En juist die "zwarte piet" is wel degelijk een verwijzing naar het slavenverleden, waarbij een stoet slaven zingend door de straten trok om kinderen op te vrolijken, en dit is door de VN gewoon geaccepteerd, daar hoor je die Jamaicaanse zweetkut dan weer niet over.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
En tot nu toe stonden alle bevolkingsgroepen die je maar kunt bedenken gewoon langs de kade en dranghekken om het sinterklaasfeest mee te vieren. Het was een prachtig feest inderdaad. Laten we met z'n allen gewoon beloven het te blijven vieren zoals we gewend zijn en misschien juist extra uit te pakken met de zwarte piet versieringen en verkleedpartijen de komende tig jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
wahaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:43 schreef Joanne35 het volgende:
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten"![]()
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?
was je erbij?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.quote:
twitter:alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben. Veel meer dan wat hellendvlak geleuter is men nog niet gekomen. En die Jamaicaanse heeft zich volledig buitenspel gezet door te piepen dat ze haar conclusie klaar had voor het onderzoek begon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:53 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren.
ach, komen ze een keer op voor iemand met een kleurtje, is het weer niet goed :-Dquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
Dat hoort nie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.twitter:alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.quote:
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Danny het volgende:
[..]
helemaal mee eens. al kennen we verder de toedracht natuurlijk niet.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we internet, zullen we maar zeggen.
Je moet er toch niet aan denken dat mensen met zoveel woede over en weer de straat op zouden gaan.
Likes Pietitie aangeboden aan de PVVquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:01 schreef De_Coulance het volgende:
Er is ophef over het overhandigen van de likes aan een PVV-kamerlid, maar Pietitie zegt dat ze daar niks mee te maken hebben.
Hangt er vanaf. Als zo'n jojo tegen mij zou zeggen dat ik een nazi ben om vervolgens tegen mijn kids te zeggen dat Sinterklaas niet bestaat, zou ik hem wel een optater verkopen denk ik.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.
Ik dacht al dat de PVV ermee aan de haal zou gaan. Daarom heb ik die pietitie ook niet geliked.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Likes Pietitie aangeboden aan de PVV
Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Die laatste zin hoeft er niet bij Danny.
Eens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:18 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt, maar we waren er geen van allen bij, dus is het lastig er daadwerkelijk over te oordelen, hoewel ik geweld sowieso af keur. Overigens hoeft dat laatste zinnetje er dan in andere gevallen ook nooit meer bij. Eens?
Wat denkt ze wel niet!?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Likes Pietitie aangeboden aan de PVV
Hoe komt die griet erop om ze aan te bieden aan een PVV-kamerlid? Lekker onhandig.
Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.
Facebook-likes hoeven aan helemaal niemand aangeboden te worden. Ten tweede zijn die likes helemaal niet van haar, dus hoe ze het in haar botte kop haalt om zich die toe te eigenen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:32 schreef arjan1112 het volgende:
Ja moet ze het dat aanbieden aan de pvda ofzo?
Ik lach me dood in dit topic. Heerlijk, wat een vermaak, al dagenlang.quote:
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom ? Uitzonderingen blijf je nu eenmaal houden. Er zullen ook wel mensen met een zwarte pietenfobie zijn. Sneu voor ze maar geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Alleen is dit geen rechtszaak zoals we in NL hebben. Als je iedere keer zou moeten wachten tot er keiharde waterdichte bewijzen van mensenrechtenschendingen zijn, zou er bijna nooit iets gebeuren. Als alle slachtoffers bv spoorloos zijn verdwenen (NB. Nee Ik Vergelijk Politieke Moorden Etc. Niet Met Zwarte Piet) of spoorloos zullen verdwijnen zodra ze hun mond opendoen, kun je moeilijk van ze verwachten dat ze een netjes in drievoud een klacht indienen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |