SPOILER: Uitleg in de spoiler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vorige delen vind je hier :
Topicreeks: Opmerkelijke Funda Fototopic
TVP's worden verwijderd! Plaats gewoon een opmerkelijke foto of gebruik de Volg-knop als je niet direct een leuke foto kan vinden
En 2x is scheepsrecht: Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen![]()
En weer verder.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Christquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:50 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
eplipsie behang heel leuk
http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/#groot&foto-4
Ik moest op de link klikken om het te geloven... Wow!quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:50 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
eplipsie behang heel leuk
Ik zie de link naar Funda nietquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:02 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn gratis tip voor de bewoners: overschilderen
[ afbeelding ]
Hij komt van Funda, maar ik kan niet deeplinken, dus heb hem geprintscreened.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik zie de link naar Funda niet
gewoon linkje copieren in adresbalk en plakken in je reply (geen idee wat deeplinken is)quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij komt van Funda, maar ik kan niet deeplinken, dus heb hem geprintscreened.
Ah, wist niet dat dat toegestaan wasquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
gewoon linkje copieren in adresbalk en plakken in je reply (geen idee wat deeplinken is)
Thanksquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat dat toegestaan wasKomt-ie: http://www.funda.nl/koop/(...)08-waterradmolen-62/ (kun je de rest van de Graffiti shit aanschouwen)
Mooi opgeruimde tuin ookquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Thanks
WOW, er zijn gewoon meer kamers vol graffitti-shit, wat een .....woning
Nou dat dacht ik eerst ook, maar zag toen de opgeruimde kamers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mooi opgeruimde tuin ookoogt wel een beetje als een drugshol, die woning.
Hoe vet, als je deze foto scrollt op je pc, dan lijken de banen krom te trekken...beetje zo'n gezichtsbedrog/mindfuck dingetje.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:50 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
epilepsie behang heel leuk
ik zit eerder te kijken wat dat ding in de achtertuin is, een schuur ofzo? waarvan je de deur zelf even moet optillenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik vind vooral die compositie met die golfplaat rechts getuigen van een creatieve insteek.
(serieus:)
Ook al zo'n indrukwekkend 'minimalistisch design'-statement.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik zit eerder te kijken wat dat ding in de achtertuin is, een schuur ofzo? waarvan je de deur zelf even moet optillen
zouden ze alles aan een kant geveegd hebben?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ook al zo'n indrukwekkend 'minimalistisch design'-statement.![]()
Oftwel een hopeloze treurige achtertuin en aanverwante keet.
Ik denk onder auspiciën van een ter zake deskundige design-ontwerper.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
zouden ze alles aan een kant geveegd hebben?
of zou de fotograaf zelf de bezem er doorheen gehaald hebben? wellicht staat het huis al jaren leeg?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik denk onder auspiciën van een ter zake deskundige designontwerper.
Waar is de vuilnisman, als je 'm nodig hebt?
Hee hee, je gaat me toch niet serieus nemen, hoop ik?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
of zou de fotograaf zelf de bezem er doorheen gehaald hebben? wellicht staat het huis al jaren leeg?
Gezellige tuin ookquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat dat toegestaan wasKomt-ie: http://www.funda.nl/koop/(...)08-waterradmolen-62/ (kun je de rest van de Graffiti shit aanschouwen)
Link?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Gevalletje Schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig appartement in de kapel van het Gregoriushuis bij de Nieuwe Gracht in Utrecht.
Helaas een tikkie aan de prijs.
Goed kijken. "prachtig appartement" is de linkquote:
Inderdaad erg mooiquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Gevalletje Schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig appartement in de kapel van het Gregoriushuis bij de Nieuwe Gracht in Utrecht.
Ja, ik vind die verbouwing dus echt schitterend gedaan. Alle oude elementen zitten er nog in (tientallen gebrandschilderde ramen, zelfs het orgel is nog intact), maar toch een heel lichte en ruimtelijke indruk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wauw.
Hoewel ik feitelijk anti-religieus ben vind ik een kerk qua architectuur altijd wel de top.
En ingericht met gevoel om de ruimte te laten spreken.
wowquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Gevalletje Schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ik hetzelfde. Ik heb niets met religie maar kerken hebben wat.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hoewel ik feitelijk anti-religieus ben vind ik een kerk qua architectuur altijd wel de top.
Inb4 Teslynd: je hebt wel hoge stookkosten.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Gevalletje Schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het grootste probleem is dat de ramen en de gestookte warmte veel te hoog zitten.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inb4 Teslynd: je hebt wel hoge stookkosten.
Zaten de handgrepen toen al verzonken in het hout? Volgens mij zaten die er toen gewoon opgeschroefd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit de oude vertrouwde Bruynzeel keuken uit de jaren '70?
http://www.funda.nl/koop/(...)550-strodorpsweg-13/
Blegh... en een zolder die je nog compleet kunt opknappen..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Huis is in prijs verlaagd van 264 naar 189,5k¤. ook daar begint het besef door te dringen.
De camera recht houden was kennelijk al een hele opgave voor die makelaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Huis is in prijs verlaagd van 264 naar 189,5k¤. ook daar begint het besef door te dringen.
Alleen de zolder? Het hele binnenwerk!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:00 schreef SEMTEX het volgende:
Blegh... en een zolder die je nog compleet kunt opknappen..
Mooie badmat ook!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn gedachten precies!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het mooi, maar niet om in te wonen. Veel te ruim.
Je ziet dat nogal eens in die Veluwse dorpen: mensen die decennia lang in hetzelfde huis wonen en vanaf hun 50-ste, niets meer aan het huis doen, behalve lekkage's verhelpen en 'n nieuwe CV-ketel als de oude het opgeeft. Gaan ze op hun 85-ste na Moscowa of het ouwe-lullen-pakhuis, tref je dus iets van 30 - 35 geleden aan qua keuken e.d.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De camera recht houden was kennelijk al een hele opgave voor die makelaar.
Alleen de zolder? Het hele binnenwerk!
Die ontdekken op hun 50e dat het leven meer is dan een kind op de wereld laten vallen en je druk maken om een nieuwe keuken en een heilige koe voor je deur.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:43 schreef blomke het volgende:
Je ziet dat nogal eens in die Veluwse dorpen: mensen die decennia lang in hetzelfde huis wonen en vanaf hun 50-ste, niets meer aan het huis doen, behalve lekakge's verhelpen en 'n nieuwe CV-ktel als de oude het opgeeftt ouwe-lullen-pakhuis, tref je dus iets van 30 - 35 geleden aan qua keuken e.d.
Ach ja, die oude generatie. Kochten als ze gingen trouwen een "uitzet" en de inrichting van 't huis, en daar deden ze dan hun hele leven mee. We kunnen het ons nu nauwelijks meer voorstellen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Je ziet dat nogal eens in die Veluwse dorpen: mensen die decennia lang in hetzelfde huis wonen en vanaf hun 50-ste, niets meer aan het huis doen, behalve lekkage's verhelpen en 'n nieuwe CV-ketel als de oude het opgeeft. Gaan ze op hun 85-ste na Moscowa of het ouwe-lullen-pakhuis, tref je dus iets van 30 - 35 geleden aan qua keuken e.d.
In Bussum kun je zelfs in 2 kerken wonen. Eén er van is van een woningbouwvereniging en daar is een deel van de woningen sociale huur, een ander deel vrije sector huur. In de gelinkte kerk zijn alleen koopwoningen te vinden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef _Dido_ het volgende:
In Bussum kun je ook wonen in een kerk, lijkt mij alleen zo donker en benauwend...
ohquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In Bussum kun je zelfs in 2 kerken wonen. Eén er van is van een woningbouwvereniging en daar is een deel van de woningen sociale huur, een ander deel vrije sector huur. In de gelinkte kerk zijn alleen koopwoningen te vinden.
Nee maar, ècht?quote:"Inwendig dient deze woning op bepaalde punten te worden gemoderniseerd. "
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Gevalletje Schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hè. Ook nog eens uit de omschrijving:quote:
quote:"De studeerkamer is een onder architectuur gecreëerde ‘uitloper’ aan de plek waar vroeger het koor stond. Het originele orgel staat hier en verkeert in goede conditie, de huidige eigenaar bespeelt hem ook nog."
Zelfs de kerk is overgenomen door het boeddhisme, zie ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef _Dido_ het volgende:
In Bussum kun je ook wonen in een kerk, lijkt mij alleen zo donker en benauwend...
Was een bracket vergetenquote:
Waarom zou je een extra deur voor je wc zetten in de badkamerquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:29 schreef Gwywen het volgende:
In een grachtenpand in Amsterdam vind je deze schitterende marmeren badkamer
[ afbeelding ]
Dit vind ik dan wel weer heel tof, die grote spiegel achter in de tuin, om hem groter te laten lijken.
[ afbeelding ]
In dit grachtenpand hebben ze een rare hagedisvaas
[ afbeelding ]
Maar geen WC-deur
[ afbeelding ]
En bij dit huis moet je naar boven via een enge trap
En als je die hebt overleefd, ook nog een hangbrug
[ afbeelding ]
Zo wordt je dagelijkse reisje naar de slaapkamer wel erg spannend
Het staat dan ook al sinds oktober 2010 te koop.... gewoon met de prijsdaling meegegaan dus, niets exceptioneels.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het een wiel onder een deur die je aan de achterkant van de kast kunt opendoen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef k_man het volgende:
Die trap heeft wieltjes. Je kunt 'm dus kennelijk weghalen. Leuk als je partner nog boven is en je iets gedaan wilt krijgen of zo. "Laat me naar beneden!" "Zet je dan de vuilniszakken buiten?"![]()
[ afbeelding ]
Hah, dat had ik helemaal nog niet gezien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef k_man het volgende:
Die trap heeft wieltjes. Je kunt 'm dus kennelijk weghalen. Leuk als je partner nog boven is en je iets gedaan wilt krijgen of zo. "Laat me naar beneden!" "Zet je dan de vuilniszakken buiten?"![]()
[ afbeelding ]
Zowat 30% van de vraagprijs af? Waarbij de laattste stap - 34500 was? Vind ik toch behoorlijk grote stap.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:54 schreef Leandra het volgende:
Het staat dan ook al sinds oktober 2010 te koop.... gewoon met de prijsdaling meegegaan dus, niets exceptioneels.
17-11-10: Te koop voor 264000.
17-02-11: Veranderd van 264000 naar 249000.
Laatst gevonden: 2011-10-11 20-11-11:
Te koop 10-01-13: Aangepast naar 225000
31-10-13: Aangepast naar 189500
Ja hè.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:59 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
WauwToch één van de tofste woningen die ik in deze reeks langs heb zien komen.
Uit de omschrijving:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klipperaak de 'Friesland' , prachtige ouwe zeilboot uit 1911 - en het ding is nog 'zeilklaar' ook.
Verderop:quote:De historische haven wordt beheerd door een Vereniging Van Eigenaren (VVE) en het recht op de ligplaats is verzekerd door middel van eeuwig afgekochte erfpacht.
Is dat een quasi-nonchalant verschil tussen een eeuw en eeuwig, of is eeuwigdurend (qua erfpacht) altijd maar een eeuw?quote:Gemeentelijke erfpacht (einddatum erfpacht: 24-09-2113)
Goeie vraag. Anyway, de meesten van ons 'halen' de eeuw niet. En in Utrecht is zowat alle erfpacht eeuwigdurend afgekocht.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Uit de omschrijving:
[..]
Verderop:
[..]
Is dat een quasi-nonchalant verschil tussen een eeuw en eeuwig, of is eeuwigdurend (qua erfpacht) altijd maar een eeuw?
Als je zo'n boot hebt moet vind ik dat je grotendeels het onderhoud zelf zou moeten doen, wel een leuke bezigheid overigens!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Goeie vraag. Anyway, de meesten van ons 'halen' de eeuw niet. En in Utrecht is zowat alle erfpacht eeuwigdurend afgekocht.
Overigens is zo'n boot natuurlijk sowieso al een dure grap, want je bent een godsvermogen kwijt aan het onderhoud ervan. Een vriendin van me had ook zo'n antiek bootje in de gracht liggen, maar damn... ze heeft 'm moeten verkopen omdat ze het onderhoud echt niet meer kon opbrengen.
Het spreekwoord luidt ook niet voor niks: koop een boot, werk je dood.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Goeie vraag. Anyway, de meesten van ons 'halen' de eeuw niet. En in Utrecht is zowat alle erfpacht eeuwigdurend afgekocht.
Overigens is zo'n boot natuurlijk sowieso al een dure grap, want je bent een godsvermogen kwijt aan het onderhoud ervan. Een vriendin van me had ook zo'n antiek bootje in de gracht liggen, maar damn... ze heeft 'm moeten verkopen omdat ze het onderhoud echt niet meer kon opbrengen.
Ik vind het vooral vrij duurquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:44 schreef k_man het volgende:
Het is mijn smaak niet, maar ik zie er niks geks aan.
Moet je nog even de prijs checkenquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:44 schreef k_man het volgende:
Het is mijn smaak niet, maar ik zie er niks geks aan.
Wat is er see through aan de stortbak, ik snap het even nietquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
leuk zo'n see through stortbak, alsof mijn ogen ook meteen kunnen tijdreizen
Maar zit het boothuis er nu wel of niet bij ?quote:[b]Op vrijdag 1 november 2013 10:22 schreef Snoopyfrl het volgende:
Fiets..![]()
http://www.funda.nl/koop/akmarijp/huis-47855851-fjildwei-15/
Volgens de omschrijving welquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Maar zit het boothuis er nu wel of niet bij ?
quote:Voorts is er (aan de Zijltjessloot) een botenhuis met een afmeting van 11.00 x 8.00 meter. Dus geschikt voor meerdere vaartuigen.
quote:Aan het water staat een uniek botenhuis van 11.00 x 8.00 m
Ah ok las alleen de kenmerken daar staat het niet bijquote:
Met die monumentenzorg hebben al die veel duurdere grachtenpandjes toch ook te maken, dus dat kan 't niet zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:15 schreef Clicks_nl het volgende:
Ben bang dat de beperkingen door locatie (niet vrij) en van monumentenzorg de prijs drukken.
Maar dan zie je niet ditquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Met die monumentenzorg hebben al die veel duurdere grachtenpandjes toch ook te maken, dus dat kan 't niet zijn lijkt me.
Ik zou er persoonlijk geen enkele moeite mee hebben, maar wellicht heb je een punt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan zie je niet dit
• Het huis staat onder monumentenzorg; dat wil zeggen dat alles in originele staat moet blijven. Dat betreft een aantal meubels die in het huis aanwezig zijn, maar ook de kleuren van muren en deuren, de inrichting van de tuin etc.
Wordt inderdaad een peperdure grap om dat te laten monteren bij een dergelijk pand, want je zult het moeten doen met de oorspronkelijke kozijnen (monument).quote:En geen dubbelglas
Het pand is groter dan alleen de woningquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Clicks: wat bedoel je dat de locatie niet vrij is?
WTF.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi behang met bijpassende gordijnen.
Dit. Inclusief authentieke Stevie Wonder-poster.quote:
quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit huis
Lijkt me zelfs ingericht door niemand minder dan Stevie Wonder...quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit. Inclusief authentieke Stevie Wonder-poster.![]()
In de andere slaapkamer had hij meer smaak:quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me zelfs ingericht door niemand minder dan Stevie Wonder...
Je koopt maar ongeveer eenderde.quote:
doe mij die bovenste kamer!quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit huis
waterreservoirs zijn nu meestal inbouw, en de stortbak lijkt zelfs in een soort kastje gemaakt te zijn, maar dan zonder deurtje. In zo'n ingericht huis met bijbehorend budget, lijkt me dat toch een kleine moeite om te laten regelen. Nu is de stortbak zóó aanwezig.quote:Op vrijdag 1 november 2013 06:49 schreef Isabeau het volgende:
Wat is er see through aan de stortbak, ik snap het even nietDat is een gewone (redelijk ouderwetse) stortbak.
Dit is gewoon een ouderwetse stortbak en er is een plankje rond de buis gemaakt om wat dingetjes op te kunnen zetten. Niks kastje zonder deurtje.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
waterreservoirs zijn nu meestal inbouw, en de stortbak lijkt zelfs in een soort kastje gemaakt te zijn, maar dan zonder deurtje. In zo'n ingericht huis met bijbehorend budget, lijkt me dat toch een kleine moeite om te laten regelen. Nu is de stortbak zóó aanwezig.
Zeer ouderwets ja en behoorlijk lelijkquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:40 schreef Lienekien het volgende:
Dit is gewoon een ouderwetse stortbak en er is een plankje rond de buis gemaakt om wat dingetje op te kunnen zetten. Niks kastje zonder deurtje.
Past uitstekend in dat pand. Zou me niks verbazen als die gewoon origineel is.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zeer ouderwets ja en behoorlijk lelijk
Maar smaken verschillen blijkbaar.
Pfff...
Ja het past erbij aangezien dat hele pand enorm lelijk is.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Past uitstekend in dat pand. Zou me niks verbazen als die gewoon origineel is.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja het past erbij aangezien dat hele pand enorm lelijk is.
Nee omdat je blijft reageren. En waarom eigenlijk? Ik moest lachen om dat pand incl stortbak. Jij blijkbaar niet. Nou en!quote:
Omdat jij net zo goed blijft reageren! Dan zeg jij wat, dan zeg ik wat, dan zeg jij wéér wat.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee omdat je blijft reageren. En waarom eigenlijk? Ik moest lachen om dat pand incl stortbak. Jij blijkbaar niet. Nou en!
Nou ja, 300 m2 is alsnog een heel behoorlijk huis. Twee a drie keer zo groot als een doorsnee rijtjeshuis.quote:
Fantastisch smaakvol gedaan voor die tijd vind ik. Zelfs betonemaille in de badkamer en gang, alles is nog origineel. Alleen de zonder heeft wat opknapwerk, de rest is echt goed onderhouden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit huis
En kijk eens naar die geweldige originele witjes, overal in dat pand, keuken, badkamer en plee.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Fantastisch smaakvol gedaan voor die tijd vind ik. Zelfs betonemaille in de badkamer en gang, alles is nog origineel. Alleen de zonder heeft wat opknapwerk, de rest is echt goed onderhouden.
Is dat huis voor een film gebruikt oid ?quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:53 schreef R2R het volgende:
Vooral opvallend dat het huis van periode 1945-1959 is, en het lijkt erop dat vrijwel alles dat erin zit nog origineel is.
Kortom nooit iets aan veranderd in ongeveer 55 jaar tijd.
Volgens mij heb jij het over dat andere huis. Er zitten geen witjes in dat huis uit de jaren 50.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En kijk eens naar die geweldige originele witjes, overal in dat pand, keuken, badkamer en plee.
Oeps ja, wellicht het e.e.a. door elkaar gehaald.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het over dat andere huis. Er zitten geen witjes in dat huis uit de jaren 50.
Die slaapkamers zijn toch duidelijk van een latere datum. Dat is typisch jaren 70.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:53 schreef R2R het volgende:
Vooral opvallend dat het huis van periode 1945-1959 is, en het lijkt erop dat vrijwel alles dat erin zit nog origineel is.
Kortom nooit iets aan veranderd in ongeveer 55 jaar tijd.
Ik wil dat dekbedovertrekquote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit huis
Blote billen posterquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In de andere slaapkamer had hij meer smaak:
[ afbeelding ]
Mooi voorbeeld van een tijdscapsulequote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit huis
Ongelofelijk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
waterreservoirs zijn nu meestal inbouw, en de stortbak lijkt zelfs in een soort kastje gemaakt te zijn, maar dan zonder deurtje. In zo'n ingericht huis met bijbehorend budget, lijkt me dat toch een kleine moeite om te laten regelen. Nu is de stortbak zóó aanwezig.
Wat een fantastisch huisquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Laten we nog een te dure grachtengordelwoning bekijken
Voor 2.150.000 euro en dan zo'n keuken.
[ afbeelding ]
moet ik nou iets zeggen over de gele kleur of de zwart-wit tegels?
zo'n woonkamer
[ afbeelding ]
zo'n toilet
[ afbeelding ]
leuk zo'n see through stortbak, alsof mijn ogen ook meteen kunnen tijdreizen
en zo'n badkamer
[ afbeelding ]
weet je wat ik altijd al had willen zijn, een bloemetjesgordijn douchegordijn
de rest van de foto's zijn ook even de moeite waard om te bekijken.
duurder is dus niet altijd beter.
hoewel de tuin wel mooi is
Soms waren die van het merk Kaklu en dan schreven we er wel eens met een viltstift cht achter.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Gwywen het volgende:
Zo'n stortbak trouwens is heel normaal voor oude huizen hoor. Bij m'n ouders zit er ook nog eentje boven.
Helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat een fantastisch huis![]()
Die keuken. Zoiets willen wij ook in ons huis. Die schouw met witjes
![]()
Heerlijk, zo niet-standaard en eigen, alles in dat huis. Ik zie bijna niks wat je "zo" in de winkel kunt kopen, daar houd ik wel van.![]()
Zo'n stortbak trouwens is heel normaal voor oude huizen hoor. Bij m'n ouders zit er ook nog eentje boven.
Het eerste wat in mij opkomt is dat de bedenker van deze woning dronken is geweest. Ik had vlak na de aankoop de boel meteen laten slopen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 12:56 schreef devlinmr het volgende:
Bijzondere stijl van het gebouw en ook van binnen is het een (naar mijn smaak) schitterende woning
[ afbeelding ]
Maar dit lijkt me toch een vreemde plek voor zonnepanelen
[ afbeelding ]
bron
quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:06 schreef Cynix � het volgende:
Soms waren die van het merk Kaklu en dan schreven we er wel eens met een viltstift cht achter.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat met opzet daar hebben gedaan, aangezien het een monument is mag je misschien niet eens veranderingen aan het dak of het uiterlijk aanbrengen. Dan is onder aan de zuidmuur misschien nog wel de beste oplossing.quote:Op vrijdag 1 november 2013 12:56 schreef devlinmr het volgende: ]
Maar dit lijkt me toch een vreemde plek voor zonnepanelen
[ afbeelding ]
bron
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat meubilair bij het huis hoort.quote:Op zondag 3 november 2013 02:24 schreef Teslynd het volgende:
Dat moet het monument-beschermde meubilair zijn.
Moet het daar blijven staan of mag je het in een van de kamers verstouwen?
Of jullie hebben gewoon geen smaak, dat kan ook nog het geval zijn. Jullie zijn zeker meer van Jan des Bouvrie ofzo?quote:Op zondag 3 november 2013 10:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar als jullie met zijn allen die grachtengordelwoning van 2.150.000 euro zo mooi vinden, dan gaan jullie er toch lekker in wonen. Ik denk dat je echt wel wat van de prijs kan afkrijgen.
Als ik met mijn vriendin onze longen er uit wil lachen, dan kijken we in ieder geval weer naar de foto's. Wat een grachtengordellachertje.
(en als ik de volgende keer weer niet kan lachen om een foto zal ik ook iedereen lastig vallen dat het echt een hele mooie woning is wat een ander niet mag lopen afkraken... NOT!!!)
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Dit was toch gewoon een geval van "smaken verschillen"?quote:Op zondag 3 november 2013 10:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar als jullie met zijn allen die grachtengordelwoning van 2.150.000 euro zo mooi vinden, dan gaan jullie er toch lekker in wonen. Ik denk dat je echt wel wat van de prijs kan afkrijgen.
Als ik met mijn vriendin onze longen er uit wil lachen, dan kijken we in ieder geval weer naar de foto's. Wat een grachtengordellachertje.
(en als ik de volgende keer weer niet kan lachen om een foto zal ik ook iedereen lastig vallen dat het echt een hele mooie woning is wat een ander niet mag lopen afkraken... NOT!!!)
Ik denk dat je het dan eerder hebt over bijvoorbeeld deze kast, die aan het huis vastzit en de bank links:quote:Op zondag 3 november 2013 02:24 schreef Teslynd het volgende:
Dat moet het monument-beschermde meubilair zijn.
Moet het daar blijven staan of mag je het in een van de kamers verstouwen?
En die chaise longue links op die foto.quote:Op zondag 3 november 2013 10:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het dan eerder hebt over bijvoorbeeld deze kast, die aan het huis vastzit:
[ afbeelding ]
En de boekenplanken in de studeerkamer, die ook bij het huis lijken te horen.
quote:Op zondag 3 november 2013 10:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
wij hebben iig gelachen om jouw idiote opmerking over de 'see through' stortbakquote:Op zondag 3 november 2013 10:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Stel je aan huiliequote:Op zondag 3 november 2013 10:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je maakt een grapje hoop ik. Klassieke Amsterdamse School, een van de mooiste architectuur-stromingen van de afgelopen 100 jaar.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:04 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het eerste wat in mij opkomt is dat de bedenker van deze woning dronken is geweest. Ik had vlak na de aankoop de boel meteen laten slopen.
Of VT-wonen, of van die verschrikkelijke Riverdale-brocante-kitsch.quote:Op zondag 3 november 2013 10:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Of jullie hebben gewoon geen smaak, dat kan ook nog het geval zijn. Jullie zijn zeker meer van Jan des Bouvrie ofzo?
Ach, het is 1 muurtje met jaren 70 behang en een lamp.Verder niks bijzonders, als je daar al niet doorheen kunt kijken moet je geen huis gaan kopen.quote:Op zondag 3 november 2013 14:26 schreef moussy het volgende:
Welkom in de jaren 70. Ik vind het leuk, maar kan me voorstellen dat eventuele kopers er niet door heen kunnen kijken..
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)8594-kruiszwin-4301/
Als verzamelaar van jaren 1960-1970 meubilair zou ik er meteen helemaal weg van zijn.quote:Op zondag 3 november 2013 14:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ach, het is 1 muurtje met jaren 70 behang en een lamp.Verder niks bijzonders, als je daar al niet doorheen kunt kijken moet je geen huis gaan kopen.
Ze zouden van mij de inboedel mogen laten staanquote:Op zondag 3 november 2013 14:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als verzamelaar van jaren 1960-1970 meubilair zou ik er meteen helemaal weg van zijn.
De kerstboom staat er ook alvast!quote:Op zondag 3 november 2013 16:26 schreef Ananassap het volgende:
[ afbeelding ]
'Schat, moet ik misschien even weg uit de keuken?' 'Nee joh, blijf maar staan...'
In Blijham
Het spijt me, ik ben serieus. Ik ben meer van de moderne architectuur. Smaken verschillen. 😊quote:Op zondag 3 november 2013 14:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Je maakt een grapje hoop ik. Klassieke Amsterdamse School, een van de mooiste architectuur-stromingen van de afgelopen 100 jaar.
Grappig, Amsterdamse School valt in mijn beleving onder de moderne architectuur.quote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het spijt me, ik ben serieus. Ik ben meer van de moderne architectuur. Smaken verschillen. 😊
Onder moderne architectuur versta ik de ontwerpen die sinds 2000 gemaakt worden.quote:Op zondag 3 november 2013 16:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Grappig, Amsterdamse School valt in mijn beleving onder de moderne architectuur.
Of althans het modernste dat ik nog mooi kan vinden.![]()
Ik vind die duikplank verontrustender, vooral in combinatie met die lage plafondbalken.quote:Op zondag 3 november 2013 16:58 schreef Ananassap het volgende:
[ afbeelding ]
Eigen zwembad met glijbaan
In Wassenaar
Om dat nou moderne architectuur te noemen... is meer populistische mode architectuurquote:Op zondag 3 november 2013 16:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Onder moderne architectuur versta ik de ontwerpen die sinds 2000 gemaakt worden.
De strakke lijnen, veel glas tot aan de vloer. Dat vind ik mooi.
Wat is hier opmerkelijk aan? Normale foto's van een mooi huis.quote:Op zondag 3 november 2013 17:05 schreef Ananassap het volgende:
Een echt grachtenpand in Makkum...![]()
Met walgjes op de wc
[ afbeelding ]
En drie keer hetzelfde schilderij
[ afbeelding ]
Maar wel een grote tuin
[ afbeelding ]
Ik zie Makkum niet echt als een grachtenstad...quote:Wat is hier opmerkelijk aan? Normale foto's van een mooi huis.
Je weet dat ze die tegels al eeuwen maken in... Makkum?quote:Op zondag 3 november 2013 17:20 schreef Ananassap het volgende:
[..]
Ik zie Makkum niet echt als een grachtenstad...
En ja, het is een normaal huis, vond de tegeltjes alleen een beetje té.
En dat er nog een stuk of wat Friese steden zijn met grachtenpanden?quote:
Volgens mij hebben we weer iemand die niet weet wat er bestaat buiten de randstad.quote:Op zondag 3 november 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat er nog een stuk of wat Friese steden zijn met grachtenpanden?
Das leuk, ik woon niet eens in de randstad... Zal wel aan mij liggen.quote:Op zondag 3 november 2013 17:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we weer iemand die niet weet wat er bestaat buiten de randstad.
Ik vind het wel een gezellige keukenquote:Op zondag 3 november 2013 16:27 schreef Gwywen het volgende:
Was deze al langsgeweest?
Vrolijke boel in elk geval!
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit in het bijgebouw, niet in het hoofdgebouw.
"Tijdelijk in prijs verlaagd". Ik vond de prijs voor die locatie en zo'n lap grond inderdaad meevallen.
Maar ja, wil je in deze tijd serieus de prijs tzt weer gaan verhogen?
Daar heb ik niet aan gedacht toen ik over inboedel als monument dacht. Bijvoorbeeld op de Kromme Nieuwe Gracht in Utrecht was een kantoor waarvan het directiemeubilair design is. Ik meen van Ravestijn. Las onlangs dat het een soort momument is. En het ging vooral om de stoelen.quote:Op zondag 3 november 2013 10:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het dan eerder hebt over bijvoorbeeld deze kast, die aan het huis vastzit en de bank links:
[ afbeelding ]
En de boekenplanken in de studeerkamer, die ook bij het huis lijken te horen.
Nu pas begrijp ik wat er doorkijk aan is: de vermeende stortbakkast.quote:Op zondag 3 november 2013 12:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Stel je aan huilie
Die stortbak is een hele normale stortbak. Niets "doorkijk" aan.
Het is een pand en het ligt aan een gracht, ik zou inderdaad niet weten hoe je het anders moet noemen.quote:Op zondag 3 november 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat er nog een stuk of wat Friese steden zijn met grachtenpanden?
das het atelier, kan je énigjes workshop servies schilderen doenquote:Op zondag 3 november 2013 16:27 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
"Tijdelijk in prijs verlaagd". Ik vond de prijs voor die locatie en zo'n lap grond inderdaad meevallen.
I lof it!quote:Op zondag 3 november 2013 14:26 schreef moussy het volgende:
Welkom in de jaren 70. Ik vind het leuk, maar kan me voorstellen dat eventuele kopers er niet door heen kunnen kijken..
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)8594-kruiszwin-4301/
Ben je blijkbaar de enigequote:Op zondag 3 november 2013 12:05 schreef spoorrails het volgende:
[..]
wij hebben iig gelachen om jouw idiote opmerking over de 'see through' stortbak
quote:Op zondag 3 november 2013 10:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Of jullie hebben gewoon geen smaak, dat kan ook nog het geval zijn. Jullie zijn zeker meer van Jan des Bouvrie ofzo?
quote:Op zondag 3 november 2013 10:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Dit was toch gewoon een geval van "smaken verschillen"?
Sterker nog, ik ben juist dankbaar dat er soms zulke pareltjes voorbij komen, ik geniet echt van sommige interieurs.
quote:
quote:Op zondag 3 november 2013 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom heeft hij ook niet zo'n enorm grachtenpand nodig
Behoorlijk triest dat jullie (alweer) de humor van mijn reactie niet zagen.quote:Op zondag 3 november 2013 12:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Stel je aan huilie
Die stortbak is een hele normale stortbak. Niets "doorkijk" aan.
Je kunt je eigen gebrek aan ontwikkeling wel op ons proberen af te wenden, maar niet begrijpen waarom zo'n pand duur is, en een stortbak niet eens als zodanig herkennen is echt jouw makke.quote:Op maandag 4 november 2013 00:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Behoorlijk triest dat jullie (alweer) de humor van mijn reactie niet zagen.
Ach met jullie ouderwetse stortbakkensmaak past ook geen cynische & sarcastische humor. Sowieso denk ik dat jullie (met jullie ouderwetse stortbakkensmaak) geen humor hebben, anders zou ik geen serieuze reacties van jullie lezen in een topic die juist bedoeld is voor de lach.
Pff wat een bende in dat huis zeg!!!quote:Op maandag 4 november 2013 09:54 schreef Sicstus het volgende:
Met dit soort foto's je huis aanprijzen, prachtig:
[ afbeelding ]
In dit 'deels gerenoveerde' pandje: http://www.funda.nl/koop/(...)e-carnissestraat-25/
Helaas wel door vermoedelijk hindoestanen gerenoveerd, dus je mag het meeste weer overdoen...
Ik heb een keer zo'n huis willen kopen, het was in een goede staat, maar stond net zo vol zooi.quote:Op maandag 4 november 2013 09:54 schreef Sicstus het volgende:
Met dit soort foto's je huis aanprijzen, prachtig:
[ afbeelding ]
Je zou toch zeggen, eventjes de zooi in een container flikkeren hoeft geen drie maanden te duren.quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb een keer zo'n huis willen kopen, het was in een goede staat, maar stond net zo vol zooi.
Ik zei: ik wil er 1 maart in (het was januari). Toen trok die man zo bleek weg dat de koop niet door is gegaan. Want al die zooi in twee maanden wegkrijgen ging hem echt niet lukken.
Ja, maar alles moest natuurlijk mee naar zijn nieuwe huis, anders had hij het al die jaren allemaal voor niks bewaardquote:Op maandag 4 november 2013 12:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Kanonne zeg, wat een bende! Echt dè manier om je huis aan te prijzen inderdaad.
[..]
Je zou toch zeggen, eventjes de zooi in een container flikkeren hoeft geen drie maanden te duren.
Hihi, op de plattegrond (1e verdieping) staat een treinrails met een treintje dat beweegtquote:Op zondag 3 november 2013 16:27 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Toch typisch he, een woning die in 1984 nog modern genoeg was om in een bioscoopfilm niet te misstaan, moest in 2001 al 'volledig' gerenoveerd worden.quote:Op maandag 4 november 2013 20:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beroemde villa uit film Schatjes! verkocht
De villa in Breda waar de beroemde film Schatjes! in 1984 werd opgenomen, is verkocht. Het gebouw uit 1921, op een terrein van ruim één hectare, heeft ruim vier jaar te koop gestaan. De vraagprijs zakte in die tijd van 4,5 miljoen euro naar iets onder de 3 miljoen euro. Maar de afgelopen week is de kogel toch door de kerk gegaan, zo is op huizensite Funda te lezen.
De film Schatjes!, van regisseur Ruud van Hemert, vertelt over een gezin met vier onhandelbare kinderen. De villa eindigde aan het slot van de film vrijwel in puin. De zwarte komedie met in de hoofdrollen Peter Faber en Geert de Jonge trok toentertijd ruim 1 miljoen bezoekers en was daarmee één van de meest succesvolle Nederlandse films van de jaren tachtig. Twee jaar later kwam het vervolg Mama is boos! uit.
De villa aan de Dr. Batenburglaan werd in 2001 volledig gerenoveerd
30 foto's![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)r-batenburglaan-157/
Die woning moest in 2001 al weer volledig gerenoveerd worden *juist omdat* het in 1984 'modern' was. Doordenkertje.quote:Op maandag 4 november 2013 21:13 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Toch typisch he, een woning die in 1984 nog modern genoeg was om in een bioscoopfilm niet te misstaan, moest in 2001 al 'volledig' gerenoveerd worden.
Verrek!quote:Op maandag 4 november 2013 14:55 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
Hihi, op de plattegrond (1e verdieping) staat een treinrails met een treintje dat beweegt
Renoveren heeft ook niet zoveel te maken met iets wat niet meer modern of iets wat gedateerd isquote:Op maandag 4 november 2013 21:31 schreef Sicstus het volgende:
Maar het geeft toch te denken...ik denk niet dat een woning die in 1884 modern was al in 1901 gerenoveerd moest worden.
Het heeft er op z'n minst een correlatie meequote:Op maandag 4 november 2013 21:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Renoveren heeft ook niet zoveel te maken met iets wat niet meer modern of iets wat gedateerd is
Het geeft wel aan dat wat in 1984 'modern' was, in 2001 al 'not done' was. Oftewel, een indicatie van de vergankelijkheid van de trends in inrichting (en daar bedoel ik niet alleen de meubels mee) van huizen sinds ongeveer 1970.quote:Op maandag 4 november 2013 21:53 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het heeft er op z'n minst een correlatie mee
Lees die laatste alinea nu eens rustig en goedquote:Op maandag 4 november 2013 22:22 schreef k_man het volgende:
Alsof oude huizen niet gerenoveerd zijn. In een echt originele woning van begin 20e eeuw kun je nu echt niet meer fatsoenlijk wonen. Die zijn allemaal aangepakt.
Niet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:06 schreef k_man het volgende:
Hoe kun je op deze banken ooit 'normaal' zitten?
Inderdaad, voor zover ik het weet zijn dit de zgn. lounge modellen, banken die ze op luchthavens en in wachtkamers plaatsen. Het zitgedeelte is veel te breed in verhouding tot het ruggedeelte, je kunt niet anders dan gaan hangen.quote:
Leuk zo'n grote witte bank... met 3 kinderenquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:06 schreef k_man het volgende:
De banken in dit appartement doen me aan m'n moeder denken, vroeger;
"Ga eens normaal op die bank zitten."
- "Ik zit toch?"
"Dat is geen zitten, dat is hangen."
- "Grmbl."
[ afbeelding ]
Ja, duh. Negen van de tien foto's in dit topic gaan over de inrichting.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:29 schreef Leonos het volgende:
Die bank krijg je er niet bij he jongens
Post dan zelf wat leuks?quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:33 schreef friekin_ het volgende:
Ik weet niet waarom, maar dit topic is steeds minder leuk.
Oh, dat heb ik vaker gedaan. Het zijn niet de foto's die nergens meer over gaan, maar de oeverloze discussies en het gezeik. Ik zou denken: beter meer foto's die misschien niet voor iedereen opvallend zijn dan een paar foto's en nog meer gezanik.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:33 schreef friekin_ het volgende:
Ik weet niet waarom, maar dit topic is steeds minder leuk.
Ik vind het net wel leuk dat men op foto's en op reacties reageert. Anders zoek ik wel één van de tig internationale blogs op van "opmerkelijke makelaar foto's". Het enige wat het jou en anderen nu extra kost, is iets meer scrollen. Over tekst scrol je zo heen, is toch makkelijk om niet te lezen? Dit doe ik regelmatig als ik het topic al een paar dagen niet heb geopend...quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:41 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik vaker gedaan. Het zijn niet de foto's die nergens meer over gaan, maar de oeverloze discussies en het gezeik. Ik zou denken: beter meer foto's die misschien niet voor iedereen opvallend zijn dan een paar foto's en nog meer gezanik.
In de openingspost staat hoe je foto's kunt posten!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Modern penthouse? Appartementje op zolder lijkt me een betere omschrijving
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)sint-jorisstraat-42/
Als ik dit soort foto's zie vraag ik me wel eens af wat jullie wel niet zouden denken van het huis waar ik opgegroeid ben. Ik denk dat je er zo een aflevering van Downton Abbey had kunnen opnemen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:19 schreef kvd het volgende:
Een woonhuis wat museum-achtig aandoet. Bv deze keuken
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn het bekijken waard, vraag me wel af of hier lekker in te leven is...
http://www.funda.nl/koop/(...)hoge-der-a-17/fotos/
Dan kan jij me antwoord gevenquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik dit soort foto's zie vraag ik me wel eens af wat jullie moeten denken van het huis waar ik opgegroeid ben. Ik denk dat je er zo een aflevering van Downton Abbey had kunnen opnemen.
Mwah, wij speelden gewoon met de playmobils tussen de spijlen van de jachtkast hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan kan jij me antwoord geven
Vind het een mooi huis hoor, maar ik zou wel de hele tijd het idee hebben dat ik in een museum ben. Zou nergens tegenaan durven te lopen (en dat met mijn ruimtelijk gevoel), nergens mijn tas of schoenen ergens neer durven te gooien. Komt niet echt huiselijk over zeg maar.
Dan heb ik het verkeerde beeld ervanquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mwah, wij speelden gewoon met de playmobils tussen de spijlen van de jachtkast hoor.
lukt dus nietquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:15 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
In de openingspost staat hoe je foto's kunt posten!
Twee eettafels dan is dat bijzonder ??quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:59 schreef Gwywen het volgende:
Op zich niet zo bijzonder, een dubbele voordeur, maar in dit geval wel extreem kitsch
Laat maar zienquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik dit soort foto's zie vraag ik me wel eens af wat jullie wel niet zouden denken van het huis waar ik opgegroeid ben. Ik denk dat je er zo een aflevering van Downton Abbey had kunnen opnemen.
Ligt het nou aan mijn ogen of zit er een heel irritant layertje over die foto's?quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:19 schreef kvd het volgende:
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn het bekijken waard, vraag me wel af of hier lekker in te leven is...
ik vind het er stoffig/spinnewebberig aandoenquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mijn ogen of zit er een heel irritant layertje over die foto's?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
Twee eettafels dan is dat bijzonder ??
[ afbeelding ]
Dit ja. Hadden wij ook in onze vorige huis. Grote tafel voor kerstetentjes enz en de tafel in de keuken om gewoon dagelijks aan te etenquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:08 schreef k_man het volgende:
Op zich niet. Je ziet dat wel vaker in dure huizen. Een wat sjiekere eettafel voor de diners, bij voorkeur in een eetkamer - en een simpele eettafel in de keuken om even een broodje te eten.
Dat ze hier direct naast elkaar staan is dan wel weer gek.
Ja volgens mij hebben ze er HDR foto's van gemaakt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mijn ogen of zit er een heel irritant layertje over die foto's?
Goed voor blauwe plekken en gekneusde tenen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie badkamer!![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)-mesdagstraat-53-iv/
Nee, dat hebben mijn ouders ook in hun doorsnee jaren '70 rijtjeswoning. Een keukentafel voor dagelijks gebruik en een tafel in de woonkamer voor als er gasten zijn etc.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn ouders hebben dat ook, maar die staan in hele andere ruimtes aan de andere kant van het huis. BInnen 2 meter vind ik wel wat overkill. Bij mijn ouders is een echt in de eetkamer naast de keuken en de ander in de 'leefkamer' met uitzicht op de tuin.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dat hebben mijn ouders ook in hun doorsnee jaren '70 rijtjeswoning. Een keukentafel voor dagelijks gebruik en een tafel in de woonkamer voor als er gasten zijn etc.
Waarom staat er zoveel op de grond bij de foto van de keuken voor de koelkast staat een fles afwasmiddel de slaapkamer staat een fles shampoo op de grond rare plekken om het neer te zettenquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:06 schreef k_man het volgende:
De banken in dit appartement doen me aan m'n moeder denken, vroeger;
"Ga eens normaal op die bank zitten."
- "Ik zit toch?"
"Dat is geen zitten, dat is hangen."
- "Grmbl."
[ afbeelding ]
hebben wij hier ook.. maar dan een heel klein tafeltje in de keuken en ongeveer zoiets als die tafel die hier op de vloerbedekking staat tussen de keuken en de kamer in, we hebben daar nog maar 1 keer gegeten hij staat er meer voor de sier lijkt hetquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Mijn punt was dat de architectuur/indeling/uiterlijk/whatever van een huis uit de jaren 1880 - 1935 doorgaans nog steeds heel veel meer gewaardeerd wordt dan een pand uit de jaren 1980.quote:Op maandag 4 november 2013 22:34 schreef k_man het volgende:
Ik weet dat er staat dat die oude huizen prachtig zijn, maar konijn plaatst het in een vreemde context. Ze legt een relatie tussen renovatie en voorbijgaande trends. Ze trekt uit de renovatie van dat huis uit de jaren 80 de conclusie dat die stijl nu uit de gratie is. Terwijl we veel oudere huizen wel nog steeds mooi vinden. Mijn punt: die oudere huizen zijn net zo goed gerenoveerd.
Tja, toen bouwen nog echt een ambacht was en men aandacht kon besteden aan details. Na de oorlog is dat verschoven naar snel, goedkoop en makkelijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Mijn punt was dat de architectuur/indeling/uiterlijk/whatever van een huis uit de jaren 1880 - 1935 doorgaans nog steeds heel veel meer gewaardeerd wordt dan een pand uit de jaren 1980.
De eigenaren kunnen niet samen door één deurquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:53 schreef kvd het volgende:
Twee voordeuren
[ afbeelding ]
Voor wie denkt dat 1 van de deuren naar de schuur leidt....helaas (het zijn de deuren aan de rechterkant)
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)houtstraat-35/fotos/
quote:Op woensdag 6 november 2013 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De eigenaren kunnen niet samen door één deur
quote:Op woensdag 6 november 2013 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De eigenaren kunnen niet samen door één deur
Sowieso mooi appartement (eigenlijk meer een maisonette) in een bijzonder leuke buurt in Amsterdam.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie badkamer!![]()
"Laten we dat erbij zetten, dat vinden mensen geweldig!"quote:Sfeervolle etagewoning gelegen op de 1e etage met authentieke details.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie badkamer!![]()
Nou, dat huis is idd flink doorrookt. Maar door een vraagprijs van 130 K kun je wel wat opknapkosten opbrengen.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:00 schreef R2R het volgende:
Mooie zitkuil....ehh zitbult?
[ afbeelding ]
Met gratis doorgerookt en uitgezakt bankstel
[ afbeelding ]
Rest van het huis kan op zich ook wel wat aandacht gebruiken.
zou er niet willen wonen, maar wow, wat een supergaaf huis!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:19 schreef kvd het volgende:
[ afbeelding ]
En dan heb je visitie en dan kom je aangehobbeld met wat drankjes op je blad en dan Hoppa vergeet je de opstapquote:Op woensdag 6 november 2013 23:00 schreef R2R het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou het nut zijn van dat ene dwarse glasblok op de vloer van die bovenste foto?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:00 schreef R2R het volgende:
[ afbeelding ]
Met gratis doorgerookt en uitgezakt bankstel
[ afbeelding ]
Rest van het huis kan op zich ook wel wat aandacht gebruiken.
De troep van vroeger verdwenen? Ik weet in ieder geval in Leeuwarden heel wat voorbeelden waar prachtige gebouwen verdwenen zijn en er dramatische troep voor terug gekomen is, zoals hier:quote:Op woensdag 6 november 2013 14:54 schreef k_man het volgende:
@Kluskonijn;
Dat is altijd zo. Architectuur heeft tijd nodig. De troep van vroeger is inmiddels verdwenen, alleen wat goed was staat er nog.
Daar zou ik mijn nek over breken!quote:Op donderdag 7 november 2013 07:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat zou het nut zijn van dat ene dwarse glasblok op de vloer van die bovenste foto?
Dat onderschrijft toch precies wat ik zei? De troep uit de jaren 80 is nog grotendeels aanwezig.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
De troep van vroeger verdwenen? Ik weet in ieder geval in Leeuwarden heel wat voorbeelden waar prachtige gebouwen verdwenen zijn en er dramatische troep voor terug gekomen is, zoals hier:
[ afbeelding ]
dit stond er
[ afbeelding ]
dit staat er nu
De vloer draait daar weg, dus er moest iets onder het 'muurtje'.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat zou het nut zijn van dat ene dwarse glasblok op de vloer van die bovenste foto?
Wat een huis! Te gek! Als ze voor die prijs alles erin laten staan, kun je meteen de deuren als antiquariaat openen. Ik heb daar wel een paar juweeltjes gezien.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
zou er niet willen wonen, maar wow, wat een supergaaf huis!
quote:
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:34 schreef zeefje het volgende:
Wat een super mooi huis in mijn woonplaats.
quote:Op donderdag 7 november 2013 13:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Makelaar fotografeert per ongeluk wietplantage
Een makelaar uit het Engelse Easton heeft per ongeluk een woning online aangeboden met daarbij een foto waarop een wietplantage te zien is.
De slaapkamer in het huis staat vol plantenbakken, terwijl ook de bekabeling, ventilatiebuizen en ventilatoren opvallen.
Nadat een woningzoekende de wietplantage opmerkte, verwijderde makelaarsbedrijf Besley Hill de afbeelding van de website. Net iets te laat, aangezien de foto al rondging op sociale media.
Het huis, met omgerekend een waarde van een kleine 155.000 euro, werd na de ontdekking direct binnengevallen door de politie. De wietplantage werd ontmanteld, maar er vonden geen arrestaties plaats, schrijft The Telegraph.
http://www.nu.nl/opmerkel(...)uk-wietplantage.html
Gek nieuwsbericht, dat is geen draaiende plantage.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:03 schreef jpajs het volgende:
uit het Engelse Easton heeft per ongeluk een woning online aangeboden met daarbij een foto waarop een wietplantage te zien is.
quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef div-er het volgende:
[..]
Wat een huis! Te gek! Als ze voor die prijs alles erin laten staan, kun je meteen de deuren als antiquariaat openen. Ik heb daar wel een paar juweeltjes gezien.
Verder: bijzonder smaakvol in Maastricht. Je moet er wel tegenkunnen dat Andre Rieu bijna je buurman is.
Duur optrekje; de installatie is alleen al een flinke duit waard zie ik.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:34 schreef zeefje het volgende:
Wat een super mooi huis in mijn woonplaats. Nooit gedacht dat Alblasserdam zo een mooi en duur huis kende.
Dit huis
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
De troep van vroeger verdwenen? Ik weet in ieder geval in Leeuwarden heel wat voorbeelden waar prachtige gebouwen verdwenen zijn en er dramatische troep voor terug gekomen is, zoals hier:
[ afbeelding ]
dit stond er
[ afbeelding ]
dit staat er nu
Eensch. Het was wellicht ooit een fraaie op-stand villa, nu typisch een optrekje voor een smakeloze nouveau riche- maffiosum. Nee dank u.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:33 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen.
Tja vroeger was arbeid goedkoop en bouwproducten duur, nu is arbeid duur en bouwproducten goedkoop. Logische ontwikkeling.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Tja, toen bouwen nog echt een ambacht was en men aandacht kon besteden aan details. Na de oorlog is dat verschoven naar snel, goedkoop en makkelijk.
Je bedoelt daarmee dat vroeger een arbeider net niet zijn gezin te eten kon geven, laat staan wat extra luxe aan te schaffenquote:
Riet (voor op het dak) kostte vrijwel niks hoor, toen de dakpannen uitgevonden werden was je spekkoper als je dakpannen had. (Daar komt ook het spreekwoord 'Zo, die is onder de pannen' vandaan.)quote:en bouwproducten duur,
Arbeid is nu duur door de belastingen. Netto gezien is het meestal geen vetpot, maar kun je er wel je gezin mee te eten geven. (En wat luxe mee aanschaffen)quote:nu is arbeid duur
Noem het maar logisch. Het low cost rietendak van vroeger (riet werd echt uit pure armoede gebruikt) is tegenwoordig kennelijk weer een soort statussymbool.quote:en bouwproducten goedkoop. Logische ontwikkeling.
Smaken verschillen gelukkig, maar ik zie toch echt liever de 2e afbeelding als ik ertegenover zou wonen. (Afbeelding 1 is ook wel een beetje OK, maar NIMBY.)quote:Op donderdag 7 november 2013 08:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
[ afbeelding ]
dit stond er
[ afbeelding ]
dit staat er nu
Nou, dan neem ik hem wel. Wat een mooie tent.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Eensch. Het was wellicht ooit een fraaie op-stand villa, nu typisch een optrekje voor een smakeloze nouveau riche- maffiosum. Nee dank u.
Nogal een prijzig 'opknappertje', maar.... wel 10 kamers, monumentaal, en een geweldige locatie.quote:
Nee. Da's gewoon een '50 jaar niks aan gedane kolerebende'.quote:
Toch fijn om te weten dat ik in mijn zoektocht naar een huis huizen over kan slaan waar een dergelijke vermelding bij staatquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
"De huidige bewoner heeft er met liefde 50 jaar gewoond"...
als hij er 50 jaar gewoond heeft lukt het hem nu vast niet meer om in die rare badkuip te klimmenquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Monumentaal, gigantisch woonhuis in de buurt van de Maliebaan in Utrecht, voor minder dan 8 ton?![]()
De buitenkant belooft veel:
[ afbeelding ]
De binnenkant verklaart de (voor die buurt) belachelijk lage vraagprijs:
[ afbeelding ]
Oftwel, los van die 8 ton, nog een tonnetje of 3 meenemen om het te verbouwen.
Hee! Er is wel centrale verwarming, dus er is *ooit* nog wat aan gedaanquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee. Da's gewoon een '50 jaar niks aan gedane kolerebende'.![]()
http://www.rvob.nl/produc(...)sprongpark_8_utrechtquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:05 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
Hee! Er is wel centrale verwarming, dus er is *ooit* nog wat aan gedaan
edit: wat is eigenlijk 't geblurde huis een paar huizen naast deze? https://maps.google.nl/ma(...)recht&gl=nl&t=h&z=19
Zonde, want als het zo verwaarloosd is zal het moeilijk worden de originele details te bewaren. Vrij zeker dat dat er allemaal uitgesloopt gaat worden nuquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Monumentaal, gigantisch woonhuis in de buurt van de Maliebaan in Utrecht, voor minder dan 8 ton?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Luchtmacht. Dus daarom kennelijk onherkenbaar gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://www.rvob.nl/produc(...)sprongpark_8_utrecht
Het was van het Rijk?
likje verf, wat vloertjes en wat doen aan de lekkages. Ik denk dat je voor 50k dit huis makkelijk helemaal op orde kan maken. Je moet er ff doorheen kijken. Kwalitatief is het gewoon een goed huis. Sterker ik heb de rest van de fotos gezien, het is echt prachtig!! Ik zou het zo kopen, het ademt echt heel veel sfeer!quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet me aan dit fragment denkenquote:Op zaterdag 9 november 2013 08:42 schreef HunterSThompson het volgende:
Huis met garage in Amsterdam. Moet je wel in je auto blijven zitten. Uitstappen gaat denk ik lastig.
[ afbeelding ]
Betreffende huis: http://www.funda.nl/koop/(...)20-koninginneweg-40/
Waar staat kwaliteit voor?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
likje verf, wat vloertjes en wat doen aan de lekkages. Ik denk dat je voor 50k dit huis makkelijk helemaal op orde kan maken. Je moet er ff doorheen kijken. Kwalitatief is het gewoon een goed huis.
dat huis is gewoon prima, kijk een naar de overige foto;s met de prachtige doorkijkjes!quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waar staat kwaliteit voor?
Dat het huis past bij de eisen en wensen van de gebruiker?
Voldoet het aan de huidige ventilatie eisen? bouwfysische eisen? vrije hoogtes? binnen afmetingen zoals binnenkozijnen en trappen enz.? installaties? geluidseisen? daglicht? brand eisen?enz.
Jij knapt dagelijks rijksmonumenten van 300m2 op?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
likje verf, wat vloertjes en wat doen aan de lekkages. Ik denk dat je voor 50k dit huis makkelijk helemaal op orde kan maken. Je moet er ff doorheen kijken. Kwalitatief is het gewoon een goed huis. Sterker ik heb de rest van de fotos gezien, het is echt prachtig!! Ik zou het zo kopen, het ademt echt heel veel sfeer!
Zie jij hoe de kwaliteit is van de constructie? fundering? dak? gevelopbouw? koudebruggen? vochtproblemen? tochtproblemen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
dat huis is gewoon prima, kijk een naar de overige foto;s met de prachtige doorkijkjes!
[img]http://www.huizenzoeker.nl/koop/utrecht/utrecht/oorsprongpark-2/foto.html[/img[
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zie jij hoe de kwaliteit is van de constructie? fundering? dak? gevelopbouw? koudebruggen? vochtproblemen? tochtproblemen?
Is het kwaliteit als je hoge stookkosten hebt door slechte isolatie, natuurlijke ventilatie en verouderde installaties? Hoe zit het met het electra? bedrading? meterkast?
Zo kan je nog wel ff doorgaan.
Kwaliteit is meer dan alleen uiterlijk en leuke oude detaillering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |