Mmm.. Zou het? Ik kan me ook nog die vrouw herinneren in Duitsland die bij een kerstmarkt een kind aanreed die tussen geparkeerde auto's uit kwam rennen de straat op. Ook al reed ze stapvoets, ze kon het kind niet meer ontwijken. Kind was licht gewond. Vrouw is door omstanders uit de auto getrokken en zwaar mishandeld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:46 schreef Re het volgende:
tsja, dat is wat de war on pedo's, voor uitwerking heeft op het voetvolk...
Het probleem met mensen die aan dergelijke eigenrichting doen of het prima vinden, is dat ze compleet achterlijk zijn en ze het helemaal voor zichzelf doen. Die komen dan bijvoorbeeld met het idee dat de rechtsstaat faalt wanneer een onschuldige man naar huis wordt gestuurd wanneer van zijn onschuld gebleken is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenrichting is prima als de rechtsstaat duidelijk faalt, zoals hier. Maar dan moet je wel de juiste persoon pakken. Nu mogen ze heel, heel lang op de blaren zitten.
Het hele concept van eigenrichting zorgt altijd voor onschuldige slachtoffers, omdat het krachtige publiek gefinanicieerde controleer/bewijsvoering mechanisme ontbreekt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenrichting is prima als de rechtsstaat duidelijk faalt, zoals hier. Maar dan moet je wel de juiste persoon pakken. Nu mogen ze heel, heel lang op de blaren zitten.
Ben het hier helemaal mee eens. Heb nu twee voorbeelden meegemaakt waardoor een gezin volledig onterecht kapot is gemaakt. Media speelt daar ook een rol in door het vooroordeel van de journalist door te laten sijpelen in het nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het hele concept van eigenrichting zorgt altijd voor onschuldige slachtoffers
Het gaat om kinderen. Tokkies draaien door zodra het om kinderen of knuffelige beestjes gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm.. Zou het? Ik kan me ook nog die vrouw herinneren in Duitsland die bij een kerstmarkt een kind aanreed die tussen geparkeerde auto's uit kwam rennen de straat op. Ook al reed ze stapvoets, ze kon het kind niet meer ontwijken. Kind was licht gewond. Vrouw is door omstanders uit de auto getrokken en zwaar mishandeld.
Het gaat om eigenrichting, niet zo zeer om pedo's.
Ken jij de rechtspraak in engeland goed dat je dat allemaal weet of lees je hier half mee en denk je dat het om Nederland gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:
Maar als hij nou wel een pedo was, was het dan terecht geweest? De politie doet tenslotte niets en van de rechter moet hij hooguit een weekend schoffelen. Dat weet iedereen,
Ik weet niet hoe het recht in Engeland is dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:
Maar als hij nou wel een pedo was, was het dan terecht geweest? De politie doet tenslotte niets en van de rechter moet hij hooguit een weekend schoffelen. Dat weet iedereen,
Ik vind ook dat pedofielen die het ook echt uitvoeren de doodstraf van mij mogen krijgen. Van kinderen blijf je af..quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, de heksenjachten op pedo's die zijn vaak nog erger dan de mensen in kwestie. Eenmaal het woordje pedofiel of seksueel op voorhoofd en je komt er nier meer vanaf, vaker ten onrechte dan terecht. Maar zelfs als een pedoseksueel die dus ook echt in de fout is gegaan, dan is een heksenjacht niet de oplossing en eerder hypocriet en dom.
Ik weet dat gewoon. Dankzij de EU hebben dit soort lui vrij spel. En dat een paar mensen dan besluiten iets te doen dat jammer genoeg een beetje onnodig bleek te zijn is erg jammer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:45 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ken jij de rechtspraak in engeland goed dat je dat allemaal weet of lees je hier half mee en denk je dat het om Nederland gaat.
Ik ben tegen de doodstraf. Om welke reden dan ook. Ik ben dus niet tegen zwaardere straffen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:48 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind ook dat pedofielen die het ook echt uitvoeren de doodstraf van mij mogen krijgen. Van kinderen blijf je af..
Het probleem is dat het er zoveel zijn... helaas...quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik word zo moe van al die domme mensen in de wereld. Lijkt ook wel alsof ze steeds mondiger worden en meer invloed krijgen.
Dus laten we ze maar steeds weer na een paar jaartjes (MAX!!!) vrijkomen, waarna je er zeker van kan zijn dat er ooit weer iets zal gebeuren? Of wat was jouw oplossing dan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen de doodstraf. Om welke reden dan ook. Ik ben dus niet tegen zwaardere straffen.
Zoals ik al zei: ik ben niet tegen zwaardere straffenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus laten we ze maar steeds weer na een paar jaartjes (MAX!!!) vrijkomen, waarna je er zeker van kan zijn dat er ooit weer iets zal gebeuren? Of wat was jouw oplossing dan?
Maar ja, van deze kerel weten we het niet zeker. Er zal geen onderzoek komen. Er komt geen rechtzaak. Dus kun je dan echt ontkennen dat hij schuldig is?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik ben niet tegen zwaardere straffen
Maar dit geval is er 1. Er zijn meerdere gevallen waar een verdachte onschuldig blijkt te zijn aan kindermisbruik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |