Als je nu inderdaad stopt met studeren, begin je nooit meer opnieuw en ondanks een "hbo-denkniveau" kom je dan nooit meer aan een hbo-functie, want je hebt je papiertjes niet, dit i.t.t. de honderden sollicitanten die er wel mee kunnen wapperen. Werkgevers hebben er erg veel profijt van om medewerkers niet te hoog te scholen, dan is de kans op uitstroom een stuk lagerquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je bent 16/17, blijf alsjeblieft verder leren en hecht niet teveel waarde aan de uitlatingen van je stagebedrijf. Zij hebben andere belangen dan jij.
Ja, maar dat is qua tijdsdruk minder intensief dan een propedeutisch jaar van het hbo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar jij doet ook meerdere masters hé.
Ach, we zien wel waar het schip strand.
Inmiddels 18.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:04 schreef waht het volgende:
[..]
Je bent 16/17, blijf alsjeblieft verder leren en hecht niet teveel waarde aan de uitlatingen van je stagebedrijf. Zij hebben andere belangen dan jij.
En bieden ze je nu nog een master aan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat het telt, maar was het wel van plan. Toen krijg ik een baan aangeboden nog voordat ik m'n HBO had afgerond en de loonschalen zagen er veelbelovend uit. Dus heb ik gehapt.
Ach, 15+ jaar praktijkervaring telt een stuk zwaarder dan een hbo-papiertje. Heb trouwens nooit een baan gehad waar geen "hbo-denkniveau" werd gevraagd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je nu inderdaad stopt met studeren, begin je nooit meer opnieuw en ondanks een "hbo-denkniveau" kom je dan nooit meer aan een hbo-functie, want je hebt je papiertjes niet, dit i.t.t. de honderden sollicitanten die er wel mee kunnen wapperen. Werkgevers hebben er erg veel profijt van om medewerkers niet te hoog te scholen, dan is de kans op uitstroom een stuk lager.
Ach, beter dan dat je 27 bent en met je handen in het haar spijt hebt dat je naar je begeleider hebt geluisterd die stiekem een klootzak bleek/is weggegaan/is overleden/etc. Wat dit soort dingen betreft moet je gewoon verstandig zijn en niet alles aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Je hebt gelijk. Het is wel erg lastig, want ik ben al reeds een keer afgewezen na het zeggen verder te willen gaan studeren. Op het sollicitatiegesprek heb ik gezegd: "Het liefst wil ik hbo doen, maar daar valt invulling aan te geven en alle opties staan open.". Het voelt dus een beetje alsof ik dan heb gelogen.
De wereld is te hard. Allemaal botsende belangen waar je dan als jonge gast tussen zit.
Eens.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat durven toegeven is al een grote stap, sowieso voor dw mensheid.
Wel ter sprake gekomen tijdens gesprekken met de leiding, maar vanwege de roerige tijden is daar nog niks van terechtgekomen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En bieden ze je nu nog een master aan?
Zo'n particulier schooltje/cursus-reeksje vind ik wel een van de mooie perks bij de particuliere sector.
Hm, dat zou best kunnen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.
En? Heb je er ook spijt van?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel ter sprake gekomen tijdens gesprekken met de leiding, maar vanwege de roerige tijden is daar nog niks van terechtgekomen.
Volledig open kaart spelen is ook niet nodig, je moet bij zo'n gesprek enkel duidelijk krijgen wat je aan elkaar hebt. Als zij jouw zeer redelijke wensen dan volledig negeren weet je genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Je hebt gelijk. Het is wel erg lastig, want ik ben al reeds een keer afgewezen na het zeggen verder te willen gaan studeren. Op het sollicitatiegesprek heb ik gezegd: "Het liefst wil ik hbo doen, maar daar valt invulling aan te geven en alle opties staan open.". Het voelt dus een beetje alsof ik dan heb gelogen.
De wereld is te hard. Allemaal botsende belangen waar je dan als jonge gast tussen zit.
En nu bent u binnen vijf jaar werkloos.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of ik kon een voet tussen de deur krijgen in media-land of ik kon doorstuderen waarna ik maar moest afwachten of ik ergens binnen zou kunnen komen. M'n huidige werkgever was me dan allang vergeten.
Hoe dan ook, ik heb de keuze gemaakt.
Koos heeft volgens mij hbo gedaan en werd door de werkgever al binnengehaald waardoor hij niet verder is gaan studeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef De_Coulance het volgende:
Koos heeft al HBO Robin heeft nu MBO en twijfelft over HBO toch?
Ik snap niet waarom je al bij voorbaat rekening gaat houden met de belangen van je potentiele werkgever. Heel nobel allemaal, maar jullie hebben een diametraal belang. Kan je wel je eigen glazen ingooien, soms moet je het lot een handje helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Dat is te wijten aan zijn onwil om doorgeefluik voor het grootkapitaal te spelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
En nu bent u binnen vijf jaar werkloos.
Ja en nee.quote:
Je kan het zo'n werkgever ook niet kwalijk nemen. Hij wil natuurlijk het maximale uit zijn werknemers halen, maar dat is niet hetzelfde als maximaal opleiden. Het heeft voor een bedrijf ook geen zin om vijf tot zes jaar lang iemand op 50% van zijn kunnen te hebben werken, 100% salaris te betalen en hem dan te zien vertrekken naar een andere tent omdat hij daar wat meer op zijn niveau kan werken en beter kan verdienen. Je baas heeft volledig gemotiveerde MBO'ers nodig, geen heimelijke hbo-wensen uitspreken dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels 18.
Wel. Dan heb je tenminste tijd voor een afstudeerstage.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:07 schreef von_Preussen het volgende:
Bah, wel of geen voltijd master, lastige keuze.
Hij begint nu ook al moeilijk te doen bij pro-EU-artikelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is te wijten aan zijn onwil om doorgeefluik voor het grootkapitaal te spelen.
Tijden veranderen, rem.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, 15+ jaar praktijkervaring telt een stuk zwaarder dan een hbo-papiertje. Heb trouwens nooit een baan gehad waar geen "hbo-denkniveau" werd gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |