Niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wellicht een spoiler in de TT, weet niet hoor!
De vorige TT spoilerde ook al waar de race wasquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wellicht een spoiler in de TT, weet niet hoor!
Edit: oh damn, niet quote, maar edit bedoeld...quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vorige TT spoilerde ook al waar de race was
Geen spoiler want geen hh?quote:
Dat was na de vorige race al bekend, geen verrassing.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wellicht een spoiler in de TT, weet niet hoor!
Loopt de BBC zo ver achter? Hier nog champagne spuitenquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk een Chandok op het podium
Eigenlijk was het al races lang bekend dat het Vettel zou worden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was na de vorige race al bekend, geen verrassing.
Neu, ik typ gewoon zo langzaam vandaag.....quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Loopt de BBC zo ver achter? Hier nog champagne spuiten
Niet volgens het rekensommetjequote:Op zondag 27 oktober 2013 12:19 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Eigenlijk was het al races lang bekend dat het Vettel zou worden.
Tja, daar zit ik ook mee in het hoofd, maar de regels zoals ik ze ken, is geen spoiler. Zeker weet ik het van FOK!sport.quote:
Het was voor het champagne spuitenquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Loopt de BBC zo ver achter? Hier nog champagne spuiten
Is me nu wel duidelijkquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was voor het champagne spuiten
Klopt helemaal!quote:
Yup maar wel een kuttekop die heel hard auto kan rijden.quote:
Tja, dan moet je gewoon doen wat ik ook bij series doe als ik het pas later ga kijken: topic even uit je actieve topics gooienquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Tja, daar zit ik ook mee in het hoofd, maar de regels zoals ik ze ken, is geen spoiler. Zeker weet ik het van FOK!sport.
Hoe het zit op het forum, weet ik niet precies. Maar heb wel eerder meegemaakt dat er FOK!kers boos waren dat ze meteen al konden lezen hoe het was afgelopen/ Of het nou een race is, of een heel seizoen...
Vandaar dat ik zei NIET.
Echte schoonheid zit van...quote:
Dat klopt. Irritant is dat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
Yup maar wel een kuttekop die heel hard auto kan rijden.
Ja ben het ermee eens. Maar gebeurt te vaak, ook in VBL.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Tja, daar zit ik ook mee in het hoofd, maar de regels zoals ik ze ken, is geen spoiler. Zeker weet ik het van FOK!sport.
Hoe het zit op het forum, weet ik niet precies. Maar heb wel eerder meegemaakt dat er FOK!kers boos waren dat ze meteen al konden lezen hoe het was afgelopen/ Of het nou een race is, of een heel seizoen...
Vandaar dat ik zei NIET.
dit dusquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:
Ik kan nu wel weer gaan haten op Vettel, maar wat kan ik zeggen. Gewoon verdiend, met afstand de beste dit jaar. Grote klasse.
Dafuq?quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:22 schreef M.Melandri het volgende:
Button reed ook weer als een groot kampioen, met een beetje geluk had hij op het podium gestaan.
Ik ben de afgelopen paar maanden in en uit het ziekenhuis geweest, en soms was het heel moeilijk om topics weer terug te vinden [en dus is een topicreeksfunctie voor MyAT erg fijn], maar mijn vriend heeft wel af en toe een qualy en een race voor me gedownload. Dus op dat moment had ik een spoiler WEL erg gevonden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, dan moet je gewoon doen wat ik ook bij series doe als ik het pas later ga kijken: topic even uit je actieve topics gooien
Ik zit er nu weer eens een keer LIVE bijquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Als je mij had wijsgemaakt dat Vettel geen wereldkampioen was geworden deze race, had ik je voor gek uitgemaakt. Dit is echt geen spoiler
Gisteren de hele dag weg, dus maar opgenomen en vanochtend voor de race even snel doorgekeken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zit er nu weer eens een keer LIVE bijGister de qualy helemaal vergeten, maar ja: vriendlief en ik hadden een jubileum om te vieren
Hij rijdt graag op het randje, maar dan duurt het even voor je alles onder controle hebt en de balans naar de goede kant uit slaat. Dat heeft hij dit jaar gevonden. Vorig jaar ging dat nogal eens mis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:27 schreef kepler het volgende:
Grosjean is dit seizoen wel van schlemiel naar held uitgegroeid(in vergelijking met vorig seizoen dan
)
Op 15 ronden oudere bandenquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was maar een seconde per ronde langzamer dan Perez
Ik had vanochtend nog snel de Gear Up en Teds Qualifying Notebook gekeken/gedownload. Ben ik toch weer een beetje bij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gisteren de hele dag weg, dus maar opgenomen en vanochtend voor de race even snel doorgekeken.
Jawel, eerste ronde en de 4 rondjes op de zachte band.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:33 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Alonso vandaag volgens mij geen 1 ronde in de top 10. Grosjean gaat sws paar keer wereldkampioen worden.
Ik bleef me erover verbazen dat nog zo lang gedaan werd alsof Webber in dezelfde categorie zat. Verder kun je natuurlijk niet zeggen dat de Red Bull onverslaanbaar is als Webbers Red Bull aldoor verslagen wordt door een andere auto.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Vettel is verdiend kampioen. Uiteraard het hele team, want de Red Bull is gewoon onverslaanbaar momenteel. Maar ik blijf me verbazen over de grote verschillen steeds tussen Webber en Vettel.
Volgens mij lag hij 2e tot zijn versnellingsbak eraan ging...quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik bleef me erover verbazen dat nog zo lang gedaan werd alsof Webber in dezelfde categorie zat. Verder kun je natuurlijk niet zeggen dat de Red Bull onverslaanbaar is als Webbers Red Bull aldoor verslagen wordt door een andere auto.
Dat ligt aan Webber, want (op enkele uitschieters na) die kan gewoon niet tippen aan Vettel, ALonso, Hamilton, Raikkonen, etc.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik bleef me erover verbazen dat nog zo lang gedaan werd alsof Webber in dezelfde categorie zat. Verder kun je natuurlijk niet zeggen dat de Red Bull onverslaanbaar is als Webbers Red Bull aldoor verslagen wordt door een andere auto.
Lag hij ookquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij lag hij 2e tot zijn versnellingsbak eraan ging...
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:42 schreef Sally het volgende:
TOCH herhaling op BBC 1 @ 2 'o clock = 15 uur bij ons(?)
Voor de tweede race op rij aangereden door Chilton, waardoor hij al in de eerste ronde uit moest vallen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is er trouwens gebeurt met Godver vd Garde?
Racequote:Op zondag 27 oktober 2013 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is er trouwens gebeurt met Godver vd Garde?
In de eerste bocht aangetikt door Chilton, rechts voor de ophanging kapot.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is er trouwens gebeurt met Godver vd Garde?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:49 schreef Karstman het volgende:
[..]
In de eerste bocht aangetikt door gesandwitched tussen Pic en Chilton, rechts voor de ophanging kapot.
Chilton kon er weinig aan doen vond ik, die kon geen kant op. VdG had gewoon moeten liften in mijn ogen, was geen ruimte meer tussen Chilton en Pic.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor de tweede race op rij aangereden door Chilton, waardoor hij al in de eerste ronde uit moest vallen.
Dat zie ik toch anders. Juist VDG kon geen kant op, omdat Chilton van binnen naar buiten ging. Die had beter uit moeten kijken, omdat er iemand naast zat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Chilton kon er weinig aan doen vond ik, die kon geen kant op. VdG had gewoon moeten liften in mijn ogen, was geen ruimte meer tussen Chilton en Pic.
Chilton had ook wat ruimte kunnen/moeten laten, want vdG zat er gewoon tussen. Hij lift ook wel, maar net te laatquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Chilton kon er weinig aan doen vond ik, die kon geen kant op. VdG had gewoon moeten liften in mijn ogen, was geen ruimte meer tussen Chilton en Pic.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Chilton had ook wat ruimte kunnen/moeten laten, want vdG zat er gewoon tussen. Hij lift ook wel, maar net te laat
Je kan nooit helemaal aan de binnenkant blijven plakken, is onmogelijk. VdG wil zijn auto er nog wat tussen drukken, waar hij gewoon al eerder van zijn gas had moeten gaan. Hij is ook niet voor niks best vaak betrokken bij incidenten in de eerste ronde. Vind dat hij het best aardig doet, maar in de eerste ronde mag het allemaal wel iets slimmer, mocht hij volgend jaar in een betere auto komen en vanuit het middenveld starten krijgt hij het helemaal zwaar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Chilton had ook wat ruimte kunnen/moeten laten, want vdG zat er gewoon tussen. Hij lift ook wel, maar net te laat
Dominantie van een auto gaat niet over 1 race he... We hebben dit seizoen heel vaak gezien dat er meerdere auto's tussen Vettel en Webber stonden bij de start en bij de finish.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij lag hij 2e tot zijn versnellingsbak eraan ging...
Aan Raikkonen wel hoor, die hoort niet in dat rijtje.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat ligt aan Webber, want (op enkele uitschieters na) die kan gewoon niet tippen aan Vettel, ALonso, Hamilton, Raikkonen, etc.
Daar zit wel wat in, maar een prutser is het ook niet, terwijl hij ook als kwalificatiespecialist er niet in slaagde om de RB dominant te laten zijn in de kwalificatie.quote:En dat vind ik al jaren, omdat hij gewoon niet kan racen.
Kwalificeren wel, maar daarna laat hij het vaak liggen. Dat deed hij al bij Jaguar, Williams en ook bij Red Bull,
Alleen de laatste twee races, en imho buiten zijn schuld. Als je de bocht niet kan houden terwijl er auto's naast zitten moet je liften en niet proberen die plek te winnen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[..]
Je kan nooit helemaal aan de binnenkant blijven plakken, is onmogelijk. VdG wil zijn auto er nog wat tussen drukken, waar hij gewoon al eerder van zijn gas had moeten gaan. Hij is ook niet voor niks best vaak betrokken bij incidenten in de eerste ronde. Vind dat hij het best aardig doet, maar in de eerste ronde mag het allemaal wel iets slimmer, mocht hij volgend jaar in een betere auto komen en vanuit het middenveld starten krijgt hij het helemaal zwaar.
Was ook een hele domme actie van Kimi, zijn banden waren helemaal op en door Grosjean op te houden kon Massa aansluiten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Nattekat het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)ijn-lazer-van-lotus/
Hij heeft wel vaker schade gehad in de eerste ronde dan alleen de laatste 2 ronden. VdG zat schuin achter hem en Pic zat wel naast hem en gaf hij genoeg ruimte. Is gewoon een race incident maar als VdG wat slimmer was geweest kon hij dit voorkomen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen de laatste twee races, en imho buiten zijn schuld. Als je de bocht niet kan houden terwijl er auto's naast zitten moet je liften en niet proberen die plek te winnen.
Zelfde geldt voor Chiltonquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij heeft wel vaker schade gehad in de eerste ronde dan alleen de laatste 2 ronden. VdG zat schuin achter hem en Pic zat wel naast hem en gaf hij genoeg ruimte. Is gewoon een race incident maar als VdG wat slimmer was geweest kon hij dit voorkomen.
Dat heeft er niets mee te maken. Vorige race viel Bianchi door die actie van Chilton ook uit zonder dat hij er wat aan kon doen. De race wordt niet in de eerste ronde gewonnen. Dat zou Chilton ook moeten weten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Toch knap dat hij iedere race aan de finish wist te komen.
niet verrassend gezien de dingen die in de afgelopen weken duidelijk zijn gewordenquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:29 schreef Nattekat het volgende:
Newey zojuist toegegeven dat het aan de bandenwissel na Silverstone lag...
Ik vind hem niet onsympathiek, kan hem ook moeilijk verwijten dat hij eruit haalt wat erin zit en behalve dat hij Webber liet zien dat hij toch echt de #1 is kan ik me weinig herinneren van hem wat ook maar een hint van onsportiviteit heeft.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vond het wel mooi dat Vettel na afloop van de race voor de hoofdtribune nog een showtje weggaf. Maakt hem toch een stukje sympathieker.
Dat vingertje maakt hem wat minder geliefd, net zoals de dominantie van Red Bull. Zo'n showtje zoals na de race van vandaag weggeven maakt dan weer veel goed.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind hem niet onsympathiek, kan hem ook moeilijk verwijten dat hij eruit haalt wat erin zit en behalve dat hij Webber liet zien dat hij toch echt de #1 is kan ik me weinig herinneren van hem wat ook maar een hint van onsportiviteit heeft.
Hopelijk een wijze les voor de F1 dat ze nooit meer zulke wijzigingen toelaten tijdens een seizoen. Wat voor een races zouden we dan nog gehad hebben hierop But circuit en Singaporebijvoorbeeldquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:29 schreef Nattekat het volgende:
Newey zojuist toegegeven dat het aan de bandenwissel na Silverstone lag...
Eens !quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel heeft bij Red Bull niets meer te winnen. Zou hem toch aanraden naar een ander team te gaan. Kan hem een grotere kampioen maken dan hij nu al is
Dat laatste kan je ook zien als gewoon je plek opeisen, ook niet onterecht als 3voudig WK.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat vingertje maakt hem wat minder geliefd, net zoals de dominantie van Red Bull. Zo'n showtje zoals na de race van vandaag weggeven maakt dan weer veel goed.
Onsportiviteit is met name richting Webber zoals dat multi21-gedoe bijvoorbeeld.
Hadden ze die banden aan het begin van het seizoen gehad, zou het kampioenschap nog saaier geweest zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopelijk een wijze les voor de F1 dat ze nooit meer zulke wijzigingen toelaten tijdens een seizoen. Wat voor een races zouden we dan nog gehad hebben hierop But circuit en Singaporebijvoorbeeld---→
Dan was het op Silverstone al beslistquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hadden ze die banden aan het begin van het seizoen gehad, zou het kampioenschap nog saaier geweest zijn.
Dat had Webber ook wel verdiend na met name zijn hufterig gedrag in Brazilie. Maar jij zegt met name, wat nog meer dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat vingertje maakt hem wat minder geliefd, net zoals de dominantie van Red Bull. Zo'n showtje zoals na de race van vandaag weggeven maakt dan weer veel goed.
Onsportiviteit is met name richting Webber zoals dat multi21-gedoe bijvoorbeeld.
Dat heeft ie anders de laatste 2 races al niet meer gedaanquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:46 schreef Tarado het volgende:
Dat vingertje vind ik wel grappig, ik denk dat hij dat juist door de kritiek is blijven doen
Ik hoop dat het volgend jaar spannender isquote:Op zondag 27 oktober 2013 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft ie anders de laatste 2 races al niet meer gedaanAlthans toch niet meer op het podium of voor de camera
Tijdens de donuts...quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft ie anders de laatste 2 races al niet meer gedaanAlthans toch niet meer op het podium of voor de camera
Dan heb je vandaag niet goed opgelet hoor. Hij deed het sowieso toen-ie op de schouders genomen werd en volgens mij nog een keer.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft ie anders de laatste 2 races al niet meer gedaanAlthans toch niet meer op het podium of voor de camera
en jij hebt dat gezien met al die rookquote:
de rest zit hem voornamelijk in het team en niet zozeer Vettelquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat had Webber ook wel verdiend na met name zijn hufterig gedrag in Brazilie. Maar jij zegt met name, wat nog meer dan?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:30 schreef Fer het volgende:
We nog denkt dat Vettel alleen maar wint omdat hij in de Redbull rijdt, snapt er toch echt niks van.
Ja de Redbull is snel, maar het is Vettel die die snelheid ook eruit kan halen. Het lijkt erop dat het namelijk nogal wat kunstjes vergt om met zoveel tractie de bochten uit te komen, kunstjes die Vettel wel beheerst en Webber duidelijk niet.
Jammer dat die banden zoveel invloed hebben, waardoor Hamilton en Webber het relatief slecht doen in de race en tevens Alonso als ie achterin terecht komt.
Weetje wat echt een stunt zou zijn, als Vettel samen met Newey naar Williams zou gaan en dat team weer helemaal terug brengen naar de top. Williams Renault Mercedes met de turbo motoren.
Het was toch niet in een bocht? Volgens mij was er nog meer dan genoeg ruimte rechts van Chiltonquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[..]
Je kan nooit helemaal aan de binnenkant blijven plakken, is onmogelijk. VdG wil zijn auto er nog wat tussen drukken, waar hij gewoon al eerder van zijn gas had moeten gaan. Hij is ook niet voor niks best vaak betrokken bij incidenten in de eerste ronde. Vind dat hij het best aardig doet, maar in de eerste ronde mag het allemaal wel iets slimmer, mocht hij volgend jaar in een betere auto komen en vanuit het middenveld starten krijgt hij het helemaal zwaar.
Dat sowieso jahquote:Op zondag 27 oktober 2013 14:48 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij waren de mensen van Sky het niet eens met VdG. En ze vonden juist dat hij afgeknepen werd door zijn eigen teamgenoot. Maar als je in een dergelijke situatie zit, vonden zij, dan kan je beter van je gas af gaan.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:00 schreef Nober het volgende:
De jongste viervoudig wereldkampioen en de enige die zijn eerste vier titels op rij wint, helm aan de wilgen of nog niet?
Plus de eerste die sinds z'n entree in de F1 alleen maar 1e in het kampioenschap is geworden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:00 schreef Nober het volgende:
De jongste viervoudig wereldkampioen en de enige die zijn eerste vier titels op rij wint, helm aan de wilgen of nog niet?
2009 was hij toch niet 1e?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
Plus de eerste die sinds z'n entree in de F1 alleen maar 1e in het kampioenschap is geworden.
2008 ook niet. Dat was zijn eerste volledige seizoen bij Toro Rosso.quote:
Zat eraan te komenquote:Sebastian Vettel spent some of his first moments as a quadruple world champion-elect in the stewards office after Sunday’s Indian Grand Prix, and walked out with a reprimand while his team was slapped with a ¤25,000 fine.
[..]
The FIA announced: The driver failed to proceed directly to the post race parc ferme as detailed under article 43.3 of the FIA Formula One Sporting Regulations. Due to the special circumstances the Stewards accepted the explanation of the driver. The team failed to instruct the driver sufficiently to return directly to post race parc ferme.
Alonso/Webber ging meer over de manier waarop. Alonso parkeerde zijn wagen na een blinde bocht op de baan en Webber liep gewoon de baan op. Scheelde niet veel of hij was aangereden door een Mercedes. (Net zoals Alonso).quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:20 schreef Waffle het volgende:
Haha ja, maar blijf het een nette actie van hem vinden. Dit soort dingen horen gewoon bij de f1. Jammer dat het niet mag. Net zoals laatst met Alonso en Webber.
Flinke regelveranderingen, dus hopen dat dit keer een ander team kan winnenquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
Op naar 2014 dus. Hopen dat we eindelijk weer een beetje een fatsoenlijk constant jaar krijgen zonder gezeik over de banden.
Go Marussia!quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Flinke regelveranderingen, dus hopen dat dit keer een ander team kan winnen
Die hadden genoeg mogelijkheden (tijd, geld en resources) om meerdere varianten uit te proberen om te kijken wat zou werken. Resources kwamen niet alleen van Honda, maar ook Super Aguri (waar het idee van de dubbele diffuser vandaan kwam). Dit in combinatie met de sterkere Mercedes motor maakte het een winnende combinatie. Het gebrek aan geld en ontwikkelmogelijkheden in 2009 (nadat Honda zich teruggetrokken had), zorgde ervoor dat het team naarmate het seizoen vorderde terrein verloor, maar toen al voldoende voorsprong opgebouwd had om het kampioenschap te winnen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Na Brawn GP verbaas ik me nergens meer over
Jawel, maar een slim idee is ook wel handig. Maar hadden ze echt de resources van Honda en Super Aguri? Of alleen personeel/informatie, maar geen geld?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die hadden genoeg mogelijkheden (tijd, geld en resources) om meerdere varianten uit te proberen om te kijken wat zou werken. Resources kwamen niet alleen van Honda, maar ook Super Aguri (waar het idee van de dubbele diffuser vandaan kwam). Dit in combinatie met de sterkere Mercedes motor maakte het een winnende combinatie. Het gebrek aan geld en ontwikkelmogelijkheden in 2009 (nadat Honda zich teruggetrokken had), zorgde ervoor dat het team naarmate het seizoen vorderde terrein verloor, maar toen al voldoende voorsprong opgebouwd had om het kampioenschap te winnen.
Ja oké dat is waar, maar het blijft toch jammer dat donuts maken na een race bijvoorbeeld niet mag. En dat ze op Spa niet eens een uitloopronde doen is toch wel helemaal het toppunt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso/Webber ging meer over de manier waarop. Alonso parkeerde zijn wagen na een blinde bocht op de baan en Webber liep gewoon de baan op. Scheelde niet veel of hij was aangereden door een Mercedes. (Net zoals Alonso).
uhuh, maar donuts na afloop van de race draaien, daar maak je juist de sport populairder mee. Het is iets dat de fans graag willen zienquote:
Het was nog Honda toen de wagen werd ontwikkeld. Dus toen hadden ze ook nog het geld. En aangezien de Honda al vroeg in 2008 er achter kwam dat hun wagen geen potten ging breken besloten ze alle pijlen op 2009 te richten, omdat ze het jaar ervoor al een design team op de nieuwe regels hadden gezet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Jawel, maar een slim idee is ook wel handig. Maar hadden ze echt de resources van Honda en Super Aguri? Of alleen personeel/informatie, maar geen geld?
Uit die laatste bron:quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was nog Honda toen de wagen werd ontwikkeld. Dus toen hadden ze ook nog het geld. En aangezien de Honda al vroeg in 2008 er achter kwam dat hun wagen geen potten ging breken besloten ze alle pijlen op 2009 te richten, omdat ze het jaar ervoor al een design team op de nieuwe regels hadden gezet.
Pas eind 2008 besloot Honda de stekker eruit te trekken, maar toen was de wagen al grotendeels ontwikkeld. Toen moest Brawn ervoor zorgen het team te redden zodat ze in 2009 op de grid zouden staan.
Het gerucht gaat zelfs dat de Brawn een van de duurste auto's ooit was. Gezien het geld en resources dat aan de ontwikkeling gespendeerd is.
Vorig jaar schreef Will Buxton er wat over toen Hamilton bekend maakte naar Mercedes te gaan.
En op ESPN staat er ook wat over.
Mooi verhaalquote:Midway through 2008 the team's data was showing that the car would have far more downforce than the 2009 regulations had intended and Brawn even sought to address the issue at an overtaking working group meeting. However, some rivals were reluctant to close the loopholes regarding the floor regulations meaning the double diffuser would - by the letter of the rules at least - be legal.
quote:Sebastian Vettel is zondag berispt voor zijn vreugde-uitingen meteen na de GP van India waarin hij de wereldtitel Formule 1 veroverde. De Duitser van Red Bull parkeerde zijn bolide op de finishstreep na enkele zogenoemde donuts, klom op zijn wagen en ging ook nog de hekken in om de toeschouwers te bedanken.
De baancommissarissen zagen de lol er niet van in. Wegens het vertragen van het protocol kreeg de Duitser een berisping en kon zijn team 25.000 euro afrekenen.
Kleinere voorvleugels, lagere neus, uitlaat moet achter het bodywork uitkomen (dus geen geblazenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:17 schreef Beach het volgende:
Wat zijn de aerodynamische veranderingen voor volgend jaar?
Strategie maakt het wel een interessanter spelletje.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:05 schreef IBAZ het volgende:
Ik hoop dat ze volgend jaar niet zo zeuren met de banden. Laat die jongens toch racen.
Wat een telegraafactie om meteen maar weer aan te nemen dat de baancommissarissen een stel zuurpruimen zijn die de lol er niet van inzagen. Maar zij hebben ook regels te handhaven. Het feit dat hij alleen een berisping kreeg voor wat technisch gezien een vrij zware overtreding is zegt genoeg. (Hij onttrekt zichzelf en zijn wagen aan de scruteneering die moet bepalen of hij en de wagen de race wel binnen de regels hebben gereden).quote:
http://www.f1fanatic.co.u(...)s-victory-doughnuts/quote:“The driver failed to proceed directly to the post race parc ferme as detailed under article 43.3 of the FIA Formula One Sporting Regulations,” said the stewards’ reports.
“Due to the special circumstance the stewards accepted the explanation of the driver. The team failed to instruct the driver sufficiently to return directly to post race parc ferme.”
Dan had ie al in 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 en 1013 WK moeten worden en daarmee dus Schumacher evenaren qua aantal WK titels.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:05 schreef SiGNe het volgende:
Plus de eerste die sinds z'n entree in de F1 alleen maar 1e in het kampioenschap is geworden.
Hoorde ik zeggen bij de BBC..quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan had ie al in 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 en 1013 WK moeten worden en daarmee dus Schumacher evenaren qua aantal WK titels.
Hoe je erbij komt dat hij sinds zijn entree in de F1 telkens WK geworden is is mij een compleet raadsel
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoorde ik zeggen bij de BBC..
Maar 't zal wel zijn sinds ie bij Lotus rijdt.
Jaja, allang verbeterd voor jij jouw post maakte..quote:
En ook dat klopt niet sinds ie bij RBR zit want 2009, zijn eerste jaar, werd Button WK (wat ik overigens juist voorspelde het jaar ervoorquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jaja, allang verbeterd voor jij jouw post maakte..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feel free to ignore my comments.
Yup en nu mooi nog wat non championship races, waar wat minder defensief gereden kan worden. Heeft ook wel watquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:34 schreef Geralt het volgende:
En strak van Grosjean. Goed dat ie een tweede kans gekregen heeft in de F1 en goed dat ze hem na vorig jaar niet buiten geflikkerd hebben.
Die gaat vroeg of laat ook nog een titeltje pakken mits ie de juiste auto heeft
Het enige wat ik eigenlijk hoop voor volgend jaar is dat ze niet halverwege aan competitievervalsing gaan doen, want dat was echt een aanfluiting
Niet als ze halverwege het seizoen de spelregels veranderen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Strategie maakt het wel een interessanter spelletje.
precies en dan ook nog eens omdat de teams ZELF teveel risico namen met de banden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:38 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Niet als ze halverwege het seizoen de spelregels veranderen.
Puik plan. Overigens als zwarte piet meer dan 2 miljoen likes kan krijgen, dan moet Olav toch ook een zooi likes kunnen vangen om weer terug aangenomen te worden? Egaal bij welke zender.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:40 schreef Joene het volgende:
Maar goed seizoen klaar , dit seizoen wegens dat gare sport 1 maar enkele races live gezien.
Hopelijk gaat sport 1 analyseren na dit seizoen zien ze dat het niet genoeg oplevert en verkopen ze de rechten weer door ofzo.
Ik hoor daar niet bij, ik ben voor integraal de SKY uitzending overnemen, beter goed gekocht dan slecht gemaaktquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Puik plan. Overigens als zwarte piet meer dan 2 miljoen likes kan krijgen, dan moet Olav toch ook een zooi likes kunnen vangen om weer terug aangenomen te worden? Egaal bij welke zender.
Ik denk dat minstens 75% van de mensen met een abo op Sport1 erg graag Olav weer terug zouden hebben.
Ik vraag me af hoeveel daadwerkelijke f1 abbo's ze hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Puik plan. Overigens als zwarte piet meer dan 2 miljoen likes kan krijgen, dan moet Olav toch ook een zooi likes kunnen vangen om weer terug aangenomen te worden? Egaal bij welke zender.
Ik denk dat minstens 75% van de mensen met een abo op Sport1 erg graag Olav weer terug zouden hebben.
Mij in ieder geval en ik heb geen race hoeven missen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel daadwerkelijke f1 abbo's ze hebben.
vind je niet te duur ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:42 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Mij in ieder geval en ik heb geen race hoeven missen.
Ik ook niet, maar ik heb BBC en RTL Dquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:42 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Mij in ieder geval en ik heb geen race hoeven missen.
Juist, hier net zo. En eerder dit jaar twitterde Olav tijdens een race en dat was ookvele malen boeiender en leuker dan dat ik begin dit jaar van Verdamme heb gehoord.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik heb BBC en RTL D
Dit dus.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik heb BBC en RTL D
Maak dan ook even een apart topic over Vettel, en over Raikonnen en over....quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:28 schreef Marks het volgende:
gaan we het daar weer over hebben, maak daar maar een apart topic voor:-)
En een eigen "Ich Liebe Deutschland" topic voor Weltsmets ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maak dan ook even een apart topic over Vettel, en over Raikonnen en over....
Kom op kerel, hoort gewoon bij F1
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:35 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VettelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dan heb je het dus niet puur voor f1.quote:
Nee dank u, vreselijk die Mol! Als ik echt mocht kiezen dan zou ik liever gewoon weer alles live op de BBC hebben. Heb een abo op Sport 1, maar eigenlijk maar 2 of 3 keer daar de race gekeken. Ik kijk nog liever de samenvatting op de BBC dan de liverace op Sport 1.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Puik plan. Overigens als zwarte piet meer dan 2 miljoen likes kan krijgen, dan moet Olav toch ook een zooi likes kunnen vangen om weer terug aangenomen te worden? Egaal bij welke zender.
Ik denk dat minstens 75% van de mensen met een abo op Sport1 erg graag Olav weer terug zouden hebben.
Of een apart topic over Weltschmerz zijn analysesquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maak dan ook even een apart topic over Vettel, en over Raikonnen en over....
Kom op kerel, hoort gewoon bij F1
Dat kan in 1 postquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of een apart topic over Weltschmerz zijn analyses
Ik ben ook gestopt met Sport 1. Ik kan echt niet meer luisteren naar van Dam en Doornbos. Voor mij gewoon Sky.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:09 schreef Beach het volgende:
Er gaat niets boven Brits commentaar; ik hoef geen Sport1 maar blijf kijken naar British Eurosport, Sky en de BBC voor mijn F1 en motorraces.
Als je 4 keer achter elkaar WK wordt hoor je daar wel bij en Prost en lef in 1 zin vind ik toch wel grappig, maar het blijft persoonlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:58 schreef Marks het volgende:
Hulde voor Vettel, maar toch even een stelling aangaan nadat Newey zegt dat Vettel nu bij de allergrootsten hoort www.gpupdate.net/nl/f1-ni(...)t-de-allergrootsten/
Daar kom ik weer aan:
Dat is niet te zeggen, doordat het element gevaar zo goed als compleet is weggefilterd uit de F1.
Mannen als Clark, Stewart, Lauda, Prost moesten ook nog een portie lef hebben. Mooi in beeld gebracht in Rush: een kotsende James Hunt vanwege de spanning vlak voor een race, wat nu ondenkbaar is bij de F1 maar nog wel gebeurd bij ''echte'' races zoals de Isle of Man TT...
Vanaf pakweg 1998 is de F1 veranderd, het gevaar is sindsdien zo goed als verdwenen en vergelijken van coureurs uit verschillende tijdperken is al zo goed als onmogelijk, maar tussen pre 1998 en later is ook appels met peren vergelijken...
Zo ongeveer al deze eigenschappen slaan ook op Juan Manuel Fangio, die op latere leeftijd (midden 40) nog met de besten meekon, zowel qua reactie als fysiek. Ik denk dat daar menig hedendaags coureur niet aan kan tippen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:15 schreef rockstah het volgende:
Toch denk ik dat het wel erg waarschijnlijk is dat de huidige heren gewoon betere rijders zijn dan de mannen uit de jaren 50. Het is immers sinds die tijd steeds minder een aristocratenhobby geworden, de vijver is groter geworden wat betekent dat je een steeds grotere kans hebt om echte talenten eruit te vissen die bovendien ook meer concurrentie moeten overwinnen.
Dat de huidige wagens makkelijker te besturen zijn zal best, maar ze zijn ook een veelvoud sneller geworden waardoor jonge coureurs met vlotte reactietijden beter tot hun recht komen. Ook zijn ze een stuk minder arrogant, werken samen met hun engineers, zijn fysiek veel fitter. Daar heb ik respect voor.
Mensen zonder angst heb je altijd. Dat is niet echt een prestatie maar meer een eigenschap,
en ook nauwelijks iets waar je je echt in kan onderscheiden volgens mij.
U heeft wellicht echt geen idee hoe het moet zijn geweest met een Mclaren Turbo Bom over de Osterreichring, het oude Zandvoort of de Hockenheimring te blazen...quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je 4 keer achter elkaar WK wordt hoor je daar wel bij en Prost en lef in 1 zin vind ik toch wel grappig, maar het blijft persoonlijk.
Grosjean liet OOK al zien dat de kwali geen moer uitmaakt. Het is leuk, maar omdat inhalen zo goed mogelijk is de laatste 2,3 jaar, is het nergens meer een issue.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:00 schreef Marks het volgende:
[..]
yup, en er zit geen hond....gek he? er gebeurt ook geen klap.
grosjean heeft wel mooi banden gespaard, kan top 5 of misschien top3 worden....snap nog steeds niet waarom men zoveel moeite doet voor kwali, zegt laatste 3 jaar zo goed als niets.
Ik denk dat ie meer doelt op zijn bijnaam die hij niet voor niets had: Le Professeurquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:10 schreef Marks het volgende:
[..]
U heeft wellicht echt geen idee hoe het moet zijn geweest met een Mclaren Turbo Bom over de Osterreichring, het oude Zandvoort of de Hockenheimring te blazen...![]()
Dit zou er weleens eens keihard voor kunnen zorgen dat Vettel niet meer zo vlot is volgend jaar. Grote kans dat het truukje met diffuser echt niet meer gaat werken in 2014.quote:Exhaust - unlike today where two exhaust tailpipes are used, the 2014 regulations mandate the use of a single tailpipe which must be angled upwards to prevent the exhaust flow being used for aerodynamic effect. Additionally, bodywork is not allowed to be placed behind the tailpipe.
die truc gaat niet meer werken, dat kan ik je nu al vertellen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit zou er weleens eens keihard voor kunnen zorgen dat Vettel niet meer zo vlot is volgend jaar. Grote kans dat het truukje met diffuser echt niet meer gaat werken in 2014.
turbomotoren natuurlijkquote:waardoor het nu tijd is om met iets nieuws te komen. Ben benieuwd wat.
Als je het gevoel in je voeten en handen hebt om de diffuserdownforce optimaal te benutten, dan heb je ook het gevoel in je voeten en handen om andere eigenschappen van een auto optimaal te benutten. De RBR kan natuurlijk wel gewoon zwakker uit de verandering komen, maat Vettel, Alonso, Hamilton en Rosberg zullen hoogstwaarschijnlijk ook weer meer uit de nieuwe configuratie weten te halen dan anderen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit zou er weleens eens keihard voor kunnen zorgen dat Vettel niet meer zo vlot is volgend jaar. Grote kans dat het truukje met diffuser echt niet meer gaat werken in 2014.
Nou, eigenlijk dacht iedereen dat het dit jaar al over zou zijn door de nieuwe uitlaatconfiguratie. Maar schijnbaar was er toch weer een variatie op gevonden. Dat lijkt me in 2014 echt onmogelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wist iedereen van tevoren al, waardoor het nu tijd is om met iets nieuws te komen. Ben benieuwd wat.
En? Vind ik zo'n onzin om dat heroischer te maken dan het is, in die tijd gingen ze gewoon zo hard mogelijk en dat doen ze nu ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:10 schreef Marks het volgende:
[..]
U heeft wellicht echt geen idee hoe het moet zijn geweest met een Mclaren Turbo Bom over de Osterreichring, het oude Zandvoort of de Hockenheimring te blazen...![]()
Enkele coureurs hebben ook gezegd dat ze nooit zouden rijden in de omstandigheden van toen, komt ook wel naar voren in dit filmpje
En dat is al een relatief veilige F1 auto.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat ie meer doelt op zijn bijnaam die hij niet voor niets had: Le Professeur
Een berekenende rijder pur sang en als hij aan P3 genoeg had dan bleef hij P3 zonder lef te tonen verder en voor P2 gaan om maar iets te noemen.
Om hard te knallen in de auto's van toen had je uiteraard dikkere ballen nodig, dat weet Tarado ook wel.
Geen dank voor deze uitleg, graag gedaan en meer van zulks.
quote:Ross Brawn legt na dit seizoen zijn functie als teambaas bij het Mercedes Formule 1-team neer. Zo bericht de BBC. Volgens de Britse zender hebben Brawn en Mercedes geen overeenstemming weten te bereiken over de toekomstige rol die de 58-jarige Brit binnen het team van de Duitse autofabrikant moest spelen.
Staat ook in het nieuws topic.quote:
Vraag me af of ze dan nog steeds de motor per direct uitzetten na de race. Daar verbaas ik me nu al over, maar met een turbo komt dat nog veel nauwer lijkt me.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:12 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk gaat 2014 behalve over banden sparen ook over brandstof en krachtbron sparen, aangezien die turbo 5 weekenden mee moet gaat.
Jammer dat agressieve coureurs als Hamilton en ook Webber hierdoor niet goed uit de verf komen, terwijl je juist dat soort rijders wil zien.
Zelfde reden waarom ik me turbomotor gelijk afzet na de rit. Het laatste stukje de woonwijk in rijd je meestal zo rustig, dan koelt die turbo echt wel af hoor. Zeker zodra je gas loslaat stroomt er een hoop koude uitlaatgassen door de turbo heen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog steeds de motor per direct uitzetten na de race. Daar verbaas ik me nu al over, maar met een turbo komt dat nog veel nauwer lijkt me.
Turbo die roodgloeiend is (letterlijk!) en dan meteen de motor uitzetten gaat de levensduur van zo een turbo niet ten goede komen aangezien direct de smering wegvalt.
Dus of daar verzinnen ze iets op, of de turbo's moeten behoorlijk sterk zijn en zonder smering kunnen uitdraaien zonder problemen of ze gaan de auto's niet meer direct uitzetten.
Gewoon direct zo'n koeling opzetten net als bij de remmen??quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog steeds de motor per direct uitzetten na de race. Daar verbaas ik me nu al over, maar met een turbo komt dat nog veel nauwer lijkt me.
Turbo die roodgloeiend is (letterlijk!) en dan meteen de motor uitzetten gaat de levensduur van zo een turbo niet ten goede komen aangezien direct de smering wegvalt.
Dus of daar verzinnen ze iets op, of de turbo's moeten behoorlijk sterk zijn en zonder smering kunnen uitdraaien zonder problemen of ze gaan de auto's niet meer direct uitzetten.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:08 schreef ColtZ40 het volgende:
In moderne auto's met turbo zit vaak een extra elektrische oliepomp. Zal in de F1 denk ik niet anders zijn.
Misschien niet.quote:5.13
Engine
ancillaries
:
All coolant pumps, oil pumps, scavenge pumps, oil/air separators, hydraulic pumps and fuel
pumps delivering more than 10bar must be mechanically driven directly from the engine
and/or MGU-K with a fixed speed ratio.
er komt een extra koelsysteem voor de turbo. Onder meer Ferrari heeft dat al gezegd. Je wilt het onderdeel betrouwbaar op topniveau laten presteren en dan heb je die extra koeling keihard nodig.quote:
Smering is belangrijker dan koeling bij een turbo.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je wilt het onderdeel betrouwbaar op topniveau laten presteren en dan heb je die extra koeling keihard nodig.
Als je wegens een probleem je auto aan de kant moet zetten is er niets meer rustig te cruisen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:05 schreef Fer het volgende:
Het zijn ook maar weer 5 weekenden he, geen 15 jaar zoals een gewone auto.
Waarom ben je dit jaar niet geweest dan? Toch een paar GP's redelijk in de buurt gehad. En je wist dat die turbo V6-en eraan zaten te komen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het echt zo jammer dat ik volgend jaar pas naar mijn eerste raceweekend ga
Het idee was er wel, maar er is uiteindelijk niks van gekomen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom ben je dit jaar niet geweest dan? Toch een paar GP's redelijk in de buurt gehad. En je wist dat die turbo V6-en eraan zaten te komen.
Exact de reden dat ik dit jaar nog ben geweest! Laatste kans voor de echte motorenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:14 schreef Waffle het volgende:
Ik ben blij dat ik ze dit jaar nog heb mogen meemaken op Spa. Binnenkort ook maar weer kaarten halen voor volgend jaar, want dit jaar was zo geslaagd.
daarom heb ik alsnog F1 2013 gekocht hahahahaquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Exact de reden dat ik dit jaar nog ben geweest! Laatste kans voor de echte motoren
Tjah, wat beter is weet ik niet... maar wel tof om weer even stil te staan bij de battles die ik als 14/15 jarig mannetje volgde en waar ik voor opstond midden in de nacht.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:09 schreef Fer het volgende:
10 jaar gemist, ik weet nog steeds niet wat leuker is. Als je op youtube de battles tussen Schumacher, Hakinnen, Montoya of Alonso van toen terugziet, denk je ook wat was dat toen gaaf en spectaculair zonder DRS/KERS en nep-pirelli's.
Maar eerlijk gezien waren de meeste races toen vaak een optocht met een enkele positiewissel tijdens de pitstops. Vaak ook maar 1 of 2 stops.
Nu heb je iedere race wel inhaalacties en verschillende strategien, maar het blijft een beetje kunstmatig, want dat is het natuurlijk ook.
Dus wat is beter...
Het punt is dat het dubbelop veranderd is. Namelijk, zowel de Pirelli banden maken inhalen makkelijker, maar daarbij hebben ze ook nog eens Kers en vooral DRS ingevoerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:09 schreef Fer het volgende:
10 jaar gemist, ik weet nog steeds niet wat leuker is. Als je op youtube de battles tussen Schumacher, Hakinnen, Montoya of Alonso van toen terugziet, denk je ook wat was dat toen gaaf en spectaculair zonder DRS/KERS en nep-pirelli's.
Maar eerlijk gezien waren de meeste races toen vaak een optocht met een enkele positiewissel tijdens de pitstops. Vaak ook maar 1 of 2 stops.
Nu heb je iedere race wel inhaalacties en verschillende strategien, maar het blijft een beetje kunstmatig, want dat is het natuurlijk ook.
Dus wat is beter...
125.000rpm max dacht ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:54 schreef Geralt het volgende:
Die dingen worden letterlijk roodgloeiend en draaien met tig duizenden RPM's rond. Als de smering wegvalt is dat niet goed voor zo een ding.
Dat was een mooie reden om naar de Ardennen te gaan op vakantie, stuur je je vrouw/vriendin naar een spa en ga jij lekker naar Spaquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:46 schreef ChuckBartowski het volgende:
Hier nog iemand die dit jaar graag had willen gaan... Spa viel helaas in mijn vakantie. Volgend jaar maar eens gaan kijken.
Dat bedoelde ik ook: alle coureurs met Mercedes motoren omdat die allemaal al met hun achtste motor bezig zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:46 schreef Geralt het volgende:
Net zo spannend voor Mercedes als de mannen van McLaren en Force India; die zitten ook aan nummer 8
Zegt vrij weinig, zeker als je niet weet hoeveel motoren er afgeschreven zijn en hoe ver de anderen al opgebruikt zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Even de lijst van al gebruikte motoren voor iedere coureur. Met maximaal 8 motoren per coureur en nog drie GP's te gaan, wordt het spannend voor de coureurs met Mercedes motoren.
Sebastian Vettel: 7
Mark Webber: 7
Fernando Alonso: 7
Felipe Massa: 7
Jenson Button: 8
Sergio Perez: 8
Kimi Raikkonen: 7
Romain Grosjean: 7
Nico Rosberg: 8
Lewis Hamilton: 8
Nico Hülkenberg: 7
Esteban Gutierrez: 7
Paul Di Resta: 8
Adrian Sutil: 8
Pastor Maldonado: 7
Valtteri Bottas: 7
Jean-Eric Vergne: 7
Daniel Ricciardo: 7
Charles Pic: 7
Giedo van der Garde: 7
Jules Bianchi: 7
Max Chilton: 7
Klopt. Maar ze hebben in tegenstelling tot de anderen geen verse motor meer over (en moeten dus terugvallen op een eerder gebruikte motor als hun 8ste motor op is).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zegt vrij weinig, zeker als je niet weet hoeveel motoren er afgeschreven zijn en hoe ver de anderen al opgebruikt zijn.
Alle coureurs die met Mercedes rijden hebben er 8 gebruikt, waarschijnlijk gewoon op advies van Mercedes dat aan heeft gegeven op welke circuits een verse motor het meeste oplevert.
heel beperkt. Motoren zijn verzegeld, dus echt veel kun je er niet aan sleutelenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:12 schreef nils7 het volgende:
In hoeverre kunnen en mogen ze zo'n motor reviseren?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 | [img=476,97]http://oi40.tinypic.com/263vy1f.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/17_UAE_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.554km (3.451 miles) Race laps - 55 Race distance - 305.355km (189.739 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’40.279 (199.388 kph) by Sebastian Vettel, 2009 Fastest lap - 1’38.434 (203.125 kph) by Lewis Hamilton, 2011 Maximum speed - 310kph (192.625 mph) DRS zone/s (race) - Two straights Distance from grid to turn one - 300m [b]Car performance[/b] Full throttle - 69% Longest flat-out section - 1233m Downforce level - High Gear changes per lap - 68 Fuel use per lap - 2.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.104s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 19.066s by Red Bull 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_hetweer.jpg[/img] [img=493,427]http://oi39.tinypic.com/b4xke0.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_tvgids.jpg[/img] [b]Sport1[/b] FP1: vrijdag 01 november, 09:55 FP2: vrijdag 01 november, 13:55 Samenvatting FP1/2: zaterdag 02 november, 09:25 FP3:zaterdag 02 november, 09:25 Quali: zaterdag 02 november, 13:55 Quali samenvatting: zondag 03 november, 13:00 Voorbeschouwing en race: zondag 03 november, 13:30 [b]BBC[/b] heeft geen live uitzendingen, wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Quali: BBC 1 | zaterdag 2 november | 18u10 Race: BBC 1 | zondag 3 november | 17u30 [b]RTL (DE)[/b] Zaterdag: 12:00 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159695/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-1-live-stream-online.html]Vrijdag 10.00 FP1[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159696/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-2-live-stream-online.html]Vrijdag 14.00 FP2[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159697/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-3-live-stream-online.html]Zaterdag 11.00 FP3[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159698/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---qualifying-live-stream-online.html]Zaterdag 14.00 Quali[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159699/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---final-race-live-stream-online.html]Zondag 14.00 Race[/url] [u][b]Sfeerimpressie :)[/b][/u] Rondje Abu Dhabi met Lewis Hamilton. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PDAIojKgPEY[/youtube] [img]http://abudhabigp.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/etihad-airways-abu-dhabi-formula-1-grand-prix.jpg[/img] [img]http://abudhabigp.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/abudhabi-photo-f1-wallpaper-2009-311.jpg[/img] [img]http://www.breakingtravelnews.com/images/uploads/deals/Abu_Dhabi_Formula_One.jpg[/img] [img]http://lowdownblog.files.wordpress.com/2009/11/f1-abu-dhabi-2009-hotel-night.jpg[/img] Game On!! |
Ik sla de rest van het seizoen ook over, zie volgend jaar wel weer met de V6 motoren. Gelukkig volgend weekend nog MotoGPquote:Op vrijdag 1 november 2013 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan 'm helaas niet kijken zondag. Geen Vettelbashes van mij dus.
imo zie je juist leukere races als het WK beslist is. Dan is de druk van ieders schouders af, en dan gaat heel vaak die klep omlaag, klepel omlaag en gassenquote:Op vrijdag 1 november 2013 10:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik sla de rest van het seizoen ook over, zie volgend jaar wel weer met de V6 motoren. Gelukkig volgend weekend nog MotoGP
Was al veel langer beslist natuurlijk, Suzuka vond ik nog leuk, maar circuits zoals Abu Dhabi met 1 kilometer uitloop per bocht kan mij niet bekoren.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
imo zie je juist leukere races als het WK beslist is. Dan is de druk van ieders schouders af, en dan gaat heel vaak die klep omlaag, klepel omlaag en gassen
Ja het pushen binnen de witte lijnen is leuk, als ze vervolgens een foutje maken en afgestraft worden zoals in Suzuka maakt het leuk om naar te kijken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:30 schreef Sinister-D- het volgende:
't gaat toch niet om die uitloopstroken, het gaat toch om de actie die er tussen de witte lijnen gebeurt
ik weet wel wie er zou moeten crashenquote:Op vrijdag 1 november 2013 10:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou er dit jaar dan eindelijk iemand in de pitsstraat-uit tunnel crashen
Races vind ik ook belangrijker, maar nu is van beide geen sprake.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:28 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb liever spannende races dan een spannend kampioenschap, dus ik blijf wel kijken.
En ook volgend jaar zal ik alle races gaan kijken. Met wat voor auto's en motoren ze ook gaan rijden. Ik heb alles al meegemaakt (van 1,5 liter 4 cilinder turbo's tot de V12 3.0 liter Ferrari), dus heb ik er nog steeds vertrouwen in dat het een mooi spektakel zal gaan worden.
Kan mooie beelden opleveren.quote:Alonso rijdt deze training met een roterende camera op de auto. In de IndyCar rijdt men al langer met camera's die kunnen draaien.
Elke maand 4 boekjes met onderdelen. De hele set bestaat uit 100 boekjes. ¤990 voor een RC-wagen waarbij je nog geen afstandsbediening hebt. Dat ding kost ook nog eens ¤45quote:VRAAG: Hoeveel kost ieder deel van Red Bull Racing RB7?
ANTWOORD: Deel 1 kost ¤ 4,95.
Vanaf deel 2 is de normale prijs ¤ 9,95 per deel.
VRAAG: Hoeveel delen zijn er in de collectie Red Bull Racing RB7?
ANTWOORD: De collectie bestaat uit 100 delen.
Ieder deel bestaat uit een magazine en één of meerdere bouwonderdelen.
VRAAG: Hoe vaak en wanneer verschijnen de delen van Red Bull Racing RB7?
ANTWOORD: Deel 1 verschijnt op donderdag 30-08-2012
Deel 2 verschijnt op donderdag 13-09-2012
Deel 3 verschijnt op donderdag 27-09-2012
Deel 4 verschijnt op donderdag 04-10-2012
Daarna verschijnt ieder deel van Red Bull Racing RB7 wekelijks telkens op donderdag.
Als abonnee ontvang je elke maand een zending bestaande uit 4 delen voor een prijs van ¤ 39,80 per zending (deel 1: ¤ 4,95 en alle overige delen ¤ 9,95).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als Grosjean nu maar wel deze race gaat winnen. En Kimi ook op het podium.![]()
![]()
Precies, maar overslaan komt in mijn racewoordenboek niet voor . Vanaf 2004 heb ik 1 race moeten missen, hongarije 2008....quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was al veel langer beslist natuurlijk, Suzuka vond ik nog leuk, maar circuits zoals Abu Dhabi met 1 kilometer uitloop per bocht kan mij niet bekoren.
En dat was een race die je eigenlijk niet had willen missenquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:58 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies, maar overslaan komt in mijn racewoordenboek niet voor . Vanaf 2004 heb ik 1 race moeten missen, hongarije 2008....
Brake duct van de Marussia van Chilton volgens de live timing van GPUpdate.quote:
Wat ze daar ook nooit bij zeggen is dat ze er halverwege de stekker uit trekken ivm. gebrek aan klanten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Niemand die via Sky kijkt? Die reclame van ''Build your own RB7!!!!'' nog niet gezien?
Heb eens even gekeken naar de website:
[..]
Elke maand 4 boekjes met onderdelen. De hele set bestaat uit 100 boekjes. ¤990 voor een RC-wagen waarbij je nog geen afstandsbediening hebt. Dat ding kost ook nog eens ¤45En dan moet je ook nog eens 2 jaar wachten voordat je ermee kunt rijden
_!
Iedereen die kan rekenen kan zelf bedenken dat het goedkoper is om gewoon een bouwpakket te kopen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat ze daar ook nooit bij zeggen is dat ze er halverwege de stekker uit trekken ivm. gebrek aan klanten.
Je kan dan nog wel "met korting" de rest van de onderdelen kopen maar ben je nóg duurder uit dan je met het abonnement uit was geweest.
Pure oplichting die De'agostini bouwpaketten.
mooie toevoeging, vraag me alleen af hoe blij de teams zelf zijn met al die camera's die ze moeten integreren in de auto'squote:Op vrijdag 1 november 2013 19:50 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe onboard camera's.
Race is zo slecht getimed voor mijquote:Op zaterdag 2 november 2013 09:41 schreef Sally het volgende:
Sat 02 November 2013
Practice 3 11:00 - 12:00
Qualifying 14:00
Sun 03 November 2013
Race 14:00
Ik probeer vt3 voor FOK!sport te posten, dus hoe sneller die erop staat, hoe beterquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:33 schreef JohnB52 het volgende:
Je kan ook bbc kijken, die hebben een uitgebreide samenvating
Streams staan ook als link in de OP voor het volgende topic ( die stond alweer op de vorige pagina dus bij deze ook weer even hier zodat de LAPO 'm kan ctrl-c/ctrl-v'en)quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik probeer vt3 voor FOK!sport te posten, dus hoe sneller die erop staat, hoe beterDe samenvatting van BBC kan ik dus niet op wachten...
Deze stream is nu al up: (SkySports) met F1:
http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.html
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 | [img=476,97]http://oi40.tinypic.com/263vy1f.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/17_UAE_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.554km (3.451 miles) Race laps - 55 Race distance - 305.355km (189.739 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’40.279 (199.388 kph) by Sebastian Vettel, 2009 Fastest lap - 1’38.434 (203.125 kph) by Lewis Hamilton, 2011 Maximum speed - 310kph (192.625 mph) DRS zone/s (race) - Two straights Distance from grid to turn one - 300m [b]Car performance[/b] Full throttle - 69% Longest flat-out section - 1233m Downforce level - High Gear changes per lap - 68 Fuel use per lap - 2.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.104s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 19.066s by Red Bull 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_hetweer.jpg[/img] [img=493,427]http://oi39.tinypic.com/b4xke0.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091029_122036_tvgids.jpg[/img] [b]Sport1[/b] FP1: vrijdag 01 november, 09:55 FP2: vrijdag 01 november, 13:55 Samenvatting FP1/2: zaterdag 02 november, 09:25 FP3:zaterdag 02 november, 09:25 Quali: zaterdag 02 november, 13:55 Quali samenvatting: zondag 03 november, 13:00 Voorbeschouwing en race: zondag 03 november, 13:30 [b]BBC[/b] heeft geen live uitzendingen, wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Quali: BBC 1 | zaterdag 2 november | 18u10 Race: BBC 1 | zondag 3 november | 17u30 [b]RTL (DE)[/b] Zaterdag: 12:00 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159695/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-1-live-stream-online.html]Vrijdag 10.00 FP1[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159696/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-2-live-stream-online.html]Vrijdag 14.00 FP2[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159697/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---practice-3-live-stream-online.html]Zaterdag 11.00 FP3[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159698/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---qualifying-live-stream-online.html]Zaterdag 14.00 Quali[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159699/1/f1-grand-prix-etihad-airways-abu-dhabi-grand-prix,abu-dhabi---final-race-live-stream-online.html]Zondag 14.00 Race[/url] [u][b]Sfeerimpressie :)[/b][/u] Rondje Abu Dhabi met Lewis Hamilton. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PDAIojKgPEY[/youtube] [img]http://abudhabigp.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/etihad-airways-abu-dhabi-formula-1-grand-prix.jpg[/img] [img]http://abudhabigp.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/abudhabi-photo-f1-wallpaper-2009-311.jpg[/img] [img]http://www.breakingtravelnews.com/images/uploads/deals/Abu_Dhabi_Formula_One.jpg[/img] [img]http://lowdownblog.files.wordpress.com/2009/11/f1-abu-dhabi-2009-hotel-night.jpg[/img] Game On!! |
I know, maar ik moet altijd even kijken welke ik het beste kan gebruiken hier in huisquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Streams staan ook als link in de OP voor het volgende topic ( die stond alweer op de vorige pagina dus bij deze ook weer even hier zodat de LAPO 'm kan ctrl-c/ctrl-v'en)
Goeiequote:[ code verwijderd ]
Op 2 stuks na, die zijn 2x 45 graden....quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is dit een circuit met 27 haakse links rechts bochten ofzo?
Zie http://www.formula1.com/r(...)circuit_diagram.html voor een plaatjequote:Op zaterdag 2 november 2013 11:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is dit een circuit met 27 haakse links rechts bochten ofzo?
Ze zouden racen buiten de Eiffel en de Ardennen moeten verbieden..quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op 2 stuks na, die zijn 2x 45 graden....
_!
Hmm :S Daar kan ik nog wel wat natuurtechnische tegenargumenten voor vinden. Te mooie natuurgebieden om zo vaak zo veel toeristen + rommel en uitlaatgassen doorheen te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze zouden racen buiten de Eiffel en de Ardennen moeten verbieden..
straks nog ff op de zachtere band denk ikquote:Op zaterdag 2 november 2013 11:46 schreef Fer het volgende:
Wat gaan ze nu doen? Thee drinken? tis nog een kwartier te gaan.
Oh ja, daar gaan we.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:46 schreef opreis het volgende:
[..]
straks nog ff op de zachtere band denk ik
Ze lijken harder te gaan, als het gaat afkoelen daar tijdens de kwali het is daar nu op het heetst.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:57 schreef opreis het volgende:
Vettel snelste nu maar wel offtrack, denk dat RB nog steeds wel er bovenuit steekt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:41.349 2. Mark Webber Red Bull-Renault 1:41.571 3. Lewis Hamilton Mercedes GP 1:41.580 4. Nico Rosberg Mercedes GP 1:41.721 5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:41.832 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:41.956 7. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:42.055 8. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:42.282 9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1:42.387 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:42.457 11. Fernando Alonso Ferrari 1:42.516 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:42.681 13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:42.698 14. Felipe Massa Ferrari 1:42.702 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:42.727 16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:42.798 17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:42.989 18. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:43.142 19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:44.472 20. Charles Pic Caterham-Renault 1:44.728 21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:45.621 22. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:47.506 |
Twee zelfs als dat gebeurtquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel wint alle races die er nog zijn dit jaar, zoveel was maanden geleden al duidelijk. Is dat een nieuw record?
Micheal Schumacher won er 13 van de 18 in 2004. Dit zouden er 13 van de 20 zijn. Denk het niet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel wint alle races die er nog zijn dit jaar, zoveel was maanden geleden al duidelijk. Is dat een nieuw record?
Nee, alleen gelijk komen. Zowel in meeste races achter elkaar met Ascari (9, in 1952-1953) als meeste overwinningen in een seizoen met Schumacher (13), maar die deed het in minder races (18).quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel wint alle races die er nog zijn dit jaar, zoveel was maanden geleden al duidelijk. Is dat een nieuw record?
REquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:21 schreef Nattekat het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)p2-auto-van-zich-af/
Liever dat dan onthoofd worden door die beuk lijkt me?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:24 schreef Fer het volgende:
Das niet slim, als ie een beuk van een andere auto krijgt heeft ie gebroken polsen.
SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #4: waar geld een rol speelt....quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:21 schreef Nattekat het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)p2-auto-van-zich-af/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |