Je abo schenkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:53 schreef robin007bond het volgende:
Een ongelofelijke onwetendheid bij de lokale bibliotheek hier.
Ze zijn gestopt met het aanbieden van De Groene Amsterdammer. Aangezien ik het in het publieke belang vind dat De Groene Amsterdammer door iedereen gelezen wordt, wilde ik mijn abonnement schenken.
Wat krijg ik te horen:
[..]
Een krant
Specifiek gericht op Amsterdammers
Ongelofelijk.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat Silk Road ermee gestopt is, dat is pas zonde.
Ja, het is wellicht wat overdreven, maar het gaat mij om het principe. Als ze nooit goede tijdschriften te zien krijgen, zullen ze die ook nooit openslaan. De bibliotheek geeft mensen een kans om ze uit hun situatie te laten klimmen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:16 schreef GSbrder het volgende:
In het publiek belang vinden dat een dagblad gelezen moet worden is ook nogal overdreven, niet?
Laat mensen lekker de Donald Duck doorpluizen.
Dat is natuurlijk onzin. Het lezen van regionale dagbladen is wel degelijk in ieders belang.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:16 schreef GSbrder het volgende:
In het publiek belang vinden dat een dagblad gelezen moet worden is ook nogal overdreven, niet?
Laat mensen lekker de Donald Duck doorpluizen.
Maar daar hebben velen geen trek in en de paar die daadwerkelijk de bibliotheek gebruiken om zichzelf op te trekken uit hun kansloze bestaan zullen genoeg lectuur vinden die de moeite van het lezen waard is. De Groene Amsterdammer is een prima blaadje, maar ook geen verheffingsalmanak.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, het is wellicht wat overdreven, maar het gaat mij om het principe. Als ze nooit goede tijdschriften te zien krijgen, zullen ze die ook nooit openslaan. De bibliotheek geeft mensen een kans om ze uit hun situatie te laten klimmen.
Weekbladen daarentegenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Het lezen van regionale dagbladen is wel degelijk in ieders belang.
Die komen en gaan.quote:
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar daar hebben velen geen trek in en de paar die daadwerkelijk de bibliotheek gebruiken om zichzelf op te trekken uit hun kansloze bestaan zullen genoeg lectuur vinden die de moeite van het lezen waard is. De Groene Amsterdammer is een prima blaadje, maar ook geen verheffingsalmanak.
Die moet gewoon klappen krijgen, vraag maar aan Reya.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.
Er bestaat tegenwoordig zoiets als internet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is inderdaad geel almanak of iets dergelijks, maar toch wel informatief. Stel je voor: een 15-jarige jongen die in een of ander Henk en Ingrid-gezin leeft. Thuis hebben ze alleen de Veronica-gids. Hij is erg geïnteresseerd in politiek en filosofie, maar krijgt daar thuis de ruimte niet voor.
Of de minimumloner die geen Groene Amsterdammer kan betalen.
Ja, maar daar zijn ook niet alle artikelen gratis te vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er bestaat tegenwoordig zoiets als internet.
Prima toch? Krijgt die knaap een voorproefje en als het hem bevalt dan kan hij een krantenwijkje nemen en sparen voor een abo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar daar zijn ook niet alle artikelen gratis te vinden.
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Of de minimumloner die geen Groene Amsterdammer kan betalen.
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.
Dat verheft ze gratis en voor niets en ik beschouw de bezoekjes van intelligentsia in deze reeks dan ook als uitermate waardevol vrijwilligerswerk.
Bij mij werkt 't gewoon?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:38 schreef remlof het volgende:
Facebook kampt met wereldwijde storing
Like [ afbeelding ]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef robin007bond het volgende:
Voor zulke achtergestelden hebben ze de POL-SC uitgevonden.
Dat verheft ze gratis en voor niets en ik beschouw de bezoekjes van intelligentsia in deze reeks dan ook als uitermate waardevol vrijwilligerswerk.
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.
Mijn gevoel zegt dat er vroeger wat meer dingen besproken werden en er wat minder inhoudsloos geblaat (waar ik overigens net zo goed aan meedoe hoor) was. Is dit puur mijn onderbuik of een juiste constatering? Het kan ook zijn dat ik vroeger iets al sneller als informatief zag dan nu natuurlijk.
Je hebt gelijk, ik kan ook niet liken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik krijg
[ afbeelding ]
Als ik iets wil liken.
Ik hoop dat het nog een tijdje duurt dan is het bedrijf kapot [ afbeelding ]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef De_Coulance het volgende:
Robin, kom voor je HBO gewoon naar de beschaafde Randstad.
Hmm, dat valt denk ik wel mee.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.
Waarom zou je doen wat je stagebedrijf wil dat je doetquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.
quote:Binnenland
Een reis naar het binnenland van Suriname? Een weekje Center Parcs, sneeuw in Duitsland of Zuid-Afrika? Het gebeurt en mag op kosten van het persoonsgebondenbudget, ofwel het pgb, voor mensen met een verstandelijke beperking, een handicap of een psychiatrische stoornis.
Dat blijkt uit een inventarisatie van NRC Handelsblad. Zo is het bedrijfje Be-Active uit Almere al 17 keer naar Suriname gereisd met kinderen die adhd of autisme hebben. Het bedrijf betaalt de tickets, de zorg en het verblijf uit het pgb. In november vertrekt weer zo’n reis naar Suriname. Ook nu, tijdens de herfstvakantie, gaan kinderen voor vakantieopvang naar Centerparcs of de Ardennen, grotendeels betaald uit het pgb.
128.000 mensen met pgb
Pgbs worden betaald uit de volksverzekering AWBZ. Er gaat jaarlijks ruim 2 miljard euro in om. 128.000 mensen hebben een pgb. Ze stellen de cliënt in staat om zelf te kiezen welke zorg hij inkoopt.
Een pgb-houder mag 13 weken per jaar in het buitenland gebruikmaken van zelf gekozen zorg en begeleiding. Controle op de besteding is er amper. Elke houder moet wel aan het einde van het jaar twee formulieren invullen waarop hij meldt aan wie hij het pgb heeft besteed. Maar nota’s hoeft hij niet te leveren.
Baanzekerheid. Geld verdienen en studeren tegelijk lijkt me ook weer niet zo slecht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou je doen wat je stagebedrijf wil dat je doet?
Robin ging werken en merkte toen dat de praktijk een tikkeltje weerbarstiger is dan dat gelul op papier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was je rechts en nu links. Dat verklaart natuurlijk al een zekere aversie tegen de toon in deze SC.
Deze SC is rechts?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het studeren gaat een stuk trager als je 40 uur per week werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Baanzekerheid. Geld verdienen en studeren tegelijk lijkt me ook weer niet zo slecht.
Rechtser dan robin.quote:
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar zit een hele kleine kern van waarheid in.
Mijn gevoel zegt dat er vroeger wat meer dingen besproken werden en er wat minder inhoudsloos geblaat (waar ik overigens net zo goed aan meedoe hoor) was. Is dit puur mijn onderbuik of een juiste constatering? Het kan ook zijn dat ik vroeger iets al sneller als informatief zag dan nu natuurlijk.
Oh vandaar. Probeer al een half uur tevergeefs een artikel op onze FB-pagina te zetten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:38 schreef remlof het volgende:
Facebook kampt met wereldwijde storing
Like [ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat het PGB daar helemaal niet voor bedoeld is.
Tsja, nu je ineens losgeslagen projectielen door de SC hebt vliegenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het vroeger iets eenvoudiger was de aandacht op z'n tijd bij die politieke rode draad te houden.
Heel goed, richt je op het individu en niet de groep waar die individu toe behoort.quote:
twitter:wetmogwai twitterde op maandag 21-10-2013 om 15:44:20Did #Facebook die? Yay! Facebook's dead! reageer retweet
Ik kan alweer liken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:53 schreef remlof het volgende:
twitter:wetmogwai twitterde op maandag 21-10-2013 om 15:44:20Did #Facebook die? Yay! Facebook's dead! reageer retweet
Om mij heen ken ik mensen die met hun MBO 'even gaan werken' daarna geld proeven en niet meer gaan studeren. Achteraf na ontslag enorme spijt enzo, dus het gaat niet om je stagebedrijf maar om jou.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het stagebedrijf waar ik zit heeft liever dat ik na mijn stage gelijk ga werken. Dan is deeltijd studeren in Breda misschien een optie. In Zeeland kun je informatica volgens mij niet deeltijd volgen.
Dat ja. Ik zie zelfs WO-Bachelors blijven 'hangen'quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Om mij heen ken ik mensen die met hun MBO 'even gaan werken' daarna geld proeven en niet meer gaan studeren. Achteraf na ontslag enorme spijt enzo, dus het gaat niet om je stagebedrijf maar om jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |