abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:14:39 #226
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134028317
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat een optie is, is om met een babypop te oefenen .. luiertje omdoen bij de pop, aan te kleden etx.
S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 december 2013 @ 21:19:45 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134028540
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:14 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

S. speelt al heel veel met de babypop en door het kvd en de vele baby's in onze omgeving is het concept baby ook wel goed bekend. Maar een baby die bij ons komt wonen en met wie hij zijn ouders moet delen is weer iets heel anders natuurlijk.
ik geloof niet dat je een peuter kunt voorbereiden op het moeten delen van papa en mana, tot het moment daadwerkelijk daar is. Het enige wat je op dat moment kunt doen is hem zoveel mogelijk bij de baby betrekken zodat hij het gevoel krijgt dat hij nog steeds belangrijk is voor jullie, (hij mag immers helpen bij het verzorgen van de baby als in luiers aangeven, vuile luier weggooien etc). ik heb Jan destijds wel voorberid op een baby, maar meer in het vertellen dat er een broertje komt voor wie hij heel lief moest zijn etc. boekjes heb ik nooit gebruikt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134029287
En toch vertel ik mijn peuter van 3,5 niet alleen de leuke dingen. Situatie bij ons wordt nog iets heftiger dan normaal omdat er twee babies gaan komen, maar ook in een normale situatie had ik het vertellen over de minder leuke punten aan het hebben van een broertje/zusje niet achterwege gelaten.
Ik vertel mijn peuter dat de babies misschien wel veel huilen, dat L. soms zelf zal moeten spelen omdat de babies moeten drinken of verschoond moeten worden. Uiteraard mag ze helpen waar mogelijk als ze dat leuk vindt, maar het is simpelweg echt niet alleen maar rozengeur en manenschijn en dat moet ook gezegd worden. En verder proberen we haar zoveel mogelijk in het hele proces te betrekken, zodat ze zich niet buitegesloten gaat voelen. Zo heeft ze op haar eigen strijkplankje rompertjes en slabbetjes gestreken en mocht ze mee helpen kiezen welke kleur we op de muur zouden doen in de babykamer en heeft ze helpen verven en behangen. En uiteindelijk zal elk kindje anders om gaan met de komst van een broertje/zusje en is het denk ik niet te voorspellen hoe een peuter gaat reageren als het echt zover is.
pi_134031492
Hier werkte het betrekken erbij juist niet. Hoe vaker we dat deden, hoe vervelender ze voor Luuk werd. Haren trekken, ogen prikken, meppen. Alles is voorbij gekomen. Toen zijn we het los gaan laten. Ze mocht helpen, maar ik bood het niet meer aan. Toen werd het stukje bij beetje beter. Nu gaat het prima. Luuk is nu 1 en soms is het nog best moeilijk zo'n broertje wat zich overal mee bemoeit, maar ze hebben nu zoveel onderonsjes samen. Kunnen schateren omdat ze elkaar aankijken of handje vasthouden in de auto O+
*poef* nu is het weg
pi_134032550
Ik heb toen nog een boekje gehad waar ook de mindere kanten van een broertje/zusje naar voren kwamen. Dus dat er niet altijd meer tijd was en dergelijke. Werd hier toen ook wel aangeraden, maar ben de titel even kwijt.
pi_134033425
Ik had hier 2 boekjes om te lezen. Ik merkte ook dat het allemaal erg abstract was voor haar. Dus pas in het laatste stuk ben ik haar meer gaan vertellen. En ineens leek ze het te snappen. Eerst dacht ze nog dat haar knuffel in mijn buik zat enzo.
Maar Rosalie is 's avonds laat geboren dus toen eva de volgende dag in het ziekenhuis kwam om kennis te maken, kwam ze bij mij op bed, keek naar mijn buik, en zei 'baby niet daar, maar daar!' En wees naar het babybedje met Rosalie :o
Die kleine donder had het echt goed door.
6 weken na de geboorte werd Eva 2.
pi_134034654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier werkte het betrekken erbij juist niet. Hoe vaker we dat deden, hoe vervelender ze voor Luuk werd. Haren trekken, ogen prikken, meppen. Alles is voorbij gekomen. Toen zijn we het los gaan laten. Ze mocht helpen, maar ik bood het niet meer aan. Toen werd het stukje bij beetje beter. Nu gaat het prima. Luuk is nu 1 en soms is het nog best moeilijk zo'n broertje wat zich overal mee bemoeit, maar ze hebben nu zoveel onderonsjes samen. Kunnen schateren omdat ze elkaar aankijken of handje vasthouden in de auto O+
En dat wordt dus alleen maar leuker nog O+
Althans hier :P

Hij vindt het helemaal leuk dat ze nu kan praten. Dus dan is het: kan je tafel zeggen?
Zeg maar papa. Oh ze zegt papa! O+
En dan ook dat ie haar roept en ze reageert. Zo leuk!

Ik heb m niet echt voorbereid op de baby. Hij was ook pas net 2 toen ze geboren werd. Echt snappen deed hij het niet. En idd helpen al alleen als hij wilde.
Wat ik best jammer vind is dat er bijna geen foto's zijn van Floris met baby zusje. Maar hij wilde haar gewoon echt niet vasthouden. Vond haar wel lief enzo, maar vasthouden vond hij totaal niet interessant. Maar ben wel blij dat we hem niet gepusht hebben. Tis ook niet niks zo'n baby opeens.
Heb wel een boekje gelezen, als dat mocht van m :') andere boekjes waren leuker :P
pi_134037116
Hier was het boek kareltje krijgt een zusje favoriet. Om het verhaal maar ook om alles er om heen, heel veel te zien op de tekeningen. Ook het boekje wat ik van cz gekregen heb heb ik een paar keer voorgelezen. Andere baby boeken van de bieb waren niet interessant..
  zondag 8 december 2013 @ 09:12:31 #234
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134041127
Ik ben Nathan gaan vertellen dat er een baby kwam vanaf 32 weken ongeveer. Ik vond 8 weken van tevoren wel lang gemnoieg. En hij ook, aan het einde liep hij 's ochtends eerst naar de babykamer om te kijken of de baby er al was voordat hij bij mij kwam.
  zondag 8 december 2013 @ 10:56:23 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134042073
Fijn al jullie ervaringen te lezen! Kom er later uitgebreid op terug!
Oude (on)bekende.
pi_134058392
Grrrrr ff stoom afblazen.
Eva gaat sinds 19 november naar de peuterspeelzaal. Omdat dat alleen kon op mijn werkdagen en mijn vriend onregelmatig werkt, brengen opa en oma haar vaak.
Mijn moeder had een heel leuk rugzakje voor haar gemaakt.
Heeft mijn schoonvader haar vorige week dinsdag opgehaald....rugzak kwijt. Hij zegt hem meegenomen te hebben, maar hier is hij niet.
Vrijdag al navraag gedaan op de psz maar daar was hij ook niet. Morgen nog maar een keer bellen en dan ook maar naar de andere stichting die een kdv hebben in de verdieping eronder, of hij misschien gevonden is. Maar waarschijnlijk is hij hem onderweg verloren :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 december 2013 @ 21:02:21 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134060695
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:24 schreef danic het volgende:
Grrrrr ff stoom afblazen.
Eva gaat sinds 19 november naar de peuterspeelzaal. Omdat dat alleen kon op mijn werkdagen en mijn vriend onregelmatig werkt, brengen opa en oma haar vaak.
Mijn moeder had een heel leuk rugzakje voor haar gemaakt.
Heeft mijn schoonvader haar vorige week dinsdag opgehaald....rugzak kwijt. Hij zegt hem meegenomen te hebben, maar hier is hij niet.
Vrijdag al navraag gedaan op de psz maar daar was hij ook niet. Morgen nog maar een keer bellen en dan ook maar naar de andere stichting die een kdv hebben in de verdieping eronder, of hij misschien gevonden is. Maar waarschijnlijk is hij hem onderweg verloren :(
briefje ophangen in de lokale supermarkt en een facebookoproepje plaatsen een idee?? wel balen zeg!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134065283
Ik ga morgen bellen en dan inderdaad een briefje ophangen. Hij is zelfgemaakt dus uniek. Maar toch.....
pi_134066450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
Brandweerman O. O+ Heerlijk, dat kinderlijk enthousiasme!

Wij hadden net weer een typisch onderzoekende peuter incident hoor :')
S. zat bij mij op schoot toen hij opeens beide handjes in mijn hals zette en op een ietwat lugubere manier mijn nek begon te schudden :X Ik wilde net uitleggen dat ik dat geen leuk spelletje vond toen hij tevreden concludeerde: "Mama's hoofd is vast!" :Y Je kan het maar beter even gecheckt hebben :D
haha, erg grappig! En gelukkig zat er geen wrede gedachte achter.

Mex was nog geen 2, dus hij snapte niet echt waar ik het over had toen ik vertelde dat er een baby in mijn buik zat.
Wel herkende hij een gezichtje toen we een echo hadden, ging hij ineens naar dat TV'tje zwaaien.
Toen ik was bevallen vond hij het wel gek dat mijn buik weg was en de baby vond hij erg leuk. Hij werd zelf ook weer helemaal baby, wilde flesjes melk, borstvoeding en ging op zijn rug trappelen in de box.
Nena was gelukkig geen lastige baby, dat scheelt ook denk ik en hij is over het algemeen heel lief voor haar.

Hoe bevalt de peuterspeelzaal danic? Vind ze het leuk? En hoe is dat in de praktijk nou met die trap?:D
pi_134068791
Dat je dat onthouden hebt :D
Het is nog een beetje aftasten. De eerste 2x rende ze de poppenhoek in en zwaaide ze nonchalant over dr schouder gedag. Momenteel zegt ze dat ze het niet leuk vindt en als we er naar toe lopen vraagt ze steeds: "het is maar heel even hè, papa/mama komt straks weer halen". Das best even slikken. Maar de leidsters zijn lief en nemen haar over om samen te zwaaien en voordat we beneden zijn is ze alweer vrolijk aan het spelen. Ze moet alleen nog erg wennen aan groepsactiviteiten. Daaraan kun je merken dat ze geen eerdere opvang gewend is. Verplicht in de kring is nog even een issue, maar daar krijgt ze de tijd voor. Als ze thuis komt is ze enthousiast aan het vertellen maar vraagt dan ook of ze morgen niet hoeft.
Sowieso is ze momenteel erg aanhankelijk. Bij mij nog meer dan bij dr vader. Ben ik werken dan hoort hij niks anders dan "mama moet thuis komen". Heel vleiend, maar ook enorm vermoeiend.
Ik moest vanmiddag even 2 wasmanden leegruimen en toen ze hoorde dat ze beneden moest blijven bij papa was het al huilen. En dat ging om een kwartiertje. Ik vind december een hele gezellige maand maar voor eva mag het wel januari worden.

Oh en die trap....valt wel mee hoor. Ja het is zo'n stalen brandtrap. Maar wel een brede versie met leuningen. Het lastigste is dat je niet met een kinderwagen naar boven kan. Maar Rosalie is inmiddels groot genoeg om even op mijn arm te kunnen dus geen probleem.
pi_134075411
mevr_mus je kunt het idd maar even checken of je hoofd goed vast zit.
O wat een mooi pak heb je gekregen
danic balen van de rugtas hopelijk heeft iemand hem gevonden. staat haar naam erop?
Ean was bij de go al gewend aan een baby en tot nu toe doet ze het super ik ben zo trots op d'r.

Sint zit er hier nu definitief op en wederom heeft ons meissie het echt heel goed gedaan itt sommige mede vierders.
een foto als afsluiting van sint.

speelset na tip van laziness.
pi_134174575
Leuk die ijskraam!

Klinkt wel goed danic! En al die groepsdingen zoals in de kring zitten dat komt idd wel. Dat soort dingen kan je thuis niet oefenen, dus dat geeft helemaal niets!
Moeilijk als ze zo vaak aangeeft dat ze niet wil. Mex had het pas ook weer een tijdje dat hij steeds niet wilde. Heb hem gewoon gebracht elke ochtend als hij dat zei, maar ook wel eens thuisgehouden, maar dan wist ie niet dat hij naar school had gemoeten. Wat extra rust heeft hem geloof ik wel goed gedaan in die gekke sinterklaastijd. Hij huilde ook heel erg als ik weg ging op school, blijft moeilijk dan!

En fijn dat het met de trap meevalt :P
  donderdag 12 december 2013 @ 19:59:52 #243
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134200063
Balen zeg Danic van dat mooie rugzakje.

Wat is het hier stil ;(

Aanstaande zondag gaan wij naar het theater naar een "Bob de Bouwer" voorstelling. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden. ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 12 december 2013 @ 20:04:36 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134200250
Daar zijn wij in oktober geweest. Was erg leuk!
We gaan over een paar weken naar de Gruffalo.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 december 2013 @ 21:02:19 #245
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134204019
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:04 schreef laziness het volgende:
Daar zijn wij in oktober geweest. Was erg leuk!
We gaan over een paar weken naar de Gruffalo.
Ah goed om te horen. Ben zelf ook erg benieuwd ;)
Gruffalo lijkt me ook heel leuk :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_134208826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:59 schreef TimeJumper het volgende:
Balen zeg Danic van dat mooie rugzakje.

Wat is het hier stil ;(

Aanstaande zondag gaan wij naar het theater naar een "Bob de Bouwer" voorstelling. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden. ;)
Die is echt enorm leuk TJ. Mijn meisjespeuter heeft er enorm van genoten. Veel plezier zaterdag!
pi_134212540
Tasje is terecht *O*
Volgens opa en oma hing hij aan onze kapstok Maar die hadden wij allebei al 3x doorgespit.
Ik had al zo'n vermoeden dat er zo'n reactie zou komen.
Betekend namelijk gewoon dat zij hem toch nog ergens in de auto hebben gevonden maar dat niet toegeven.
Ach.....Hij is terecht.
pi_134212681
En Eva heeft ineens een pittige vorm van verlatingsangst. Ik hoor wel 20x per dag dat ik moet thuis blijven en als ik ben werken hoort mijn vriend niet anders dan dat ik moet thuis komen. Best lastig. Bij alles is het jammeren en piepen. Voor gaar mag december snel voorbij zijn en de saaie januarimaand met rust en regelmaat wel komen.
Sneutje.
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:26:47 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134215426
Fijn dat het tasje terecht is!

Ik zou ook zo graag wat meer van dat soort dingen doen, maar vaak is dat in de middag en ik heb een slaapkop....behalve 's morgens dan :X Uitslapen is het woord dat ze nog niet kent...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:23:27 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134217347
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:26 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het tasje terecht is!

Ik zou ook zo graag wat meer van dat soort dingen doen, maar vaak is dat in de middag en ik heb een slaapkop....behalve 's morgens dan :X Uitslapen is het woord dat ze nog niet kent...
Goh slaapt ze dan zo lang Susie? Rayen gaat hier meestal rond 12 uur naar bed en slaapt dan anderhalf uur als ik geluk heb.
Tot enkele maanden geleden nam ik hem daarna nog mee in ons bed, want dan riep hij altijd "tietje, slapen" :@ Maar ik ben dat zo beu dat ik daarmee gestopt ben.
Als hij na die anderhalf uur nog niet volledig uitgerust is dan gaat hij 's avonds vroeger naar bed.

Die voorstelling begint om 2 uur dus dan kunnen we mooi redden, en er is ook nog een voorstelling die om 4 uur begint.
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')