abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133703084
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:27 schreef laziness het volgende:
Dat zou ik eerder interpreteren als dat ze nog langer nodig heeft dan korter.

Het gebeurt hier ook wel eens dat hij vrij vlot weer wakker is en het is dan zeer gezellig inderdaad :P
Daar dacht ik ook aan dat ze langer nodig had maar ja ik kan haar niet dwingen om langer te slapen :P snachts slaapt ze wel erg goed (tot half 6 :O )

Ik dacht eraan om in de ochtend naar buiten, energie kwijt en dan misschien zou ze langer slapen, nou nee hoor gewoon een uurtje...daarom de twijfel!

evenstar ook hier gefeliciteerd :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133704970
Ik heb de indruk dat slapen soms langere periodes heel goed gaat en dan weer een tijdje niet, maar waar het dan aan ligt?
Na de peuterspeelzaal is hij moe en op de andere dagen slaapt hij ook meestal, soms niet, maar als je dan gaat wandelen, valt hij vaak in de wagen alsnog in slaap.
Alleen wakker maken vindt hij niet zo leuk, dus ik maak dan een beetje meer geluid in het huishouden.
Soms draai ik kinderliedjes of verhaaltjes of ik doe een lamp aan die van kleur verwisselt zodat hij s' avonds in slaap kan komen.
pi_133705939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:28 schreef bitterend het volgende:
Haalloooo }:| :D

Een vraagje, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes niet meer smiddags? hoe hebben jullie gemerkt dat ze niet meer hoefden te slapen?
R slaapt smiddags nu maar een uurtje en wordt erg chagrijnig wakker..ik geef haar meestal de ipad dan en mag ze rustig wakker worden..duur wel ongeveer een uur. Ze is in de avond niet extra moe en gaat rond 19uur naar bed...
ravi is bijna 4 nu en slaapt bijna elke middag van 2 tot 4 :D hij kan wel zonder zn middagslaapje, maar het wordt er niet gezelliger op, zeg maar. soms is hij blijkbaar toch niet zo moe, dan gaattie gewoon lekker op zn kamer spelen.

selene was rond die tijd van slaapjes af, maar had het wel nodig om eventjes alleen te zijn (ik ook trouwens :P ). toen zijn we overgegaan van slaapjes naar 'even uitrusten'. dat doen we nog steeds wel eens :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 28 november 2013 @ 12:19:53 #154
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133706527
Hier wordt ook nog (bijna) iedere middag geslapen, varierend van 1 tot 3 uur. S. heeft dat ook echt nog heel hard nodig, zonder middagslaapje is het hij echt niet te genieten :X Wat mij wel opvalt is dat hij naarmate hij vermoeider is, lastiger in slaap valt tot aan weigeren te slapen aan toe. Hier werkt het dus averechts als ik 'm 's ochtends probeer uit te putten :+
Oude (on)bekende.
pi_133707017
Simmu ja die rust uurtje is hier hard nodig ook haha! hoe doe je dat straks als hij naar school moet?

Musje echt trial en error :D we zijn elke dag wat gaan doen in de ochtend en vandaag zijn we thuis, even knutselen en straks naar bed! we zullen het zien hoe lang ik ook mag uitrusten :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:58:31 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133707670
Volgens mij is V van pvoesss ook jarig toch ? Gefeliciteerd !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133708220
Sofie slaapt ook eigenlijk nog bijna elke dag. Soms 1 uur, soms 3. Ze moet uiterlijk om 16.00 uur haar bed uit. Anders is het om 19 uur lastig.

Gisteren zijn we naar het sint feest op het werk van mijn man geweest. Het was zo leuk. Sofie heeft met open mond zitten kijken. Ze heeft alle pieten een handje gegeven, en bij de sint op schoot gezeten.

is een filmpje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_133708484
Gefeliciteerd met je mooie mannetje evenstar!!
*poef* nu is het weg
pi_133708606
Hier wisselt het per dag of hij nog slaapt of niet. Moet wel zeggen dat als hij 's middags wel slaapt, hij 's avonds langer loopt te spoken. Vanmorgen is hij naar de opvang geweest, en nu zei hij net zelf dat hij naar bed wilde.

En hij is overdag echt helemaal zindelijk! *O*
pi_133708944
Lieve foto's KJ!!

Laiv wat goed!!
We hebben al een paar keer uit het boek van Alona Frankel gelezen! ze vindt hem erg leuk..en lang :D dus halvewege is ze vaak afgehaakt..ze poept sowieso alleen op mama dagen :D op de opvang en als mijn man thuis is, is er nooit poep :( O+
Ik vind het nu te koud om zonder luier rond te lopen, als het warmer wordt gaan we haar lekker in dr blote kontje laten lopen *;
pi_133708976
Ik heb het toen eerst alleen in onderbroek geprobeerd, en toen die er te snel doorgingen even zonder luier. Zit mij net te bedenken dat je ook eventueel iets met beenwarmers kan doen.
pi_133709053
Oh dat is een goede...even kijken of ik ze nog heb liggen, en een hemdje onder de shirt want anders wordt de romper helemaal nat
pi_133711667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef bitterend het volgende:
Simmu ja die rust uurtje is hier hard nodig ook haha! hoe doe je dat straks als hij naar school moet?
ze gaan alleen op dinsdag en donderdag ook de middag, die dagen doen we verder helemaal niks. ze mogen dan uit school zelfs tv-hangen :+

en ik hou ze 's middags ongegeneerd thuis als ik zie dat ze moe zijn. vorig jaar (en begin dit jaar) had selene dat nog erg nodig en dat kan en mag prima bij onze school :) tis ook wel eens gebeurd dat de juf na de ochtend tegen me zei dat selene erg moe was en dat ze beter thuis kon blijven om lekker even wat uit te rusten. de laatste tijd is het niet nodig meer geweest. het went.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:35:39 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133711702
Hier heb ik verstelbare luierbroekjes , Oliver geeft wel steeds vaker en beter aan op het potje maar de maat 1,5 jaar onderbroekjes zakken af als een malle ;( dus heel actief erachteraan gaan doe ik niet nog.

KJ blijft lief dat filmpje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 28 november 2013 @ 23:09:01 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133729197
Evenstar nog van harte!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_133732127
Hier ook nog (bijna) elke dag een middagslaap. Hij wil nooit naar bed maar als ie (na een heel 'gedoe') er dan in ligt slaapt ie meestal zo en maakt ie ook een ruk van 3 uur vaak. Meestal moet ik hem dan wakker maken (en dat vind ie ook niet zo leuk meestal, maar tot 5 uur slapen is echt de max).

Hij trekt het ook wel zonder slaapje af en toe maar dan moet er wel wat te doen zijn of hij moet bezig gehouden worden. Bijvoorbeeld een dagje weg of een feestje dat gaat goed als ie zichzelf bezig moet houden (natuurlijk spelen we ook wel mee deels) dan zit ie zichzelf erg in de weg. Op het dagverblijf is ie ook vaak te druk bezig om te slapen.

S avonds naar bed brengen is ook altijd met flinke tegenzin, maar als ie s middags niet geslapen heeft dan wordt ie nog wat moeilijker als anders, dus daarom niet te vaak. ;)
pi_133796022
evenstar nog gefeliciteerd met O.
gisteren de 1e sint van dit jaar gehad. ze moest er niets van weten. ze waren weg en hup het geklets begon.
Er waren veel kindjes en ean heeft de haren van d'r nichtje geknipt :@ :X }:| en ze heeft stift in d'r imps en elfs trui }:|
pi_133833293
En dat is zeker geen uitwasbare stift f_r.

Mijn peutertje wil snel! Toen wij gisteravond naar bed gingen had hij geen luier meer aan, die had hij zelf afgedaan. In het potje zat wel wat, maar het bed was ook nat. En meneer wilde geen luier meer om, dus ik vreesde voor vanmorgen. Maar ik trof een droog bed aan!!! :o
pi_133833429
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Volgens mij is V van pvoesss ook jarig toch ? Gefeliciteerd !
Ja hij was ook jarig!! 3 alweer :o
Jij ook nog gefeliciteerd *O* *O*
pi_133839161
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 07:46 schreef laiveneertiekje het volgende:

Mijn peutertje wil snel! Toen wij gisteravond naar bed gingen had hij geen luier meer aan, die had hij zelf afgedaan. In het potje zat wel wat, maar het bed was ook nat. En meneer wilde geen luier meer om, dus ik vreesde voor vanmorgen. Maar ik trof een droog bed aan!!! :o
ik gok van niet. ik zag het ook pas thuis het is wel gewassen maar ik ben daarna vergeten te kijken.

wat knap helemaal droog vanochten.

pvoess ookal een jarige gefeliciteerd met V
pi_133839260
Hij had het potje goed gebruikt vannacht/vanmorgen iig..

Hij ligt nu weer in bed, hij was echt doodop, ben benieuwd hoe het nu gaat.
pi_133840213
zo, de laatste keer CB zit erop :)

alles was prima. zn onduidelijke praten vond de cbarts reuzemeevallen, ze vermoedt dat we gewoon teveel met selene vergelijken. blokjesgedoetje, tsjek, ogentest, tsjek, hartje, longen, enzovoorts tsjek. prikje erin (heel eventjes gehuild, hetr wurm) en klaar. sindsdien laattie overal trots zn pleister zien. beetje jammer dat ze in zn been geprikt had en hij nu dus overal te pas en vooral te onpas zn broek naar beneden trekt :P
  maandag 2 december 2013 @ 19:10:56 #173
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133850792
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:32 schreef simmu het volgende:
zo, de laatste keer CB zit erop :)

Ah de laatste keer en wanneer is dat dan? Met 4 jaar? vraag ik nieuwsgierig :P
Rayen 2½ jaar!
pi_133851581
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:10 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah de laatste keer en wanneer is dat dan? Met 4 jaar? vraag ik nieuwsgierig :P
zo ongeveer tussen de 3j9mnd en 4j :) dat weet ik, aangezien ravi zn vriendje (tegelijk jarig ook) pas in februari hoeft :P

hele fijne arts was het trouwens! is de derde die we hier op 5 jaar tijd gezien hebben en ik ben prima tevreden over allemaal, maar deze vond ik de leukste. "hoe gaat het eten?" --> ach ja. hij's 3 he en hij doet het nie :+ als hij 's ochtends geen fruit wil maar wel een tomaatje, mag dat. ontbijt en avondeten doen we aan tafel. eten hoeft niet, maar miepen doen we ook niet en we eten heel gevarieerd (waar hij alleen zn lievelings eet) :') zij: "ah! prima! groenten en fruit zijn uitwisselbaar hoor en als je gevarieerd eet krijgt hij vast genoeg binnen". analoog; zn gewicht was wat gedaald (en zn lengte omhoog, dus het was mooi in evenwicht) en ik haalde zo'n beetje mijn schouders op en zei dat hij me gewoon goed voelt. toen ging ze daar leuk op in door alle onderdelen van ravi aan te wijzen waaraan zij kan zien dat hij het idd prima doet. ze jaste die prik er ook lekker vlot in. "ik tel tot 3 en dan bij 3 doe ik het direct!" en hatseflats, ze begon direct. maar goed; ik had aan ravi (natuurlijk) een uitleg gegeven. inclusief "op het laatst krijg je een prikje schattie", dus toen alle onderzoekjes af waren en ze even weg liep, zag je ravi zo kijken "oh, fuck! daar komt het :o " en ik had haar gezegd dat hij op de hoogte was. kreeg er nog een complimentje over (sangdrax zeurde toen ik tegen ravi bevestigde dat ze de prik ging halen dat ik het niet groter moest maken. maar heej; ravi is niet gek! dat hoorde ze)

enfin; way lange post. had ook na zin een kunnen stoppen met typen :')
pi_133851645
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 07:46 schreef laiveneertiekje het volgende:

*O* hoe oud is hij nu??

F_R vindt Ean de hele sint gedoe niet zo tof?

Fijn Simmu ^O^

Mijn peuter vindt voorlezen eindelijk leuk!!! ze komt met een boek naar me toe en gaat woordjes die ik lees herhalen O+ geleerd op het kdv denk ik?? daar wordt vaak voorgelezen. Ik heb het een paar keer hier geprobeerd maar ze had er geen geduld voor.

Is hij bij jullie ook zo gezellig aan tafel? :') in de stoel is altijd standje luchtalarm :X meestal als ze moe is..bij papa op schoot ging ze wel 2 rijst korrels eten..en toen ze bij mij op schoot was wou ze de borst. Ik zei "je mag de borst na en hapje rijst" en toen gingen er 2 erin :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')