abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2013 @ 06:52:07 #126
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_133566640
ik herken het ook niet, maar elk kindje is natuurlijk anders. De mijne staan juist vaak vooraan ;)
Ik weet nog toen Evie 2 jaar was/werd en Sint bij de kinderopvang kwam, er waren heel veel kindjes en iedereen moest zitten in de speelruimte, maar naast de Sint stond al een stoeltje klaar. Mijn dametje deed eerst een dansje tussen de zittende kinderen en de plaats waar Sint en de pieten zaten doen, en toen ging ze zitten op het stoeltje naast Sinterklaas haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 24 november 2013 @ 08:25:23 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_133566775
Shandaly, mijn S. zou hetzelfde kunnen doen, als het heel druk en onrustig is, of veel mensen gestrest zijn. Merk dat hij echt heel gevoelig is voor sfeer. Maar als de sfeer wel goed is, dan is hij wel heel open en actief, ook bij veel onbekenden zoals vanmiddag. En omdat ik weet dat het ook anders kan, geniet ik er op zo'n moment dubbel van :Y
Oude (on)bekende.
pi_133567244
Mijn broertje was net zo toen hij jong was! mijn zus moest overal mee (mijn moeder stuurde haar vaak, ze was 10 toen al) hij wou nooit ergens alleen blijven spelen, zelfs een uurtje was te veel.

Gisteren bij het feest van mijn man zijn werk moesten we ook overal mee, ze pakte ons hand en riep kommaar! en idd na 2 uurtjes had ze het gezien en mochten we naar huis *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133583873
shandaly ik herken het wel. wij hadden ook sint van vriend zijn werk maar zijn niet naar sint zelf gegaan. Ean moet ook altijd ontdooien en de laatste tijd gaat dat wat sneller maar in het begin draait ze echt d'r hoofd weg en sluit d'r ogen.

Ik ben wel megatrots op d'r ze is vrijdagavond in het grote bed gaan slapen onder het dekbed. Ze is er niet uitgekomen heeft niet geroepen. ze was wel om 04:30 maar dan kan ook de spanning voor sint zijn geweest.
pi_133590107
Ontdooien ken ik wel.. heb ik zelfs zelf nog wel eens last van (bij Fok meets bijv... ;) ), maar dit keer was ie zelfs aan het eind nog zwaar bevroren!
Maar goed, 'fijn' om te horen dat hij niet de enige is... het zal wel loslopen dan...

(Moet gewoon mijn eigen verwachtingen wat bijstellen... ik zie altijd van die leuke vrolijke kindjes overal, bijvoorbeeld bij Centerparcs op zo'n podiumpje enzo. Allemaal vrolijk, lak aan wie er kijkt, gewoon lekker dansen en zingen en gek doen. Zo leuk/lief/schattig etc... zag mezelf dan ook al helemaal trots naar m'n eigen kindjes kijken... "Kijk, die met die blauwe trui is van mij O+" Misschien komt het ooit nog, of misschien lijkt hij wel meer op mij dan ik hoopte...)
  zondag 24 november 2013 @ 21:57:01 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_133590975
Ik snap je gevoel wel Shandaly; lijkt me ook best lastig, en vooral als je het bij jezelf herkent.... Maar alle kindjes zijn gewoon anders. De jouwe moet misschien wat meer op gang komen in gezelschap.

:*

Had ik al verteld dat mijn jongste ein-de-lijk het nut inziet van praten? heeft een hele poos geduurd, en we hadden ook niet echt eerlijk vergelijkingsmateriaal ( Evie praatte bij 1,5 al echt vrij duidelijk), maar de laatste weken heeft ze echt enorme sprongen gemaakt. Heb me er ook niet echt druk om gemaakt, want ze begrijpt alles, en doet het ook verder allemaal prima.. maar toch wel heel leuk om te zien dat ze direct een stuk vrolijker is, nu ze zichzelf een beetje duidelijker kan uitdrukken. O+

en echt ff een OMG-momentje; ik heb bijna een kleuter... ook al gedraagt ze zich al een hele poos zo, toch is het wel echt een mijlpaalmomentje hoor. Ze wordt gewoon al 4! mijn kleine blije ei. :o
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_133640656
Wat een stilte hier! dat kan echt niet :9

Ik kom aanschuiven! mijn R is 2 :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om dat te vieren, heeft ze mij een kadootje achter gelaten in de woonkamer terwijl ik even de was aan het ophangen was boven..heb haar met klei gelaten maar zij dacht hier anders over...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133641205
Bitterend welkom en leuk cadeau had ze voor je.

Ean heeft weken het zinnetje ofane boesj gezegd. Dat werd ofane in de boesj. En 1,5 wk geleden had ik ineens door wat ze bedoelde.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:51:19 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133642877
Die laatste foto O+
En gelukkig zat de klei niet door het hooi heen??
Klei is overigens wel een hit hier, ze doet haast niet anders meer! O+ Mup is ziek, heb haar vandaag ook thuis gehouden ipv kdv, met dr papa. Bijna 40 graden koorts en veel hoesten. Slapen dus al 2 nachten bagger. Ook tussen ons in slapen (doen we ook eigenlijk nooit) werkte niet echt, wat een draaikont is het zeg! :D Ben benieuwd of ze al iets is opgeknapt....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_133643176
F_r een olifant in het bos? :P

Nee de klei was op de tafel maar de hooi lag wel op het tapijt en in mijn uggs :X beterschap voor Anoukje :* :* heeft ze trouwens al haar kiezen? volgens mij komen nog de laatste 4 hier...smiddags slapen is echt slecht en ze zit de hele dag te kauwen op haar vingers!

Oh briefje van het cb is vandaag binnen :D
pi_133643266
Idd bitterend. Ik moet dan olifantje in het bos gaan zingen.

Susie beterschap voor Anouk.
Ean spuugde gisteren ook en wilde zelf naar bed. Vanmorgen nog wat witjes maar wel up and running, heb haar wel naar de opvang gebracht moest zelf naar het z-huis en sac kreeg haar 1e inentingen niet iets om ean mee naar toe te nemen vond ik.
pi_133644219
Welkom bitterend!

Heb ik ook wel eens gehad hoor Shandaly, vorig jaar op een sinterklaasfeest, was daar heel druk en donker en hij zat maar zielig bij me en al die kindjes hadden maar lol. Nena was nog heel klein, dus we wilden weg gaan daar en Mex achterlaten bij oma en allemaal andere kindjes die hij kent, maar dat wilde hij echt niet.
Maar het komt echt wel een keertje!
pi_133645144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Shandaly het volgende:
Dat klinkt leuk, Mevr_Mus, die Pietenfanfare met een dansende S.
Wij hadden vanmiddag ook een Sinterklaasfeest, maar Lars doet niet aan dansen... noch aan zingen, spelen met andere kindjes, of contact maken in het algemeen... Geen idee eigenlijk of het iets is waar ik me zorgen over moet maken - volgens mij gaat het op het kdv best goed in de groep - maar zoals hij vanmiddag was.. ik ergerde me gewoon aan mijn eigen kind :@ Ga toch eens iets doen joh ipv alleen maar aan mijn been te hangen. Even ontdooien of de kat uit de boom kijken kan ik inkomen bij zo'n grote groep onbekenden, maar hij heeft het gewoon 3 uur volgehouden, de plakvlieg...

Herkenbaar bij iemand? Komt het vanzelf goed?
Heel herkenbaar. Hier is het eerder zo dat Sjaak als wij er niet bij zijn, niet mee doet. Helaas dus na bijna een jaar op dit kdv zegt ie daar nog haast niets, zoekt geen aansluiting bij de kindjes, en durft (?) juffen niet om hulp te vragen. Hij gaat daar nu geobserveerd worden, want juffen weten niet zo goed wat ze met hem aan moeten :'(

Als wij er wél bij zijn, dan gaat het de ene keer beter dan de andere. Thuis is ie gewoon een blij ei, zegt en roept ook alles wat ie wil (cq kan, ook nog een puntje, maar goed). Buitenshuis is het wisselend. Afgelopen zondag op bezoek bij oma, hij stormde er het huis binnen en gaf iedereeen een handje (ipv aan ons vast geplakt blijven), maar zei dan weer geen woord... lippies echt stijf op elkaar. Alleen voor het oplezen van getallen was ie nog wel te porren. En toen ie 1 op 1 met mijn schoonmoeder was heeft ie ook nog een en ander gezegd. De dag ervoor hadden we Sintfeest op mijn werk, en die kleine rakker gaf gewoon Sint en Piet een hand. Ik stond toen ook weer paf..
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 26 november 2013 @ 16:19:58 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133645386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Bitterend welkom en leuk cadeau had ze voor je.

Ean heeft weken het zinnetje ofane boesj gezegd. Dat werd ofane in de boesj. En 1,5 wk geleden had ik ineens door wat ze bedoelde.
Olifant in de bus????

Haha Bitterend je hebt toch wel een foto genomen van je hooiberg binnen :+

Hier is hij al voor de derde keer naar de peuterspeelzaal geweest en het is een hit *O*
Hij was er ook echt aan toe. Geen traantje gelaten, lekker een kusje en even zwaaien en hoppa daar ging die.
Als we naar d e school toelopen wil die ook altijd perse zijn rugtas op, mijn kleine grote jongen O+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:05:47 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133650034
mooi hoe kinderen iets met overtuiging kunnen zeggen en wij er geen bal van snappen! :D Anouk had het over een lizzel en dat 20 keer herhalen....ze bedoelde dus een puzzel :?

Ze heeft weer wat praatjes, maar hoest nog wel erg. En hier moeten de 4 achterste kiezen nog. Tja, misschien staan die ook op springen, gezien het kwijlen ook nog? 3 rompers en shirts op een dag is niets momenteel...
pi_133652156
Beterschap ook voor jou dame f_r!!

TJ :D met een rugzakje? klinkt echt lief O+ gaat hij ook naar een kdv of niet meer?

Susie _O- en zo veel kwijlen joh!! hier is geen gekwijl wel slecht slapen overdag (40 minuten vanmiddag) en niks willen eten...
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:35:23 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133653399
Mja, dat kwijlen heeft ze al sinds geboorte eigenlijk, bij komst van tanden dus :P Alleen duurt het dan vaak nog te lang voordat ze er daadwerkelijk zijn.... zeer irritant. Het is echt niet normaal die hoeveelheid. Maar ik mocht net kijken bij dr en volgens mij zag ik inderdaad een kies! Bij haar is het momenteel denk ik een combi van alles, dus kiezen en een virusje, ach ja, is niet anders.
Ze ligt in bed en tot nu toe 1 keer wakker.... ik duik er zo ook maar alvast in :X

En kindjes die spugen vind ik ook zielig! Hoe is het met ean nu?
pi_133654671
Slaap lekker Susie! hopelijk komen de kiezen snel uit :*
pi_133701890
Haalloooo }:| :D

Een vraagje, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes niet meer smiddags? hoe hebben jullie gemerkt dat ze niet meer hoefden te slapen?
R slaapt smiddags nu maar een uurtje en wordt erg chagrijnig wakker..ik geef haar meestal de ipad dan en mag ze rustig wakker worden..duur wel ongeveer een uur. Ze is in de avond niet extra moe en gaat rond 19uur naar bed...
pi_133701938
Bitterend mijn oudste sliep vanaf 18 maanden niet meer.
Hier was het een hele strijd om hem in slaap te krijgen en als hij dan had geslapen kon hij in de avond niet in slaap komen.
We zijn toen gestopt met de strijd en hem op gaan houden. In de overgang was hij wel extra moe om 17.00 uur maar sliep hij in de avond weer op tijd.
  donderdag 28 november 2013 @ 08:59:10 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133702202
Een uur kan toch ook genoeg zijn?
Zo lang slaapt O. ook nog.
Maar soms slaan we het een paar dagen over en dan slaapt hij weer wat langer daarna.
Het is afhankelijk van wat we doen of hij slaapt of niet maar bij erge drukte valt hij dan tijdens het eten in slaap en dat vind ik ook sneu dus ik probeer het in te passen. In de auto slapen werkt ook nog steeds goed hier.
Op het kdv schijnt hij eerst liedjes te zingen en de rest proberen op te jutten mee te doen en dan zijn ze streng en dan slaapt hij eigenlijk zo ruim een uur.
We zitten een beetje in de overgang hier nu.

Overigens leek O. ook nooit moe te zijn, ging maar door en daar door in het weekend met visite etc vaak later naar bed en ging daar heel onrustig door slapen.
Toch weer meer 's middags op bed leggen en 's avonds een strikte tijd hanteren heeft dit opgelost.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133702446
Een uur slaap kan idd genoeg zijn maar ze wordt er echt niet lekker van wakker dus, meestal een uur boos daarna. Ik was gewoon benieuwd wanneer het bij iedereen hier ging met de slaapjes.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:27:44 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133702643
Dat zou ik eerder interpreteren als dat ze nog langer nodig heeft dan korter.

Het gebeurt hier ook wel eens dat hij vrij vlot weer wakker is en het is dan zeer gezellig inderdaad :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 november 2013 @ 09:32:36 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133702724
:W ik heb een peuter :o!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133702842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:32 schreef _evenstar_ het volgende:
:W ik heb een peuter :o!
gefeliciteerd *O*