Nee dat is eigen risicoquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:58 schreef JochemSjakie het volgende:
Onterechte klacht. Als iemand jou half invalide rijdt, omdat jij zo nodig zonder licht moest rijden, dan is het zeker de fout van die bestuurder?
Zeg je dat ook even tegen die bestuurder die de rest van zijn leven een trauma heeft?quote:
Idd.. en dan óók nog denken dat ze king of the road zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Koop gewoon een licht, pauper. Ik moet altijd opletten 's nachts met die kutfietsers zonder licht overal.
Dus afschaffen die handel hoeven ze ook geen verkeers boetes van 50 euro uit te schrijven voor een lullig lichtjequote:Op maandag 21 oktober 2013 01:02 schreef Jellereppe het volgende:
Geen idee in welke wereld jij leeft, maar de zware criminelen worden niet opgespoord door lichtgewicht agentjes en helemaal niet door fietspolitie.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:02 schreef LittleBrownie het volgende:
Ik stopte met lezen bij "Wordt ik…".
#Bitterlemon
Ik heb het gelezenquote:
Tja. De schatkist moet ergens van gevuld worden, hey. Verkeersboetes leveren op jaarbasis honderden miljoenen euro's op.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dus afschaffen die handel hoeven ze ook geen verkeers boetes van 50 euro uit te schrijven voor een lullig lichtje
Daarom om doen het ook, dat weet ik ook wel. Maar dat de overheid een potje van de financiën maakt wil niet zegen dat je dat maar op de burgers moet verhalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tja. De schatkist moet ergens van gevuld worden, hey. Verkeersboetes leveren op jaarbasis honderden miljoenen euro's op.
Want hard werkende mensen zuipen nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:08 schreef regiliopeace het volgende:
Uitgaande van het feit dat dit een verzonnen klacht is; waarom zou die boete niet proportioneel zijn
Verder beweer je een hardwerkende burger te zijn, hetgeen je in retrospectief in je eerste zin al onderuit haalt. Je was immers aan het "zuipen".
De rest van je epistel is het lezen niet waard.
Verzonnen klacht ongegrond.
Wat is dat harde werk dan waar je het over hebt? In ieder geval niet iets dat taalvaardigheid vereist.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Want hard werkende mensen zuipen niet
60-80 uur per week eigen bedijf runnen + een studie volgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Wat is dat harde werk dan waar je het over hebt? In ieder geval niet iets dat taalvaardigheid vereist.
Het helpt paupers als jou zonder licht van de straat te houden zodat andere mensen ze niet op hun bumper krijgenquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom om doen het ook, dat weet ik ook wel. Maar dat de overheid een potje van de financiën maakt wil niet zegen dat je dat maar op de burgers moet verhalen.
En hoezo is dat een argument om de beheersing van je moedertaal te laten verslonzen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:13 schreef datismijnmening het volgende:
Tevens doe ik mijn werk in het Engels
quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
60-80 uur per week eigen bedijf runnen + een studie volgen.
Zo druk zul je het niet hebben.quote:aantal posts: 12.426 (gemiddeld 32 per dag)
Omdat mijn moedertaal grammaticaal nergens opslaatquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoezo is dat een argument om de beheersing van je moedertaal te laten verslonzen?
Ik kan multitaskenquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Zo druk zul je het niet hebben.
Nee, dat is inderdaad een prima excuus om geen verlichting te voeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hier was ik zonder klacht mee akkoord gegaan, maar 50 euro is gewoon te hoog voor zo iets lulligsquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:18 schreef Yi-Long het volgende:
... en ipv een boete van 50 euro, zie ik dan liever dat ze je verplichten een fietslichtje(s-set) van hun ter plekke te kopen, voor 15 euro ofzo (duurder dan in de winkel, dus gedeeltelijk boete, gedeeltelijk direct oplossing van het veiligheidsprobleem). Maar goed, dit gaat puur en alleen even om het spekken van de staatskas.
Jij vraagt wat mijn harde werken is kneusjequote:Op maandag 21 oktober 2013 01:19 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad een prima excuus om geen verlichting te voeren.
Natuurlijk mocht dat wel. Niet liegen TS. Bewijs:quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
Mag ik uw fietshelm even op en dat uw collega een foto maakt?
Mocht niet, dus ik heb verder rustig de boete afgewacht en ben veder gegaan, FIETSEND als u dit leest mevrouw de fietspolitiepot![]()
Hjb hardwerkende burgerquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij vraagt wat mijn harde werken is kneusje
En dan nog weet je niet dat je niet zonder licht moet rijden?quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik rij autoquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Totdat je straks zelf autorijdt, dan besef je pas wat voor mongolen zonder licht fietsen..
Je FOK! personage een eigen bedrijf noemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Goed idee, ik ga auteursrecht op mijn post aanvragenquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:24 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Je FOK! personage een eigen bedrijf noemen.
Dat 50 euro buiten proportie is, tevens fietste ik op een keurig verlicht fietspadquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet dat je deze klacht terecht vindt.
Jij bent zeker die agent van net?quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:25 schreef Confetti het volgende:
Wat een mongool is de TS toch. Dikverdiende boete.
Je bent een gevaar voor andere fietsers en weggebruikers.
Ga je nu ineens wél goed vervoegen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]![]()
Ga maar naar bed knul want dit wordt 'm niet
Het is maar net hoe het uitkomtquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:27 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Ga je nu ineens wél goed vervoegen?
DIe had je waarschijnlijk niet gekregen als jij je niet zo dom gedragen had.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:56 schreef datismijnmening het volgende:
Oh ja en ook nog bijna een bekeuring omdat ik mn paspoort etc. Niet bij me had
Niet volgens de wet, dan mag hij dokken.quote:
Anders lees je die zin nog een keerquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:29 schreef WJMW het volgende:
[..]
DIe had je waarschijnlijk niet gekregen als jij je niet zo dom gedragen had.
Ow, mazzelaarquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Anders lees je die zin nog een keer
JAAA MAAAAR DIE OVERSTEKENDEN KINDEREN!111quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat 50 euro buiten proportie is, tevens fietste ik op een keurig verlicht fietspad
quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Koop gewoon een licht, pauper. Ik moet altijd opletten 's nachts met die kutfietsers zonder licht overal.
Als het op een verlicht (afgezonderd) fietspad is zonder ander wegverkeer dan is het sowieso achterlijk dat ze je daar gaan beboeten. Dan ben je namelijk gewoon prima zichtbaar en geen gevaar voor anderen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat 50 euro buiten proportie is, tevens fietste ik op een keurig verlicht fietspad
welcome to the friend zone....quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
Godverdomme![]()
Ik ging dus bij een vriendin een rondje pilsen, (dit werden uiteindelijk tequila shots) dus ik was voorbereid ik met de fiets.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
Godverdomme![]()
Ik ging dus bij een vriendin een rondje pilsen, (dit werden uiteindelijk tequila shots) dus ik was voorbereid ik met de fiets. Alles gezellig. Wordt ik op de terugweg aan de kant gezet door meneer en mevrouw fietspolitie
Waarom ik zonder licht fiets.
Ik zo van ja die is kapot getrapt(is echt gebeurd trouwens)
Die korte pittig kapsel pot zo van: ja dat wordt dan 50 euro boete.
Ik zo van:ja mevrouw, is goed mevrouw, sorry mevrouw,, ik zal het nooit meer doen mevrouw.
Dit inderdaad. Van die josties die dan denken stoer te zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:01 schreef Nikmans het volgende:
Afgehaakt bij de omschrijving van je weerwoord, geharde crimineel die je bent
verdomme Frank, ik was ongerustquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het is dan ook levensgevaarlijk, zeker op slecht verlichte wegen. Daar komt nog eens bij dat vaak jonge fietsers met een complete stereotoren op hun kop fietsen waardoor ze zelf ook nog eens niets horen.
precies.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:01 schreef Asphyx het volgende:
fietsers zonder licht mogen van mij zo worden aangereden
ik fiets nooit met licht aan, maar ik fiets ook alleen in de stad en voornamelijk op een fietspad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
precies.
ze janken allemaal als ze een bon krijgen, want ja hij was pas net stuk uhu, en als ze dan vol worden aangereden door een brommer of een auto, dan heeft die het gedaan natuurlijk
als je dagelijks het zelfde stuk rijd, zie je weken achter elkaar dezelfde mongool zonder licht rijden.
dat doet er niet toe.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik fiets nooit met licht aan, maar ik fiets ook alleen in de stad en voornamelijk op een fietspad.
Ik ben vrij vandaag dus dan gaat het allemaal wat rustiger. Het is nooit verkeerd om een patroon van tijd tot tijd te verbreken.quote:
Onjuist. Ik ben zo'n mongool die ook wel eens / regelmatig zonder licht rijdt, maar als ik een bon krijg weet ik wel donders goed dat het mijn schuld is en niet die van de agent. Die sta ik beleefd te woord en wens ik een fijne avond.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
precies.
ze janken allemaal als ze een bon krijgen, want ja hij was pas net stuk uhu, en als ze dan vol worden aangereden door een brommer of een auto, dan heeft die het gedaan natuurlijk
als je dagelijks het zelfde stuk rijd, zie je weken achter elkaar dezelfde mongool zonder licht rijden.
nou kijk, zo kan het ook. Maar het gros is hoogst verbrouwereerd/verontwaardigdquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:41 schreef padlarf het volgende:
[..]
Onjuist. Ik ben zo'n mongool die ook wel eens / regelmatig zonder licht rijdt, maar als ik een bon krijg weet ik wel donders goed dat het mijn schuld is en niet die van de agent. Die sta ik beleefd te woord en wens ik een fijne avond.
ik had zelfs al uit ongerustheid een topic gemaaktquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik ben vrij vandaag dus dan gaat het allemaal wat rustiger. Het is nooit verkeerd om een patroon van tijd tot tijd te verbreken.
Ik zal ook niet beweren dat ik een lintje verdien wegens mijn houding. Maar dat gezeur stoort mij zelf ook. Je weet dat je een boete kunt krijgen als je zonder licht rijdt. Wil je geen boete, dan zorg je dat je licht hebt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nou kijk, zo kan het ook. Maar het gros is hoogst verbrouwereerd/verontwaardigd
En dan hebben we het nog niet eens over de maatschappelijke schade als jouw nieren straks op straat liggen door een aanrijding die voorkomen had kunnen worden.
misschien hè, moet je niet met je donder op een brommer stappen als je bij een paar regendruppels al iets wat zo groot is als een fietser over het hoofd zietquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat doet er niet toe.
Het is nergens in een stad vol 100% verlicht. Er zijn altijd schaduwwerkingen met lantaarnpalen aan, en als tegenpartij wordt je daar door verblind. Zeker als het licht achter jou schijnt en jij ook nog eens geen licht aan hebt. Beetje regendruppels op de ramen van een auto of helm er bij, en je bent soms gewoon volledig onzichtbaar.
ja tuurlijk. Je mond is gesnoerd, je kan je niets zinnigs meer bedenken om je te verweren, en dan gaan we zo beginnenquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
misschien hè, moet je niet met je donder op een brommer stappen als je bij een paar regendruppels al iets wat zo groot is als een fietser over het hoofd ziet
Wat een stuk gevaarlijker is: verkeerd afgesteld licht op een brommer
hoezo? je rijdt toch ook niet tegen een geparkeerde auto aan? Een fietser is fucking groot man in vergelijking tot iemand op zn brommertjequote:Op maandag 21 oktober 2013 08:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja tuurlijk. Je mond is gesnoerd, je kan je niets geloofwaardig meer bedenken om je te verweren, en dan gaan we zo beginnen![]()
![]()
Schuld onzinnig bij andere leggen terwijl de oorzaak in zulke gevallen gewoon bij jezelf ligt.![]()
Lieten ze je ook verder lopen? Ik hoop het![]()
De intelligentie straalt er vanaf van die argumenten van jequote:Op maandag 21 oktober 2013 08:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
hoezo? je rijdt toch ook niet tegen een geparkeerde auto aan? Een fietser is fucking groot man in vergelijking tot iemand op zn brommertje
en ik geen hier nog nooit een boete voor gekregen btw
Je hebt nog geluk dat ze je niet opgepakt en in de cel gesmeten hebben... wat je ook doet ga nooit in discussie met een agentquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
Godverdomme![]()
Ik ging dus bij een vriendin een rondje pilsen, (dit werden uiteindelijk tequila shots) dus ik was voorbereid ik met de fiets. Alles gezellig. Wordt ik op de terugweg aan de kant gezet door meneer en mevrouw fietspolitie
Waarom ik zonder licht fiets.
Ik zo van ja die is kapot getrapt(is echt gebeurd trouwens)
Die korte pittig kapsel pot zo van: ja dat wordt dan 50 euro boete.
Ik zo van:ga godverdomme boeven vangen man, ga straatcriminaliteit aanpakken in plaats van de hardwerkende burger aan te spreken op een lullig fietslampje.
Begon ze over voor eigen veiligheid en die van ander weggebruikers.
Ik: Welke andere weggebruikers het is zondag avond half 1 's nachts, weet je wat goed is voor mijn veiligheid, ga straatmarokkanen aanpakken.
Die vent: Als we dat zien doen we dat ook.
Ik: Als jullie het zien fietsen jullie snel de andere kant uit met angstzweet tussen je bilnaad, stelletje lafaards
Hij zo van: ja je moet wel een beetje inbinden anders moet ik je ook nog belediging van ambtenaar in functie geven, ik snap dat het vervelend is van je zuurverdiende centjes maar het is niet anders.
Ik met een echte fok reactie: Denken dat het mij om het geld gaatik zet in een dag om wat jij in een jaar verdiend. Het gaat om het principe vriend
Hij: Ik ben niet je vriend en nu even op je worden passen.
Ik: Ik dacht dat de polizei mijn beste vriend was? Mag ik uw fietshelm even op en dat uw collega een foto maakt?
Mocht niet, dus ik heb verder rustig de boete afgewacht en ben veder gegaan, FIETSEND als u dit leest mevrouw de fietspolitiepot![]()
Klacht: Boetes die buiten proportie zijn, uitgedeeld worden voor de meest lullige redenen, door de meest sufkuttige mensjes van de politie
serieus, als jij op een fietspad in de stad, waar het dus verlicht is, een fietser aanrijdt omdat je hem niet zag, dan ben je gewoon je rijbewijs niet waardig, ongeacht of die fietser zijn licht aan hadquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
De intelligentie straalt er vanaf van die argumenten van je
Jonge, ga eerst eens autorijden en je rijbewijs halen voor je zulke onzin gaat zitten verkopen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
serieus, als jij op een fietspad in de stad, waar het dus verlicht is, een fietser aanrijdt omdat je hem niet zag, dan ben je gewoon je rijbewijs niet waardig, ongeacht of die fietser zijn licht aan had
ik snap best dat je zichtbaarder bent met licht aan dan zonder, maar je hebt ook een reflector. Je rijdt toch ook geen voetganger aan die op het fietspad loopt omdat er fucking regendruppels op je helm zitten? Of is het dan ineens ok omdat ze niet verlicht rond moeten lopen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Jonge, ga eerst eens autorijden en je rijbewijs halen voor je zulke onzin gaat zitten verkopen.
"t gros van de fietspaden is minder verlicht dan de rijbaan. Dat betekend dat je achter de verlichting aan het fietsen bent. En nog kun je het niet begrijpen he![]()
![]()
En verder: waarom denk je nou helemaal dat er zo op gecontroleerd wordt?? Niet omdat ome koos het zo leuk vind om fietsertjes zonder licht te pesten. Puur omdat de cijfers genoeg vertellen
zie reactie 109quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik snap best dat je zichtbaarder bent met licht aan dan zonder, maar je hebt ook een reflector. Je rijdt toch ook geen voetganger aan die op het fietspad loopt omdat er fucking regendruppels op je helm zitten? Of is het dan ineens ok omdat ze niet verlicht rond moeten lopen?
Hier zijn fietspaden overigens gewoon fatsoenlijk verlicht
of misschien moet je je ogen eens laten nakijkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
zie reactie 109
verder heb je totaal geen verkeersinzicht laatstaan inbeeldingsvermogen, en ben je het sop niet waard
![]()
Meen je dit?quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik snap best dat je zichtbaarder bent met licht aan dan zonder, maar je hebt ook een reflector. Je rijdt toch ook geen voetganger aan die op het fietspad loopt omdat er fucking regendruppels op je helm zitten? Of is het dan ineens ok omdat ze niet verlicht rond moeten lopen?
Hier zijn fietspaden overigens gewoon fatsoenlijk verlicht
ik vind het een kwalijker zaak dat hij bij regen blijkbaar dusdanig weinig ziet dat hij een groot gevaar vormt voor fietsers, voetgangers en zaken die hem niet met een groot licht waarschuwen voor hun aanwezigheid, ook al reflecteren zij het licht van zijn brommer, dan dat een fietser op een verlicht fietspad zijn licht niet aan heeft, ja.quote:
Als je dit meent ben je echt een mongool. JE BENT ALS FIETSER NIET ZICHTBAAR ZONDER LICHT.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik vind het een kwalijker zaak dat hij bij regen blijkbaar dusdanig weinig ziet dat hij een groot gevaar vormt voor fietsers, voetgangers en zaken die hem niet met een groot licht waarschuwen voor hun aanwezigheid, ook al reflecteren zij het licht van zijn brommer, dan dat een fietser op een verlicht fietspad zijn licht niet aan heeft, ja.
Hopelijk komt hij geen omgewaaide kliko's tegen
opmerkelijk, ik ben al regelmatig fietsers tegengekomen die hun licht niet aanhadden en toch heb ik ze nog nooit omvergelopen of aangereden. De reden dat ik weet dat ik ze ben tegengekomen is dat ik ze kon zien. De reden dat ik ze niet heb aangereden is ook omdat ik ze zag. Het zijn geen fucking ninja's.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je dit meent ben je echt een mongool. JE BENT ALS FIETSER NIET ZICHTBAAR ZONDER LICHT.
het is ook irritant en niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheidquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:49 schreef xzaz het volgende:
Sinds ik auto rij heb ik echt een gruwelijke hekel aan fietsers zonder ligt. En iedereen heeft ook zwarte jassen aan...
beter stop je gewoon met schrijven hier, want je maakt jezelf met elke post meer belachelijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
opmerkelijk, ik ben al regelmatig fietsers tegengekomen die hun licht niet aanhadden en toch heb ik ze nog nooit omvergelopen of aangereden. De reden dat ik weet dat ik ze ben tegengekomen is dat ik ze kon zien. De reen dat ik ze niet heb aangereden is ook omdat ik ze zag. Het zijn geen fucking ninja's.
huhu, maar ondertussen is de wetgever het met me eensquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
beter stop je gewoon met schrijven hier, want je maakt jezelf met elke post meer belachelijk.
Het gaat erom of je ze ziet voor ze op je motorkap liggen. Dit hoort niet eens een discussie te zijn. Een fietslampje kost 2,50 en je bent gewoon verplicht zo'n ding te hebben en je bent gewoon slecht zichtbaar in het donker en niet zichtbaar als het ook nog een beetje regent.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
opmerkelijk, ik ben al regelmatig fietsers tegengekomen die hun licht niet aanhadden en toch heb ik ze nog nooit omvergelopen of aangereden. De reden dat ik weet dat ik ze ben tegengekomen is dat ik ze kon zien. De reen dat ik ze niet heb aangereden is ook omdat ik ze zag. Het zijn geen fucking ninja's.
ik heb het over onverlicht fietsen op een verlicht fietspad. Als er op een normale weg geen fatsoenlijke verlichting is ben je gewoon een klapjosti als je onverlicht rondrijdt. Een auto behoort niet op een fietspad te komen en een brommer behoort niet zo snel te gaan dat hij geen tijd heeft om door te hebben dat dat bewegende object (/subject) voor hem een fietser/voetganger isquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat erom of je ze ziet voor ze op je motorkap liggen. Dit hoort niet eens een discussie te zijn. Een fietslampje kost 2,50 en je bent gewoon verplicht zo'n ding te hebben en je bent gewoon slecht zichtbaar in het donker en niet zichtbaar als het ook nog een beetje regent.
Deze fietsers hebben nog licht aan, mag jij vertellen hoe zichtbaar ze zijn zonder licht:
[ link | afbeelding ]
Fietsers steken nooit over, ze nemen nooit rotondes en ze rijden nooit met licht in hun rug.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik heb het over onverlicht fietsen op een verlicht fietspad. Als er op een normale weg geen fatsoenlijke verlichting is ben je gewoon een klapjosti als je onverlicht rondrijdt. Een auto behoort niet op een fietspad te komen en een brommer behoort niet zo snel te gaan dat hij geen tijd heeft om door te hebben dat dat bewegende object (/subject) voor hem een fietser/voetganger is
Oh is het heus? De wetgever is het met je eens dat je best zonder licht kan rijden? In Rusland misschienquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
huhu, maar ondertussen is de wetgever het met me eens
je lijkt niet door te hebben dat mijn argument niet is dat onverlicht fietsen oké is, maar dat mijn argument is dat het kwalijker is dat jij als bestuurder van een motorvoertuig fietsers over het hoofd ziet als er wat regendruppels op je vizier komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Oh is het heus? De wetgever is het met je eens dat je best zonder licht kan rijden? In Rusland misschien![]()
Vandaar dat je er een bon voor krijgt![]()
Misschien dat je halverwege door al het geblaat perongeluk van richting verandert bent in je hoofd?
man hou toch op met die onzinquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
je lijkt niet door te hebben dat mijn argument niet is dat onverlicht fietsen oké is, maar dat mijn argument is dat het kwalijker is dat jij als bestuurder van een motorvoertuig fietsers over het hoofd ziet als er wat regendruppels op je vizier komen.
Moet je voor de grap eens een fietser aanrijden en dat als argument aanvoeren
eerste link, hoewel ik er waarschijnlijk nog zo tien voor je kan vindenquote:
Ik heb een vriendin en hoef niks met deze meid dus jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 05:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welcome to the friend zone....
Je vergeet geen legetimatiequote:Op maandag 21 oktober 2013 09:15 schreef div-er het volgende:
Jammer dat zeTS niet hebben laten blazen!
Dan zou het tenminste nog wat hebben opgebracht:
- geen licht
- dronkenschap
- belediging ambtenaar
Pauper, die 50 euro is nog veel te mild geweest.
Waarom kom je met deze onzinlink? Hierin wordt behandeld dat de fietser de meest zwakke is en daarom in de wet beschermd wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
eerste link, hoewel ik er waarschijnlijk nog zo tien voor je kan vinden
http://www.geldenrecht.nl(...)gen-auto-wie-betaalt
Omg dit is best wel een geniaal idee. Goeie postquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:18 schreef Yi-Long het volgende:
Gedeeltelijk eens met klacht: Is je licht (weer eens) kapot getrapt ergens door een stel randdebielen, dan doe je al niet eens aangifte meer aangezien je weet dat de 'politie' toch gewoon de schouders ophaal en denkt 'Oh ja!? Boeiuhhh!!!'...
... en ipv een boete van 50 euro, zie ik dan liever dat ze je verplichten een fietslichtje(s-set) van hun ter plekke te kopen, voor 15 euro ofzo (duurder dan in de winkel, dus gedeeltelijk boete, gedeeltelijk direct oplossing van het veiligheidsprobleem). Maar goed, dit gaat puur en alleen even om het spekken van de staatskas.
Daarnaast is het natuurlijk wel logisch dat ze TS hiervoor even aanhouden, dronken/aangeschoten op de fiets, zonder licht.
Wanneer ze echter om 8 uur s'ochtends in een groep van 8 man ofzo brugpiepers op staan te wachten op een fietspad ergens, om ze (terwijl het gewoon al licht is btw) even flink te beboeten, dan is dat uiteraard wel een ongelooflijk dieptepunt wat betreft droevigheid.
Maar goed, de NLse agent is sowieso een beroep waar je medelijden mee mag hebben.
vind je?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:06 schreef vera166 het volgende:
[..]
Omg dit is best wel een geniaal idee. Goeie post
het punt is dus dat een bestuurder van een motorvoertuig gewoon op moet letten en dat een fietser zijn licht aan moet doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom kom je met deze onzinlink? Hierin wordt behandeld dat de fietser de meest zwakke is en daarom in de wet beschermd wordt.
Wat heeft dat verder met het gevaar van zonder licht rijden en het met jouw bagatelliseren van alle verkeerssituaties en mensen hun gezichtsvermogen te maken?
again bro, better stop talking
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vind je?![]()
Dat ze ergens een controle houden waar ze er veel vangen is toch alleen maar efficient? het gaat er uiteindelijk om dat mensen in hun botte hersens krijgen zitten dat ze werkende verlichting moeten hebben.
Dat gaat alleen maar door negatieve prijzen uit te delen, en de pakkans significant te maken...
Als je lampjes gaat uitdelen dan liggen die lampjes de volgnde dag thuis op het kastje in het schuurtje en rijden ze gewoon weer zonder licht...
ze hebben toch soms van die acties dat ze je verlichting geven ipv een boete?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef noutie het volgende:
[..]
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.
waarom moet een agent jou daarin tegemoet komen? Moeten ze ook lampjes uit gaan delen aan iederreen die met een kapot bolletje in z'n auto rijd?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef noutie het volgende:
[..]
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.
Effiecient voor de staatskas misschienquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vind je?![]()
Dat ze ergens een controle houden waar ze er veel vangen is toch alleen maar efficient? het gaat er uiteindelijk om dat mensen in hun botte hersens krijgen zitten dat ze werkende verlichting moeten hebben.
Dat gaat alleen maar door negatieve prijzen uit te delen, en de pakkans significant te maken...
Als je lampjes gaat uitdelen dan liggen die lampjes de volgnde dag thuis op het kastje in het schuurtje en rijden ze gewoon weer zonder licht...
quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Effiecient voor de staatskas misschien
Weet je hoeveel van die krengen ik al gekocht hebquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:56 schreef JaqenHghar het volgende:
Diepte investering van 3 euro voor wat licht TS.
En die boetes delen ze niet voor niets uit
misschien kunnen ze carkits vanuit de kofferbak verkopenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
waarom moet een agent jou daarin tegemoet komen? Moeten ze ook lampjes uit gaan delen aan iederreen die met een kapot bolletje in z'n auto rijd?
En even onder de wagen voor je gaan liggen om te kijken waarom je claxon niet werkt?
Die lampjes kun je overal kopen voor een euro, dus iedereen die schoenen kan betalen om buiten vrij rond te lopen kan ook gewoon zorgen voor geode verlichting
Als je bij het uitdelen van bekeuringen alleen maar gaat lopen waarschuwen en "niet meer doen he" dan werkt het niet dat lijkt me duidelijk..
ik begin steeds meer te denken dat jij geen rijbewijs hebt, of totaaaaal geen rijervaring.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
het punt is dus dat een bestuurder van een motorvoertuig gewoon op moet letten en dat een fietser zijn licht aan moet doen.
Het is echter zo dat het belangrijker is (en dus een grovere overtreding als hij dat niet doet) dat de bestuurder oplet dan dat de fietser zijn licht aan heeft. Dat jij dat niet snapt is ook wel een beetje vreemd / volslagen belachelijk als je een rijbewijs hebt
Zou best kunnen, ik schiet altijd snel een steegje in als ze me zien. Meestal zien ze me niet omdat ik geen licht heb en dus onzichtbaar benquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ze hebben toch soms van die acties dat ze je verlichting geven ipv een boete?
ninjaquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef noutie het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ik schiet altijd snel een steegje in als ze me zien. Meestal zien ze me niet omdat ik geen licht heb en dus onzichtbaar ben
dat klopt, en de door mij geschetste situatie is er geen waarbij je in het pikkedonker op de tast naar fietsers moet zoekenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik begin steeds meer te denken dat jij geen rijbewijs hebt, of totaaaaal geen rijervaring.
Geeft verder niet hoor![]()
Er zitten grensen aan wat een mens kan zien. Dat behoeft verder geen uitleg.
Ben je beroepschauffeur toevallig?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik begin steeds meer te denken dat jij geen rijbewijs hebt, of totaaaaal geen rijervaring.
Geeft verder niet hoor![]()
Er zitten grensen aan wat een mens kan zien. Dat behoeft verder geen uitleg.
Ja shitquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vind je?![]()
haha ja, er is ook wel zoiets als een officiele geregistreerde waarschuwing.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:32 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ja shitdat is ook wel zo.
Maar dan zouden ze eigenlijk een aanteking moeten maken dat er al een keer lampjes zijn
uitgedeeld en bij de tweede keer zonder licht wel die boete of nog meer.
Maar dit is vast niet realiseerbaar en ook veel te omslachtig![]()
Achja
Wat hugecooll zegt, indien je een fietser mist als automobilist ben je gewoon blind of je hoort geen rijbewijs te hebbenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
het punt is dus dat een bestuurder van een motorvoertuig gewoon op moet letten en dat een fietser zijn licht aan moet doen.
Het is echter zo dat het belangrijker is (en dus een grovere overtreding als hij dat niet doet) dat de bestuurder oplet dan dat de fietser zijn licht aan heeft. Dat jij dat niet snapt is ook wel een beetje vreemd / volslagen belachelijk als je een rijbewijs hebt
quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
Hij: Ik ben niet je vriend en nu even op je worden passen.
ja en dan er maar 9 doen en toch die boete geven zekerquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:14 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vond 50 euro echt van de gekke! Waarom niet gewoon 10 stokslagen?
Nee de tweede keer 20 stokslagen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:16 schreef smitjew het volgende:
[..]
ja en dan er maar 9 doen en toch die boete geven zeker
Inwendig ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:17 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nee de tweede keer 20 stokslagen.
Ik vind ook dat elke boete die je kan krijgen met de auto ook x 7 gedaan moet worden. Ik rij immers toch zelf geen auto. Of was dat niet de reden dat jij de 350 euro voor fietsen zonder licht met de fiets leuk vind?quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:13 schreef eRKa het volgende:
Ik ga voor de boete van ¤350. Óók voor brugpiepers. Jong geleerde lessen worden het langzaamst vergeten.
Dit is half waarquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
het gaat pas werken als mensen financieel gepakt worden, hoe meer er gepakt worden hoe beter.
De opsporingsambtenaren zagen de TS toch best duidelijk denk ik?quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je dit meent ben je echt een mongool. JE BENT ALS FIETSER NIET ZICHTBAAR ZONDER LICHT.
Je kan geen boete verdienen, aangezien je er niet rijker van wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:38 schreef Redbullkid het volgende:
De klacht is eigenlijk gewoon dat de TS te pauper was om te fiets niet eens te kunnen ontsnappen van de politie. Dan verdien je die boete gewoon
Blijkbaar niet genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Weet je hoeveel van die krengen ik al gekocht heb![]()
Die worden constant gejat of gesloopt of de batterij is iets van een maand.
En als je je gewone dynamo licht laat repareren dan wordt het binnen een week weer kapot getrapt bij het uitgaan
Ervaring rijker? Volgende keer wegfietsenquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:39 schreef smitjew het volgende:
[..]
Je kan geen boete verdienen, aangezien je er niet rijker van wordt.
Die heb ik gekocht, zijn binnen no time leeg of stuk of gestolenquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:40 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg.
Gewoon meenemen. Action heeft van die krengen die je met een soort lus en haakje bevestigd, kost je wel 2 seconden en 4 euro per twee.
Hoezo laat je ze dan stelen, neem ze gewoon mee man.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die heb ik gekocht, zijn binnen no time leeg of stuk of gestolen
Als je niet de staatskas wilt spekken is er een hele simpele oplossing: geen overtredingen begaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Effiecient voor de staatskas misschien
Ik had gedronken en ik had muziek op dus hoorde ze pas op het laatste moment dus maar niet gedaanquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:38 schreef Redbullkid het volgende:
De klacht is eigenlijk gewoon dat de TS te pauper was om te fiets niet eens te kunnen ontsnappen van de politie. Dan verdien je die boete gewoon
Oké dat wel , of proberen er onder uit te lullen voor de bruggemannen onder ons.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ervaring rijker? Volgende keer wegfietsen
Gewoon paar extra meenemen tochquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die heb ik gekocht, zijn binnen no time leeg of stuk of gestolen
Dan moet je ze voor elk wissewasje d'r weer afhalen, en dan er weer op doen en dan vergeet ik ze weer, het is gewoon kutquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:44 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Hoezo laat je ze dan stelen, neem ze gewoon mee man.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon paar extra meenemen toch
[ afbeelding ]
Gewoon doorfietsen alsof je ze niet hoortquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik had gedronken en ik had muziek op dus hoorde ze pas op het laatste moment dus maar niet gedaan
Hoe dan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:51 schreef smitjew het volgende:
Gewoon een fiets hebben wat eigenlijk geen fiets is.
Ik lul maar wat dingen zonder kennis of het wel kan.quote:
Jij moet minister wordenquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:53 schreef smitjew het volgende:
[..]
Ik lul maar wat dingen zonder kennis of het wel kan.
Ben liever een grote ster.quote:
Je gewone dynamo licht "LATEN" repareren. man man.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Weet je hoeveel van die krengen ik al gekocht heb![]()
Die worden constant gejat of gesloopt of de batterij is iets van een maand.
En als je je gewone dynamo licht laat repareren dan wordt het binnen een week weer kapot getrapt bij het uitgaan
Moet ik dat elke keer zelf gaan doen dan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je gewone dynamo licht "LATEN" repareren. man man.![]()
![]()
![]()
als je 10 duimen hebt zal dat idd. een behoorlijk pittige klus zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Moet ik dat elke keer zelf gaan doen dan?
Als jij liever 50 euro betaald niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Moet ik dat elke keer zelf gaan doen dan?
Nee die draadjes kan ik zelf in een zucht repareren, ik heb het over wanneer je hele licht eraf getrapt isquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als je 10 duimen hebt zal dat idd. een behoorlijk pittige klus zijn
Wat valt daarnou aan te snappen/te repareren lol. We hebben het over 1 draadje letterlijk...
oh nou das best ingewikkeld ja. steeksleuteltje 10, of een platte schroevendraaier vast houden met 2 hoeven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee die draadjes kan ik zelf in een zucht repareren, ik heb het over wanneer je hele licht eraf getrapt is
Ik kan het wel, heb er alleen geen zin inquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh nou das best ingewikkeld ja. steeksleuteltje 10, of een platte schroevendraaier vast houden met 2 hoeven.
maar goed, ik kan dat dus niet begrjipen. Het kost je meer tijd om hem naar de fietsenmaker te brengen en te halen dan dat je het zelf doet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kan het wel, heb er alleen geen zin in
Nee want je moet sowieso een nieuwe lamp halenquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
maar goed, ik kan dat dus niet begrjipen. Het kost je meer tijd om hem naar de fietsenmaker te brengen en te halen dan dat je het zelf doet.
ja, dat doe je als je je boodschapjes doet. Kost je 5 minuten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee want je moet sowieso een nieuwe lamp halen
Dan kun je net zo goed die fiets wegbrengen als je boodschappen doet, kun je hem weer meenemen als je klaar bentquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, dat doe je als je je boodschapjes doet. Kost je 5 minuten.
Bandplakken ook
lolquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed die fiets wegbrengen als je boodschappen doet, kun je hem weer meenemen als je klaar bent
Ervaren niet nee, ik kan de basic dingen zelf maar laat het liever over aan een anderquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
een ervaren klusser ik hoor het al.
Terechte klacht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:02 schreef LittleBrownie het volgende:
Ik stopte met lezen bij "Wordt ik…".
#Bitterlemon
Kost te duurquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:17 schreef smitjew het volgende:
Waarom regelt de overheid geen mini lantaarn palen die op je fiets bevestigt zijn
Zonne energiequote:
Die lampen zijn dan te duur om te maken, kan de Koning en alles niet meer naar Rusland om ruzie te maken. Zo gaat dat.quote:
Ja, of zo'n grote en dan aan de kant van de weg zodat iedereen er wat aan heeftquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:17 schreef smitjew het volgende:
Waarom regelt de overheid geen mini lantaarn palen die op je fiets bevestigt zijn
nou nouquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:05 schreef oLexie het volgende:
Het is ronduit kut om te rijden met allemaal gasten zonder licht op hun fiets op de weg, vooral als die ook nog eens lam zijn en donkere kleding aanhebben.
Ik hoop dat je een volgende keer aan wordt gereden.![]()
Ja man waarom klein denken als het groot kanquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, of zo'n grote en dan aan de kant van de weg zodat iedereen er wat aan heeft
gauw patenteren voor jij het doet
Als je ogen niet geweldig zijn en de verlichting buiten ook niet goed is, is het gewoon kut als er onverwachts iemand voor je de weg op komt fietsen. Ik ga echt niet overal 30 rijden...quote:
Goed dat er nog politie-agenten zijn die hiervoor een fikse boete uitschrijven dan .quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:10 schreef oLexie het volgende:
[..]
Als je ogen niet geweldig zijn en de verlichting buiten ook niet goed is, is het gewoon kut als er onverwachts iemand voor je de weg op komt fietsen. Ik ga echt niet overal 30 rijden...
Dit en nog eens dit.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:18 schreef Yi-Long het volgende:
Gedeeltelijk eens met klacht: Is je licht (weer eens) kapot getrapt ergens door een stel randdebielen, dan doe je al niet eens aangifte meer aangezien je weet dat de 'politie' toch gewoon de schouders ophaal en denkt 'Oh ja!? Boeiuhhh!!!'...
Daarnaast is het natuurlijk wel logisch dat ze TS hiervoor even aanhouden, dronken/aangeschoten op de fiets, zonder licht.
Wanneer ze echter om 8 uur s'ochtends in een groep van 8 man ofzo brugpiepers op staan te wachten op een fietspad ergens, om ze (terwijl het gewoon al licht is btw) even flink te beboeten, dan is dat uiteraard wel een ongelooflijk dieptepunt wat betreft droevigheid.
Maar goed, de NLse agent is sowieso een beroep waar je medelijden mee mag hebben.
koop een bril en ga met het ov, of de fietsquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:10 schreef oLexie het volgende:
[..]
Als je ogen niet geweldig zijn en de verlichting buiten ook niet goed is, is het gewoon kut als er onverwachts iemand voor je de weg op komt fietsen. Ik ga echt niet overal 30 rijden...
enne, als jij met 30 niet veilig kunt rijden, is 30 inderdaad te hard, red je het met 20km/u?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:10 schreef oLexie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, of zo'n grote en dan aan de kant van de weg zodat iedereen er wat aan heeft
gauw patenteren voor jij het doet
zonneenergielampjes bij de action voor 2 euroquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:27 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Die lampen zijn dan te duur om te maken, kan de Koning en alles niet meer naar Rusland om ruzie te maken. Zo gaat dat.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:05 schreef oLexie het volgende:
Het is ronduit kut om te rijden met allemaal gasten zonder licht op hun fiets op de weg, vooral als die ook nog eens lam zijn en donkere kleding aanhebben.
Dat is zéker aan te raden! Alle boetes 7x verhogen. Hoeveel mensen ik niet zie bellen, app, weet-ik-wat, linksplakken, bumperkleven, geen richting aan geven op 1 dag......quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind ook dat elke boete die je kan krijgen met de auto ook x 7 gedaan moet worden. Ik rij immers toch zelf geen auto. Of was dat niet de reden dat jij de 350 euro voor fietsen zonder licht met de fiets leuk vind?
Pauper
Doodsverwensing, ban!quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:05 schreef oLexie het volgende:
quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat is er met je UI. Nu is die verkankerd.
Voor het UI epilepsie topique zeker?quote:
Voor die trend jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Voor het UI epilepsie topique zeker?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Binnenkort maar weer d'r af gooien
Net 3 hamburgers opquote:
Nationaliteiten schrijf je met een hoofdletterquote:
Ik heb een brilquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
koop een bril en ga met het ov, of de fiets
Achterlicht niet als je het ter plaatse kan oplossen met een reservelampje of nieuwe batterij. Een lamp kan ook tijdens het rijden stuk / leeg raken. Voorlicht kun je zien. Boetes mogen van mij inderdaad wel naar 100 of 150 euro. Als je te lam bent om voor een paar euro verlichting te kopen dan mag je bloeden wat mij betreft.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:01 schreef Juup© het volgende:
Veel te laag die boete. Bovendien had die agent jou (wat mij betreft) al gelijk een boete mogen geven voor belediging.
Iedere fietser die zonder licht rijdt mogen ze van mij best ¤100,- per defecte verlichting laten betalen (dus doen zowel de voor als achterverlichting het niet, dan fijn ¤200,- aftikken).
zijn we lekker meequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:42 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik heb een brilmaar heb een gigantische cilinderafwijking (die niet goed gecorrigeerd wordt) waardoor ik alleen maar overal lichtvegen zie en daar doorheen zie ik dan mensen niet meer zo goed wanneer het donker is, dan is verlichting wel fijn want dan hoef ik niet te turen om te kijken of er mensen fietsen. En 30 is irriterend langzaam dus nee, dat doe ik alleen in donkere/drukke straten of waar veel bochten zijn en mensen oh zo geweldig zijn om hun heg nooit bij te snoeien.
Dat van die fietslampjes vond ik overigens wel een goed idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |