Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
En verder..quote:Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.
Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.
Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'
Klik hier voor de rest v/h artikel
Moeten we nu kindertjes van drie maar gaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat om een paar mensen niet voor het hoofd te stoten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:55 schreef Bluesdude het volgende:
Dat kinderen voorliegen is toch zo oubollige flauwekul.
Dat is niet grappig...
Dat is niet zo moeilijk. Geef gewoon non-argumenten zoals Bluesdude doet en ik straf het wel af. Het is de leukste discussie sinds jaren op dit forum.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:02 schreef tong80 het volgende:
Ik lig in een deuk door de vasthoudendheid van ULX.
Ga toch niet in op die gek. Ik heb het gisteravond geprobeerd, maar je komt er niet doorheen. Begrijpend lezen kan 'ie niet. Rekenen kan 'ie niet. Alleen maar 'racisme, boe!' kan 'ie gillen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:00 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Nieuw bezwaar is gezocht en gevonden door de anti-pieten:
[..]
Moeten we nu kindertjes van drie maar gaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat om een paar mensen niet voor het hoofd te stoten?
Nee.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:00 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Nieuw bezwaar is gezocht en gevonden door de anti-pieten:
[..]
Moeten we nu kindertjes van drie maar gaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat om een paar mensen niet voor het hoofd te stoten?
Ik hou er van ULX. Keep up the good work.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Geef gewoon non-argumenten zoals Bluesdude doet en ik straf het wel af. Het is de leukste discussie sinds jaren op dit forum.
Hoe werkt dat precies bij sprookjes?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.
Omdat het oubollige flauwekul is peuters zo voor te liegen. Het is niet grappig. Eerder kleinerend
De Sint klopt juist wel aan als vreemdeling.quote:
Maar je gaat wel als zwarte Sint? Ik begrijp je redenatie niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.
Omdat het oubollige flauwekul is peuters zo voor te liegen. Het is niet grappig. Eerder kleinerend
Ik heb jou niet veel sterke argumenten zien plaatsen als reactie op mij.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Geef gewoon non-argumenten zoals Bluesdude doet en ik straf het wel af. Het is de leukste discussie sinds jaren op dit forum.
ja maar om dat dan weer een het te noemen weet ik nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Sint klopt juist wel aan als vreemdeling.
Ga ik als zwarte Sint ? Nee... ff serieus .. ik denk het niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je gaat wel als zwarte Sint? Ik begrijp je redenatie niet.
Dat schreef je een aantal posts geleden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga ik als zwarte Sint ? Nee... ff serieus .. ik denk het niet.
Misschien wel om een statement te maken.... Misschien ook geen zin in.
is niet kleineren dan 'op de bank zitten vloeken met bier en voetbal' ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
sowieso vind ik het raar om peuters kleineren iets slechts te noemen
het zijn gvd peuters, daar ga je niet mee op de bank zitten vloeken met bier en voetbal
Ik plaats genoeg argumenten waarom Quincy c.s. ongelijk hebben als ze beweren dat Zwarte Piet racistisch is omdat het een slaaf moet voorstellen. Je bent continu de discussie aan het ontwijken. Zoals eerder al gezegd werd lijk je daarmee op iemand die vraagt om tegenargumenten, om zodra die gegeven worden je handen op je oren te doen en keihard "Ik hoor dit niet, ik hoor dit niet, ik hoor dit niet" te brullen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb jou niet veel sterke argumenten zien plaatsen als reactie op mij.
Je vindt dat je geweldig reageert? Dat kan.
ja bij peuters is dat vrij lastig ja, kunnen daar niet altijd even goed mee omgaanquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is niet kleineren dan 'op de bank zitten vloeken met bier en voetbal' ?
Gewoon de waarheid zeggen is toch niet zo moeilijk ?
Tegen kinderen van drie?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zei ook net... ff serieus. Ik heb er nooit zin in gehad om sint of piet te spelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat schreef je een aantal posts geleden.
niemand maakt problemen van een ongeschminkte sint, maakt niet uit welke huidskleur hij heeftquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zei ook net... ff serieus. Ik heb er nooit zin in gehad om sint of piet te spelen.
Maar als iemand als zwart geschminkte sint of als ongeschminkte sint met een niet zo blank voorkomen het spel wilt spelen. Dan doet ie dat toch?
En dat is eigenlijk het hele eieretenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand maakt problemen van een ongeschminkte sint, maakt niet uit welke huidskleur hij heeft
zolang hij maar zwarte Pieten meeneemt
Heee.. toch een nieuw aspect van deze discussie, ons geliefd nationale neurose.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand maakt problemen van een ongeschminkte sint, maakt niet uit welke huidskleur hij heeft
zolang hij maar zwarte Pieten meeneemt
Kreeg jij vroeger wel cadeautjes met Sinterklaas of wat is het?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heee.. toch een nieuw aspect van deze discussie, ons geliefd nationale neurose.
Zijn er mensen die problemen maken als een sint zich zwart schminkt ?
Zijn er mensen die problemen maken als een nietblanke sint verschijnt, ongeschminkt?
Dit, precies dit, schoot net ook door mijn hoofd heenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kreeg jij vroeger wel cadeautjes met Sinterklaas of wat is het?
nee die zijn er niet, dat zeg ik nu al een paar keerquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zijn er mensen die problemen maken als een nietblanke sint verschijnt, ongeschminkt?
Ja. Net als bij een sint die een baret op heeft of bij zwarte pieten met een mijter op hun kroeskop. Dat slaat gewoon als een lul op een drumstel namelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met de baard die de sint heeft zie je zijn huidskleur toch amper.quote:Zijn er mensen die problemen maken als een nietblanke sint verschijnt, ongeschminkt?
Men maakt zich druk over het gevaar van afbraak van het cultureel erfgoed het zwartepietenspel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef cherrycoke het volgende:
wel 21 topics over zwarte piet, maar je hoort niemand kraaien over de zorgpremie http://www.nu.nl/geldzake(...)015-weer-omhoog.html
nederlanders
Dan geen grote dominante baard.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee die zijn er niet, dat zeg ik nu al een paar keer![]()
waarom zou je in godsnaam je gezicht schminken en dan die malle baard erop plakken, zonde van je tijd
Met 'men' bedoel je natuurlijk dat je zelf ook al een topicje of 21 loopt te posten over zwarte piet, he?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Men maakt zich druk over het gevaar van afbraak van het cultureel erfgoed het zwartepietenspel.
waarom?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan geen grote dominante baard.
Had de echte sint nicolaas wel zo'n grote baard ?
Je moet toegeven, die gast is wel de meest volhardende troll in tijden!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom?
geef me 1 goede reden waarom de baard van sinterklaas ter discussie zou kunnen staan
de andere reeks was ook zo'n 20 delenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met 'men' bedoel je natuurlijk dat je zelf ook al een topicje of 21 loopt te posten over zwarte piet, he?
Hou het nu gewoon bij dit onderwerp zonder er allerlei vergelijkingen bij te halen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Men maakt zich druk over het gevaar van afbraak van het cultureel erfgoed het zwartepietenspel.
2 miljoen likes op fb
Maar nauwelijks drukte over de mogelijke vernietiging van 700.000 boeken van het Tropenmuseum .
Das ook erg veel vernietiging van cultureel erfgoed
Jij moet wel een geweldige ouder zijnquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe lang is een Chineesquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:25 schreef Specularium het volgende:
Topicwending, het gaat nu over de baard van Sinterklaas.
Was ie wel zo lang?
Nee... ik maak me niet zo druk over de afbraak van sinterklaas cultureel erfgoed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met 'men' bedoel je natuurlijk dat je zelf ook al een topicje of 21 loopt te posten over zwarte piet, he?
Als de Sint een zwarte huid had zijn hij wel een lange hebben gehad.quote:
Hee, een zwarte bisschop met een koorknaap. Zouden ze seks gaan hebben?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef poemojn het volgende:
Het Tropenmuseum komt nu met een tentoonstelling Zwart Wit, oa over Sint
[ afbeelding ]
nee negers doen niet aan pedofilie, dat past helemaal nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hee, een zwarte bisschop met een koorknaap. Zouden ze seks gaan hebben?
Ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef sp3c het volgende:
een Surinaamse collega van mij had een prachtige spierwitte baard
zwarte Sint noemde wij hem altijd, was dat racistisch?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... ik maak me niet zo druk over de afbraak van sinterklaas cultureel erfgoed.
Ik hoor niet bij "men "
Iedere blanke is een racist, dat weet je toch.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef sp3c het volgende:
een Surinaamse collega van mij had een prachtige spierwitte baard
zwarte Sint noemde wij hem altijd, was dat racistisch?
damnquote:
Sappemeer zwicht voor verbale terreur. Dan heeft men toch de ruggen niet recht kunnen houden?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hou het nu gewoon bij dit onderwerp zonder er allerlei vergelijkingen bij te halen.
Heb trouwens net gelezen dat de gemeentes gewoon doorgaan met Zwarte Piet. Gelukkig houden die hun ruggen recht.
http://www.nieuws.nl/alge(...)leurde-Zwarte-Pietenquote:Bij de intocht van Sinterklaas in Sappemeer zullen toch geen bonte pieten meelopen. De organisator is woensdag geschrokken van bedreigingen en boze mails nadat het plan dinsdag bekend gemaakt werd
Maar sp3c is zo'n vuige negroide.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Iedere blanke is een racist, dat weet je toch.
Want slavernij.
ja maar ik ben dus geen blanke, hier begint het ingewikkeld te wordenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Iedere blanke is een racist, dat weet je toch.
Want slavernij.
Dat zeg ik net.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar ik ben dus geen blanke, hier begint het ingewikkeld te worden
Jawel. Door gewoon op de oude voet verder te gaan. Gewoon de discussie de discussie te laten en zich niet gek laten maken door dat gejeremieer van Quinsy en Co.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sappemeer zwicht voor verbale terreur. Dan heeft men toch de ruggen niet recht kunnen houden?
[..]
http://www.nieuws.nl/alge(...)leurde-Zwarte-Pieten
Blonde pieten mogen in dit geval ook.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn
ik ben om, afschaffen die sint, volgend jaar alleen nog maar zwarte Pieten, die zijn tenminste gezellig
vrouwelijke zwarte pieten
met hele
dikke
zwarte
tetten
en korte rokjes
Kan, en dan vier je alsnog het Sinterklaasfeest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welnee.... jij bent zo saai..... we gaan door met de discussie tot 10 december.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:26 schreef poemojn het volgende:
Het Tropenmuseum komt nu met een tentoonstelling Zwart Wit, oa over Sint
[ afbeelding ]
Duidelijk een lange baarddus discussie gesloten.
te langzaam braquote:
fuck de kerstman, daar hebben we het niet over in NWSquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welnee.... jij bent zo saai..... we gaan door met de discussie tot 10 december.
Dan gaan we lullen over de kerstman.
Dat die toch wel de meest gevaarlijke vijand van ons geliefde Sint is.
Maar wel zich gek laten maken door de verbale terreur van opgefokte quinsyhaters ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel. Door gewoon op de oude voet verder te gaan. Gewoon de discussie de discussie te laten en zich niet gek laten maken door dat gejeremieer van Quinsy en Co.
Nee hoor. Schouders ophalen en denken: die is gek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar wel zich gek laten maken door de verbale terreur van opgefokte quinsyhaters ?
het zou mij sterk verbazenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Amun90 het volgende:
Het zal me niet verbazen dat over een aantal jaar militante negers een terroristische actie tegen zwarte pieten plegen.
..en duurzame kadootjes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
je moeter toch niet aan denken dat de sint ineens met elfles in groene pakjes van zijn stoomboot komt zetten
niet te klein anders is dat weer een dingetje
gewoon, gemiddelde, saaie, grijze mensen in groene pakjes
ai.... bereid je voor... maak een strategie en een backupplan met de mods.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
fuck de kerstman, daar hebben we het niet over in NWS
Ja, maak er maar reclame voor GL van. Ik zeg: Driedelig grijs.quote:
nee gewoon slotje en we hebben het er niet meer overquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ai.... bereid je voor... maak een strategie en een backupplan met de mods.
Zouden er ook 2 miljoen likes komen voor een fb-site die waarschuwt tegen die kerstman die de sint wilt verdrijven.
de sollicitatieprocedure loopt al welquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
je moeter toch niet aan denken dat de sint ineens met elfles in groene pakjes van zijn stoomboot komt zetten
Maar negers mogen dan geen elfje worden, want dan denken we weer aan slavernij, terwijl negers uitsluiten als hulpje van de Sint pas echt discriminatie is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
en zijn vliegende rendierenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:37 schreef Specularium het volgende:
Ik vind die Kerstman ook maar een aap met zijn dwergenseks.
nou ja als het sletterige elfjes zijn zoals tinkerbel hebben ze mijn zegenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
nee dan heb je het hele verhaal niet begrepenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar negers mogen dan geen elfje worden, want dan denken we weer aan slavernij, terwijl negers uitsluiten als hulpje van de Sint pas echt discriminatie is.
Met Generaal Prem zeker?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef Amun90 het volgende:
Het zal me niet verbazen dat over een aantal jaar militante negers een terroristische actie tegen zwarte pieten plegen.
De meeste bewoners rond de noordpool lijken eerder op Eskimos/Mongolen dan Vikingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Ulx het volgende:
Ik vind de kerstman ook racistisch. Hij wil alleen helpers uit het noorden. Blonde, blauwogige vikingen. In het klein.
nee fuck de kerstmanquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Peunage het volgende:
Waarom niet Sinterklaas met de kerstman samen? Dan is het verhaal met die stoomboot ook wat beter. Hij moet uit de noordpool komen, dus met de boot. Realistischer dan fucking vliegende rendieren die helemaal niet uit de noordpool komen
Die trekken een slee. Yo, kerstman, het sneeuwt hier zelden met kerst!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
en zijn vliegende rendieren
dat gelooft toch niemand
Ik snap dat wel, met een stelletje MOE-landers komt dat allemaal nooit op tijd aan natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:38 schreef Ulx het volgende:
Ik vind de kerstman ook racistisch. Hij wil alleen helpers uit het noorden. Blonde, blauwogige vikingen. In het klein.
Ja doei, en dan met die boot te dicht langs een russisch booreiland varen zeker?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Peunage het volgende:
Waarom niet Sinterklaas met de kerstman samen? Dan is het verhaal met die stoomboot ook wat beter. Hij moet uit de noordpool komen, dus met de boot. Realistischer dan fucking vliegende rendieren die helemaal niet uit de noordpool komen
Polen zijn altijd op tijd hoorquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, met een stelletje MOE-landers komt dat allemaal nooit op tijd aan natuurlijk.
Je hebt gelijk.... de kerstman is blank, geen nicht, wel neef, komt niet uit Jamaica... die mag de sint wel wegjagen.. De meeste sintfans op de barricades laten zich dan niet zien. Ineens niet meer zo fanatiek pro-sint.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee gewoon slotje en we hebben het er niet meer over
mijn leven is geweldig
eeeeuuh?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.... de kerstman is blank, geen nicht, wel neef, komt niet uit Jamaica... die mag de sint wel wegjagen.. De meeste sintfans op de barricades laten zich dan niet zien. Ineens niet meer zo fanatiek pro-sint.
Een behoorlijk, tja, eh, bijzondere stelling poneer je hier.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.... de kerstman is blank, geen nicht, wel neef, komt niet uit Jamaica... die mag de sint wel wegjagen.. De meeste sintfans op de barricades laten zich dan niet zien. Ineens niet meer zo fanatiek pro-sint.
Volgende week is Sinterklaas nog helemaal niet in het land.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
trouwens... wie durft er nog de volgende week als groene Piet in een winkelcentrum te verschijnen?
Men moet dat eens doen en dan peilen wat de reacties van mensen zijn.
Niet raarder dan 40 foktopics over de vermeende bedreiging van de sint ... in oktober !quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgende week is Sinterklaas nog helemaal niet in het land.
Dus zou een beetje raar zijn.
Het is een bijzonder kind. En dat is het!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een behoorlijk, tja, eh, bijzondere stelling poneer je hier.
Dat is de schuld van Quinsy en co.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet raarder dan 40 foktopics over de vermeende bedreiging van de sint ... in oktober !
Sintgedoe begint meestal begin november , toch ?
De horrrrooooooooooorrrrrrr al die uitgekauwde liedjes op tv, radio, winkelcentra.
FEE / [Anti Feestdagen Topic] Scrooges verenigt U #2quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet raarder dan 40 foktopics over de vermeende bedreiging van de sint ... in oktober !
Sintgedoe begint meestal begin november , toch ?
De horrrrooooooooooorrrrrrr al die uitgekauwde liedjes op tv, radio, winkelcentra.
Het zijn er alvast meer als een PVV of NPO demonstratiequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)et-haagse-malieveld[ afbeelding ]
Bij die anti-pieten demo bij de intocht namen Quincy en co hun kinderen niet mee?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef sp3c het volgende:
ook echt je kinderen meenemen naar zoiets
waar zijn die tenten van?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het zijn er alvast meer als een PVV of NPO demonstratie
[ afbeelding ]
Henk Patat slaat er een slaatje uitquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Wokkel het volgende:
Die Jamaicaanse oproerkraaier wordt gek als ze dit ziet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
weet ik veel, ik was daar niet bijquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij die anti-pieten demo bij de intocht namen Quincy en co hun kinderen niet mee?
owquote:
En dat terwijl in Den Haag juist Piet Patat de beste friet heeft.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Henk Patat slaat er een slaatje uit
Oh dear.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)et-haagse-malieveld[ afbeelding ]
Goed teken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Piet met een Jack Daniels T-shirt...ai ai ai
Dat moeten toch ariër-eieren zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar broeit men neger-eieren uit, zodat er genoeg Zwarte Pieten zijn rond vijf december.
[ afbeelding ]
Maar geen oorringen of kroeshaar, Quincy zal tevreden zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Piet met een Jack Daniels T-shirt...ai ai ai
Prima provocatiequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Wokkel het volgende:
Die Jamaicaanse oproerkraaier wordt gek als ze dit ziet![]()
Jij durft wel wat, dat wil ik van je aannemen.quote:
die middelste heeft wel iets stouts. wel ff dat zwart d'r afpoetsen. bij die kan dat tenminstequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk moet ik daar gewoon heen gaan en me voorstellen als Piet
best een succesverhaal denk ik en volgens mij kun je de dames best raken
Questions, questions....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien is zij wel ineens lekker zonder schmink.
Je weet het niet.
Topicwending, het gaat nu over haat naar witte pieten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij durft wel wat, dat wil ik van je aannemen.
Ik zou toch niet als witte piet daar bij willen staan.
Je weet nooit hoe groot de haat is naar witte pieten bij sommigen
ik ben geen fan van witte piet en ik geloof niet dat je daar heel erg veel lef voor nodig hebben, zo boeiend is het nu ook weer nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij durft wel wat, dat wil ik van je aannemen.
Ik zou toch niet als witte piet daar bij willen staan.
Je weet nooit hoe groot de haat is naar witte pieten bij sommigen
Stoeien hooguit, en dat is lekker.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
ziet er gewoon gezellig uit, die gaan echt niet met je vechten
Misschien zie je dan ineens wèl kroeshaar. Maar ik gok een streepje.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stoeien hooguit, en dat is lekker.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Wokkel het volgende:
Schmink 2.0 noemen ze deze
[ afbeelding ]
Voor sommigen wel...... want het is politiekcorrect en het is toegeven aan de buitenlanders.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben geen fan van witte piet en ik geloof niet dat je daar heel erg veel lef voor nodig hebben, zo boeiend is het nu ook weer niet
Die misselijke lui horen ook hard aangepakt te worden, zoals vorig jaarquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef senesta het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral heel erg hard dat mensen straks niet een punt gaan proberen te maken over de hoofden van kindjes die naar de intocht komen.
Wij vertelden onze kids, vroeger, dat er altijd een paar pieten vooruit reisden, om te gaan kijken wie zoet of stout was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgende week is Sinterklaas nog helemaal niet in het land.
Dus zou een beetje raar zijn.
Dus toch paarse pieten. Al blijft het dan bij de jeneverneusquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe hard?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die misselijke lui horen ook hard aangepakt te worden, zoals vorig jaar
HOU NOU TOCH EENS OP.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe hard?
Roeslagen ?
5 jaar cel ?
finequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voor sommigen wel...... want het is politiekcorrect en het is toegeven aan de buitenlanders.
Je weet nooit of er een Volkertje tussen zit, die denkt dat hij zijn blanke cultuur moet verdedigen door een witte piet te meppen.
Misschien ook niet hoor. Die meisjes zien er wel abnormaal uit, maar dat is uiterlijke schijn.
Veroordeel ze niet op hun uiterlijk enzo toch?
Dan krijg je dit, van een vorige intocht:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:08 schreef senesta het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral heel erg hard dat mensen straks niet een punt gaan proberen te maken over de hoofden van kindjes die naar de intocht komen.
bean bag, taser, pepper spray. In die volgorde en dan vanaf de intocht tot 6 december op water en brood.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe hard?
Roeslagen ?
5 jaar cel ?
sorry.. ik ben way te veel oude zak. Bijna saintleeftijd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
fine
kom naar Den Haag, schminken we hele regenbogen op ons gezicht en dan gaan we die meisjes versieren
dan ben je de zwarte sint, mij om het evenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
sorry.. ik ben way te veel oude zak. Bijna saintleeftijd.
ok.... als maar sadistisch plezier is ..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
bean bag, taser, pepper spray. In die volgorde en dan vanaf de intocht tot 6 december op water en brood.
politiestaat .quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan krijg je dit, van een vorige intocht:
[ afbeelding ]
Al erg genoeg dat die kinderen zo'n arrestatie moeten zien.
En de politie was niet eens hardhandig, hij liep/lag gewoon te spartelen als een speenvarken.
Niet zo zwartgallig doenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok.... als maar sadistisch plezier is ..
Was gewoon een hele lieve jongen op dat moment.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
politiestaat .
Hij stond er gewoon te staan. Riep niks, geen spandoek.
Triest dat mensen zo politiestaatmethodes toejuichen
Het mag sadistisch? zeg dat dan... dan laat ik m'n meisje en haar gereedschapskist er even op los. Quinsy en z'n regenboogpieten zullen nooit meer hetzelfde zijnquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee naar het malieveld komen als zwarte Sintquote:
Dan zou je ze op moeten sluiten met Connie Palmen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het t-shirt wat hij aanhad droeg de tekst "Zwarte Piet is racisme".quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
politiestaat .
Hij stond er gewoon te staan. Riep niks, geen spandoek.
Triest dat mensen zo politiestaatmethodes toejuichen
Nee, Grunbergquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan zou je ze op moeten sluiten met Connie Palmen.
Ow, de horror. de unspeakable horror....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan zou je ze op moeten sluiten met Connie Palmen.
En Insayno. Debat laten leiden door Boomsma. Deur van buitenaf op slot en van begin november tot 6 december alleen af en toe emmer chocolademelk, pepernoten en suikergoed naar binnen.quote:
Gaan we schelden nu? tsssss.... groteboekvansint, weetjewel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:18 schreef sp3c het volgende:
als je zelf geen ruggegraat hebt moet je niet hier mensen aan gaan lopen sporen zo'n demonstratie te verstoren in de hoop dat ze in elkaar geslagen gaan worden zodat je zelf een puntje kan maken in een internetdiscussie
dan ben je gewoon een malloot in mijn ogen
Precies ... wie denkt er aan zwarte kinderen die er niet happy mee zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Ulx het volgende:
Het is een kinderfeest. Alsjeblieft mensen.
SInterklaas denkt aan alle kindertjes. Ook aan de zwarte.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Precies ... wie denkt er aan zwarte kinderen die er niet happy mee zijn?
Het is al zo lang traditie...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Ulx het volgende:
Het is een kinderfeest. Alsjeblieft mensen.
Jaja.. dat zeggen al die kindervrienden altijdquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
SInterklaas denkt aan alle kindertjes. Ook aan de zwarte.
Kreeg deze posting te weinig respons in dat andere topic?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:28 schreef chibibo het volgende:
Nederland.Altijd vooraan staan om met het belerende vingertje wijzen naar anderen, maar komt er eens een keer kritiek deze kant op, dan is het land te klein.
Waarom arresteert de politie daar een zwarte piet ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan krijg je dit, van een vorige intocht:
[ afbeelding ]
Al erg genoeg dat die kinderen zo'n arrestatie moeten zien.
En de politie was niet eens hardhandig, hij liep/lag gewoon te spartelen als een speenvarken.
Jij kreeg vroeger echt niets van Sinterklaas, hè?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jaja.. dat zeggen al die kindervrienden altijd
(oei.... is dit te lage grap?
"Schoen zetten!"quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:33 schreef El_jefe07 het volgende:
Wat denken deze kinderen bij het zien van al die zwarte pieten eind oktober?
best wel....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij kreeg vroeger echt niets van Sinterklaas, hè?
Dat ze dit jaar nog meer kadootjes krijgen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:33 schreef El_jefe07 het volgende:
Hmm, dus een blauwe piet zou verwarring brengen bij kinderen en niet meer het originele Sinterklaas feest voorstellen?
Wat denken deze kinderen bij het zien van al die zwarte pieten eind oktober?
Nee, hij was daar gewoonweg misplaatst.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
Kreeg deze posting te weinig respons in dat andere topic?
Nee hoor. Voor de meeste kinderen is de echte Zwarte Piet zwart. Pieten met ander kleurtje zijn maar tweederangspieten of gewone mensen met een pietenpak aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ze dit jaar nog meer kadootjes krijgen.
Voor kinderen blijft Zwarte Piet Zwarte Piet, ongeacht zijn kleur.
En draagt het vervolgens samen met alle racistische mails en doodsbedreigingen van de laatste dagen, plus de diverse mensenrechtenrapporten over Nederland van de laatste 10 jaar over aan iemand hogerop die écht een vuist kan maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Wokkel het volgende:
Die Jamaicaanse oproerkraaier wordt gek als ze dit ziet
Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:49 schreef Wokkel het volgende:
Spanning loopt op, een tegendemonstrant loopt ook op het malieveld.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.
[ afbeelding ]
Was je daar bij net ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.
[ afbeelding ]
Van Twitter geplukt. https://twitter.com/alexanderbakker/quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was je daar bij net ?
Werd ze gedwongen door de politie weg te gaan ?
Waarom?
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen.
Kijk, hier gaat het al fout.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface
En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer.quote:
Ik wil best praten. Maar dat sommige mensen pavlov-geconditioneerd zijn op zwarte schmink = blackface = racisme, wil niet zeggen dat het een steekhoudende redenering is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer.
Gaat het nog een beetje?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).
quote:Grote baas Gert Verhulst duikt net een vergadering uit. Maar is meteen bij de les. Ja, ook hij volgt de Hollandse discussie over Zwarte Piet. Met pretoogjes: „Zo grappig! Typisch Nederlands. Voor alles hebben jullie een clubje of een vereniging die ergens een mening over heeft en graag wil discussiëren. Maar ze vergeten hoe het kind, voor wie het fenomeen toch is bedoeld, het beleeft. Die ziet echt geen slaaf of allochtoon, die ziet gewoon het karakter Zwarte Piet. Negatieve associaties beleven zij echt niet. Waar ik wel bij moet aantekenen dat je zo’n vreemd duo heden ten dage echt niet meer zou bedenken. Ik niet tenminste.”
Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.
[..]
Ik heb een minuut of 10 verbijsterd naar mijn beeldscherm gekeken toen ik dat naar mijn hoofd kreeg, maar dank je, het gaat weer.quote:
Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.
[..]
Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme isquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer.
None other.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?
Alle kinderen willen nog wel meer dingen: de hele dag snoepen, geen groente eten, niet naar school etcquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme is
Die zit de hele dag dit topic te F5'enquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?
Ok dan. Daar kan ik nog maanden op teren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die zit de hele dag dit topic te F5'en
Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal welquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:03 schreef nikk het volgende:
[..]
In Nederland beschouwen we het niet als racistisch vanwege de inhoud van het Sinterklaasfeest. In het buitenland kennen ze die niet, daar zien ze alleen het uiterlijk en dat deze als knechten gebruikt worden. Zwarte Piet moet blijven vanwege de inhoud, cultuur en traditie, maar we moeten ook accepteren dat het als beledigend of zelfs racistisch kan worden ervaren.
Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen. De aangeklaagde partij hoort tenslotte niet zijn onschuld te moeten bewijzen. Maar de klagers komen niet veel verder dan "het voelt nu eenmaal racistisch aan" en "iedereen weet dat Piet een slaaf moet voorstellen" en meer van dat soort vaagheden. Maar niets concreets.
En dat maakt dat de beschuldigingen heel simpel van tafel te vegen zijn. Dat zag je ook bij die hoorzitting gebeuren. Je zag het ook in praatprogramma's op TV. Er werden direct vergelijkingen tussen pakjesavond en de holocaust gemaakt. Als je dat nodig hebt om je punt door te drukken heb je gewoon geen valide argumenten.
Dat gebeurt amper meer. Het zal nog best wel eens voorkomen, maar ik zie om eerlijk te zijn nooit negers over straat lopen met een stoet om pepernoten bedelende kinderen er achteraan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet.
Meer mensen niet. Die zien Zwarte Piet gewoon als Zwarte Piet. Bovendien, moet je rekening houden met mensen die alles per sé negatief willen uitleggen? Dan kun je alles wel gaan afschaffen, want tegen alles in de wereld valt wel een argument te verzinnen. Helemaal als je "het voelt nu eenmaal zo..." als argument gaat toestaan.quote:Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.
Dat klopt.quote:Dat is niet meteen racistisch, daar ben ik met je eens.
Kinderen verwarren zoveel dingen wel, en in dit opzich is het eigenlijk ook nog iets positiefs. Kinderen zien geen racisme, die zien een leuke man. Racisme is ons aangeleerd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.
Dat is niet meteen racistisch, daar ben ik met je eens.
Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fokquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal wel".
Mensen denken hedendaags alles voor iedereen te mogen dicteren onder het mom van: "ik voel me er door gekwetst", of "ik erger me eraan".
Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:
Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
De huidige Zwarte Piet is onderdeel van een familiesprookje, net de figuur van Sinterklaas zelf.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef DarkSkywise het volgende:
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme
<knip>
nee grquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fokkthxbai
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.
"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende.
Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?
Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
Oh ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:40 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.
Ik zeg niet dat er niet opgetreden hoort te worden tegen echte racisme. Heb in een ver verleden te maken gehad met een groepje die het wel nodig vond om mij in elkaar te beuken vanwege mijn kleur.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.
"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende.
En juist die "zwarte piet" is wel degelijk een verwijzing naar het slavenverleden, waarbij een stoet slaven zingend door de straten trok om kinderen op te vrolijken, en dit is door de VN gewoon geaccepteerd, daar hoor je die Jamaicaanse zweetkut dan weer niet over.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
En tot nu toe stonden alle bevolkingsgroepen die je maar kunt bedenken gewoon langs de kade en dranghekken om het sinterklaasfeest mee te vieren. Het was een prachtig feest inderdaad. Laten we met z'n allen gewoon beloven het te blijven vieren zoals we gewend zijn en misschien juist extra uit te pakken met de zwarte piet versieringen en verkleedpartijen de komende tig jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
wahaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:43 schreef Joanne35 het volgende:
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten"![]()
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?
was je erbij?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.quote:
twitter:alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben. Veel meer dan wat hellendvlak geleuter is men nog niet gekomen. En die Jamaicaanse heeft zich volledig buitenspel gezet door te piepen dat ze haar conclusie klaar had voor het onderzoek begon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:53 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren.
ach, komen ze een keer op voor iemand met een kleurtje, is het weer niet goed :-Dquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
Dat hoort nie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.twitter:alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.quote:
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Danny het volgende:
[..]
helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we internet, zullen we maar zeggen.
Je moet er toch niet aan denken dat mensen met zoveel woede over en weer de straat op zouden gaan.
Likes Pietitie aangeboden aan de PVVquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:01 schreef De_Coulance het volgende:
Er is ophef over het overhandigen van de likes aan een PVV-kamerlid, maar Pietitie zegt dat ze daar niks mee te maken hebben.
Hangt er vanaf. Als zo'n jojo tegen mij zou zeggen dat ik een nazi ben om vervolgens tegen mijn kids te zeggen dat Sinterklaas niet bestaat, zou ik hem wel een optater verkopen denk ik.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.
Ik dacht al dat de PVV ermee aan de haal zou gaan. Daarom heb ik die pietitie ook niet geliked.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Likes Pietitie aangeboden aan de PVV
Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.
Eens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:18 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?
Wat denkt ze wel niet!?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Likes Pietitie aangeboden aan de PVV
Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.
Facebook-likes hoeven aan helemaal niemand aangeboden te worden. Ten tweede zijn die likes helemaal niet van haar, dus hoe ze het in haar botte kop haalt om zich die toe te eigenen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:32 schreef arjan1112 het volgende:
Ja moet ze het dat aanbieden aan de pvda ofzo?
Ik lach me dood in dit topic. Heerlijk, wat een vermaak, al dagenlang.quote:
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Alleen is dit geen rechtszaak zoals we in NL hebben. Als je iedere keer zou moeten wachten tot er keiharde waterdichte bewijzen van mensenrechtenschendingen zijn, zou er bijna nooit iets gebeuren. Als alle slachtoffers bv spoorloos zijn verdwenen (NB. Nee Ik Vergelijk Politieke Moorden Etc. Niet Met Zwarte Piet) of spoorloos zullen verdwijnen zodra ze hun mond opendoen, kun je moeilijk van ze verwachten dat ze een netjes in drievoud een klacht indienen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben.
Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.
Natuurlijk..... groot gelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.
Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.
Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
Ik heb mijn like niet gezet om hem vervolgens aan een politicus te laten aanbiedenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:38 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk moet het wel aangeboden worden, dan kan de minister er wat mee doen
Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.
Ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?
Heb je dat gecheckt? Geturfd?
Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ? De kinderen vinden piet gewoon piet en geen imitatie van iemand met een donkere huidskleur. Sinds wanneer lijkt zwarte piet nu op een normaal mens met een gekleurde huid ? Die kleedt zich immers anders gebruikt geen lipstick enz.... Waarom kun je dat nu maar niet begrijpen ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.
Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Er wordt algemeen er van uit gegaan dat zwarte kinderen het allemaal erg leuk vinden en wie niet heeft een persoonlijk probleem.
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.
Het gaat juist om die minderheid, die genegeerd word.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ?
Er zullen ook wel kinderen zijn die niet zo van de Kerstman houden of zoals ik een rothekel aan paaseieren. En dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat juist om die minderheid, die genegeerd word.
Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Maar snoepjes van hen wilde je altijd wel krijgen.
Dus zodra één persoon in Nederland bezwaar maakt om wat voor reden dan ook, of het nou absolute blatante kolder en keiharde onwaarheden zijn of niet, moet je die om de lieve vrede te bewaren zijn zin geven? Of pas vanaf een minimum aantal?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Op de een of andere manier sluit jij ze buiten door ze als aparte groep neer te zetten. Heb je dat weleens bedacht?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Of persoonlijk slecht of door ouders slecht gemaakt.
Je schuift gevoelens van zwarte kinderen veel te snel van tafel.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
Waarom zou je er aandacht aan besteden dat een enkeling zwarte piet NIET leuk vind ? Ik zie de noodzaak niet hoor. Er zijn ook dingen die ik helemaal niet kan waarderen en daar hoef ik ook geen aandacht voor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Maar snoepjes van hen wilde je altijd wel krijgen.
Nou dat is dus duidelijkquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:17 schreef poemojn het volgende:
Jeugdjournaal gezien? Link staat op vorige blz.
Nee, hoe kom je erbij!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Hier is een traditioneel feest, al meer dan 150 jaar gevierd, met een bepaalde cast.quote:Of persoonlijk slecht of door ouders slecht gemaakt.
Je schuift gevoelens van zwarte kinderen veel te snel van tafel.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
Ja, dat is eigenlijk ook best raar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
In sommige aspecten gaat dit hele ding niet meer over kinderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
De PVV gaat toch met het protest aan de haal ? Ik verzin het niet. Smerig vind ik het wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:43 schreef sp3c het volgende:
ja hoor de PVV heeft het weer gedaan
40 topics later een ingangetje gevonden, gelukkig maar
De PVV heeft het alleen teruggekaapt van Quincy Gario en co. Dat was te verwachten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef gelly het volgende:
En dan is Zwarte Piet ook ineens een politiek issue, gekaapt door de PVV. Met vaandelzwaaiers van Voorpost, omdat Zwarte Piet geen racistisch feest is. Duidelijk.
Kom op zeg, Gelly. WIE heeft er nu in hemelsnaam dit kinderfeest in eerste instantie gekaapt en gepoliticeerd? Dat was toch die Quincy samen met de VARA! Als die de boel de boel gelaten hadden was er helemaal niks aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef gelly het volgende:
En dan is Zwarte Piet ook ineens een politiek issue, gekaapt door de PVV. Met vaandelzwaaiers van Voorpost, omdat Zwarte Piet geen racistisch feest is. Duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |