Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn donkere kinderen die zp niet als prachtig mooi hebben ervaren .
Hoe ligt dat bij de donkere kinderen van 30 jaar geleden en van
nu? Dat moet men eens onderzoeken.
Natuurlijk..... groot gelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoek eens wat opnames op van Sinterklaasintochten. Ook zwarte kindjes vragen om pepernoten. Toen al en nu nog.
Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.
Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
Ik heb mijn like niet gezet om hem vervolgens aan een politicus te laten aanbiedenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:38 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk moet het wel aangeboden worden, dan kan de minister er wat mee doen
Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze vrolijk mee feesten denk ik dat dat wel meevalt.
Ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alle zwarte kinderen feesten vrolijk mee ?
Heb je dat gecheckt? Geturfd?
Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ? De kinderen vinden piet gewoon piet en geen imitatie van iemand met een donkere huidskleur. Sinds wanneer lijkt zwarte piet nu op een normaal mens met een gekleurde huid ? Die kleedt zich immers anders gebruikt geen lipstick enz.... Waarom kun je dat nu maar niet begrijpen ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe dan onderzoek.... of het inderdaad een fobie is.
Nooit aan gedacht dat zwarte kinderen het niet zo geslaagd vinden als zij of hun familie zo worden geimiteerd ?
Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Er wordt algemeen er van uit gegaan dat zwarte kinderen het allemaal erg leuk vinden en wie niet heeft een persoonlijk probleem.
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat dit een opvoeddingetje is.
Het gaat juist om die minderheid, die genegeerd word.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom onderzoek doen als je al wéét dat de meerderheid zwarte piet gewoon leuk vind ?
Er zullen ook wel kinderen zijn die niet zo van de Kerstman houden of zoals ik een rothekel aan paaseieren. En dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat juist om die minderheid, die genegeerd word.
Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Maar snoepjes van hen wilde je altijd wel krijgen.
Dus zodra één persoon in Nederland bezwaar maakt om wat voor reden dan ook, of het nou absolute blatante kolder en keiharde onwaarheden zijn of niet, moet je die om de lieve vrede te bewaren zijn zin geven? Of pas vanaf een minimum aantal?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Op de een of andere manier sluit jij ze buiten door ze als aparte groep neer te zetten. Heb je dat weleens bedacht?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Of persoonlijk slecht of door ouders slecht gemaakt.
Je schuift gevoelens van zwarte kinderen veel te snel van tafel.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
Waarom zou je er aandacht aan besteden dat een enkeling zwarte piet NIET leuk vind ? Ik zie de noodzaak niet hoor. Er zijn ook dingen die ik helemaal niet kan waarderen en daar hoef ik ook geen aandacht voor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als kind vond ik zelf die Piet en Sint ook niet zo geweldig hoor.. Om diverse redenen.
Maar snoepjes van hen wilde je altijd wel krijgen.
Nou dat is dus duidelijkquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:17 schreef poemojn het volgende:
Jeugdjournaal gezien? Link staat op vorige blz.
Nee, hoe kom je erbij!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
Je gaat er heilig vanuit dat de rol Zwarte Piet altijd geweldig is en wie het niet zo vind is fout.
Hier is een traditioneel feest, al meer dan 150 jaar gevierd, met een bepaalde cast.quote:Of persoonlijk slecht of door ouders slecht gemaakt.
Je schuift gevoelens van zwarte kinderen veel te snel van tafel.
Dat heet mensen buitensluiten. En als dat systematisch gebeurt met een bepaalde groep mensen dan ervaren ze dat als discriminatie. Of het wel of niet objectief waar is. De samenleving moet in gesprek blijven met afwijkende groepen.
Ja, dat is eigenlijk ook best raar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
In sommige aspecten gaat dit hele ding niet meer over kinderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:38 schreef gelly het volgende:
Hoe zit het nu met al die Pieten op het Malieveld, is dat niet enorm verwarrend voor al die kinderen aangezien de Sint nog niet in het land is ?
De PVV gaat toch met het protest aan de haal ? Ik verzin het niet. Smerig vind ik het wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:43 schreef sp3c het volgende:
ja hoor de PVV heeft het weer gedaan
40 topics later een ingangetje gevonden, gelukkig maar
De PVV heeft het alleen teruggekaapt van Quincy Gario en co. Dat was te verwachten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef gelly het volgende:
En dan is Zwarte Piet ook ineens een politiek issue, gekaapt door de PVV. Met vaandelzwaaiers van Voorpost, omdat Zwarte Piet geen racistisch feest is. Duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |