SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:50 schreef Susie het volgende:
Meldt zich met peuter al bijna een week, maar erg druk geweest....
Dametje wil niet echt lachen op foto's
nog gefeliciteerd en welkomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Sofie drinkt alleen maar laxo en krijgt veel pruimen. Ze heeft dr hele leven al last van vertopping. Zo gaat t weer een aantal maanden goed en dan is het weer mis. Ze heeft lactulose gehad maar dat hielp niks. Forlax heeft ze ook gehad. Maar daar waren we mee gestopt omdat het goed ging. Denk dat we vrijdag even langs de huisarts gaan met dr.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:02 schreef danic het volgende:
Susie welkomen wat heeft ze toch een leuke toet
![]()
Ferrari goede stats! Ze is eva nu echt voorbij.
KJ wat sneu zeg! Denk je dat ze het al die tijd opgehouden heeft omdat ze het potje spannend vindt?
Eva had een half jaar geleden iets vergelijkbaars maar dan zonder aanwijsbare reden. Echt zo sneu wat het deed echt loeizeer. Eva heeft toen lactulose gekregen, maar dat maar 2x ingenomen. Roosvicee laxo was voldoende. Dat zou je haar misschien kunnen geven.
Hier gaat het nu ineens heel goed met het potje. Het heeft even stilgelegen en we willen haar niet pushen, maar ineens wil ze het zelf. Alleen plassen, poepen nog niet. Ze slaapt ook nog met luier, maar de luier van afgelopen nacht en die van vanmiddag waren nog droog toen ze wakker werd![]()
![]()
Vanmorgen was ze te laat en even dikke paniek. Maar ik heb haar verteld dat dat kan gebeuren en we gewoon dr kleren in de was doen en schone aantrekken. Dit kan gebeuren en is niet erg.
Diepe zucht en toen was het goedguppie
![]()
Ik hoop dat ze nu doorpakt.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:15 schreef The_Tankgirl het volgende:
Susie, trouwens, dat meiske van jou he, ik krijg de neiging om die wangen op te eten
Nathan mocht een sticker plakken voor elke keer dat het gelukt was. Had bij de prenatal een heel leuk boekje met 80 vakjes en 80 stickers gekocht. Was een zindelijkheidsboekje. Hij heeft ook z'n houten trein ervoor gekregen. Maar de focus lag op stickers plakken.quote:Op zondag 3 november 2013 14:02 schreef danic het volgende:
Fijn ja! Dat vond ik als kind ook zo irritant. En ik had niet eens hapwangen.
Mag ik even trots doen want mijn peuter gaat ineens zo hard! as we speak ligt ze in haar grote bed te slapen. Ik heb besloten dat ze daar 's middags kan slapen om te wennen. Gisteren bleef ze wakker maar ze is nu lekker aan het slapen.
Ze drinkt eindelijk uit een beker ipv die stomme rietjesbeker, hoewel die nog niet helemaal uit beeld is en ze zit bij ons aan tafel ipv in de kinderstoel.
Ik heb ineens een groot kind![]()
![]()
Oh en niet onbelangrijk: thuis draagt ze geen luier meer sinds een dag of 3/4. Ze plast op het potje of op de grote wc en wil dat dan zonder brilverkleiner.
Net gaf ze aan te moeten poepen en wilde dat wel op het potje proberendat is niet gelukt, maar ze doet er niet meer zo paniekerig over. Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkeld maar ik vind het leuk!
Als iemand nog beloningssuggesties heeft graag, anders ligt het hier straks vol met speelgoed![]()
Ze heeft tot nu toe wat boekjes gehad en er liggen nu raamstickers klaar. Ze heeft ook al eens een badspeeltje gekregen.
Nathan liet ik in z'n onderbroek lopen en ddan zette ik z'n potje naast waar hij dan zat. Als hij het dan liet lopen zette ik hem snel erop. Verder zette ik hem op de wc voordat ik wegging, als ik thuiskwam en voor / na het slapen.quote:Op zondag 3 november 2013 21:14 schreef Fannetje het volgende:
Wat goed dat die kleintjes van jullie al zo bezig zijn met de zindelijkheid!
Hier gisteren gestart met poging 3 na twee mislukte pogingen in mei en juli.
Vandaag was ze de hele dag plasdroog, maar poepen op de wc vindt ze kennelijk eng en dat doet ze dus gewoon in haar onderbroek. En het probleem blijft (daardoor zijn de vorige twee pogingen ook gestrand), dat ze zelf niet aangeeft dat ze moet plassen. Nu heb ik het haar ook ieder uur/anderhalf uur gevraagd en dan ging ze telkens braaf. Misschien moet ik dat niet meer doen, maar vrees dat ze het dan ook weer gewoon laat lopen. Ik vind het wel lastig hoor, die zindelijkheid. Had ik nooit verwacht, zeker niet omdat ze vanaf 20 maanden al zo braaf op het potje ging. Ik denk nu wel eens, had ik toen maar doorgezet. Ik vond haar toen nog zo jong...maar wellicht heb ik het moment nu wel gemist.
Dat doe die van mij nu (jammergenoeg) ook. Terwijl hij het gisteren wel beter aangaf.quote:Op maandag 4 november 2013 07:43 schreef Troeta het volgende:
Dat is niet laat hoor Shandaly! Komt helemaal goed!
Ik moet ook weer een s een poging wagen met Mex, maar kijk er een beetje tegen op. De hele dag maar vragen of hij moet plassen en hij zegt elke keer dat hij niet hoeft, maar goed misschien gaat het nu anders.
Wat goed van Nathan pessie zonder speen!!!!!!!!
Dat is heel knap van haarquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:54 schreef danic het volgende:
Mag ik even trots doen?
Mijn peuter wil geen stickers meer plakken na het plassen, want "ze kan het wel".
En inderdaad, ze is heel de dag droog![]()
Ze wil niet eens meer op het potje, maar op de E (wc).
Poepen gebeurt nog wel in de luier, dus we gebruiken er twee per dag. 1 om te poepen, 1 om te slapen.
Morgen slaapje tussen de middag zonder luier proberen (doodeng). En dan daarna maar eens een stukje met de auto uitproberen. Maandag een ritje van een half uur. Kan ze best wel.
Ze wil niet altijd zonder luier, dus ze draagt nog wel vaak zo luierbroekje, maar die geeft haar gewoon een safe gevoel, want dat ding is altijd nat. Maar ze vindt een ongelukje zo ontzettend vervelend![]()
Sta ik dan met mijn stickerkaarten![]()
Op zich kun je m.i. best beginnen met 2.5. Zoals ik eerder zei, probeer het eens zonder luierbroekje.quote:Op zondag 10 november 2013 20:35 schreef Zana het volgende:
Hij wordt binnenkort 2,5. Dus misschien ook nog best vroeg, maar elke kleine stap richting zindelijkheid is meegenomen, vind ik.
Hij heeft soms ook van die hele grote plassen (voor mij toch ook een teken dat hij het wel al langer kan ophouden) zodat het luierbroekje begint met lekken, omdat die denk ik toch niet zo veel kunnen hebben als een gewone luier en vooral niet een grote plas in korte tijd.
Misschien heeft hij bij hen nog niet het vertrouwenquote:Op woensdag 13 november 2013 13:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik weet niet hoe jij eruit ziet f_r, dus ik kan niet vergelijken. Maar mooi meisje!
Vraagje, thuis geeft A. goed aan wanneer hij naar de wc moet, bij de gastouder doet hij dat nog niet. Herkenbaar voor sommigen? Zij zetten hem gewoon elk uur op de wc, en dat gaat gelukkig ook (bijna) altijd goed.
quote:Op zondag 17 november 2013 08:13 schreef danic het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een boekje bij de Lidl gekocht. Met een drukknop voor het doorspoelenheet ook gewoon 'op het potje'.
Mijn zusje heeft net een boekje gekocht bij de intratuin. Ik zoek ff op hoe die heet......
Edit: Alona Frankel is de schrijfster. Boekje heet 'op het potje'. En zoals ik het zie heeft ze een jongensversie en een meisjesversie. Is wel een heel leuk boekje.
Wij hebben deze (en nog meer verhaaltjes, ook bv bobbi wordt grote broer, in de dierentuin en nog wat. J vindt ze erg leuk) :quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:52 schreef bitterend het volgende:
![]()
Hoi dames!
Over minder dan 10 dagen heb ik een peuter! en nu wil ik graag een boek voor haar kopen over poepen en plassen op het potje. Hebben jullie tips? welke is een leuke boek hierover?
Ze roept vaak poep als ze het potje ziet dus vind het leuk om wat meer mee bezig te zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rayen 2½ jaar!
quote:Op woensdag 20 november 2013 11:57 schreef TimeJumper het volgende:
Hallo wij komen ons hier meldenRayen is gisteren 2 jaar geworden
![]()
ff een crosspost vanuit het andere topic![]()
ff onder een spoiler voor degene op mobiel hiergefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Mag ik even in je luier kijken van guido van genechten is ook heel leuk. Ik heb ook een doortrek boek dat is ik ben klaar van roberts wildish.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:52 schreef bitterend het volgende:
![]()
Hoi dames!
Over minder dan 10 dagen heb ik een peuter! en nu wil ik graag een boek voor haar kopen over poepen en plassen op het potje. Hebben jullie tips? welke is een leuke boek hierover?
Ze roept vaak poep als ze het potje ziet dus vind het leuk om wat meer mee bezig te zijn!
Ik vind het vrij normaal peuter gedrag. Zou de mijne ook doen tijdens zo'n grote happening. Al zou die ook vragen wanneer we naar huis gaanquote:Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Shandaly het volgende:
Dat klinkt leuk, Mevr_Mus, die Pietenfanfare met een dansende S.
Wij hadden vanmiddag ook een Sinterklaasfeest, maar Lars doet niet aan dansen... noch aan zingen, spelen met andere kindjes, of contact maken in het algemeen... Geen idee eigenlijk of het iets is waar ik me zorgen over moet maken - volgens mij gaat het op het kdv best goed in de groep - maar zoals hij vanmiddag was.. ik ergerde me gewoon aan mijn eigen kindGa toch eens iets doen joh ipv alleen maar aan mijn been te hangen. Even ontdooien of de kat uit de boom kijken kan ik inkomen bij zo'n grote groep onbekenden, maar hij heeft het gewoon 3 uur volgehouden, de plakvlieg...
Herkenbaar bij iemand? Komt het vanzelf goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En om dat te vieren, heeft ze mij een kadootje achter gelaten in de woonkamer terwijl ik even de was aan het ophangen was boven..heb haar met klei gelaten maar zij dacht hier anders over...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Heel herkenbaar. Hier is het eerder zo dat Sjaak als wij er niet bij zijn, niet mee doet. Helaas dus na bijna een jaar op dit kdv zegt ie daar nog haast niets, zoekt geen aansluiting bij de kindjes, en durft (?) juffen niet om hulp te vragen. Hij gaat daar nu geobserveerd worden, want juffen weten niet zo goed wat ze met hem aan moetenquote:Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Shandaly het volgende:
Dat klinkt leuk, Mevr_Mus, die Pietenfanfare met een dansende S.
Wij hadden vanmiddag ook een Sinterklaasfeest, maar Lars doet niet aan dansen... noch aan zingen, spelen met andere kindjes, of contact maken in het algemeen... Geen idee eigenlijk of het iets is waar ik me zorgen over moet maken - volgens mij gaat het op het kdv best goed in de groep - maar zoals hij vanmiddag was.. ik ergerde me gewoon aan mijn eigen kindGa toch eens iets doen joh ipv alleen maar aan mijn been te hangen. Even ontdooien of de kat uit de boom kijken kan ik inkomen bij zo'n grote groep onbekenden, maar hij heeft het gewoon 3 uur volgehouden, de plakvlieg...
Herkenbaar bij iemand? Komt het vanzelf goed?
Olifant in de bus????quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Bitterend welkom en leuk cadeau had ze voor je.
Ean heeft weken het zinnetje ofane boesj gezegd. Dat werd ofane in de boesj. En 1,5 wk geleden had ik ineens door wat ze bedoelde.
gefeliciteerdquote:
Daar dacht ik ook aan dat ze langer nodig had maar ja ik kan haar niet dwingen om langer te slapenquote:Op donderdag 28 november 2013 09:27 schreef laziness het volgende:
Dat zou ik eerder interpreteren als dat ze nog langer nodig heeft dan korter.
Het gebeurt hier ook wel eens dat hij vrij vlot weer wakker is en het is dan zeer gezellig inderdaad
ravi is bijna 4 nu en slaapt bijna elke middag van 2 tot 4quote:Op donderdag 28 november 2013 08:28 schreef bitterend het volgende:
Haalloooo![]()
![]()
Een vraagje, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes niet meer smiddags? hoe hebben jullie gemerkt dat ze niet meer hoefden te slapen?
R slaapt smiddags nu maar een uurtje en wordt erg chagrijnig wakker..ik geef haar meestal de ipad dan en mag ze rustig wakker worden..duur wel ongeveer een uur. Ze is in de avond niet extra moe en gaat rond 19uur naar bed...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
ze gaan alleen op dinsdag en donderdag ook de middag, die dagen doen we verder helemaal niks. ze mogen dan uit school zelfs tv-hangenquote:Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef bitterend het volgende:
Simmu ja die rust uurtje is hier hard nodig ook haha! hoe doe je dat straks als hij naar school moet?
Ja hij was ook jarig!! 3 alweerquote:Op donderdag 28 november 2013 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Volgens mij is V van pvoesss ook jarig toch ? Gefeliciteerd !
ik gok van niet. ik zag het ook pas thuis het is wel gewassen maar ik ben daarna vergeten te kijken.quote:Op maandag 2 december 2013 07:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
En dat is zeker geen uitwasbare stift f_r.
Mijn peutertje wil snel! Toen wij gisteravond naar bed gingen had hij geen luier meer aan, die had hij zelf afgedaan. In het potje zat wel wat, maar het bed was ook nat. En meneer wilde geen luier meer om, dus ik vreesde voor vanmorgen. Maar ik trof een droog bed aan!!!
zo ongeveer tussen de 3j9mnd en 4jquote:Op maandag 2 december 2013 19:10 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah de laatste keer en wanneer is dat dan? Met 4 jaar? vraag ik nieuwsgierig
quote:Op maandag 2 december 2013 07:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
En dat is zeker geen uitwasbare stift f_r.
Mijn peutertje wil snel! Toen wij gisteravond naar bed gingen had hij geen luier meer aan, die had hij zelf afgedaan. In het potje zat wel wat, maar het bed was ook nat. En meneer wilde geen luier meer om, dus ik vreesde voor vanmorgen. Maar ik trof een droog bed aan!!!
Had gekundquote:Op maandag 2 december 2013 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
enfin; way lange post. had ook na zin een kunnen stoppen met typen
och, je bent al een heel end dat ze om te beginnen wel proeft! eet ze wel fruit? qua groenten eet ravi alleen bonen (in vrijwel elke vorm), tomaten en komkommer. dawastquote:Op maandag 2 december 2013 19:44 schreef bitterend het volgende:
Ze eet hier trouwens niet zo wisselend...lunch en avond eten inderdaad aan tafel maar ze proeft het en spuugt het meestal uit. Vandaag had ze een paprika geproefd maar kennelijk niet lekker![]()
Laatste keer dan ze groenten at was errrr pff kan me niet eens herinneren
ze vindt sint en piet wel interessant zingt ook echt voor ze. maar ze zien is eng als ze uit beeld zijn heeft ze hele verhalen over ze.quote:Op maandag 2 december 2013 19:32 schreef bitterend het volgende:
[..]hoe oud is hij nu??
F_R vindt Ean de hele sint gedoe niet zo tof?
Fijn Simmu![]()
Mijn peuter vindt voorlezen eindelijk leuk!!! ze komt met een boek naar me toe en gaat woordjes die ik lees herhalengeleerd op het kdv denk ik?? daar wordt vaak voorgelezen. Ik heb het een paar keer hier geprobeerd maar ze had er geen geduld voor.
Is hij bij jullie ook zo gezellig aan tafel?in de stoel is altijd standje luchtalarm
meestal als ze moe is..bij papa op schoot ging ze wel 2 rijst korrels eten..en toen ze bij mij op schoot was wou ze de borst. Ik zei "je mag de borst na en hapje rijst" en toen gingen er 2 erin
Met Anouk gaat het weer goed, nog wel flink wat snot zo op zijn tijd, maar slapen deed ze vanaf dinsdagavond half 12 weerquote:Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef bitterend het volgende:
TJnahja krijgt ze tenminste wat binnen
![]()
Aww Susie hoe is het met jou kleintje? nog steeds niet lekker?
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:55 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat is ze groot en mooi BJ! En ik hou van de vrolijke kleren die je je dochters aantrekt![]()
Peuter hier is helemaal in de ban van Klaas en Pietje. Handpop van Sinterklaas was de afgelopen twee weken ook een volwaardig lid van ons gezin: hij moest eten, slapen, z'n neus snuiten... Alles. Hij moest op een gegeven moment zelfs bij mij aan de borst drinken![]()
Hij drinkt al even niet meer, maar heeft een goed geheugenquote:Op donderdag 5 december 2013 22:00 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
maar S drinkt toch niet meer? wel geweldig dat hij het nog zo kan herinneren!
Hier moet de duplo ijsbeer ook drinkendan maakt ze ook mmm geluidjes bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Geloof dat het best al wat impact op 'm heeft, vooral omdat ik me nog steeds zo beroerd voel en dus niet volledig beschikbaar ben. Hij voelt dit haarfijn aan en klampt zich letterlijk en figuurlijk aan mij vast. Best lastig, voor ons beide. Gelukkig lijkt hij dit nog niet te koppelen aan de "bibi in de buik". Wel merken we dat het hem erg bezig houdt, hij vertelt regelmatig dat mama naar de dokter moet om naar de baby in de buik buik te kijken en dat de dokter dan zegt: "mooie dikke buik"quote:Op donderdag 5 december 2013 22:07 schreef bitterend het volgende:
De sint moet nog tafel manieren leren dushoe vindt ie het dat hij grote broer wordt??
wat een optie is, is om met een babypop te oefenen .. luiertje omdoen bij de pop, aan te kleden etx.quote:
S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat een optie is, is om met een babypop te oefenen .. luiertje omdoen bij de pop, aan te kleden etx.
ik geloof niet dat je een peuter kunt voorbereiden op het moeten delen van papa en mana, tot het moment daadwerkelijk daar is. Het enige wat je op dat moment kunt doen is hem zoveel mogelijk bij de baby betrekken zodat hij het gevoel krijgt dat hij nog steeds belangrijk is voor jullie, (hij mag immers helpen bij het verzorgen van de baby als in luiers aangeven, vuile luier weggooien etc). ik heb Jan destijds wel voorberid op een baby, maar meer in het vertellen dat er een broertje komt voor wie hij heel lief moest zijn etc. boekjes heb ik nooit gebruikt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:14 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.
En dat wordt dus alleen maar leuker nogquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier werkte het betrekken erbij juist niet. Hoe vaker we dat deden, hoe vervelender ze voor Luuk werd. Haren trekken, ogen prikken, meppen. Alles is voorbij gekomen. Toen zijn we het los gaan laten. Ze mocht helpen, maar ik bood het niet meer aan. Toen werd het stukje bij beetje beter. Nu gaat het prima. Luuk is nu 1 en soms is het nog best moeilijk zo'n broertje wat zich overal mee bemoeit, maar ze hebben nu zoveel onderonsjes samen. Kunnen schateren omdat ze elkaar aankijken of handje vasthouden in de auto
briefje ophangen in de lokale supermarkt en een facebookoproepje plaatsen een idee?? wel balen zeg!quote:Op zondag 8 december 2013 20:24 schreef danic het volgende:
Grrrrr ff stoom afblazen.
Eva gaat sinds 19 november naar de peuterspeelzaal. Omdat dat alleen kon op mijn werkdagen en mijn vriend onregelmatig werkt, brengen opa en oma haar vaak.
Mijn moeder had een heel leuk rugzakje voor haar gemaakt.
Heeft mijn schoonvader haar vorige week dinsdag opgehaald....rugzak kwijt. Hij zegt hem meegenomen te hebben, maar hier is hij niet.
Vrijdag al navraag gedaan op de psz maar daar was hij ook niet. Morgen nog maar een keer bellen en dan ook maar naar de andere stichting die een kdv hebben in de verdieping eronder, of hij misschien gevonden is. Maar waarschijnlijk is hij hem onderweg verloren
haha, erg grappig! En gelukkig zat er geen wrede gedachte achter.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
Brandweerman O.Heerlijk, dat kinderlijk enthousiasme!
Wij hadden net weer een typisch onderzoekende peuter incident hoor![]()
S. zat bij mij op schoot toen hij opeens beide handjes in mijn hals zette en op een ietwat lugubere manier mijn nek begon te schuddenIk wilde net uitleggen dat ik dat geen leuk spelletje vond toen hij tevreden concludeerde: "Mama's hoofd is vast!"
Je kan het maar beter even gecheckt hebben
Ah goed om te horen. Ben zelf ook erg benieuwdquote:Op donderdag 12 december 2013 20:04 schreef laziness het volgende:
Daar zijn wij in oktober geweest. Was erg leuk!
We gaan over een paar weken naar de Gruffalo.
Die is echt enorm leuk TJ. Mijn meisjespeuter heeft er enorm van genoten. Veel plezier zaterdag!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:59 schreef TimeJumper het volgende:
Balen zeg Danic van dat mooie rugzakje.
Wat is het hier stil![]()
Aanstaande zondag gaan wij naar het theater naar een "Bob de Bouwer" voorstelling. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Goh slaapt ze dan zo lang Susie? Rayen gaat hier meestal rond 12 uur naar bed en slaapt dan anderhalf uur als ik geluk heb.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:26 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het tasje terecht is!
Ik zou ook zo graag wat meer van dat soort dingen doen, maar vaak is dat in de middag en ik heb een slaapkop....behalve 's morgens danUitslapen is het woord dat ze nog niet kent...
met Jan 1,5 jaar logo gehad, maar toen waren tablets nog niet zo populair als nu. Hij moest vooral puzzels maken en dingen leren benoemen. eerst steeds één woord later twee en drie. Nu met Geert heeft hij een belevingsmap gekregen waarin foto's van ons, de mensen om ons heen en alles waar hij komt en hoe hij reist in komt te zitten. Dat boek moet overal mee naar toe om zo de foto's aan de mensen / plaatsen te kunnen koppelen in zijn koppie. En ja, het kan echt door maar een paar lessen logo komen dat ze beter gaan praten. Op het moment dat ik Geert aanmeldde voor logo sprak hij nauwelijks een woord en nu, drie afspraken later hoor je gewoon 200 % verbetering.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:48 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, vervelend dat ze zo doen danic, is gewoon keihard liegen. Terwijl het toch niets uitmaakt als het nog in de auto ligt? Wel fijn dat het tasje terecht is.
Zijn er geen voorstellingen om 10.00? En anders komt het snel genoeg hoor susie dat je dat soort leuke dingetjes kunt doen.
Mex is trouwens begonnen met logopedie, de juffen zeggen dat hij nu wel beter praat, maar ik heb niet echt het idee dat het door logo kont. Hij is pas 5x geweest en de eerste 2x was het intake en testen en verder is het een beetje met poppetjes dingen nadoen en spelletjes op de ipad. Die ipad vind ik een beetje vreemd ook.
Iemand hier ervaring met logopedie? Doen hun ook spelletjes op de ipad?
Ze gebruikt hem meer als een ontspanningsmomentje tussendoor en wat concentratiespelletjes, maar ik vind het eigenlijk heel storend. Hij is steeds lekker die zinnetjes aan het nazeggen en dingen aan het vertellen en dan moet hij basketballen in een mandje doen of kaboutertjes zoeken.
is negeren een otpie?? gewoon totaal geen aandacht aan geven, zodat de lol er snel vanaf is?? Jan heeft ook van die tics (gehad) waarbij negeren het enige was wat werkte om het hem af te leren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:00 schreef _Bar_ het volgende:
Even hier m'n vraag neerzetten.
Roy doet nogal aan nephoesten tegenwoordig,maar zo intens dat hij ervan moet spugen![]()
afleren lukt lastig omdat het voor Roy een soort van spel is,en hij er erg om moet lachen.
is dit iets wat hoort bij peuters/kleuters? En dus een fase is
ben ik met je eens hoor, maar aan de andere kant: op een ipad/tablet is het makkelijker om verschillende plaatjes door te bladeren zonder dat je mappen met honderden aviertjes moet doorbladeren. ik snap de keuze voor een tablet dus wel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:44 schreef Troeta het volgende:
Bedankt voor je reactie djmo! Bij basketbal zegt hij nog niks, maar er is idd ook een spelletje waarbij hij de hond naast, op, onder of boven het hok moet aanwijzen. Het nazeggen zal dan wel later komen.
Maar ja, ik vind dat ook dingen die zonder ipad kunnen.
Mex heeft ook een tichkmet heel vies slikken en boeren, de logopedist zei ook dat ik het moest negeren.
Hahaha ik heb ook een zanger thuis.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:09 schreef laziness het volgende:
O. schijnt de hele slaapkamer op het kdv wakker te houden met zijn liedjesrepertoire![]()
Ze gaan daar echt te vroeg naar bed voor hem.
Waarom? Zo missen ze toch alle normale woorden die er ook zijn?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:50 schreef DJMO het volgende:
Wat ik vooral bij Geert (en destijds ook bij Jan) doe is echt in twee woord zinnetjes praten: Jas aan; Jas dicht. Deur open, Deur dicht, dat soort dingetjes. En onderweg ook echt letterlijk alles benoemen wat je ziet, en dan vervolgens aan hem vragen wat is dat?? Dierengeluiden zijn ook favoriet trouwens .. wat zegt de poes?? wat doet een hond??
was het maar zo simpel dan had ik het hier niet hoeven vragenquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
is negeren een otpie?? gewoon totaal geen aandacht aan geven, zodat de lol er snel vanaf is?? Jan heeft ook van die tics (gehad) waarbij negeren het enige was wat werkte om het hem af te leren.
het gaat heus niet op commandotoon hoorquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom? Zo missen ze toch alle normale woorden die er ook zijn?
Commando zit! commando eet.. het voelt voor mij een beetje aan als blaffen naar je kind,
Zandkasteel, woezel en pip, piet piraat, thomas de trein you name it en wij hebben het gezien in het theater. Met X vanaf 1,5 en met V vanaf 2.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:55 schreef bitterend het volgende:
R is ook dol op zingen!!
http://kindertheatergids.nl/ er staat bij zandkasteel 3+...hoe serieus moet ik dat nemen? ze is echt gek op zandkasteel maar of dat ook in een theater show boeiend is?
Ik zag woezel en piep maar die theater show is op tv soms en ze vindt het echt niet interessant.
Wat is jullie ervaring hiermee? blijven de kindjes echt zitten tijdens de hele voorstelling?
jup. Vooral op spraakgebied. bij de test voor taalbegrip scoort hij wel weer gewoon normaal.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:03 schreef laziness het volgende:
Heeft Geert ook een taalachterstand dan?
grappig de verschillen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
het gaat heus niet op commandotoon hoor_! het gaat hier om het auditief geheugen.. : zo en nu doek ik je jas aan en de rits dicht is onmogelijk te onthouden voor een twee á drie jarige. ze kunnen hooguit drie tot vijf woorden aan. Kinderen met een taalachterstand kunnen er zelfs nog minder aan, vandaar dus in twee woord zinnetjes praten als je wil dat ze dingen gaan onthouden.
ja, als ik zeg: pak je jas, we moeten weg, dan snapt hij me ook wel en pakt ook z'n jas wel, maar nazeggen zal hij het niet omdat te veel woorden zijn. als ik zeg: Jas aan, terwijl ik hem z'n jas aandoe, zegt hij me wel na. Die langere zinnen komen vanzelf, alleen iets later dan bij de snelle kinderen / kinderen zonder spraak/taal achterstand.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:07 schreef laziness het volgende:
Oke. Want die zinnen die volgens jou te moeilijk zijn begrijpt mijn peuter prima en hij zegt ze zelf ook op die manier.
Niets mis met commanderen. Als ik het 2x lief heb gevraagd is de volgende gewoon een commando. Gevolgd met luisteren naar wat ik je vraag.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom? Zo missen ze toch alle normale woorden die er ook zijn?
Commando zit! commando eet.. het voelt voor mij een beetje aan als blaffen naar je kind,
Ik moet met Leyla gebaren maken bij de letters die ze verkeerd zegt. Zo maakt ze van paard taart en van morgen norgen. Dus vol continu ben ik aan het verbeteren en oefenen en dan met het juiste gebaar erbij van die letter. Zelfs Leyla begint dat nu na te doen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:07 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
grappig de verschillen.
wij gebruiken wel de vol zinnen maar worden ondersteund doormiddel van gebaren.
hier word gewerkt met de ipad,het zijn idd spelletjes maar wel met de intentie om ervan te leren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:48 schreef Troeta het volgende:
Mex is trouwens begonnen met logopedie, de juffen zeggen dat hij nu wel beter praat, maar ik heb niet echt het idee dat het door logo kont. Hij is pas 5x geweest en de eerste 2x was het intake en testen en verder is het een beetje met poppetjes dingen nadoen en spelletjes op de ipad. Die ipad vind ik een beetje vreemd ook.
Iemand hier ervaring met logopedie? Doen hun ook spelletjes op de ipad?
Ze gebruikt hem meer als een ontspanningsmomentje tussendoor en wat concentratiespelletjes, maar ik vind het eigenlijk heel storend. Hij is steeds lekker die zinnetjes aan het nazeggen en dingen aan het vertellen en dan moet hij basketballen in een mandje doen of kaboutertjes zoeken.
leuk,lukt het ook een beetje?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik moet met Leyla gebaren maken bij de letters die ze verkeerd zegt. Zo maakt ze van paard taart en van morgen norgen. Dus vol continu ben ik aan het verbeteren en oefenen en dan met het juiste gebaar erbij van die letter. Zelfs Leyla begint dat nu na te doen.
Mwa, het is denk een kwestie van een lange adem hebben. We blijven zoveel verbeteren maar ze blijft het gewoon verkeerd zeggen. Veel woorden heeft ze verkeerd geleerd, en krijg dat er maar uit. Het is geen onkunde, want motorisch is er niets mis. Ze kan prima de letter P maken, als in papa. Maar paard of piet maakt ze van de P een t. Maar poep gaat weer prima.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
leuk,lukt het ook een beetje?
ik ga me opgeven voor het vervolg van Nederlands met ondersteunende gebaren.
Roy doet ze nog niet na,maar begrijpt het wel.
Ja dat soort dingen inderdaad. Wij hebben een oefening met random dingen zoals een stoplicht, een tv, een lamp, een tractor, een kruiwagen, een telefoon enz. En dan moet zij dus aanwijzen elke spullen er in een huis thuishoren. Of een oefening met wat hoort waarbij. Spin bij een web, koningin bij het paleis. Dat soort.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:35 schreef DJMO het volgende:
zo kreeg ik laatst kopietjes mee van een nijntje memory spel .. van de trein auto bloem etc .. die kan hij overal uit z'n map halen en benoemen. Het mooie bij Geert is dat het nu echt in vogelvlucht gaat. een maand geleden was z'n enige woordje trein .. nu zegt hij soms al twee woord zinnetjes. mama helpen? vind ik daarvan nog wel de mooiste op dit moment
is bambino loco misschien een leuk spelletje voor haar? én benoemen en er nog voor beloond worden ook als ze ze goed neerlegt?? (dat de afbeelding klopt zeg maar)quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen inderdaad. Wij hebben een oefening met random dingen zoals een stoplicht, een tv, een lamp, een tractor, een kruiwagen, een telefoon enz. En dan moet zij dus aanwijzen elke spullen er in een huis thuishoren. Of een oefening met wat hoort waarbij. Spin bij een web, koningin bij het paleis. Dat soort.
We hebben nu oefeningen met 3 woord zinnen. Dat gaat nog compleet ruk.
Jep, hebben we.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
is bambino loco misschien een leuk spelletje voor haar? én benoemen en er nog voor beloond worden ook als ze ze goed neerlegt?? (dat de afbeelding klopt zeg maar)
En wat is dat dan precies?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:46 schreef _Bar_ het volgende:
Wij hebben met de logopediste de hennencursus gevolgt die is ook interessant. Als je wilt tico,kan ik je het boek wel uitlenen. En eens kijken of het was is.
de logopedist kent het ook vast wel.
Goh ik dacht dat dat redelijk normaal was dat kinderen lange tijd een andere letter ergens voor in de plaats zetten terwijl ze die letter wel kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mwa, het is denk een kwestie van een lange adem hebben. We blijven zoveel verbeteren maar ze blijft het gewoon verkeerd zeggen. Veel woorden heeft ze verkeerd geleerd, en krijg dat er maar uit. Het is geen onkunde, want motorisch is er niets mis. Ze kan prima de letter P maken, als in papa. Maar paard of piet maakt ze van de P een t. Maar poep gaat weer prima.
We zijn nu dat het en ptaard is.
spelenderwijs op andere manieren met je kind communiceren.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:50 schreef Leandra het volgende:
Hanencursus waarschijnlijk
Maar je spreekt het op z'n Engels uit, dus het klinkt als hennen.
http://home.zonnet.nl/jake.wiesenfeld/hanen.htm
Ze kan haar naam hier niet uitspreken...ze noemt zich tettetaquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:00 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh ik dacht dat dat redelijk normaal was dat kinderen lange tijd een andere letter ergens voor in de plaats zetten terwijl ze die letter wel kunnen zeggen.
Ikzelf heb "toen ik klein was"lange tijd "mag ik de topjes in de teuten zetten" (mag ik de kopjes in de keuken zetten) gezegd. Is vanzelf goedgekomen.
Zijn ze nu extra snel met het aanraden van logopedie?
Rayen is nu 2 jaar en 1 maand. Hij zegt vaak zijn naam goed maar zegt ook vaak Rayne. Op de peuterspeelzaal (hij is nu een keer of 8 geweest) zeiden ze nu al dat ze het in de gaten zouden houden maar dat ze dachten dat hij letters omdraaiden. Ik was verbaasd![]()
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, dat zeiden hun ook. Maar goed dat ze er zo goed op letten maar ik vond toch dat ze snel waren
zegt ze wel: "ikke doen"??quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:05 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ze kan haar naam hier niet uitspreken...ze noemt zich tetteta![]()
ik weet niet of een speen er iets mee te maken kan hebben. Jan heeft altijd een speen gehad, en was het laatste jaar prima verstaanbaar (dankzij logo) en Geert heeft nog nooit een speen gehad en duimt ook niet. Toch is hij voor vreemden vaak onverstaanbaar ook al is hij bijna drie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
Leyla is 3 jaar en 3 maanden en moet er echt wel wat beter gepraat worden dan wat ze nu doet. Er zijn standaardtesten die ze afnemen, en daarop scoort ze echt beroerd.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:00 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh ik dacht dat dat redelijk normaal was dat kinderen lange tijd een andere letter ergens voor in de plaats zetten terwijl ze die letter wel kunnen zeggen.
Ikzelf heb "toen ik klein was"lange tijd "mag ik de topjes in de teuten zetten" (mag ik de kopjes in de keuken zetten) gezegd. Is vanzelf goedgekomen.
Zijn ze nu extra snel met het aanraden van logopedie?
Rayen is nu 2 jaar en 1 maand. Hij zegt vaak zijn naam goed maar zegt ook vaak Rayne. Op de peuterspeelzaal (hij is nu een keer of 8 geweest) zeiden ze nu al dat ze het in de gaten zouden houden maar dat ze dachten dat hij letters omdraaiden. Ik was verbaasd![]()
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, dat zeiden hun ook. Maar goed dat ze er zo goed op letten maar ik vond toch dat ze snel waren
Nee dat zegt ze nog niet! Wel VAN MIJ!quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
zegt ze wel: "ikke doen"??
logopediste vertelde me nl dat dat een stap verder in de ontwikkeling is dan "*eigen naam* doen" zeggen.
Leyla praat ook in Leyla doen, nee mij Leyla.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
zegt ze wel: "ikke doen"??
logopediste vertelde me nl dat dat een stap verder in de ontwikkeling is dan "*eigen naam* doen" zeggen.
Jen altijd speen gehad en luie tong, Leyla duimt de hele dag en produceerd dus geen taal.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik weet niet of een speen er iets mee te maken kan hebben. Jan heeft altijd een speen gehad, en was het laatste jaar prima verstaanbaar (dankzij logo) en Geert heeft nog nooit een speen gehad en duimt ook niet. Toch is hij voor vreemden vaak onverstaanbaar ook al is hij bijna drie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |