Lijkt me beter ook.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Een edit, wil er niet over doorzeiken.
Ow. Tja, dan maar over de PVV. Na Hero, Louis?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Een edit, wil er niet over doorzeiken.
van Gaal?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ow. Tja, dan maar over de PVV. Na Hero, Louis?
De Volkskrant ziet de bui ook al hangen: Wacht PVV'er Louis Bontes hetzelfde lot als Hero Brinkman?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ow. Tja, dan maar over de PVV. Na Hero, Louis?
Dat ziet elke mongool.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:30 schreef remlof het volgende:
[..]
De Volkskrant ziet de bui ook al hangen: Wacht PVV'er Louis Bontes hetzelfde lot als Hero Brinkman?
Down met Geertje.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mongolen stemmen toch juist PVV?
Grote kans dat Louis deze week nog de fractie uitvliegt. Hero kon zich nog beroepen op voorkeurstemmen maar die heeft de heer Bontes nauwelijks.quote:
Stoerder dan als activist met 3 behaarde feministen en 2 gasten met dreadlocks in een Russische gevangenis zitten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:45 schreef Tem het volgende:
Dit heeft toch wel iets stoers op de één of andere manier.
[ afbeelding ]
Beetje in de categorie Deadliest catch.
quote:Vals filmproject lokte piratenkoning naar ons land
Piratenkoning Mohamed Abdi Hassan en diens kompaan Mohamed M.A. werden zaterdag op de luchthaven Brussels Airport opgepakt dankzij een undercoveroperatie van de Belgische federale politie. De Brusselse federale gerechtelijke politie (FGP) en de CGSU, de speciale eenheden van de federale politie, konden het tweetal naar België lokken met een vals filmproject over het piratenleven. Dat meldde federaal procureur Johan Delmulle tijdens een persconferentie.
Bron: De Morgen
Godse werk voor mietjes.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:45 schreef Tem het volgende:
Dit heeft toch wel iets stoers op de één of andere manier.
[ afbeelding ]
Beetje in de categorie Deadliest catch.
Kans is erg groot.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Grote kans dat Louis deze week nog de fractie uitvliegt. Hero kon zich nog beroepen op voorkeurstemmen maar die heeft de heer Bontes nauwelijks.
Op de een of andere manier registreren ze ook niet meer dat ik mobiel internet gebruik. Volgens de teller in hun app zit ik op 0 mb deze maand, dat klopt zeker niet. En ook vorige maand zou ik onder de 100 zijn gebleven, ook dat geloof ik niet helemaalquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:23 schreef Tem het volgende:
Mongolen bij KPN kunnen niet omgaan met Chrome of Safari
Ik moet mijn verhuizing doorgeven maar die site is echt zo crappy als wat. Nu zeggen ze ongeldige postcodequote:Op maandag 21 oktober 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier registreren ze ook niet meer dat ik mobiel internet gebruik. Volgens de teller in hun app zit ik op 0 mb deze maand, dat klopt zeker niet. En ook vorige maand zou ik onder de 100 zijn gebleven, ook dat geloof ik niet helemaal
quote:Bij GeenStijl is dat percentage 28 procent. Omdat GeenStijl bijna een derde van de berichten baseert op een verhaal in een krant, noemen de onderzoekers de website wel "duider van dode bomen”. Die afhankelijkheid is opvallend, omdat de site graag afgeeft op papieren media: "de dode bomenbrigade”. Hun grootste leveranciers zijn De Telegraaf (“Televaag” genoemd, of “TelePaniek”) en de Volkskrant (ook wel “de Azijnbode”).
GeenStijl produceert zelf zelden nieuws waarvan anderen melding maken. Gemiddeld twee artikelen per maand, verdeeld over zes kranten. Ofwel: 0,33 artikelen per maand per krant. Dat is aanzienlijk lager dan alle kranten. NRC Handelsblad levert het vaakst nieuws waar anderen naar verwijzen: 493 keer. Eigen nieuws van De Volkskrant haalt 434 keer een andere krant met naamsvermelding. Voor De Telegraaf is dat 427 keer.
Bron
Nou ja, zeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:23 schreef Tem het volgende:
Mongolen bij KPN kunnen niet omgaan met Chrome of Safari
Die site is wel een drama inderdaadquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik moet mijn verhuizing doorgeven maar die site is echt zo crappy als wat. Nu zeggen ze ongeldige postcodeen het moet via IE of Firefox...
Inb4 gruwelijke diarree.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb een broodje kebab voor in de magnetron gehaald als lunch. Ben benieuwd.
Ja maar dan gaat Koos er met z'n klauwen aanzitten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, de meeste bacteriën sterven wel met opwarmen in de magnetron
Lekker aan de brown rain Koos?quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, dat broodje kebab is geen aanrader.
Kap dan ook met die junk-food.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, dat broodje kebab is geen aanrader.
Ik zie de Harderwijker Herald er niet tussen staan.quote:
De superieure dienstverlening van Netflix noopt hen daar overduidelijk toe.quote:
Plaagkopquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De superieure dienstverlening van Netflix noopt hen daar overduidelijk toe.
NETFLIX.
Een krantquote:De Groene Amsterdammer is een krant specifiek gericht op Amsterdam en voor de lokale bevolking hier dus niet zo interessant. Daarnaast werd deze krant erg weinig gelezen. Wij kunnen ook uw gift niet accepteren.
Je abo schenkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:53 schreef robin007bond het volgende:
Een ongelofelijke onwetendheid bij de lokale bibliotheek hier.
Ze zijn gestopt met het aanbieden van De Groene Amsterdammer. Aangezien ik het in het publieke belang vind dat De Groene Amsterdammer door iedereen gelezen wordt, wilde ik mijn abonnement schenken.
Wat krijg ik te horen:
[..]
Een krant
Specifiek gericht op Amsterdammers
Ongelofelijk.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat Silk Road ermee gestopt is, dat is pas zonde.
Ja, het is wellicht wat overdreven, maar het gaat mij om het principe. Als ze nooit goede tijdschriften te zien krijgen, zullen ze die ook nooit openslaan. De bibliotheek geeft mensen een kans om ze uit hun situatie te laten klimmen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:16 schreef GSbrder het volgende:
In het publiek belang vinden dat een dagblad gelezen moet worden is ook nogal overdreven, niet?
Laat mensen lekker de Donald Duck doorpluizen.
Dat is natuurlijk onzin. Het lezen van regionale dagbladen is wel degelijk in ieders belang.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:16 schreef GSbrder het volgende:
In het publiek belang vinden dat een dagblad gelezen moet worden is ook nogal overdreven, niet?
Laat mensen lekker de Donald Duck doorpluizen.
Maar daar hebben velen geen trek in en de paar die daadwerkelijk de bibliotheek gebruiken om zichzelf op te trekken uit hun kansloze bestaan zullen genoeg lectuur vinden die de moeite van het lezen waard is. De Groene Amsterdammer is een prima blaadje, maar ook geen verheffingsalmanak.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, het is wellicht wat overdreven, maar het gaat mij om het principe. Als ze nooit goede tijdschriften te zien krijgen, zullen ze die ook nooit openslaan. De bibliotheek geeft mensen een kans om ze uit hun situatie te laten klimmen.
Weekbladen daarentegenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Het lezen van regionale dagbladen is wel degelijk in ieders belang.
Die komen en gaan.quote:
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar daar hebben velen geen trek in en de paar die daadwerkelijk de bibliotheek gebruiken om zichzelf op te trekken uit hun kansloze bestaan zullen genoeg lectuur vinden die de moeite van het lezen waard is. De Groene Amsterdammer is een prima blaadje, maar ook geen verheffingsalmanak.
Die moet gewoon klappen krijgen, vraag maar aan Reya.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.
Er bestaat tegenwoordig zoiets als internet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.
Of de minimumloner die geen Groene Amsterdammer kan betalen.
Ja, maar daar zijn ook niet alle artikelen gratis te vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er bestaat tegenwoordig zoiets als internet.
Prima toch? Krijgt die knaap een voorproefje en als het hem bevalt dan kan hij een krantenwijkje nemen en sparen voor een abo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar daar zijn ook niet alle artikelen gratis te vinden.
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.
Dat verheft ze gratis en voor niets en ik beschouw de bezoekjes van intelligentsia in deze reeks dan ook als uitermate waardevol vrijwilligerswerk.
Bij mij werkt 't gewoon?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:38 schreef remlof het volgende:
Facebook kampt met wereldwijde storing
Like [ afbeelding ]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef robin007bond het volgende:
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.
Dat verheft ze gratis en voor niets en ik beschouw de bezoekjes van intelligentsia in deze reeks dan ook als uitermate waardevol vrijwilligerswerk.
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.
Mijn gevoel zegt dat er vroeger wat meer dingen besproken werden en er wat minder inhoudsloos geblaat (waar ik overigens net zo goed aan meedoe hoor) was. Is dit puur mijn onderbuik of een juiste constatering? Het kan ook zijn dat ik vroeger iets al sneller als informatief zag dan nu natuurlijk.
Je hebt gelijk, ik kan ook niet liken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik krijg
[ afbeelding ]
Als ik iets wil liken.
Ik hoop dat het nog een tijdje duurt dan is het bedrijf kapot [ afbeelding ]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef De_Coulance het volgende:
Robin, kom voor je HBO gewoon naar de beschaafde Randstad.
Hmm, dat valt denk ik wel mee.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.
Waarom zou je doen wat je stagebedrijf wil dat je doetquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.
quote:Binnenland
Een reis naar het binnenland van Suriname? Een weekje Center Parcs, sneeuw in Duitsland of Zuid-Afrika? Het gebeurt en mag op kosten van het persoonsgebondenbudget, ofwel het pgb, voor mensen met een verstandelijke beperking, een handicap of een psychiatrische stoornis.
Dat blijkt uit een inventarisatie van NRC Handelsblad. Zo is het bedrijfje Be-Active uit Almere al 17 keer naar Suriname gereisd met kinderen die adhd of autisme hebben. Het bedrijf betaalt de tickets, de zorg en het verblijf uit het pgb. In november vertrekt weer zo’n reis naar Suriname. Ook nu, tijdens de herfstvakantie, gaan kinderen voor vakantieopvang naar Centerparcs of de Ardennen, grotendeels betaald uit het pgb.
128.000 mensen met pgb
Pgbs worden betaald uit de volksverzekering AWBZ. Er gaat jaarlijks ruim 2 miljard euro in om. 128.000 mensen hebben een pgb. Ze stellen de cliënt in staat om zelf te kiezen welke zorg hij inkoopt.
Een pgb-houder mag 13 weken per jaar in het buitenland gebruikmaken van zelf gekozen zorg en begeleiding. Controle op de besteding is er amper. Elke houder moet wel aan het einde van het jaar twee formulieren invullen waarop hij meldt aan wie hij het pgb heeft besteed. Maar nota’s hoeft hij niet te leveren.
Baanzekerheid. Geld verdienen en studeren tegelijk lijkt me ook weer niet zo slecht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou je doen wat je stagebedrijf wil dat je doet?
Robin ging werken en merkte toen dat de praktijk een tikkeltje weerbarstiger is dan dat gelul op papier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.
Deze SC is rechts?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het studeren gaat een stuk trager als je 40 uur per week werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Baanzekerheid. Geld verdienen en studeren tegelijk lijkt me ook weer niet zo slecht.
Rechtser dan robin.quote:
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.
Mijn gevoel zegt dat er vroeger wat meer dingen besproken werden en er wat minder inhoudsloos geblaat (waar ik overigens net zo goed aan meedoe hoor) was. Is dit puur mijn onderbuik of een juiste constatering? Het kan ook zijn dat ik vroeger iets al sneller als informatief zag dan nu natuurlijk.
Oh vandaar. Probeer al een half uur tevergeefs een artikel op onze FB-pagina te zetten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:38 schreef remlof het volgende:
Facebook kampt met wereldwijde storing
Like [ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat het PGB daar helemaal niet voor bedoeld is.
Tsja, nu je ineens losgeslagen projectielen door de SC hebt vliegenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.
Heel goed, richt je op het individu en niet de groep waar die individu toe behoort.quote:
twitter:wetmogwai twitterde op maandag 21-10-2013 om 15:44:20Did #Facebook die? Yay! Facebook's dead! reageer retweet
Ik kan alweer liken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:53 schreef remlof het volgende:
twitter:wetmogwai twitterde op maandag 21-10-2013 om 15:44:20Did #Facebook die? Yay! Facebook's dead! reageer retweet
Om mij heen ken ik mensen die met hun MBO 'even gaan werken' daarna geld proeven en niet meer gaan studeren. Achteraf na ontslag enorme spijt enzo, dus het gaat niet om je stagebedrijf maar om jou.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.
Dat ja. Ik zie zelfs WO-Bachelors blijven 'hangen'quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Om mij heen ken ik mensen die met hun MBO 'even gaan werken' daarna geld proeven en niet meer gaan studeren. Achteraf na ontslag enorme spijt enzo, dus het gaat niet om je stagebedrijf maar om jou.
En de realisatie dat het gros van de economie van de Oostenrijkse School berust op pseudowetenschap en vooral ideologische onderbouwingen kent.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Robin ging werken en merkte toen dat de praktijk een tikkeltje weerbarstiger is dan dat gelul op papier.
Was jij maar zo genuanceerd met je opmerkingen over Israel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel goed, richt je op het individu en niet de groep waar die individu toe behoort.
Herkenbaar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Om mij heen ken ik mensen die met hun MBO 'even gaan werken' daarna geld proeven en niet meer gaan studeren. Achteraf na ontslag enorme spijt enzo, dus het gaat niet om je stagebedrijf maar om jou.
Jij snapt de emanciperende werking van de bieb.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een malloot ben je dan.quote:
Wat is er mis met een eindje fietsen naar de biebquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:57 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jij snapt de emanciperende werking van de bieb.
In Rotterdam hebben ze bijna alle kleine gesloten de afgelopen jaren en de overgebleven zes 'groter gemaakt'. Helaas.
Of ik kon een voet tussen de deur krijgen in media-land of ik kon doorstuderen waarna ik maar moest afwachten of ik ergens binnen zou kunnen komen. M'n huidige werkgever was me dan allang vergeten.quote:
Hmm..quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het studeren gaat een stuk trager als je 40 uur per week werkt.
Daarnaast, hoelang duurt een volledige studie in deeltijd wel niet?
Daar ben ik ook erg bang voor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Spijt is een groot woord, maar had beter besteed kunnen worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:58 schreef von_Preussen het volgende:
Heeft niemand spijt van al die uren die hij verprutst heeft in deze SC?
Geen dank, ik doe het met plezier.quote:
Ik dacht dat jij je Master of Journalism had afgerondquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of ik kon een voet tussen de deur krijgen in media-land of ik kon doorstuderen waarna ik maar moest afwachten of ik ergens binnen zou kunnen komen. M'n huidige werkgever was me dan allang vergeten.
Hoe dan ook, ik heb de keuze gemaakt.
Israël is een kunstmatig instituut.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Was jij maar zo genuanceerd met je opmerkingen over Israel.
Eens.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:00 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Spijt is een groot woord, maar had beter besteed kunnen worden waarschijnlijk.
Tsja, ik vind het al lastig om een deeltijdstage te combineren met m'n masters.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm..
rognaEROGREJONRHJOTRNHBSROPEMHGOEAMG
Geen idee hoe lang het duurt. Het ligt er ook aan hoe lang je het zelf maakt hé. Informatica pak ik erg snel op. Het gros van de tijd zit in het opstellen van documenten.
Het is ook een laagdrempelige activiteit. Je opent je browser, gaat hiernaartoe en hoppa. Het is ons equivalent van slechte reality shows op de late avond.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:00 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Spijt is een groot woord, maar had beter besteed kunnen worden waarschijnlijk.
Indertijd voelde ik me geintemideerd door alle dikke opleidingen die voorbij kwamenquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij je Master of Journalism had afgerond.
Ik vind het anders best goede reality-tv hier. Vrij frequent wat popcorn-momentjesquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is ook laagdrempelige activiteit. Je opent je browser, gaat hiernaartoe en hoppa. Het is ons equivalent van slechte reality shows op de late avond.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Indertijd voelde ik me geintemideerd door alle dikke opleidingen die voorbij kwamen
Je bent 16/17, blijf alsjeblieft verder leren en hecht niet teveel waarde aan de uitlatingen van je stagebedrijf. Zij hebben andere belangen dan jij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:00 schreef robin007bond het volgende:
Daar ben ik ook erg bang voor.
Jullie hebben een punt.
Maar jij doet ook meerdere masters hé.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het al lastig om een deeltijdstage te combineren met m'n masters.
De baas wordt er ook niet echt vrolijk van als hij niet op je kan bouwen in drukke tijden omdat jij dan net je projecten/tentamens moet inleveren.
Zo slecht vind ik het hier niet. Ik moet regelmatig lachen om wat hier wordt gepost, en dat doet me goedquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is ook een laagdrempelige activiteit. Je opent je browser, gaat hiernaartoe en hoppa. Het is ons equivalent van slechte reality shows op de late avond.
Soms zijn we het eens.quote:
Niet dat het telt, maar was het wel van plan. Toen krijg ik een baan aangeboden nog voordat ik m'n HBO had afgerond en de loonschalen zagen er veelbelovend uit. Dus heb ik gehapt.quote:
Als je nu inderdaad stopt met studeren, begin je nooit meer opnieuw en ondanks een "hbo-denkniveau" kom je dan nooit meer aan een hbo-functie, want je hebt je papiertjes niet, dit i.t.t. de honderden sollicitanten die er wel mee kunnen wapperen. Werkgevers hebben er erg veel profijt van om medewerkers niet te hoog te scholen, dan is de kans op uitstroom een stuk lagerquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je bent 16/17, blijf alsjeblieft verder leren en hecht niet teveel waarde aan de uitlatingen van je stagebedrijf. Zij hebben andere belangen dan jij.
Ja, maar dat is qua tijdsdruk minder intensief dan een propedeutisch jaar van het hbo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar jij doet ook meerdere masters hé.
Ach, we zien wel waar het schip strand.
Inmiddels 18.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je bent 16/17, blijf alsjeblieft verder leren en hecht niet teveel waarde aan de uitlatingen van je stagebedrijf. Zij hebben andere belangen dan jij.
En bieden ze je nu nog een master aan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat het telt, maar was het wel van plan. Toen krijg ik een baan aangeboden nog voordat ik m'n HBO had afgerond en de loonschalen zagen er veelbelovend uit. Dus heb ik gehapt.
Ach, 15+ jaar praktijkervaring telt een stuk zwaarder dan een hbo-papiertje. Heb trouwens nooit een baan gehad waar geen "hbo-denkniveau" werd gevraagd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je nu inderdaad stopt met studeren, begin je nooit meer opnieuw en ondanks een "hbo-denkniveau" kom je dan nooit meer aan een hbo-functie, want je hebt je papiertjes niet, dit i.t.t. de honderden sollicitanten die er wel mee kunnen wapperen. Werkgevers hebben er erg veel profijt van om medewerkers niet te hoog te scholen, dan is de kans op uitstroom een stuk lager.
Ach, beter dan dat je 27 bent en met je handen in het haar spijt hebt dat je naar je begeleider hebt geluisterd die stiekem een klootzak bleek/is weggegaan/is overleden/etc. Wat dit soort dingen betreft moet je gewoon verstandig zijn en niet alles aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Je hebt gelijk. Het is wel erg lastig, want ik ben al reeds een keer afgewezen na het zeggen verder te willen gaan studeren. Op het sollicitatiegesprek heb ik gezegd: "Het liefst wil ik hbo doen, maar daar valt invulling aan te geven en alle opties staan open.". Het voelt dus een beetje alsof ik dan heb gelogen.
De wereld is te hard. Allemaal botsende belangen waar je dan als jonge gast tussen zit.
Eens.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat durven toegeven is al een grote stap, sowieso voor dw mensheid.
Wel ter sprake gekomen tijdens gesprekken met de leiding, maar vanwege de roerige tijden is daar nog niks van terechtgekomen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En bieden ze je nu nog een master aan?
Zo'n particulier schooltje/cursus-reeksje vind ik wel een van de mooie perks bij de particuliere sector.
Hm, dat zou best kunnen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.
En? Heb je er ook spijt van?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel ter sprake gekomen tijdens gesprekken met de leiding, maar vanwege de roerige tijden is daar nog niks van terechtgekomen.
Volledig open kaart spelen is ook niet nodig, je moet bij zo'n gesprek enkel duidelijk krijgen wat je aan elkaar hebt. Als zij jouw zeer redelijke wensen dan volledig negeren weet je genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Je hebt gelijk. Het is wel erg lastig, want ik ben al reeds een keer afgewezen na het zeggen verder te willen gaan studeren. Op het sollicitatiegesprek heb ik gezegd: "Het liefst wil ik hbo doen, maar daar valt invulling aan te geven en alle opties staan open.". Het voelt dus een beetje alsof ik dan heb gelogen.
De wereld is te hard. Allemaal botsende belangen waar je dan als jonge gast tussen zit.
En nu bent u binnen vijf jaar werkloos.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of ik kon een voet tussen de deur krijgen in media-land of ik kon doorstuderen waarna ik maar moest afwachten of ik ergens binnen zou kunnen komen. M'n huidige werkgever was me dan allang vergeten.
Hoe dan ook, ik heb de keuze gemaakt.
Koos heeft volgens mij hbo gedaan en werd door de werkgever al binnengehaald waardoor hij niet verder is gaan studeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef De_Coulance het volgende:
Koos heeft al HBO Robin heeft nu MBO en twijfelft over HBO toch?
Ik snap niet waarom je al bij voorbaat rekening gaat houden met de belangen van je potentiele werkgever. Heel nobel allemaal, maar jullie hebben een diametraal belang. Kan je wel je eigen glazen ingooien, soms moet je het lot een handje helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Dat is te wijten aan zijn onwil om doorgeefluik voor het grootkapitaal te spelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
En nu bent u binnen vijf jaar werkloos.
Ja en nee.quote:
Je kan het zo'n werkgever ook niet kwalijk nemen. Hij wil natuurlijk het maximale uit zijn werknemers halen, maar dat is niet hetzelfde als maximaal opleiden. Het heeft voor een bedrijf ook geen zin om vijf tot zes jaar lang iemand op 50% van zijn kunnen te hebben werken, 100% salaris te betalen en hem dan te zien vertrekken naar een andere tent omdat hij daar wat meer op zijn niveau kan werken en beter kan verdienen. Je baas heeft volledig gemotiveerde MBO'ers nodig, geen heimelijke hbo-wensen uitspreken dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Wel. Dan heb je tenminste tijd voor een afstudeerstage.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef von_Preussen het volgende:
Bah, wel of geen voltijd master, lastige keuze.
Hij begint nu ook al moeilijk te doen bij pro-EU-artikelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is te wijten aan zijn onwil om doorgeefluik voor het grootkapitaal te spelen.
Tijden veranderen, rem.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, 15+ jaar praktijkervaring telt een stuk zwaarder dan een hbo-papiertje. Heb trouwens nooit een baan gehad waar geen "hbo-denkniveau" werd gevraagd.
Roerige tijden zijn maar kut.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel ter sprake gekomen tijdens gesprekken met de leiding, maar vanwege de roerige tijden is daar nog niks van terechtgekomen.
Dat is waar. En het moment waarop ik de arbeidsmarkt opstapte was er een oneindige vraag naar "webdevelopers", iets waar nog niet eens een studie voor bestondquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tijden veranderen, rem.
Hoe meer mensen met diploma's, hoe eerder ze zullen kiezen voor iemand die er wel een heeft.
Ik heb ook kennissen van mijn ouders rond 2000 - 2005 met redelijke tot goede opleidingen en vaste banen in totaal andere richtingen de overstap zien maken naar I(C)T. Sommigen succesvol, sommigen faalden jammerlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar. En het moment waarop ik de arbeidsmarkt opstapte was er een oneindige vraag naar "webdevelopers", iets waar nog niet eens een studie voor bestond
Ik heb veel mazzel gehad wat dat betreft.
Toen IT ICT werdquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb ook kennissen van mijn ouders rond 2000 - 2005 met redelijke tot goede opleidingen en vaste banen in totaal andere richtingen de overstap zien maken naar I(C)T. Sommigen succesvol, sommigen faalden jammerlijk.
Kost dat geld?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:25 schreef waht het volgende:
Ik ben benieuwd hoe duur de integriteit van Koos is.
Vrije tijd, bijvoorbeeld.quote:
Liefde niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Alles is aan inflatie onderhevig.
Ah, een ervaringsdeskundigequote:
Daarom een maximum van 2 kinderen per ouderquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Alles wat meer wordt, wordt minder.
Dan blijven kinderen tenminste nog wat waard.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom een maximum van 2 kinderen per ouder.
Inderdaad. Gereformeerde ouders waarderen kinderen nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dan blijven kinderen tenminste nog wat waard.
Legitimiteit van een democratie wel.quote:
Soms willen ze wel heel veel kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Gereformeerde ouders waarderen kinderen niet.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom een maximum van 2 kinderen per ouder.
Pluk de dag.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Alles wat meer wordt, wordt minder.
Koppels kunnen dat relatief gemakkelijk repareren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef waht het volgende:
Ik zou eerder een minimum van 2 kinderen willen voorstellen, vooral om koppels zonder kinderwens te hinderen.
Dat moeten we niet willen in Nederlandquote:
Benieuwd hoe dat allemaal weer afloopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef remlof het volgende:
Dus Bontes wist te melden dat de PVV-demonstratie laatst in Den Haag was gefinancierd met geld dat de PVV van de overheid heeft gekregen voor het onderhouden van de fractie. Subsidie dus.
Diezelfde PVV die zo boos was omdat de Publieke Omroep zou demonstreren met subsidiegeld
Te veel feiten, dergelijke berichten zijn enkel bedoeld om de PVV in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef remlof het volgende:
Dus Bontes wist te melden dat de PVV-demonstratie laatst in Den Haag was gefinancierd met geld dat de PVV van de overheid heeft gekregen voor het onderhouden van de fractie. Subsidie dus.
Diezelfde PVV die zo boos was omdat de Publieke Omroep zou demonstreren met subsidiegeld
Nee, als iedereen nu wat langzamer werkt kunnen er meer mensen aan het werk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat moeten we niet willen in Nederland.
Alleen in banen waar een flink tekort aan mankracht is en geen specialistische ervaring is vereist.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, als iedereen nu wat langzamer werkt kunnen er meer mensen aan het werk.
Onzin.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alleen in banen waar een flink tekort aan mankracht is en geen specialistische ervaring is vereist.
Briljantquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, als iedereen nu wat langzamer werkt kunnen er meer mensen aan het werk.
Bet heeft nog nooit op een kantoor gewerkt, die heeft geen idee welke desastreuze gevolgen huismoeders met 12-uursbaantjes kunnen hebben op de productiviteitquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alleen in banen waar een flink tekort aan mankracht is en geen specialistische ervaring is vereist.
Ah, de linkse PO(nadat Pechtold voor hun 100 miljoen heeft geregeld) is weer bezig de PVV in kwaad daglicht te stellen omdat de PVV zo hoog staat in de peilingen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef remlof het volgende:
Ja? Als je als kernfysicus langzamer gaat werken zal er denk ik niet iemand zijn die de rest kan opvullen. Bij de meeste beroepen gaat dit niet werken.quote:
Tsja.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bet heeft nog nooit op een kantoor gewerkt, die heeft geen idee welke desastreuze gevolgen huismoeders met 12-uursbaantjes kunnen hebben op de productiviteit
Als die kernfysicus morgen dood neervalt zit er overmorgen gewoon iemand anders op die stoel. Geldt trouwens voor alle banen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja? Als je als kernfysicus langzamer gaat werken zal er denk ik niet iemand zijn die de rest kan opvullen. Bij de meeste beroepen gaat dit niet werken.
Daarnaast zullen producten duurder worden omdat de extra werknemers ook meer geld kosten. In sectoren waar weinig werk is gaat het vaak al niet zo goed, dus extra werknemers moeten betalen kan zelfs het bestaan van het bedrijf in gevaar brengen.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Als die kernfysicus morgen dood neervalt zit er overmorgen gewoon iemand anders op die stoel. Geldt trouwens voor alle banen.
Wel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bet heeft nog nooit op een kantoor gewerkt,
Iedereen is vervangbaar, maar Hongaren toch wel het meest.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Als die kernfysicus morgen dood neervalt zit er overmorgen gewoon iemand anders op die stoel. Geldt trouwens voor alle banen.
Is dat niet zo? Die dooddoener van je werkt zo niet he.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké. Dit kan ik niet serieus nemen. Sorry.
Uiteraard.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Iedereen is vervangbaar, maar Hongaren toch wel het meest.
Geert Wilders was dit weekend niet bereikbaar voor commentaar, Kamerlid en lid van het fractiebestuur Fleur Agema evenmin. Martin Bosma, ook lid van het fractiebestuur, geeft geen commentaar: 'Ik ben op vakantie in Berlijn, dus bemoei me even niet met de Haagse politiek.'quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ah, de linkse PO(nadat Pechtold voor hun 100 miljoen heeft geregeld) is weer bezig de PVV in kwaad daglicht te stellen omdat de PVV zo hoog staat in de peilingen.
/PVV stemmer
Dit soort posts zijn niet toegestaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Iedereen is vervangbaar, maar Hongaren toch wel het meest.
Turkengrappen mogen ook niet meer?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn niet toegestaan.
Je hebt hele specialistische beroepen. Niet iedereen kan dat werk doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Is dat niet zo? Die dooddoener van je werkt zo niet he.
Van mij mag het wel, in ieder geval.quote:
Dus als die kernfysicus morgen dood neervalt is er niemand die zijn werk kan overnemen? Dat betekent dus het einde van de wetenschap op dat gebied!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hebt hele specialistische beroepen. Niet iedereen kan dat werk doen.
Voor productiewerk zou je gelijk kunnen hebben, maar dan zal dit het bedrijf schaden. Die bedrijven kunnen het zich niet voor niets veroorloven om meer mensen aan te nemen.
Omdat de PVV geen leden heeft, toch?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:40 schreef remlof het volgende:
Na een beetje zoeken moet ik vaststellen dat de PVV in 2012 (en de jaren daarvoor) geen subsidie heeft ontvangen van de Rijksoverheid:
http://www.rijksoverheid.(...)nkrijksrelaties.html
Was vooral tekeningen lezen en plannen. Heel de dag rondbellen naar bedrijven of ze mensen konden missen voor tijdelijke projecten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:39 schreef Reya het volgende:
[..]
De hele dag koffie rondbrengen is natuurlijk ook niet alles.
Er zijn meerdere kernfysica, dus die ene man heeft niet de hele wetenschap in zijn hand. Als alle wetenschappers de helft minder zouden werken, dan is de instroom nog veel te laag om de andere helft aan werk op te vullen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus als die kernfysicus morgen dood neervalt is er niemand die zijn werk kan overnemen? Dat betekent dus het einde van de wetenschap op dat gebied!
Klopt, maar dacht dat die wet al aangepast was:quote:
Als die ene man dood neervalt zit er gewoon iemand anders op die stoel... Of denk je dat het bedrijf dan maar stopt met die werkzaamheden?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er zijn meerdere kernfysica, dus die ene man heeft niet de hele wetenschap in zijn hand. Als alle wetenschappers de helft minder zouden werken, dan is de instroom nog veel te laag om de andere helft aan werk op te vullen.
Geloof het of niet, maar er zijn ook sectoren waar een tekort aan arbeidskrachten heerst. Ook kan niet iedereen een bepaalde functie vervullen door bijvoorbeeld een gebrek aan ervaring, intelligentie, kennis etc. etc.
Oh ja, dat is waar.quote:
Worden er wel steeds minder.............quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Een timmerman is natuurlijk niet onvervangbaar.
Het is nu herfstvakantie hier, duurt weer een week voor ik met een bepaald stuk verder kanquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bet heeft nog nooit op een kantoor gewerkt, die heeft geen idee welke desastreuze gevolgen huismoeders met 12-uursbaantjes kunnen hebben op de productiviteit
Denk dat een goede timmerman nog lang niet eenvoudig te vervangen is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Een timmerman is natuurlijk niet onvervangbaar.
Dit was dan een goeie week geweest voor jou om zelf vakantie op te nemenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is nu herfstvakantie hier, duurt weer een week voor ik met een bepaald stuk verder kan.
Ach, het is niet alsof ik verder niks te doen hebquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit was dan een goeie week geweest voor jou om zelf vakantie op te nemen
Er is een tekort aan technische vakmensen, maar toch blijft het erg stil bij de technische opleidingen. In de toerisme gaat het momenteel niet zo goed, maar het aantal studenten dat mbo toerisme volgt is hoger dan dat van een willekeurige technische opleiding.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Als die ene man dood neervalt zit er gewoon iemand anders op die stoel... Of denk je dat het bedrijf dan maar stopt met die werkzaamheden?
Dat maakt het dus aantrekkelijker voor studenten om die richting in te gaan.
Het toerisme.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is een tekort aan technische vakmensen, maar toch blijft het erg stil bij de technische opleidingen. In de toerisme gaat het momenteel niet zo goed, maar het aantal studenten dat mbo toerisme volgt is hoger dan dat van een willekeurige technische opleiding.
Hoe verklaar je dat?
Ja, ik wilde het hebben over 'de toeristische sector' maakte er toen toerisme van en was het lidwoord vergeten te vervangen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Het toerisme.
En omdat mensen liever pretstudies kiezen kennelijk.
Toch waren er ook wel berichten dat de belangstelling voor technische opleidingen dit jaar flink toenam.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is een tekort aan technische vakmensen, maar toch blijft het erg stil bij de technische opleidingen. In de toerisme gaat het momenteel niet zo goed, maar het aantal studenten dat mbo toerisme volgt is hoger dan dat van een willekeurige technische opleiding.
Hoe verklaar je dat?
Een goede aannemer is sowieso moeilijk te vinden. Voor mijn badkamer kwam de eerste gewoon al niet opdagen voor het maken van een offerte.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Denk dat een goede timmerman nog lang niet eenvoudig te vervangen is.
Klopt. Gelukkig wel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch waren er ook wel berichten dat de belangstelling voor technische opleidingen dit jaar flink toenam.
Vorig jaar ook al, en het jaar daarvoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch waren er ook wel berichten dat de belangstelling voor technische opleidingen dit jaar flink toenam.
En toch blijft het bedrijfsleven klagen over tekorten. Dan is het blijkbaar nog steeds niet genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al, en het jaar daarvoor.
Het is maar wat "wakker" Nederland horen wil natuurlijk.
Dan moet er natuurlijk ook nog 4 jaar gestudeerd worden hé.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En toch blijft het bedrijfsleven klagen over tekorten. Dan is het blijkbaar nog steeds niet genoeg.
Dat is ook wel een drama inderdaadquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Een goede aannemer is sowieso moeilijk te vinden. Voor mijn badkamer kwam de eerste gewoon al niet opdagen voor het maken van een offerte.
Er is wel een tekort aan hoogopgeleide technici. Je ziet al dat veel bedrijven daarom internationaal aan het recruteren zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan moet er natuurlijk ook nog 4 jaar gestudeerd worden hé.![]()
Verder willen ze graag véél technici, zodat ze de lonen niet hoeven te verlagen, niet dat er nou zo'n schrijnend tekort is.
Dat zou betekenen dat ik nooit een relatie zou kunnen opbouwen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef waht het volgende:
Ik zou eerder een minimum van 2 kinderen willen voorstellen, vooral om koppels zonder kinderwens te hinderen.
Niemand zit te wachten op een blonde Anita die je auto gaat repareren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat?
Dat doen ze in Duitsland ook, terwijl er daar tienduizenden ingenieurs zonder werk zitten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En toch blijft het bedrijfsleven klagen over tekorten. Dan is het blijkbaar nog steeds niet genoeg.
Wat eraan gaat is cursussen muziek en dans voor kinderen, museums nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:26 schreef Friek_ het volgende:
Het belangrijkst is dat de kunstsubsidies eindelijk eens eraan gaan. Pretentieuze rommel voor die lui die denken dat ze zo superieur zijn.
Ongefundeerd D66-elitarisme.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland ook, terwijl er daar tienduizenden ingenieurs zonder werk zitten.
Wat men eigenlijk bedoelt is dat men een tekort heeft aan jonge ingenieurs, omdat die zo lekker goedkoop zijn.
Bij ons klagen ze ook dat ze geen mensen kunnen vinden, maar dat is idd deels ook gewoon een kwestie van meer bieden. Ik verdien zeker niet slecht, maar ben kostentechnisch echt nog stukken goedkoper dan externen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland ook, terwijl er daar tienduizenden ingenieurs zonder werk zitten.
Wat men eigenlijk bedoelt is dat men een tekort heeft aan jonge ingenieurs, omdat die zo lekker goedkoop zijn.
niet direct correct.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:34 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wat eraan gaat is cursussen muziek en dans voor kinderen, museums niet
Externen dragen weer consistenter nette kleding, dat rechtvaardigt de extra kosten ruimschoots.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij ons klagen ze ook dat ze geen mensen kunnen vinden, maar dat is idd deels ook gewoon een kwestie van meer bieden. Ik verdien zeker niet slecht, maar ben kostentechnisch echt nog stukken goedkoper dan externen.
Zelfs dat niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:56 schreef waht het volgende:
[..]
Externen dragen weer consistenter nette kleding, dat rechtvaardigt de extra kosten ruimschoots.
Ik denk dat ik het wel zou mogen in mijn huidige functie. Ik draag echter eigenlijk altijd gewoon een overhemd en spijkerbroek.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe ga jij naar je werk? Volgens mij zou jij niet in zoiets mogen aankomen:
[ afbeelding ]
Ah, gewoon normaal dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het wel zou mogen in mijn huidige functie. Ik draag echter eigenlijk altijd gewoon een overhemd en spijkerbroek.
Ingenieurs kan je dan ook prima uit India halen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, zo werkt de praktijk natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ingenieurs kan je dan ook prima uit India halen.
Als rijke westerse ingenieur moet je jezelf in een beroep manoeuvreren met zoveel mogelijk (klant)contactmomenten, sociale verplichtingen en powerpointpresentaties. Dan heb je al geen concurrentie van autisten of rare koeienaanbidders.
Dat je nog een redelijk salaris kan verdienen als je iets meer kan dan AutoCAD of balkjes doorrekenen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, zo werkt de praktijk natuurlijk niet.
Ze mogen Rotterdam Centraal wel eens uitbreiden.quote:
Het was weer schandalig wat de NS er vandaag weer van bakte. Vandeweek maar eens geld terug proberen te krijgen.quote:
Mwoah, op zich zijn Indiërs vaak best capabel, alleen ontbreekt het ze vaak aan zaken als eigen initiatief. Daar kun je zeker als Nederlandse techneut ook nog wel je meerwaarde halen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ingenieurs kan je dan ook prima uit India halen.
Als rijke westerse ingenieur moet je jezelf in een beroep manoeuvreren met zoveel mogelijk (klant)contactmomenten, sociale verplichtingen en powerpointpresentaties. Dan heb je al geen concurrentie van autisten of rare koeienaanbidders.
Ik kom steeds meer briljante Indiërs tegen die de Nederlanders op vrijwel alle vlakken inhalen. Maar inderdaad zit het niet in hun aard om naar voren te treden binnen een team wanneer ze die rol niet officieel hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, op zich zijn Indiërs vaak best capabel, alleen ontbreekt het ze vaak aan zaken als eigen initiatief. Daar kun je zeker als Nederlandse techneut ook nog wel je meerwaarde halen.
GL vliegt weer eens uit de bocht.quote:Zij denkt dat het terughalen van de jongeren die wel voor de jihad naar Syrië gingen, een goede kans biedt om ze te ‘de-radicaliseren’ en ze te helpen met het verwerken van eventuele trauma’s.
De communicatie met die lieden laat ook behoorlijk te wensen over. Nog afgezien van het feit dat ze geen idee hebben wat de Nederlandse consument verwacht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, op zich zijn Indiërs vaak best capabel, alleen ontbreekt het ze vaak aan zaken als eigen initiatief. Daar kun je zeker als Nederlandse techneut ook nog wel je meerwaarde halen.
Voldoende probleemgevallen die we al hadden.quote:
Mja, de vraag is een beetje in hoeverre ze dat moeten weten. Als je maar goede specs aanlevert dan is dat niet noodzakelijk. Probleem is natuurlijk wel dat je dan vervolgens veel meer overheadkosten hebt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
De communicatie met die lieden laat ook behoorlijk te wensen over. Nog afgezien van het feit dat ze geen idee hebben wat de Nederlandse consument verwacht.
Het blijven Nederlandse jongeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef waht het volgende:
[..]
Voldoende probleemgevallen die we al hadden.
Het is maar een handjevol en het zijn testosteron-gedreven jongeren die zichzelf en de situatie verkeerd ingeschat hebben. Die kun je niet aan hun lot overlaten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef waht het volgende:
[..]
Voldoende probleemgevallen die we al hadden.
Als je precies weet wat je wil zou het nog kunnen, maar als het een ongoing process is waarbij dingen moeten toegevoegd en/of veranderd is outsourcing gewoon geen optie als de communicatie niet soepel verloopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, de vraag is een beetje in hoeverre ze dat moeten weten. Als je maar goede specs aanlevert dan is dat niet noodzakelijk. Probleem is natuurlijk wel dat je dan vervolgens veel meer overheadkosten hebt.
Ik zit nu in een soepel lopend Scrum team met wat outsourcing. Op zich werkt dat prima hoewel de business veel liever wil insourcen dan offshoren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je precies weet wat je wil zou het nog kunnen, maar als het een ongoing process is waarbij dingen moeten toegevoegd en/of veranderd is outsourcing gewoon geen optie als de communicatie niet soepel verloopt.
Masā' al-khayr Muttie.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Oh, ik zie dat het standaardonderwerp weer is aangesneden. Fijne avond.
Je zegt het zelf, "wat" outsourcing. Maar mijn beleving, tot 2010 althans, is dat men behoorlijk terug kwam van outsourcing, eerst van India naar Bulgarije (want dan kan je er zelf nog makkelijk langswippen) naar gewoon alles weer hier laten doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zit nu in een soepel lopend Scrum team met wat outsourcing. Op zich werkt dat prima hoewel de business veel liever wil insourcen dan offshoren.
Nee, ik heb het speciaal voor jou opgezochtquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit? Heb je Arabisch gestudeerd?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, ik heb het speciaal voor jou opgezocht
Mja, het outsourcen van grotere projecten zonder strakke aansturing levert vermoedelijk wel wat meer problemen op inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, "wat" outsourcing. Maar mijn beleving, tot 2010 althans, is dat men behoorlijk terug kwam van outsourcing, eerst van India naar Bulgarije (want dan kan je er zelf nog makkelijk langswippen) naar gewoon alles weer hier laten doen.
Maar misschien is het ondertussen weer veranderd.
Wat respectloos richting al die kiezers van de PVV. Dat zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik, Disana!quote:
Hij komt van Joopquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat respectloos richting al die kiezers van de PVV. Dat zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik, Disana!
Mja, zo werkt het wel bij de PVV met hun GBL.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:16 schreef Webschip het volgende:
Ik denk dat Geert dat niet zo leuk vindt.
Het leven is hard.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Mja, zo werkt het wel bij de PVV met hun GBL.
Yep, maar dat middenmanagement zou ondertussen beter moeten weten en zich niet meer voor het outsourcingkarretje moeten laten spannen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, het outsourcen van grotere projecten zonder strakke aansturing levert vermoedelijk wel wat meer problemen op inderdaad.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de grootste voorstanders van dat soort outsourcing de managers / CIOs zijn die snel willen snijden in de kosten, zonder dat ze voldoende kennis hebben om te beoordelen wat het effect op de kwaliteit van het geleverde werk is en dat bovendien lekker in de schoenen kunnen schuiven van het middenmanagement dat verantwoordelijk is voor dergelijke teams.
Je wou zeggen dat het slim is om PVV te stemmen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:20 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb het even gerapporteerd hoor. Dat er zomaar zo'n groep respectabele kiezers aan de kant wordt geschoven als dom, wat een arrogantie!
Nou, dan neem ik maar vast afscheid voordat ik mijn permban krijg. Het was leuk jullie te kennen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:20 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb het even gerapporteerd hoor. Dat er zomaar zo'n groep respectabele kiezers aan de kant wordt geschoven als dom, wat een arrogantie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |