn eisprong is geweest, no clue. Mocht het nodig zijn gebruik ik volgende maand gewoon weer CB
  donderdag 7 november 2013 @ 08:56:30 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_132992992
quote:

Ik ben zwanger!!!
Oehhh streepjes *O* Foto's willen we zien! Gefeliciteerd *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_132993199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geen idee! Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik deze keer weer een langere cyclus heb en dus toch nog ongesteld gaat worden. Dat valt het ook niet tegen. Ik heb deze maand weer voor het eerst ovutesten gebruikt. Ik wilde wat goedkopers proberen als CB, dus trekpleister maar genomen. Dacht dat ze goed werkte, maar ze werken echt bagger. Dinsdag voor het eerst een streepje, vrijdag ook nog steeds. Toen maar gestopt met testen, hoewel het streepje wel wat lichter was als donderdag. Dus wanneer mijn eisprong is geweest, no clue. Mocht het nodig zijn gebruik ik volgende maand gewoon weer CB
Oh ok. Ik gebruik zelf helemaal geen ovuleer testen en ik tempratuur ook niet. Ik zag het aan het slijm en het feit dat ik helemaal "openstond". Vriend voelde ook verschil, en na een dag was het weg. Een paar dagen ervoor veel buikpijn trouwens.

Maar ik zou de hoop niet opgeven door alleen die testen. Je hebt ook geklust neem ik aan dus het kán natuurlijk allemaal nog! :)
pi_132993691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb die van 123thuistesten.nl, zijn fijn in prijs en voor mij werkte ze duidelijk... Ik heb iedere dag een vaag streepje. Maar ineens zag ik duidelijk verschil.
Misschien is dat wat voor je? Je hebt ze ook vrij snel in huis.
pi_132993724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:35 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik heb die van 123thuistesten.nl, zijn fijn in prijs en voor mij werkte ze duidelijk... Ik heb iedere dag een vaag streepje. Maar ineens zag ik duidelijk verschil.
Heb ze vaker voorbij zien komen in dit topic. Ga eens kijken :)
pi_132993732
Nou... Eigenlijk wat ik al heel de tijd roep.. op naar ronde tien zullen we maar zeggen.

En ook al had ik het gevoel dat het niet is gelukt en ik bloed veegde vanochtend vroeg.. voelt het als -O- ;(
pi_132993754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:37 schreef Dottey het volgende:
Nou... Eigenlijk wat ik al heel de tijd roep.. op naar ronde tien zullen we maar zeggen.

En ook al had ik het gevoel dat het niet is gelukt en ik bloed veegde vanochtend vroeg.. voelt het als -O- ;(
-O-
pi_132993764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb ze vaker voorbij zien komen in dit topic. Ga eens kijken :)
ik heb ze voor het eerst gebruikt en ook duidelijk mijn ovulatie opgemerkt..
manlief moet nu maar zijn offspring leren coachen de juiste kant op te zwemmen :+

Zelf had ik er 30 ofzo besteld.. dipstips..
pi_132993766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:35 schreef Dottey het volgende:

[..]

Welke gebruik jij? Strips, midstream of cassette?
pi_132993772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Welke gebruik jij? Strips, midstream of cassette?
van die dipsticks... die je in de urine moet houden...

effe geloerd.. vallen onder strips

ik had gelijk ook 10 zwangerschaps strips mee besteld.. ik weet nog niet of die werken dus :D
pi_132993838
a.s. vrijdag en zaterdag feestjes.... WIJN!!! ik zeg wijn!!! bring it on! :P
pi_132993882
quote:

Blegh, balen ;(
pi_132994028
Het is gewoon echt balen als het niet lukt... Ik zag van de week in de winkel een vrouw lopen met een pasgeboren babytje in een draagdoek. Zo lief opgekrult tegen mama aan... Het was zo'n vertederend gezicht...

Wij willen dat oohook!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-11-2013 09:55:50 ]
  donderdag 7 november 2013 @ 09:54:43 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_132994144
Ik ontwijk in het echte leven nog steeds zwangere vrouwen :') Ik loop er gewoon letterlijk voor weg. Al gaat het verder hartstikke goed met me, dàt verdraag ik op de een of andere manier niet :@

Dottey :*
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 10:02:14 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132994323
Herkenbaar SQ. Mijn schoonzusje werd een paar maanden na mijn miskraam zwanger. Toen ze het vertelde heb ik nog net mijn tranen op kunnen houden tot we weer in de auto zaten, en we hebben toen onze zomervakantie rond haar UD gepland :@.
Later merkte ik dat ik het minder 'erg' vond als de zwangere vrouw in kwestie een flink stuk verder was in de zwangerschap, dat was voor mij minder herkenbaar en daardoor minder confronterend ;). Uiteindelijk was het hier toch ook weer raak, en is schoonzusje iets te laat bevallen, zodat we toch meteen op kraamvisite konden gaan.
KuikenGuppy
pi_132994350
ik ontwijk ze niet.. vriendinnetjes van me zijn ook weer zwanger.. dus tja :D
maar leuk is anders.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:05:06 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_132994394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:02 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaar SQ. Mijn schoonzusje werd een paar maanden na mijn miskraam zwanger. Toen ze het vertelde heb ik nog net mijn tranen op kunnen houden tot we weer in de auto zaten, en we hebben toen onze zomervakantie rond haar UD gepland :@.
Later merkte ik dat ik het minder 'erg' vond als de zwangere vrouw in kwestie een flink stuk verder was in de zwangerschap, dat was voor mij minder herkenbaar en daardoor minder confronterend ;). Uiteindelijk was het hier toch ook weer raak, en is schoonzusje iets te laat bevallen, zodat we toch meteen op kraamvisite konden gaan.
Ja, ik kan het me helemaal voorstellen. Een van mijn beste vriendinnen is ook weer aan het proberen en ik weet nu al dat het me erg veel moeite gaat kosten oprecht blij te zijn als het haar eerder lukt dan mij :@
Ik zag eergisteren een oud-collega lopen in de supermarkt die ik al een paar jaar niet meer had gezien. Ik wilde naar haar toe lopen, toen zag ik ineens de zevenmaandenbuik, ben omgedraaid en naar de kassa gelopen en naar huis gegaan. Ik schaam me wel een beetje :@
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 10:08:03 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132994460
Ik heb ook eens een kennis (kersverse moeder) ontlopen in de supermarkt. Ik besef me nu dat er misschien ook wel mensen zijn die dat nu bij mij doen :@.
KuikenGuppy
  donderdag 7 november 2013 @ 10:12:13 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_132994545
Mja, ik ga er van uit dat het wel minder wordt uiteindelijk. Ook al denk ik er niet meer zo veel aan, het is natuurlijk nog steeds erg vers allemaal, zeven weken geleden pas, daar moet ik zelf ook niet aan voorbij gaan. Zal over een paar maanden echt wel beter worden.
disclaimer
pi_132994563
Het is heus niet altijd heel leuk voor de zwangere om het te moeten vertellen.
Zeker niet als er dan ook nog geen oprechte of een gemene reactie komt.
Besef je ook heel goed dat een zwangere het ook moeilijk kan vinden of dat er ene verhaal achter zit.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:14:02 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_132994590
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
Het is heus niet altijd heel leuk voor de zwangere om het te moeten vertellen.
Zeker niet als er dan ook nog geen oprechte of een gemene reactie komt.
Besef je ook heel goed dat een zwangere het ook moeilijk kan vinden of dat er ene verhaal achter zit.
Nou ja zeg :')
Niet meteen doen alsof ik een zwangeremensenhater ben of dat ik gemene reacties geef.
En als het "niet leuk is om te moeten vertellen" dan zitten er andere dingen niet goed.
disclaimer
pi_132994614
Het is niet leuk om te moeten vertellen omdat je weet dat die ander een miskraam heeft gehad.
Of omdat de ander intens veel verdriet heeft of etc etc.

En ik had het niet eens over jou of iemand specifiek jij post toevallig net boven mij. :W :')
  donderdag 7 november 2013 @ 10:16:51 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_132994643
Naja, ik sneed het onderwerp aan dus voel ik me wel een beetje aangesproken. Ik leef me overigens eindeloos in in anderen, wat dat betreft, maar dat verandert niet zo veel aan mijn eigen "gemis" helaas.
disclaimer
  donderdag 7 november 2013 @ 10:17:25 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_132994656
Maar ik zal me niet verder moeien in het onderwerp.
disclaimer
pi_132994760
Er zitten twee klanten aan.. Ik schrijf dit dus ter ondersteuning van Poes

Ik las het ook niet als een directe aanval aan iemand.. maar ik kan mij ook voorstellen als iemand het voelt als "dat slaat op mij".

Mijn vriendinnetje is super blij met haar baby in haar buik en toch vond ze het moeilijk om het te vertellen aan mij..

Nou gilde ik van blijdschap voor haar en wilde wel gelijk echo bekijken etc om haar een super duper fijn gevoel te geven en ik ben ook echt blij voor haar. Toen ik vroeg waarom ik het zo laat hoorde was omdat ze het moeilijk vond omdat ze wist dat ik al een tijdje bezig ben om mammie te worden en het niet lukken wilt. Dan hebben wij nog geen eens een miskraam gehad waar wij weet van hebben..

Ik ben blij met een nieuwe baby in de wereld. Alleen zou ik het zo O+ vinden als hij eens uit mijn buik zou komen. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft ;)
pi_132994823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ik zal me niet verder moeien in het onderwerp.
Hey niet zo doen.. voor de een is het nog lastiger in het hartje dan voor de ander. Niemand kan oordelen over wat voor worstelingen zij doormaken. Dat snappen we allemaal....

Haal eens diep adem, neem een lekker slokje van een warm dampende thee... en ik wil je binnenkort wel weer iets zien typen hoor ;)
  donderdag 7 november 2013 @ 10:25:26 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_132994848
Ja sorry, ik reageer wat overdreven wellicht, maar ik vind dat "voor de ander is het ook moeilijk hoor" altijd zo'n dooddoener. En als ik het een keer te veel gehoord heb dan knapt het even. Mea maxima culpa en vrede op aarde.
disclaimer
pi_132994910
Ondertussen.... drama in huis...

Lekkere koffie gezet en nu hebben we geen CHOCOLADE!!!!! :(
  donderdag 7 november 2013 @ 10:32:50 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132995045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:28 schreef Dottey het volgende:
Ondertussen.... drama in huis...

Lekkere koffie gezet en nu hebben we geen CHOCOLADE!!!!! :(
Fail!
KuikenGuppy
pi_132995114
quote:

Wat balen Dottey, weer een ronde verder. Logisch van de -O- ;( ! Ik hoop dat het lukt te genieten van je wijntjes!

quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ontwijk in het echte leven nog steeds zwangere vrouwen :') Ik loop er gewoon letterlijk voor weg. Al gaat het verder hartstikke goed met me, dàt verdraag ik op de een of andere manier niet :@

Er zit nog een reactie tussen "heeeel blij voor iemand zijn" en ontwijken, namelijk zeggen dat je het fijn vindt voor iemand, maar dat het voor jezelf ook pijnlijk is. Ik heb een buurvrouw die even ver is als ik zou zijn, en dat vind ik moeilijk. Dat heb ik deze week ook gezegd: "Wat krijg je al een mooie buik! Ik vind het wel confronterend hoor...". Dat was prima, voor mij en voor haar. Maar dat vraagt zoveel openheid, en veel mensen kiezen er na bijvoorbeeld een miskraam, maar ook als zwanger worden langer duurt, voor om dat niet open te gooien. En dan kan je juist die fijne tussenwegreactie niet geven.
En ik merk dat mensen ook niet altijd op die openheid zitten te wachten, ik krijg best gekke reacties zoals gelijk op een ander onderwerp overgaan. Waar dat vandaan komt weet ik niet, misschien weten ze niet wat te zeggen of vinden ze het "too much information"?

Goed, lang verhaal samengevat: Het contrast tussen blij nieuws en niet blij nieuws is ook heel moeilijk, misschien voor beide partijen, juist omdat openheid lastig is.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:37:45 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_132995198
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik bèn ook wel blij voor anderen. Maar onbekende zwangeren ontwijk ik. Ja. Shoot me.
En als mijn vriendin zwanger wordt zal ik ook heus wel blij voor d'r zijn maar niet zo blij als ik geweest zou zijn voordat dit allemaal gebeurde.
Dat ontwijkgedrag herken ik ook, mensen kunnen en willen er niet mee omgaan. Ik neem het ze niet kwalijk. Er over praten doe ik wel met mensen die er naar willen luisteren :Y
disclaimer
pi_132995567
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ja. Shoot me.
Heul nie... Ik begrijp je helemaal dus niks te schieten, het is gewoon moeilijk. :*
pi_132995621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:48 schreef marel88 het volgende:

[..]

Heul nie... Ik begrijp je helemaal dus niks te schieten, het is gewoon moeilijk. :*
wat marel zegt, jij bent veels te leuk om te schieten!
  donderdag 7 november 2013 @ 10:50:58 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_132995628
Maar zoals ik al zei, no hard feelings verder, die opmerking schoot alleen even in het verkeerde keelgat. Waarvoor excuses. En nu weer vrolijk verder :s)

O+
disclaimer
pi_132995709
een knuf en een :* voor jullie allemaal. en ik wil net als blue iemand mee nemen!

foto's gaat niet lukken want ik wil niet zo'n foto app dingetje. ik ben zo'n blonde doos die dan per ongeluk alles deelt op facebook ofzo. en dan is de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
ik had net mijn zusje aan de telefoon voor een "hoe is het" gesprek en dat was al moeilijk!
  donderdag 7 november 2013 @ 10:54:41 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_132995763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:53 schreef DagenNachtdromer het volgende:
een knuf en een :* voor jullie allemaal. en ik wil net als blue iemand mee nemen!

foto's gaat niet lukken want ik wil niet zo'n foto app dingetje. ik ben zo'n blonde doos die dan per ongeluk alles deelt op facebook ofzo. en dan is de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
ik had net mijn zusje aan de telefoon voor een "hoe is het" gesprek en dat was al moeilijk!
Sterkte met de komende weken, niks is moeilijker dan je mond houden! :D
Maar wel een leuke spannende tijd.... je zit precies goed voor kerstdiner-verrassingen volgens mij O+
disclaimer
pi_132995981
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sterkte met de komende weken, niks is moeilijker dan je mond houden! :D
Maar wel een leuke spannende tijd.... je zit precies goed voor kerstdiner-verrassingen volgens mij O+
oh ja dat maakt me ook zo heerlijk emotioneel! een paar dagen geleden was ik er van overtuigd dat ik wel ongesteld zou worden. dus ik te janken op schouder van mijn man... boehoehoe en ik wilde het zo graag aan iedereen vertellen met de kerst boehoehoe... en nu kan het wel!
pi_132996841
quote:

Ik ben zwanger!!!
Gefeliciteerd!!! Merkte je al iets of was het echt een complete verrassing?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:24:48 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_132997006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

oh ja dat maakt me ook zo heerlijk emotioneel! een paar dagen geleden was ik er van overtuigd dat ik wel ongesteld zou worden. dus ik te janken op schouder van mijn man... boehoehoe en ik wilde het zo graag aan iedereen vertellen met de kerst boehoehoe... en nu kan het wel!
O+
disclaimer
pi_132997316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:21 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! Merkte je al iets of was het echt een complete verrassing?
ergens al wel maar dat wilde ik nog niet geloven.
heb drie dagen kramp gehad op de dagen dat de innesteling zou moeten zijn. en weer vanaf vier dagen voor ik ongesteld moest worden. toen hield dat op mijn nod op. vanaf nod erg veel witte icky sticky. en word elke nacht wakker. om niks.
en mijn haar valt heel erg uit.

oh ja en mijn hormonen... ik las zaterdag dat iemand in het zwanger topic volledig los was gegaan om niks, dus ik denk nog arme vriend van die meid... dus ... s'middags met mijn man een kleed voor in de woonkamer gehaald. zeg nog voorzichtig in de winkel "is die niet wat klein" hij zei viel wel mee. dus we komen thuis, rollen kleed uit. veel te klein. eerst wilde ik niets zeggen maar toen mijn man om mijn mening bleef vragen ging ik toch los! arme arme liefje!
pi_133000346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:00 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Lijkt mij erg mooi om het met kerst te kunnen vertellen O+
  donderdag 7 november 2013 @ 12:49:46 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133000396
Dan moet je wel voor die tijd getest hebben :+.
KuikenGuppy
pi_133000444
quote:
12s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Burdie het volgende:
Dan moet je wel voor die tijd getest hebben :+.
Ja bedoelde eigenlijk meer voor haar ;)

Maar voor mezelf zou dat ook leuk zijn al denk ik niet dat ik zwanger ben. Ondanks dat ik nog niet ongesteld ben :)
pi_133000587
Zo!

chagerijnige teleurgestelde bui omgezet in wat nuttigs. Bovenkamers inc kasten en badkamer uitgesopt gestoft en meer van die dingen (muv de meukkamer, waar we alles even inzetten wat met de tijd naar zolder moet :P die we nog aan het omtoveren zijn tot knutsel en hobby hok / werkruimte voor mij )

Tijd om weer even te chillen.

* Dottey pakt haar haakwerk er weer bij en gaat er eens lekker bij zitten O+
pi_133000727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:54 schreef Dottey het volgende:
Zo!

chagerijnige teleurgestelde bui omgezet in wat nuttigs. Bovenkamers inc kasten en badkamer uitgesopt gestoft en meer van die dingen (muv de meukkamer, waar we alles even inzetten wat met de tijd naar zolder moet :P die we nog aan het omtoveren zijn tot knutsel en hobby hok / werkruimte voor mij )

Tijd om weer even te chillen.

* Dottey pakt haar haakwerk er weer bij en gaat er eens lekker bij zitten O+
Lekker kan dat zijn he? Soppen ;)
pi_133005032
SQ :*

Als ik zwanger zou zijn en we zouden het vertellen aan mijn schoonouders verwacht ik een 'vind je dat wel verstandig, heb je daar wel goed over nagedacht?' van mijn schoonvader. :')

Volgens mij wil man héél graag een kind..

SPOILER
pi_133005988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:52 schreef DanseMacabre het volgende:
SQ :*

Als ik zwanger zou zijn en we zouden het vertellen aan mijn schoonouders verwacht ik een 'vind je dat wel verstandig, heb je daar wel goed over nagedacht?' van mijn schoonvader. :')

Volgens mij wil man héél graag een kind..

SPOILER
dm wat leuk die foto!

mijn man kijkt er ook niet uit om het aan zijn ouders te gaan vertellen. die is er een beetje bang voor dat ze ook zo gaan reageren. mijn gedachte daarover is: we zijn al drie jaar getrouwd, als ze het nou nog niet in de gaten hebben... en het is ons leven toch?
pi_133006251
Jammer is dat.
Mijn schoonvader vond het vier jaar geleden ook niet verstandig dat we samen gingen wonen. Hij is er ook van overtuigd dat we heel erg weinig geld hebben. Hij vroeg laatst of we onze zorgverzekering wel konden betalen. :') Ik denk ook dat hij het niet verstandig gaat vinden. Ik geloof niet dat hij denkt dat we in staat zijn dat zelf te berekenen.

Man maakt zich helemaal niet druk over wat zijn ouders ervan gaan vinden. Da's meer mijn ding, denk ik. _O-
pi_133006332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:23 schreef DanseMacabre het volgende:
Jammer is dat.
Mijn schoonvader vond het vier jaar geleden ook niet verstandig dat we samen gingen wonen. Hij is er ook van overtuigd dat we heel erg weinig geld hebben. Hij vroeg laatst of we onze zorgverzekering wel konden betalen. :')
sorry voor het vragen hoor maar waar bemoeit hij zich mee? zijn jullie zo jong? of is hij zo'n bemoeial?

mijn schoonouders zijn niet bij ons huwelijk aanwezig geweest, omdat ze het idee hadden dat we ze het hun als laatste hadden verteld. en omdat ze het te vroeg vonden. dat is nu drie jaar geleden en het contact is nu wel weer goed maar mijn man maakt zich toch nog wel zorgen.
pi_133006438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

sorry voor het vragen hoor maar waar bemoeit hij zich mee? zijn jullie zo jong? of is hij zo'n bemoeial?

mijn schoonouders zijn niet bij ons huwelijk aanwezig geweest, omdat ze het idee hadden dat we ze het hun als laatste hadden verteld. en omdat ze het te vroeg vonden. dat is nu drie jaar geleden en het contact is nu wel weer goed maar mijn man maakt zich toch nog wel zorgen.
Als ik eerlijk ben vind het gedrag van jouw schoonouders al helemaal niet in de haak. Niet komen naar een huwelijk omdat je het te vroeg vindt... En nog wel een huwelijk van je zoon...
  donderdag 7 november 2013 @ 15:28:19 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_133006441
Och, mijn schoonmoeder vond het ook geen goed idee dat we samen een huis gingen kopen ipv samen te gaan wonen op de flat van mijn wederhelft.
Achteraf snap ik het wel hoor, we waren koud een jaar samen toen we Funda af begonnen te struinen. Dat doen (schoon) ouders nou eenmaal, het is niet altijd bemoeizucht maar meer bang dat je kinderen een onverstandige keuze maken. En de ene ouder heeft helaas nou eenmaal wat minder vertrouwen in de keuzevaardigheid van zijn kind dan de ander :')
disclaimer
pi_133006444
Welnee, hij bedoelt het goed maar kan soms wat bot uit de hoek komen.

Precies wat jij zegt eigenlijk, SQ.
Schoonmoeder heeft wat meer vertrouwen in ons gelukkig. En mijn ouders zeggen altijd dat als man en ik er gelukkig mee zijn dat verder niemand er wat mee te maken heeft.
  donderdag 7 november 2013 @ 15:29:31 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_133006489
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben vind het gedrag van jouw schoonouders al helemaal niet in de haak. Niet komen naar een huwelijk omdat je het te vroeg vindt... En nog wel een huwelijk van je zoon...
Misschien zit er nog wel een lang sappig verhaal achter :9
disclaimer
pi_133006548
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

altijd achter een sappig verhaal aan he!
sorry, ik moet je teleurstellen. wij vonden het ook niet kunnen maar ze hadden wel gelijk dat het vroeg was. we zijn een half jaar nadat we elkaar hadden ontmoet getrouwd!
pi_133006564
Dan vind ik het nog geen excuus. :P
Wel om er iets van te vinden, niet om dan maar niet te komen..
pi_133006568
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kan. Ik mag me er ook niet mee bemoeien :)
  donderdag 7 november 2013 @ 15:32:10 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_133006591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

altijd achter een sappig verhaal aan he!
sorry, ik moet je teleurstellen. wij vonden het ook niet kunnen maar ze hadden wel gelijk dat het vroeg was. we zijn een half jaar nadat we elkaar hadden ontmoet getrouwd!
Dat is inderdaad wel vroeg. Ik kan me voorstellen dat ze daar bedenkingen bij hebben gehad. Maar goed, eind goed, al goed! En da's fijn!
disclaimer
pi_133006662
inderdaad eind goed al goed, laatst belde ze nog dat ze nog geen foto van mij hadden om in de woonkamer neer te zetten. (dus ik weer huilen)
het gaat net zo goed, ik hoop dat ze het, je word oma! ook goed oppikken
  donderdag 7 november 2013 @ 15:35:07 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_133006703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
inderdaad eind goed al goed, laatst belde ze nog dat ze nog geen foto van mij hadden om in de woonkamer neer te zetten. (dus ik weer huilen)
het gaat net zo goed, ik hoop dat ze het, je word oma! ook goed oppikken
Denk je dat ze er aan toe zijn? Hinten ze wel eens?

Mijn moeder rammelt zo overduidelijk dat het bijna komisch is :')

Mijn schoonouders hebben gelukkig al twee kleinkinderen, dus die druk is al van de ketel :P
disclaimer
pi_133006772
Mijn ouders zouden t geweldig vinden, absoluut, mn pa zijn broertje is net opa geworden, en ik weet dat mijn pa dat ook graag wil..
Mn ma is al bijna aan het breien :')
Mn schoonma is er ook helemaal klaar voor, zij heeft in juni 12 hartinfarcten gehad en uiteindelijk een.bypass en ondanks haar angst zei ze telkens, ik ga niet dood want ik moet nog oma worden en met mijn kleinkinderen door de weilanden baggeren O+

Ik geloof dat ze er klaar voor zijn
S. 2014
J. 2016
pi_133006776
Mijn schoonouders hebben ook twee kleinkinderen en mijn ouders ook.
Maar alleen maar meiden. _O-
  donderdag 7 november 2013 @ 15:38:08 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_133006816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:37 schreef DanseMacabre het volgende:
Mijn schoonouders hebben ook twee kleinkinderen en mijn ouders ook.
Maar alleen maar meiden. _O-
ergens hoop ik dan voor je dat je ook een meisje krijgt. :')
disclaimer
pi_133006818
Het is heel logisch dat je bedenkingen hebt bij bepaalde keuzes maar het is zo jammer om dat dan ook altijd maar uit te spreken. Zeker als je als kind eindelijk doet wat het echt wil en dus een keer niet wat zij zelf willen. Ik sta ook niet achter 20 van de 30 keuzes die mijn schoonouders maken maar ik vind dat toch echt niet mijn zaak om het ze maar te melden :D
pi_133006840
mijn ouders hebben er al 5, dus ik hoop dat het nu wel weer een beetje bijzonder is. ze zijn echt gigantisch fan van hun kleinkinderen dus dat komt denk ik wel goed. voor de ouders van mijn man is het de eerste, en mijn man is ook nog niet zo oud. dus gaat spanend zijn of ze er wel aan toe zijn
  donderdag 7 november 2013 @ 15:40:18 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_133006922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:38 schreef DagenNachtdromer het volgende:
mijn ouders hebben er al 5, dus ik hoop dat het nu wel weer een beetje bijzonder is. ze zijn echt gigantisch fan van hun kleinkinderen dus dat komt denk ik wel goed. voor de ouders van mijn man is het de eerste, en mijn man is ook nog niet zo oud. dus gaat spanend zijn of ze er wel aan toe zijn
en zo niet, dan is het nu toch te laat. :+
disclaimer
pi_133006936
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en zo niet, dan is het nu toch te laat. :+
veuls te laat ;)
pi_133007003
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ergens hoop ik dan voor je dat je ook een meisje krijgt. :')
_O-
pi_133008544
Mijn ouders hebben net hun eerste kleinkind gekregen, en zijn heel enthousiast dat wij ook voor de eerste gaan. Mijn vriend is enigst kind, en zeker nu mijn schoonvader hard achteruitgaat is het bij hun ook heel erg welkom als we een kleine krijgen.
pi_133009062
Voor mijn ouders wordt dit de eerste en net als bij SQ hoor ik mijn moeders eierstokken al rammelen. Een paar maanden terug vertelde ze nog dat December toch wel een heel mooie maand is om zwanger te worden "Want dan krijg ik m'n eerste kleinkind voor mijn verjaardag O+ "

Schoonouders hebben al twee kleinkinderen, maar zouden een derde ook wel heel leuk vinden.
pi_133009189
Mijn ouders hebben al vijf kleinkinderen, m'n schoonouders twee. We zijn allebei de jongste thuis en ik ben ook nog eens een nakomertje, dus ik denk wel dat m'n ouders gaan schrikken als hun kleine meisje zwanger is. :+.
pi_133009493
De mijne roepen al zo lang... en zijn al opa en oma van twee van mijn zus(je)

Mijn schoonouders en schone ouders (jaja twee setjes) hebben ook al klein kids, maar zouden het erg leuk vinden. Een paar weken geleden kwamen we met de zoete inval en toen keken mijn schone ouders ons al vragend aan.... ze dachten dat we iets "leuks"kwamen vertellen.. O+
ik vond het schattig ^^,

ik bof er maar mee als ik het zo hoor!
pi_133014501
Mijn ouders zouden het erg leuk vinden.
Schoonouders niet want die zien ons liever uit elkaar gaan. Maar het is ons leven dus dat is dan hun probleem... ;)
pi_133014847
Ik vind het wel apart om te lezen hoe verschillend iedereen ten opzichte van (schoon)ouders is, en ook hoe (schoon)ouders allemaal heel anders ernaar uitkijken.
pi_133015300
Ik vind mijn schoonouders heel leuk. Wat ze van mij vinden, weet ik niet. Ik kan niet in hun hoofd kijken. Maar ik denk dat ze me wel mogen.
pi_133015482
ik heb leuke ouders en leuke schoonouders :Y :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')