Dus je zou bij een volgende situatie waar je slachtoffer van wordt overwegen om zelf maar eens verhaal te gaan halen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verder gaat dan alleen pedofielen. Het gaat om een algemeen gevoel van falen van politie en justitie dat deze mensen tot eigenrichting drijft.
Gewoon wat voorbeelden van mijzelf en mijn directe omgeving (1e hand dus)
- Gevonden voorwerpen - politie: Zet maar op de website maar u bent verantwoordelijk als er iets mee gebeurd
- Verloren/gestolen voorwerpen - politie: Zet maar op de website maar u moet zelf zoeken of het gevonden is; het wordt niet gelinkt
- Diefstal nieuwe mobiel + getuigen + namen en adressen bekend - politie: Doe maar aangifte via het internet
- Langdurige (geluids)overlast buren - politie: Maak maar een dossier
- Beschadiging (vandalisme) auto met bedreiging - politie: Doe maar aangifte via het internet
- Drie maal inbraak in kleine winkel - politie: Doe maar aangifte via het internet, als er niets gestolen is komen wij niet, ook niet als er veel braakschade is
- Man zet pistool op hoofd ex - politie: Deze man heeft een wapenvergunning, wij kunnen niets voor u doen
Dan begrijp ik wel dat mensen aan eigenrichting gaan doen.
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je zou bij een volgende situatie waar je slachtoffer van wordt overwegen om zelf maar eens verhaal te gaan halen?
Mja, ik kan het me ook wel voorstellen maar ik betwijfel of er bij deze mensen een reeks teleurstellingen m.b.t. justitie aan vooraf is gegaan. In jouw geval ben je er persoonlijk bij betrokken. Ik gok zelf meer op een primitieve vorm van rancune jegens alle teleurstellingen waarmee ze ooit in hun leven te maken hebben gehad. Ordinaire tokkies dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.
Zo hé, dat maakte zeker wel indruk!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje als toen met de mobiel van mijn zoon.. Ja zeker. Gewoon met een honkbalknuppel die mobiel terug gaan halen.
Ik dacht dat ik het over verkrachtende pedoseksuelen had. En jij vergelijkt dat met het aanranden van een 15-jarig meisje?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:40 schreef justanick het volgende:
Drxx pretendeert voor het belang van de kinderen op te komen, maar is in feite gewoon anti-pedo zonder verder te kijken. Dat is extreem gevaarlijk voor kinderen.
Voorbeeld is de ridicule 'eis' dat daders van misbruik 30 jaar tot levenslang zouden moeten krijgen. iemand die dus betrapt wordt op het betasten van een 15-jarige (bijv door de kleding heen) heeft vervolgens niets meer te verliezen, want de kans op levenslang is groot.
Een rationele dader brengt het slachtoffer dan om. Een lijk kan niet getuigen en een goed verstopt lijk is moeilijk te herleiden naar een dader.
Ja,dan ben je een tokkie in de ogen van de Fokkers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je hele argumentatie is nog steeds gevaarlijk voor kinderen als het om ernstigere feiten zou gaan. Iemand die niets te verliezen heeft gaat nog veel engere dingen doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het over verkrachtende pedoseksuelen had. En jij vergelijkt dat met het aanranden van een 15-jarig meisje?
En dan durf jij over mij te beweren dat ik anders probeer over te komen? Laat me alsjeblieft niet lachen zeg.
Je kent overduidelijk de feiten niet. De maximumstraf voor de ernstigere gevallen is een jaar of 20.quote:Het valt me overigens op dat iedereen valt over mijn strafeisen. Ik mag toch hopen dat eenieder wel begrijp dat dat iets is wat ter discussie zou gaan staan in zo'n situatie. Maar ik mag ook hopen dat jullie wel begrijpen waar ik heen wil met mijn eis; namelijk dat het nu echt nergens over gaat.
Nee, dat is gewoon een feit. Een rationeel persoon die een kind heeft misbruikt zal onder jouw hysterische strafeisen het kind ombrengen en het lijk ergens dumpen waar het voorlopig niet gevonden wordt (voldoende mogelijkheden om een lichaam serieus te laten verdwijnen).quote:Natuurlijk is het duidelijk dat ik een oog-om-oog-voorstander ben, maar dat dat kinderen in gevaar zou moeten brengen vind ik een zeer discutabele statement.
Ad hominem, ad hominem, ad hominem, ad hominem, kun je behalve op de man spelen ook met argumenten komen? Want jouw post is werkelijkwaar puur een rant en schreeuwerij. Iets waar jij mij juist van beticht. Ontzettend laag bij de grond dit hoor. En al helemaal nadat je mijn posts compleet verkeerd citeerde en er je eigen trieste draai aangaf (m.b.t. het aanranden van een puber).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Je hele argumentatie is nog steeds gevaarlijk voor kinderen als het om ernstigere feiten zou gaan. Iemand die niets te verliezen heeft gaat nog veel engere dingen doen.
Je kent overduidelijk de feiten niet. De maximumstraf voor de ernstigere gevallen is een jaar of 20.
Nee, dat is gewoon een feit. Een rationeel persoon die een kind heeft misbruikt zal onder jouw hysterische strafeisen het kind ombrengen en het lijk ergens dumpen waar het voorlopig niet gevonden wordt (voldoende mogelijkheden om een lichaam serieus te laten verdwijnen).
Het lijkt mij dat een moord na misbruik aanmerkelijk ernstiger is dan misbruik. Dus ja, dat is zeer gevaarlijk voor kinderen.
Verder is je hysterische, irrationele en ondoordachte geschreeuw sowieso al gevaarlijk voor kinderen. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt mij verstandig om beleid te hanteren dat 2 zaken bewerkstelligt:
1) Zo min mogelijk slachtoffers
2) Zo min mogelijk schade bij hen die toch slachtoffer worden.
Je voorstellen gaan sowieso al rechtstreeks in tegen 2 (meer kindermoorden lijkt mij iig niet onder 'minder schade' vallen). Je hele houding gaan rechtstreeks in tegen 1 en 2. Door je haat tegen pedoseksuelen zo ongelooflijk op de voorgrond te laten treden draag je bij aan een heksenjacht, waarvan deskundigen al jaren roepen dat het zeer onverstandig is. De groep die echt hardcore pedofiel is, is door geschreeuw zoals dat van jou (de heksenjacht) minder bereid om hulp te zoeken. Geen hulp is een grotere kans dat ze de fout in gaan, dus meer slachtoffers.
Ik wordt langzamerhand kotsmisselijk van figuren die in een discussie over pedo's hun eigen belangetjes (frustraties uiten, laten zien hoe stoer ze wel niet zijn, interessant doen door te beweren dat ze 'veel slachtoffers' kennen en dus weten 'hoe erg het is', etc) laten prevaleren boven het belang van kinderen. Het belang van kinderen interesseert dat soort figuren geen reet. Als ze maar lekker hysterisch en emotioneel kunnen krijsen; dat dit uiteindelijk meer kinderen in gevaar brengt is van volstrekt ondergeschikt belang.
Als het belang van kinderen je echt wat kan interesseren, ga dan eens rationeel naar de feiten kijken.
Zo discutabel is dat niet. De hetze richting pedo's is nogal contraproductief: naarmate je pedo's uitsluit en geen alternatieven of oplossingen aanbiedt aan de groep mensen die kampen met een geaardheid met mogelijk schadelijke gevolgen zullen ze zich steeds verder isoleren. En dat isolement is nergens goed voor, je zou zelfs kunnen stellen dat dit isolement er alleen maar voor zorgt dat pedo's hun gevoelens niet kunnen kanaliseren en dit dan maar op een illegale manier doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:03 schreef Drxx het volgende:
Zoals ik al zei; ik vind jouw statement over het in gevaar brengen van kinderen door verkrachters strenger te straffen zeer discutabel.
Stropop.quote:Denk jij nou werkelijk dat kinderen per definitie onveiliger zijn als je pedoseksuelen serieuzer gaat bestraffen? Met jouw logica kun je ze beter vrijlaten, want als je ze überhaupt celstraf geeft of negatieve media-aandacht, dan is de kans groter dat kinderen worden vermoord dan als ze vrij mogen rondlopen
En heb je daar nog argumenten voor?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:03 schreef Drxx het volgende:
Zoals ik al zei; ik vind jouw statement over het in gevaar brengen van kinderen door verkrachters strenger te straffen zeer discutabel.
Ik geef geen mening over pedofielen an sich. Ik weet namelijk niet of het een keuze is of niet. En pedofiel op zich is niet strafbaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo discutabel is dat niet. De hetze richting pedo's is nogal contraproductief: naarmate je pedo's uitsluit en geen alternatieven of oplossingen aanbiedt aan de groep mensen die kampen met een geaardheid met mogelijk schadelijke gevolgen zullen ze zich steeds verder isoleren. En dat isolement is nergens goed voor, je zou zelfs kunnen stellen dat dit isolement er alleen maar voor zorgt dat pedo's hun gevoelens niet kunnen kanaliseren en dit dan maar op een illegale manier doen.
Ik snap prima dat anderen er zo over denken. En in een samenleving is elkaar tegemoetkomen ook de sleutel. Maar ik weiger te erkennen dat de huidige straffen die toegepast worden passen binnen een eerlijke samenleving.quote:[..]
Stropop.Er wordt en is nergens beweerd dat pedoseksuelen niet bestraft moeten worden. Maar wil je zinnig straffen en weeg je niet alleen de belangen van de slachtoffers mee dan kom je al snel uit op een middenweg. Als je vergelding een grotere rol laat spelen in het bepalen van de strafmaat zal dat uiteindelijk leiden tot een grotere cyclus van geweld.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het verhaal best eenzijdig gebracht. De dode man wordt de hemel ingeprezen maar verder wordt er niet echt opheldering gegeven over alles. Ik kan namelijk niet geloven dat meerdere personen op basis van één beschuldiging een persoon zo erg toetakelen. Ik denk dat er wel meer heeft gespeeld dan alleen deze beschuldiging. Of het moeten echt hele erge asociale mensen zijn, maar nee, ik geloof er niet zo in.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat voor info ontbreekt er volgens jou?
Ik vrees dat je tegen een blok beton aanlult.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
Stropop.Er wordt en is nergens beweerd dat pedoseksuelen niet bestraft moeten worden. Maar wil je zinnig straffen en weeg je niet alleen de belangen van de slachtoffers mee dan kom je al snel uit op een middenweg. Als je vergelding een grotere rol laat spelen in het bepalen van de strafmaat zal dat uiteindelijk leiden tot een grotere cyclus van geweld.
Argumenten waarom ik het discutabel vind? Omdat ik niet van mening ben dat door zwaarder te straffen er meer kinderen vermoord zullen worden, dan dat er kinderverkrachting voorkomen zullen worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:27 schreef justanick het volgende:
[..]
En heb je daar nog argumenten voor?
De hetze tegen pedo's is contraproductief, dat roepen de experts (psychiaters) al jaren. Het verergert de situatie alleen maar. Emotionele reacties dragen bij aan (en versterken) de hetze. Zo simpel is het gewoon.
Kortom: als het belang van kinderen daadwerkelijk voorop staat (ipv het botvieren van frustratie, het interessant doen en diverse andere zelf-gecentreerde motieven die nagenoeg exclusief ten grondslag liggen aan personen die de anti-pedo haat verkondigen), reageer dan rationeel.
En zo gauw dat je normaal reageert, zo snel stap je weer over op veroordelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik vrees dat je tegen een blok beton aanlult.
Dus je hebt liever dode kinderen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Argumenten waarom ik het discutabel vind? Omdat ik niet van mening ben dat door zwaarder te straffen er meer kinderen vermoord zullen worden, dan dat er kinderverkrachting voorkomen zullen worden.
Kun jij met tegenargumentaten komen of wordt dit eenrichtingsverkeer?
Waar zeg ik dat ik liever dode kinderen heb?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:34 schreef justanick het volgende:
[..]
Dus je hebt liever dode kinderen?
En hoezo worden er verkrachtingen voorkomen? Je zegt immers zelf dat verkrachting geen rationeel iets is. Als het niet rationeel is, valt het dus ook niet te voorkomen door strenger te straffen, want bij niet-rationeel handelen wordt de straf niet meegenomen in de beslissing om het wel of niet te doen.
Interesseert het belang van kinderen je nu daadwerkelijk helemaal niets?
Nou, je stelde vrij duidelijk dat je denkt dat het aantal vermoorde kinderen kleiner zou zijn dat het verminderde aantal slachtoffers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:39 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik liever dode kinderen heb?
Was jij niet degene die zei dat je moet proberen het aantal slachtoffers te verminderen?
Ik ben van mening dat dat kan door zulke zware vergrijpen zwaarder te straffen. Pedoseksuelen zijn meestal het uitschot van de samenleving. Zielige mannen die denken gefaald te hebben in hun leven, en dus hun frustraties maar gaan botvieren op onschuldige kinderen.
Die rationele mensen waar jij het over hebt, die houden hun gevoelens namelijk wél in bedwang.
Tenzij jij en ik een andere definitie van rationeel hebben?
Ik stel dat als je zwaarder gaat straffen er minder kinderen slachtoffer zullen zijn van pedoseksuelen ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Nou, je stelde vrij duidelijk dat je denkt dat het aantal vermoorde kinderen kleiner zou zijn dat het verminderde aantal slachtoffers.
En nu ga je door met het etaleren van een enorme haat, zonder in te gaan op mijn argumentatie. Waarmee je aantoont dat het belang van kinderen voor jou van ondergeschikt belang is ten opzichte van het kunnen etaleren van je eigen haat.
In een vrij land mogen mensen dat soort zieke overwegingen hebben, maar het is goed dat we dit nu boven tafel hebben.
Ik had het niet over pedo's, ik had het over mensen die hun haat tegen pedo's laten prevaleren boven het belang van kinderen. Of anders omschreven: het is een gedachtengang die claimt het belang van kinderen in acht te nemen (oh wat nobel), maar feitelijk interesseert het belang van kinderen dat soort figuren geen fuck, zolang ze maar om zwaardere straffen kunnen brullen om hun eigen haat te bevredigen. Een zeer zieke gedachtengang, maar compleet legaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:50 schreef Drxx het volgende:
En nee, dat Nederland een vrij land is betekent helemaal niet dat je zulke zieke overwegingen mag hebben. Pedoseksualiteit is in Nederland namelijk strafbaar.
Welke argumenten ben ik niet op ingegaan volgens jou?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik had het niet over pedo's, ik had het over mensen die hun haat tegen pedo's laten prevaleren boven het belang van kinderen. Of anders omschreven: het is een gedachtengang die claimt het belang van kinderen in acht te nemen (oh wat nobel), maar feitelijk interesseert het belang van kinderen dat soort figuren geen fuck, zolang ze maar om zwaardere straffen kunnen brullen om hun eigen haat te bevredigen. Een zeer zieke gedachtengang, maar compleet legaal.
Verder negeer je mijn argumentatie compleet (je herhaalt jezelf, wederom vol met teksten die vol zijn van haat), maar ik had niet anders verwacht.
Waarom stel je dan tegelijkertijd dat zwaardere straffen er toe zullen leiden dat er minder kinderen slachtoffer worden?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:50 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik stel dat als je zwaarder gaat straffen er minder kinderen slachtoffer zullen zijn van pedoseksuelen ja.
Wellicht heb je gelijk en zal het aantal moorden stijgen, maar dat durf ik niet stellen. En al helemaal niet zo zeker als jou.
Omdat het aantal verkrachtingen/misbruik zal dalen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom stel je dan tegelijkertijd dat zwaardere straffen er toe zullen leiden dat er minder kinderen slachtoffer worden?
Dat snap ik, maar ik snap niet dat je dat stelt als je tegelijkertijd aangeeft dat 'justanick' wel eens gelijk zou kunnen hebben. Die geeft weer iets heel anders, nl. het tegenovergestelde aan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Omdat het aantal verkrachtingen/misbruik zal dalen.
Stel, compleet fictieve aantallen uiteraard.
Je hebt 5 moorden, dat wordt verhoogd naar 10.
Je hebt 500 verkrachtingen, dat wordt verlaagd naar 350.
Dat zijn aanzienlijk minder slachtoffers. Iets wat volgens 'justanick' het streven zou moeten zijn. Prima dan toch?
En ik denk inderdaad dat het realistisch is om te denken dat het aantal misbruikgevallen zou verminderen bij strengere straffen.
Je bent al meerdere keren gewezen op het feit dat er (zelfs volgens je eigen 'argumentatie') een tegenstrijdigheid aanwezig is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:03 schreef Drxx het volgende:
En ik denk inderdaad dat het realistisch is om te denken dat het aantal misbruikgevallen zou verminderen bij strengere straffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |