Bron: Telegraafquote:De KNMI heeft een waarschuwing afgegeven wegens gevaarlijk weer in grote delen van ons land. Voor het midden, westen en noorden van Nederland geldt code rood. Er is daar tussen 08:00 uur en de eerste helft van de middag kans op zeer zware windstoten van 100 tot 120 kilometer per uur.
De wind op de Nederlandse kust en boven land neemt nu snel toe. Boven land wordt de wind hard tot stormachtig met windstoten tot 100 km/u. In de buurt van Maastricht nu al 93 km/u. Aan de kust en op het IJsselmeer windstoten van 90 tot 130 km/u. Hoogtepunt van de storm ligt rond 12.00 uur en in het eerste deel van de middag. Daarna neemt de wind snel af.
Vooral vanuit de kustprovincies en Brabant komen maandag vroeg in de ochtend al veel meldingen binnen van storm en schade. De brandweer heeft het daar al druk.
Vanmorgen trekt het frontensysteem met veel regen van west naar oost over ons land. Vanmiddag in de koude bovenlucht achter de depressiekern komt het tot buien en kans op onweer. Boven de wadden neemt de wind toe tot een dikke windkracht tien.
Aan de Engelse zuidkust op het eiland Wight is een windstoot gemeten van 132 km/u, in de Straat van Dover 143 km/u, in het hele Engelse kanaal woedt nu een zware storm met windstoten tussen 130 en 140 km/u.
Het centrum van de depressie ligt nu met 974 mb boven zuidoost Engeland op de hoogte van Hoek van Holland en trekt verder uitdiepend naar het oostnoordoosten.
In Nederland wordt een zware ochtendspits verwacht in de regen en toenemende wind.
Alsog de A13 dan nog bestaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:33 schreef BrandX het volgende:
Gelukkig vanochtend vrij voor de fysio!
Om 11.30 hoef ik pas richting Rotterdam vanuit het Haagse. Scheelt weer!
Echtquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:48 schreef Jian het volgende:
Onze verslaggever in IJmuiden; "Oh, havenmeester ik zie daar een schip binnenkomen, gaat dat wel goed?" "Ja hoor, mevrouw, dat gaat helemaal goed" "shit ......."
Dan komt de storm juist ongeveer op haar hoogtepunt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:33 schreef BrandX het volgende:
Gelukkig vanochtend vrij voor de fysio!
Om 11.30 hoef ik pas richting Rotterdam vanuit het Haagse. Scheelt weer!
Of, zoals 3-voud altijd zegt: we zijn verwijfdquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik kan er helemaal niet om lachen. Je ziet gewoon de debilisering van deze maatschappij in zulke reportages.
Als samenleving? Absoluut. Maar je weet waar je voor uitgemaakt wordt als je dat hardop zegt....quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of, zoals 3-voud altijd zegt: we zijn verwijfd
Door die verwijfde figuren inderdaad. Sinds wanneer moet ik daarvan onder de indruk zijn?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als samenleving? Absoluut. Maar je weet waar je voor uitgemaakt wordt als je dat hardop zegt....
Ik lach ze ook niet toe, maar uit ...quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik kan er helemaal niet om lachen. Je ziet gewoon de debilisering van deze maatschappij in zulke reportages.
Stel je aan zeg, ben je verwijfd ofzo?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Echt, alsof er één of andere tropische Storm des Doods het land binnentrekt en we straks de bergen lijken uit het puin, uit het water of onder de bomen vandaan moeten trekken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:42 schreef Jian het volgende:
De grote stormsensatieshow is begonnen, code Rood, onnoemelijke lange files , de brandweer heeft al ergens uit voorzorg een tak afgezaagd en ondertussen onze verslaggever in IJmuiden bij de havenmeester; "hoe is de toestand nu havenmeester"? "och, als het zo blijft valt het met deze waterstand wel mee" "ja, maar ....."
Jij kent Diana "tussen de buien door blijft het droog" Woei niet?quote:
Nee, is ze van het Jeugdjournaal?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jij kent Diana "tussen de buien door blijft het droog" Woei niet?
Nee. Ik heb een baard.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stel je aan zeg, ben je verwijfd ofzo?
Hmwa, dat nu ook weer niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:03 schreef Ferdo het volgende:
Gewoon een dertien-in-een-dozijn-herfststorm is dit, meer niet.
In 2010 waren het er zelfs 4quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Dagonet het volgende:
Dit is trouwens het tweede weeralarm sinds januari 2011, er was er eentje in februari 2012 en daarvoor was er een weeralarm in december 2010 toen er 750 kilometer file stond in de avondspits en mensen tot middernacht in de file stonden.
Dus het valt wel mee met dat paniekzaaien.
Ik snap wel dat mensen een windkracht 12 spannend vinden. En daarom wat overdrijven hier en daar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een baard.
[ afbeelding ]
Je moet toch gewoon toegeven dat dit een sneue maatschappij aan het worden is? De helft van de mannen zijn hommootjes, strakke paarse shirtjes met V-hals, haartjes perfect, parfummetje op... Het is echt zielig; waar is de mannelijkheid gebleven?
Ik vraag me af of die files ook zo lang zouden zijn als ze er geen sensatieshow van zouden maken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Dagonet het volgende:
Dit is trouwens het tweede weeralarm sinds januari 2011, er was er eentje in februari 2012 en daarvoor was er een weeralarm in december 2010 toen er 750 kilometer file stond in de avondspits en mensen tot middernacht in de file stonden.
Dus het valt wel mee met dat paniekzaaien.
Er zijn vastgestelde criteria wanneer iets een weeralarm is, aan de hand van weeralarmen treden er diverse protocollen in werking.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, dat nu ook weer niet.
Maar om er allemaal daadwerkelijk zo spastisch op te reageren...
ja maar zijn er relatief weinig auto's op de weg dus zal ik er niet zo veel last van hebbenquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan komt de storm juist ongeveer op haar hoogtepunt.
Hoe zie je dat dan voor je?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die files ook zo lang zouden zijn als ze er geen sensatieshow van zouden maken.
Dan zouden ze waarschijnlijk langer zijn omdat mensen dan als debielen blijven rijden of nu bijvoorbeeld met hun caravan de weg op gaan na de herfstvakantie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die files ook zo lang zouden zijn als ze er geen sensatieshow van zouden maken.
Wel als die paar die er zijn overdwars op de weg liggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:13 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja maar zijn er relatief weinig auto's op de weg dus zal ik er niet zo veel last van hebben
En hoeveel daarvan waren onterecht?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In 2010 waren het er zelfs 4
Dat heeft alles te maken met het feit dat Nederlanders altijd naar anderen wijzen. Als het niet misgaat, dan heeft het KNMI gefaalt, gaat het wel mis, dan heeft het KNMI gefaald.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een baard.
[ afbeelding ]
Je moet toch gewoon toegeven dat dit een sneue maatschappij aan het worden is? De helft van de mannen zijn hommootjes, strakke paarse shirtjes met V-hals, haartjes perfect, parfummetje op... Het is echt zielig; waar is de mannelijkheid gebleven?
Daar doel ik niet op.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zijn vastgestelde criteria wanneer iets een weeralarm is, aan de hand van weeralarmen treden er diverse protocollen in werking.
Bij code rood zijn er bijvoorbeeld zorgcentra die ouderen niet vervoeren of de frequentie van de thuiszorg aanpassen, lesroosters van scholen worden aangepast en voorzieningen worden getroffen zodat leerlingen weer thuis kunnen komen. Tentamens op bijvoorbeeld de Erasmus Universiteit worden mogelijk afgelast.
Dat zijn allemaal dingen die bijvoorbeeld kosten met zich mee kunnen brengen die op deze manier verantwoord kunnen worden, of van belang zijn bij verzekeringskwesties. Ook kunnen hulpverleners zich beter organiseren en voorbereiden.
Of heb je liever dat de brandweer bijvoorbeeld vandaag op minimale bezetting draait omdat er een zooi mensen een dagje vrij hebben genomen?
Door onze media.quote:
dat is toch de huidige trend? Overal op zeiken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zijn vastgestelde criteria wanneer iets een weeralarm is, aan de hand van weeralarmen treden er diverse protocollen in werking.
Bij code rood zijn er bijvoorbeeld zorgcentra die ouderen niet vervoeren of de frequentie van de thuiszorg aanpassen, lesroosters van scholen worden aangepast en voorzieningen worden getroffen zodat leerlingen weer thuis kunnen komen. Tentamens op bijvoorbeeld de Erasmus Universiteit worden mogelijk afgelast.
Dat zijn allemaal dingen die bijvoorbeeld kosten met zich mee kunnen brengen die op deze manier verantwoord kunnen worden, of van belang zijn bij verzekeringskwesties. Ook kunnen hulpverleners zich beter organiseren en voorbereiden.
Of heb je liever dat de brandweer bijvoorbeeld vandaag op minimale bezetting draait omdat er een zooi mensen een dagje vrij hebben genomen?
Nee dat niet, maar ze gaan bijvoorbeeld wel allemaal dezelfde voorzorgsmaatregelen nemen, zoals bijvoorbeeld allemaal vroeger naar huis, waardoor de spreiding van bijvoorbeeld de avondspits veel kleiner wordt met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:14 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Het is toch nooit onverstandig om meer afstand te nemen en langzamer te rijden?
Het is niet dat mensen het nieuws horen en denken: "Oei, snel maar in de file gaan staan!"
Neenee, ze was (ze is alweer x jaar van de buis) weervrouw van het grotemensenjournaal. Beetje de Philip Freriks onder de weerkundigen, qua verspreken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, is ze van het Jeugdjournaal?
Ja, dat hou je erbij, maar daardoor krijg je wel dat een heleboel mensen het hele weeralarm zelf het liefst afgeschaft zien omdat ze het onzin vinden. Dat de media het overdrijft is logisch, dat scoort en ze zoeken kijkers/lezers.quote:
daarvoor hebben we een stuur in de auto gekregenquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel als die paar die er zijn overdwars op de weg liggen.
Sterkte alvast!quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
daarvoor hebben we een stuur in de auto gekregen
Ach het zal hoogstwaarschijnlijk wel meevallen allemaal, al helemaal om 11.30.
Gewoon normaal op pad gaan, geen haast maken en gewoon normaal rijden. En als er dan file staat is het net zoals anders wanneer je in de file staat, alleen met wat pech istie een tikkie langer. So shit happens. Ik denk dan altijd maar zo: ''gelukkig ben ik niet degene die de file heeft veroorzaakt en wellicht nu in vervoer ligt onderweg naar een vreemd bed waar je helemaal niet in wil liggen, maar zit ik gewoon droog in mijn tuutje met mijn flesje drinken, appel en muziek. Het zal mijn tijd wel duren, ik kom er vanzelf wel een keertje, ik kan er toch niets aan veranderen''
Yups, zo nuchter sta ik in files.
Ja ja, nou veel mensen worden gek gemaakt door een hitserige media en niet alleen met sensatieweer overigens, nu ook, het verschil tussen code oranje en code rood bestaat bijvoorbeeld niet uit een verschil in windkracht, die is gewoon hetzelfde. Er is sprake van mogelijke maatschappelijke ontwrichting en daarom code rood, (ze hebben het op de Radio al een 40 a 50 x met geveinsde ontsteltenis geroepen geloof ik) en dat voor een storm die zeer kortstondig zal zijn ........quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan zouden ze waarschijnlijk langer zijn omdat mensen dan als debielen blijven rijden of nu bijvoorbeeld met hun caravan de weg op gaan na de herfstvakantie.
dit dus, niet zoveel mis met een weerswaarschuwing natuurlijk, maar de sesatiezoekerij van de huidige media.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op.
Ik bedoel:
[..]
Door onze media.
De media brengt het ook alsof heel Nederland vergaat terwijl toch duidelijk is dat het alleen om de kustprovincies gaat. En vervolgens klaagt men weer dat het in de Achterhoek niks voorstelde. No shit... Dat is vrij normaal bij stormweer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja ja, nou veel mensen worden gek gemaakt door een hitserige media en niet alleen met sensatieweer overigens, nu ook, het verschil tussen code oranje en code rood bestaat bijvoorbeeld niet uit een verschil in windkracht, die is gewoon hetzelfde. Er is sprake van mogelijke maatschappelijke ontwrichting en daarom code rood, (ze hebben het op de Radio al een 40 a 50 x met geveinsde ontsteltenis geroepen geloof ik) en dat voor een storm die zeer kortstondig zal zijn ........
Er is ook sprake van mogelijk grote overlast en dat is het criterium waarop de code rood is afgegeven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja ja, nou veel mensen worden gek gemaakt door een hitserige media en niet alleen met sensatieweer overigens, nu ook, het verschil tussen code oranje en code rood bestaat bijvoorbeeld niet uit een verschil in windkracht, die is gewoon hetzelfde. Er is sprake van mogelijke maatschappelijke ontwrichting en daarom code rood, (ze hebben het op de Radio al een 40 a 50 x met geveinsde ontsteltenis geroepen geloof ik) en dat voor een storm die zeer kortstondig zal zijn ........
quote:Het KNMI geeft een Weeralarm uit wanneer de weersituatie gevaar dreigt op te leveren en aanleiding kan geven tot grote overlast of ontwrichting van de samenleving.
Ja, maar ik zei het al, niks mis met een weerswaarschuwing, ik heb "moeite" met de manier waarop de huidige hitserige media ermee omgaat en de gevolgen daarvan. Code Rood is Code Rood, niks mis mee, maar de media brengen het (het liefst continue en de hele dag) alsof Nederland aan het eind van de middag waarschijnlijk één rokende puinhoop zal zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is ook sprake van mogelijk grote overlast en dat is het criterium waarop de code rood is afgegeven.
[..]
Welk alarm is er dan voor een rokende puinhoop? Code rood is kennelijk alles wat tussen een beetje overlast zit en totale chaos.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar ik zei het al, niks mis met een weerswaarschuwing, ik heb "moeite" met de manier waarop de huidige hitserige media ermee omgaat en de gevolgen daarvan. Code Rood is Code Rood, niks mis mee, maar de media brengen het (het liefst continue en de hele dag) alsof Nederland aan het eind van de middag waarschijnlijk één rokende puinhoop zal zijn.
Het luchtalarm.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:35 schreef LeonardoFibonacci het volgende:
[..]
Welk alarm is er dan voor een rokende puinhoop? Code rood is kennelijk alles wat tussen een beetje overlast zit en totale chaos.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Je ziet gewoon de debilisering van deze maatschappij in zulke reportages.
Lief meisje is dat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:48 schreef Jian het volgende:
Onze verslaggever in IJmuiden; "Oh, havenmeester ik zie daar een schip binnenkomen, gaat dat wel goed?" "Ja hoor, mevrouw, dat gaat helemaal goed" "shit ......."
Weeralarm geeft enkel aan dat er mogelijk levensbedreigende situaties ontstaan. En dat is vandaag zeker het geval.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:35 schreef LeonardoFibonacci het volgende:
[..]
Welk alarm is er dan voor een rokende puinhoop? Code rood is kennelijk alles wat tussen een beetje overlast zit en totale chaos.
Het hoogtepunt moet dan ook nog komenquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:34 schreef Skv het volgende:
Ik vind het wel meevallen tot nu toe. Het waait aardig ja, er zijn wat takken van bomen gevallen, maar dat is het ook wel.
Dat zei ik gister ook tegen haarquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het hoogtepunt moet dan ook nog komen
Mensen lezen gewoon nietquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zei ik gister ook tegen haar
Dit soort lompe zinnetjes helpen ook niet echt mee:
"In Vlissingen is een windstoot gemeten van 30,2 meter per seconde, dat is 108,7 kilometer per uur en komt neer op windkracht 11."
Nu gaat iedereen roepen windkracht 11 omgwtf! terwijl het om een windstoot gaat.
Maar dat is Telegraaf TV.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb niks tegen het concept weeralarm, best handig als je net je was buiten wilde hangen of een monumentaal raam open wilde zetten. Wat me wel stoort is dat als ik nieuws wil kijken ik te zien krijg dat er aan de kust een bloempot is omgewaaid.
Ofquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:34 schreef Kopiko het volgende:
Vanavond ongetwijfeld tafelheer in DWDD:
[ afbeelding ]
Het gaat nu inderdaad wat harder.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Windkracht 10 nu langs de kust
[ afbeelding ]
Langs de kust gaat het al behoorlijk hard en de verwachting is dat de storm nog aanzwelt terwijl hij langzaam langs de kust naar het noordoosten trekt.
quote:PRIO 1 8034 8012 0290 VOERTUIG TE WATER (caravan,personenauto) DUYVIS MACHINEFABRIEK SCHIPPERSLAAN 15 KOOG AAN DE ZAAN
Ik woon op een zolderverdieping, het joeg echt hard om het huis heen. Alleen zit ik nu op mijn werk en is vriendinlief thuis. Nog geen panische berichten ontvangen.quote:
Heb jij een vrouw ja?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:45 schreef gelly het volgende:
In groningen waait het nu ook. Moet zometeen vrouw en kind op de veerboot zettenNou ja, meestal varen die wel.
Of je gaat dood of iedereen loopt te zeiken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:44 schreef Re het volgende:
de spastische onverschilligheid is ook typisch eigenlijk
Het zal je auto maar zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:49 schreef Skv het volgende:
http://www.haarlemsdagbla(...)oor-storm?lref=vptop
Het begint hier leuk te worden.
quote:10:35:28 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2
1735052 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Friesland)
Zo'n figuur zouden ze niet eens moeten helpen, tenminste als hij daar vrijwillig aan het zwemmen was.quote:
Dan ben je echt levensmoe.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Een vage kennis zag ik op FB melden dat ie even lekker ging surfen.
Sja, ik weet ook niet echt wat je dan wil bewijzen. Echt lekker surfen lijkt het me niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan ben je echt levensmoe.![]()
Misschien is dat hem wel.
quote:Omdat het zwaarste deel van de storm nog moet komen, geven we nu voor de Wadden kans op een windkracht 12, 12-13 uur. #storm
Tegen de wind in poepen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:21 schreef Hathor het volgende:
Met dit soort rukwinden is het natuurlijk wel HET moment om buiten te gaan staan met je broek op je enkels.
Het trekvogel seizoen is ook al begonnen, dubbele kans dus.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:21 schreef Hathor het volgende:
Met dit soort rukwinden is het natuurlijk wel HET moment om buiten te gaan staan met je broek op je enkels.
Onzin, heerlijk dat briesje door de haren en de spanning dat er elk moment een boom / dakpan / dakplaat op je hoofd kan vliegenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:02 schreef Fides het volgende:
Ik heb nog nooit zulke wind meegemaakt, ook in het buitenland niet. Van mijn vader die in de buurt van het ziekenhuis werkt rijden de ambulances ook af en aan. Hier in de buurt ook regelmatig autoalarmen die afgaan, en af en toe wat glasgerinkel (omdat mensen bijvoorbeeld dingen op het balkon laten staan).Normaliter ben ik niet zo van de weeralarmen maar momenteel is het hier geen weer om over straat te lopen/fietsen.
We handig met snoeien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:27 schreef ems. het volgende:
Ik zit 10 kilometer van de kust en ben gewoon in de tuin aan het werk. Maargoed, je bent hardcore of je bent t niet.
Als het in 1953 maar windkracht tien was, gaan onze eilandjes er nu dus definitief aan. Dag wadden, jullie best leuke eilandjes heb ik van horen zeggenquote:
Toen was het springtij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het in 1953 maar windkracht tien was, gaan onze eilandjes er nu dus definitief aan. Dag wadden, jullie best leuke eilandjes heb ik van horen zeggen
Ben momenteel wat bomen aan het verwijderen. De wind staat precies goed en helpt me een handje bij ze omtrekkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
We handig met snoeien.
Je knipt het af, laat het los en hop, opgeruimd
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef Breekfast het volgende:
Typisch Nederlands weer, breaking news als het eens wat harder waait dan normaal
quote:Nog een tragedie met dodelijke afloop: de toeriste die op de Herengracht werd geraakt door een omvallende boom, is daarbij om het leven gekomen. Haar man kon net wegduiken en liep wat builen en schrammen op.
Het is alleen terecht als er doden vallen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Het weeralarm is een keer terecht.
Net is al een dode gevallenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef Breekfast het volgende:
Typisch Nederlands weer, breaking news als het eens wat harder waait dan normaal
quote:
quote:Nog een tragedie met dodelijke afloop: de toeriste die op de Herengracht werd geraakt door een omvallende boom, is daarbij om het leven gekomen. Haar man kon net wegduiken en liep wat builen en schrammen op.
by Marco van der Laan 11:32 AM
Comment ↑ 0 Likes
Er zou een dode zijn gevallen bij het Sarphatipark, op de Amsterdamse Ceintuurbaan. De boom die op een auto is gevallen, zou een persoon het leven hebben gekost.
Dat wordt vantevoren afgekondigd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is alleen terecht als er doden vallen?
Mijn opmerking vind je smerig of die van Strawberry?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat wordt vantevoren afgekondigd.
Beetje een smerige opmerking.
Ik houd me altijd voor dat droeftoeters zoals jij in alle landen en gebieden voorkomenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef Breekfast het volgende:
Die van jou.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn opmerking vind je smerig of die van Strawberry?
'Mannen' met rode ribbroeken! Wahhh!quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een baard.
[ afbeelding ]
als je nog thuiskomt. ik begreep net dat zon beetje alle treinen van alkmaar-amsterdam-haarlem-leiden niets meer rijdt. er zijn omgewaaide bomen op het spoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Skv het volgende:
Ik woon naast een bos, ben benieuwd wat daar nog van over is. En van mijn huis.
mquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weinig fotomateriaal wel. Check de webcams maar zie weinig daar. HvH staan gewoon mensen op 't strand.
In Zandvoort ook, in Haarlem breekt het zonnetje door en lijkt de wind wat af te nemen....quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weinig fotomateriaal wel. Check de webcams maar zie weinig daar. HvH staan gewoon mensen op 't strand.
Ik woon en werk in Haarlem dus ik kan gewoon lopen/fietsen. Normaal ga ik door het bos naar mijn werk, maar ben er nu maar even omheen gefietstquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
als je nog thuiskomt. ik begreep net dat zon beetje alle treinen van alkmaar-amsterdam-haarlem-leiden niets meer rijdt. er zijn omgewaaide bomen op het spoor.
Je insinueert dat die dode de insteek is van haar opmerking.quote:
Die kans is inderdaad groot ja. Mensen met een beetje nuchterheid en relativeringsvermogen worden steeds zeldzamer in dit land.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik houd me altijd voor dat droeftoeters zoals jij in alle landen en gebieden voorkomen
wat valt er te relativeren? dit is een van de grootste stormen in de afgelopen jaren. dat lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die kans is inderdaad groot ja. Mensen met een beetje nuchterheid en relativeringsvermogen worden steeds zeldzamer in dit land.
Om half 10 reden ze nog kan ik je zeggen ;0quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Felixa het volgende:
Tramverkeer Amsterdam ligt ook helemaal plat.
Kut, daar moet ik straks langsquote:
:0quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:45 schreef Karina het volgende:
Site van AT5 ligt eruit. Zal wel overbelast zijn.
Laat maar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je insinueert dat die dode de insteek is van haar opmerking.
Als dat zo is heb je gelijk maar tot die tijd gaat het er waarschijnlijk gewoon om dat het hard waait.
Nou, dat zeg je, maar staat die vent in dat witte jasje niet net bij die auto waar die boom op terecht komtquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)storm_des_doods.html
Check filmpje. Lucky Bastard.
Het is dan ook ideaal zwemweerquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:29 schreef Wesley1988 het volgende:
Laatste nieuws: Man bekneld onder omgewaaide boom, traumahelicopter is onderweg - zwemmer vermist - vaartuig in de problemen
Nee, maar ik kan me meerdere discussies herinneren over de overbodigheid van het weeralarm, omdat het vaak te snel gebruikt zou worden. Daar ben ik het zelf niet mee eens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is alleen terecht als er doden vallen?
ben ik niet al te lang geleden nog langsgereden. Waarom is hij dicht?quote:
De ring A10 bij Amsterdam Noord is dicht bij Volendam wegens stormschade.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ben ik niet al te lang geleden nog langsgereden. Waarom is hij dicht?
Typisch iets voor 'het buitenland' om geen alarm af te geven en dat er tientallen mensen om het leven komen door een storm die qua kracht niet per se zwaarder is als deze.... Hier rond Amsterdam waait (waaide? Het lijkt nu op te klaren) het gewoon extreem hard. Als stevige bomen in de stad wonden omgeblazen en zelfs losliggende bakstenen heen en weer worden geslingerd is het toch logisch om een alarm af te geven.....quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef Breekfast het volgende:
Hoorn. Ziet er best vet uit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
Holy shit
Bomen spectaculair uit grond getild door stormwind in Hoorn
[ afbeelding ]
Wow, mooi gezicht.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
Holy shit
[ afbeelding ]
Zo!quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
Holy shit
[ afbeelding ]
Leuk tapijtjequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
Holy shit
[ afbeelding ]
Idd, gelukkig woon ik op 10 minuten fietsen van de Uni. Maar als je vandaag tentamens hebt en je moet met de NS was het idd kansloos geweest.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Ben ik even blij dat er vandaag geen tentamen gepland stond.Lullig voor de mensen bij wie dat wel zo is.
Ik moet morgen wel een uur met de trein. Hopelijk dan geen problemen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:55 schreef themole het volgende:
[..]
Idd, gelukkig woon ik op 10 minuten fietsen van de Uni. Maar als je vandaag tentamens hebt en je moet met de NS was het idd kansloos geweest.
quote:De storm bereikt nu bij vlagen een orkaankracht. Op Vlieland wordt een windsnelheid van 141 km/uur gemeten, dat is tegen windkracht 12!
Niet met deze trein in elk gevalquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik moet morgen wel een uur met de trein. Hopelijk dan geen problemen.
Herfstig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Apostrof het volgende:
Berichtgeving komt allemaal uit Holland, zitten natuurlijk alle journalisten, zit nu in de trein naar Groningen, hoe is het daar?
Groningen ligt nu in Duitsland.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Apostrof het volgende:
Berichtgeving komt allemaal uit Holland, zitten natuurlijk alle journalisten, zit nu in de trein naar Groningen, hoe is het daar?
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Niet met deze trein in elk geval
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn opmerking vind je smerig of die van Strawberry?
Je discussieert als een klein kindquote:
141 km per uurquote:
Ik kijk 't ook vanaf binnen allemaal lekker aan. Er vliegt hier ook allemaal zand, stukjes steen en glas rond van bouwwerkzaamheden, (vanaf balkons) mee getilde kratten bier en dergelijke.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan wil je toch je huis uit, niet, met een rij half losse bomen er voor.
Jah,quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:01 schreef xzaz het volgende:
Amsterdam moet altijd weer aandacht trekken.
202 km/h dankzij een windhoos die over meetapparatuur ging op Vlieland, 5 november 1948quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:02 schreef eight het volgende:
[..]
141 km per uur![]()
Wat is eigenlijk het record in Nederland?
3de dode dusquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:52 schreef Wesley1988 het volgende:
In Hoogvliet is een oude vrouw door de wind omver geblazen en ernstig ten val gekomen en wordt gereanimeerd.
Takkie met 140km/h tegen het gezichtje aan, die zijn zo binnen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef SevD het volgende:
Kinderen van de buren zijn gewoon buiten aan t spelen, 7 jaar oud.
Zolang de dakpannen goed vast zitten is er niets aan de hand.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef SevD het volgende:
Marokkanen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef SevD het volgende:
Iemand die ik ken is nu vrolijk aan het hardlopen door het plantsoenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef SevD het volgende:
Voorlopig nog wel, maar ik zou mn kinderen lekker binnen laten spelen nuquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang de dakpannen goed vast zitten is er niets aan de hand.
Ik las hetquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Jah,![]()
Unieke trainingsfaciliteit Ajax stort in tijdens storm
http://www.fcupdate.nl/vo(...)rt-in-tijdens-storm/
wind mee zeker zijn PR verbeterenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand die ik ken is nu vrolijk aan het hardlopen door het plantsoen
Moeten ze niet gewoon naar school, of heeft het noorden vakantie?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:15 schreef SevD het volgende:
Oh, ze zijn binnengehaald. Misschien was eight wel gewoon 1 van de ouders die wilde weten of t over zijn/haar kinderen ging
Bedankt voor de waarschuwing buurmanquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:15 schreef SevD het volgende:
Oh, ze zijn binnengehaald. Misschien was eight wel gewoon 1 van de ouders die wilde weten of t over zijn/haar kinderen ging
Kijk daar kunnen we later tenminste nog een oorlog mee winnenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:06 schreef SevD het volgende:
Zullen wel vakantie hebben ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moeten ze niet gewoon naar school, of heeft het noorden vakantie?
In Holland is/was het gewoon het heftigst. Storm trekt richting noordoost, dus Groningen pakt ongetwijfeld ook nog wel de nodige ellende mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:53 schreef Apostrof het volgende:
Herfstvakantie is in heel Nederland weer afgelopen. Noord en Midden had afgelopen week, week ervoor het Zuiden. Die kinderen zijn gewoon keihard aan het spijbelen.quote:
Misschien een soort 'sneeuwvrij' maar dan 'windvrij'.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Herfstvakantie is in heel Nederland weer afgelopen. Noord en Midden had afgelopen week, week ervoor het Zuiden. Die kinderen zijn gewoon keihard aan het spijbelen.![]()
Of die basisschool heeft natuurlijk bedacht dat ze twee weken herfstvakantie hebben...
Hier vliegen de takken en dakplaten om je oren dus ik zou ze ook een dagje vrij gegeven hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Herfstvakantie is in heel Nederland weer afgelopen. Noord en Midden had afgelopen week, week ervoor het Zuiden. Die kinderen zijn gewoon keihard aan het spijbelen.![]()
Of die basisschool heeft natuurlijk bedacht dat ze twee weken herfstvakantie hebben...
Hadden ze hier ook moeten doen, ik heb te doen met die ouders en kindertjes die de wind moeten trotseren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien een soort 'sneeuwvrij' maar dan 'windvrij'.
Liggen de spelers eronder?quote:
die zijn er idd, mijn dochter had een dagje extra vandaag. Die mag dus niet buiten spelen btw.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Plot twist: het zijn voetballers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand dood gegaan van een knappende ballon op zijn hoofd
Ik zou mijn kind ook echt niet buiten laten spelen nu. Ik zie telkens takken naar beneden komen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die zijn er idd, mijn dochter had een dagje extra vandaag. Die mag dus niet buiten spelen btw.
Andere dochter is wel op school, hoop dat t straks íetsje beter is als ze naar huis komt, vind het niet prettig.
Het waait hier al heel behoorlijk, 8 a 9 schat ik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
In Holland is/was het gewoon het heftigst. Storm trekt richting noordoost, dus Groningen pakt ongetwijfeld ook nog wel de nodige ellende mee.
Dochter naar school gebracht per auto.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:28 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind ook echt niet buiten laten spelen nu. Ik zie telkens taken naar beneden komen.
Dochter op de fiets? Ik weet niet waar je woont, maar hier zou het rond 13u het heftigst moeten zijn en daarna zou het geleidelijk aan iets minder worden.
Nope, allemaal weggewaaid. Ik zag net nog een vliegende keep voorbijkomen.quote:
Beter!quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dochter naar school gebracht per auto.
Hier veel windstoten, verder zonnig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het waait hier al heel behoorlijk, 8 a 9 schat ik.
Misschien hadden ze net schwalbe trainingquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand dood gegaan van een knappende ballon op zijn hoofd
Ik moest lachenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nope, allemaal weggewaaid. Ik zag net nog een vliegende keep voorbijkomen.
Tja, was bij ons het geval. Auto parkeren op een plaats zonder bomen, als dat mogelijk is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als er nu een boom op onze auto valt?
Ik moet haar nog ophalen hè.
Gewoon voor de zekerheid laten overblijven vannacht, lekker rustig ook .......quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als er nu een boom op onze auto valt?
Ik moet haar nog ophalen hè.
+ 1quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Gewoon voor de zekerheid laten overblijven vannacht, lekker rustig ook .......
lelystad, het wordt hier idd ook wel minder en ze is pas laat uit vandaag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:28 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind ook echt niet buiten laten spelen nu. Ik zie telkens takken naar beneden komen.
Dochter op de fiets? Ik weet niet waar je woont, maar hier zou het rond 13u het heftigst moeten zijn en daarna zou het geleidelijk aan iets minder worden.
Lekker veilig :/ Dwaasquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ging ook zijn dochter ophalen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:31 schreef Masyl het volgende:
[ afbeelding ]
Sauwerd, inzittenden ongedeerd
Ik heb m ook maar precies in t midden van de straat gezet. Beide kanten zo'n 15 meter van de eerste boomquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:31 schreef Voszje het volgende:
[..]
Tja, was bij ons het geval. Auto parkeren op een plaats zonder bomen, als dat mogelijk is.
Hopelijk valt het mee als ze uit school moet komen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
lelystad, het wordt hier idd ook wel minder en ze is pas laat uit vandaag.
En ja, op de fiets.
ja, dat ging dus niet, auto was al mee met mn vriendquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier inderdaad ook nu, geen bomen in de buurt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:32 schreef SevD het volgende:
[..]
Ik heb m ook maar precies in t midden van de straat gezet. Beide kanten zo'n 15 meter van de eerste boom
Laten we het hopenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:26 schreef Jian het volgende:
Nu met een caravan de boulevard op, vast een Duitser![]()
[ afbeelding ]
is gewoon een onderzeeër-woonbootquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:35 schreef NextTVH het volgende:
Zeg maartegen je woonboot.
[ afbeelding ]
Dat is vlak bij mij geloof ik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:35 schreef NextTVH het volgende:
[ afbeelding ]
Dit in Rotterdam zou ook oneerlijk zijnquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:38 schreef Ryan3 het volgende:
Amsterdam wordt toch wel zwaar getroffen, zie ik... zal Allah wel achter zitten...
Zielig!quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:35 schreef NextTVH het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon er 50 meter vandaanquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:43 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hoek Van Lennepkade / Jan Pieter Heijestraat.
Blijft er weinig volk over in NLquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:45 schreef Jian het volgende:
Kutbomen ook altijd, gewoon alles boven de 1,50 meter omhakken.
Ja ben nu op me werk, volgens mij was ie al redelijk vervallen hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:48 schreef Re het volgende:
[..], straks ff kijken dan... , naast de deegrollers toch?
Zijn er bomen in Groningen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef CartWOman het volgende:
Windkracht tien in Groningen (Haren). Schutting om, bomen om hier vlak achter. Make it stop.
Lekker boeiend, Groningen bestaat alleen voor het gas.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef CartWOman het volgende:
Windkracht tien in Groningen (Haren). Schutting om, bomen om hier vlak achter. Make it stop.
Nu niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zijn er bomen in Groningen?
Enkel als je pech hebt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:52 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, een boom kan dus best gevaarlijk zijn...
ja maar toch, best apart dat amsterdam redelijk zwaar is getroffenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ben nu op me werk, volgens mij was ie al redelijk vervallen hoor.
Ik hoor de hele morgen al sirenes hier in de buurt. Volgens mij is de wind nu wel iets afgenomen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar toch, best apart dat amsterdam redelijk zwaar is getroffen
Zie nu pas dat er een boom op is gevallenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar toch, best apart dat amsterdam redelijk zwaar is getroffen
moest ook ff kijken maar ziet er wel apart uit jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zie nu pas dat er een boom op is gevallen
Maw: er is niets veranderd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef Wesley1988 het volgende:
Het treinverkeer is om veiligheidsredenen in geheel Noord Nederland stilgelegd.
Nee toch? of toch wel?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
sensatiezoekers. strax weer zeuren over zwarte piet?
Vette fotoquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:13 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/gerkovankampen/status/394794154317725697
Een boomstam op je huis en je huis is onbewoonbaar, een bladerdek op je dakpannen is wat dakpannen vervangen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, nou, een boom in je voortuin. Wat een geluk
Wat dat betreft is het wel een geluk bij een ongeluk, jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:14 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Een boomstam op je huis en je huis is onbewoonbaar, een bladerdek op je dakpannen is wat dakpannen vervangen.
Die windmolens kunnen flink veel opwekken nu of niet?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:13 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/gerkovankampen/status/394794154317725697
Is volgens mij niet goed voor die dingenquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die windmolens kunnen flink veel opwekken nu of niet?Of niet?
volgens mij gebruiken die nu meer energie om te remmen (wieken mogen niet te snel draaien, al zullen ze nu wel volledig geremt staan) dan dat ze opwekkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
In principe wel, maar dan liggen na 2 seconden al die bladen er afquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
dan krijg je dit:quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
In principe wel, maar dan liggen na 2 seconden al die bladen er af
wel vetquote:
Kunnen ze beter tijdens windkracht 10 doen...quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:23 schreef xzaz het volgende:
Ik las bij Nuon dat die dingen zichzelf na windkracht 10 uitschakelen.
Wat een onzin johquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zou er maar net onderhoudswerk in doen.
"Hee Arie! Je weet wel, die windmolen die in dat veld bij boer Dirk staat he, kun jij daar ff naar kijken in deze tornado? Hij heeft een beetje kuren af en toe."quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zou er maar net onderhoudswerk in doen.
Die draaien inmiddels weer http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php#!quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:42 schreef poemojn het volgende:
Ja, de windmolens in Flevoland zijn stilgezet.
Dat is nota bene de Boulevard in Zandvoort, als je daar zo met die wind overheen gaat ben je gek ....... of Duitserquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:20 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]
Zou de verzekering hier dan ook nog uitkeren? Met zo'n storm vraag je toch om ongelukken als je met een caravan de weg op gaat?
Een beetje verzekering betaalt hier niet uit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:20 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]
Zou de verzekering hier dan ook nog uitkeren? Met zo'n storm vraag je toch om ongelukken als je met een caravan de weg op gaat?
En je rijd er ook nog vol haakjs op de wind.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is nota bene de Boulevard in Zandvoort, als je daar zo met die wind overheen gaat ben je gek ....... of Duitser
twitter:SARMNL twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:19:11Op het #IJsselmeer nabij Makkum zou een surfer in problemen zijn. De reddingboten van Hindeloopen en Den Oever zijn hiervoor uitgevaren. reageer retweet
twitter:SARMNL twitterde op maandag 28-10-2013 om 14:47:58Een foto van de omstandigheden op het water tijdens de zoektocht. #IJsselmeer http://t.co/QtInhNNKjx (via @jaspersvensk reageer retweet
Tuurlijk, gewoon lekker gaan surfen met dit weerquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:24 schreef Nibb-it het volgende:
twitter:SARMNL twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:19:11Op het #IJsselmeer nabij Makkum zou een surfer in problemen zijn. De reddingboten van Hindeloopen en Den Oever zijn hiervoor uitgevaren. reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:SARMNL twitterde op maandag 28-10-2013 om 14:47:58Een foto van de omstandigheden op het water tijdens de zoektocht. #IJsselmeer http://t.co/QtInhNNKjx (via @jaspersvensk reageer retweet
Molen 10: status: niet gebouwdquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die draaien inmiddels weer http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php#!
Kubbeweg wekt nu met 16 molens stroom op voor 83.000 huishoudens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |