S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat een optie is, is om met een babypop te oefenen .. luiertje omdoen bij de pop, aan te kleden etx.
ik geloof niet dat je een peuter kunt voorbereiden op het moeten delen van papa en mana, tot het moment daadwerkelijk daar is. Het enige wat je op dat moment kunt doen is hem zoveel mogelijk bij de baby betrekken zodat hij het gevoel krijgt dat hij nog steeds belangrijk is voor jullie, (hij mag immers helpen bij het verzorgen van de baby als in luiers aangeven, vuile luier weggooien etc). ik heb Jan destijds wel voorberid op een baby, maar meer in het vertellen dat er een broertje komt voor wie hij heel lief moest zijn etc. boekjes heb ik nooit gebruikt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:14 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.
En dat wordt dus alleen maar leuker nogquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier werkte het betrekken erbij juist niet. Hoe vaker we dat deden, hoe vervelender ze voor Luuk werd. Haren trekken, ogen prikken, meppen. Alles is voorbij gekomen. Toen zijn we het los gaan laten. Ze mocht helpen, maar ik bood het niet meer aan. Toen werd het stukje bij beetje beter. Nu gaat het prima. Luuk is nu 1 en soms is het nog best moeilijk zo'n broertje wat zich overal mee bemoeit, maar ze hebben nu zoveel onderonsjes samen. Kunnen schateren omdat ze elkaar aankijken of handje vasthouden in de auto
briefje ophangen in de lokale supermarkt en een facebookoproepje plaatsen een idee?? wel balen zeg!quote:Op zondag 8 december 2013 20:24 schreef danic het volgende:
Grrrrr ff stoom afblazen.
Eva gaat sinds 19 november naar de peuterspeelzaal. Omdat dat alleen kon op mijn werkdagen en mijn vriend onregelmatig werkt, brengen opa en oma haar vaak.
Mijn moeder had een heel leuk rugzakje voor haar gemaakt.
Heeft mijn schoonvader haar vorige week dinsdag opgehaald....rugzak kwijt. Hij zegt hem meegenomen te hebben, maar hier is hij niet.
Vrijdag al navraag gedaan op de psz maar daar was hij ook niet. Morgen nog maar een keer bellen en dan ook maar naar de andere stichting die een kdv hebben in de verdieping eronder, of hij misschien gevonden is. Maar waarschijnlijk is hij hem onderweg verloren
haha, erg grappig! En gelukkig zat er geen wrede gedachte achter.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
Brandweerman O.Heerlijk, dat kinderlijk enthousiasme!
Wij hadden net weer een typisch onderzoekende peuter incident hoor![]()
S. zat bij mij op schoot toen hij opeens beide handjes in mijn hals zette en op een ietwat lugubere manier mijn nek begon te schuddenIk wilde net uitleggen dat ik dat geen leuk spelletje vond toen hij tevreden concludeerde: "Mama's hoofd is vast!"
Je kan het maar beter even gecheckt hebben
Ah goed om te horen. Ben zelf ook erg benieuwdquote:Op donderdag 12 december 2013 20:04 schreef laziness het volgende:
Daar zijn wij in oktober geweest. Was erg leuk!
We gaan over een paar weken naar de Gruffalo.
Die is echt enorm leuk TJ. Mijn meisjespeuter heeft er enorm van genoten. Veel plezier zaterdag!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:59 schreef TimeJumper het volgende:
Balen zeg Danic van dat mooie rugzakje.
Wat is het hier stil![]()
Aanstaande zondag gaan wij naar het theater naar een "Bob de Bouwer" voorstelling. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Goh slaapt ze dan zo lang Susie? Rayen gaat hier meestal rond 12 uur naar bed en slaapt dan anderhalf uur als ik geluk heb.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:26 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het tasje terecht is!
Ik zou ook zo graag wat meer van dat soort dingen doen, maar vaak is dat in de middag en ik heb een slaapkop....behalve 's morgens danUitslapen is het woord dat ze nog niet kent...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |