ik heb het over onverlicht fietsen op een verlicht fietspad. Als er op een normale weg geen fatsoenlijke verlichting is ben je gewoon een klapjosti als je onverlicht rondrijdt. Een auto behoort niet op een fietspad te komen en een brommer behoort niet zo snel te gaan dat hij geen tijd heeft om door te hebben dat dat bewegende object (/subject) voor hem een fietser/voetganger isquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat erom of je ze ziet voor ze op je motorkap liggen. Dit hoort niet eens een discussie te zijn. Een fietslampje kost 2,50 en je bent gewoon verplicht zo'n ding te hebben en je bent gewoon slecht zichtbaar in het donker en niet zichtbaar als het ook nog een beetje regent.
Deze fietsers hebben nog licht aan, mag jij vertellen hoe zichtbaar ze zijn zonder licht:
[ link | afbeelding ]
Fietsers steken nooit over, ze nemen nooit rotondes en ze rijden nooit met licht in hun rug.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik heb het over onverlicht fietsen op een verlicht fietspad. Als er op een normale weg geen fatsoenlijke verlichting is ben je gewoon een klapjosti als je onverlicht rondrijdt. Een auto behoort niet op een fietspad te komen en een brommer behoort niet zo snel te gaan dat hij geen tijd heeft om door te hebben dat dat bewegende object (/subject) voor hem een fietser/voetganger is
Oh is het heus? De wetgever is het met je eens dat je best zonder licht kan rijden? In Rusland misschienquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
huhu, maar ondertussen is de wetgever het met me eens
je lijkt niet door te hebben dat mijn argument niet is dat onverlicht fietsen oké is, maar dat mijn argument is dat het kwalijker is dat jij als bestuurder van een motorvoertuig fietsers over het hoofd ziet als er wat regendruppels op je vizier komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Oh is het heus? De wetgever is het met je eens dat je best zonder licht kan rijden? In Rusland misschien![]()
Vandaar dat je er een bon voor krijgt![]()
Misschien dat je halverwege door al het geblaat perongeluk van richting verandert bent in je hoofd?
man hou toch op met die onzinquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
je lijkt niet door te hebben dat mijn argument niet is dat onverlicht fietsen oké is, maar dat mijn argument is dat het kwalijker is dat jij als bestuurder van een motorvoertuig fietsers over het hoofd ziet als er wat regendruppels op je vizier komen.
Moet je voor de grap eens een fietser aanrijden en dat als argument aanvoeren
eerste link, hoewel ik er waarschijnlijk nog zo tien voor je kan vindenquote:
Ik heb een vriendin en hoef niks met deze meid dus jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 05:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welcome to the friend zone....
Je vergeet geen legetimatiequote:Op maandag 21 oktober 2013 09:15 schreef div-er het volgende:
Jammer dat zeTS niet hebben laten blazen!
Dan zou het tenminste nog wat hebben opgebracht:
- geen licht
- dronkenschap
- belediging ambtenaar
Pauper, die 50 euro is nog veel te mild geweest.
Waarom kom je met deze onzinlink? Hierin wordt behandeld dat de fietser de meest zwakke is en daarom in de wet beschermd wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
eerste link, hoewel ik er waarschijnlijk nog zo tien voor je kan vinden
http://www.geldenrecht.nl(...)gen-auto-wie-betaalt
Omg dit is best wel een geniaal idee. Goeie postquote:Op maandag 21 oktober 2013 01:18 schreef Yi-Long het volgende:
Gedeeltelijk eens met klacht: Is je licht (weer eens) kapot getrapt ergens door een stel randdebielen, dan doe je al niet eens aangifte meer aangezien je weet dat de 'politie' toch gewoon de schouders ophaal en denkt 'Oh ja!? Boeiuhhh!!!'...
... en ipv een boete van 50 euro, zie ik dan liever dat ze je verplichten een fietslichtje(s-set) van hun ter plekke te kopen, voor 15 euro ofzo (duurder dan in de winkel, dus gedeeltelijk boete, gedeeltelijk direct oplossing van het veiligheidsprobleem). Maar goed, dit gaat puur en alleen even om het spekken van de staatskas.
Daarnaast is het natuurlijk wel logisch dat ze TS hiervoor even aanhouden, dronken/aangeschoten op de fiets, zonder licht.
Wanneer ze echter om 8 uur s'ochtends in een groep van 8 man ofzo brugpiepers op staan te wachten op een fietspad ergens, om ze (terwijl het gewoon al licht is btw) even flink te beboeten, dan is dat uiteraard wel een ongelooflijk dieptepunt wat betreft droevigheid.
Maar goed, de NLse agent is sowieso een beroep waar je medelijden mee mag hebben.
vind je?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:06 schreef vera166 het volgende:
[..]
Omg dit is best wel een geniaal idee. Goeie post
het punt is dus dat een bestuurder van een motorvoertuig gewoon op moet letten en dat een fietser zijn licht aan moet doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom kom je met deze onzinlink? Hierin wordt behandeld dat de fietser de meest zwakke is en daarom in de wet beschermd wordt.
Wat heeft dat verder met het gevaar van zonder licht rijden en het met jouw bagatelliseren van alle verkeerssituaties en mensen hun gezichtsvermogen te maken?
again bro, better stop talking
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vind je?![]()
Dat ze ergens een controle houden waar ze er veel vangen is toch alleen maar efficient? het gaat er uiteindelijk om dat mensen in hun botte hersens krijgen zitten dat ze werkende verlichting moeten hebben.
Dat gaat alleen maar door negatieve prijzen uit te delen, en de pakkans significant te maken...
Als je lampjes gaat uitdelen dan liggen die lampjes de volgnde dag thuis op het kastje in het schuurtje en rijden ze gewoon weer zonder licht...
ze hebben toch soms van die acties dat ze je verlichting geven ipv een boete?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef noutie het volgende:
[..]
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.
waarom moet een agent jou daarin tegemoet komen? Moeten ze ook lampjes uit gaan delen aan iederreen die met een kapot bolletje in z'n auto rijd?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef noutie het volgende:
[..]
Nee hoor, fietsverlichting is ontzettend brak. Fietsparkeerplaatsen (te weinig/te dicht op elkaar) ook. Je fietsverlichting gaat kapot in de stalling. Fietslampjes verkopen door de politie voor bv. ¤25,-- is best een goede oplossing. En constructief. Dit moet dan als gunst door de agent aangeboden worden. Als hij geen zin heeft of geen lampjes bij zich heeft, dan gewoon de boete.
Effiecient voor de staatskas misschienquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vind je?![]()
Dat ze ergens een controle houden waar ze er veel vangen is toch alleen maar efficient? het gaat er uiteindelijk om dat mensen in hun botte hersens krijgen zitten dat ze werkende verlichting moeten hebben.
Dat gaat alleen maar door negatieve prijzen uit te delen, en de pakkans significant te maken...
Als je lampjes gaat uitdelen dan liggen die lampjes de volgnde dag thuis op het kastje in het schuurtje en rijden ze gewoon weer zonder licht...
quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Effiecient voor de staatskas misschien
Weet je hoeveel van die krengen ik al gekocht hebquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:56 schreef JaqenHghar het volgende:
Diepte investering van 3 euro voor wat licht TS.
En die boetes delen ze niet voor niets uit
misschien kunnen ze carkits vanuit de kofferbak verkopenquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
waarom moet een agent jou daarin tegemoet komen? Moeten ze ook lampjes uit gaan delen aan iederreen die met een kapot bolletje in z'n auto rijd?
En even onder de wagen voor je gaan liggen om te kijken waarom je claxon niet werkt?
Die lampjes kun je overal kopen voor een euro, dus iedereen die schoenen kan betalen om buiten vrij rond te lopen kan ook gewoon zorgen voor geode verlichting
Als je bij het uitdelen van bekeuringen alleen maar gaat lopen waarschuwen en "niet meer doen he" dan werkt het niet dat lijkt me duidelijk..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |