abonnement Unibet Coolblue
pi_132436886
Het begon allemaal hiermee: Foodgawker - feast your eyes!
Naar aanleiding van dat topic zijn we ook op Fok begonnen met showen van foto's van zelfgemaakte lekkernijen. :Y) Fok-Foodgawkers! Post hier foto's van je kookkunsten! En nu zijn we zijn alweer toe aan het dertiende deel!

Het idee:

- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen, photoshop, etc.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles.
- Het hoeft geen eigen verzonnen recept te zijn! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kun je net zo goed foto's posten!
- We hopen hiermee dat Fokkers op deze manier geïnspireerd raken om eens een beetje moeite te doen voor hun eigen avondeten!

Enkele (willekeurige) foto's uit deel 15:

















Let me see you stripped down to the bone
pi_132436929
Game on! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132437934
Dit topic is zoooo gevaarlijk tussen 16:00 - 19:00
Sappig !!
pi_132439468
Kip teriyaki met een courgette champignon stir fry.
pi_132439685
Zeg Regnavetto, kun je in het vervolg misschien je foto een kwartslag draaien? Ik krijg een beetje een stijve nek van naar je gerechten kijken. ;)
Je eten ziet er in elk geval lekker uit, en ik snij mijn citroenpartjes ook altijd zo! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132465718
Wow, mijn kroketten in de OP! 8-)

Game on!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132470623
Zelfgemaakte roti kip met gebakken banaan en pindasaus.

Dit keer ook zelf de rotiplaat gemaakt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:16:39 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132482045
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:29 schreef Soulagement het volgende:
Ik weet niet of je iets hebt veranderd maar ik kan op m'n werk weer op je site komen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:12 schreef dude1986 het volgende:
ik ook! eerste keer en wow errug mooie site!
Coool!!! *O* *O* *O* *O* *O*

(nee, had nog geen actie ondernomen, dus bedankt voor het melden :) )
pi_132484479
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:55 schreef n0a het volgende:
Zelfgemaakte roti kip met gebakken banaan en pindasaus.

Dit keer ook zelf de rotiplaat gemaakt.
[ afbeelding ]
Ooh dat ziet er echt heerlijk uit :9
pi_132510437
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:20 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ooh dat ziet er echt heerlijk uit :9
Tnx :). Vind de pindasaus wat minder fotogeniek, maar het was allemaal erg lekker.
pi_132517546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:55 schreef n0a het volgende:
Zelfgemaakte roti kip met gebakken banaan en pindasaus.

Dit keer ook zelf de rotiplaat gemaakt.
[ afbeelding ]
Ooo, roti, ik kan me daar helemaal scheel aan eten! :9
Ik had dat recept van Kayotic voor de rotiplaat zelf ook al eens gebruikt ja, was zeer succesvol! :) Ik was van plan binnenkort eens deze 'roti' met kokos (met maar drie ingredienten)te maken:http://globaltableadventure.com/2013/03/28/recipe-coconut-roti/, mocht het erg lekker zijn dan laat ik het weten.

Tevens: wat een lief bordje!

Enneh, vind je dat nou aan te raden, zo'n slow cooker?

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 24-10-2013 16:55:11 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_132518598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Ooo, roti, ik kan me daar helemaal scheel aan eten! :9
Ik had dat recept van Kayotic voor de rotiplaat zelf ook al eens gebruikt ja, was zeer succesvol! :) Ik was van plan binnenkort eens deze 'roti' met kokos (met maar drie ingredienten)te maken:http://globaltableadventure.com/2013/03/28/recipe-coconut-roti/, mocht het erg lekker zijn dan laat ik het weten.

Tevens: wat een lief bordje!

Enneh, vind je dat nou aan te raden, zo'n slow cooker?
Ben benieuwd :). Bord is van Pip. Vond ik nooit wat, maar ze hebben een aantal leuke bordjes ertussen zitten.

Op zich kun je alles ook in een gewone pan maken, bijv in de oven op een lage temperatuur. Maar ik vind het wel een fijn ding. Gooi alles erin (al dan niet eerst aanbraden) en laat het een dag of nacht staan. Zeker voor pulled pork vind ik hem ideaal. Heb nog niet super veel geëxperimenteerd.

Het schijnt overigens dat sommige (misschien goedkopere?) merken toch te heet worden en de inhoud dus te snel/hard kookt.
pi_132522053

Thaise inktvisjes (citroengras, galangal, kaffir blaadjes vissaus soja saus knoflook, koriander. Noem et maar op). Met een simpel bouillon met de pasta van de marinade als basis en wat zeekraal en champignon
pi_132523034
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef n0a het volgende:

[..]

Tnx :). Vind de pindasaus wat minder fotogeniek, maar het was allemaal erg lekker.
Ik zie gewoon dat het lekker is :9
pi_132524646
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:09 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]
Thaise inktvisjes (citroengras, galangal, kaffir blaadjes vissaus soja saus knoflook, koriander. Noem et maar op). Met een simpel bouillon met de pasta van de marinade als basis en wat zeekraal en champignon
Wow hoe kwam je er hier op? Ik hou niet zo van inktvis maar dit zou ik misschien wel lekker vinden :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132539805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wow hoe kwam je er hier op? Ik hou niet zo van inktvis maar dit zou ik misschien wel lekker vinden :).
Nou ik moet eerlijk zijn dat ik zeekraal en inktvisjes bij de visboer had gekocht en toen gekeken wat ik met de ingredienten thuis kon doen en had nog veel van dat soort thaise smaken :) Ik heb ook zowat in elk gerecht afgelopen week champignons geknald.
pi_132552258
Baksels!



Vijgen noten brood



Van boven naar beneden: worteltaart van ottolenghi, pecan pie uit Winter van Yvette van Boven en een speculaas peren taart met frangipane aangepast uit de taarten allerhande van laatst
pi_132552527
Broodfoto! O+ Mooi hoor.

Enneh, wat een hoop taarten bij elkaar! :o Hoe vond je de worteltaart? Ik heb nog nooit worteltaart/cake gemaakt omdat het me niet zo lekker lijkt, maar Ottolenghi-recepten zijn vaak wel héél okee..
Let me see you stripped down to the bone
pi_132553332
Zijn worteltaart is heerlijk! Al heel vaak gemaakt ook O+

Er was zelfs nog een taart ( pompoen ) maar die paste er niet meer op, verjaardag van m'n mama met herfst thema. Het brood bij een kaasplankje geserveerd (en nog veel meer herfst lekkers maar daar heb ik geen foto's van)
pi_132727017
het spijt me zeer maar ik vind het onsmakelijk uitzien die kip.
en is er geen Nederlandse benaming voor dat gerecht?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:21:40 #22
306949 dude1986
Always bored...
pi_132728247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:49 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Honeysoy glaze chikiiin
Heerlijk!!
lekker gecarameliseerd. Heb je receptje? :9
pi_132753315


Pizza bites :9
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:43:38 #24
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_132754329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:44 schreef regnavetto het volgende:
Kip teriyaki met een courgette champignon stir fry.
[ afbeelding ]
:9
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_132762265


Kwaliteit van de foto is bagger omdat ik veel te veel honger had :) Tartaar was trouwens perfect!
pi_132762548
quote:
17s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[ afbeelding ]

Pizza bites :9
:D gaaf! Lijkt me heel lekker
pi_132771701
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:21 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Heerlijk!!
lekker gecarameliseerd. Heb je receptje? :9
Jammer dat Prego het er goor uit vind zien. http://www.foodnetwork.co(...)gs-recipe/index.html dit recept komt er wel goed in de buurt. Had het beetje uit de losse pols gedaan. Ik had er zelf nog wel wat hete chili peper bij gedaan. En heel de nacht gemarineerd
pi_132787187


Gisteren lekkere ratatouille sandwiches gemaakt voor de lunch :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_132790085


Mozzarella prosciutto basilicum tomaat tosti'tje
pi_132791631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:18 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Mozzarella prosciutto basilicum tomaat tosti'tje
Ben je je er bewust van dat je foto's ALTIJD een kwartslag gedraaid zijn?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_132791756
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ben je je er bewust van dat je foto's ALTIJD een kwartslag gedraaid zijn?
Dit :P krijg er nekpijn van :)
pi_132794243
Serieus? Bij mij staan ze gewoon recht lol.
pi_132794309
Zit je mobiel? Daar staan jouw foto's inderdaad gewoon rechtop bij mij, maar op de pc niet ;)
pi_132796341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:18 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Mozzarella prosciutto basilicum tomaat tosti'tje
Ziet er heerlijk uit!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132797614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:54 schreef regnavetto het volgende:
Serieus? Bij mij staan ze gewoon recht lol.
Draai je ze toevallig in mspaint? Bij mij blijven ze gedraaid ook al zet ik ze recht in paint dus nu gebruik ik lightroom
pi_132798231
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:15 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren lekkere ratatouille sandwiches gemaakt voor de lunch :9
Mmmm DE, je brengt me op een idee voor over een tijdje als we gasten hebben die niet blijven eten, maar op de 'thee/borrel' komen!
pi_132799281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:19 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mmmm DE, je brengt me op een idee voor over een tijdje als we gasten hebben die niet blijven eten, maar op de 'thee/borrel' komen!
oh das ook een goed idee erbij denk ik! Ik eet t graag met een soeppie maar daar past een wijntje natuurlijk ook bij. 😃
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_132799932
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:09 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit!
Bedankt! Wat betreft mijn foto's. Ik neem ze met met mijn iphone en upload ze geliojk naar tinypic.
pi_132809391
:9~ dit topic
pi_132819428
Nu ik toch in de tosti fase ben 1je met eigen tapenade


Nu wel rechtop?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:03:13 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  zondag 3 november 2013 @ 20:22:04 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132865184


Weekendlunch: restje lamsschouder met kaki chutney, beetje sjalot en verse koriander. In een kant-en-klare opgewarmde roti. (ja, sorry, had eerst broodjes bedacht, maar bakker had teveel klanten die stonden te wachten en toen dacht ik roti en geen zin om ze zelf te bakken)

(recept van de kaki chutney volgt later deze week op mijn site)
pi_132880597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:49 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Honeysoy glaze chikiiin
Beetje hetzelfde idee als ik ooit gemaakt heb. Was op mijn verjaardag overigens ook een succes. Ziet er overigens goed uit regnavetto!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 november 2013 @ 09:27:00 #44
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132881361
Die heb ik ook al vaak gemaakt, die spicey honey chicken! :9 Nomnom!
pi_132886882
En hij is weer gedraaid, ik weet toche cht niet wat ik verkeerd doe:P
  maandag 4 november 2013 @ 13:45:56 #47
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132887304
Wat deed je anders bij dat plaatje waar het wel lukte? :D
pi_132887366
Wat is er eigenlijk Spaans aan die eieren? :P
pi_132887547
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:48 schreef Dragonberry het volgende:
Wat is er eigenlijk Spaans aan die eieren? :P
Dingen als chorizo, geroosterde paprika,paprika poeder, saffraan enz.
pi_132887636
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:56 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Dingen als chorizo, geroosterde paprika,paprika poeder, saffraan enz.
klinkt goed!
  maandag 4 november 2013 @ 14:37:11 #51
306949 dude1986
Always bored...
pi_132888988
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Weekendlunch: restje lamsschouder met kaki chutney, beetje sjalot en verse koriander. In een kant-en-klare opgewarmde roti. (ja, sorry, had eerst broodjes bedacht, maar bakker had teveel klanten die stonden te wachten en toen dacht ik roti en geen zin om ze zelf te bakken)

(recept van de kaki chutney volgt later deze week op mijn site)
:9~
lekker! love lam!
pi_132969001
Love kaki vooral! Nooit aan gedacht om er chutney mee te maken, lepel ze altijd gewoon leeg.. Goed idee dus!

Ik zit momenteel tot over mijn oren in een verhuizing, dus vandaar het gebrek aan foto's in dit topic, maar ondanks nog een triljoen dozen uit te pakken kon ik het vanmiddag niet langer laten om de 'nieuwe' oven in het huis waar we sinds een week wonen uit te proberen. >:)



Het is zo'n pull apart bread, met een vulling van appel en kaneel. In een kartonnetje, want mijn ovenschalen zitten nog ingepakt. Ergens. Denk ik. Hoop ik. :')

Het huis ruikt nu bijzonder knus naar appelflappen en straks gooi ik nog een vanille-glazuur over het brood. Indien lekker maak ik morgen nog een batch, voor de nieuwe buren. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132969608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:27 schreef minilot het volgende:
Love kaki vooral! Nooit aan gedacht om er chutney mee te maken, lepel ze altijd gewoon leeg.. Goed idee dus!

Ik zit momenteel tot over mijn oren in een verhuizing, dus vandaar het gebrek aan foto's in dit topic, maar ondanks nog een triljoen dozen uit te pakken kon ik het vanmiddag niet langer laten om de 'nieuwe' oven in het huis waar we sinds een week wonen uit te proberen. >:)

[ afbeelding ]

Het is zo'n pull apart bread, met een vulling van appel en kaneel. In een kartonnetje, want mijn ovenschalen zitten nog ingepakt. Ergens. Denk ik. Hoop ik. :')

Het huis ruikt nu bijzonder knus naar appelflappen en straks gooi ik nog een vanille-glazuur over het brood. Indien lekker maak ik morgen nog een batch, voor de nieuwe buren. *)
Het ziet er prachtig uit (leuke vorm ook!), mini, maar ik zou er denk ik geen glazuur over doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132970740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ziet er prachtig uit (leuke vorm ook!), mini, maar ik zou er denk ik geen glazuur over doen.
Te laat! Lekker hoor, met verse vanille :9 Bovenkant van zo'n brood droogt in de oven altijd een tikkie uit en op deze manier blijft -ie smeuïg. Is trouwens niet het soort glazuur dat hard wordt - hebben we in het Nederlands wellicht een beter woord voor zo'n soort plakkerig blijvende glaze?
Let me see you stripped down to the bone
pi_132971203
kip

edit: Kip Cacciatore 3 uur in de oven op lage temperatuur.

Echt een succes, kip is sappig en valt van het bot als je er ook maar naar kijkt.
pi_132971301
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ziet er prachtig uit (leuke vorm ook!), mini, maar ik zou er denk ik geen glazuur over doen.
Juist wel, dat maakt het brooddeeg iets zoeter :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132971318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:22 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ] kip

edit: Kip Cacciatore 3 uur in de oven op lage temperatuur.

Echt een succes, kip is sappig en valt van het bot als je er ook maar naar kijkt.
Heb je een recept? Lijkt me heerlijk!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132971334
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:27 schreef minilot het volgende:
Love kaki vooral! Nooit aan gedacht om er chutney mee te maken, lepel ze altijd gewoon leeg.. Goed idee dus!

Ik zit momenteel tot over mijn oren in een verhuizing, dus vandaar het gebrek aan foto's in dit topic, maar ondanks nog een triljoen dozen uit te pakken kon ik het vanmiddag niet langer laten om de 'nieuwe' oven in het huis waar we sinds een week wonen uit te proberen. >:)

[ afbeelding ]

Het is zo'n pull apart bread, met een vulling van appel en kaneel. In een kartonnetje, want mijn ovenschalen zitten nog ingepakt. Ergens. Denk ik. Hoop ik. :')

Het huis ruikt nu bijzonder knus naar appelflappen en straks gooi ik nog een vanille-glazuur over het brood. Indien lekker maak ik morgen nog een batch, voor de nieuwe buren. *)
Leuke vorm! Mooi kadootje ook zo :)
pi_132971631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Heb je een recept? Lijkt me heerlijk!
OP basis hiervan:
http://www.jamieoliver.co(...)ollo-alla-cacciatora

Ik moet wel zeggen dat de wijn een grote rol speelt in de smaak van het gerecht.

Verder heb ik hem in plaats van 1.5 uur op 180 graden 3 uur op 145 met het laatste half uur zonder deksel om de saus wat in te dikken.

Wat betreft ingredienten heb ik er nog geroosterde paprika ingedaan wat een extra zoetje toevoegde aan het gerecht. Ook heb ik een rood pepertje erbij gedaan en thijm. Dacht vooraf dat de smaak dan wat complexer zou zijn en moet zeggen dat ik het deze keer lekkerder vond dan de keer dat ik hem hiervoor maakte plus de kip was sappiger en viel makkelijker van het bot af.

Voor de volgende keer maak ik wel het uiteinde van het pootje schoon, ineens zo'n vet stukje kraakbeen is toch minder aangenaam. Of gewoon kippendijen nemen natuurlijk.
  woensdag 6 november 2013 @ 22:57:14 #60
306949 dude1986
Always bored...
pi_132985365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:27 schreef minilot het volgende:
Love kaki vooral! Nooit aan gedacht om er chutney mee te maken, lepel ze altijd gewoon leeg.. Goed idee dus!

Ik zit momenteel tot over mijn oren in een verhuizing, dus vandaar het gebrek aan foto's in dit topic, maar ondanks nog een triljoen dozen uit te pakken kon ik het vanmiddag niet langer laten om de 'nieuwe' oven in het huis waar we sinds een week wonen uit te proberen. >:)

[ afbeelding ]

Het is zo'n pull apart bread, met een vulling van appel en kaneel. In een kartonnetje, want mijn ovenschalen zitten nog ingepakt. Ergens. Denk ik. Hoop ik. :')

Het huis ruikt nu bijzonder knus naar appelflappen en straks gooi ik nog een vanille-glazuur over het brood. Indien lekker maak ik morgen nog een batch, voor de nieuwe buren. *)
Heerlijk voor de wintermaanden. Lekker met warme choco :). ziet er goed uit!
pi_132994486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:27 schreef minilot het volgende:
Love kaki vooral! Nooit aan gedacht om er chutney mee te maken, lepel ze altijd gewoon leeg.. Goed idee dus!

Ik zit momenteel tot over mijn oren in een verhuizing, dus vandaar het gebrek aan foto's in dit topic, maar ondanks nog een triljoen dozen uit te pakken kon ik het vanmiddag niet langer laten om de 'nieuwe' oven in het huis waar we sinds een week wonen uit te proberen. >:)

[ afbeelding ]

Het is zo'n pull apart bread, met een vulling van appel en kaneel. In een kartonnetje, want mijn ovenschalen zitten nog ingepakt. Ergens. Denk ik. Hoop ik. :')

Het huis ruikt nu bijzonder knus naar appelflappen en straks gooi ik nog een vanille-glazuur over het brood. Indien lekker maak ik morgen nog een batch, voor de nieuwe buren. *)
Ik bak niet zo veel eigenlijk, maar dit ziet er awesome uit. Is et goed te doen voor een beginnende? Zoja receptje plzzz
pi_132997896
Gisteren zoiets simpels en lekkers gemaakt! Rum-Rozijnen Kwarkbolletjes :D

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_133000331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren zoiets simpels en lekkers gemaakt! Rum-Rozijnen Kwarkbolletjes :D

[ afbeelding ]
:9 Tijd om er eentje op te sturen :Y)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_133000897
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ik bak niet zo veel eigenlijk, maar dit ziet er awesome uit. Is et goed te doen voor een beginnende? Zoja receptje plzzz
Hartstikke makkelijk! Het deeg heeft alleen twee keer wat rijstijd nodig, dus je bent er wel even mee zoet (ha! zoet!)..

Ik had een paar recepten voor pull apart bread bekeken, maar het uiteindelijk dezxze aangehouden (staan handige foto's van de bereiding bij):
http://cravingchronicles.com/2012/08/09/peach-cinnamon-brown-butter-pull-apart-bread/

Ik heb alleen wel dungesneden plakjes appel gebruikt in plaats van perzik, want herfst. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_133000941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren zoiets simpels en lekkers gemaakt! Rum-Rozijnen Kwarkbolletjes :D

[ afbeelding ]
Oe, die ga ik binnenkort eens maken! Wel mét een snuf zout erin en volle kwark. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_133001307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:9 Tijd om er eentje op te sturen :Y)
Ik maak ze wel als je volgende week komt :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_133001346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, die ga ik binnenkort eens maken! Wel mét een snuf zout erin en volle kwark. :9
Vanwege t bakpoeder, wat al veel natrium bevat, had ik maar geen zout gebruikt ;) Maar ben benieuwd wat je ervan vindt, ze waren echt heel lekker :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_133002904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik maak ze wel als je volgende week komt :)
^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 18:13:16 #69
91830 MaximusTG
pi_133012529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Hartstikke makkelijk! Het deeg heeft alleen twee keer wat rijstijd nodig, dus je bent er wel even mee zoet (ha! zoet!)..

Ik had een paar recepten voor pull apart bread bekeken, maar het uiteindelijk dezxze aangehouden (staan handige foto's van de bereiding bij):
http://cravingchronicles.com/2012/08/09/peach-cinnamon-brown-butter-pull-apart-bread/

Ik heb alleen wel dungesneden plakjes appel gebruikt in plaats van perzik, want herfst. O+
Dat ziet er lekker uit zeg! Misschien maak ik die morgen wel.. Vind de appel ook een goed idee!
pi_133012980
Ik had het wel eens eerder gemaakt, maar dan hartig, met homemade kruidenboter (van zelfgekarnde boter! *) ) en fijngeraspte parmezaan ertussen. Was ook hartstikke lekker, en leuk om te eten natuurlijk, zo bij de soep: steeds een plakje eraf trekken. Je kunt het ook neutraal van smaak houden en dan is het volgens mij ook een geslaagd soort brood om in gezelschap te presenteren. De plakjes laten makkelijk los en zijn vervolgens weer te besmeren met lekkers
Breekbrood, maar dan origineler én makkelijker te beleggen. ^O^

..en laten we uit eerbied voor de naam van dit topic deze inspiratiebron niet vergeten:
http://foodgawker.com/?s=pull+apart

264 recepten! :+
Let me see you stripped down to the bone
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 18:30:12 #71
91830 MaximusTG
pi_133013180
Maar deze versie is toch zo al lekker neem ik aan? Paar plakjes voor bij de koffie? Ga morgen bij mn ouders langs, dacht, misschien leuk om mee te nemen?
pi_133013263
Jazeker! Zoete versies, zeker geglazuurde, doen het prima bij een kop thee of koffie.
Eventueel extra lik boter erop. :9
Let me see you stripped down to the bone
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 12:39:22 #73
91830 MaximusTG
pi_133039676
Hij is goed gelukt hoor! Staat nu verder af te koelen. Heb ook met appel gedaan, maar ook gewelde krenten, en de appels in blokjes (goudreinet):



Bedankt voor de inspiratie ;)!

[ Bericht 0% gewijzigd door MaximusTG op 08-11-2013 13:04:17 ]
pi_133052658
Voor et eerst meatloaf gemaakt. Met triple cooked fries met cajun seasoning en zoet zure sperziebonden
pi_133052742
Heb er ook nog chipotle southwest (zoals die van de subway) erbij gemakat
pi_133053724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:42 schreef regnavetto het volgende:
Voor et eerst meatloaf gemaakt. Met triple cooked fries met cajun seasoning en zoet zure sperziebonden
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit meatloaf op, ziet er een beetje nattig uit. Dacht eerst dat het paté was. Is het ook een beetje nattig of ligt het aan mij?
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:02:07 #77
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133055852
Ik ken meatloaf vooral van Rosanne.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133060649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:46 schreef regnavetto het volgende:
Heb er ook nog chipotle southwest (zoals die van de subway) erbij gemakat
Geen foto?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_133071556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:39 schreef MaximusTG het volgende:
Hij is goed gelukt hoor! Staat nu verder af te koelen. Heb ook met appel gedaan, maar ook gewelde krenten, en de appels in blokjes (goudreinet):

[ link | afbeelding ]

Bedankt voor de inspiratie ;)!
_O_ Ik wil het opeten :D
pi_133071567
Ik maakte een recept uit mijn Baking Bible van Mary Berry O+

Cappuccino cake

pi_133075438
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meatloaf op, ziet er een beetje nattig uit. Dacht eerst dat het paté was. Is het ook een beetje nattig of ligt het aan mij?
Nee was van binnen lekker sappig, voor een eerste keer niet slecht maar was niet spectaculair. Denk dat er in potentie wel iets heel lekkers van valt te maken.
pi_133075499
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Nee was van binnen lekker sappig, voor een eerste keer niet slecht maar was niet spectaculair. Denk dat er in potentie wel iets heel lekkers van valt te maken.
blijft een grote homp gehakt he :-)
Heb hem ook wel eens een paar keer gemaakt, maar ik vind het meer iets voor een midnight snack dan bij een maaltijd.
pi_133075519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:42 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

blijft een grote homp gehakt he :-)
Heb hem ook wel eens een paar keer gemaakt, maar ik vind het meer iets voor een midnight snack dan bij een maaltijd.
Ja meer een guilty pleasure inderdaad. Maar wil het volgende x wat meer moderne feel aan geven, weet alleen nog niet hoe :).
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:46:26 #85
306949 dude1986
Always bored...
pi_133075599
Russian meatloaf. Net iets anders, Geen hoop vlees in ieder geval.

http://www.allthecooks.com/russian-meatloaf.html
pi_133075634
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:42 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ja meer een guilty pleasure inderdaad. Maar wil het volgende x wat meer moderne feel aan geven, weet alleen nog niet hoe :).
Kaas erin. :7
pi_133076773
Ooo, ik vind gehaktbrood er altijd zo ontzettend onsmakelijk uitzien. Niettemin, in plakken op witte boterhammen, met een lik mayo: :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:39 schreef MaximusTG het volgende:
Hij is goed gelukt hoor! Staat nu verder af te koelen. Heb ook met appel gedaan, maar ook gewelde krenten, en de appels in blokjes (goudreinet):

[ link | afbeelding ]

Bedankt voor de inspiratie ;)!
*O* O+ Was het lekker?
Let me see you stripped down to the bone
pi_133076785
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte een recept uit mijn Baking Bible van Mary Berry O+

Cappuccino cake

[ afbeelding ]
Fraai! En wat een tof blog heb je! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:49:20 #89
306949 dude1986
Always bored...
pi_133077207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Fraai! En wat een tof blog heb je! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133077263
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:43:54 #91
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133084397
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte een recept uit mijn Baking Bible van Mary Berry O+

Cappuccino cake

[ afbeelding ]
Heb je het recept ook? Leuk blog inderdaad.
Siesta & Fiesta!
pi_133096464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:37 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Foccacciaaa
Dat wil ik nog steeds eens maken maar ik durf nooit :')
pi_133096516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Fraai! En wat een tof blog heb je! O+
Dankjewel O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:49 schreef dude1986 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Ik zal het doorgeven ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:43 schreef Bramito het volgende:

[..]

Heb je het recept ook? Leuk blog inderdaad.
Jup! Is hier te vinden http://www.mykitchentable(...)rry-cappuccino-cake/
  † In Memoriam † zondag 10 november 2013 @ 00:31:59 #94
91830 MaximusTG
pi_133097260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik vind gehaktbrood er altijd zo ontzettend onsmakelijk uitzien. Niettemin, in plakken op witte boterhammen, met een lik mayo: :9

[..]

*O* O+ Was het lekker?
Ja hij was echt heel lekker! Werd goed ontvangen zeg maar :). Krenten smaakten er goed in. Denk dat iets van pecan- of walnoten er ook nog wel bij past.
  zondag 10 november 2013 @ 09:05:03 #96
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133101855
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2013 00:11 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dankjewel O+

[..]

:D Ik zal het doorgeven ;)

[..]

Jup! Is hier te vinden http://www.mykitchentable(...)rry-cappuccino-cake/
Mijn dank is groot, die krijgt mijn schoonmoeder volgende week op haar verjaardag.
Siesta & Fiesta!
pi_133104008
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:37 schreef regnavetto het volgende:
http://www.spacelifethoughts.com/food-pizza-bites/

Dit ziet er ZO lekker uit. Ik moet het gelijkmaken.
Wel met salami dan, ik vond dit een beetje saai met ham :P
Vorige week nog een keer met salami gemaakt en dat was super!
pi_133104379
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:37 schreef regnavetto het volgende:
http://www.spacelifethoughts.com/food-pizza-bites/

Dit ziet er ZO lekker uit. Ik moet het gelijkmaken.
Zo gezegd, zo gedaan.

pi_133106363
Dit hoofdgerecht van golfer wat ie gisteren maakte past hier ook wel vind ik :9


Je ziet geroosterde venkel en winterpeen, zelfgemaakte bitterbal en erachter kroket van draadjesvlees, pastinaak/aardappelpuree en pastinaakchips.
En tuinerwtjes.
In het witte kommetje draadjesvleesjus.
pi_133111596
Draadjesvleesjus! ^O^ Klinkt goed Bloes!

Hier maar weer een testje gedaan voor kerstdag, varkenssaucijsjes in pretzeldeeg + een variatie op deze appelketchup van Kayotic Kitchen:



[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 10-11-2013 16:15:26 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_133117023
Hmm Mini en Bluezz ik krijg weer trek :9
  zondag 10 november 2013 @ 18:57:28 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133118128


Ciabattabroodje, varkensfilet met chutney van sharon fruit (in de herhaling).
pi_133156624


In plaats van mn pulled pork plan, heb ik gekozen voor een st louis pork steak (maar dan uit d eoven)
pi_133156863
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
pi_133156899
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:03 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
ja, hij is echt gigantisch
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 11 november 2013 @ 19:21:33 #106
306949 dude1986
Always bored...
pi_133157514
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:03 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
traag internet? of ben je mobiel.
pi_133157590
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:03 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
My bad. Ik upload altijd direct van mn mobiel
pi_133157616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Hartstikke makkelijk! Het deeg heeft alleen twee keer wat rijstijd nodig, dus je bent er wel even mee zoet (ha! zoet!)..

Ik had een paar recepten voor pull apart bread bekeken, maar het uiteindelijk dezxze aangehouden (staan handige foto's van de bereiding bij):
http://cravingchronicles.com/2012/08/09/peach-cinnamon-brown-butter-pull-apart-bread/

Ik heb alleen wel dungesneden plakjes appel gebruikt in plaats van perzik, want herfst. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Dat ziet er lekker uit zeg! Misschien maak ik die morgen wel.. Vind de appel ook een goed idee!
Vraagje aan jullie! :) Dat brood zag er zo heerlijk uit, dat ik maar 'ns 'n poging ben gaan doen. Liep alleen tegen wat probleempjes aan en daar hebben jullie vast meer ervaring mee! Allereerst het gist, ik heb van die zakjes instant gist en de omrekening leek niet helemaal te kloppen (active dry is toch wat anders?), dus de eerste poging kwam amper omhoog. De 2e keer ging dat al een stuk beter, maar mislukt het als ik teveel gist toe zou voegen? En mijn deeg was echt zo ontzettend plakkerig, heb er erg veel bloem extra bij moeten doen om het een beetje handelbaar te maken. Hadden jullie dat ook? Beide pogingen smaakten wel erg goed, dus wil liever nog verder gaan met dit recept zodat ik een beter gevoel krijg voor bakken met gist en de temp van mijn combi magnetron enzo :) In ieder geval bedankt voor de heerlijke inspiratie! :Y)
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 19:29:54 #109
91830 MaximusTG
pi_133157843
Welke omzetting heb je gebruikt?

Voor het deeg heb ik gebruikt:

375 gram Bio Tarwebloem van AH (+dus 2 tblsp extra bloem)
55 gram suiker
2 tsp instant gist (idd iets minder dan active dry yeast, maar met kleine broden komt het niet zo nauw hoor)
1/2 tsp zout
boter, geschat 4 tablesp.
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Ik heb de melk afgewogen, met het water, en de boter. Dat in zn geheel op laag vuur tot boter begint te smelten. Voor de boter helemaal gesmolten is eraf, en laten afkoelen tot lauw.
Dan de rest mengen in de kom, de 2 eieren erbij. Melk, water en botermengsel erdoor.
Dat omroeren tot 1 massa. Met deeghaken gekneed. Was nog te nat, dus heb er 2 tablespoons bloem bij gedaan. Daarna verder gekneed. Dan merk je op een gegeven moment echt dat het deeg sterker wordt, naar zichzelf toetrekt, en van de rand van de kom los komt. Maar het is nog steeds best plakkerig hoor!
Dan met iets van een spatel alles naar bodem werken, afdekken, rijzen. Dan storten op werkblad met wat bloem eronder, beetje bloem erover. Opbollen. Laten rusten. Dan uitrollen.
pi_133158317
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:29 schreef MaximusTG het volgende:
Welke omzetting heb je gebruikt?

Voor het deeg heb ik gebruikt:

375 gram Bio Tarwebloem van AH (+dus 2 tblsp extra bloem)
55 gram suiker
2 tsp instant gist (idd iets minder dan active dry yeast, maar met kleine broden komt het niet zo nauw hoor)
1/2 tsp zout
boter, geschat 4 tablesp.
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Ik heb de melk afgewogen, met het water, en de boter. Dat in zn geheel op laag vuur tot boter begint te smelten. Voor de boter helemaal gesmolten is eraf, en laten afkoelen tot lauw.
Dan de rest mengen in de kom, de 2 eieren erbij. Melk, water en botermengsel erdoor.
Dat omroeren tot 1 massa. Met deeghaken gekneed. Was nog te nat, dus heb er 2 tablespoons bloem bij gedaan. Daarna verder gekneed. Dan merk je op een gegeven moment echt dat het deeg sterker wordt, naar zichzelf toetrekt, en van de rand van de kom los komt. Maar het is nog steeds best plakkerig hoor!
Dan met iets van een spatel alles naar bodem werken, afdekken, rijzen. Dan storten op werkblad met wat bloem eronder, beetje bloem erover. Opbollen. Laten rusten. Dan uitrollen.
Ahh super, dankjewel! Ik heb van die cups, al weet ik niet of ze helemaal kloppen, maar heb wel een fatsoenlijke keukenweegschaal. Dus ik ga 'm van de week zo eens proberen! :) Het deeg kwam idd van de kom af, maar er stond dat je het even kort door moest kneden en ik had dat gedaan voor de 1ste keer rijzen, toen plakte het echt zo enorm en zat alles vervolgens onder (probeer maar 'ns 'n kraan open te draaien met deeghandjes :')).
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 19:49:29 #111
91830 MaximusTG
pi_133158778
Ja, zoiets staat er idd, dat heb ik niet gedaan, imho is dat nl. een beetje onzin, om er een bal van te maken voor het vormen van het deeg (of het nu dit soort deeg is of een normaler brooddeeg). Je laat het toch nog eerst rijzen.
Dus ik haal na het kneden de handmixer met deeghaken uit de kom, en met zo'n siliconen spatel (die zijn ideaal daar voor!) haal ik het restje deeg van de deeghaken en werk de restjes e.d. naar beneden, en gebruik de spatel om er dus een "bal" van te maken onder in de kom.
Dan ná de rijs haal je het er met de spatel uit op een bebloemd werkblad en vorm ik er een bal van. Zie bv deze foto's - is van een ander brood, maar het idee is hetzelfde.


(klikbaar)
Dit is dus het eerste moment dat ik het deeg echt met mn handen hoef aan te raken :P.
pi_133159012
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:49 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, zoiets staat er idd, dat heb ik niet gedaan, imho is dat nl. een beetje onzin, om er een bal van te maken voor het vormen van het deeg (of het nu dit soort deeg is of een normaler brooddeeg). Je laat het toch nog eerst rijzen.
Dus ik haal na het kneden de handmixer met deeghaken uit de kom, en met zo'n siliconen spatel (die zijn ideaal daar voor!) haal ik het restje deeg van de deeghaken en werk de restjes e.d. naar beneden, en gebruik de spatel om er dus een "bal" van te maken onder in de kom.
Dan ná de rijs haal je het er met de spatel uit op een bebloemd werkblad en vorm ik er een bal van. Zie bv deze foto's - is van een ander brood, maar het idee is hetzelfde.

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
(klikbaar)
Dit is dus het eerste moment dat ik het deeg echt met mn handen hoef aan te raken :P.
Helemaal duidelijk, en bedankt voor de foto's :) Zelfde soort aanrechtblad aan 1 kant, het bleef na het rijzen niet echt aan het blad plakken, maar mag dus best wat meer bloem gebruiken om dat ook goed te voorkomen! Vond het erg leuk om zo met dat deeg bezig te zijn en het te zien rijzen, laat van de week nog even weten of het met je aanpassingen beter gaat! *O*
pi_133254482
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:29 schreef MaximusTG het volgende:
Welke omzetting heb je gebruikt?

Voor het deeg heb ik gebruikt:

375 gram Bio Tarwebloem van AH (+dus 2 tblsp extra bloem)
55 gram suiker
2 tsp instant gist (idd iets minder dan active dry yeast, maar met kleine broden komt het niet zo nauw hoor)
1/2 tsp zout
boter, geschat 4 tablesp.
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Ik heb de melk afgewogen, met het water, en de boter. Dat in zn geheel op laag vuur tot boter begint te smelten. Voor de boter helemaal gesmolten is eraf, en laten afkoelen tot lauw.
Dan de rest mengen in de kom, de 2 eieren erbij. Melk, water en botermengsel erdoor.
Dat omroeren tot 1 massa. Met deeghaken gekneed. Was nog te nat, dus heb er 2 tablespoons bloem bij gedaan. Daarna verder gekneed. Dan merk je op een gegeven moment echt dat het deeg sterker wordt, naar zichzelf toetrekt, en van de rand van de kom los komt. Maar het is nog steeds best plakkerig hoor!
Dan met iets van een spatel alles naar bodem werken, afdekken, rijzen. Dan storten op werkblad met wat bloem eronder, beetje bloem erover. Opbollen. Laten rusten. Dan uitrollen.
Gelukt! Hartstikke bedankt voor je hulp! ^O^
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 15:54:37 #114
91830 MaximusTG
pi_133254518
Zeker in dit topic hoort daar dan wel een foto bij he! Graag gedaan!
pi_133255029
Crappy foonpic, meteen uit de oven :)

Hapje uit het midden komt van prikken of 't gaar was, en dat was ie, kwam meteen wat mee los (hij smaakt goed :Y)). Breken doet ie dus ook goed! Het was even puzzelen met m'n combimagnetron, heb 'm af moeten dekken met folie, en nu op naar het volgende baksel! Van de week maar weer 'ns in het broodbaktopic rondkijken :)
  zondag 17 november 2013 @ 12:46:02 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133344024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:09 schreef Holyme het volgende:
Crappy foonpic, meteen uit de oven :)
[ afbeelding ]
Hapje uit het midden komt van prikken of 't gaar was, en dat was ie, kwam meteen wat mee los (hij smaakt goed :Y)). Breken doet ie dus ook goed! Het was even puzzelen met m'n combimagnetron, heb 'm af moeten dekken met folie, en nu op naar het volgende baksel! Van de week maar weer 'ns in het broodbaktopic rondkijken :)
Leuk! Ik heb net een hartige variant met blauwe kaas en gemarineerde peer gemaakt, het ruikt al erg lekker.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_133347622
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:43 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb net een hartige variant met blauwe kaas en gemarineerde peer gemaakt, het ruikt al erg lekker.
Klinkt goed, binnenkort ook eens een hartige variant proberen! Hopelijk dan wel wat meer Foodgawker-waardige foto's :)
pi_133411717


Chili cheese fries. Had er niet veel vertrouwen in, maar vond het een ontzettend lekkere combinatie.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:58:03 #121
91830 MaximusTG
pi_133413656
Ziet er lekker uit! Ga ik ook proberen!
pi_133417706
Kaas moet wel gesmolten zijn :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_133425842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Kaas moet wel gesmolten zijn :9
Ik heb geen grill in mijn gasoven, dus maar zo gedaan. Door de warmte van de chili smolt het ook wat.
pi_133543638
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_133661033
Simpelste koekjes ever!



Recept hier :)
pi_133709071


Worteltaart met walnoten en roomkaas icing ala Ottolenghi.
pi_133710568
Oehhh, die worteltaart is lekker he? :9 heb hem hier ook al eens gepost
pi_133712921
Oeh worteltaart O+ ziet er super goed uit!
pi_133714849
Het is niet echt een culinair hoogstandje, maar het was wel erg lekker. O+ Spinazie chips

pi_133715566
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Myraela het volgende:
Het is niet echt een culinair hoogstandje, maar het was wel erg lekker. O+ Spinazie chips

[ link | afbeelding ]
Ik vind al die groentechips recepten allemaal verrassend lekker :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133716032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:52 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Worteltaart met walnoten en roomkaas icing ala Ottolenghi.
Die ziet er echt geweldig uit, ik wil een hapje kunnen nemen ;(
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Myraela het volgende:
Het is niet echt een culinair hoogstandje, maar het was wel erg lekker. O+ Spinazie chips

[ link | afbeelding ]
Dat wil ik ook nog eens proberen! Samen met boerenkoolchips :D
pi_133717258


Krabravioli, tomatensalsa, pompoenpuree, pompoenchips en geroosterde pompoenzaadjes.
pi_133723085
Tnx :). Ja die taart is echt super. Was een beetje hannesen met de tig kommetjes die ik gebruikte, maar verder makkelijk te doen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:39:09 #135
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_133776566
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:21 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Die ziet er echt geweldig uit, ik wil een hapje kunnen nemen ;(

[..]

Dat wil ik ook nog eens proberen! Samen met boerenkoolchips :D
Ja ik zou ook graag een keer groente chips willen maken! Waar kan je ongesneden boerenkool kopen? Dat is zo verrekt moeilijk te vinden ...
pi_133776662
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:39 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ja ik zou ook graag een keer groente chips willen maken! Waar kan je ongesneden boerenkool kopen? Dat is zo verrekt moeilijk te vinden ...
Op de markt? Of bij een groenteboer? Ik zag laatst iemand die gewoon gesneden boerenkool uit een zak had genomen trouwens :)
pi_134229220


Ook weer eens wat gemaakt! "Orange Rocky Road Clusters". Erg makkelijk, erg lekker. Voor vanavond na baantraining met hardloopclub :9
Ja doei.
pi_134255722
Ik had net koekjes met chaithee-smaak:



Recept en info in het kerstdinertopic ~:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_134351422
quote:
_O_ Ik wil het, NUUUU

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:51 schreef minilot het volgende:
Ik had net koekjes met chaithee-smaak:

[ afbeelding ]

Recept en info in het kerstdinertopic ~:)
Zien er heerlijk en mooi uit!
pi_134395910
Koud buiten en koud in huis, dus zin in iets warms als ontbijt net:



Restjes uit de keuken: aardappelen, uien, groene kool en spekkies. :9

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zien er heerlijk en mooi uit!
Naja, zoals je kon lezen in het gelinkte topic waren ze niet erg geniaal om te eten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_134395956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:11 schreef minilot het volgende:
Koud buiten en koud in huis, dus zin in iets warms als ontbijt net:

[ afbeelding ]

Restjes uit de keuken: aardappelen, uien, groene kool en spekkies. :9

[..]

Naja, zoals je kon lezen in het gelinkte topic waren ze niet erg geniaal om te eten. :')
Oh daar ben ik nog niet geweest, even kijken _O-
pi_134396037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:00 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Krabravioli, tomatensalsa, pompoenpuree, pompoenchips en geroosterde pompoenzaadjes.
Hela, ik had hier helemaal overheen gekeken. Beetje restaurantje aan het spelen, als ik die bordopmaak zo zie? :+
Heb je toevallig een recept beschikbaar voor die krabravioli? Lijkt me lekker! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_134397695
Okay, het zal er nooit echt smakelijk uit gaan zien. Maar het is wel onwijs lekker. Super dikke erwtensoep. O+

pi_134414295

Boekoeloekoe burger :D Was beter dan verwacht, veel beter dan vega burgers (kant en klaar) die ik ooit heb geprobeerd. Maar ik prefereer toch vleesch :Y)
pi_134453071
Lekker Bananen Chocoladebrood gebakken :9

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_134453225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:05 schreef DarkElf het volgende:
Lekker Bananen Chocoladebrood gebakken :9

[ afbeelding ]
:~
pi_134480898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, ik had hier helemaal overheen gekeken. Beetje restaurantje aan het spelen, als ik die bordopmaak zo zie? :+
Heb je toevallig een recept beschikbaar voor die krabravioli? Lijkt me lekker! :9
Ik kook om eerlijk te zijn niet zo heel veel met recepten. Vulling was ricotta met krabvlees, flink wat peper, gedroogd pepertje, citroenrasp en een heel klein beetje sap (niet teveel anders wordt de ravioli zompig.) Dus het is vooral de krab laten 'shinen'. Dus krabverhouding vs ricotta mag best royaal zijn.
pi_134600426
Hier al een tijdje niet meer gepost.

Cig Kofte



Gozleme



Lahmacun

pi_134600903
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef Bortecinem het volgende:
Hier al een tijdje niet meer gepost.

Lahmacun

[ afbeelding ]
hmm deze ga ik binnenkort eens proberen :9
pi_134601039
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef Bortecinem het volgende:
Hier al een tijdje niet meer gepost.

Lahmacun

[ afbeelding ]
Die zien er supergoed uit. O+
pi_134602621
Dank je wel!

@Deeltjesversneller, succes en post het resultaat hier!
pi_134602978
Borte ik ga zo je gozleme proberen :)
pi_134603472
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:10 schreef Stimorol- het volgende:
Borte ik ga zo je gozleme proberen :)
Good luck. :Y
pi_134610180
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Good luck. :Y
Done! Heb ze alleen niet zo dun en knapperig als ik wil ;(
pi_134610274
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Done! Heb ze alleen niet zo dun en knapperig als ik wil ;(
Heb je een foto? Dunner maken zou geen probleem moeten zijn mits je niet te veel vulling gebruikt. En heb je boter gebruikt? Dat helpt vaak ook bij de knapperigheid.
pi_134610518
quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb je een foto? Dunner maken zou geen probleem moeten zijn mits je niet te veel vulling gebruikt. En heb je boter gebruikt? Dat helpt vaak ook bij de knapperigheid.
Heb de eerste voor de helft gevuld en toen op elkaar geplakt. Die is erg dik... rest zoals jij deed en die zijn iets knapperiger. Heb er boter bijgedaan maar wilde ze nog dunner. Heb wel aci biber uit Adana erop gedaan. Foto ga ik zo uploaden
pi_134610781
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Heb de eerste voor de helft gevuld en toen op elkaar geplakt. Die is erg dik... rest zoals jij deed en die zijn iets knapperiger. Heb er boter bijgedaan maar wilde ze nog dunner. Heb wel aci biber uit Adana erop gedaan. Foto ga ik zo uploaden
Jammie ben benieuwd.
pi_134611183


[ Bericht 6% gewijzigd door Mirjam op 23-12-2013 16:46:43 ]
pi_134611211
Lukt niet geloof ik. Ben mobiel :(
pi_134611821
Doe later maar anders. :D
pi_134611907
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:46 schreef Bortecinem het volgende:
Doe later maar anders. :D
Mod heeft gefixt :D
pi_134612164
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mod heeft gefixt :D
Hmm lekker. Ze zijn inderdaad wel dikker en het lijkt alsof je minder laagjes hebt. Misschien de volgende keer dunnere plakjes boter gebruiken (boter even in de friezer gooien) en een paar keer meer vouwen?
pi_134612309
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hmm lekker. Ze zijn inderdaad wel dikker en het lijkt alsof je minder laagjes hebt. Misschien de volgende keer dunnere plakjes boter gebruiken (boter even in de friezer gooien) en een paar keer meer vouwen?
Ga ze volgende x maar zo proberen. Wilde weten of dit lastig was maar het valt echt mee. Ik heb er 1 gegeten, rest mag een ander doen want ze zijn kcl rijk! Iig bedankt.
pi_134612471
Joh dit is juist super makkelijk! :D Maar idd heeeeel calorierijk. Als ik ze eet dan moet ik er gelijk 3-4 van op. :@ Maak ze zelf daarom ook maar zelden.
pi_134822573
Iemand met kerst nog wat op de foto gezet? *)

Hier een étagère van mijn schoonouders vol met door mij gemaakt zoet spul, in drie foto's. :+





Van boven naar beneden:
- Chocoladetruffels, gemaakt van Green & Blacks 70% en zelfgetrokken bisschopswijn
- Pepermuntmeringues met platgestampte candy canes erop en erdoor
- Ginger crunch
..en her en der spiced & sugared cranberries

~:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_134823321
Dat ziet er yummie uit, Mini :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_134823764
Heel mooie foto's!
pi_134825981
Niet zo mooi gelukt, de foto :(
Lam uit de oven, we hadden er aardappels uit de oven bij en shalotjes in rode wijn.
Volgens mij was het dit recept: http://www.westingourmet.(...)th-crushed-potatoes/

  maandag 30 december 2013 @ 18:57:37 #170
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134887123
Ziet er anders briljant lekker uit, Nezhi. Goed bruin gecarameliseerd van buiten en heerlijk rose van binnen. Krijg er erruge trek van!

Wij aten met kerst oa dit:

Indiase Bloemkool

Verder weinig foto's gemaakt, dit was toevallig 's middags al klaar. Vandaar dat ik tijd had het te fotograferen. Lekker bij een Indiase maaltijd, maar volgens mij ook bij een gewone Hollandse maaltijd. :-)
pi_134895588
:@
pi_134914936

Citroensoufflé

Mijn eerste keer soufflé is gewoon gelukt. O+ Super simpel eigenlijk.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:46:15 #173
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134915807
Hm, niet om flauw te doen, maar toch zien ze er een beetje overcooked uit, het lijken bijna cakejes.
Maar van binnen waren ze wel gooey en smeuig?
pi_134916156
Ik heb ze nooit ergens anders op, dus zou prima kunnen dat ze dan te ver zijn. Van binnen was het gewoon smeuig ja. Een soort luchtige pudding van binnen.
pi_134916417


Ik vond het binnen er niet smakelijk uitzien, dus ik heb er maar één slechte foto van. :') Maar zacht was het in ieder geval. Hoort het nog zachter?
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:45:25 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134918133
Ja, zacht en smeuïg en smeltend op je tong.
En zo zien ze er nu ook uit! ^O^
Die achterste 2 hebben ook niet die bruining aan de rand, zie ik nu.
Lijken me inderdaad supergelukt! *O*

(en nou heb ik zin in souffle.....)
pi_135022483


Poging om loempia's uit een kraam na te maken geslaagd :). Smaken iets frisser.
pi_135023122
Ik heb telkens een deja vu gevoel, wat ik niet helemaal kon plaatsen. Maar ik heb het natuurlijk gewoon op je blog voorbij zien komen.

Ze zien er in ieder geval heerlijk uit.
pi_135058119


Het is geen culinair hoogstandje, maar ik vind het zelf wel enorm lekker. :@ Kippenragout.
pi_135058445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:58 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Poging om loempia's uit een kraam na te maken geslaagd :). Smaken iets frisser.
O+ Zien er geweldig uit!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135058868
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:31 schreef Myraela het volgende:
[ link | afbeelding ]

Het is geen culinair hoogstandje, maar ik vind het zelf wel enorm lekker. :@ Kippenragout.
Zal ongetwijfeld heerlijk smaken, maar euh, tis niet echt fotogeniek :%
pi_135059063
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:21 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld heerlijk smaken, maar euh, tis niet echt fotogeniek :%
Vergeleken met de google afbeeldingen van ragout, vind ik dit nog een erg fotogenieke ragout.
pi_135059808
Vind ik ook hoor Myraela, mooi draadjesvlees. Dit is nou eenmaal ragout :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135060558
Kipenragout, blijft heerlijk en ontzettend eenvoudig te maken?

Ik vond deze van mij toch vrij fotogeniek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  roze zaterdag 4 januari 2014 @ 12:46:33 #185
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_135060776
Al die foto's hier :9~
Your beauty never ever scared me.
pi_135062016
Ragout! Daar eet ik zo een halve kilo van op. O+ :@

Het was ook één van de eerste dingen die ik probeerde zelf te maken toen ik voor mezelf begon koken, rond mijn achttiende, maar dat lukte heel lang voor geen meter. Altijd klontjes in de roux. :')
Maar dan toch opeten. :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:58 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Poging om loempia's uit een kraam na te maken geslaagd :). Smaken iets frisser.
Goede foto's! En bedankt voor de inspiratie: puur en alleen door deze post van jou eet ik vanavond homemade loempia's met eend en enoki. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_135069850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:32 schreef minilot het volgende:
Ragout! Daar eet ik zo een halve kilo van op. O+ :@

Het was ook één van de eerste dingen die ik probeerde zelf te maken toen ik voor mezelf begon koken, rond mijn achttiende, maar dat lukte heel lang voor geen meter. Altijd klontjes in de roux. :')
Maar dan toch opeten. :7

[..]

Goede foto's! En bedankt voor de inspiratie: puur en alleen door deze post van jou eet ik vanavond homemade loempia's met eend en enoki. ;)
Lekker! Iemand die ik volg op Twitter maakte een tijd terug pulled pork loempia's. Lijkt me ook lekker.
pi_135073812
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:55 schreef n0a het volgende:

[..]

Lekker! Iemand die ik volg op Twitter maakte een tijd terug pulled pork loempia's. Lijkt me ook lekker.
Die zijn idd erg lekker!
pi_135085493
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:58 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Poging om loempia's uit een kraam na te maken geslaagd :). Smaken iets frisser.
ooooo.... die zien er nét zo lekker uit als de lekkerste die ik ken - van een Vietnamese dame die een kraam heeft op de Lindengrachtmarkt in Amsterdam op zaterdag. Toch maar eens zelf proberen te maken nu. M'n partner gaat volgende week alvast de glasnoedels halen :Y)
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:30:11 #190
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135101650
Homemade Hamburger:


Hamburger

Op een eigengemaakt broodje!


Homemade Hamburger Buns

(die waren zomaar gelukt, ondanks dat de instant gist 5 jaar over de datum was :D )
pi_135101755
Heerlijk Robin! Ik blijf gek op hamburgers.
pi_135107157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:45 schreef Aiko_ het volgende:

[..]

ooooo.... die zien er nét zo lekker uit als de lekkerste die ik ken - van een Vietnamese dame die een kraam heeft op de Lindengrachtmarkt in Amsterdam op zaterdag. Toch maar eens zelf proberen te maken nu. M'n partner gaat volgende week alvast de glasnoedels halen :Y)
De glasnoedels die ik nu had komen bij de AH vandaan, dus misschien wel makkelijk te vinden.

Robin, zijn die naar recept van Levine? Heb laatst ook hamburgerbroodjes gemaakt. Echt blij met die mixer van de Aldi.
pi_135108074
Dit topic ontdek ik nu voor het eerst :o
De opmaak is om te janken, maar geeft wel een goed beeld van mijn baksels.

Zelfgemaakte beef jerky





Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:15:23 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135108233
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef n0a het volgende:

[..]

Robin, zijn die naar recept van Levine? Heb laatst ook hamburgerbroodjes gemaakt. Echt blij met die mixer van de Aldi.
Nee, heel stom, van een engels blog. (maar komt wel op 't zelfde neer)
Was nog niet helemaal wakker vanochtend. :)

Moest inderdaad mijn nepka uitproberen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 05-01-2014 17:20:25 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 17:15:57 #195
306949 dude1986
Always bored...
pi_135108264
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Homemade Hamburger:

[ link | afbeelding ]
Hamburger

Op een eigengemaakt broodje!

[ link |
ow wow :9 :9
pi_135108493


Brownietaart.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135108557


Heel sjiek op een bordje van papier.

Een stukje tiramisu.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135129622


Chocoladetulband met witte chocoladesaus
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135129925
Allemaal vandaag gebakken? :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 6 januari 2014 @ 17:03:11 #200
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135151466
Het was weer eens tijd voor hamburgers! :)

Gehakt gedraaid van runderriblap


Broodjes gebakken


Klaar voor de start...


Eindresultaat
(saus helaas te dun, achja dat mocht niet deren!)
pi_135152068
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Allemaal vandaag gebakken? :o
Nee :P Ik ontdek dit topic nu pas en aangezien ik altijd foto's maak van mijn baksels heb ik nog een hele batch.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135152501


Half blondie, half brownie



Comfortfood, appeltaart met ijs en slagroom
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135181254
Ik heb bagels gebakken. O+

pi_135181260
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]

Half blondie, half brownie
Oeh, zien er goed uit! Die staan ook nog op mijn to-do lijstje. :9
pi_135181910
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit topic ontdek ik nu voor het eerst :o
De opmaak is om te janken, maar geeft wel een goed beeld van mijn baksels.

Zelfgemaakte beef jerky

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
RECEPT!!!! :)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135194448
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:45 schreef Myraela het volgende:
Ik heb bagels gebakken. O+

[ link | afbeelding ]
Pitjes :9 !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135195381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:11 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

RECEPT!!!! :)
Op aanwijzing van dit Youtubefilmpje gemaakt

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135198770
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:45 schreef Myraela het volgende:
Ik heb bagels gebakken. O+

[ link | afbeelding ]
oeh lekker :9 was het nog moeilijk te maken?
pi_135199964
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:28 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

oeh lekker :9 was het nog moeilijk te maken?
Neehoor, eigenlijk precies hetzelfde als normale broodjes. Alleen kook je ze een paar minuutjes voordat je ze bakt.
pi_135202891
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]

Chocoladetulband met witte chocoladesaus
Oh myyyyyyyy.....
pi_135208198


Rengdangpasteitjes :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135209216
Banoffee pie!



Bodem; Bastognekoekkruimels met karamel



Heel veel bananen



Room




Milka Oreo schaafsel erover
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:57:56 #213
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_135217307


Amuse: koud tomatensoepje in twee laagjes met tomaten bonbons



Voorgerecht: mierikswortelmousse met in o.a. Biet gemarineerde forel

Helaasch wel telefoon foto's, daar moet ik echt eens iets aan doen!
pi_135229455
Hier nog een burger met zelfgemaakte broodjes:



:9~
pi_135266209
Na een oude 'Heroes'-aflevering eens geprobeerd om tomaatroosjes te maken...

Wat vinden jullie van het resultaat?

http://img839.imageshack.us/img839/8532/nr5m.jpg (copy/paste deze link)
(edit: waarom zie ik hier het prentje niet?)

Hier zie je hoe het moet (echt supergemakkelijk!):



[ Bericht 2% gewijzigd door etiket op 09-01-2014 11:06:59 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:21:01 #216
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135268629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef etiket het volgende:
Wat vinden jullie van het resultaat?
Truttig.
pi_135268760
Ik hou echt totaal niet van zulke dingen. :D Ik wil lekker eten dat er lekker uitziet, geen overdreven decoratie op een bordje.
pi_135268773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:15 schreef n0a het volgende:
Hier nog een burger met zelfgemaakte broodjes:

[ afbeelding ]

:9~
En dit is dus lekker eten wat er lekker uit ziet. :9~
pi_135269087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef etiket het volgende:
Na een oude 'Heroes'-aflevering eens geprobeerd om tomaatroosjes te maken...

Wat vinden jullie van het resultaat?

[ http://img839.imageshack.us/img839/8532/nr5m.jpg (copy/paste deze link) ]
(edit: waarom zie ik hier het prentje niet?)

Hier zie je hoe het moet (echt supergemakkelijk!):

Heel toevallig die aflevering recent gezien.
Maar het doet een beetje jaren 70 aan ? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135269697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Truttig.
_O-

Daar kan ik niks tegen inbrengen
pi_135269719
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:03 schreef Redcoon het volgende:
Het was weer eens tijd voor hamburgers! :)

Gehakt gedraaid van runderriblap
[ afbeelding ]

Broodjes gebakken
[ afbeelding ]

Klaar voor de start...
[ afbeelding ]

Eindresultaat
(saus helaas te dun, achja dat mocht niet deren!)
[ afbeelding ]
Mooie broodjes! Recept?
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:52:35 #222
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135271881
Zit iedereen hier elkaar nou aan te steken met die hamburgers of is het toeval? :-)
pi_135272429
etiket, imageshack werkt niet op fok dus je kunt beter imgur gebruiken. Ook sneller dan shack :)
pi_135272773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:52 schreef RobinOok het volgende:
Zit iedereen hier elkaar nou aan te steken met die hamburgers of is het toeval? :-)
Die van mij heb ik op oudjaarsdag gemaakt. Had de dag ervoor net mijn nieuwe fornuis binnen \o/.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:19:04 #225
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_135272949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:15 schreef n0a het volgende:
Hier nog een burger met zelfgemaakte broodjes:

[ afbeelding ]

:9~
Ziet er heerlijk uit :9~ ^O^ Ik maak al zo lang zelf hamburgers, maar nooit zelf het broodje gemaakt :@ Ga jouw recept voor het broodje snel proberen
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_135273367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef etiket het volgende:
Na een oude 'Heroes'-aflevering eens geprobeerd om tomaatroosjes te maken...

Wat vinden jullie van het resultaat?

[ http://img839.imageshack.us/img839/8532/nr5m.jpg (copy/paste deze link) ]
(edit: waarom zie ik hier het prentje niet?)

Hier zie je hoe het moet (echt supergemakkelijk!):

Ik vind ze erg leuk en goed gelukt ^O^ Truttig is maar een tijdsgebonden begrip en toevallig vind ik de jaren '70 wel leuk :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:19:21 #227
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135277892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:52 schreef RobinOok het volgende:
Zit iedereen hier elkaar nou aan te steken met die hamburgers of is het toeval? :-)
Toeval, zal wel aan het weer liggen ofzo :P
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:20:46 #228
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135277956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:55 schreef Soulagement het volgende:

[..]

Mooie broodjes! Recept?
Het recept kan je hier vinden, succes!

http://www.broodbakshop.nl/blog/recepten/hamburgerbroodjes/
pi_135279510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:20 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Het recept kan je hier vinden, succes!

http://www.broodbakshop.nl/blog/recepten/hamburgerbroodjes/
Die zijn hier vandaag ook weer uit de oven!



Ietsje te lang in de oven gestaan wel
pi_135280062
Sesambroodjes :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135280095
Opdekopsebroodjes. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_135281618
Rijst, Keema Matar en eigen naanbrood!


http://img844.imageshack.us/img844/1475/0hqi.jpg (copy/paste deze link)

edit: waarom werken de img tags niet?

edit 2:

zo dan:



[ Bericht 11% gewijzigd door regnavetto op 09-01-2014 17:59:42 ]
pi_135281757
Omdat imageshack niet werkt op fok.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_135287329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:20 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Het recept kan je hier vinden, succes!

http://www.broodbakshop.nl/blog/recepten/hamburgerbroodjes/
Grappig. Die zijn ook van Levine, maar ander recept. Die wat ik deed leken wat handiger qua hoeveelheden.
pi_135294023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:53 schreef regnavetto het volgende:
Rijst, Keema Matar en eigen naanbrood!

[ http://img844.imageshack.us/img844/1475/0hqi.jpg (copy/paste deze link) ]

edit: waarom werken de img tags niet?

edit 2:

zo dan:

[ afbeelding ]
En ook echt een paar posts na de post waarin staat dat imageshack niet werkt :')
pi_135302231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Nezhi het volgende:

[..]

En ook echt een paar posts na de post waarin staat dat imageshack niet werkt :')
Gemist :p
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:30:26 #238
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135311755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:56 schreef n0a het volgende:

[..]

Grappig. Die zijn ook van Levine, maar ander recept. Die wat ik deed leken wat handiger qua hoeveelheden.
Ik denk dat veel thuisbakkers recepten van Levine gebruiken. Kleine wereld. ;)
pi_135326809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:52 schreef RobinOok het volgende:
Zit iedereen hier elkaar nou aan te steken met die hamburgers of is het toeval? :-)
Ja, nou moest ik ook. }:|

Net uit de oven..



..en dat worden straks dubbele cheeseburgers. :7

(Broodjes zijn volgens het recept dat een paar posts hierboven gelinkt staat)
Let me see you stripped down to the bone
pi_135326888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:02 schreef regnavetto het volgende:
Tarte Bourdaloue (8>

[ afbeelding ]
24 Kitchen-recept toevallig? :)

Is in elk geval een heel erg lekkere taart. Nooit zelf gemaakt, maar wel eens gegeten. Peer en frangipane: O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_135327253
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef etiket het volgende:
Na een oude 'Heroes'-aflevering eens geprobeerd om tomaatroosjes te maken...

Wat vinden jullie van het resultaat?

[ http://img839.imageshack.us/img839/8532/nr5m.jpg (copy/paste deze link) ]
(edit: waarom zie ik hier het prentje niet?)

Hier zie je hoe het moet (echt supergemakkelijk!):

Ik vind het wel lief hoor! O+ Al zou ik het alleen durven neerzetten bij een toch al ironisch bedoeld retrogerecht ;)
Maar toch. Knus. Ik heb bijvoorbeeld een moedertje dat zulks enorm zou kunnen waarderen. :) Even onthouden dus.
Let me see you stripped down to the bone
pi_135327661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef minilot het volgende:

[..]

24 Kitchen-recept toevallig? :)

Is in elk geval een heel erg lekkere taart. Nooit zelf gemaakt, maar wel eens gegeten. Peer en frangipane: O+
Haha yes! Ik bak echt praktisch nooit, vond dat daar wat verandering in mocht komen. Heb dat Rudolph boek gekregen dus vandaar het recept :D.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:02:22 #244
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135352110
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, nou moest ik ook. }:|

Net uit de oven..

[ afbeelding ]

..en dat worden straks dubbele cheeseburgers. :7

(Broodjes zijn volgens het recept dat een paar posts hierboven gelinkt staat)
Mooie vorm ook! Ik had helemala geen moeite gedaan ze plat te maken. Cool.
pi_135353909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mooie vorm ook! Ik had helemala geen moeite gedaan ze plat te maken. Cool.
Yup, dat eet namelijk veel handiger met een hamburger. Vinnik. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 12 januari 2014 @ 14:48:34 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135395100

Varkensschouder

Varkensschouder, nachtje gepekeld in mengsel van suiker, zout en water.
Staat nu in de oven. Vanavond eten, op zijn Koreaans.
pi_135397121
quote:
Oe, daar willen we het eindresultaat natuurlijk ook van zien Robin! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_135397213
Niet mooi op de foto gezet, maar wél erg lekker:
Maan porrial (hertenvlees en kokos) en mattar paneer (erwtjes en kaas), allebei uit dit kookboek



& naanbrood naar eigen recept, ingekwast met ghee.

:9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 12 januari 2014 @ 16:01:35 #249
63722 z80
I fink you freaky
pi_135398205
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:48 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Varkensschouder

Varkensschouder, nachtje gepekeld in mengsel van suiker, zout en water.
Staat nu in de oven. Vanavond eten, op zijn Koreaans.
dan ook metalen stokjes gebruiken. 8-)
wat een rampen dingen zijn dat. te dun en te glad om fatsoenlijk mee te eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_135399270
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:37 schreef minilot het volgende:
Niet mooi op de foto gezet, maar wél erg lekker:
Maan porrial (hertenvlees en kokos) en mattar paneer (erwtjes en kaas), allebei uit dit kookboek

[ afbeelding ]

& naanbrood naar eigen recept, ingekwast met ghee.

:9
:9~ ziet er lekker uit!
Ben benieuwd naar het resultaat RobinOok!
pi_135453510
Over RobinOok gesproken, ik maakte vanavond dit en dit:



(Het is steeds te donker buiten en ik heb 's avonds momenteel teveel honger vol goede foto's, maar het zij zo.
Het wordt vanzelf weer lente. ^O^ )
Let me see you stripped down to the bone
pi_135453796
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2013 13:01 schreef Bortecinem het volgende:
Dank je wel!

@Deeltjesversneller, succes en post het resultaat hier!
vergeten, maar het was ook niet helemaal gelukt (deed maar wat met het deeg, op het oog). wel kunnen eten, dat wel. volgende x beter.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef minilot het volgende:
Over RobinOok gesproken, ik maakte vanavond dit en dit:

[ afbeelding ]

(Het is steeds te donker buiten en ik heb 's avonds momenteel teveel honger vol goede foto's, maar het zij zo.
Het wordt vanzelf weer lente. ^O^ )

ziet er goed uit ^O^
  roze maandag 13 januari 2014 @ 21:13:53 #253
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_135454759
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef minilot het volgende:
Over RobinOok gesproken, ik maakte vanavond dit en dit:

[ afbeelding ]

(Het is steeds te donker buiten en ik heb 's avonds momenteel teveel honger vol goede foto's, maar het zij zo.
Het wordt vanzelf weer lente. ^O^ )

Fack dat ziet er lekker uit :9~
Your beauty never ever scared me.
pi_135461343
Die bloemkool lijkt me heerlijk!
pi_135468813
En ja, die bloemkool was zo geel. Uitgeschoten met de kukurma. :9
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:47:41 #256
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135469071
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:32 schreef Nezhi het volgende:

[..]

:9~ ziet er lekker uit!
Ben benieuwd naar het resultaat RobinOok!

Pork Shoulder


Bo Ssam

Vond het een beetje tegenvallen. Beetje saai.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:49:00 #257
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135469093
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef minilot het volgende:

Cool!!! *O*
pi_135469104
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:49 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Cool!!! *O*
En het was lekker joh! O+ :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_135469116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:47 schreef RobinOok het volgende:
Bo Ssam
Vond het een beetje tegenvallen. Beetje saai.
O, echt? Was het een recept uit het Momofuku-kookboek toevallig?
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:51:44 #260
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135469137
Ik geloof je! :-)
Vooral die madras is een favoriet bij mij. Heb wel eens andere madras gemaakt, uit andere kookboeken, maar deze is gewoon onovertroffen. :-)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:55:59 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135469207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:50 schreef minilot het volgende:

[..]

O, echt? Was het een recept uit het Momofuku-kookboek toevallig?
Nee, nieuw Koreaans Kookboek. Binnenkort een recensie/beschrijving.
Koreaans koken in 3 stappen. Of zoiets.....

Vertaald uit het frans.
pi_135469298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:55 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, nieuw Koreaans Kookboek. Binnenkort een recensie/beschrijving.
Koreaans koken in 3 stappen. Of zoiets.....

Vertaald uit het frans.
Oe, jammer dat uit een kakelvers kookboek dan je bo ssäm tegenviel, want dat kan juist zo lekker zijn :9
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:04:27 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135469318
Ik denk dat het aan mij ligt hoor. ;-)
pi_135525387


Focaccia met ui, oude kaas en rozemarijn.
pi_135526557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:08 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Focaccia met ui, oude kaas en rozemarijn.
Zo dies mooi! Goed gelukt zeg. Soepje erbij en smullen maar :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135527397
Ik hou van focaccia.
pi_135640881
Oeeee, focaccia. Wel heel slap deeg altijd, ik vind dat moeilijk kneden. Knap dus! :Y

Ik bakte ook brood vanmorgen, te weten witte puntjes met griesmeel:



Hoe ze smaken weet ik niet, want ze zijn door andere lui opgegeten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-01-2014 14:58:27 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_135645729


98.4% Whole Grain Seeded Sourdough
Recept
pi_135650259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:42 schreef minilot het volgende:
Oeeee, focaccia. Wel heel slap deeg altijd, ik vind dat moeilijk kneden. Knap dus! :Y

Ik bakte ook brood vanmorgen, te weten witte puntjes met griesmeel:

[ afbeelding ]

Hoe ze smaken weet ik niet, want ze zijn door andere lui opgegeten. :)
Ik heb een cheap ass standmixer om te kneden. Echt heel fijn voor deeg.
pi_135681700


Samen met golfer een banaan-chocoladecake gemaakt met een ganache van pure chocolade eroverheen :9
  zondag 19 januari 2014 @ 19:55:14 #271
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_135689628
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]

Samen met golfer een banaan-chocoladecake gemaakt met een ganache van pure chocolade eroverheen :9
:9 :9
  zondag 19 januari 2014 @ 22:16:53 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135698920
Vorige week maakte mijn lief een grote bak kimchi, maar ja, wat moet je ermee?
Kimchi pannenkoeken bakken natuurlijk! :9


Kimchi jeon
pi_135701933
Omg dat vind ik zoo lekker!
Ik wil nu Koreaans eten! Kimchi jeon, jajangmyeon, bibimbap, dezi bulgogi O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135702282
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]

Samen met golfer een banaan-chocoladecake gemaakt met een ganache van pure chocolade eroverheen :9
Ja, nu wil ik dit opeten. }:|
Sterkheidsbaas van alles.
pi_135704258
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:16 schreef RobinOok het volgende:
Vorige week maakte mijn lief een grote bak kimchi, maar ja, wat moet je ermee?
Kimchi pannenkoeken bakken natuurlijk! :9

[ link | afbeelding ]
Kimchi jeon
:9~ :9~ :9~

Lijkt me gaaf om dat te proberen! Kimchi O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_135720385
Ik heb nog nooit kimchi gegeten, maar ben er wel reuze benieuwd naar! Gauw eens maken. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_135720451
Ik kon het na de banaancake van Golfer en Bloes niet laten om vandaag ook iets zoets te maken.. *)

Even in de oven gebakken en daarna gestoomde pastinaakcake met cacao-nibs en glazuur met maple syrup:



[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 20-01-2014 16:33:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_135723013
O, en ik had deze nog:



Zelfgemaakte Engelse muffins (vegan) met versgedraaide cashewnotenpasta en agavesiroop :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_135749404
Gisterenavond laat: chirashizushi

Let me see you stripped down to the bone
pi_135750136
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:33 schreef minilot het volgende:
Gisterenavond laat: chirashizushi

[ afbeelding ]
Hmmmm heerlijk!
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:04:07 #281
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135791877
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]

Samen met golfer een banaan-chocoladecake gemaakt met een ganache van pure chocolade eroverheen :9
Wauw! Zo die moet ik eens maken, heb je een recept?

Doet me trouwens heel erg denken aan die chocoladetaart scene in de verfilming van Matilda!

pi_135969348
Zojuist gebakken: 'Nan-e Barbari', perzisch platbrood met nigellazaad - voor bij de zondagse curry.



Brood is prettig chewy en de korst is lekker krokant doordat er voorafgaand aan het bakken een soort glazuur van water, bloem en baksoda overheen gaat. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_135971662
Niet de beste foto maar goed, zonder recept aan de kook geslagen:


Potje ei met zachte dooier, eiwit gemengd met pesto peper en chili en room en een broodje erbij
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_136129114
Ontbijt vandaag:



Gestampte spelt met anijszaad, mascarpone, gebakken peren en cajeta (homemade karamelsaus van geitenmelk, met veel vanille erin :9 )

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 30-01-2014 13:11:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_136130261
En meteen maar door naar de lunch:



Yufkadeeg, gevuld met feta en (eindelijk!) het laatste restje veenbessenjam van afgelopen kerst. Gebakken in boter, in de koekenpan. :9

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 30-01-2014 13:11:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_136134373


Mijn eerste zelfgemaakte soesjes.
pi_136157836
Ziet er allemaal weer lekker uit! *O*

'k Moet ook echt weer eens wat gaan proberen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_136161567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:20 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn eerste zelfgemaakte soesjes.
Zohee, die zijn voor een eerste keer wel héél erg goed gelukt! Prachtig!
Let me see you stripped down to the bone
pi_136166696
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Zohee, die zijn voor een eerste keer wel héél erg goed gelukt! Prachtig!
Tnx :). Was bang dat het niet ging lukken, maar viel allemaal erg mee.
pi_136200176
Ik maakte blondies. Omnomnom.

pi_136201119
Die soesjes en blondies zien er heerlijk uit! Blondierecept meteen even opgeslagen :)
pi_136201422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:04 schreef Redcoon het volgende:

Wauw! Zo die moet ik eens maken, heb je een recept?

Doet me trouwens heel erg denken aan die chocoladetaart scene in de verfilming van Matilda!

[ afbeelding ]
Wij keken er wel wat anders bij hoor :D
Recept

Wij hebben hem extra lang in de oven laten staan, maar van binnen bleef ie toch wat vloeibaar...
pi_136201441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:20 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn eerste zelfgemaakte soesjes.
Soesjes _O_
Voor de eerste keer :o _O_
pi_136240785
Struise pasta in de zondagszon: met boerenkool, cranberries, olijven, feta en knoflookchips:



Gemaakt naar dit recept:
http://iowagirleats.com/2012/10/23/the-best-pasta-dish-ever/

..misschien niet het allerbeste pastagerecht ooit, maar beslist erg lekker! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_136240874
En toe was er een pavlova'tje met kiwi en vanilleroom:



*burp*
Let me see you stripped down to the bone
pi_136240927
Toppie lunch Mini! (als het je lunch is)

Bij pasta (en rijst) mis ik alleen toch gauw een saus, pesto of olie wat alles bindt en waardoor het smeuïg wordt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_136240955
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 11:19 schreef Myraela het volgende:
Ik maakte blondies. Omnomnom.

[ afbeelding ]
Klinkt goed, en een fijn simpel recept. (Al had ik er wat macadamia's doorheen gedaan omdat dat zo lekker is met witte chocolade.. :9 )

En een fraaie foto ook! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_136240994
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Toppie lunch Mini! (als het je lunch is)

Bij pasta (en rijst) mis ik alleen toch gauw een saus, pesto of olie wat alles bindt en waardoor het smeuïg wordt.
Inderdaad lunch, maar ik denk niet dat ik de rest van de dag nog wat hoef :) In het pastagerecht zit trouwens aardig wat olie en ik ben van het recept afgeweken door er aan het einde een flinke kluit boter doorheen te roeren. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_136241225
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Inderdaad lunch, maar ik denk niet dat ik de rest van de dag nog wat hoef :) In het pastagerecht zit trouwens aardig wat olie en ik ben van het recept afgeweken door er aan het einde een flinke kluit boter doorheen te roeren. :7
Ah altijd lekker!
Ik heb toevallig net een pak spaghettini gekocht van De Cecco. Eens kijken of dit echt betere pasta is dan Grand Italia/Honig e.d.
:D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:30 #300
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136289846
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:00 schreef RobinOok het volgende:[quote]
Dankzij Robin (ander) Koreaans kookboel besteld, dus ik ga binnenkort ook eens met die keuken aan de slag. :9

Tijd voor een nieuw topic trouwens! Momentje..
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')