abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 09:25:26 #51
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133139632
Knap van A. Susie! En ik ben helemaal onder de indruk van de zindelijke peuter. Lijkt me heerlijk :D

Zou het hier wel fijn vinden als S. een beetje zindelijk is als nummer 2 komt (tegen die tijd is hij 2 jaar en 8 maanden), maar dat is bij en jongetje misschien niet helemaal realistisch ;)

Plassen is momenteel wel machtig interessant! Al vermoed ik dat eigenlijk het "piertje, billen poetsen!" interessant is. Op het kvd gaat hij regelmatig met de grotere kinderen op het potje en dan plast hij ook echt, maar thuis wil hij alleen op de wc (met de deksel dicht :') ) en gebeurt er niks :P
Oude (on)bekende.
pi_133139663
Zana, mijn zoontje is ook bijna 2,5 en wij zijn ook hard bezig. Wij kregen de tip om het potje gewoon mee te nemen in de auto/buggy. En dan in de parkeergarage erop te zetten. Ik moet zeggen dat ik het nog niet gedaan heb. Gisteren toen wij weggingen heb ik hem een luierbroekje aangetrokken, maar is hij op locatie gewoon op de wc geweest. Straks ga ik weer kijken hoe het gaat.

Thuis loopt hij gewoon in onderbroek rond. Als hij echt moe is gaat het vaker mis. We zitten nu denk ik op een stuk of vier meer of minder natte onderbroeken per dag.

Wij doen nog niets met stickers, maar met rozijntjes. Als hij iets op het potje doet krijgt hij een paar rozijntjes, en dat motiveert hem nu meer dan stickers lijkt het. Het blijven nog wel kleine plasjes vind ik.
pi_133146592
Wat gaan die van jullie snel zeg. Jompel ik heel hard dat ean iets kan denderen die van jullie er kei hard overheen. Knap van ze hoor.

wish me good luck ean moet vanavond voor het eerst in het grote bed slapen. haar ledikantje hebben we uit haar kamer gehaal. nou ik ben benieuwd. net nog een kastje voor haar geverfd was ik tijdens mijn zwangerschap van sac aan begonnen maar nooit afgemaakt :@. hij stond mij ineens gruwelijk in de weg op zolder dus naar de tuin gesjouwd best zwaar en nu dan eindelijk klaar. En ik heb een foto waarvan ik vind dat ean op mij lijkt. best wel bijzonder vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 11-11-2013 14:46:43 ]
  maandag 11 november 2013 @ 14:29:58 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133147153
Grin, hier nog ledikantje en nog geen zindelijkheid, ik heb er de puf nog niet voor gehad en moet nu weer even het juiste moment vinden. Ik weet niet zo goed of het handig is om nu te gaan starten met plassen op het potje, zo met de sint/piet weken in het vooruitzicht.

Hier is de middagslaap er vanaf aan het gaan, vorige week alleen ma en vrijdag een dutje gedaan, het weekend niet. Ik vind het wel jammer, want even rust tussen de middag was wel lekker. Aan de andere kant heb ik zelden het helemaal stil, want ook nog D en oppaskinders in huis. Ze wil wel lekker even op de bank met een dekentje, zo rond dit tijdstip en dan kijkt ze zo een uurtje dvd.

Ik vind het zo leuk dat Sint eraan komt, het is voor het eerst dat ze er iets van begrijpt. We hebben verteld dat Sinterklaas cadeautjes brengt aan alle kindjes en dat Piet pepernoten geeft. Nou daar was ze wel voor te porren, vanaf vnvnd kijken we Het Sinterklaasjournaal om 18.00. Meestal zijn we dan net klaar met eten en zo niet, dan eten we wel bij de tv, maakt het extra leuk. :D
  maandag 11 november 2013 @ 14:35:10 #55
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133147292
Ik vind Sint ook leuk! Knap dat Lientje het al begrijpt! Nathan denkt dat hij bijna jarig is nadat ik had verteld dat de Sint bijna jarig is en alle kindjes dan cadeautjes krijgen :') .
Sint komt dit jaar aan in Groningen maar vrees dat het erg druk wordt, ik vermoed dat we thuis achter de TV kruipen en de week erop in het dorp de Sint gaan binnenhalen.
pi_133147438
Hier is de intocht op dezelfde dag als de landelijke intocht, misschien dat we dit jaar eens gaan kijken. Ik vermoed dat er toch nog wel veel mensen richting Groningen gaan, dus misschien is het hier wat rustiger.
pi_133147606
En f_r, ieder kindje heeft zijn eigen ontwikkeling, dus waarschijnlijk kan die van jou dingen die die van mij nog niet kan. Als ze 18 zijn kunnen ze allemaal hetzelfde hoor..
  maandag 11 november 2013 @ 15:05:05 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133148213
F_r, ze lijkt heel veel op jou :Y

O. is al weken in de ban van Sinterklaas. Hij wilde naar Spanje rijden met de auto om naar Sinterklaas te gaan en een tractor te vragen. Als de bel gaat roept hij dat Sinterklaas voor de deur staat.
Ook waren we van de zomer volgens hem steeds op het strand van Spanje dus hij wilde laatst hier naar het strand en vroeg aldaar 'waar zijn Sinterklaas en piet nou?'.
We kijken nu al twee dagen het filmpje van de stoomboot op de site van het sinterklaasjournaal. Hij heeft een naam die vooraf opgenomen is dus hij wordt echt persoonlijk aangesproken en geeft zelf antwoord aan de piet en knijpt helemaal zijn vuistjes dicht van spanning en plezier.

Kijken doen we zaterdag naar de tv en de week daarop gaan we naar het huis van Sinterklaas in Utrecht en daarna naar de intocht bij mijn moeder in het dorp.

Zindelijkheid begint hier ook langzaam te komen. 2 jaar en 9 maanden dus een prima score voor een jommetje :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133148279
oh wat leuk dat hij zo geniet ervan. volgens beseft ean het nog niet echt maar we gaan wel naar de intocht mits droog en ze niet slaapt.

op deze foto zag ik echt een beetje een mini f_r toch wel leuk om te zien.
  maandag 11 november 2013 @ 17:15:33 #60
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133153161
Leuk al die Sinterklaasverhalen! Ik was helemaal niet op het idee gekomen om Sinterklaas nu al te introduceren! Maar wel slim om het nu al te doen. Zo maar eens Sinterklaas voor beginners bespreken: een opa die op een paard cadeautjes komt brengen spreekt S. vast en zeker aan :+
Oude (on)bekende.
  maandag 11 november 2013 @ 17:41:26 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133153982
Anouk herkent Sinterklaas in ieder geval al wel. Wat het betekent is een ander verhaal; ik had veteld dat Sinterklaas aan alle kindjes cadeautjes geeft.....toen papa thuis kwam, riep ze heel hard cadeautjes! :D

Ze is nu met haar vader en lampion langs de opa's, tantes en omes....ze zag er zo schattig uit met haar lampion (gemaakt op kdv) O+ "noepies halen" "tas mee" "lamp mee" Zo schattig, maar dat had ik al gezegd :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 11 november 2013 @ 17:43:17 #62
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133154050
Dat vraagt om een plaatje Susie!
Oude (on)bekende.
  maandag 11 november 2013 @ 18:20:13 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133155253
Mja, die heb ik nog niet. Lief maakt wel foto's, maar die moeten eerst weer op laptop, uploaden en suks, dus dat wordt pas ergens woensdag dan ofzo :P
  maandag 11 november 2013 @ 19:52:01 #64
259886 pessie
pi_133158877
Hier ook lampion gelopen. Echt een groot succes! Hij kan Sint maarten zingen O+ . Echtheerlijk om naar te kijken (en zachtjes mee te zingen). Hij genoot echt met volle teugen.
  maandag 11 november 2013 @ 20:52:12 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133162389
Hier niet zelf gelopen, maar samen met S. de zingende kindjes ontvangen. Hij heeft genoten :D Iedere keer de bel, de liedjes en dan de kindjes een snoepje geven. Leuk, hoe hij juist voor een groepje halve pubers doosjes met rozijntjes uitkoos >:) :D
Oude (on)bekende.
pi_133162585
Ik ben bij de buren langsgeweest, en qua zingen maakt hij de zinnetjes af zeg maar. Was leuk om te zien.
pi_133162795
slimme anouk..

ean slaapt op de grond op het matras dat we er naast gelegd hadden. maar he het begin is er.
  dinsdag 12 november 2013 @ 07:56:55 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133174863
En Fr, hoe is de nacht gegaan? Is ze nog haar bed ingekropen of de hele nacht op de grond?
pi_133174875
Op de grond zonder wakker te worden of eruit te vallen om 06:00 was ze wakker hele nette tijd voor d'r. Ze wil ook absoluut niet onder een dekbed dus ik wissel vanavond dekbed en lakentje en dekentje om kijken of ze dan wel in het bed wil slapen.
pi_133174953
Wie weet helpt het f_r.

Die van mij raakt het dekbed nog wel eens kwijt, dan ligt het dwars op bed, of van het bed af. Dan is het brullen!

Gisteravond was hij ook een paar keer flink overstuur, maar wat er nou was weet ik niet.
pi_133174991
Leuk die sint maarten ervaringen. Hier doen ze er niets mee helaas.

FR een netjes begin. Yaro sliep altijd in een slaapzak. Toen hij naar zijn grote bed ging, ging hij onder een dekbed en dat ging eigenlijk prima.
En er uit vallen kan. Tot nu toe hier drie keer. De tweede nacht. Daarna een keer op vakantie en vorige week toevallig.
pi_133179434
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:05 schreef laziness het volgende:
F_r, ze lijkt heel veel op jou :Y

en lijkt ze?
Foto van een kopie dus niet heel erg goede kwaliteit.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:14:04 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133179460
:Y zeker weten!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133214490
Ik weet niet hoe jij eruit ziet f_r, dus ik kan niet vergelijken. Maar mooi meisje!

Vraagje, thuis geeft A. goed aan wanneer hij naar de wc moet, bij de gastouder doet hij dat nog niet. Herkenbaar voor sommigen? Zij zetten hem gewoon elk uur op de wc, en dat gaat gelukkig ook (bijna) altijd goed.
pi_133215178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik weet niet hoe jij eruit ziet f_r, dus ik kan niet vergelijken. Maar mooi meisje!

Vraagje, thuis geeft A. goed aan wanneer hij naar de wc moet, bij de gastouder doet hij dat nog niet. Herkenbaar voor sommigen? Zij zetten hem gewoon elk uur op de wc, en dat gaat gelukkig ook (bijna) altijd goed.
Misschien heeft hij bij hen nog niet het vertrouwen :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133215522
Zou het ook niet kunnen dat hij bij de go teveel in zijn spel met andere kindjes zit? Gewoon te druk met spelen om aandrang op te merken?
  woensdag 13 november 2013 @ 15:41:12 #77
259886 pessie
pi_133219834
Misschien zet ze hem te vaak op de wc? Dat geeft hem ook niet de tijd om het zelf aan te geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 november 2013 @ 15:58:11 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_133220414
ik hoorde juist van de psz juf hier dat elk (half) uur op de wc zetten helemaal niet goed is. Ze moeten het echt zelf aangeven, dan zijn ze er klaar voor, eerder niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_133220721
We zijn thuis eerst begonnen met hem wel regelmatig op de wc te zetten, maar ook gewoon af te wachten tot het mis ging. En dat gaf hij dan wel aan zeg maar.

Pas de laatste 2,3 dagen geeft hij zelf aan dat hij moet plassen. Het zou trouwens best kunnen zijn dat hij daar nog teveel in zijn spel opgaat. En ik geloof dat hij daar de wc ook wat eng vindt, dus dat kan ook nog een rol spelen. Het komt wel goed uiteindelijk denk ik.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:16:14 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_133229207
Ventje is nu 2 jaar en 3 maanden en plast thuis op het potje, maar dat doet hij al sinds de zomer. Ik weet niet zo goed hoe het verder moet. Soms is er namelijk nog best wel eens een ongelukje en ik geloof nooit dat het onderweg en 's nachts wel goed gaat. En doordrukken lijkt me nu niet zo handig met dit koude weer. Hij gaat drie dagen naar de opvang en ook daar weet ik nog niet precies hoe ze met zindelijk worden omgaan. Volgende week ben ik een weekje vrij. Wellicht hebben we dan meer tijd en rust, bijvoorbeeld om eens wat korte uitstapjes te maken zonder luier.
Ik vind het ook leuk dat 'kinterklaas' in het land komt. We gaan zaterdag met hem naar de intocht. Dat hebben we nog niet eerder gedaan, ik ben benieuwd. Ventje heeft al een eigen variant op een bekend sintliedje: ' en we zingen en we springen en we zijn zo blij, want er zijn geen stoute kindren bij' . Ventje brult er dan heel hard achteraan: wél stoute kinderen bij!' O+
pi_133229297
Ik doe hem nu een luierbroekje aan, en onderweg zet ik hem gewoon op de wc. Tot nu toe gaat dat best goed. De komende week zijn we meer op pad, dus dan zullen we zien hoe het gaat.

Hij was vanmiddag erg moe, en toen is hij zonder luier op bed gelegd. Toen hij wakker werd hebben we hem gelijk op de wc gezet, en dat ging goed.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:21:26 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_133229392
Luierbroekjes zijn ook een goed idee laiveneertiekje. Stond er nog mee in mijn handen maar twijfelde. Het voordeel ervan lijkt me dat het makkelijk omlaag en weer omhoog kan en dat het toch bescherming biedt tegen per ongeluk een plasje tussendoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 november 2013 @ 20:31:50 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_133229815
ik had laatst geert per ongeluk een luierbroekje voor de nacht aangetrokken. had ik de volgende ochtend spijt van .. alles doorweekt en ik kon z'n bed verschonen :') die dingen zijn echt alleen geschikt voor kleine ongelukjes en niet voor de grotere plasjes :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_133229868
ravi is plaszindelijk ('s nachts ook) maar poepen is echt een groot probleem. ik weet niet wat ik er mee aan moet. hij poept nog maar 2 x per week ofzo. hij mag van mij luierbroekjes aan en dat vindt hij fijn. maar het helpt niet met het poepen. hij wil niet op de wc poepen, maar ook niet in het luierbroekje. hij is er allemaal erg onzeker over.

kleine kanttekening: hij klaagt niet over buikpijn en heeft geen strakke buik. dus zn lijfje trekt het wel zo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_133230740
Seth (2 jaar 3 maanden)is plas en poep zindelijk overdag. Ik had hem met wandelen en naar de peuterzaal een luierbroekje aan. De juf zei dat ik dat niet meer moet doen omdat ik hem dan geen vertrouwen geef. Daarna de hele dag luierloos gelaten en er zijn geen ongelukjes gebeurt. Als ik ga winkelen of wandelen laat ik hem plassen voor we gaan
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:53:43 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133303739
Ah maaaaaaaan, lees net een mail van het kdv, er zijn luizen! En ook nog eens op de dreumesgroep! (Daar zit ze nog). Ik krijg daar zo spontaan jeuk van he? Heb haar vanavond niet zien jeuken ofzo, zal ik preventief al spul halen morgen of even zo laten? Als ze het dinsdag oploopt, heb ik daarna namelijk geen tijd om spul of iets te halen. Jakkes, vind ik dit toch goor zeg en dan heeft ze (volgens mij) nog niet eens.....
pi_133310270
Susie. Ik kreeg op mijn kdv de tip om tea tree oil in de haren van L. te doen. Dat schijnen luizen vies te vinden. En ik moet zeggen, dat spul meurt ook echt enorm. Maar liever dus even een stinkend kinddan luizen. Brrrrr. En de haartjes even zo min mogelijk wassen. Ze houden van schone hoofden namelijk.
  zaterdag 16 november 2013 @ 06:37:21 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133310357
thanks Nikki. Die naam komt mij bekend voor van hier ergens. Ga ik dat in ieder geval halen en krijgt ze dat dinsdag in dr haar :P We wassen haar haar eigenlijk maar iets van 2 keer in de week, aangezien ze het niet leuk vind :)
pi_133310450
Succes Susie. Ik krijg altijd al kriebels op mijn hoofd als ik aan die beestjes denk. Hopelijk is de plaag snel weer verdwenen.
En je kunt de haartjes best een tijdje iets minder wassen, ik maakte de haartjes van L. wel nat maar deed er geen shampoo in. En ik waste ze 1 keer per week op donderdagavond, omdat ze dan een paar dagen niet naar het kdv hoefde. Ze gaat namelijk op di-woe-do. Dus in het weekend had ik dan wel een 'schoon' meisje. :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 07:56:17 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133310508
dat inderdaad! Toen ik de mail las, kreeg ik gelijk jeuk op mijn hoofd! :D Hier gaat ze op vrijdag en dinsdag. Och, dan wassen we een poosje haar haar niet, zal ze zelf zeker niet erg vinden! ;)
pi_133319037
brr luizen maar helaas niet altijd te voorkomen.

Ik was gisteren sac een fles aan het geven en de kat wil naar binnen. He staat dan echt zo bij de deur als die kat uit de reclame mama de deur is dicht. mama!!!

Ean zegt
Even wachuh poes Fi tot sac fles opgeetuh heeft. Oke???
Ik vond het zo grappig om te horen mijn grote wijze meid O+
pi_133326425
:W
Hoi dames!

Over minder dan 10 dagen heb ik een peuter! en nu wil ik graag een boek voor haar kopen over poepen en plassen op het potje. Hebben jullie tips? welke is een leuke boek hierover?

Ze roept vaak poep als ze het potje ziet dus vind het leuk om wat meer mee bezig te zijn!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 17 november 2013 @ 08:06:20 #93
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_133336303
Ik lees even mee!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_133336341
Ik heb afgelopen zomer een boekje bij de Lidl gekocht. Met een drukknop voor het doorspoelen :D heet ook gewoon 'op het potje'.
Mijn zusje heeft net een boekje gekocht bij de intratuin. Ik zoek ff op hoe die heet......

Edit: Alona Frankel is de schrijfster. Boekje heet 'op het potje'. En zoals ik het zie heeft ze een jongensversie en een meisjesversie. Is wel een heel leuk boekje.
pi_133336440
Geen idee bitterend wij hebben geen boekjes gebruikt.
  zondag 17 november 2013 @ 09:40:40 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133336803
Wat schattig FR O+ En zo n lange zin ook!
pi_133336825
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 08:13 schreef danic het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een boekje bij de Lidl gekocht. Met een drukknop voor het doorspoelen :D heet ook gewoon 'op het potje'.
Mijn zusje heeft net een boekje gekocht bij de intratuin. Ik zoek ff op hoe die heet......

Edit: Alona Frankel is de schrijfster. Boekje heet 'op het potje'. En zoals ik het zie heeft ze een jongensversie en een meisjesversie. Is wel een heel leuk boekje.
:D ja die is lieeeefff dat boek!!!(Frankel)
Welke is het met de drukknoop voor het doorspoelen?? lijkt me zo tof!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133336957
Die was van de Lidl dus ik denk niet dat die nog ergens te koop is.
Hij heet 'op het potje met Emma en Max'
Tekst is van Ingrid Annel
  zondag 17 november 2013 @ 14:19:14 #99
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_133341602
Leuk, die van Alona Frankel staat op het verlanglijstje! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_133344202
oh danic dat boekje moet ik natuurlijk hebben he.

wij zijn net naar de intocht geweest. Toen zwarte piet naast haar stond was het huilen nu heeft ze vanmiddag ook niet geslapen dus ze is ook heel erg moe. Sac sliep lekker in de doek bij mij.

bitterend ookal bijna een peuter :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')