quote:
Beter een goede buur dan een verre vriend...quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:18 schreef Rezania het volgende:
Die buren.Godverdomme, wat een idioten.
Whehe.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:19 schreef yulian het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre vriend...
Oh wacht
Zo gaat dat op vandaag...quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:22 schreef padlarf het volgende:
Wat voor zieke kronkel zit er overigens in je kop als je eerste gedachte bij iemand die een foto maakt van een kind pedo is?
Hoezo? Wij vinden dat overvallers dood moeten en een pedosexueel heeft minder rechten.quote:
Nee, de heksenjachten op pedo's die zijn vaak nog erger dan de mensen in kwestie. Eenmaal het woordje pedofiel of seksueel op voorhoofd en je komt er nier meer vanaf, vaker ten onrechte dan terecht. Maar zelfs als een pedoseksueel die dus ook echt in de fout is gegaan, dan is een heksenjacht niet de oplossing en eerder hypocriet en dom.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:21 schreef Xaryna het volgende:
Het is dat deze man onschuldig was, maar als hij echt seksuele foto's van die kinderen had gemaakt om keihard op te fappen, dan vonden vele van jullie die mensen helden.
Grote woorden voor iemand die niet kan lezenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lukte het je nu echt niet om iets leukers te bedenken?
Sorry man
Man man, als er niet had bijgestaan dat na onderzoek de man geen pedo bleek had je staan juichen. Hoeveel boter heb je op je kop kerel ?quote:
Ik vermoed dat de cijfers mbt eigenrichting in landen met zo'n 'verschrikkelijk soft rechtssysteem' nog wel eens lager konden liggen dan in landen waar strenger gestraft wordt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel wat jij bedoelt, maar snap jij wat ik bedoel?
Welke grote woorden? Ow wacht je kan niet meer dan tien woorden in een posting stoppen? Ga lekker in onz mensen belachelijk makenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Grote woorden voor iemand die niet kan lezen
Die onzin die je uitkraamt suggereert dat inderdaad vrij hard.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:38 schreef opgebaarde het volgende:
Ow wacht, jij dacht (...) dat ik gemist had dat die man onschuldig was...
quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:26 schreef opgebaarde het volgende:
Ik begrijp niet wat de fokkers op zijn dood aan te merken hebben
Dit. http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-bristol-24623582quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:39 schreef De_Coulance het volgende:
Lijkt meer op een racistische aanval van debielen.
Communiceer je altijd zo op de man? Wil niet weten hoe jij je moeder 's-ochtends aanspreekt als ze je wakker maakt voor je school of omdat ze je huiswerk niet snapt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die onzin die je uitkraamt suggereert dat inderdaad vrij hard.
Geen man.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Man man, als er niet had bijgestaan dat na onderzoek de man geen pedo bleek had je staan juichen. Hoeveel boter heb je op je kop kerel ?
Nee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:21 schreef Xaryna het volgende:
Het is dat deze man onschuldig was, maar als hij echt seksuele foto's van die kinderen had gemaakt om keihard op te fappen, dan vonden vele van jullie die mensen helden.
Er zit nog wel een verschil tussen mensen die op internet hun frustraties uiten en mensen die daadwerkelijk dit soort zaken doen. Hoewel de rellen in Deventer onlangs wel een voorbeeld zijn van de manier waarop pedo's als rode lap werken op tokkies.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Mensen die dit verbaast hebben nog nooit de reacties op telegraaf.nl of geenstijl.nl gelezen. Kan in Nederland ook zomaar gebeuren.
Of die vrouw die werd belaagd bij die zwarte piet demo zaterdag. Het gaat ook niet direct om die mensen die iets op internet kwakken, maar meer om mensen die dat dan lezen of horen op straat en dat als norm gaan zien. Het zijn vaak de meelopers die de daad plegen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit nog wel een verschil tussen mensen die op internet hun frustraties uiten en mensen die daadwerkelijk dit soort zaken doen. Hoewel de rellen in Deventer onlangs wel een voorbeeld zijn van de manier waarop pedo's als rode lap werken op tokkies.
Het overtrof bijna een zwarte vrouw op het Malieveldquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:57 schreef arjan1112 het volgende:
een wonder dat dit nog niet in Nederland is gebeurt
Zonet nog op pownews. Die vrouw die een pro zwartepieten-demonstratie zogenaamd verstoorde. Domme, enge haat was haar deel. Ze moest maar "opkankeren naar Papoea", en meer van dat soort teksten. Het zat dicht tegen een molestatie aan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Mensen die dit verbaast hebben nog nooit de reacties op telegraaf.nl of geenstijl.nl gelezen. Kan in Nederland ook zomaar gebeuren.
Het gaat nergens meer overquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Zonet nog op pownews. Die vrouw die een pro zwartepieten-demonstratie zogenaamd verstoorde. Domme, enge haat was haar deel. Ze moest maar "opkankeren naar Papoea", en meer van dat soort teksten. Het zat dicht tegen een molestatie aan.
Uit interesse, enig idee welk wijk in Bristol dit heeft plaatsgevonden? (Kan het in het bronartikel zo snel niet vinden.)quote:
Ik ben niet zo bekend daar. Is dat een slechte wijk?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Uit interesse, enig idee welk wijk in Bristol dit heeft plaatsgevonden? (Kan het in het bronartikel zo snel niet vinden.)
EDIT: Ah, Brislington blijkbaar.
Ik kom eigenlijk nooit aan die kant van de stad, dus ik zou het niet durven zeggen. Wel zijn studenten daar redelijk schaars volgens mij, aangezien de universiteiten in het centrum en ten noord-oosten van Bristol zitten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend daar. Is dat een slechte wijk?
Dat is gewoon de onderklasse. Heb je er honderdduizenden van in ieder land westers land. Het is hetzelfde type volk dat in Griekenland de markten op gaat om kramen van buitenlanders te slopen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:30 schreef Morrigan het volgende:
What...the.... fuck....
Hoe ziek moet je in je hoofd zijn om iemand levend te verbranden.
Mede mogelijk door MSM en "think of the children" mentaliteit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef Interloper het volgende:
Zie hier de geneugtes van de pedo-paranoia. Een groot succesverhaal
Precies!quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:21 schreef Xaryna het volgende:
Vreemd genoeg denk ik dat ook idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de cijfers mbt eigenrichting in landen met zo'n 'verschrikkelijk soft rechtssysteem' nog wel eens lager konden liggen dan in landen waar strenger gestraft wordt.
Godnondeju.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om verwarring te voorkomen: de reden hiervoor zijn de D66 rechters. Omdat deze 'rechters' het vertrouwen in de rechtstaat hebben afgebroken en jarenlang criminelen en pedofielen na een tikje op de vingers weer op straat hebben gezet, vinden mensen het nodig om het recht in eigen hand te nemen. Om hun kinderen te beschermen. Want politie en 'rechtstaat' laten dit na.
Deze man is een onschuldig slachtoffer van dit 'daders eerst' beleid. Die Tokkies handelden uit niets dan goede bedoelingen.
Helaas een teken des tijds: superdomme, bevooroordeelde, racistische randdebielen met het IQ van een pantoffeldiertje, die helaas menen zonder enige kennis van zaken recht te hebben op een "mening".quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Zonet nog op pownews. Die vrouw die een pro zwartepieten-demonstratie zogenaamd verstoorde. Domme, enge haat was haar deel. Ze moest maar "opkankeren naar Papoea", en meer van dat soort teksten. Het zat dicht tegen een molestatie aan.
Natuurlijk wel de ultieme democratie hè. Het recht op racisme, vooroordelen, kortzichtigheid etc. opeisen...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas een teken des tijds: superdomme, bevooroordeelde, racistische randdebielen met het IQ van een pantoffeldiertje, die helaas menen zonder enige kennis van zaken recht te hebben op een "mening".
Ik word er zo langzamerhand kotsmisselijk van.
Ja, en ik kan het niet helpen, maar het lijkt toch echt wel steeds erger te worden. "quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel de ultieme democratie hè. Het recht op racisme, vooroordelen, kortzichtigheid etc. opeisen...
Ja, ik kom dat soort mensen over het algemeen niet tegen, volgens mij, waar ze die steeds weer vandaan halen is mij een raadsel... of ze verzinnen het gewoon zelf?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, en ik kan het niet helpen, maar het lijkt toch echt wel steeds erger te worden. "
Als je alleen al dat oliedomme geblaat ziet dagelijks op de site van de Telegrof...
Goeie vraag...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik kom dat soort mensen over het algemeen niet tegen, volgens mij, waar ze die steeds weer vandaan halen is mij een raadsel... of ze verzinnen het gewoon zelf?
Ach, heel simpel toch, als je meent dat maar liefst de helft van de bevolking "hoogopgeleid" is of zou moeten zijn, dan kan dat niveau van "hoogopgeleid" toch niet al te hoog liggen.quote:Ondanks dat Nederland zich graag aanprijst als een land waarvan het gemiddelde opleidingsniveau relatief gesproken vrij hoog ligt, lopen er legio randmongolen in de ronde iig.
Het is mij allemaal een raadsel, statistisch gezien kom je wel eens van het soort bosapen tegen irl, die zo posten op die sites van de Televaag & GS (ik bedoel het zou zo maar je collega kunnen zijn bwvs), en je kunt het er wrs niet vanaf zien of zo...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Goeie vraag...
[..]
Ach, heel simpel toch, als je meent dat maar liefst de helft van de bevolking "hoogopgeleid" is of zou moeten zijn, dan kan dat niveau van "hoogopgeleid" toch niet al te hoog liggen.
Je kunt een redenering opbouwen dat dit soort moordlustige eigenrichting de schuld is van een ideologie die het goedpraat met de rechtvaardiging dat justitie niet streng genoeg straft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meest omstreden post op FOK! van de week-award (categorie forum) gaat naar....
Lodewijk XIV.
Gefeliciteerd, mien jong.
yvonne, kan deze user een tagje krijgen?
Lodewijk zie ik nog niet helemaal als representant van die ideologie eigenlijk, maar in feite is die ideologie ook de ideologie van het neoliberalisme hè...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt een redenering opbouwen dat dit soort moordlustige eigenrichting de schuld is van een ideologie die het goedpraat met de rechtvaardiging dat justitie niet streng genoeg straft.
die overigens steeds meer opschuift...dieper de extreemrechtse duisternis in.
Ja, dat recht hebben ze en mogen ze gelukkig ook opeisen. Net zoals iedere andere randdebiel met een mening.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel de ultieme democratie hè. Het recht op racisme, vooroordelen, kortzichtigheid etc. opeisen...
http://www.bristolpost.co(...)y.html#ixzz2j4K2Q6tyquote:"There were about 20 people out there all having a say. They had him down as a 100 per cent paedophile.
De barricaden op gaan voor racisme.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:12 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ja, dat recht hebben ze en mogen ze gelukkig ook opeisen. Net zoals iedere andere randdebiel met een mening.
Is geen hetze tegen LXIV. Hoe kom je daar nu weer bij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:15 schreef paddy het volgende:
Het is mooi geweest. We gaan hier niet als ellendelingen een hetze tegen een user beginnen.
En nu weer een geval waarvan ik denk dat degenen die hier aan mee hebben gedaan door die hetze op te zetten gewoon medeschuldig zijn. Waren de twee daders alleen? Of stonden die 20 mensen waar het nieuwsbericht het over heeft ook te kijken?
[..]
http://www.bristolpost.co(...)y.html#ixzz2j4K2Q6ty
Hallo?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:18 schreef paddy het volgende:
Waren de daders alleen? Of waren er meer mensen aanwezig? Die zijn dan niet onschuldig wanneer ze niets deden om de mannen van hun daad te weerhouden
Dan kan ik het nog wel ziek vinden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:16 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is gewoon de onderklasse. Heb je er honderdduizenden van in ieder land westers land. Het is hetzelfde type volk dat in Griekenland de markten op gaat om kramen van buitenlanders te slopen.
Gast, serieusquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:56 schreef Bluesdude het volgende:
Maar iemand zonder bewijs van schuld lynchen doet me denken aan wat op het Malieveld gebeurde met een papoea-vrouw.
Ik vond ook wel dat een zekere user wiens naam mij verboden is te noemen toch credits verdiende, ondanks zijn extreemrechtse neigingen. Ze leken ook eerder op complottheoriecontructies.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hallo?
Geen hetze tegen Lodewijk, hier op FOK! kijken de mensen al meer dan 10 jaar tegen elkaar aan in discussies, soms gaan die van dik hout zaagt men planken, maar uiteindelijk hebben we elkaar allemaal nodig, dat begrijpt Lodewijk ook.
Niet zo neurotisch doen aub.
Ik denk toch wel (althans zo ken ik hem) dat als hij er dieper over nadenkt de boel wel nuanceert... Ik geloof nooit dat hij morgen achter een bewering kan staan dat de moord in dit geval in feite uit goede bedoelingen is voort gekomen vanwege D66-achtige rechters ook in de UK... en dat zij dus de eigenlijke schuldigen zijn van de moord op deze onschuldige.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:41 schreef Bluesdude het volgende:
Ja
[..]
Ik vond ook wel dat een zekere user wiens naam mij verboden is te noemen toch credits verdiende, ondanks zijn extreemrechtse neigingen. Ze leken ook eerder op complottheoriecontructies.
Maar nu met het verdedigen van een moord vind ik die user -wiens naam ik niet mag noemen- toch echt te ver gaan. Dit is meer een geweldvergoeilijkingcontructie. Vandaar mijn hardere beoordeling.
Het is prima als iemand betoogt dat de kwalificatie extreemrechts niet klopt. Vooral doen... dan komt er zo mogelijk een zinnige diskussie over het verschil tussen extreemrechts en rigide rechts
Welke racismekaart. Die jij net op tafel gooit? Jij speelt die... Ik niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:31 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Gast, serieus... Ga je nu de "ZOMG racism everywhere"-kaart hier spelen middels zo'n draak van een vergelijking?
Wie is jullie ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:59 schreef paddy het volgende:
Nu ben ik erg nieuwsgierig naar een bron waardoor jullie overtuigd zijn van racisme.
quote ik jou dan? Er zijn meer users hier die beweren dat de daad uit racistische gronden gedaan is. Ik kan daar geen enkele bron over vinden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 03:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is jullie ?
Bedoel je dat ik daarbij hoor? Ik reageerde op een user - wiens naam ik niet mag noemen van jou- en ik had het toch echt niet over racisme bij die moord in Engeland.
Ik weet daar veel te weinig van af.
Wat jij in de "VN vs ZP" reeks in jouw discussie met o.a. Jian voortdurend op racisme als hoofdmotief zit te steken, terwijl ze waarschijnlijk eerder voor het feit dat ze voor zo'n drammende anti-pieten-protestant werd aangezien op de korrel is genomen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:52 schreef Bluesdude het volgende:
Welke racismekaart. Die jij net op tafel gooit? Jij speelt die... Ik niet.
Het viel me in dat rigiderechts op het malieveld iemand veroordeelde zonder bewijzen en zonder haar woorden serieus te nemen.
Erhm, nee. Die daders waren er niet op voorhand van het oordeel overtuigd dat de buurman een pedo was; die overtuiging kregen ze pas nadat ze zagen dat hij foto's van de buurkinders had genomen. Een foutief oordeel op basis van actie; reactief dus.quote:Dat is ook wat de moordenaars in Engeland deden.
Ik mis de motieven in die vgl...quote:De 'gespeelde kaart" is dus.... vooroordelen+agressie = iemand onterecht beschuldigen
Mmmm...ik mis een gedeelte. Kinderen vernielden zijn bloemen. Denk herhaaldelijk, anders ging hij er geen foto's van maken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 03:24 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Wat jij in de "VN vs ZP" reeks in jouw discussie met o.a. Jian voortdurend op racisme als hoofdmotief zit te steken, terwijl ze waarschijnlijk eerder voor het feit dat ze voor zo'n drammende anti-pieten-protestant werd aangezien op de korrel is genomen.
[..]
Erhm, nee. Die daders waren er niet op voorhand van het oordeel overtuigd dat de buurman een pedo was; die overtuiging kregen ze pas nadat ze zagen dat hij foto's van de buurkinders had genomen. Een foutief oordeel op basis van actie; reactief dus.
[..]
Ik mis de motieven in die vgl...
In niet westerse landen is het vaak zelfs de meerderheid.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan kan ik het nog wel ziek vinden.
Verder denk ik dat dit soort debielen ook in niet westerse landen zijn.
quote:
Kortom: je mag altijd eigen rechter spelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenrichting is prima als de rechtsstaat duidelijk faalt, zoals hier. Maar dan moet je wel de juiste persoon pakken. Nu mogen ze heel, heel lang op de blaren zitten.
Een falende rechtspraak is ook totaal geen subjectief begrip ofzo...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenrichting is prima als de rechtsstaat duidelijk faalt, zoals hier. Maar dan moet je wel de juiste persoon pakken. Nu mogen ze heel, heel lang op de blaren zitten.
In landen waar streng gestraft wordt worden veel fouten gemaakt en de burgerbevolking zelden beschermd. Sterker nog; In dergelijke landen loop je als onschuldige burger een veel hoger risico gemarteld, vermoord of levenslang achter de tralies gezet te worden dan als crimineel. Schijnt iets met 'machtswellust' en 'corruptie' te maken te hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de cijfers mbt eigenrichting in landen met zo'n 'verschrikkelijk soft rechtssysteem' nog wel eens lager konden liggen dan in landen waar strenger gestraft wordt.
Persoonlijk vond ik de anti-pieten in Debat op 2 een stuk irritanter en schreeuweriger dan de pro-pieten daar. Die laatsten konden geen zin afmaken zonder letterlijk door de anti-pieten overschreeuwd te worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Dit is de Engelse variant van dat gekke volk dat hier bij P&W en Debat op 2 kwam opdagen.
Mmm.. Zou het? Ik kan me ook nog die vrouw herinneren in Duitsland die bij een kerstmarkt een kind aanreed die tussen geparkeerde auto's uit kwam rennen de straat op. Ook al reed ze stapvoets, ze kon het kind niet meer ontwijken. Kind was licht gewond. Vrouw is door omstanders uit de auto getrokken en zwaar mishandeld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:46 schreef Re het volgende:
tsja, dat is wat de war on pedo's, voor uitwerking heeft op het voetvolk...
Het probleem met mensen die aan dergelijke eigenrichting doen of het prima vinden, is dat ze compleet achterlijk zijn en ze het helemaal voor zichzelf doen. Die komen dan bijvoorbeeld met het idee dat de rechtsstaat faalt wanneer een onschuldige man naar huis wordt gestuurd wanneer van zijn onschuld gebleken is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Het hele concept van eigenrichting zorgt altijd voor onschuldige slachtoffers, omdat het krachtige publiek gefinanicieerde controleer/bewijsvoering mechanisme ontbreekt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Ben het hier helemaal mee eens. Heb nu twee voorbeelden meegemaakt waardoor een gezin volledig onterecht kapot is gemaakt. Media speelt daar ook een rol in door het vooroordeel van de journalist door te laten sijpelen in het nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het hele concept van eigenrichting zorgt altijd voor onschuldige slachtoffers
Het gaat om kinderen. Tokkies draaien door zodra het om kinderen of knuffelige beestjes gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm.. Zou het? Ik kan me ook nog die vrouw herinneren in Duitsland die bij een kerstmarkt een kind aanreed die tussen geparkeerde auto's uit kwam rennen de straat op. Ook al reed ze stapvoets, ze kon het kind niet meer ontwijken. Kind was licht gewond. Vrouw is door omstanders uit de auto getrokken en zwaar mishandeld.
Het gaat om eigenrichting, niet zo zeer om pedo's.
Ken jij de rechtspraak in engeland goed dat je dat allemaal weet of lees je hier half mee en denk je dat het om Nederland gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:
Maar als hij nou wel een pedo was, was het dan terecht geweest? De politie doet tenslotte niets en van de rechter moet hij hooguit een weekend schoffelen. Dat weet iedereen,
Ik weet niet hoe het recht in Engeland is dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:
Maar als hij nou wel een pedo was, was het dan terecht geweest? De politie doet tenslotte niets en van de rechter moet hij hooguit een weekend schoffelen. Dat weet iedereen,
Ik vind ook dat pedofielen die het ook echt uitvoeren de doodstraf van mij mogen krijgen. Van kinderen blijf je af..quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, de heksenjachten op pedo's die zijn vaak nog erger dan de mensen in kwestie. Eenmaal het woordje pedofiel of seksueel op voorhoofd en je komt er nier meer vanaf, vaker ten onrechte dan terecht. Maar zelfs als een pedoseksueel die dus ook echt in de fout is gegaan, dan is een heksenjacht niet de oplossing en eerder hypocriet en dom.
Ik weet dat gewoon. Dankzij de EU hebben dit soort lui vrij spel. En dat een paar mensen dan besluiten iets te doen dat jammer genoeg een beetje onnodig bleek te zijn is erg jammer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ken jij de rechtspraak in engeland goed dat je dat allemaal weet of lees je hier half mee en denk je dat het om Nederland gaat.
Ik ben tegen de doodstraf. Om welke reden dan ook. Ik ben dus niet tegen zwaardere straffen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:48 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind ook dat pedofielen die het ook echt uitvoeren de doodstraf van mij mogen krijgen. Van kinderen blijf je af..
Het probleem is dat het er zoveel zijn... helaas...quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik word zo moe van al die domme mensen in de wereld. Lijkt ook wel alsof ze steeds mondiger worden en meer invloed krijgen.
Dus laten we ze maar steeds weer na een paar jaartjes (MAX!!!) vrijkomen, waarna je er zeker van kan zijn dat er ooit weer iets zal gebeuren? Of wat was jouw oplossing dan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen de doodstraf. Om welke reden dan ook. Ik ben dus niet tegen zwaardere straffen.
Zoals ik al zei: ik ben niet tegen zwaardere straffenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus laten we ze maar steeds weer na een paar jaartjes (MAX!!!) vrijkomen, waarna je er zeker van kan zijn dat er ooit weer iets zal gebeuren? Of wat was jouw oplossing dan?
Maar ja, van deze kerel weten we het niet zeker. Er zal geen onderzoek komen. Er komt geen rechtzaak. Dus kun je dan echt ontkennen dat hij schuldig is?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik ben niet tegen zwaardere straffen
Maar dit geval is er 1. Er zijn meerdere gevallen waar een verdachte onschuldig blijkt te zijn aan kindermisbruik.
Euh, ja?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ja, van deze kerel weten we het niet zeker. Er zal geen onderzoek komen. Er komt geen rechtzaak. Dus kun je dan echt ontkennen dat hij schuldig is?
Even los van een lynchmob die de verkeerde te pakken hebben; zwaarder straffen wil niet per se zeggen ophangen of onthoofden. Wat mij betreft mogen pedoseksuelen minimaal 30, maximaal levenslang blijven zitten. Uiteraard afhankelijk van wat zij anderen hebben aangedaan. Maar een kind verkrachten is w.m.b. makkelijk 30 jaar zitten waardquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik ben niet tegen zwaardere straffen
Maar dit geval is er 1. Er zijn meerdere gevallen waar een verdachte onschuldig blijkt te zijn aan kindermisbruik.
Hoe goed is er onderzocht? DNA? Het zal wel bij kijken wat er op zijn sd kaart stond zijn gebleven. Dat is natuurlijk geen echt onderzoek.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:03 schreef Operc het volgende:
[..]
Euh, ja?![]()
Er is een onderzoek geweest, man bleek onschuldig.
De man was onschuldig na onderzoek toch?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ja, van deze kerel weten we het niet zeker. Er zal geen onderzoek komen. Er komt geen rechtzaak. Dus kun je dan echt ontkennen dat hij schuldig is?
Want omdat mensen de politie bellen wegens een man die foto's maakt van kinderen die zijn tuin slopen moet die man meteen een DNA onderzoek ondergaan? En waar zou je dat DNA precies mee willen vergelijken dan? Met mogelijke sporen op zijn bloemetjes?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe goed is er onderzocht? DNA? Het zal wel bij kijken wat er op zijn sd kaart stond zijn gebleven. Dat is natuurlijk geen echt onderzoek.
Kloptquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:06 schreef paddy het volgende:
[..]
De man was onschuldig na onderzoek toch?
Alle kinderen uit de buurt moeten dan uiteraard ook vaginaal en rectaal worden onderzocht door de politie. Kinderen durven er vaak niet over te praten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:09 schreef Operc het volgende:
[..]
Want omdat mensen de politie bellen wegens een man die foto's maakt van kinderen die zijn tuin slopen moet die man meteen een DNA onderzoek ondergaan? En waar zou je dat DNA precies mee willen vergelijken dan? Met mogelijke sporen op zijn bloemetjes?
Ik denk dat het lastige van zwaarder straffen hem zit in de vergelijkingen met andere delicten. Als kinderverkrachting 30 jaar - levenslang waard is, wat geef je dan voor moord? En wat voor dubbele moord, massa moord etcetera.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Even los van een lynchmob die de verkeerde te pakken hebben; zwaarder straffen wil niet per se zeggen ophangen of onthoofden. Wat mij betreft mogen pedoseksuelen minimaal 30, maximaal levenslang blijven zitten. Uiteraard afhankelijk van wat zij anderen hebben aangedaan. Maar een kind verkrachten is w.m.b. makkelijk 30 jaar zitten waard
Het is een beetje offtopic, maar ik vraag dit omdat ik merk dat FOK!kers over het algemeen (dus niet jij persoonlijk) pedoseksualiteit ontzettend bagatelliseren en bestempelen als iets waarvoor 5 jaar voldoende zou zijn.
Dan vergeten ze alleen even dat de slachtoffers hier hun hele leven last van hebben, en het ze tot een compleet andere persoon vormt; vaak met zeer negatieve gedachtes. Dan heb je gewoon een ander mensenleven kapotgemaakt, en zou diegene daarvoor moeten boeten.
De milde straffen in Nederland zijn daarmee vergeleken echt he-le-maal niets...
Wat staat er dan op het per ongeluk tegen een onoplettend kind opbotsen in een winkelstraat? Een jaartje of 5quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Even los van een lynchmob die de verkeerde te pakken hebben; zwaarder straffen wil niet per se zeggen ophangen of onthoofden. Wat mij betreft mogen pedoseksuelen minimaal 30, maximaal levenslang blijven zitten. Uiteraard afhankelijk van wat zij anderen hebben aangedaan. Maar een kind verkrachten is w.m.b. makkelijk 30 jaar zitten waard
Het zijn niet zozeer de milde straffen, het is volgens mij vooral dat Onze Lieve Heer sinds de jaren '70 door zijn uitdeelzak gezond verstand heen is.quote:De milde straffen in Nederland zijn daarmee vergeleken echt he-le-maal niets...
Ik zal zeker niet ontkennen dat de prioriteiten in ons land - in mijn ogen - helemaal verkeerd liggen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:13 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastige van zwaarder straffen hem zit in de vergelijkingen met andere delicten. Als kinderverkrachting 30 jaar - levenslang waard is, wat geef je dan voor moord? En wat voor dubbele moord, massa moord etcetera.
Hoe hard het ook klinkt, in een verkrachtingszaak vallen geen doden. Kun je iemand die zo'n misdrijf pleegt dan even zwaar of zwaarder straffen als een dader die wel iemand gedood heeft? Ikzelf heb geen antwoord op zulke vragen trouwens.
Dit bedoelde ik dus met mijn eerdere post m.b.t. bagatelliseren. Je trekt dingen compleet uit zijn verband!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:20 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Wat staat er dan op het per ongeluk tegen een onoplettend kind opbotsen in een winkelstraat? Een jaartje of 5?
Ik geef je daar helemal gelijk in, de gevolgen voor het slachtoffer moeten zeker niet onderschat worden. De vraagt blijft wel, is mentaal kapot en vernietigd erger dan sterven? Als we als maatschappij vinden van niet, dan moet de straf voor moord hoger zijn en, als we even aannemen dat de doodstraf niet opnieuw wordt ingevoerd, wordt 30 jaar- tot levenslang voor verkrachting een lastige. Als we vinden dat het wel erger is dan sterven, dan zou moord lichter bestraft moeten worden en rijst de vraag: Zou dit ertoe kunnen leiden dat verkrachters hun slachtoffers vermoorden wegens strafvermindering? (Al klinkt dit nogal luguber natuurlijk.)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet ontkennen dat de prioriteiten in ons land - in mijn ogen - helemaal verkeerd liggen.
Ja, ook moord zou zwaarder bestraft moeten worden vind ik. Maar vergeleken met verkrachting en misbruik is dat gelukkig nog wel iets wat men ervoor opgelegd krijgt.
Jij zegt er vallen geen doden, ik zeg mensen worden mentaal kapotgemaakt en vernietigd.
Worden psychologen niet gebruikt in de rechtzaal om te getuigen over de geestelijke problemen van de slachtoffers? (Ik heb geen flauw idee of dat gebeurt, misschien weet jij daar meer over.)quote:Misschien heeft het te maken met de omgeving waarin ik leef, waarin ik heel veel mensen psychotisch heb gezien worden n.a.v. misbruik. Iets wat de meeste kennelijk niet meemaken (en gelukkig maar). Ben er dus zeer emotioneel bij betrokken.
Maar het valt niet te ontkennen hoe groot de impact van verkrachting en misbruik is.
Wat mij dan verbaast is: Waarom kunnen we wel psychologen gebruiken om te beoordelen of een moordenaar of verkrachter vrij mag komen, of overgeplaatst moet worden naar een andere (meestal softere) instelling, maar kunnen deze niet beoordelen wat voor een klap slachtoffertjes te verduren krijgen van deze zeer, zeer, zieke individuen?
De maatschappelijke tendens is meer om zulke dingen te upplayen. Zelfs zijne excellentie Fred Teeven springt te pas en te onpas in om een duit in het zakje te doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik dus met mijn eerdere post m.b.t. bagatelliseren. Je trekt dingen compleet uit zijn verband!
Helaas is werkelijke misbruik, of zelfs moord, zeer moeilijk te bewijzen i.v.m. gebrekkige bewijslast. Maar ook in gevallen waarbij het bewijs er van alle kanten uitpuilt, wordt het weer personen zoals jou ge-downplayed. Zeer jammer dit
Dit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
De maatschappelijke tendens is meer om zulke dingen te upplayen. Zelfs zijne excellentie Fred Teeven springt te pas en te onpas in om een duit in het zakje te doen.
Ik heb volgens mij helemaal geen bewezenverklaring "gedownplayd", en bovendien heb je het nu ineens over moord waar het hiervoor nog over verkrachting ging. Dat onderscheid is voor de rechtspraak wel het nuanceren waard.
Weet jij het?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:41 schreef Elan het volgende:
Hoeveel pedo's gaan jaarlijks vrijuit in de UK?
Mentaal kapot erger dan sterven, daar zijn de meningen erg over verdeeld. Zeer afhankelijk van hoe groot de verschrikking is wat je hebt meegemaakt. Mensen die jarenlang misbruikt zijn en gewoon echt helemaal kapotgemaakt zijn, zullen eerder geneigd zijn naar 'ja' denk ik. Maar dat is niet mijn positie om te zeggen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik geef je daar helemal gelijk in, de gevolgen voor het slachtoffer moeten zeker niet onderschat worden. De vraagt blijft wel, is mentaal kapot en vernietigd erger dan sterven? Als we als maatschappij vinden van niet, dan moet de straf voor moord hoger zijn en, als we even aannemen dat de doodstraf niet opnieuw wordt ingevoerd, wordt 30 jaar- tot levenslang voor verkrachting een lastige. Als we vinden dat het wel erger is dan sterven, dan zou moord lichter bestraft moeten worden en rijst de vraag: Zou dit ertoe kunnen leiden dat verkrachters hun slachtoffers vermoorden wegens strafvermindering? (Al klinkt dit nogal luguber natuurlijk.)
In de rechtbanken ben ik niet, het is niet dat ik dit professioneel doe of zo. Dus dat weet ik niet. Ik neem aan van wel, want slachtoffers zoeken relatief vaak psychologisch hulp, hoe moeilijk dit ook wordt gemaakt voor hen door anderen.quote:[..]
Worden psychologen niet gebruikt in de rechtzaal om te getuigen over de geestelijke problemen van de slachtoffers? (Ik heb geen flauw idee of dat gebeurt, misschien weet jij daar meer over.)
Verder interessante post trouwens.
Ik heb het niet over moord, ik zei "of zelfs moord" om aan te geven dat ik niet vind dat verkrachting de bovenhand moet krijgen boven moord. Ik betrek het er als ware bij, wat je wil.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
De maatschappelijke tendens is meer om zulke dingen te upplayen. Zelfs zijne excellentie Fred Teeven springt te pas en te onpas in om een duit in het zakje te doen.
Ik heb volgens mij helemaal geen bewezenverklaring "gedownplayd", en bovendien heb je het nu ineens over moord waar het hiervoor nog over verkrachting ging. Dat onderscheid is voor de rechtspraak wel het nuanceren waard.
quote:Benno Larue is een zwemleraar in 2010 schuldig bevonden aan drie gevallen van gedwongen ontucht (aanranding), en nog 37 gevallen van ontucht, met minderjarige meisjes.
Ook weer foto's. Er staat niet bij of dit seksuele foto's waren, dus wellicht was hij ook gewoon in het park. Voor zijn eigen gerief, whatever, hij doet maar. als je het nou daar bij laat is er niets aan de hand, want je doet een ander niets aan!quote:Hij werd verdacht van onzedelijk gedrag met minderjarigen. De zwemleraar koos bewust voor kinderen met een handicap en kinderen met watervrees. Op vijf computers, harde schijven en USB-sticks waren tienduizenden foto's van zeker 98 meisjes van tussen de 5 en 16 jaar gevonden.
Dit is wat ik bedoel met dat men er mee wegkomt, en ze toch wel weer de fout ingaan. Ik geloof echt niet dat dit een 'incident' was. Pedoseksuelen zijn gewoon zwaargetikt.quote:In 2004 waren er klachten over mogelijk ongewenst gedrag van de zwemleraar. De politie had toen onvoldoende bewijs voor verdenking van strafbare feiten.
Oh, het was mild... Dat is inderdaad strafvermindering waard. Gewoon met je gore poten langs haar 'plassertje', moet kunnen joh. Die kinderen kunnen toch niet voor zichzelf denken. Dat zo'n persoon zo'n client niet gewoon afwijst uberhaupt. Of op zijn minst iets minder je best doenquote:Volgens zijn advocaat zou het gaan om 'milde vormen' van ontucht bij minder dan 10 meisjes.
Hij zocht tenminste nog hulp, maar hij is oud zat om ondanks dat gewoon niet aan kinderen te gaan zitten. Maar het feit dat instanties hierin ook hebben gefaald, is nog een reden waarom men zoals ik weinig vertrouwen heeft in een goede gang van zaken, en boven alles: Gerechtigheid.quote:De advocaat van Larue, Pieter van der Kruijs, liet in een interview met de Volkskrant weten dat zijn cliënt drie keer hulp had gezocht om te leren omgaan met zijn pedoseksuele gevoelens. Medio jaren 90 bij de Rutgers Stichting, jaren later bij de verslavingsinstelling Novadic-Kentron. In beide gevallen leidde dit niet tot behandeling.
Hahahahahaha. Sorry, maar hier valt verder toch geen zinnig woord over te zeggen? Och arme, hij kwam in de media... Zijn leven is voorbij...quote:Op 26 mei 2011 veroordeelde het gerechtshof in Den Bosch Larue tot zes jaar gevangenisstraf. Dat het gerechtshof lager uitkwam dan de rechtbank en het OM werd o.a. gemotiveerd met het rekening houden met de vele publiciteit, waar Larue onder geleden heeft.
Ik las daar toch echt dat er onvoldoende bewijs was, hetgeen te meer gestaafd werd door de term mogelijk. Het maakt niet wat jij gelooft, het gaat om wettig en overtuigend bewijs, en dat was er niet dus blijven het (waardeloze) aannames. Om die ongefundeerde aannames nu te extrapoleren naar de maatschappij in al zijn diversiteit is wmb. echt een brug te ver.quote:Dit is wat ik bedoel met dat men er mee wegkomt, en ze toch wel weer de fout ingaan. Ik geloof echt niet dat dit een 'incident' was. Pedoseksuelen zijn gewoon zwaargetikt.
Pieter Bouman, de regisseur van Hans Teeuwen en mannetje van de radio, werd valselijk beschuldigd van het in bezit hebben van kinderporno door de Telegraaf. Raakte er vrienden door kwijt en heeft nog steeds de gevolgen. Die naam raak je niet meer kwijt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:16 schreef paddy het volgende:
Voor de slachtoffers is het pijnlijk om dat te horen, helemaal mee eens. Dat betekent niet dat het onwaar is. Hoe erg iemands daden ook zijn, het blijven altijd mensen. Verschrikkelijke mensen zo je wil, maar nog steeds mensen. Op het moment dat we een mens niet meer als een mens gaan zien, worden de gevolgen extremer dan we ons kunnen veroorloven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:02 schreef Drxx het volgende:
Een rechtstaat zal voor zo'n groep nooit de regels omgooien. Wellicht terecht, maar als er dan ook nog eens stemmen komen die zeggen dat pedoseksuelen 'ook maar mensen zijn', en een 'tweede kans verdienen' dan is dat gewoon een ongelofelijke harde trap na.
Ik lees ook veel berichten waarin staat dat de OvJ TBS heeft toegevoegd aan zijn eis wegens een onderzoek in het Pieter Baan Centrum. Natuurlijk kan iemand niet veroordeeld worden wegens een steekje los, er zal bewijs moeten zijn dat die persoon daadwerkelijk iets strafbaars heeft gedaan. Bij de strafmaat kan wel gekeken worden naar die psychische gesteldheid.quote:In de rechtbanken ben ik niet, het is niet dat ik dit professioneel doe of zo. Dus dat weet ik niet. Ik neem aan van wel, want slachtoffers zoeken relatief vaak psychologisch hulp, hoe moeilijk dit ook wordt gemaakt voor hen door anderen.
Maar ik lees niet vaak dat door het toedoen van één of ander professional iemand uiteindelijk alsnog vastzit. Integendeel; ik lees vaker dat er vormfouten zijn gemaakt waardoor zulke figuren ermee wegkomen.
Omdat het lang duurt zal hij wel schuldig zijn? Dit soort aannames gemaakt op onderbuikgevoelens zijn juist het probleem waardoor de persoon uit de OP is overleden.quote:En wellicht is mijn beeld verkleurd, maar zoals het voorbeeld van Ian Watkings (voormalige leadzanger van rockgroep Lostprophets) laat zien gebeurt het andersom wel! Die is de gevangenis uit en zit in een psychiatrisch ziekenhuis omdat hij 'suïcidaal' zou zijn.
Ja vind je het gek, je wordt verdacht van het verkrachten van baby's... Wellicht een slecht voorbeeld, want hij is nog niet veroordeeld. Maar het feit dat dit nog steeds speelt (inmiddels een jaar verder), lijkt mij voldoende om aan te nemen dat er meer speelt dan 'zomaar' een getuige die 'iets heeft gezien'.
Ook weer een vertekening in de nieuwsberichten. De gevallen waarin iemand wegens onvoldoende bewijs niet wordt opgepakt (en mogelijk ook niets gedaan heeft) en later niet opnieuw/voor de eerste keer de fout in gaan komen niet in het nieuws. Het zijn alleen de gevallen waarbij ze later alsnog worden opgepakt dat in het nieuws komt dat ze al eerder hommeles hadden met de politie.quote:Dit is wat ik bedoel met dat men er mee wegkomt, en ze toch wel weer de fout ingaan. Ik geloof echt niet dat dit een 'incident' was. Pedoseksuelen zijn gewoon zwaargetikt.
Iedereen heeft recht op een goede verdediging. Ook iemand die verdacht wordt van pedoseksualiteit. Ik zelf zou niet graag zijn advocaat zijn, maar ik ben blij dat er mensen zijn die ongeacht schuldig/onschuldig iemand willen verdedigen in de rechtbank.quote:Oh, het was mild... Dat is inderdaad strafvermindering waard. Gewoon met je gore poten langs haar 'plassertje', moet kunnen joh. Die kinderen kunnen toch niet voor zichzelf denken. Dat zo'n persoon zo'n client niet gewoon afwijst uberhaupt. Of op zijn minst iets minder je best doen
Over het wel of niet rechtvaardigen van strafvermindering wegens invloed van de media kun je lang praten natuurlijk, maar als iemand zijn straf heeft uitgezeten mag hij inderdaad vrij zijn. Dat hoort bij de Nederlandse rechtsstaat. Dat de straf te laag is kun je vinden, maar het raar vinden dat iemand na zijn straf uitgezeten te hebben vrijkomt gaat nergens over.quote:Hahahahahaha. Sorry, maar hier valt verder toch geen zinnig woord over te zeggen? Och arme, hij kwam in de media... Zijn leven is voorbij...
Helaas ben ik geen zoekkoning, maar ik weet zeker dat er topics voorbij zijn geweest waarbij men het nog heeft opgenomen voor de rechter(s). "Want hij heeft zijn straf uitgezeten, dus nu mag hij vrij zijn."
Hopelijk heeft niemand mijn tenlasteleggingen gelezen? Wat fijn om te horen zeg. Als het je niet bevalt kun je toch ook gewoon niets zeggen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:19 schreef regiliopeace het volgende:
Jezus wat een pleitnota voor een post Drxx. Om het leesbaar te maken moest hem op de buitenmuur projecteren. Hopelijk heeft niemand jouw gedetailleerde tenlasteleggingen gelezen.
Dit (vetgedrukte) bedoel ik dus met downplayen. En daarom ook mijn standpunt dat daders tegenwoordig meer begrip lijken te hebben dan slachtoffers. Soms zelfs meer rechten! Dan moet je het ook niet gek vinden dat het wel eens mis kan gaan getuige het artikel uit de OP.quote:Los van of ík bedenk of Benno L. vrijkomt, is dat wel wat hoort te gebeuren als hij zijn straf heeft uitgezeten. Daarna zal hij het al moeilijk genoeg krijgen met de oververtegenwoordiging aan onderbuiksprekers in Nederland, een straf voor onbepaalde tijd.
Ja dat klopt. Niet genoeg bewijs om erachteraan te gaan. Een simpel onderzoekje zit er niet meer in, immers het gaat hier over klachten; vermoedelijk van meerdere betrokkenen. Maar oké, het artikel is er kort over; er was volgens de politie onvoldoende aanleiding. Wij hebben daar geen inzage in, helaas.quote:Ik las daar toch echt dat er onvoldoende bewijs was, hetgeen te meer gestaafd werd door de term mogelijk. Het maakt niet wat jij gelooft, het gaat om wettig en overtuigend bewijs, en dat was er niet dus blijven het (waardeloze) aannames. Om die ongefundeerde aannames nu te extrapoleren naar de maatschappij in al zijn diversiteit is wmb. echt een brug te ver.
Eerstgenoemde ging meer om de zedendetails, niet om je post zelf. Het stuk dat aan Operc geadresseerd was heb ik inderdaad overgeslagen. Ik heb gewoon de energie niet om op al het geschreeuw te reageren, dus ik heb me beperkt tot de stukken die ik discussiewaardig achtte. De algemene tendens uit je post is me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hopelijk heeft niemand mijn tenlasteleggingen gelezen? Wat fijn om te horen zeg. Als het je niet bevalt kun je toch ook gewoon niets zeggen?
Oh, en trouwens, die 'rant' beslaat maar de helft van mijn post. De rest ging in op de post en vragen van Operc. Maar jij hebt zeker alleen maar snel het einde gescand?
[..]
Dit (vetgedrukte) bedoel ik dus met downplayen. En daarom ook mijn standpunt dat daders tegenwoordig meer begrip lijken te hebben dan slachtoffers. Soms zelfs meer rechten! Dan moet je het ook niet gek vinden dat het wel eens mis kan gaan getuige het artikel uit de OP.
"Heel erg wat jij, en kennelijk ook nog andere kinderen, hebben meegemaakt maar na 4 jaar gezeten te hebben verdient ie het weer om vrij te komen hoor. Want daarom."
Maar dat zie jij zelf echt niet? Het wordt juist allemaal geupplayed zeg je...
[..]
Ja dat klopt. Niet genoeg bewijs om erachteraan te gaan. Een simpel onderzoekje zit er niet meer in, immers het gaat hier over klachten; vermoedelijk van meerdere betrokkenen. Maar oké, het artikel is er kort over; er was volgens de politie onvoldoende aanleiding. Wij hebben daar geen inzage in, helaas.
Overigens raad ik je aan om mijn posts gewoon een keertje te lezen, en ook mijn eerdere posts. Nu komt het een beetje over alsof ik maar loop te schoppen tegen 'onschuldigen', en kom je met een klein stukje tekst waaruit dat zou moeten blijken.
Dat stukje wat jij citeert, dat stukje waarvan je zegt dat hij terecht vrijuit ging, is nou precies waarom men niet vaker naar de politie stapt. Je woord wordt toch niet geloofd, want je zou maar 's liegen om deze vent een slechte naam te geven!
Ja, ik weet dat dat ook voorkomt, maar lekker dan als jij het slachtoffer wordt van de daden van anderen.
Had je ook nog een mening verder of je het zelf nou wel/niet terecht vindt dan zo'n vent er met 6 jaar vanaf komt? Want het enige wat ik uit jouw post haal is precies wat ik hiervoor al zei: 'De wet zegt het, dus het is goed zo.'
Je weet dat je een eigen mening mag vormen hè? En wanneer er genoeg mensen zijn met een andere mening, kan een wet bijgesteld worden.
Wat voor info ontbreekt er volgens jou?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef Interv het volgende:
Geinig dat iedereen klakkeloos van dit verhaal uitgaat, volgens mij ontbreekt er nog veel info.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Voor de slachtoffers is het pijnlijk om dat te horen, helemaal mee eens. Dat betekent niet dat het onwaar is. Hoe erg iemands daden ook zijn, het blijven altijd mensen. Verschrikkelijke mensen zo je wil, maar nog steeds mensen. Op het moment dat we een mens niet meer als een mens gaan zien, worden de gevolgen extremer dan we ons kunnen veroorloven.
Even jullie reacties samen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:41 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Eerstgenoemde ging meer om de zedendetails, niet om je post zelf. Het stuk dat aan Operc geadresseerd was heb ik inderdaad overgeslagen. Ik heb gewoon de energie niet om op al het geschreeuw te reageren, dus ik heb me beperkt tot de stukken die ik discussiewaardig achtte. De algemene tendens uit je post is me wel duidelijk.
Als we dan eindelijk naar de inhoud kunnen:
Ja, ik weet dat ik een eigen mening mag vormen. Die heb ik ook, het is alleen niet de jouwe. Dat mag toch?
Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat ik hem schuldig acht omdat het lang duurt. Maar als het alleen maar een valse beschuldiging was geweest van iemand, dat echt compleet belachelijk en uit de lucht gegrepen was, dan had het denk ik niet zo lang geduurd nee.quote:Omdat het lang duurt zal hij wel schuldig zijn? Dit soort aannames gemaakt op onderbuikgevoelens zijn juist het probleem waardoor de persoon uit de OP is overleden.
Wat jij zegt klopt helemaal.quote:Ook weer een vertekening in de nieuwsberichten. De gevallen waarin iemand wegens onvoldoende bewijs niet wordt opgepakt (en mogelijk ook niets gedaan heeft) en later niet opnieuw/voor de eerste keer de fout in gaan komen niet in het nieuws. Het zijn alleen de gevallen waarbij ze later alsnog worden opgepakt dat in het nieuws komt dat ze al eerder hommeles hadden met de politie.
Weer een verschil van mening. Komen we inderdaad niet zomaar uit.quote:Iedereen heeft recht op een goede verdediging. Ook iemand die verdacht wordt van pedoseksualiteit. Ik zelf zou niet graag zijn advocaat zijn, maar ik ben blij dat er mensen zijn die ongeacht schuldig/onschuldig iemand willen verdedigen in de rechtbank.
Begrijp je mijn reactie wel?quote:Over het wel of niet rechtvaardigen van strafvermindering wegens invloed van de media kun je lang praten natuurlijk, maar als iemand zijn straf heeft uitgezeten mag hij inderdaad vrij zijn. Dat hoort bij de Nederlandse rechtsstaat. Dat de straf te laag is kun je vinden, maar het raar vinden dat iemand na zijn straf uitgezeten te hebben vrijkomt gaat nergens over.
Het zij zo.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:41 schreef regiliopeace het volgende:
Voor de rest gaan we het niet eens worden, dus het is zinloos dat ik daar allemaal afzonderlijke quootjes van ga maken.
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik denk niet dat ik er dan hetzelfde over zou denken als jij dat doet. Ik zie het rechtssysteem niet als een wraakmiddel om genoegdoening te geven aan slachtoffers, een systeem wat ze in Amerika wat meer hebben en waarvan het lijkt dat jij daar een voorstander van bent. Ik snap waarom, maar ik ben het er niet mee eens.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:32 schreef Drxx het volgende:
Even jullie reacties samen.
Het is duidelijk dat jullie hierin verschillen van mening dan ikzelf.
Zoals eerder gezegd zal dat ook veel te maken hebben met mijn emotionele betrokkenheid. Hoewel ik niets kan zeggen over jullie natuurlijk, ik ken jullie niet persoonlijk. Dat is dus een aanname van mijn kant.
Ik ben van mening dat zo'n persoon zijn 'mensheid' heeft verspeeld, en ik ben blij dat er nog genoeg mensen zijn die het eveneens zo zien.
Dat dat kan leiden tot onschuldige mensen die gelyncht worden; verschrikkelijk. Maar ik roep niemand op om verdachte pedoseksuelen te verhangen. Enkel meer begrip voor slachtoffers. In mijn geval betekent dat ook nog eens haat tegenover de daders.
Nogmaals; als je ziet wat voor een impact dit heeft op mensen, dan zou je het denk ik met mij eens zijn. Vandaar ook de aanname die ik eerder maakte hierover.
Inderdaad een aanname die ik niet snel zou maken. Argumenten tegen een dergelijke aanname zijn alle onschuldig veroordeelden die later vrij zijn gekomen. Sommigen hebben jaren vastgezeten, maar waren toch echt onschuldig.quote:Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat ik hem schuldig acht omdat het lang duurt. Maar als het alleen maar een valse beschuldiging was geweest van iemand, dat echt compleet belachelijk en uit de lucht gegrepen was, dan had het denk ik niet zo lang geduurd nee.
Dat het überhaupt zolang duurt zegt mij wel dat er IETS speelt. Iets dat serieus het overwegen waard was.
Is dat een aanname die niet gemaakt kan worden volgens jou?
Maar toegegeven, zoals ik eerder ook al zei; slecht voorbeeld.
Vanuit een slachtoffer hoef je ook geen redelijkheid te verwachten met betrekking tot de straf(eis). Dat een slachtoffer een dader van zulke misdrijven de doodstraf gunt kan ik begrijpen. Ik ben wel blij dat de slachtoffers daar verder geen inspraak in hebben, wegens de eerder genoemde wraakmotieven waar je dan bij uit zult komen.quote:[..]
Wat jij zegt klopt helemaal.
De reden waarom ik dit erbij pakte was om het vanuit het slachtofferperspectief te kunnen uitleggen. Die zien ook niet verder dan deze mediaberichten. En posts zoals deze op openbare fora. Die hebben geen toegang tot geheime documenten, of andere zaken waardoor ze het een en ander in perspectief kunnen plaatsen. Tot zover dat überhaupt nog mogelijk is voor sommigen.
Of hij feitelijk de dader is of niet, tijdens het proces is hij juridisch enkel de verdachte. Je zult het met me eens zijn (verwacht ik) dat een onschuldig persoon de beste bijstand verdient die er te krijgen is, zodat hij niet ten onrechte wordt veroordeeld. Zolang iemand niet veroordeeld is, moet deze worden behandeld als onschuldig, dus heeft een verdachte altijd recht op een goede verdediging.quote:Echter, het is wel weer een 'plus' voor de daders, die kennelijk goed worden bijgestaan. Terwijl het over het algemeen sowieso makkelijker is om iemand vrij te pleiten van zoiets dan schuldig bevinden. Dat moet toch vaak gebeuren met 'hard bewijs' wat niet voor handen ligt.
In dit geval ligt het enorm op tafel, en toch krijgt hij genoeg steun voor zijn *hoest* 'rechten'.
Ik begrijp de mogelijke verontwaardiging over een vonnis, maar niet over het feit dat iemand na die straf vrijkomt. Dus boos zijn omdat iemand 6 jaar krijgt, prima, maar boos zijn omdat iemand als hij 6 jaar geleden veroordeeld is (of 4 jaar na goed gedrag) vrijkomt vind ik dan wel weer vreemd.quote:[..]
Begrijp je mijn reactie wel?
Ik vind het 'raar' (jouw woorden) of beter gezegd: te achterlijk voor woorden (mijn woorden) dat zo'n geval hier maar 6 jaar voor krijgt. Hoeveel heeft hij er nou daadwerkelijk van gezeten? 3? 4? Kom op nou. Ik vind het juist eerder verwonderlijk dat jullie hier niet over vallen.
Dat hij na zijn straf vrijkomt, PRIMA! Maar dit is geen straf; eerder tijdelijke isolatie (lees: beveiligde vakantie) van de boze menigte en media. Daarom pleit ik ook voor zwaardere straffen.
Ik denk dat het veel verder gaat dan alleen pedofielen. Het gaat om een algemeen gevoel van falen van politie en justitie dat deze mensen tot eigenrichting drijft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:37 schreef Xa1pt het volgende:
Je mag dan vinden dat er te weinig naar slachtoffers om wordt gekeken en de manier waarop men daarmee om gaat aan slachtoffers tekort wordt gedaan - wat overigens áltijd het geval is, ongeacht de straffen die uitgedeeld worden - als je een gevangenisstraf van 4/5 jaar een beveiligde vakantie noemt doe je de andere kant ook nogal tekort.
Dus je zou bij een volgende situatie waar je slachtoffer van wordt overwegen om zelf maar eens verhaal te gaan halen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verder gaat dan alleen pedofielen. Het gaat om een algemeen gevoel van falen van politie en justitie dat deze mensen tot eigenrichting drijft.
Gewoon wat voorbeelden van mijzelf en mijn directe omgeving (1e hand dus)
- Gevonden voorwerpen - politie: Zet maar op de website maar u bent verantwoordelijk als er iets mee gebeurd
- Verloren/gestolen voorwerpen - politie: Zet maar op de website maar u moet zelf zoeken of het gevonden is; het wordt niet gelinkt
- Diefstal nieuwe mobiel + getuigen + namen en adressen bekend - politie: Doe maar aangifte via het internet
- Langdurige (geluids)overlast buren - politie: Maak maar een dossier
- Beschadiging (vandalisme) auto met bedreiging - politie: Doe maar aangifte via het internet
- Drie maal inbraak in kleine winkel - politie: Doe maar aangifte via het internet, als er niets gestolen is komen wij niet, ook niet als er veel braakschade is
- Man zet pistool op hoofd ex - politie: Deze man heeft een wapenvergunning, wij kunnen niets voor u doen
Dan begrijp ik wel dat mensen aan eigenrichting gaan doen.
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je zou bij een volgende situatie waar je slachtoffer van wordt overwegen om zelf maar eens verhaal te gaan halen?
Mja, ik kan het me ook wel voorstellen maar ik betwijfel of er bij deze mensen een reeks teleurstellingen m.b.t. justitie aan vooraf is gegaan. In jouw geval ben je er persoonlijk bij betrokken. Ik gok zelf meer op een primitieve vorm van rancune jegens alle teleurstellingen waarmee ze ooit in hun leven te maken hebben gehad. Ordinaire tokkies dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.
Zo hé, dat maakte zeker wel indruk!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.
Ik dacht dat ik het over verkrachtende pedoseksuelen had. En jij vergelijkt dat met het aanranden van een 15-jarig meisje?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:40 schreef justanick het volgende:
Drxx pretendeert voor het belang van de kinderen op te komen, maar is in feite gewoon anti-pedo zonder verder te kijken. Dat is extreem gevaarlijk voor kinderen.
Voorbeeld is de ridicule 'eis' dat daders van misbruik 30 jaar tot levenslang zouden moeten krijgen. iemand die dus betrapt wordt op het betasten van een 15-jarige (bijv door de kleding heen) heeft vervolgens niets meer te verliezen, want de kans op levenslang is groot.
Een rationele dader brengt het slachtoffer dan om. Een lijk kan niet getuigen en een goed verstopt lijk is moeilijk te herleiden naar een dader.
Ja,dan ben je een tokkie in de ogen van de Fokkers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je hele argumentatie is nog steeds gevaarlijk voor kinderen als het om ernstigere feiten zou gaan. Iemand die niets te verliezen heeft gaat nog veel engere dingen doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het over verkrachtende pedoseksuelen had. En jij vergelijkt dat met het aanranden van een 15-jarig meisje?
En dan durf jij over mij te beweren dat ik anders probeer over te komen? Laat me alsjeblieft niet lachen zeg.
Je kent overduidelijk de feiten niet. De maximumstraf voor de ernstigere gevallen is een jaar of 20.quote:Het valt me overigens op dat iedereen valt over mijn strafeisen. Ik mag toch hopen dat eenieder wel begrijp dat dat iets is wat ter discussie zou gaan staan in zo'n situatie. Maar ik mag ook hopen dat jullie wel begrijpen waar ik heen wil met mijn eis; namelijk dat het nu echt nergens over gaat.
Nee, dat is gewoon een feit. Een rationeel persoon die een kind heeft misbruikt zal onder jouw hysterische strafeisen het kind ombrengen en het lijk ergens dumpen waar het voorlopig niet gevonden wordt (voldoende mogelijkheden om een lichaam serieus te laten verdwijnen).quote:Natuurlijk is het duidelijk dat ik een oog-om-oog-voorstander ben, maar dat dat kinderen in gevaar zou moeten brengen vind ik een zeer discutabele statement.
Ad hominem, ad hominem, ad hominem, ad hominem, kun je behalve op de man spelen ook met argumenten komen? Want jouw post is werkelijkwaar puur een rant en schreeuwerij. Iets waar jij mij juist van beticht. Ontzettend laag bij de grond dit hoor. En al helemaal nadat je mijn posts compleet verkeerd citeerde en er je eigen trieste draai aangaf (m.b.t. het aanranden van een puber).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Je hele argumentatie is nog steeds gevaarlijk voor kinderen als het om ernstigere feiten zou gaan. Iemand die niets te verliezen heeft gaat nog veel engere dingen doen.
Je kent overduidelijk de feiten niet. De maximumstraf voor de ernstigere gevallen is een jaar of 20.
Nee, dat is gewoon een feit. Een rationeel persoon die een kind heeft misbruikt zal onder jouw hysterische strafeisen het kind ombrengen en het lijk ergens dumpen waar het voorlopig niet gevonden wordt (voldoende mogelijkheden om een lichaam serieus te laten verdwijnen).
Het lijkt mij dat een moord na misbruik aanmerkelijk ernstiger is dan misbruik. Dus ja, dat is zeer gevaarlijk voor kinderen.
Verder is je hysterische, irrationele en ondoordachte geschreeuw sowieso al gevaarlijk voor kinderen. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt mij verstandig om beleid te hanteren dat 2 zaken bewerkstelligt:
1) Zo min mogelijk slachtoffers
2) Zo min mogelijk schade bij hen die toch slachtoffer worden.
Je voorstellen gaan sowieso al rechtstreeks in tegen 2 (meer kindermoorden lijkt mij iig niet onder 'minder schade' vallen). Je hele houding gaan rechtstreeks in tegen 1 en 2. Door je haat tegen pedoseksuelen zo ongelooflijk op de voorgrond te laten treden draag je bij aan een heksenjacht, waarvan deskundigen al jaren roepen dat het zeer onverstandig is. De groep die echt hardcore pedofiel is, is door geschreeuw zoals dat van jou (de heksenjacht) minder bereid om hulp te zoeken. Geen hulp is een grotere kans dat ze de fout in gaan, dus meer slachtoffers.
Ik wordt langzamerhand kotsmisselijk van figuren die in een discussie over pedo's hun eigen belangetjes (frustraties uiten, laten zien hoe stoer ze wel niet zijn, interessant doen door te beweren dat ze 'veel slachtoffers' kennen en dus weten 'hoe erg het is', etc) laten prevaleren boven het belang van kinderen. Het belang van kinderen interesseert dat soort figuren geen reet. Als ze maar lekker hysterisch en emotioneel kunnen krijsen; dat dit uiteindelijk meer kinderen in gevaar brengt is van volstrekt ondergeschikt belang.
Als het belang van kinderen je echt wat kan interesseren, ga dan eens rationeel naar de feiten kijken.
Zo discutabel is dat niet. De hetze richting pedo's is nogal contraproductief: naarmate je pedo's uitsluit en geen alternatieven of oplossingen aanbiedt aan de groep mensen die kampen met een geaardheid met mogelijk schadelijke gevolgen zullen ze zich steeds verder isoleren. En dat isolement is nergens goed voor, je zou zelfs kunnen stellen dat dit isolement er alleen maar voor zorgt dat pedo's hun gevoelens niet kunnen kanaliseren en dit dan maar op een illegale manier doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:03 schreef Drxx het volgende:
Zoals ik al zei; ik vind jouw statement over het in gevaar brengen van kinderen door verkrachters strenger te straffen zeer discutabel.
Stropop.quote:Denk jij nou werkelijk dat kinderen per definitie onveiliger zijn als je pedoseksuelen serieuzer gaat bestraffen? Met jouw logica kun je ze beter vrijlaten, want als je ze überhaupt celstraf geeft of negatieve media-aandacht, dan is de kans groter dat kinderen worden vermoord dan als ze vrij mogen rondlopen
En heb je daar nog argumenten voor?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:03 schreef Drxx het volgende:
Zoals ik al zei; ik vind jouw statement over het in gevaar brengen van kinderen door verkrachters strenger te straffen zeer discutabel.
Ik geef geen mening over pedofielen an sich. Ik weet namelijk niet of het een keuze is of niet. En pedofiel op zich is niet strafbaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo discutabel is dat niet. De hetze richting pedo's is nogal contraproductief: naarmate je pedo's uitsluit en geen alternatieven of oplossingen aanbiedt aan de groep mensen die kampen met een geaardheid met mogelijk schadelijke gevolgen zullen ze zich steeds verder isoleren. En dat isolement is nergens goed voor, je zou zelfs kunnen stellen dat dit isolement er alleen maar voor zorgt dat pedo's hun gevoelens niet kunnen kanaliseren en dit dan maar op een illegale manier doen.
Ik snap prima dat anderen er zo over denken. En in een samenleving is elkaar tegemoetkomen ook de sleutel. Maar ik weiger te erkennen dat de huidige straffen die toegepast worden passen binnen een eerlijke samenleving.quote:[..]
Stropop.Er wordt en is nergens beweerd dat pedoseksuelen niet bestraft moeten worden. Maar wil je zinnig straffen en weeg je niet alleen de belangen van de slachtoffers mee dan kom je al snel uit op een middenweg. Als je vergelding een grotere rol laat spelen in het bepalen van de strafmaat zal dat uiteindelijk leiden tot een grotere cyclus van geweld.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het verhaal best eenzijdig gebracht. De dode man wordt de hemel ingeprezen maar verder wordt er niet echt opheldering gegeven over alles. Ik kan namelijk niet geloven dat meerdere personen op basis van één beschuldiging een persoon zo erg toetakelen. Ik denk dat er wel meer heeft gespeeld dan alleen deze beschuldiging. Of het moeten echt hele erge asociale mensen zijn, maar nee, ik geloof er niet zo in.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat voor info ontbreekt er volgens jou?
Ik vrees dat je tegen een blok beton aanlult.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
Stropop.Er wordt en is nergens beweerd dat pedoseksuelen niet bestraft moeten worden. Maar wil je zinnig straffen en weeg je niet alleen de belangen van de slachtoffers mee dan kom je al snel uit op een middenweg. Als je vergelding een grotere rol laat spelen in het bepalen van de strafmaat zal dat uiteindelijk leiden tot een grotere cyclus van geweld.
Argumenten waarom ik het discutabel vind? Omdat ik niet van mening ben dat door zwaarder te straffen er meer kinderen vermoord zullen worden, dan dat er kinderverkrachting voorkomen zullen worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:27 schreef justanick het volgende:
[..]
En heb je daar nog argumenten voor?
De hetze tegen pedo's is contraproductief, dat roepen de experts (psychiaters) al jaren. Het verergert de situatie alleen maar. Emotionele reacties dragen bij aan (en versterken) de hetze. Zo simpel is het gewoon.
Kortom: als het belang van kinderen daadwerkelijk voorop staat (ipv het botvieren van frustratie, het interessant doen en diverse andere zelf-gecentreerde motieven die nagenoeg exclusief ten grondslag liggen aan personen die de anti-pedo haat verkondigen), reageer dan rationeel.
En zo gauw dat je normaal reageert, zo snel stap je weer over op veroordelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik vrees dat je tegen een blok beton aanlult.
Dus je hebt liever dode kinderen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Argumenten waarom ik het discutabel vind? Omdat ik niet van mening ben dat door zwaarder te straffen er meer kinderen vermoord zullen worden, dan dat er kinderverkrachting voorkomen zullen worden.
Kun jij met tegenargumentaten komen of wordt dit eenrichtingsverkeer?
Waar zeg ik dat ik liever dode kinderen heb?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:34 schreef justanick het volgende:
[..]
Dus je hebt liever dode kinderen?
En hoezo worden er verkrachtingen voorkomen? Je zegt immers zelf dat verkrachting geen rationeel iets is. Als het niet rationeel is, valt het dus ook niet te voorkomen door strenger te straffen, want bij niet-rationeel handelen wordt de straf niet meegenomen in de beslissing om het wel of niet te doen.
Interesseert het belang van kinderen je nu daadwerkelijk helemaal niets?
Nou, je stelde vrij duidelijk dat je denkt dat het aantal vermoorde kinderen kleiner zou zijn dat het verminderde aantal slachtoffers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:39 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik liever dode kinderen heb?
Was jij niet degene die zei dat je moet proberen het aantal slachtoffers te verminderen?
Ik ben van mening dat dat kan door zulke zware vergrijpen zwaarder te straffen. Pedoseksuelen zijn meestal het uitschot van de samenleving. Zielige mannen die denken gefaald te hebben in hun leven, en dus hun frustraties maar gaan botvieren op onschuldige kinderen.
Die rationele mensen waar jij het over hebt, die houden hun gevoelens namelijk wél in bedwang.
Tenzij jij en ik een andere definitie van rationeel hebben?
Ik stel dat als je zwaarder gaat straffen er minder kinderen slachtoffer zullen zijn van pedoseksuelen ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Nou, je stelde vrij duidelijk dat je denkt dat het aantal vermoorde kinderen kleiner zou zijn dat het verminderde aantal slachtoffers.
En nu ga je door met het etaleren van een enorme haat, zonder in te gaan op mijn argumentatie. Waarmee je aantoont dat het belang van kinderen voor jou van ondergeschikt belang is ten opzichte van het kunnen etaleren van je eigen haat.
In een vrij land mogen mensen dat soort zieke overwegingen hebben, maar het is goed dat we dit nu boven tafel hebben.
Ik had het niet over pedo's, ik had het over mensen die hun haat tegen pedo's laten prevaleren boven het belang van kinderen. Of anders omschreven: het is een gedachtengang die claimt het belang van kinderen in acht te nemen (oh wat nobel), maar feitelijk interesseert het belang van kinderen dat soort figuren geen fuck, zolang ze maar om zwaardere straffen kunnen brullen om hun eigen haat te bevredigen. Een zeer zieke gedachtengang, maar compleet legaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:50 schreef Drxx het volgende:
En nee, dat Nederland een vrij land is betekent helemaal niet dat je zulke zieke overwegingen mag hebben. Pedoseksualiteit is in Nederland namelijk strafbaar.
Welke argumenten ben ik niet op ingegaan volgens jou?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik had het niet over pedo's, ik had het over mensen die hun haat tegen pedo's laten prevaleren boven het belang van kinderen. Of anders omschreven: het is een gedachtengang die claimt het belang van kinderen in acht te nemen (oh wat nobel), maar feitelijk interesseert het belang van kinderen dat soort figuren geen fuck, zolang ze maar om zwaardere straffen kunnen brullen om hun eigen haat te bevredigen. Een zeer zieke gedachtengang, maar compleet legaal.
Verder negeer je mijn argumentatie compleet (je herhaalt jezelf, wederom vol met teksten die vol zijn van haat), maar ik had niet anders verwacht.
Waarom stel je dan tegelijkertijd dat zwaardere straffen er toe zullen leiden dat er minder kinderen slachtoffer worden?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:50 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik stel dat als je zwaarder gaat straffen er minder kinderen slachtoffer zullen zijn van pedoseksuelen ja.
Wellicht heb je gelijk en zal het aantal moorden stijgen, maar dat durf ik niet stellen. En al helemaal niet zo zeker als jou.
Omdat het aantal verkrachtingen/misbruik zal dalen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom stel je dan tegelijkertijd dat zwaardere straffen er toe zullen leiden dat er minder kinderen slachtoffer worden?
Dat snap ik, maar ik snap niet dat je dat stelt als je tegelijkertijd aangeeft dat 'justanick' wel eens gelijk zou kunnen hebben. Die geeft weer iets heel anders, nl. het tegenovergestelde aan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Omdat het aantal verkrachtingen/misbruik zal dalen.
Stel, compleet fictieve aantallen uiteraard.
Je hebt 5 moorden, dat wordt verhoogd naar 10.
Je hebt 500 verkrachtingen, dat wordt verlaagd naar 350.
Dat zijn aanzienlijk minder slachtoffers. Iets wat volgens 'justanick' het streven zou moeten zijn. Prima dan toch?
En ik denk inderdaad dat het realistisch is om te denken dat het aantal misbruikgevallen zou verminderen bij strengere straffen.
Je bent al meerdere keren gewezen op het feit dat er (zelfs volgens je eigen 'argumentatie') een tegenstrijdigheid aanwezig is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:03 schreef Drxx het volgende:
En ik denk inderdaad dat het realistisch is om te denken dat het aantal misbruikgevallen zou verminderen bij strengere straffen.
De enige reden waarom ik zeg dat hij wellicht gelijk zou kunnen hebben, is omdat ik het tegendeel niet kan bewijzen. Dan vind ik het kinderachtig om net als hem maar te gaan roepen dat de argumentatie niet deugt, zonder te onderbouwen waarom.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik snap niet dat je dat stelt als je tegelijkertijd aangeeft dat 'justanick' wel eens gelijk zou kunnen hebben. Die geeft weer iets heel anders, nl. het tegenovergestelde aan.
Nee hoor, lees je eigen posts nog maar eens. Je gaat nergens specifiek in op waar je het over hebt. Door alleen te zeggen 'je gaat niet in op mijn argumenten' kom ik geen steek verder namelijk. Dan kun jij best aangeven waar ik iets verkeerd gelezen heb.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Je bent al meerdere keren gewezen op het feit dat er (zelfs volgens je eigen 'argumentatie') een tegenstrijdigheid aanwezig is.
Dat heb ik al gedaan. Duidelijk zelfs. Ik heb geen zin om mijzelf te herhalen tegen mensen die het belang van kinderen ondergeschikt achten aan hun eigen haat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef Drxx het volgende:
Nee hoor, lees je eigen posts nog maar eens. Je gaat nergens specifiek in op waar je het over hebt. Door alleen te zeggen 'je gaat niet in op mijn argumenten' kom ik geen steek verder namelijk. Dan kun jij best aangeven waar ik iets verkeerd gelezen heb.
Ach so. Nou ja, ik heb nooit wetenschappelijke literatuur gelezen m.b.t. de zware misdrijven en de factoren die een rol spelen bij recidive, maar ik gok dat die niet veel anders liggen dan bij lichte vergrijpen. Er is een zekere grens bij straffen waarbij bijvoorbeeld 10 jaar cel zorgt voor een hogere kans op recidive dan wanneer er 6 jaar wordt gegeven. Hoe en waar die grens precies ligt is moeilijk hard te maken, maar het is in ieder geval wel in strijd met je stelling dat we maar zo zwaar mogelijk moeten straffen. Logisch ook, want 'zo zwaar mogelijk straffen' dient geen fatsoenlijk doel als je dat doel niet hard kunt maken. En niet dat je niet in mag zetten op vergelding, maar als dat het motief is is het niet eerlijk om dan en passant aan te geven dat je dit doet om het aantal toekomstige slachtoffers te beperken. Dan is het gewoon je doel om een spreekwoordelijke rekening te vereffenen en wordt als uitgangspunt het gedane onrecht genomen en alle andere relevante belangen acht je daar dan ondergeschikt aan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef Drxx het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik zeg dat hij wellicht gelijk zou kunnen hebben, is omdat ik het tegendeel niet kan bewijzen. Dan vind ik het kinderachtig om net als hem maar te gaan roepen dat de argumentatie niet deugt, zonder te onderbouwen waarom.
Dat is mijn conclusie ook al. Met dien verstande dat ik het wat harder formuleer, omdat ik het geblaat van figuren als Drxx zat ben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:19 schreef Xa1pt het volgende:
Dan is het gewoon je doel om een spreekwoordelijke rekening te vereffenen en wordt als uitgangspunt het gedane onrecht genomen en alle andere relevante belangen acht je daar dan ondergeschikt aan.
Same.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat is mijn conclusie ook al. Met dien verstande dat ik het wat harder formuleer, omdat ik het geblaat van figuren als Drxx zat ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Je legt me woorden in de mond.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. Duidelijk zelfs. Ik heb geen zin om mijzelf te herhalen tegen mensen die het belang van kinderen ondergeschikt achten aan hun eigen haat.
Zoals ik eerder al zei, dat ik het graag zo zie wil niet zeggen dat het per se zo hoeft te zijn. Een samenleving bestaat uit middenwegen; mijn weg mag je best als een extreme zien, maar het huidige is dan weer de andere kant op. Met zwaardere straffen kan men in ieder geval nog iets aan rechtvaardigheid voelen voor wat zij hebben moeten meemaken, en nog de rest van hun leven mee zullen maken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach so. Nou ja, ik heb nooit wetenschappelijke literatuur gelezen m.b.t. de zware misdrijven en de factoren die een rol spelen bij recidive, maar ik gok dat die niet veel anders liggen dan bij lichte vergrijpen. Er is een zekere grens bij straffen waarbij bijvoorbeeld 10 jaar cel zorgt voor een hogere kans op recidive dan wanneer er 6 jaar wordt gegeven. Hoe en waar die grens precies ligt is moeilijk hard te maken, maar het is in ieder geval wel in strijd met je stelling dat we maar zo zwaar mogelijk moeten straffen. Logisch ook, want 'zo zwaar mogelijk straffen' dient geen fatsoenlijk doel als je dat doel niet hard kunt maken. En niet dat je niet in mag zetten op vergelding, maar als dat het motief is is het niet eerlijk om dan en passant aan te geven dat je dit doet om het aantal toekomstige slachtoffers te beperken. Dan is het gewoon je doel om een spreekwoordelijke rekening te vereffenen en wordt als uitgangspunt het gedane onrecht genomen en alle andere relevante belangen acht je daar dan ondergeschikt aan.
Waarom de andere kant op? Ik hoor wel vaker dat er met daders teveel rekening wordt gehouden en er voor slachtoffers nauwelijks aandacht is. Dat is op zich ook wel zo, aangezien de dader een strafbare daad heeft begaan en de maatschappij er talloze constructies voor heeft ingericht om er voor te zorgen dat daders gecorrigeerd worden - waar mogelijk. Het slachtoffer staat binnen een aantal maanden na aangifte weer buiten en dient zelf de draad weer op te pakken terwijl er voor de dader allerhande programma's en inrichtingen zijn en de eerstvolgende 10 jaar wekelijks met maatschappelijk werkers en therapeuten te maken heeft. Dat lijkt cru, maar als je echt naar de inhoud en gevolgen gaat kijken voor beide partijen dan denk ik dat daders er allerminst makkelijk vanaf komen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:26 schreef Drxx het volgende:
Zoals ik eerder al zei, dat ik het graag zo zie wil niet zeggen dat het per se zo hoeft te zijn. Een samenleving bestaat uit middenwegen; mijn weg mag je best als een extreme zien, maar het huidige is dan weer de andere kant op.
Nou ja, je gaf zelf al aan slachtoffer te zijn, maar dan weet je als het goed is ook dat die gevoelens van onrecht min of meer los staan van de straf die men krijgt. In de eerste plaats draait het vooral om de erkenning die je jezelf en het gebeurde geeft. Of de dader dan 5 of 30 jaar vastzit: je blijft hoe dan ook lopen met vragen waar je nooit een antwoord op zult krijgen, het zal hoe dan ook een litteken achterlaten en je zult hoe dan ook nog te maken krijgen met de gevoelens die zijn losgemaakt.quote:Met zwaardere straffen kan men in ieder geval nog iets aan rechtvaardigheid voelen voor wat zij hebben moeten meemaken, en nog de rest van hun leven mee zullen maken.
Dat klopt. Maar een slachtoffer heeft er helemaal niets aan als een dader 30 jaar opgesloten zal zitten. Een slachtoffer heeft baat bij heel andere dingen en zal uiteindelijk het aangedane onrecht 'moeten verwerken'. Dat klinkt wat dwingender dan bedoeld, vandaar de aanhalingstekens.quote:Het klinkt cliché, en ik weet dat menig FOK!ker hier grapjes overmaakt (klb-volk), maar het houdt inderdaad nooit op voor slachtoffers. Daar staat geen 6 jaar tegenover. Dat kan niet, en dat mag niet.
Is ook, maar dat houdt nooit op. Waar de één genoegen neemt met 5 jaar zal een ander zelfs met 20 jaar nog zeggen het niet genoeg te vinden. Alleen is dat gevoel vaak van kortstondige duur (want zeg nu zelf, over 6 maanden weten jij en ik niet meer van dit voorval af) dus is het ook niet heel handig om dat als uitgangspunt te nemen.quote:Enige vorm van vergelding is gewoon gepast en nodig m.i.
Maar waarom zou dat überhaupt zo werken?quote:Maar waarom je denkt dat ik er dan maar eventjes bij vermeld dat ik dit alleen maar zeg om toekomstige slachtoffers te beperken, maar dat niet meen ontgaat mij. Zoals ik al zei, ik denk echt dat het zou werken.
Met angst bewerkstellig je alleen een extrinsieke motivatie. Je kunt iemand misschien een jaar of 2 bang houden, maar als je niet zorgt dat er iets intrinsieks verandert houdt dat uiteindelijk geen stand.quote:Zulke mensen zijn egoïstisch en narcistisch, ie moeten goed bang gemaakt worden door wat hen zal overkomen zouden ze over de schreef gaan.
Onzin.quote:
Ik ben er hard ingegaan om je ware motivatie boven tafel te krijgen (je eigen haat is belangrijk, het belang van kinderen boeit je niet). Dat is gelukt. Verder heb je een punt dat ik geen enkel respect heb voor figuren die het belang van kinderen pretenderen te verdedigen maar die, als je doorprikt, het belang van kinderen volstrekt irrelevant blijken te vinden.quote:- Je valt me persoonlijk aan.
Je doet je uiterste best om bij te dragen aan een klimaat wat gevaarlijk is voor kinderen.quote:- Je schildert me af zijnde gevaarlijk voor kinderen(?)
Ik heb je al meerdere keren gewezen op een tegenstrijdigheid in je argumentatie. Daar ga je niet op in. Ondertussen zie ik wel allerhande woorden die haat etaleren vetgedrukt staan.quote:- Je beweert dat ik schreeuw en de feiten niet ken of met argumenten kom, terwijl jij daar zelf ook schuldig aan bent.
Je reageerde, maar niet op de tegenstrijdigheid. En verder toon je keer op keer aan hoe het zit. Het belang van slachtoffers boeit je helemaal niets. En dat roept nu eenmaal wat minachting op.quote:En dan reageer ik alsnog nadat Xa1pt het heeft uitgelegd, en dan ga je weer op de man spelen?
Nu geef je zelf (weer) toe vergelding belangrijker te achten dan het belang van kinderen.quote:Zoals ik eerder al zei, dat ik het graag zo zie wil niet zeggen dat het per se zo hoeft te zijn. Een samenleving bestaat uit middenwegen; mijn weg mag je best als een extreme zien, maar het huidige is dan weer de andere kant op. Met zwaardere straffen kan men in ieder geval nog iets aan rechtvaardigheid voelen voor wat zij hebben moeten meemaken, en nog de rest van hun leven mee zullen maken.
Nee, want je bent zelf met een argument gekomen waarom het niet zou werken.quote:Maar waarom je denkt dat ik er dan maar eventjes bij vermeld dat ik dit alleen maar zeg om toekomstige slachtoffers te beperken, maar dat niet meen ontgaat mij. Zoals ik al zei, ik denk echt dat het zou werken.
Als ik daar ook wat op mag zeggen: ik heb niet voor niks in dialect op hem gereageerd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 02:41 schreef Bluesdude het volgende:
Ja
[..]
Ik vond ook wel dat een zekere user wiens naam mij verboden is te noemen toch credits verdiende, ondanks zijn extreemrechtse neigingen. Ze leken ook eerder op complottheoriecontructies.
Maar nu met het verdedigen van een moord vind ik die user -wiens naam ik niet mag noemen- toch echt te ver gaan. Dit is meer een geweldvergoeilijkingcontructie. Vandaar mijn hardere beoordeling.
Het is prima als iemand betoogt dat de kwalificatie extreemrechts niet klopt. Vooral doen... dan komt er zo mogelijk een zinnige diskussie over het verschil tussen extreemrechts en rigide rechts
Oh ja? Zullen we jou dan ook meteen maar doodmaken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 03:27 schreef Ulx het volgende:
Jammer dat er een onschuldige dood is, maar goed, beter dat dan een onschuldig kind op de foto. Of zo.
Dit was duidelijk niet de juiste persoon. Pech voor hem dat dat pas na de lynchpartij duidelijk werd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Nee, dan nog niet. Foto's maken van een kind is niet schadelijk voor dat kind. Daartegen hoeft door de politie niet opgetreden te worden: inbreuk op portretrecht is een civiele zaak.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:
Als je een hetze wil voeren onder het mom van "opkomen voor de belangen van onze kinderen" ben je hypocriet.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
"Mooi" ook dat het topic van een onterecht vermoorde non-pedofiel door de hypercorrecte FOK!kers wordt misbruikt om "hetzes" tegen èchte pedoseksuelen af te wijzen.
ja joh, wil je nu de AOW ook al afschaffenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
terwijl de brave burger en hardwerkende bejaarden telkens meer gekort worden juist om geld op te hoesten voor het goorste volledig marginale tuig? Dat doet pas echt pijn, zoveel "social"isme.
Maar als deze gast wel een pedo was die foto's van een kind dat in zijn tuin liep maakte (zonder verder iets te doen) om zich op af te trekken, verdiende hij dan wel een zware straf? Als het daar bij blijft?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
"Mooi" ook dat het topic van een onterecht vermoorde non-pedofiel door de hypercorrecte FOK!kers wordt misbruikt om "hetzes" tegen èchte pedoseksuelen af te wijzen.
Een echte pedoseksueel mag voor mij tot waanzin en zelfmoord gedreven worden. Laat duidelijk zijn dat zo'n ziek iemand geen plaats dient te hebben in de samenleving en helemaal niet op sympathie moet kunnen rekenen.
Dat een pedoseksueel ziek is, is geen excuus. Dan kan je ook psychopate (massa)moordenaars gaan goedpraten "die mensen weten niet wat ze doen en verdienenbehandeling, hebben recht op miljoenen aan uitgaven van uw en mijn geld voor rehabilitatie, etc."
verwijder jezelf zo snel mogelijk uit de samenleving. Moordenaars van het slachtoffer uit de OP eveneens trouwens.
Wanneer stoppen we nu eens met het weggooien van miljarden aan juist het goorste tuig terwijl de brave burger en hardwerkende bejaarden telkens meer gekort worden juist om geld op te hoesten voor het goorste volledig marginale tuig? Dat doet pas echt pijn, zoveel "social"isme.
http://www.independent.co(...)ophilia-8909228.htmlquote:One resident, who wished to remain anonymous, told the Bristol Post: “[On the night Mr Ebrahimi was arrested] everyone came out and they were calling him a paedophile. When we went into the close it was very hostile – they wanted him moved out. There were about 20 people out there all having a say. They had him down as a 100 per cent paedophile. When the police took him away everyone was cheering. Then he got released back into that.”
Eh nee, andersom. Geen geld naar pedo's, wél naar AOW, dus. Dacht eigenlijk dat dat wel duidelijk was.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja joh, wil je nu de AOW ook al afschaffen
maar goed, vroeger ging je met oma in bad en maakte mamma trots een foto van de grote klodder schuim op je neus, nu ben je gelijk pedofiel
ik vroeg me af welke liberaal de AOW had ingevoerd, maar goed, ander onderwerpquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh nee, andersom. Geen geld naar pedo's, wél naar AOW, dus. Dacht eigenlijk dat dat wel duidelijk was.
Pedoseksualiteit is iets heel anders, dat weet je best Re
In het uitzonderlijke geval dat de politie Sytze op heterdaad betrapt met foto's van de kleine Mariëlla in de ene en een gesteven micropenisje in de andere hand, zeg ik; geen straf (rukken in je eigen huis is hopelijk niet strafbaar?), wel bekendmaking wat voor iemand het is.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Maar als deze gast wel een pedo was die foto's van een kind dat in zijn tuin liep maakte (zonder verder iets te doen) om zich op af te trekken, verdiende hij dan wel een zware straf? Als het daar bij blijft?
Met de ene groep zwakkeren in de hand de andere bestrijden. Jaja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:57 schreef El_Matador het volgende:
Juist de zwaksten uit de samenleving zijn té kostbaar om in de moderne tijd nog overgeleverd te zijn aan de grillen van pedomonsters. Weg met die lui. Voorgoed.
Mis jij ze?
Doe nou niet zo ingewikkeld. Gewoon pleiten voor berechting en dan direct de gaskamers in. Hupsakee.. !!quote:[b]Op woensdag 30 oktober 2013 05:08
Een echte pedoseksueel mag voor mij tot waanzin en zelfmoord gedreven worden. Laat duidelijk zijn dat zo'n ziek iemand geen plaats dient te hebben in de samenleving en helemaal niet op sympathie moet kunnen rekenen.
Heee..... er is toch een rechts kabinet aan de macht in Engeland ?quote:Wanneer stoppen we nu eens met het weggooien van miljarden aan juist het goorste tuig terwijl de brave burger en hardwerkende bejaarden telkens meer gekort worden juist om geld op te hoesten voor het goorste volledig marginale tuig? Dat doet pas echt pijn, zoveel "social"isme.
Je stromannenverzameling aan het showen, Bluesdude?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe nou niet zo ingewikkeld. Gewoon pleiten voor berechting en dan direct de gaskamers in. Hupsakee.. !!
[..]
Heee..... er is toch een rechts kabinet aan de macht in Engeland ?
Dus ... het is de schuld van 'rechts' . Wat een slechterikken toch, dat zij niet massaal mensen willen vermoorden.
Jij pleit ervoor dat mensen die mogelijk pedo zijn te terroriseren, met als doel dat ze zelfmoord plegen..... dat leidt dus tot ongecontroleerde moordpartijen en het is niet efficiënt, want jouw slachtoffers ontvluchten natuurlijk jouw terreur . Of schieten op mensen ter verdediging Bovendien is de kans groot dat onschuldige mensen kapot worden gemaakt cq vermoord.(de breakdown van law&order die je wilt)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je stromannenverzameling aan het showen, Bluesdude?
De kern van dit probleem is dat veel mensen niet lijken te begrijpen, of het er niet mee eens zijn I guess, dat het strafsysteem er is voor de dader en niet voor het slachtoffer. Er zit natuurlijk wel een rechtvaardigheidsgevoel achter, maar in de kern is de dader het onderwerp van het feestje.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom de andere kant op? Ik hoor wel vaker dat er met daders teveel rekening wordt gehouden en er voor slachtoffers nauwelijks aandacht is. Dat is op zich ook wel zo, aangezien de dader een strafbare daad heeft begaan en de maatschappij er talloze constructies voor heeft ingericht om er voor te zorgen dat daders gecorrigeerd worden - waar mogelijk. Het slachtoffer staat binnen een aantal maanden na aangifte weer buiten en dient zelf de draad weer op te pakken terwijl er voor de dader allerhande programma's en inrichtingen zijn en de eerstvolgende 10 jaar wekelijks met maatschappelijk werkers en therapeuten te maken heeft. Dat lijkt cru, maar als je echt naar de inhoud en gevolgen gaat kijken voor beide partijen dan denk ik dat daders er allerminst makkelijk vanaf komen.
Vet van mij:quote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
Dat een pedoseksueel ziek is, is geen excuus. Dan kan je ook psychopate (massa)moordenaars gaan goedpraten "die mensen weten niet wat ze doen en verdienenbehandeling, hebben recht op miljoenen aan uitgaven van uw en mijn geld voor rehabilitatie, etc."
verwijder jezelf zo snel mogelijk uit de samenleving. Moordenaars van het slachtoffer uit de OP eveneens trouwens.
Wanneer stoppen we nu eens met het weggooien van miljarden aan juist het goorste tuig terwijl de brave burger en hardwerkende bejaarden telkens meer gekort worden juist om geld op te hoesten voor het goorste volledig marginale tuig? Dat doet pas echt pijn, zoveel "social"isme.
Hetzes tussen aanhalingstekens? Terwijl het een lynchpartij was.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
Dood maken dan maar meteen? Een echte pedoseksueel, wat is dat dan? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat? De buurt, omdat hij foto's maakt van kutkinderen die de zaak vernielen?quote:Een echte pedoseksueel mag voor mij tot waanzin en zelfmoord gedreven worden. Laat duidelijk zijn dat zo'n ziek iemand geen plaats dient te hebben in de samenleving en helemaal niet op sympathie moet kunnen rekenen.
Ja, en autistische bankdirecteuren en zo.quote:Dat een pedoseksueel ziek is, is geen excuus. Dan kan je ook psychopate (massa)moordenaars gaan goedpraten "die mensen weten niet wat ze doen en verdienenbehandeling, hebben recht op miljoenen aan uitgaven van uw en mijn geld voor rehabilitatie, etc."
OK, dus potentiële pedofielen plus moordenaars van onschuldige slachtoffers moeten zichzelf zo snel mogelijk uit de samenleving verwijderen.quote:
http://www.gelderlander.n(...)ijk-binnen-1.4081428quote:HARDERWIJK - De politie zoekt 4 mannen die zondagavond met geweld een woning aan de Evertsenlaan in Harderwijk zijn binnengedrongen, omdat zij vermoedden dat daar een pedofiel woont. De bewoners hadden echter geen flauw idee waar het over ging en zijn erg geschrokken, meldt de politie.
De inval zou te maken hebben met een bericht dat vrijdag op Facebook werd verspreid. Daarin stond dat een 38-jarige Harderwijker via Facebook oneerbare voorstellen zou hebben gedaan aan een jong meisje. In de reacties onder het bericht werd ten onrechte het adres aan de Evertsenlaan genoemd, vermoedelijk omdat de daar wonende familie en de vermeende pedofiel dezelfde achternaam hebben.
Twee acties, twee fout.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)ijk-binnen-1.4081428
Zullen we dat maar niet doen ? Die pedojachten. De hetzes . De eigenrichting
link?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Of die vrouw die werd belaagd bij die zwarte piet demo zaterdag. Het gaat ook niet direct om die mensen die iets op internet kwakken, maar meer om mensen die dat dan lezen of horen op straat en dat als norm gaan zien. Het zijn vaak de meelopers die de daad plegen.
Ultieme democratie? weet je wel wat democratie inhoudt?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |