abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:56:30 #201
2651 svann
night-hawk
pi_132582164
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:

"Schoen zetten!"
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:01:58 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132582300
Tegendemonstrant. Hahaha. Wat een kneuzen daar op t Malieveld.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132582329
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:58 schreef Wokkel het volgende:
Die Jamaicaanse oproerkraaier wordt gek als ze dit ziet _O_
En draagt het vervolgens samen met alle racistische mails en doodsbedreigingen van de laatste dagen, plus de diverse mensenrechtenrapporten over Nederland van de laatste 10 jaar over aan iemand hogerop die écht een vuist kan maken.

Let maar op, we gaan mevrouw Sheperd straks nog missen. :P
pi_132582332
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:49 schreef Wokkel het volgende:
Spanning loopt op, een tegendemonstrant loopt ook op het malieveld.

[ afbeelding ]
Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.

pi_132582391
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze mag mee met de politie. Het blijkt trouwens dat ze geen tegendemonstrant was maar protesteerde tegen de VN vanwege Papua Nw Guinea.

[ afbeelding ]
:D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 15:06:01 ]
pi_132582541
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was je daar bij net ?
Werd ze gedwongen door de politie weg te gaan ?
Waarom?
pi_132582612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was je daar bij net ?
Werd ze gedwongen door de politie weg te gaan ?
Waarom?
Van Twitter geplukt. https://twitter.com/alexanderbakker/
pi_132582685
Ik heb persoonlijk helemaal niks met Sinterklaas en Zwarte Piet(en). (Ook nooit gehad eigenlijk. Vond alleen de sfeer/gezelligheid thuis, het snoep en de cadeautjes leuk. Al het andere vond ik maar "ongemakkelijk" en Sint zelfs eng). Dat maakt dat iedere mogelijke uitkomst van deze discussie voor mij in praktische zin om het even is (heb zelf ook geen kinderen).

In principiële zin vind ik deze discussie echter wél van belang. Ik vind het alleen een hele lastige kwestie en snap zowel de voor- als tegenstanders eigenlijk wel. Beide partijen hebben op zich wel een aantal goede argumenten in mijn ogen. Al met al houd ik mij er maar zo veel mogelijk buiten, maar ik krijg wel het idee dat deze hele discussie het land geen goed doet. Erg jammer. (Moet ik écht kiezen, dan denk ik dat ik iets meer neig naar behoud van het sinterklaasfeest zoals het nu is. Zwarte Piet dus ook gewoon zwart laten -in ieder geval voorlopig).
Tails tell tales
pi_132582906
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen. De aangeklaagde partij hoort tenslotte niet zijn onschuld te moeten bewijzen. Maar de klagers komen niet veel verder dan "het voelt nu eenmaal racistisch aan" en "iedereen weet dat Piet een slaaf moet voorstellen" en meer van dat soort vaagheden. Maar niets concreets.
En dat maakt dat de beschuldigingen heel simpel van tafel te vegen zijn. Dat zag je ook bij die hoorzitting gebeuren. Je zag het ook in praatprogramma's op TV. Er werden direct vergelijkingen tussen pakjesavond en de holocaust gemaakt. Als je dat nodig hebt om je punt door te drukken heb je gewoon geen valide argumenten.
pi_132584672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen.
Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).
pi_132584711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface
Kijk, hier gaat het al fout.
pi_132584726
Wel enorm flauw dat iemand anders met die 'likes' aan de haal is gegaan. Niet chique
pi_132584739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:
En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer. :P
pi_132584785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En kijk, door dat stug vol te houden en er niet over te willen praten snappen ze ons niet meer. :P
Ik wil best praten. Maar dat sommige mensen pavlov-geconditioneerd zijn op zwarte schmink = blackface = racisme, wil niet zeggen dat het een steekhoudende redenering is.

Het gaat om de eventuele karikatuur die wordt neergezet, onafhankelijk van de schmink. Een zwart iemand kan wat dat betreft net zo goed een "blackface" neerzetten, kijk Wikipedia er maar op na. Wat dat betreft is Braboneger dus nog eerder een blackface dan Zwarte Piet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 16:40:31 ]
pi_132584790
quote:

[..]

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme & ja, we hebben wél wat met andere landen te maken, we hebben daar mensenrechtenverdragen mee ondertekend" terwijl het merendeel van de wederpartij niet verder komt dan "het is roet van de schoorsteen" (alsof blackface is gedefinieerd als "alle soorten gezichtszwartmaakmiddelen behalve schoorsteenaanslag") en variaties op "niet mee eens? opkankere na je eige apeland!!!1!11~" (die mocht ik ook al een keer ontvangen, terwijl ik alleen maar pleitte voor een wat minder hysterische discussie en het enige donkere aan mij in mijn nick zit).
Gaat het nog een beetje?

Maar het is inderdaad jammer dan dat sommige mensen denken dat Zwarte Piet een domme aap is die na het plukken van katoen door de Sint is aangeschaft om voor de blanke baas zwaar werk te doen, zonder daarvoor betaald te krijgen en slechts gemotiveerd door de angst klappen met de zweep te krijgen.

Maar goed, die mensen hebben wel ongelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 16:39:16 ]
pi_132584817
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.

quote:
Grote baas Gert Verhulst duikt net een vergadering uit. Maar is meteen bij de les. Ja, ook hij volgt de Hollandse discussie over Zwarte Piet. Met pretoogjes: „Zo grappig! Typisch Nederlands. Voor alles hebben jullie een clubje of een vereniging die ergens een mening over heeft en graag wil discussiëren. Maar ze vergeten hoe het kind, voor wie het fenomeen toch is bedoeld, het beleeft. Die ziet echt geen slaaf of allochtoon, die ziet gewoon het karakter Zwarte Piet. Negatieve associaties beleven zij echt niet. Waar ik wel bij moet aantekenen dat je zo’n vreemd duo heden ten dage echt niet meer zou bedenken. Ik niet tenminste.”
pi_132584839
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:
Gert Verhulst, het brein achter o.a.K3 en Kabouter Plop vandaag in de Telegraaf.

[..]

Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?
pi_132584853
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:38 schreef Ulx het volgende:
Gaat het nog een beetje?
Ik heb een minuut of 10 verbijsterd naar mijn beeldscherm gekeken toen ik dat naar mijn hoofd kreeg, maar dank je, het gaat weer. ;)
  Eindredactie Games zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:46:18 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132584974
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132584990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:35 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme is
pi_132585200
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Gert, die hele gesprekken met een handpop had en miljoenen verdient aan kleine kinderen?
None other.
  Eindredactie Games zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:04:43 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132585475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alle kinderen willen zwarte Piet spelen... Jij bent eerder jaloers dan dat het racisme is
Alle kinderen willen nog wel meer dingen: de hele dag snoepen, geen groente eten, niet naar school etc :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132585554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goh, de man heeft mijn posts hier gelezen?
Die zit de hele dag dit topic te F5'en :Y
pi_132585590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die zit de hele dag dit topic te F5'en :Y
Ok dan. Daar kan ik nog maanden op teren.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:15:43 #226
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132585809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:03 schreef nikk het volgende:

[..]

In Nederland beschouwen we het niet als racistisch vanwege de inhoud van het Sinterklaasfeest. In het buitenland kennen ze die niet, daar zien ze alleen het uiterlijk en dat deze als knechten gebruikt worden. Zwarte Piet moet blijven vanwege de inhoud, cultuur en traditie, maar we moeten ook accepteren dat het als beledigend of zelfs racistisch kan worden ervaren.
Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal wel :') ".

Mensen denken hedendaags alles voor iedereen te mogen dicteren onder het mom van: "ik voel me er door gekwetst", of "ik erger me eraan".

Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132585811
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het zelf erg jammer dat de klagende partij geen bewijzen aanlevert dat Zwarte Piet racistisch is. Als klagende partij hoor je dat te doen. De aangeklaagde partij hoort tenslotte niet zijn onschuld te moeten bewijzen. Maar de klagers komen niet veel verder dan "het voelt nu eenmaal racistisch aan" en "iedereen weet dat Piet een slaaf moet voorstellen" en meer van dat soort vaagheden. Maar niets concreets.
En dat maakt dat de beschuldigingen heel simpel van tafel te vegen zijn. Dat zag je ook bij die hoorzitting gebeuren. Je zag het ook in praatprogramma's op TV. Er werden direct vergelijkingen tussen pakjesavond en de holocaust gemaakt. Als je dat nodig hebt om je punt door te drukken heb je gewoon geen valide argumenten.
Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.

Dat is niet meteen racistisch, daar ben ik met je eens.
pi_132586072
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet.
Dat gebeurt amper meer. Het zal nog best wel eens voorkomen, maar ik zie om eerlijk te zijn nooit negers over straat lopen met een stoet om pepernoten bedelende kinderen er achteraan.

quote:
Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.
Meer mensen niet. Die zien Zwarte Piet gewoon als Zwarte Piet. Bovendien, moet je rekening houden met mensen die alles per sé negatief willen uitleggen? Dan kun je alles wel gaan afschaffen, want tegen alles in de wereld valt wel een argument te verzinnen. Helemaal als je "het voelt nu eenmaal zo..." als argument gaat toestaan.

quote:
Dat klopt.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:25:20 #229
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586099
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg zwarte mensen hebben gemerkt dat kinderen ze verwarden met Zwarte Piet, of dat ze door kinderen weren aangesproken als Zwarte Piet. Daarbij zien genoeg mensen Zwarte Piet als een karakterisering van een neger.

Kinderen verwarren zoveel dingen wel, en in dit opzich is het eigenlijk ook nog iets positiefs. Kinderen zien geen racisme, die zien een leuke man. Racisme is ons aangeleerd.

Je kan je over alles druk gaan maken, maar je schiet er niks mee op, en voor de kinderen is het ook niet bepaald leuk om dit hele gebeuren mee te maken.
Drinky is een baas
pi_132586173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Zijn argument is invalide.
pi_132586207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Mensen trekken de racisme kaart veels te snel en raken er veels te snel door opgewonden. Ik heb vaak zelfs gehad dat mensen de racismekaart voor mij gingen trekken terwijl ik zelf zoiets had van: "het zal wel :') ".

Mensen denken hedendaags alles voor iedereen te mogen dicteren onder het mom van: "ik voel me er door gekwetst", of "ik erger me eraan".

Zo kunnen we straks wel alles verbieden omdat er altijd wel mensen zijn die ergens last van hebben
Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fok :@ kthxbai
pi_132586217
Vanavond bij het Jeugdjournaal: http://jeugdjournaal.nl/i(...)leuk-en-grappig.html
pi_132586258
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Drinky het volgende:
Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.

"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende. ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:31:43 #234
2651 svann
night-hawk
pi_132586275
quote:

Hoe veel meer heb jij nodig dan "gezicht zwart maken = blackface, blackface = vrijwel overal ter wereld symbool van racisme
<knip>
De huidige Zwarte Piet is onderdeel van een familiesprookje, net de figuur van Sinterklaas zelf.
Tegenwoordig een toonbeeld van integratie en goede samenwerking.

In allerlei gebieden over de hele wereld komen in de natuurgodsdiensten of oudere culturen figuren met zwartgemaakte gezichten voor.
Ze zijn een symbool in een groter verhaal, echt geen soort parodie op meer getinte volkeren.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:34:43 #235
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586342
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel me gekwetst door jou, dus moet je opbokken van Fok :@ kthxbai
nee gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drinky is een baas
pi_132586376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Toch kunnen we geen bier verbieden of bloemetjesleggings maat XXXL of de nieuwe CD van Marco Borsato, omdat daar niks over staat in de internationale mensenrechtenverdragen.

"Last hebben" alléén is dus niet voldoende; andere landen die vinden dat we ons aan afspraken moeten houden als wij net zo hard eisen dat *zij* zich aan afspraken houden, is daarentegen wél voldoende. ;)
Wat staat er in de mensenrechtenverdragen dan over schminken?
pi_132586498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
pi_132586509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Plus wat wordt er dan gezegd over Iran? Die hebben ook een zwarte pieten-traditie.
Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132586557
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:40 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Iran mag alles, Nederland mag niks, want POLCOR.
Oh ja.
Nou ja, beetje coulance dan maar he ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:42:18 #240
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132586568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niet opgetreden hoort te worden tegen echte racisme. Heb in een ver verleden te maken gehad met een groepje die het wel nodig vond om mij in elkaar te beuken vanwege mijn kleur.

Maar dit soort dingen als sinterklaas, die mensen praten zichzelf gewoon de racismekaart aan. Ik heb daadwerkelijk nog nooit, niet als kind noch als volwassene, het gevoel gehad dat het feest sinterklaas om racisme ging, of dat het ook maar enigszins racistisch was.

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
Drinky is een baas
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:43:30 #241
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132586610
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten" _O-

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132586702
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En juist die "zwarte piet" is wel degelijk een verwijzing naar het slavenverleden, waarbij een stoet slaven zingend door de straten trok om kinderen op te vrolijken, en dit is door de VN gewoon geaccepteerd, daar hoor je die Jamaicaanse zweetkut dan weer niet over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:46:53 #243
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132586711
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken: wat een prachtig mooi multicultureel feest hebben wij toch voor de kinderen opgezet, waardoor ze vanaf jongs af aan de zwarte mens niet als boosaardig of demonisch beschouwen.
En tot nu toe stonden alle bevolkingsgroepen die je maar kunt bedenken gewoon langs de kade en dranghekken om het sinterklaasfeest mee te vieren. Het was een prachtig feest inderdaad. Laten we met z'n allen gewoon beloven het te blijven vieren zoals we gewend zijn en misschien juist extra uit te pakken met de zwarte piet versieringen en verkleedpartijen de komende tig jaar.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:47:05 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132586718
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:43 schreef Joanne35 het volgende:
"Iedereen die nog gelooft in Sinterklaas zal even het lokaal moeten verlaten" _O-

waha _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132586795
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Drinky het volgende:
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 26-10-2013 17:56:23 ]
pi_132586869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:35 schreef Ulx het volgende:
Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren. :P
pi_132586897
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132586930
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:54 schreef De_Coulance het volgende:
Was gezellig op het Malieveld met Identitair Verzet, Voorpost, NVU en de PVV. Ook is een tegendemonstrant geslagen. Tof zeg.
was je erbij?
pi_132587032
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

was je erbij?
Ik lees het op Facebook en de Twitter van een Telegraaf journalist.

alexanderbakker twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 14:40:17 Tegendemonstrant kreeg net klappen op het Malieveld http://t.co/zUvcqawroo reageer retweet
pi_132587033
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:53 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Dat het niet echt in je voordeel werkt als je bij een daadwerkelijke aanklacht wegens racisme met dit soort vragen je verdediging wil voeren. :P
Nou ja, je moet als klager je bewijs op orde hebben. Veel meer dan wat hellendvlak geleuter is men nog niet gekomen. En die Jamaicaanse heeft zich volledig buitenspel gezet door te piepen dat ze haar conclusie klaar had voor het onderzoek begon.
Iedereen die nu op basis van feiten gaat kijken naar de geschiedenis van Zwarte Piet ziet dat het kan lezen dat Piet nooit een slaaf was. En ziet dat hij allang geen domme negert meer is. Dan blijft alleen de schmink over. Dat gebruikt men in andere landen ook, dus ook niet echt overtuigend.

Kortom, fat chance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')