abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132579355
Oorspronkelijke OP:

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet

Wut? :')

Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?

Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap? :')
Het bericht:
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
En verder..
pi_132579380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoog 'kort en pittig'gehalte :r
Het zijn zwarte pieten, wat wil je _O-
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:59:27 #3
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_132579389
Zijn die demonstraties eigenlijk ook afgelast nu?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:00:55 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132579426
Maar goed. Nieuw bezwaar is gezocht en gevonden door de anti-pieten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

Dat kinderen voorliegen is toch zo oubollige flauwekul.
Dat is niet grappig...
Moeten we nu kindertjes van drie maar gaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat om een paar mensen niet voor het hoofd te stoten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:02:40 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_132579463
Ik lig in een deuk door de vasthoudendheid van ULX. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132579518

Anders gekleurde Pieten en Sinten..... Nederland gruwt ervan. Nederland schiet in de stress.
Piet moet perse een nepzwartemens zijn.... niet echt zwart, want die zijn niet geliefd en bovendien veel te veel anti nepzwartmens
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:05:47 #7
3928 Ulx
pi_132579534
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:02 schreef tong80 het volgende:
Ik lig in een deuk door de vasthoudendheid van ULX. _O_

Dat is niet zo moeilijk. Geef gewoon non-argumenten zoals Bluesdude doet en ik straf het wel af. Het is de leukste discussie sinds jaren op dit forum.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132579551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Moeten we nu kindertjes van drie maar gaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat om een paar mensen niet voor het hoofd te stoten?
Ga toch niet in op die gek. Ik heb het gisteravond geprobeerd, maar je komt er niet doorheen. Begrijpend lezen kan 'ie niet. Rekenen kan 'ie niet. Alleen maar 'racisme, boe!' kan 'ie gillen.

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat we hier te maken hebben met de Vegan Streaker :+
pi_132579571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee.
Omdat het oubollige flauwekul is peuters zo voor te liegen. Het is niet grappig. Eerder kleinerend
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:07:39 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_132579578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Geef gewoon non-argumenten zoals Bluesdude doet en ik straf het wel af. Het is de leukste discussie sinds jaren op dit forum.
Ik hou er van ULX. Keep up the good work. _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132579592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.
Omdat het oubollige flauwekul is peuters zo voor te liegen. Het is niet grappig. Eerder kleinerend
Hoe werkt dat precies bij sprookjes?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:08:08 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579593
je verteld ze toch ook dat ze alles kunnen worden wat ze willen als ze maar hun best doen?
of dat geweld niets oplost?

je weet dat het niet klopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:09:30 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_132579634
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:08 schreef sp3c het volgende:

je weet dat het niet klopt
De Sint klopt juist wel aan als vreemdeling.

pi_132579637
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.
Maar je gaat wel als zwarte Sint? Ik begrijp je redenatie niet.
pi_132579649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb jou niet veel sterke argumenten zien plaatsen als reactie op mij.
Je vindt dat je geweldig reageert? Dat kan.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:10:01 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579650
sowieso vind ik het raar om peuters kleineren iets slechts te noemen

het zijn gvd peuters, daar ga je niet mee op de bank zitten vloeken met bier en voetbal
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:10:40 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

De Sint klopt juist wel aan als vreemdeling.

ja maar om dat dan weer een het te noemen weet ik niet

waht vind gebrekkig Nederlands helemaal niet leuk
pi_132579687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je gaat wel als zwarte Sint? Ik begrijp je redenatie niet.
Ga ik als zwarte Sint ? Nee... ff serieus .. ik denk het niet.
Misschien wel om een statement te maken.... Misschien ook geen zin in.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:11:44 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579703
wat zou dat statement dan precies zijn?
pi_132579709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga ik als zwarte Sint ? Nee... ff serieus .. ik denk het niet.
Misschien wel om een statement te maken.... Misschien ook geen zin in.
Dat schreef je een aantal posts geleden.
pi_132579735
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
sowieso vind ik het raar om peuters kleineren iets slechts te noemen

het zijn gvd peuters, daar ga je niet mee op de bank zitten vloeken met bier en voetbal
is niet kleineren dan 'op de bank zitten vloeken met bier en voetbal' ?
Gewoon de waarheid zeggen is toch niet zo moeilijk ?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:13:16 #22
3928 Ulx
pi_132579741
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb jou niet veel sterke argumenten zien plaatsen als reactie op mij.
Je vindt dat je geweldig reageert? Dat kan.
Ik plaats genoeg argumenten waarom Quincy c.s. ongelijk hebben als ze beweren dat Zwarte Piet racistisch is omdat het een slaaf moet voorstellen. Je bent continu de discussie aan het ontwijken. Zoals eerder al gezegd werd lijk je daarmee op iemand die vraagt om tegenargumenten, om zodra die gegeven worden je handen op je oren te doen en keihard "Ik hoor dit niet, ik hoor dit niet, ik hoor dit niet" te brullen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:14:05 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja bij peuters is dat vrij lastig ja, kunnen daar niet altijd even goed mee omgaan
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:14:18 #24
3928 Ulx
pi_132579769
quote:

[..]

Tegen kinderen van drie?
pi_132579801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat schreef je een aantal posts geleden.
Ik zei ook net... ff serieus. Ik heb er nooit zin in gehad om sint of piet te spelen.
Maar als iemand als zwart geschminkte sint of als ongeschminkte sint met een niet zo blank voorkomen het spel wilt spelen. Dan doet ie dat toch?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:15:56 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579811
je zegt ook niet nee, knul jij kan geen astronaut worden want je bent te scheel en een beetje dommig, zo gaat dat :*

nee je zegt nou gewoon je best doen en dan kom je er wel hoor, jij kan alles krachtpatser en die malle oogjes van je geven je juist uniek zicht in de ruimte :Y

en ondertussen hoop je dat hij volgende week iets anders wil worden
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:16:55 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zei ook net... ff serieus. Ik heb er nooit zin in gehad om sint of piet te spelen.
Maar als iemand als zwart geschminkte sint of als ongeschminkte sint met een niet zo blank voorkomen het spel wilt spelen. Dan doet ie dat toch?
niemand maakt problemen van een ongeschminkte sint, maakt niet uit welke huidskleur hij heeft

zolang hij maar zwarte Pieten meeneemt
pi_132579871
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand maakt problemen van een ongeschminkte sint, maakt niet uit welke huidskleur hij heeft

En dat is eigenlijk het hele eiereten ^O^
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:18:44 #29
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_132579888
wel 21 topics over zwarte piet, maar je hoort niemand kraaien over de zorgpremie http://www.nu.nl/geldzake(...)015-weer-omhoog.html

nederlanders :r
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_132579894
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heee.. toch een nieuw aspect van deze discussie, ons geliefd nationale neurose.
Zijn er mensen die problemen maken als een sint zich zwart schminkt ?
Zijn er mensen die problemen maken als een nietblanke sint verschijnt, ongeschminkt?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:19:43 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579916
als mijn pa moest werken was de sint bij ons gewoon een neger met een witte baard

ik vermoed oom John maar ik weet het nietzeker want die baard camoufleert zijn hoofd en hij sprak ineens ABN maar die was altijd afwezig en 2 bij 2 meter _O-
pi_132579923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zijn er mensen die problemen maken als een nietblanke sint verschijnt, ongeschminkt?
Kreeg jij vroeger wel cadeautjes met Sinterklaas of wat is het?
pi_132579929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kreeg jij vroeger wel cadeautjes met Sinterklaas of wat is het?
Dit, precies dit, schoot net ook door mijn hoofd heen :').
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:20:24 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579932
quote:

[..]

nee die zijn er niet, dat zeg ik nu al een paar keer :{

waarom zou je in godsnaam je gezicht schminken en dan die malle baard erop plakken, zonde van je tijd
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:21:42 #35
3928 Ulx
pi_132579957
quote:

[..]

Ja. Net als bij een sint die een baret op heeft of bij zwarte pieten met een mijter op hun kroeskop. Dat slaat gewoon als een lul op een drumstel namelijk.
quote:
Met de baard die de sint heeft zie je zijn huidskleur toch amper.
pi_132579962
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef cherrycoke het volgende:
wel 21 topics over zwarte piet, maar je hoort niemand kraaien over de zorgpremie http://www.nu.nl/geldzake(...)015-weer-omhoog.html

nederlanders :r
Men maakt zich druk over het gevaar van afbraak van het cultureel erfgoed het zwartepietenspel.
2 miljoen likes op fb
Maar nauwelijks drukte over de mogelijke vernietiging van 700.000 boeken van het Tropenmuseum .
Das ook erg veel vernietiging van cultureel erfgoed
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:22:55 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132579995
ik zou er een topic over openen

persoonlijk ben ik nog nooit in het tropenmuseum geweest dus mij zal het een zorg zijn ... klinkt een beetje zonde iig
pi_132580009
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee die zijn er niet, dat zeg ik nu al een paar keer :{

waarom zou je in godsnaam je gezicht schminken en dan die malle baard erop plakken, zonde van je tijd
Dan geen grote dominante baard.
Had de echte sint nicolaas wel zo'n grote baard ?

Misschien zag hij er zo uit ?
pi_132580019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Men maakt zich druk over het gevaar van afbraak van het cultureel erfgoed het zwartepietenspel.

Met 'men' bedoel je natuurlijk dat je zelf ook al een topicje of 21 loopt te posten over zwarte piet, he?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:24:05 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan geen grote dominante baard.
Had de echte sint nicolaas wel zo'n grote baard ?
waarom?

geef me 1 goede reden waarom de baard van sinterklaas ter discussie zou kunnen staan
pi_132580030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?

geef me 1 goede reden waarom de baard van sinterklaas ter discussie zou kunnen staan
Je moet toegeven, die gast is wel de meest volhardende troll in tijden!
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:24:40 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580037
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Met 'men' bedoel je natuurlijk dat je zelf ook al een topicje of 21 loopt te posten over zwarte piet, he?
de andere reeks was ook zo'n 20 delen O-)
pi_132580041
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

2 miljoen likes op fb
Maar nauwelijks drukte over de mogelijke vernietiging van 700.000 boeken van het Tropenmuseum .
Das ook erg veel vernietiging van cultureel erfgoed
Hou het nu gewoon bij dit onderwerp zonder er allerlei vergelijkingen bij te halen.

Heb trouwens net gelezen dat de gemeentes gewoon doorgaan met Zwarte Piet. Gelukkig houden die hun ruggen recht.
pi_132580046
quote:

[..]

Jij moet wel een geweldige ouder zijn :{
pi_132580051
Topicwending, het gaat nu over de baard van Sinterklaas.

Was ie wel zo lang?
pi_132580063
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:25 schreef Specularium het volgende:
Topicwending, het gaat nu over de baard van Sinterklaas.

Was ie wel zo lang?
Hoe lang is een Chinees
pi_132580069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe lang is een Chinees
Heb je wat tegen Chinezen ofzo?!
pi_132580070
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee... ik maak me niet zo druk over de afbraak van sinterklaas cultureel erfgoed.
Ik hoor niet bij "men "
pi_132580075
Hij had een paar honderd jaar om zo'n baard te groeien he. Na 2 weken heb ik ook wel zo'n baard.
pi_132580079
Het Tropenmuseum komt nu met een tentoonstelling Zwart Wit, oa over Sint

Duidelijk een lange baard :Y dus discussie gesloten.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:26:25 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580080
mannen die de kaap gingen varen moesten ook mannen met baarden zijn

moet een karikatuur inzitten over die vuige blanke Hollanders
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:26:42 #52
3928 Ulx
pi_132580088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:25 schreef Specularium het volgende:

Was ie wel zo lang?
Als de Sint een zwarte huid had zijn hij wel een lange hebben gehad.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:27:42 #53
3928 Ulx
pi_132580116
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef poemojn het volgende:
[ afbeelding ]
Hee, een zwarte bisschop met een koorknaap. Zouden ze seks gaan hebben?
pi_132580117
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... ik maak me niet zo druk
Neuhhhhhhhhh. :D.
pi_132580119
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Heb je wat tegen Chinezen ofzo?!
Oh jee :o
Fout fóut van me oO<
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:28:01 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580125
een Surinaamse collega van mij had een prachtige spierwitte baard

zwarte Sint noemde wij hem altijd, was dat racistisch?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:28:26 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hee, een zwarte bisschop met een koorknaap. Zouden ze seks gaan hebben?
nee negers doen niet aan pedofilie, dat past helemaal niet
pi_132580143
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef sp3c het volgende:

Ja.
pi_132580149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... ik maak me niet zo druk over de afbraak van sinterklaas cultureel erfgoed.
Ik hoor niet bij "men "
:X
pi_132580154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef sp3c het volgende:

Iedere blanke is een racist, dat weet je toch.

Want slavernij.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:29:37 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580170
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja.
damn -O-

ik ben om, afschaffen die sint, volgend jaar alleen nog maar zwarte Pieten, die zijn tenminste gezellig :Y

vrouwelijke zwarte pieten

met hele

dikke

zwarte

tetten

en korte rokjes
pi_132580171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hou het nu gewoon bij dit onderwerp zonder er allerlei vergelijkingen bij te halen.

Heb trouwens net gelezen dat de gemeentes gewoon doorgaan met Zwarte Piet. Gelukkig houden die hun ruggen recht.
Sappemeer zwicht voor verbale terreur. Dan heeft men toch de ruggen niet recht kunnen houden?

quote:
Bij de intocht van Sinterklaas in Sappemeer zullen toch geen bonte pieten meelopen. De organisator is woensdag geschrokken van bedreigingen en boze mails nadat het plan dinsdag bekend gemaakt werd
http://www.nieuws.nl/alge(...)leurde-Zwarte-Pieten
pi_132580181
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Want slavernij.
Maar sp3c is zo'n vuige negroide.

Wat nu?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:30:00 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580184
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Want slavernij.
ja maar ik ben dus geen blanke, hier begint het ingewikkeld te worden
pi_132580190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar ik ben dus geen blanke, hier begint het ingewikkeld te worden
Dat zeg ik net.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:30:48 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580203
als we de 100 delen willen halen moeten we het een en ander aan herhalingen accepteren specularium
pi_132580222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sappemeer zwicht voor verbale terreur. Dan heeft men toch de ruggen niet recht kunnen houden?

[..]

http://www.nieuws.nl/alge(...)leurde-Zwarte-Pieten
Jawel. Door gewoon op de oude voet verder te gaan. Gewoon de discussie de discussie te laten en zich niet gek laten maken door dat gejeremieer van Quinsy en Co.
pi_132580228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

damn -O-

ik ben om, afschaffen die sint, volgend jaar alleen nog maar zwarte Pieten, die zijn tenminste gezellig :Y

vrouwelijke zwarte pieten

met hele

dikke

zwarte

tetten

en korte rokjes
Blonde pieten mogen in dit geval ook.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:31:47 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580231
hoe zouden bonte pieten er eigenlijk uitzien?

negers met gouden bling bling en bontjassen lijken mij een wat vervelender stereotype
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:32:03 #70
3542 Gia
User under construction
pi_132580237
quote:

[..]

Kan, en dan vier je alsnog het Sinterklaasfeest.

Echter, ik ben bang dat dat kinderen, tot een jaar of negen, begrippen als 'dood', 'herdenken' en 'bisschop' nog niet zo goed begrijpen.
Dus, hoe doe je dat in Jip en Janneke taal?

'Sinterklaas is een pastoor met een punthoed op. En die is al heel lang een sterretje aan de hemel. We vieren zijn verjaardag met kadootjes, omdat Sinterklaas dat vroeger ook deed.'

Moet dat nou echt? Mogen we niet meer wachten tot ze een jaar of negen zijn en dit beter begrijpen?

Trouwens, als je zegt dat Sinterklaas niet bestaat, lieg je ook.
Tenzij je het bestaan van je eigen overleden familieleden ook ontkent.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:32:12 #71
3928 Ulx
pi_132580240
James Bondjassen?
pi_132580243
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef poemojn het volgende:
[ afbeelding ]

Duidelijk een lange baard :Y dus discussie gesloten.
welnee.... jij bent zo saai..... we gaan door met de discussie tot 10 december.
Dan gaan we lullen over de kerstman.
Dat die toch wel de meest gevaarlijke vijand van ons geliefde Sint is.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:32:30 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef Ulx het volgende:
James Bondjassen?
te langzaam bra
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:33:03 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580267
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welnee.... jij bent zo saai..... we gaan door met de discussie tot 10 december.
Dan gaan we lullen over de kerstman.
Dat die toch wel de meest gevaarlijke vijand van ons geliefde Sint is.
fuck de kerstman, daar hebben we het niet over in NWS
pi_132580272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

fuck de kerstman
pi_132580302
Het zal me niet verbazen dat over een aantal jaar militante negers een terroristische actie tegen zwarte pieten plegen. :')
pi_132580319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel. Door gewoon op de oude voet verder te gaan. Gewoon de discussie de discussie te laten en zich niet gek laten maken door dat gejeremieer van Quinsy en Co.
Maar wel zich gek laten maken door de verbale terreur van opgefokte quinsyhaters ?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:35:03 #78
3928 Ulx
pi_132580322
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:35:05 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580323
je moeter toch niet aan denken dat de sint ineens met elfles in groene pakjes van zijn stoomboot komt zetten -O-

niet te klein anders is dat weer een dingetje

gewoon, gemiddelde, saaie, grijze mensen in groene pakjes -O-
pi_132580334
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar wel zich gek laten maken door de verbale terreur van opgefokte quinsyhaters ?
Nee hoor. Schouders ophalen en denken: die is gek.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:35:45 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580336
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Amun90 het volgende:
Het zal me niet verbazen dat over een aantal jaar militante negers een terroristische actie tegen zwarte pieten plegen. :')
het zou mij sterk verbazen :')
pi_132580347
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
je moeter toch niet aan denken dat de sint ineens met elfles in groene pakjes van zijn stoomboot komt zetten -O-

..en duurzame kadootjes.
De horror.
pi_132580350
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

fuck de kerstman, daar hebben we het niet over in NWS
ai.... bereid je voor... maak een strategie en een backupplan met de mods.
Zouden er ook 2 miljoen likes komen voor een fb-site die waarschuwt tegen die kerstman die de sint wilt verdrijven.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:36:46 #84
3928 Ulx
pi_132580357
quote:
groene pakjes -O-
Ja, maak er maar reclame voor GL van. Ik zeg: Driedelig grijs.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:37:10 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ai.... bereid je voor... maak een strategie en een backupplan met de mods.
Zouden er ook 2 miljoen likes komen voor een fb-site die waarschuwt tegen die kerstman die de sint wilt verdrijven.
nee gewoon slotje en we hebben het er niet meer over

mijn leven is geweldig *O*
pi_132580366
quote:

de sollicitatieprocedure loopt al wel
pi_132580375
Ik vind die Kerstman ook maar een aap met zijn dwergenseks.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:38:05 #88
3542 Gia
User under construction
pi_132580390
quote:

Maar negers mogen dan geen elfje worden, want dan denken we weer aan slavernij, terwijl negers uitsluiten als hulpje van de Sint pas echt discriminatie is.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:38:37 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:37 schreef Specularium het volgende:
Ik vind die Kerstman ook maar een aap met zijn dwergenseks.
en zijn vliegende rendieren :')

dat gelooft toch niemand :')
pi_132580404
quote:

nou ja als het sletterige elfjes zijn zoals tinkerbel hebben ze mijn zegen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:38:57 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580409
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar negers mogen dan geen elfje worden, want dan denken we weer aan slavernij, terwijl negers uitsluiten als hulpje van de Sint pas echt discriminatie is.
nee dan heb je het hele verhaal niet begrepen
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:38:59 #92
3928 Ulx
pi_132580414
Ik vind de kerstman ook racistisch. Hij wil alleen helpers uit het noorden. Blonde, blauwogige vikingen. In het klein.
pi_132580421
Waarom niet Sinterklaas met de kerstman samen? Dan is het verhaal met die stoomboot ook wat beter. Hij moet uit de noordpool komen, dus met de boot. Realistischer dan fucking vliegende rendieren die helemaal niet uit de noordpool komen :')
pi_132580424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Amun90 het volgende:
Met Generaal Prem zeker? :').
pi_132580440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Ulx het volgende:
Ik vind de kerstman ook racistisch. Hij wil alleen helpers uit het noorden. Blonde, blauwogige vikingen. In het klein.
De meeste bewoners rond de noordpool lijken eerder op Eskimos/Mongolen dan Vikingen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:40:16 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580443
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Peunage het volgende:
Waarom niet Sinterklaas met de kerstman samen? Dan is het verhaal met die stoomboot ook wat beter. Hij moet uit de noordpool komen, dus met de boot. Realistischer dan fucking vliegende rendieren die helemaal niet uit de noordpool komen :')
nee fuck de kerstman

fuck hem en zijn rendieren en zijn elfjes en zijn Amerikaanse coca cola bullshit, ik wil het niet zien
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:40:28 #97
3928 Ulx
pi_132580450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

en zijn vliegende rendieren :')

dat gelooft toch niemand :')
Die trekken een slee. Yo, kerstman, het sneeuwt hier zelden met kerst!
pi_132580459
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Ulx het volgende:
Ik snap dat wel, met een stelletje MOE-landers komt dat allemaal nooit op tijd aan natuurlijk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:41:28 #99
3928 Ulx
pi_132580466
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Peunage het volgende:
Ja doei, en dan met die boot te dicht langs een russisch booreiland varen zeker?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:42:33 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580490
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik snap dat wel, met een stelletje MOE-landers komt dat allemaal nooit op tijd aan natuurlijk.
Polen zijn altijd op tijd hoor

negers daarentegen ...

komt bij dat je die moeilijk 11 maanden op de Noordpool kunt laten hangen want daar is geen goed strand en geen kip en geen Malibu
pi_132580497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee gewoon slotje en we hebben het er niet meer over

mijn leven is geweldig *O*
Je hebt gelijk.... de kerstman is blank, geen nicht, wel neef, komt niet uit Jamaica... die mag de sint wel wegjagen.. De meeste sintfans op de barricades laten zich dan niet zien. Ineens niet meer zo fanatiek pro-sint.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:43:30 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.... de kerstman is blank, geen nicht, wel neef, komt niet uit Jamaica... die mag de sint wel wegjagen.. De meeste sintfans op de barricades laten zich dan niet zien. Ineens niet meer zo fanatiek pro-sint.
eeeeuuh?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:43:47 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580507
gewoon geen kerstman, fok! die nonsense
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:44:35 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580527
tenzij het zo'n kerstman is met van die lekker elfjes met dikke tetten met korte rokjes

dan is de sint aan zet hoor, laat hem maar bij de zomercarnaval gaan recruteren :9
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:44:53 #105
3928 Ulx
pi_132580536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een behoorlijk, tja, eh, bijzondere stelling poneer je hier.
pi_132580576
trouwens... wie durft er nog de volgende week als groene Piet in een winkelcentrum te verschijnen?
Men moet dat eens doen en dan peilen wat de reacties van mensen zijn.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:46:48 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580593
ik durf het wel, wat kan er nou gebeuren?
het is Nederland ffs niet Mogadishu ofzo

ik wil het niet
pi_132580600
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
trouwens... wie durft er nog de volgende week als groene Piet in een winkelcentrum te verschijnen?
Men moet dat eens doen en dan peilen wat de reacties van mensen zijn.
Volgende week is Sinterklaas nog helemaal niet in het land.

Dus zou een beetje raar zijn.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:48:18 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580632
doe het zelf maar

mensen doen _O- en :') en gaan verder met hun boodschappen
pi_132580697
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet raarder dan 40 foktopics over de vermeende bedreiging van de sint ... in oktober !
Sintgedoe begint meestal begin november , toch ?
De horrrrooooooooooorrrrrrr al die uitgekauwde liedjes op tv, radio, winkelcentra.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:51:16 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580701
of beter nog, kom volgende week naar den haag met een pot groene verf en een camera, dan smeer ik het op mijn gezicht en maken we er een dingetje van
pi_132580704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een behoorlijk, tja, eh, bijzondere stelling poneer je hier.
Het is een bijzonder kind. En dat is het!
pi_132580714
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet raarder dan 40 foktopics over de vermeende bedreiging van de sint ... in oktober !
De horrrrooooooooooorrrrrrr al die uitgekauwde liedjes op tv, radio, winkelcentra.
Dat is de schuld van Quinsy en co.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132580724
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FEE / [Anti Feestdagen Topic] Scrooges verenigt U #2
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:53:21 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580750
gaat zeker heel zijn familie ineens trouwen volgend weekend -O-
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:54:54 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580772
of beter nog jij gaat als groene trollpiet en ik ga als normale zwarte piet

en dan de reacties polsen :Y
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:55:42 #117
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132580793
http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-10-2013/enkele-honderden-zwarte-piet-fans-op-het-haagse-malieveld
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:56:56 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580823
ook echt je kinderen meenemen naar zoiets :')

:')
pi_132580850
Die Jamaicaanse oproerkraaier wordt gek als ze dit ziet _O_

Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:58:21 #121
3928 Ulx
pi_132580851
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef sp3c het volgende:
ook echt je kinderen meenemen naar zoiets :')

:')
Bij die anti-pieten demo bij de intocht namen Quincy en co hun kinderen niet mee?
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:58:31 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het zijn er alvast meer als een PVV of NPO demonstratie :)

[ afbeelding ]
waar zijn die tenten van?
pi_132580873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Circus Renz.
pi_132580875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Wokkel het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Henk Patat slaat er een slaatje uit _O-
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:59:04 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580876
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij die anti-pieten demo bij de intocht namen Quincy en co hun kinderen niet mee?
weet ik veel, ik was daar niet bij

ik heb het gevoel dat je het antwoord zelf al weet trouwens ...
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:59:41 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580886
quote:

[..]

Circus Renz.
ow

mweh -O-

* sp3c blijft binnen
pi_132580893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Henk Patat slaat er een slaatje uit _O-
En dat terwijl in Den Haag juist Piet Patat de beste friet heeft.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:00:40 #128
3928 Ulx
pi_132580902
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daar broeit men neger-eieren uit, zodat er genoeg Zwarte Pieten zijn rond vijf december.

pi_132580916
Piet met een Jack Daniels T-shirt...ai ai ai :D
pi_132580923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Goed teken.
pi_132580949
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daar broeit men neger-eieren uit, zodat er genoeg Zwarte Pieten zijn rond vijf december.

[ afbeelding ]
Dat moeten toch ariër-eieren zijn?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:03:25 #133
3928 Ulx
pi_132580951
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar geen oorringen of kroeshaar, Quincy zal tevreden zijn.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:03:28 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580953
eigenlijk moet ik daar gewoon heen gaan en me voorstellen als Piet

best een succesverhaal denk ik en volgens mij kun je de dames best raken
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:04:07 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132580964
behalve die linker
pi_132580981
quote:

Prima provocatie
pi_132580991
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow

mweh -O-

* sp3c blijft binnen
Jij durft wel wat, dat wil ik van je aannemen.
Ik zou toch niet als witte piet daar bij willen staan.
Je weet nooit hoe groot de haat is naar witte pieten bij sommigen
pi_132580994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:04 schreef sp3c het volgende:
behalve die linker
Misschien is zij wel ineens lekker zonder schmink.

Je weet het niet.
pi_132580997
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk moet ik daar gewoon heen gaan en me voorstellen als Piet

best een succesverhaal denk ik en volgens mij kun je de dames best raken
die middelste heeft wel iets stouts. wel ff dat zwart d'r afpoetsen. bij die kan dat tenminste :+
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:06:03 #141
3928 Ulx
pi_132581005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien is zij wel ineens lekker zonder schmink.

Je weet het niet.
Questions, questions....
pi_132581013
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Topicwending, het gaat nu over haat naar witte pieten.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:06:26 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581018
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ben geen fan van witte piet en ik geloof niet dat je daar heel erg veel lef voor nodig hebben, zo boeiend is het nu ook weer niet
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:07:05 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581030
ziet er gewoon gezellig uit, die gaan echt niet met je vechten
pi_132581051
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
ziet er gewoon gezellig uit, die gaan echt niet met je vechten
Stoeien hooguit, en dat is lekker.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:08:57 #148
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132581065
Ik hoop eigenlijk vooral heel erg hard dat mensen straks niet een punt gaan proberen te maken over de hoofden van kindjes die naar de intocht komen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:09:02 #149
3928 Ulx
pi_132581066
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Stoeien hooguit, en dat is lekker.
Misschien zie je dan ineens wèl kroeshaar. Maar ik gok een streepje.
pi_132581075
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Wokkel het volgende:
Schmink 2.0 noemen ze deze
[ afbeelding ]
_O-.
pi_132581086
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben geen fan van witte piet en ik geloof niet dat je daar heel erg veel lef voor nodig hebben, zo boeiend is het nu ook weer niet
Voor sommigen wel...... want het is politiekcorrect en het is toegeven aan de buitenlanders.
Je weet nooit of er een Volkertje tussen zit, die denkt dat hij zijn blanke cultuur moet verdedigen door een witte piet te meppen.
Misschien ook niet hoor. Die meisjes zien er wel abnormaal uit, maar dat is uiterlijke schijn.
Veroordeel ze niet op hun uiterlijk enzo toch?
pi_132581089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef senesta het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral heel erg hard dat mensen straks niet een punt gaan proberen te maken over de hoofden van kindjes die naar de intocht komen.
Die misselijke lui horen ook hard aangepakt te worden, zoals vorig jaar
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:10:10 #153
3542 Gia
User under construction
pi_132581091
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wij vertelden onze kids, vroeger, dat er altijd een paar pieten vooruit reisden, om te gaan kijken wie zoet of stout was.

Hadden wij, ouders, lang plezier van!
pi_132581092
quote:
[ afbeelding ]
Dus toch paarse pieten. Al blijft het dan bij de jeneverneus :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:10:27 #155
3928 Ulx
pi_132581097
quote:
[ afbeelding ]
pi_132581115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die misselijke lui horen ook hard aangepakt te worden, zoals vorig jaar
Hoe hard?
Roeslagen ?
5 jaar cel ?
pi_132581130
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe hard?
Roeslagen ?
5 jaar cel ?
HOU NOU TOCH EENS OP.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:12:20 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor sommigen wel...... want het is politiekcorrect en het is toegeven aan de buitenlanders.
Je weet nooit of er een Volkertje tussen zit, die denkt dat hij zijn blanke cultuur moet verdedigen door een witte piet te meppen.
Misschien ook niet hoor. Die meisjes zien er wel abnormaal uit, maar dat is uiterlijke schijn.
Veroordeel ze niet op hun uiterlijk enzo toch?
fine

kom naar Den Haag, schminken we hele regenbogen op ons gezicht en dan gaan we die meisjes versieren
pi_132581144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef senesta het volgende:
Dan krijg je dit, van een vorige intocht:

Al erg genoeg dat die kinderen zo'n arrestatie moeten zien.
En de politie was niet eens hardhandig, hij liep/lag gewoon te spartelen als een speenvarken.
pi_132581145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe hard?
Roeslagen ?
5 jaar cel ?
bean bag, taser, pepper spray. In die volgorde en dan vanaf de intocht tot 6 december op water en brood.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:13:15 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581160
jij mag die linker
pi_132581175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

fine

kom naar Den Haag, schminken we hele regenbogen op ons gezicht en dan gaan we die meisjes versieren
sorry.. ik ben way te veel oude zak. Bijna saintleeftijd. O-)
pi_132581184
Ik lig helemaal dubbel, het laatste stuk van deze video _O_ _O_

http://www.telegraaf.nl/t(...)het_Malieveld__.html

Zwarte Pieten Style
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:14:28 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

sorry.. ik ben way te veel oude zak. Bijna saintleeftijd. O-)
dan ben je de zwarte sint, mij om het even
pi_132581188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

bean bag, taser, pepper spray. In die volgorde en dan vanaf de intocht tot 6 december op water en brood.
ok.... als maar sadistisch plezier is ..
pi_132581216
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En de politie was niet eens hardhandig, hij liep/lag gewoon te spartelen als een speenvarken.
politiestaat .
Hij stond er gewoon te staan. Riep niks, geen spandoek.
Triest dat mensen zo politiestaatmethodes toejuichen
pi_132581221
quote:

[..]

Niet zo zwartgallig doen :N
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:15:59 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581223
niet?
pi_132581232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

politiestaat .
Was gewoon een hele lieve jongen op dat moment.
pi_132581239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef sp3c het volgende:
niet?
Oh wacht, blankgallig :Y
pi_132581249
quote:

[..]

Het mag sadistisch? zeg dat dan... dan laat ik m'n meisje en haar gereedschapskist er even op los. Quinsy en z'n regenboogpieten zullen nooit meer hetzelfde zijn :D
pi_132581250
Kinderen meenemen :r
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:17:16 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh wacht, blankgallig :Y
nee naar het malieveld komen als zwarte Sint

kom ik als witte of groene of st Louis Blauwe Piet
pi_132581255
quote:

[..]

Dan zou je ze op moeten sluiten met Connie Palmen.
pi_132581275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef De_Coulance het volgende:
Kinderen meenemen :r
Mag niet! Tenzij zwarte Piet.

Positieve discriminatie :r
pi_132581277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

politiestaat .
Het t-shirt wat hij aanhad droeg de tekst "Zwarte Piet is racisme".
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:18:34 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132581282
als je zelf geen ruggegraat hebt moet je niet hier mensen aan gaan lopen sporen zo'n demonstratie te verstoren in de hoop dat ze in elkaar geslagen gaan worden zodat je zelf een puntje kan maken in een internetdiscussie

dan ben je gewoon een malloot in mijn ogen
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:19:58 #178
3542 Gia
User under construction
pi_132581315
Gekleurde pieten zijn gewoon geschminkte zwartepieten.

En hou maar eens tegen dat ouders dat hun kinderen vertellen, als ze vragen waarom Zwarte Piet groen is.
pi_132581319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, Grunberg :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:20:32 #180
3928 Ulx
pi_132581327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ow, de horror. de unspeakable horror....
pi_132581367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:20 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, Grunberg :D
En Prem erbij
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:22:47 #182
3928 Ulx
pi_132581387
Het is een kinderfeest. Alsjeblieft mensen.
pi_132581406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En Prem erbij
En Insayno. Debat laten leiden door Boomsma. Deur van buitenaf op slot en van begin november tot 6 december alleen af en toe emmer chocolademelk, pepernoten en suikergoed naar binnen.
pi_132581439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:18 schreef sp3c het volgende:
als je zelf geen ruggegraat hebt moet je niet hier mensen aan gaan lopen sporen zo'n demonstratie te verstoren in de hoop dat ze in elkaar geslagen gaan worden zodat je zelf een puntje kan maken in een internetdiscussie

dan ben je gewoon een malloot in mijn ogen
Gaan we schelden nu? tsssss.... groteboekvansint, weetjewel.
Wie heeft hier aangemoedigd een demonstratie te verstoren?
Of je beschouwt een ongewenste huidskleur op dat veld op zich als een ordeverstoring?
Hummmmm ....
pi_132581451
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Ulx het volgende:
Precies ... wie denkt er aan zwarte kinderen die er niet happy mee zijn?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:26:44 #186
3928 Ulx
pi_132581471
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Precies ... wie denkt er aan zwarte kinderen die er niet happy mee zijn?
SInterklaas denkt aan alle kindertjes. Ook aan de zwarte.
pi_132581488
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Ulx het volgende:
Het is al zo lang traditie...
pi_132581505
Nederland. :') Altijd vooraan staan om met het belerende vingertje wijzen naar anderen, maar komt er eens een keer kritiek deze kant op, dan is het land te klein.
pi_132581515
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

SInterklaas denkt aan alle kindertjes. Ook aan de zwarte.
Jaja.. dat zeggen al die kindervrienden altijd
(oei.... is dit te lage grap?
pi_132581550
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:28 schreef chibibo het volgende:
Nederland. :') Altijd vooraan staan om met het belerende vingertje wijzen naar anderen, maar komt er eens een keer kritiek deze kant op, dan is het land te klein.
Kreeg deze posting te weinig respons in dat andere topic?

En ik zie Nederland nu niet massaal opkomen voor de politie, homo's (of mensen die wel eens homo zouden kunnen zijn) of andere diplomaten en aanverwanten
pi_132581551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waarom arresteert de politie daar een zwarte piet ? :? :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:31:26 #192
3928 Ulx
pi_132581574
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja.. dat zeggen al die kindervrienden altijd
(oei.... is dit te lage grap?
Jij kreeg vroeger echt niets van Sinterklaas, hè?
pi_132581622
Hmm, dus een blauwe piet zou verwarring brengen bij kinderen en niet meer het originele Sinterklaas feest voorstellen?

Wat denken deze kinderen bij het zien van al die zwarte pieten eind oktober?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:35:08 #194
3928 Ulx
pi_132581647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:33 schreef El_jefe07 het volgende:

"Schoen zetten!"
pi_132581652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij kreeg vroeger echt niets van Sinterklaas, hè?
best wel....
maar jij denkt dat ik een sinthater ben ofzo ?
Nee hoor... Het is flauwekul, maar mensen gaan hun gang maar.
En toen waren er oktober 2013 ineens massale barricades ter verdediging.
Nederland was in een neurose gekomen. Nog niet eens de recessie uit.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:36:31 #196
3542 Gia
User under construction
pi_132581672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:33 schreef El_jefe07 het volgende:
Hmm, dus een blauwe piet zou verwarring brengen bij kinderen en niet meer het originele Sinterklaas feest voorstellen?

Dat ze dit jaar nog meer kadootjes krijgen.

Voor kinderen blijft Zwarte Piet Zwarte Piet, ongeacht zijn kleur.
pi_132581933
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
Kreeg deze posting te weinig respons in dat andere topic?
Nee, hij was daar gewoonweg misplaatst.
pi_132581962
Spanning loopt op, een tegendemonstrant loopt ook op het malieveld.

pi_132581971
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

"Schoen zetten!"
_O_
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:10 #200
3928 Ulx
pi_132582120
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ze dit jaar nog meer kadootjes krijgen.

Voor kinderen blijft Zwarte Piet Zwarte Piet, ongeacht zijn kleur.
Nee hoor. Voor de meeste kinderen is de echte Zwarte Piet zwart. Pieten met ander kleurtje zijn maar tweederangspieten of gewone mensen met een pietenpak aan.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:56:30 #201
2651 svann
night-hawk
pi_132582164
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:

"Schoen zetten!"
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:01:58 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132582300
Tegendemonstrant. Hahaha. Wat een kneuzen daar op t Malieveld.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132582329
quote:
En draagt het vervolgens samen met alle racistische mails en doodsbedreigingen van de laatste dagen, plus de diverse mensenrechtenrapporten over Nederland van de laatste 10 jaar over aan iemand hogerop die écht een vuist kan maken.

Let maar op, we gaan mevrouw Sheperd straks nog missen. :P
pi_132582332
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:49 schreef Wokkel het volgende:
Spanning loopt op, een tegendemonstrant loopt ook op het malieveld.

[ afbeelding ]
Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.

Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:05:38 #205
3928 Ulx
pi_132582391
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.

[ afbeelding ]
:D
pi_132582541
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was je daar bij net ?
Werd ze gedwongen door de politie weg te gaan ?
Waarom?
pi_132582612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was je daar bij net ?
Werd ze gedwongen door de politie weg te gaan ?
Waarom?
Van Twitter geplukt. https://twitter.com/alexanderbakker/
pi_132582685
Ik heb persoonlijk helemaal niks met Sinterklaas en Zwarte Piet(en). (Ook nooit gehad eigenlijk. Vond alleen de sfeer/gezelligheid thuis, het snoep en de cadeautjes leuk. Al het andere vond ik maar "ongemakkelijk" en Sint zelfs eng). Dat maakt dat iedere mogelijke uitkomst van deze discussie voor mij in praktische zin om het even is (heb zelf ook geen kinderen).

In principiële zin vind ik deze discussie echter wél van belang. Ik vind het alleen een hele lastige kwestie en snap zowel de voor- als tegenstanders eigenlijk wel. Beide partijen hebben op zich wel een aantal goede argumenten in mijn ogen. Al met al houd ik mij er maar zo veel mogelijk buiten, maar ik krijg wel het idee dat deze hele discussie het land geen goed doet. Erg jammer. (Moet ik écht kiezen, dan denk ik dat ik iets meer neig naar behoud van het sinterklaasfeest zoals het nu is. Zwarte Piet dus ook gewoon zwart laten -in ieder geval voorlopig).
Tails tell tales
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:25:05 #209
3928 Ulx
pi_132582906
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen. De aangeklaagde partij hoort tenslotte niet zijn onschuld te moeten bewijzen. Maar de klagers komen niet veel verder dan "het voelt nu eenmaal racistisch aan" en "iedereen weet dat Piet een slaaf moet voorstellen" en meer van dat soort vaagheden. Maar niets concreets.
En dat maakt dat de beschuldigingen heel simpel van tafel te vegen zijn. Dat zag je ook bij die hoorzitting gebeuren. Je zag het ook in praatprogramma's op TV. Er werden direct vergelijkingen tussen pakjesavond en de holocaust gemaakt. Als je dat nodig hebt om je punt door te drukken heb je gewoon geen valide argumenten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:20:05 #210
3928 Ulx
pi_132584357
pi_132584672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen.
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).
pi_132584711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface
Kijk, hier gaat het al fout.
pi_132584726
Wel enorm flauw dat iemand anders met die 'likes' aan de haal is gegaan. Niet chique
pi_132584739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:
En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer. :P
pi_132584785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer. :P
Ik wil best praten. Maar dat sommige mensen pavlov-geconditioneerd zijn op zwarte schmink = blackface = racisme, wil niet zeggen dat het een steekhoudende redenering is.

Het gaat om de eventuele karikatuur die wordt neergezet, onafhankelijk van de schmink. Een zwart iemand kan wat dat betreft net zo goed een "blackface" neerzetten, kijk Wikipedia er maar op na. Wat dat betreft is Braboneger dus nog eerder een blackface dan Zwarte Piet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 16:40:31 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:38:10 #216
3928 Ulx
pi_132584790
quote:

[..]

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).
Gaat het nog een beetje?

Maar het is inderdaad jammer dan dat sommige mensen denken dat Zwarte Piet een domme aap is die na het plukken van katoen door de Sint is aangeschaft om voor de blanke baas zwaar werk te doen, zonder daarvoor betaald te krijgen en slechts gemotiveerd door de angst klappen met de zweep te krijgen.

Maar goed, die mensen hebben wel ongelijk.
pi_132584817
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.

quote:
Grote baas Gert Verhulst duikt net een vergadering uit. Maar is meteen bij de les. Ja, ook hij volgt de Hollandse discussie over Zwarte Piet. Met pretoogjes: „Zo grappig! Typisch Nederlands. Voor alles hebben jullie een clubje of een vereniging die ergens een mening over heeft en graag wil discussiëren. Maar ze vergeten hoe het kind, voor wie het fenomeen toch is bedoeld, het beleeft. Die ziet echt geen slaaf of allochtoon, die ziet gewoon het karakter Zwarte Piet. Negatieve associaties beleven zij echt niet. Waar ik wel bij moet aantekenen dat je zo’n vreemd duo heden ten dage echt niet meer zou bedenken. Ik niet tenminste.”
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:40:57 #218
3928 Ulx
pi_132584839
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.

[..]

Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?
pi_132584853
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:38 schreef Ulx het volgende:
Gaat het nog een beetje?
Ik heb een minuut of 10 verbijsterd naar mijn beeldscherm gekeken toen ik dat naar mijn hoofd kreeg, maar dank je, het gaat weer. ;)
  Eindredactie Games zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:46:18 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132584974
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132584990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme is
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:54:43 #222
3928 Ulx
pi_132585200
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?
None other.
  Eindredactie Games zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:04:43 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132585475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme is
Alle kinderen willen nog wel meer dingen: de hele dag snoepen, geen groente eten, niet naar school etc :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132585554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?
Die zit de hele dag dit topic te F5'en :Y
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:08:19 #225
3928 Ulx
pi_132585590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die zit de hele dag dit topic te F5'en :Y
Ok dan. Daar kan ik nog maanden op teren.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:15:43 #226
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132585809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:03 schreef nikk het volgende:

[..]

In Nederland beschouwen we het niet als racistisch vanwege de inhoud van het Sinterklaasfeest. In het buitenland kennen ze die niet, daar zien ze alleen het uiterlijk en dat deze als knechten gebruikt worden. Zwarte Piet moet blijven vanwege de inhoud, cultuur en traditie, maar we moeten ook accepteren dat het als beledigend of zelfs racistisch kan worden ervaren.
Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal wel :') ".

Mensen denken hedendaags alles voor iedereen te mogen dicteren onder het mom van: "ik voel me er door gekwetst", of "ik erger me eraan".

Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132585811
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen. De aangeklaagde partij hoort tenslotte niet zijn onschuld te moeten bewijzen. Maar de klagers komen niet veel verder dan "het voelt nu eenmaal racistisch aan" en "iedereen weet dat Piet een slaaf moet voorstellen" en meer van dat soort vaagheden. Maar niets concreets.
En dat maakt dat de beschuldigingen heel simpel van tafel te vegen zijn. Dat zag je ook bij die hoorzitting gebeuren. Je zag het ook in praatprogramma's op TV. Er werden direct vergelijkingen tussen pakjesavond en de holocaust gemaakt. Als je dat nodig hebt om je punt door te drukken heb je gewoon geen valide argumenten.
Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.

Dat is niet meteen racistisch, daar ben ik met je eens.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:24:18 #228
3928 Ulx
pi_132586072
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet.
Dat gebeurt amper meer. Het zal nog best wel eens voorkomen, maar ik zie om eerlijk te zijn nooit negers over straat lopen met een stoet om pepernoten bedelende kinderen er achteraan.

quote:
Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.
Meer mensen niet. Die zien Zwarte Piet gewoon als Zwarte Piet. Bovendien, moet je rekening houden met mensen die alles per sé negatief willen uitleggen? Dan kun je alles wel gaan afschaffen, want tegen alles in de wereld valt wel een argument te verzinnen. Helemaal als je "het voelt nu eenmaal zo..." als argument gaat toestaan.

quote:
Dat klopt.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:25:20 #229
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586099
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.

Kinderen verwarren zoveel dingen wel, en in dit opzich is het eigenlijk ook nog iets positiefs. Kinderen zien geen racisme, die zien een leuke man. Racisme is ons aangeleerd.

Je kan je over alles druk gaan maken, maar je schiet er niks mee op, en voor de kinderen is het ook niet bepaald leuk om dit hele gebeuren mee te maken.
Drinky is een baas
pi_132586173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Zijn argument is invalide.
pi_132586207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal wel :') ".

Mensen denken hedendaags alles voor iedereen te mogen dicteren onder het mom van: "ik voel me er door gekwetst", of "ik erger me eraan".

Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fok :@ kthxbai
pi_132586217
Vanavond bij het Jeugdjournaal: http://jeugdjournaal.nl/i(...)leuk-en-grappig.html
pi_132586258
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:
Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.

"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende. ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:31:43 #234
2651 svann
night-hawk
pi_132586275
quote:

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme
<knip>
De huidige Zwarte Piet is onderdeel van een familiesprookje, net de figuur van Sinterklaas zelf.
Tegenwoordig een toonbeeld van integratie en goede samenwerking.

In allerlei gebieden over de hele wereld komen in de natuurgodsdiensten of oudere culturen figuren met zwartgemaakte gezichten voor.
Ze zijn een symbool in een groter verhaal, echt geen soort parodie op meer getinte volkeren.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:34:43 #235
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586342
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fok :@ kthxbai
nee gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drinky is een baas
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:35:45 #236
3928 Ulx
pi_132586376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.

"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende. ;)
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?
pi_132586498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
pi_132586509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132586557
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:40 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.
Oh ja.
Nou ja, beetje coulance dan maar he ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:42:18 #240
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niet opgetreden hoort te worden tegen echte racisme. Heb in een ver verleden te maken gehad met een groepje die het wel nodig vond om mij in elkaar te beuken vanwege mijn kleur.

Maar dit soort dingen als sinterklaas, die mensen praten zichzelf gewoon de racismekaart aan. Ik heb daadwerkelijk nog nooit, niet als kind noch als volwassene, het gevoel gehad dat het feest sinterklaas om racisme ging, of dat het ook maar enigszins racistisch was.

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
Drinky is een baas
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:43:30 #241
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132586610
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten" _O-

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132586702
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En juist die "zwarte piet" is wel degelijk een verwijzing naar het slavenverleden, waarbij een stoet slaven zingend door de straten trok om kinderen op te vrolijken, en dit is door de VN gewoon geaccepteerd, daar hoor je die Jamaicaanse zweetkut dan weer niet over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:46:53 #243
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132586711
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
En tot nu toe stonden alle bevolkingsgroepen die je maar kunt bedenken gewoon langs de kade en dranghekken om het sinterklaasfeest mee te vieren. Het was een prachtig feest inderdaad. Laten we met z'n allen gewoon beloven het te blijven vieren zoals we gewend zijn en misschien juist extra uit te pakken met de zwarte piet versieringen en verkleedpartijen de komende tig jaar.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:47:05 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132586718
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:43 schreef Joanne35 het volgende:
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten" _O-

waha _O_
pi_132586795
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 26-10-2013 17:56:23 ]
pi_132586869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren. :P
pi_132586897
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
pi_132586930
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
was je erbij?
pi_132587032
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

was je erbij?
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.

alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17 Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:59:49 #250
3928 Ulx
pi_132587033
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:53 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren. :P
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben. Veel meer dan wat hellendvlak geleuter is men nog niet gekomen. En die Jamaicaanse heeft zich volledig buitenspel gezet door te piepen dat ze haar conclusie klaar had voor het onderzoek begon.
Iedereen die nu op basis van feiten gaat kijken naar de geschiedenis van Zwarte Piet ziet dat het kan lezen dat Piet nooit een slaaf was. En ziet dat hij allang geen domme negert meer is. Dan blijft alleen de schmink over. Dat gebruikt men in andere landen ook, dus ook niet echt overtuigend.

Kortom, fat chance.
pi_132587045
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
ach, komen ze een keer op voor iemand met een kleurtje, is het weer niet goed :-D
pi_132587084
Er is ophef over het overhandigen van de likes aan een PVV-kamerlid, maar Pietitie zegt dat ze daar niks mee te maken hebben.
pi_132587167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.

alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17 Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
Dat hoort nie.
pi_132587280
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hoort nie.
Nope :N
  Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:10:45 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132587323
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hoort nie.
helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.
pi_132587337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Danny het volgende:

[..]

helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.
pi_132587369
Die demonstratie was natuurlijk bij voorbaat al een slecht idee.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we internet, zullen we maar zeggen.

Je moet er toch niet aan denken dat mensen met zoveel woede over en weer de straat op zouden gaan.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:13:39 #258
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132587404
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:01 schreef De_Coulance het volgende:
Er is ophef over het overhandigen van de likes aan een PVV-kamerlid, maar Pietitie zegt dat ze daar niks mee te maken hebben.
Likes Pietitie aangeboden aan de PVV

Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:13:41 #259
3928 Ulx
pi_132587405
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. Als zo'n jojo tegen mij zou zeggen dat ik een nazi ben om vervolgens tegen mijn kids te zeggen dat Sinterklaas niet bestaat, zou ik hem wel een optater verkopen denk ik.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:15:19 #260
3928 Ulx
pi_132587458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
Ik dacht al dat de PVV ermee aan de haal zou gaan. Daarom heb ik die pietitie ook niet geliked.
  Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:18:13 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132587530
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?
pi_132587630
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:18 schreef Danny het volgende:

[..]

klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?
Eens.

Maar je kan ook zeggen dat je het principe gewoon afkeurt. Dat we de toedracht niet weten vind ik vanzelfsprekend. :P
pi_132587882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat denkt ze wel niet!?

Wat is het volgende wat ze gaat doen, op eigen houtje namens de PVV alle Marokkanen in Nederland aan Turkije aanbieden ofzo? :')
pi_132587958
Ja moet ze het dat aanbieden aan de pvda ofzo?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:33:14 #265
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_132587971
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_132587993
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:32 schreef arjan1112 het volgende:
Ja moet ze het dat aanbieden aan de pvda ofzo?
Facebook-likes hoeven aan helemaal niemand aangeboden te worden. Ten tweede zijn die likes helemaal niet van haar, dus hoe ze het in haar botte kop haalt om zich die toe te eigenen... :N

De originele petitie was trouwens gericht aan de gemeenten.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 18:35:57 ]
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:35:30 #267
3542 Gia
User under construction
pi_132588029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:46 schreef Hathor het volgende:
die Jamaicaanse zweetkut
Ik lach me dood in dit topic. Heerlijk, wat een vermaak, al dagenlang.
Net op de radio: kinderen willen dat Zwarte Piet gewoon zwart is, en niet groen of blauw. Want een blauwe Zwarte Piet is raar.
pi_132588116
Tuurlijk moet het wel aangeboden worden, dan kan de minister er wat mee doen
pi_132588228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.
Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
pi_132588231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben.
Alleen is dit geen rechtszaak zoals we in NL hebben. Als je iedere keer zou moeten wachten tot er keiharde waterdichte bewijzen van mensenrechtenschendingen zijn, zou er bijna nooit iets gebeuren. Als alle slachtoffers bv spoorloos zijn verdwenen (NB. Nee Ik Vergelijk Politieke Moorden Etc. Niet Met Zwarte Piet) of spoorloos zullen verdwijnen zodra ze hun mond opendoen, kun je moeilijk van ze verwachten dat ze een netjes in drievoud een klacht indienen.

Er wordt dus meestal gekeken naar "sterke indicaties", de betreffende overheid en/of instantie wordt (netjes) om uitleg gevraagd en als die uitleg niet voldoet, wordt het verhaal naar een hoger nivo getild. Dus niet: "klager moet bewijzen dat mensenrechten zijn geschonden", maar "er zijn aanwijzingen van schendingen, is dit waar, zo ja, wat gaat er tegen worden ondernomen en zo nee, waar komt dit verhaal vandaan?"
pi_132588248
Dit mag ook weleens ;

een hulde aan alle Turken want ik heb geen een, maar dan ook geen een Turk, horen klagen dat Sinterklaas er niet Turks uitziet

_O_ _O_ _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:45:19 #272
3542 Gia
User under construction
pi_132588270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.

http://m.youtube.com/watc(...)ch%3Fv%3D-VsoKvhbzCo

Bijvoorbeeld.

Degene die Sinterklaas binnen praat en de spanning opbouwt is,.....jawel, een neger.
Ook negerkindjes in het publiek en heerlijk, echte ouderwetse Zwarte Pieten.
pi_132588394
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.
Natuurlijk..... groot gelijk.
Maar dat zegt nog niks in hoeverre zwarte kinderen niet zo happy zijn met hoe zp uitgebeeld wordt.
Er wordt algemeen er van uit gegaan dat zwarte kinderen het allemaal erg leuk vinden en wie niet heeft een persoonlijk probleem.
Onderzoek het eens. Cijfers, tabellen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:49:52 #274
3928 Ulx
pi_132588405
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:50:56 #275
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132588442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:38 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk moet het wel aangeboden worden, dan kan de minister er wat mee doen
Ik heb mijn like niet gezet om hem vervolgens aan een politicus te laten aanbieden
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:51:36 #276
3542 Gia
User under construction
pi_132588460
http://m.youtube.com/#/watch?v=iKzEPbUKFTI

Nog zo'n pareltje, met Mies Bouman. Toen nog in Zwart/Wit TV. Helemaal niks veranderd in die tijd.
pi_132588491
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.
Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?
Heb je dat gecheckt? Geturfd?
Er zijn verhalen van mensen die zeggen als kind toch niet zo happy waren met die imitatie van hun face en die van hun familie.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:54:00 #278
3928 Ulx
pi_132588524
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?
Heb je dat gecheckt? Geturfd?

Ja.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:56:45 #279
78780 deedeetee
pi_132588601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ? De kinderen vinden piet gewoon piet en geen imitatie van iemand met een donkere huidskleur. Sinds wanneer lijkt zwarte piet nu op een normaal mens met een gekleurde huid ? Die kleedt zich immers anders gebruikt geen lipstick enz.... Waarom kun je dat nu maar niet begrijpen ?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:58:25 #280
3542 Gia
User under construction
pi_132588642
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Er wordt algemeen er van uit gegaan dat zwarte kinderen het allemaal erg leuk vinden en wie niet heeft een persoonlijk probleem.

Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.

Als kinderen, van alle afkomsten, opgroeien met Sinterklaas en Zwarte Pieten, dan is er geen kind dat erover zeurt dat zwarte piet op hem lijkt. Sterker, zwarte kindjes zijn daar juist trots op.

Tenzij de ouders, familie en omgeving ervan in een kramp schieten en er de slavernij bijslepen.

Wat weten kinderen onder de 10 nou van slavernij of racisme, anders dan wat ze door de ouders krijgen voorgekauwd.
pi_132588790
Wel grappig trouwens dat hij door vooral Surinamers en Antilianen 'Pieterbaas' wordt genoemd :P
pi_132588915
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.

Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Of persoonlijk slecht of door ouders slecht gemaakt.
Je schuift gevoelens van zwarte kinderen veel te snel van tafel.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
pi_132588983
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ?
Het gaat juist om die minderheid, die genegeerd word.
Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Maar snoepjes van hen wilde je altijd wel krijgen.
pi_132589051
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Er zullen ook wel kinderen zijn die niet zo van de Kerstman houden of zoals ik een rothekel aan paaseieren. En dan?
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:12:34 #285
3928 Ulx
pi_132589080
quote:

[..]

Dus zodra één persoon in Nederland bezwaar maakt om wat voor reden dan ook, of het nou absolute blatante kolder en keiharde onwaarheden zijn of niet, moet je die om de lieve vrede te bewaren zijn zin geven? Of pas vanaf een minimum aantal?
pi_132589178
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
Op de een of andere manier sluit jij ze buiten door ze als aparte groep neer te zetten. Heb je dat weleens bedacht?
Alle kinderen vinden Zwarte Piet leuk. What's not to like?
pi_132589212
Jeugdjournaal gezien? Link staat op vorige blz.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:23:41 #288
78780 deedeetee
pi_132589405
quote:

[..]

Waarom zou je er aandacht aan besteden dat een enkeling zwarte piet NIET leuk vind ? Ik zie de noodzaak niet hoor. Er zijn ook dingen die ik helemaal niet kan waarderen en daar hoef ik ook geen aandacht voor.

Dat jij sint en piet niet echt leuk vond is jammer voor jou, maar verder niet belangrijk. Zeker niet voor de hele massa die wel erg geniet van het sinterklaasfeest.

En ik heb de indruk dat sommige mensen zich echt niet laten negeren hoor, daar vinden ze zichzelf gewoon te belangrijk voor :') Dus hoppa op de tv proberen het te verpesten voor alle kindjes die wel normaal plezier aan sint en piet beleven.....
pi_132589408
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:17 schreef poemojn het volgende:
Jeugdjournaal gezien? Link staat op vorige blz.
Nou dat is dus duidelijk ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:26:04 #290
3542 Gia
User under construction
pi_132589473
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
Nee, hoe kom je erbij!
quote:
Hier is een traditioneel feest, al meer dan 150 jaar gevierd, met een bepaalde cast.

Stel dat het van begin af aan gevierd werd met blonde, blanke hulpjes....
Dan hadden we nu dezelfde discussie gehad, van negers die zich buiten gesloten voelen. Want die kunnen nooit voor blank en blond doorgaan.

Ik ken een zwart jongetje die het Sinterklaasfeest helemaal geweldig vindt en er trots op is dat hij op Zwarte Piet lijkt.

Ik weiger te geloven dat zwarte kinderen zich beledigd voelen door de figuur Zwarte Piet, zonder dit van de ouders gehoord te hebben.

Een kind, tot en met 9 jaar weet alleen wat hem verteld is.
Ik vind het zelfs belachelijk om kinderen te indoctrineren met onzin als blackface = fout.
pi_132589935
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
pi_132589988
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
Ja, dat is eigenlijk ook best raar.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:40:44 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132590003
het lijkt me sowieso verwarrend voor die kinderen met die hele discussie eromheen

ik had ze thuisgelaten ...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:41:23 #294
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_132590023
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
In sommige aspecten gaat dit hele ding niet meer over kinderen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:42:01 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132590048
het hele ding ging sowieso niet meer over kinderen

het wordt over de rug van kinderen uitgevochten
pi_132590059
En dan is Zwarte Piet ook ineens een politiek issue, gekaapt door de PVV. Met vaandelzwaaiers van Voorpost, omdat Zwarte Piet geen racistisch feest is. Duidelijk.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:43:20 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132590111
ja hoor de PVV heeft het weer gedaan

40 topics later een ingangetje gevonden, gelukkig maar :O
pi_132590156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:43 schreef sp3c het volgende:
ja hoor de PVV heeft het weer gedaan

40 topics later een ingangetje gevonden, gelukkig maar :O
De PVV gaat toch met het protest aan de haal ? Ik verzin het niet. Smerig vind ik het wel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:45:35 #299
3928 Ulx
pi_132590193
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef gelly het volgende:
En dan is Zwarte Piet ook ineens een politiek issue, gekaapt door de PVV. Met vaandelzwaaiers van Voorpost, omdat Zwarte Piet geen racistisch feest is. Duidelijk.
De PVV heeft het alleen teruggekaapt van Quincy Gario en co. Dat was te verwachten.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:45:57 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132590205
ok man :')14.gif
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:47:18 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132590243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef gelly het volgende:
Kom op zeg, Gelly. WIE heeft er nu in hemelsnaam dit kinderfeest in eerste instantie gekaapt en gepoliticeerd? Dat was toch die Quincy samen met de VARA! Als die de boel de boel gelaten hadden was er helemaal niks aan de hand geweest.

Bizar hoe hier de waarheid 180 graden gedraaid wordt. Nu heeft opeens de PVV van Sinterklaasfeest iets politieks gemaakt. Hoe kun je het met droge ogen beweren!!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')