abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133117023
Hmm Mini en Bluezz ik krijg weer trek :9
  zondag 10 november 2013 @ 18:57:28 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133118128

Ciabattabroodje, varkensfilet met chutney van sharon fruit (in de herhaling).
pi_133156624

In plaats van mn pulled pork plan, heb ik gekozen voor een st louis pork steak (maar dan uit d eoven)
pi_133156863
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
pi_133156899
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:03 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar zouden je de foto's een volgende keer misschien iets kleiner kunnen maken? Weet niet of het daardoor komt, maar hij laad echt ongelofelijk lang.
ja, hij is echt gigantisch
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 11 november 2013 @ 19:21:33 #106
306949 dude1986
Always bored...
pi_133157514
quote:
traag internet? of ben je mobiel.
pi_133157590
quote:
My bad. Ik upload altijd direct van mn mobiel
pi_133157616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Hartstikke makkelijk! Het deeg heeft alleen twee keer wat rijstijd nodig, dus je bent er wel even mee zoet (ha! zoet!)..

Ik had een paar recepten voor pull apart bread bekeken, maar het uiteindelijk dezxze aangehouden (staan handige foto's van de bereiding bij):
http://cravingchronicles.com/2012/08/09/peach-cinnamon-brown-butter-pull-apart-bread/

Ik heb alleen wel dungesneden plakjes appel gebruikt in plaats van perzik, want herfst. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Dat ziet er lekker uit zeg! Misschien maak ik die morgen wel.. Vind de appel ook een goed idee!
Vraagje aan jullie! :) Dat brood zag er zo heerlijk uit, dat ik maar 'ns 'n poging ben gaan doen. Liep alleen tegen wat probleempjes aan en daar hebben jullie vast meer ervaring mee! Allereerst het gist, ik heb van die zakjes instant gist en de omrekening leek niet helemaal te kloppen (active dry is toch wat anders?), dus de eerste poging kwam amper omhoog. De 2e keer ging dat al een stuk beter, maar mislukt het als ik teveel gist toe zou voegen? En mijn deeg was echt zo ontzettend plakkerig, heb er erg veel bloem extra bij moeten doen om het een beetje handelbaar te maken. Hadden jullie dat ook? Beide pogingen smaakten wel erg goed, dus wil liever nog verder gaan met dit recept zodat ik een beter gevoel krijg voor bakken met gist en de temp van mijn combi magnetron enzo :) In ieder geval bedankt voor de heerlijke inspiratie! :Y)
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 19:29:54 #109
91830 MaximusTG
pi_133157843
Welke omzetting heb je gebruikt?

Voor het deeg heb ik gebruikt:

375 gram Bio Tarwebloem van AH (+dus 2 tblsp extra bloem)
55 gram suiker
2 tsp instant gist (idd iets minder dan active dry yeast, maar met kleine broden komt het niet zo nauw hoor)
1/2 tsp zout
boter, geschat 4 tablesp.
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Ik heb de melk afgewogen, met het water, en de boter. Dat in zn geheel op laag vuur tot boter begint te smelten. Voor de boter helemaal gesmolten is eraf, en laten afkoelen tot lauw.
Dan de rest mengen in de kom, de 2 eieren erbij. Melk, water en botermengsel erdoor.
Dat omroeren tot 1 massa. Met deeghaken gekneed. Was nog te nat, dus heb er 2 tablespoons bloem bij gedaan. Daarna verder gekneed. Dan merk je op een gegeven moment echt dat het deeg sterker wordt, naar zichzelf toetrekt, en van de rand van de kom los komt. Maar het is nog steeds best plakkerig hoor!
Dan met iets van een spatel alles naar bodem werken, afdekken, rijzen. Dan storten op werkblad met wat bloem eronder, beetje bloem erover. Opbollen. Laten rusten. Dan uitrollen.
pi_133158317
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:29 schreef MaximusTG het volgende:

55 gram suiker
2 tsp instant gist (idd iets minder dan active dry yeast, maar met kleine broden komt het niet zo nauw hoor)
1/2 tsp zout
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Ik heb de melk afgewogen, met het water, en de boter. Dat in zn geheel op laag vuur tot boter begint te smelten. Voor de boter helemaal gesmolten is eraf, en laten afkoelen tot lauw.
Dan de rest mengen in de kom, de 2 eieren erbij. Melk, water en botermengsel erdoor.
Dat omroeren tot 1 massa. Met deeghaken gekneed. Was nog te nat, dus heb er 2 tablespoons bloem bij gedaan. Daarna verder gekneed. Dan merk je op een gegeven moment echt dat het deeg sterker wordt, naar zichzelf toetrekt, en van de rand van de kom los komt. Maar het is nog steeds best plakkerig hoor!
Dan met iets van een spatel alles naar bodem werken, afdekken, rijzen. Dan storten op werkblad met wat bloem eronder, beetje bloem erover. Opbollen. Laten rusten. Dan uitrollen.
Ahh super, dankjewel! Ik heb van die cups, al weet ik niet of ze helemaal kloppen, maar heb wel een fatsoenlijke keukenweegschaal. Dus ik ga 'm van de week zo eens proberen! :) Het deeg kwam idd van de kom af, maar er stond dat je het even kort door moest kneden en ik had dat gedaan voor de 1ste keer rijzen, toen plakte het echt zo enorm en zat alles vervolgens onder (probeer maar 'ns 'n kraan open te draaien met deeghandjes :')).
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 19:49:29 #111
91830 MaximusTG
pi_133158778
Ja, zoiets staat er idd, dat heb ik niet gedaan, imho is dat nl. een beetje onzin, om er een bal van te maken voor het vormen van het deeg (of het nu dit soort deeg is of een normaler brooddeeg). Je laat het toch nog eerst rijzen.
Dus ik haal na het kneden de handmixer met deeghaken uit de kom, en met zo'n siliconen spatel (die zijn ideaal daar voor!) haal ik het restje deeg van de deeghaken en werk de restjes e.d. naar beneden, en gebruik de spatel om er dus een "bal" van te maken onder in de kom.
Dan ná de rijs haal je het er met de spatel uit op een bebloemd werkblad en vorm ik er een bal van. Zie bv deze foto's - is van een ander brood, maar het idee is hetzelfde.

(klikbaar)
Dit is dus het eerste moment dat ik het deeg echt met mn handen hoef aan te raken :P.
pi_133159012
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:49 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, zoiets staat er idd, dat heb ik niet gedaan, imho is dat nl. een beetje onzin, om er een bal van te maken voor het vormen van het deeg (of het nu dit soort deeg is of een normaler brooddeeg). Je laat het toch nog eerst rijzen.
Dus ik haal na het kneden de handmixer met deeghaken uit de kom, en met zo'n siliconen spatel (die zijn ideaal daar voor!) haal ik het restje deeg van de deeghaken en werk de restjes e.d. naar beneden, en gebruik de spatel om er dus een "bal" van te maken onder in de kom.
Dan ná de rijs haal je het er met de spatel uit op een bebloemd werkblad en vorm ik er een bal van. Zie bv deze foto's - is van een ander brood, maar het idee is hetzelfde.

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
(klikbaar)
Dit is dus het eerste moment dat ik het deeg echt met mn handen hoef aan te raken :P.
Helemaal duidelijk, en bedankt voor de foto's :) Zelfde soort aanrechtblad aan 1 kant, het bleef na het rijzen niet echt aan het blad plakken, maar mag dus best wat meer bloem gebruiken om dat ook goed te voorkomen! Vond het erg leuk om zo met dat deeg bezig te zijn en het te zien rijzen, laat van de week nog even weten of het met je aanpassingen beter gaat! *O*
pi_133254482
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:29 schreef MaximusTG het volgende:

55 gram suiker
1/2 tsp zout
80 gram melk
60 gram water
1 tsp vanille extr.
2 L eieren, AH.

Gelukt! Hartstikke bedankt voor je hulp! ^O^
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 15:54:37 #114
91830 MaximusTG
pi_133254518
Zeker in dit topic hoort daar dan wel een foto bij he! Graag gedaan!
pi_133255029
Crappy foonpic, meteen uit de oven :)

Hapje uit het midden komt van prikken of 't gaar was, en dat was ie, kwam meteen wat mee los (hij smaakt goed :Y)). Breken doet ie dus ook goed! Het was even puzzelen met m'n combimagnetron, heb 'm af moeten dekken met folie, en nu op naar het volgende baksel! Van de week maar weer 'ns in het broodbaktopic rondkijken :)
  zondag 17 november 2013 @ 12:46:02 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133344024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:09 schreef Holyme het volgende:
Crappy foonpic, meteen uit de oven :)
[ afbeelding ]
Hapje uit het midden komt van prikken of 't gaar was, en dat was ie, kwam meteen wat mee los (hij smaakt goed :Y)). Breken doet ie dus ook goed! Het was even puzzelen met m'n combimagnetron, heb 'm af moeten dekken met folie, en nu op naar het volgende baksel! Van de week maar weer 'ns in het broodbaktopic rondkijken :)
Leuk! Ik heb net een hartige variant met blauwe kaas en gemarineerde peer gemaakt, het ruikt al erg lekker.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_133347622
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:43 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb net een hartige variant met blauwe kaas en gemarineerde peer gemaakt, het ruikt al erg lekker.
Klinkt goed, binnenkort ook eens een hartige variant proberen! Hopelijk dan wel wat meer Foodgawker-waardige foto's :)
pi_133411717

Chili cheese fries. Had er niet veel vertrouwen in, maar vond het een ontzettend lekkere combinatie.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:58:03 #121
91830 MaximusTG
pi_133413656
Ziet er lekker uit! Ga ik ook proberen!
pi_133417706
Kaas moet wel gesmolten zijn :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_133425842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Kaas moet wel gesmolten zijn :9
Ik heb geen grill in mijn gasoven, dus maar zo gedaan. Door de warmte van de chili smolt het ook wat.
pi_133543638
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_133661033
Simpelste koekjes ever!

Recept hier :)
pi_133709071

Worteltaart met walnoten en roomkaas icing ala Ottolenghi.
pi_133710568
Oehhh, die worteltaart is lekker he? :9 heb hem hier ook al eens gepost
pi_133712921
Oeh worteltaart O+ ziet er super goed uit!
pi_133714849
Het is niet echt een culinair hoogstandje, maar het was wel erg lekker. O+ Spinazie chips

pi_133715566
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Myraela het volgende:
Het is niet echt een culinair hoogstandje, maar het was wel erg lekker. O+ Spinazie chips

[ link | afbeelding ]
Ik vind al die groentechips recepten allemaal verrassend lekker :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133716032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:52 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Worteltaart met walnoten en roomkaas icing ala Ottolenghi.
Die ziet er echt geweldig uit, ik wil een hapje kunnen nemen ;(
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Myraela het volgende:

[ link | afbeelding ]
Dat wil ik ook nog eens proberen! Samen met boerenkoolchips :D
pi_133717258

Krabravioli, tomatensalsa, pompoenpuree, pompoenchips en geroosterde pompoenzaadjes.
pi_133723085
Tnx :). Ja die taart is echt super. Was een beetje hannesen met de tig kommetjes die ik gebruikte, maar verder makkelijk te doen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:39:09 #135
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_133776566
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:21 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Die ziet er echt geweldig uit, ik wil een hapje kunnen nemen ;(

[..]

Dat wil ik ook nog eens proberen! Samen met boerenkoolchips :D
Ja ik zou ook graag een keer groente chips willen maken! Waar kan je ongesneden boerenkool kopen? Dat is zo verrekt moeilijk te vinden ...
pi_133776662
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:39 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ja ik zou ook graag een keer groente chips willen maken! Waar kan je ongesneden boerenkool kopen? Dat is zo verrekt moeilijk te vinden ...
Op de markt? Of bij een groenteboer? Ik zag laatst iemand die gewoon gesneden boerenkool uit een zak had genomen trouwens :)
pi_134229220

Ook weer eens wat gemaakt! "Orange Rocky Road Clusters". Erg makkelijk, erg lekker. Voor vanavond na baantraining met hardloopclub :9
Ja doei.
pi_134255722
Ik had net koekjes met chaithee-smaak:

Recept en info in het kerstdinertopic ~:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_134351422
quote:
_O_ Ik wil het, NUUUU

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:51 schreef minilot het volgende:
Ik had net koekjes met chaithee-smaak:

[ afbeelding ]

Recept en info in het kerstdinertopic ~:)
Zien er heerlijk en mooi uit!
pi_134395910
Koud buiten en koud in huis, dus zin in iets warms als ontbijt net:

Restjes uit de keuken: aardappelen, uien, groene kool en spekkies. :9

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zien er heerlijk en mooi uit!
Naja, zoals je kon lezen in het gelinkte topic waren ze niet erg geniaal om te eten. :')
pi_134395956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:11 schreef minilot het volgende:
Koud buiten en koud in huis, dus zin in iets warms als ontbijt net:

[ afbeelding ]

Restjes uit de keuken: aardappelen, uien, groene kool en spekkies. :9

[..]

Naja, zoals je kon lezen in het gelinkte topic waren ze niet erg geniaal om te eten. :')
Oh daar ben ik nog niet geweest, even kijken _O-
pi_134396037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:00 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Krabravioli, tomatensalsa, pompoenpuree, pompoenchips en geroosterde pompoenzaadjes.
Hela, ik had hier helemaal overheen gekeken. Beetje restaurantje aan het spelen, als ik die bordopmaak zo zie? :+
Heb je toevallig een recept beschikbaar voor die krabravioli? Lijkt me lekker! :9
pi_134397695
Okay, het zal er nooit echt smakelijk uit gaan zien. Maar het is wel onwijs lekker. Super dikke erwtensoep. O+

pi_134414295

Boekoeloekoe burger :D Was beter dan verwacht, veel beter dan vega burgers (kant en klaar) die ik ooit heb geprobeerd. Maar ik prefereer toch vleesch :Y)
pi_134453071
Lekker Bananen Chocoladebrood gebakken :9

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_134453225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:05 schreef DarkElf het volgende:
Lekker Bananen Chocoladebrood gebakken :9

[ afbeelding ]
:~
pi_134480898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, ik had hier helemaal overheen gekeken. Beetje restaurantje aan het spelen, als ik die bordopmaak zo zie? :+
Heb je toevallig een recept beschikbaar voor die krabravioli? Lijkt me lekker! :9
Ik kook om eerlijk te zijn niet zo heel veel met recepten. Vulling was ricotta met krabvlees, flink wat peper, gedroogd pepertje, citroenrasp en een heel klein beetje sap (niet teveel anders wordt de ravioli zompig.) Dus het is vooral de krab laten 'shinen'. Dus krabverhouding vs ricotta mag best royaal zijn.
pi_134600426
Hier al een tijdje niet meer gepost.

Cig Kofte

Gozleme

Lahmacun

pi_134600903
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef Bortecinem het volgende:

Lahmacun

[ afbeelding ]
hmm deze ga ik binnenkort eens proberen :9
pi_134601039
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef Bortecinem het volgende:

Lahmacun

[ afbeelding ]
Die zien er supergoed uit. O+
pi_134602621
Dank je wel!

@Deeltjesversneller, succes en post het resultaat hier!
pi_134602978
Borte ik ga zo je gozleme proberen :)
pi_134603472
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:10 schreef Stimorol- het volgende:
Borte ik ga zo je gozleme proberen :)
Good luck. :Y
pi_134610180
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Good luck. :Y
Done! Heb ze alleen niet zo dun en knapperig als ik wil ;(
pi_134610274
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Done! Heb ze alleen niet zo dun en knapperig als ik wil ;(
Heb je een foto? Dunner maken zou geen probleem moeten zijn mits je niet te veel vulling gebruikt. En heb je boter gebruikt? Dat helpt vaak ook bij de knapperigheid.
pi_134610518
quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb je een foto? Dunner maken zou geen probleem moeten zijn mits je niet te veel vulling gebruikt. En heb je boter gebruikt? Dat helpt vaak ook bij de knapperigheid.
Heb de eerste voor de helft gevuld en toen op elkaar geplakt. Die is erg dik... rest zoals jij deed en die zijn iets knapperiger. Heb er boter bijgedaan maar wilde ze nog dunner. Heb wel aci biber uit Adana erop gedaan. Foto ga ik zo uploaden
pi_134610781
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Heb de eerste voor de helft gevuld en toen op elkaar geplakt. Die is erg dik... rest zoals jij deed en die zijn iets knapperiger. Heb er boter bijgedaan maar wilde ze nog dunner. Heb wel aci biber uit Adana erop gedaan. Foto ga ik zo uploaden
Jammie ben benieuwd.
pi_134611183

[ Bericht 6% gewijzigd door Mirjam op 23-12-2013 16:46:43 ]
pi_134611211
Lukt niet geloof ik. Ben mobiel :(
pi_134611821
Doe later maar anders. :D
pi_134611907
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:46 schreef Bortecinem het volgende:
Doe later maar anders. :D
Mod heeft gefixt :D
pi_134612164
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mod heeft gefixt :D
Hmm lekker. Ze zijn inderdaad wel dikker en het lijkt alsof je minder laagjes hebt. Misschien de volgende keer dunnere plakjes boter gebruiken (boter even in de friezer gooien) en een paar keer meer vouwen?
pi_134612309
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hmm lekker. Ze zijn inderdaad wel dikker en het lijkt alsof je minder laagjes hebt. Misschien de volgende keer dunnere plakjes boter gebruiken (boter even in de friezer gooien) en een paar keer meer vouwen?
Ga ze volgende x maar zo proberen. Wilde weten of dit lastig was maar het valt echt mee. Ik heb er 1 gegeten, rest mag een ander doen want ze zijn kcl rijk! Iig bedankt.
pi_134612471
Joh dit is juist super makkelijk! :D Maar idd heeeeel calorierijk. Als ik ze eet dan moet ik er gelijk 3-4 van op. :@ Maak ze zelf daarom ook maar zelden.
pi_134822573
Iemand met kerst nog wat op de foto gezet? *)

Hier een étagčre van mijn schoonouders vol met door mij gemaakt zoet spul, in drie foto's. :+

Van boven naar beneden:
- Chocoladetruffels, gemaakt van Green & Blacks 70% en zelfgetrokken bisschopswijn
- Pepermuntmeringues met platgestampte candy canes erop en erdoor
- Ginger crunch
..en her en der spiced & sugared cranberries

~:)
pi_134823321
Dat ziet er yummie uit, Mini :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_134823764
Heel mooie foto's!
pi_134825981
Niet zo mooi gelukt, de foto :(
Lam uit de oven, we hadden er aardappels uit de oven bij en shalotjes in rode wijn.
Volgens mij was het dit recept: http://www.westingourmet.(...)th-crushed-potatoes/

maandag 30 december 2013 @ 18:57:37 #170
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134887123
Ziet er anders briljant lekker uit, Nezhi. Goed bruin gecarameliseerd van buiten en heerlijk rose van binnen. Krijg er erruge trek van!

Wij aten met kerst oa dit:

Indiase Bloemkool

Verder weinig foto's gemaakt, dit was toevallig 's middags al klaar. Vandaar dat ik tijd had het te fotograferen. Lekker bij een Indiase maaltijd, maar volgens mij ook bij een gewone Hollandse maaltijd. :-)
pi_134895588
:@
pi_134914936

Citroensoufflé

Mijn eerste keer soufflé is gewoon gelukt. O+ Super simpel eigenlijk.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:46:15 #173
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134915807
Hm, niet om flauw te doen, maar toch zien ze er een beetje overcooked uit, het lijken bijna cakejes.
Maar van binnen waren ze wel gooey en smeuig?
pi_134916156
Ik heb ze nooit ergens anders op, dus zou prima kunnen dat ze dan te ver zijn. Van binnen was het gewoon smeuig ja. Een soort luchtige pudding van binnen.
pi_134916417

Ik vond het binnen er niet smakelijk uitzien, dus ik heb er maar één slechte foto van. :') Maar zacht was het in ieder geval. Hoort het nog zachter?
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:45:25 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134918133
Ja, zacht en smeuďg en smeltend op je tong.
En zo zien ze er nu ook uit! ^O^
Die achterste 2 hebben ook niet die bruining aan de rand, zie ik nu.
Lijken me inderdaad supergelukt! *O*

(en nou heb ik zin in souffle.....)
pi_135022483

Poging om loempia's uit een kraam na te maken geslaagd :). Smaken iets frisser.
pi_135023122
Ik heb telkens een deja vu gevoel, wat ik niet helemaal kon plaatsen. Maar ik heb het natuurlijk gewoon op je blog voorbij zien komen.

Ze zien er in ieder geval heerlijk uit.
pi_135058119

Het is geen culinair hoogstandje, maar ik vind het zelf wel enorm lekker. :@ Kippenragout.
pi_135058445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:58 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

O+ Zien er geweldig uit!
pi_135058868
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:31 schreef Myraela het volgende:
[ link | afbeelding ]

Het is geen culinair hoogstandje, maar ik vind het zelf wel enorm lekker. :@ Kippenragout.
Zal ongetwijfeld heerlijk smaken, maar euh, tis niet echt fotogeniek :%
pi_135059063
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:21 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld heerlijk smaken, maar euh, tis niet echt fotogeniek :%
Vergeleken met de google afbeeldingen van ragout, vind ik dit nog een erg fotogenieke ragout.
pi_135059808
Vind ik ook hoor Myraela, mooi draadjesvlees. Dit is nou eenmaal ragout :)
pi_135060558
Kipenragout, blijft heerlijk en ontzettend eenvoudig te maken?

Ik vond deze van mij toch vrij fotogeniek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  roze zaterdag 4 januari 2014 @ 12:46:33 #185
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_135060776
Al die foto's hier :9~
Your beauty never ever scared me.
pi_135062016
Ragout! Daar eet ik zo een halve kilo van op. O+ :@

Het was ook één van de eerste dingen die ik probeerde zelf te maken toen ik voor mezelf begon koken, rond mijn achttiende, maar dat lukte heel lang voor geen meter. Altijd klontjes in de roux. :')
Maar dan toch opeten. :7

quote:
[ afbeelding ]

Goede foto's! En bedankt voor de inspiratie: puur en alleen door deze post van jou eet ik vanavond homemade loempia's met eend en enoki. ;)
pi_135069850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:32 schreef minilot het volgende:
Ragout! Daar eet ik zo een halve kilo van op. O+ :@

Het was ook één van de eerste dingen die ik probeerde zelf te maken toen ik voor mezelf begon koken, rond mijn achttiende, maar dat lukte heel lang voor geen meter. Altijd klontjes in de roux. :')
Maar dan toch opeten. :7

[..]

Goede foto's! En bedankt voor de inspiratie: puur en alleen door deze post van jou eet ik vanavond homemade loempia's met eend en enoki. ;)
Lekker! Iemand die ik volg op Twitter maakte een tijd terug pulled pork loempia's. Lijkt me ook lekker.
pi_135073812
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:55 schreef n0a het volgende:

[..]

Lekker! Iemand die ik volg op Twitter maakte een tijd terug pulled pork loempia's. Lijkt me ook lekker.
Die zijn idd erg lekker!
pi_135085493
quote:
[ afbeelding ]

ooooo.... die zien er nét zo lekker uit als de lekkerste die ik ken - van een Vietnamese dame die een kraam heeft op de Lindengrachtmarkt in Amsterdam op zaterdag. Toch maar eens zelf proberen te maken nu. M'n partner gaat volgende week alvast de glasnoedels halen :Y)
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:30:11 #190
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135101650
Homemade Hamburger:

Hamburger

Op een eigengemaakt broodje!

Homemade Hamburger Buns

(die waren zomaar gelukt, ondanks dat de instant gist 5 jaar over de datum was :D )
pi_135101755
Heerlijk Robin! Ik blijf gek op hamburgers.
pi_135107157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:45 schreef Aiko_ het volgende:

[..]

ooooo.... die zien er nét zo lekker uit als de lekkerste die ik ken - van een Vietnamese dame die een kraam heeft op de Lindengrachtmarkt in Amsterdam op zaterdag. Toch maar eens zelf proberen te maken nu. M'n partner gaat volgende week alvast de glasnoedels halen :Y)
De glasnoedels die ik nu had komen bij de AH vandaan, dus misschien wel makkelijk te vinden.

Robin, zijn die naar recept van Levine? Heb laatst ook hamburgerbroodjes gemaakt. Echt blij met die mixer van de Aldi.
pi_135108074
Dit topic ontdek ik nu voor het eerst :o
De opmaak is om te janken, maar geeft wel een goed beeld van mijn baksels.

Zelfgemaakte beef jerky

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:15:23 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135108233
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef n0a het volgende:

[..]

Robin, zijn die naar recept van Levine? Heb laatst ook hamburgerbroodjes gemaakt. Echt blij met die mixer van de Aldi.
Nee, heel stom, van een engels blog. (maar komt wel op 't zelfde neer)
Was nog niet helemaal wakker vanochtend. :)

Moest inderdaad mijn nepka uitproberen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 05-01-2014 17:20:25 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 17:15:57 #195
306949 dude1986
Always bored...
pi_135108264
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Homemade Hamburger:

[ link | afbeelding ]
Hamburger

Op een eigengemaakt broodje!

[ link |
ow wow :9 :9
pi_135108493

Brownietaart.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_135108557

Heel sjiek op een bordje van papier.

Een stukje tiramisu.
pi_135129622

Chocoladetulband met witte chocoladesaus
pi_135129925
Allemaal vandaag gebakken? :o
  maandag 6 januari 2014 @ 17:03:11 #200
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_135151466
Het was weer eens tijd voor hamburgers! :)

Gehakt gedraaid van runderriblap

Broodjes gebakken

Klaar voor de start...

Eindresultaat
(saus helaas te dun, achja dat mocht niet deren!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')