abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132117274
Hallo mensen, ik heb even correct advies nodig op gebied van assurantie. Gisteren heb ik met mijn stomme kop een motorfiets omgestoten bij een motorzaak. Don't ask :( Ik struikelde ergens over en kwam zo tegen de motorfiets aan, die omviel en dus schade had. Schade is ergens tussen de 700 en 900 euro.

Ik rijd zelf motor, dus heb een motorfietsvezekering, maar die kunnen niets doen zeggen ze. Ook wel logisch, want ik heb er niet op gereden. Mijn Aansprakelijkheidsverzekering (AVP) is vandaag niet te bereiken, maar kan iemand zeggen of mijn Aansprakelijkheidsverzekering dit moet dekken?
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:07:24 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132117302
Het wordt trouwens nog lastiger, want ik zou er een proefrit mee gaan maken, dus ik had een BOVAG proefritformulier ondertekend, waarop staat dat ik bij schade een eigen risico heb van 1000 euro. Maar de schade is dus niet gekomen tijdens het rijden.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:09:16 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132117311
Het was wel de motor waarop je de proefrit zou maken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_132117312
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Het was wel de motor waarop je de proefrit zou maken?
Jep.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:10:20 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132117317
En wat zei de dealer ervan?
pi_132117323
Als je nou niets zegt over dat proefritformulier (je was immers nog niet begonnen met de proefrit), moet je het gewoon bij je AVP-verzekering kunnen claimen. Je liep door de winkel, struikelde, en de motor viel.
Schip ahoy!
pi_132117337
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:10 schreef Lienekien het volgende:
En wat zei de dealer ervan?
"Betaluh!" :P
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:13:52 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132117342
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:12 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

"Betaluh!" :P
Heb jij toen voorgesteld dat je het op je AVP zou verhalen?
pi_132117366
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb jij toen voorgesteld dat je het op je AVP zou verhalen?
Nee, was te geshockeerd. Dealer zou de schade gaan opmaken en heb er volgende week een afspraak.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:18:10 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132117384
Het lijkt mij dat de verzekering navraag kan gaan doen bij je dealer. En dat een handtekening voor een eigen risico mogelijk maakt dat de AVP-verzekeraar zijn handen ervanaf trekt.
pi_132117400
Waarom zou de dealer niet meewerken?
pi_132117447
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:19 schreef BlackRhino het volgende:
Waarom zou de dealer niet meewerken?
fraude, maar heb je er al eens iets eerder gekocht. persoonlijk zou ik als dealer niet moeilijk doen
Hell To The Liars
pi_132117458
Iets verzwijgen, zoals een proefritformulier, is fraude? Dat formulier is ook eigenlijk helemaal niet van toepassing, omdat dat formulier er voor is als er rijdend schade is gemaakt. Geldt ook voor je eigen risico. Dus fraude vind ik een groot woord.
pi_132117555
zo'n eigen risico geldt volgens mij voor schade tijdens de proefrit.
de motorhandelaar moet daar ook de voorwaarden ergens van hebben. vraag daar eens naar.
als hij nog in/bij de winkel stond, is het niet tijdens de proefrit gebeurd, en zou je het via je aansprakelijkheidsverzekering moeten kunnen regelen.
pi_132117585
Je moet gewoon de waarheid vertellen.. En het zo aan jou avp verzekeraar melden..

Voor jou maakt het nu toch nog niet uit..

Waarschijnlijk gaat het via de motorzaak met ¤1000,- eigen risico..

De motorzaak zal er op gebrand zijn het via jou verzekeraar te spelen.. Anders word zijn schade last/ verleden groter.. Kans op eventueel premie verhoging volgend jaar..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:38:20 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_132117593
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:35 schreef marc0871 het volgende:
zo'n eigen risico geldt volgens mij voor schade tijdens de proefrit.
de motorhandelaar moet daar ook de voorwaarden ergens van hebben. vraag daar eens naar.
als hij nog in/bij de winkel stond, is het niet tijdens de proefrit gebeurd, en zou je het via je aansprakelijkheidsverzekering moeten kunnen regelen.
Andere vraag, zat de dealerpleaat er al op? Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_132117615
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:25 schreef BlackRhino het volgende:
Iets verzwijgen, zoals een proefritformulier, is fraude?
Ja.
pi_132117633
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:38 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Andere vraag, zat de dealerpleaat er al op? Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.
Ja, zat er al op. Maar de motor stond uit.
pi_132117640
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja.
Want? De proefrit was nog niet begonnen, een rit is RIJDEND, en dat was niet het geval..
pi_132117667
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:41 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Want? De proefrit was nog niet begonnen, een rit is RIJDEND, en dat was niet het geval..
Waarom zou je dan uberhaupt het formulier verzwijgen voor de verzekeraar?
pi_132117683
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je dan uberhaupt het formulier verzwijgen voor de verzekeraar?
Wat voor meerwaarde heeft het voor hen? Maakt de zaken ingewikkelder dan ze zijn.
pi_132117730
Lijkt mij vrij simpel, formulier is voor de testrit. Jij reed niet op die brommer dus dat is vrij eenvoudig dan he...

bovendien is die zaak ook verzekerd voor zulke gevallen en anders is dit nou precies waar je avp voor is.

bel anders je verzekeringsmaatschappij ff dan weet je t. Schade melde kan zelfs op zondag ;) en anders ff contact opnemen met bovag.
pi_132117731
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:25 schreef BlackRhino het volgende:
Iets verzwijgen, zoals een proefritformulier, is fraude? Dat formulier is ook eigenlijk helemaal niet van toepassing, omdat dat formulier er voor is als er rijdend schade is gemaakt. Geldt ook voor je eigen risico. Dus fraude vind ik een groot woord.
Weet je zeker dat de schade rijdend gemaakt moet worden? Staat dat in de voorwaarden? Zou ik erg vreemd vinden. Want ook tijdens je proefrit kan je op verschillende plekken stilstaan.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er een tijdstip op het formulier staat; het moment waarop jouw verantwoordelijkheid ingaat. Of de motor dan schade oploopt tijdens het rijden of het stilstaan zou dan volgens mij niet uitmaken.

Andere vraag: kan je de proefrit nog maken? Koop 'm alsnog, met schade en al en vraag de dealer de schade aansluitend te maken :)
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:48:52 #25
405449 rikkerdeflikker
rikker de flikker
pi_132117741
Niet zo handig, en met zo'n formulier moet je idd de eerste 1000 euro zelf betalen als dat er op staat.
rikker de flikker
pi_132117749
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:45 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Wat voor meerwaarde heeft het voor hen? Maakt de zaken ingewikkelder dan ze zijn.
Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:51:57 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132117804
Waar was je over gestruikeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132117812
Misschien wel héél belangrijk in deze: stond de motorfiets nog op het privéterrein van de dealer, of al op de openbare weg?

In het eerste geval zou het namelijk héél goed onder het bedrijfsrisico van de ondernemer kunnen vallen.
In het tweede geval behoort het opstappen duidelijk tot de proefrit. Een ondernemer zet immers niet zomaar zijn zaken neer op de openbare weg.
pi_132117816
Het is nog maar de vraag of je werkelijk aansprakelijk bent. Een struikelpartij kan iedereen overkomen, dat maakt je nog niet automatisch aansprakelijk.
pi_132117973
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:52 schreef joepvd het volgende:
Het is nog maar de vraag of je werkelijk aansprakelijk bent. Een struikelpartij kan iedereen overkomen, dat maakt je nog niet automatisch aansprakelijk.
Is een AVP daar niet juist voor? Omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten en het iedereen kan overkomen?
pi_132117998
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:02 schreef Queller het volgende:

[..]

Is een AVP daar niet juist voor? Omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten en het iedereen kan overkomen?
Als ts nu struikelde omdat de dealer er een, ik noem maar wat, tuinslang had laten rondslingeren...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:05:35 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_132118028
Ik zou die motorzaak een claim aansmeren voor een onveilige situatie waardoor je gestruikeld bent. Dat er daarbij eigendommen van die zaak beschadigd zijn is hun zaak, niet de jouwe.

Het maakt natuurlijk geen ene reet uit of er nu wel of niet een handelaarskentekenplaat op zat. Ding stond gewoon stil met de motor uitgeschakeld. Dus hun probleem.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_132118031
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:02 schreef Queller het volgende:
Een AVP is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid als gevolg van ongelukjes, niet tegen alle gevolgen van ongelukjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door joepvd op 13-10-2013 11:08:29 (nuancering) ]
pi_132118046
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als ts nu struikelde omdat de dealer er een, ik noem maar wat, tuinslang had laten rondslingeren...
Tsja... dat weet ik ook niet hoor :D Kijk uit je doppen, zou ik zeggen :@
pi_132118075
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:05 schreef joepvd het volgende:

Een AVP is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid, niet tegen ongelukjes.
Ow, op die fiets...

Nou goed: is de AVP er nou juist niet voor dit soort gevallen? Een ongelukje zit in een klein hoekje, struikelen kan iedereen overkomen, ts is gestruikeld en tegen een motorfiets gevallen, die viel om, had schade en de winkelier stelt hem aansprakelijk?
pi_132118331
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:08 schreef Queller het volgende:
Nou goed: is de AVP er nou juist niet voor dit soort gevallen? Een ongelukje zit in een klein hoekje, struikelen kan iedereen overkomen, ts is gestruikeld en tegen een motorfiets gevallen, die viel om, had schade en de winkelier stelt hem aansprakelijk?
Precies, daar is een AVP voor. En als je inderdaad aansprakelijk bent dan keert de verzekeraar uit en als je niet aansprakelijk bent dan keert hij niet uit.
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:25:04 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132118406
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:21 schreef joepvd het volgende:

[..]

Precies, daar is een AVP voor. En als je inderdaad aansprakelijk bent dan keert de verzekeraar uit en als je niet aansprakelijk bent dan keert hij niet uit.
Dus als jij tegen mijn motor struikelt, mijn motor daardoor schade heeft, wie is er dan aansprakelijk?
Jij veroorzaakt de schade aan mijn motor toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132118538
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:25 schreef Leandra het volgende:
Dus als jij tegen mijn motor struikelt, mijn motor daardoor schade heeft, wie is er dan aansprakelijk?
Je mag blij zijn dat ik jou niet aansprakelijk stel voor mijn schade doordat ik struikelde over je rotzooi bij je motor.
pi_132118697
Hoe zit dat überhaupt met aansprakelijkheid? Als je in de supermarkt een pot jam laat vallen ben je volgens mij ook niet aansprakelijk.
in hoeverre ben je dat hier wel?
Eerst denken, dan typen
pi_132118765
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg?
pi_132118770
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:08 schreef BlackRhino het volgende:
Het wordt trouwens nog lastiger, want ik zou er een proefrit mee gaan maken, dus ik had een BOVAG proefritformulier ondertekend, waarop staat dat ik bij schade een eigen risico heb van 1000 euro. Maar de schade is dus niet gekomen tijdens het rijden.
Bij wie je moet aankloppen is inmiddels wel duidelijk volgens mij. Wat mij alleen verbaasd is dat jij een formulier ondertekent waarin een eigen risico van 1000 euro staat vermeld. Vind je dat ook niet een beetje proportie? Als ik een proefrit maak met een auto dan heb ik soms geen eigen risico en soms 150 of 250 euro, maar dan hebben we het over een auto. Je gaat op een motor toch niet proefrijden met een eigen risico van 1000 euro??
pi_132118896
1000 is standaard hoor, eigenlijk zelfs nog netjes, want meestal is 1500 euro :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 oktober 2013 @ 11:51:50 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132118956
Zet eens op een rijtje wat er nou precies gebeurd is. In welke volgorde heb je getekend, ben je gestruikeld (waarover trouwens?) en wat heb je besproken met de verkoper? Dat maakt het aansprakelijkheidsverhaal mogelijk wat duidelijker.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132119084
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:39 schreef Piger het volgende:
Hoe zit dat überhaupt met aansprakelijkheid? Als je in de supermarkt een pot jam laat vallen ben je volgens mij ook niet aansprakelijk.
in hoeverre ben je dat hier wel?
Laten we even zeggen dat je wel aansprakelijk bent. Uit klant gerichtheid word deze aansprakelijkheid alleen niet geclaimd.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_132119108
Dit soort dingen worden, mits precies gebeurd zoals in de OP, gedekt door een AVP. Maar als verzekeraar zou ik bijzonder geinteresseerd zijn of het niet gebeurd was terwijl je op aan het stappen was voor de proefrit.

Stond hij nog in de showroom?
pi_132119254
De situatie is wel interessant. De 1000 euro had je namelijk nooit hoeven te betalen met je motor verzekering. Die hadden namelijk deze schade gedenkt na aftrek van je eigenrisico.

Doormiddel van dit formulier voorkomt de verkoper dat hij voor het mindere van 1000 euro moet gaan dokken. Het formulier sluit beroeping op je verzekering niet uit. Sowieso zonder dit formulier zou er bij schade door jou volgens mij de motorverzekering of de AVP uitbetalen. Een formulier tekenen bij de dealer om je eigen verzekering uit te sluiten zou natuurlijk een beetje raar zijn....
pi_132119290
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:49 schreef BlackRhino het volgende:
1000 is standaard hoor, eigenlijk zelfs nog netjes, want meestal is 1500 euro :)
Serieus? Ik vind het echt absurd hoog, zeker voor een motor.
Het is een ondernemer en bij ondernemen hoort risico, die schuift hij lekker makkelijk door zo.
pi_132119332
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is een ondernemer en bij ondernemen hoort risico, die schuift hij lekker makkelijk door zo.
Schade door derde is geen risico van de ondernemer maar van de veroorzaker.
pi_132119342
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Juist voor een motor. Teveel mensen die als 10 jaar niet meer op zo'n ding hebben gezeten en zichzelf bij een proefrit flink overschatten.
pi_132119360
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef ikbenschipper het volgende:
De situatie is wel interessant. De 1000 euro had je namelijk nooit hoeven te betalen met je motor verzekering.
Hoezo niet? Ik ben niet allrisk verzekerd :)
pi_132119384
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.
Ah ok, meneer is helderziend. Respect!
pi_132119426
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:07 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik ben niet allrisk verzekerd :)
Sorry aanname. Al bedenk ik me nu ook dat een verzekering vaak voertuig gebonden is. Ik zit trouwens even verder te lezen.

quote:
Ik wil binnenkort een motorfiets kopen. Als ik een proefrit wil maken en ik veroorzaak schade, wie moet die dan betalen?

Als je een nieuwe of gebruikte motor koopt, dan is het uiteraard verstandig om een proefrit te maken. Of je nu bij een dealer of een particulier koopt. Wanneer de motor tijdens de proefrit schade oploopt, is vaak de eerste vraag: wie moet die betalen? Het antwoord is: degene die de schade veroorzaakt.

Dus als jij de bestuurder bent, kan de eigenaar jou aanspreken voor de schade. Daarom is het belangrijk om vóór het maken van een proefrit uit te zoeken of en hoe de motor is verzekerd. Een WA-verzekering moet er sowieso zijn; dit is namelijk wettelijk verplicht. Maar het kan toch geen kwaad dit toch even na te vragen. Een WA-verzekering dekt alleen de schade die de bestuurder veroorzaakt aan een ander.

Heeft de motor zelf ook schade, dan is een casco- of allriskverzekering belangrijk. Deze verzekering dekt namelijk ook de schade aan het voertuig zelf. Laat vooral op papier zetten op welke wijze de motor is verzekerd.

Informeer ook naar de hoogte van het eventuele eigen risico. Dit is het bedrag dat voor jouw rekening komt als je schade aan de motor hebt veroorzaakt tijdens de proefrit. Let er dan ook op dat dit niet te hoog is.

Neem dus even de tijd om aandacht te besteden aan de verzekeringen. Dit voorkomt problemen, discussies en, in het ergste geval, rechtszaken achteraf.

http://www.anwbmotor.nl/wie-betaalt-de-schade-na-een-proefrit
Waarschijnlijk is de 1000 euro dus het eigen risico van de dealer. als ik het zo lees
pi_132119437
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Schade door derde is geen risico van de ondernemer maar van de veroorzaker.
Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.
pi_132119456
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:10 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.
Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)
pi_132119467
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Juist voor een motor. Teveel mensen die als 10 jaar niet meer op zo'n ding hebben gezeten en zichzelf bij een proefrit flink overschatten.
Ja, daar zit ook wel weer wat in ja..
pi_132119506
Waar ben je nu precies over gestruikeld ts?
pi_132119586
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:11 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)
Dat hangt er weer vanaf of je vooraf geïnformeerd bent dat er sprake is van een eigen risico. Als een verkoper daar geen woord over rept en je hebt geen formulier o.i.d. ondertekent kan er niet ineens sprake zijn van een eigen risico van 1000 euro. Dat moet wel voordat je gaat rijden gemeld zijn.
pi_132119655
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar? Rotzooi, vouw in bekleding showroom, je eigen voeten?
pi_132119871
Nja wat ik vreemd vind aan het verhaal.
TS struikelde en viel er tenenaan.
Maar TS zat er ook op toen het gebeurde.

Aangezien hij na meerdere verzoeken nog geen duidelijkheid of antwoorden geeft, lijkt het me toch anders dan Meneer zegt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:32:01 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132119944
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Chinless het volgende:

Aangezien hij na meerdere verzoeken nog geen duidelijkheid of antwoorden geeft, lijkt het me toch anders dan Meneer zegt.
Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.
pi_132120520
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.
Beter lezen dan.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:41 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Ja, zat er al op. Maar de motor stond uit.
pi_132120550
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beter lezen dan.

[..]

De platen zaten er op.
pi_132120605
quote:
12s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De platen zaten er op.
Je kan die zin dubbel lezen :D Er werd namelijk nog een vraag gesteld, 'Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.'

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 12:55:19 ]
pi_132120725
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan die zin dubbel lezen :D Er werd namelijk nog een vraag gesteld, 'Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.'
Ja, klopt. TS moet uitsluitsel geven, maar die lijkt van de aardbodem verdwenen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 oktober 2013 @ 13:02:17 #65
13151 crew  Rewimo
pi_132120847
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:06 schreef BlackRhino het volgende:
Ik struikelde ergens over en kwam zo tegen de motorfiets aan, die omviel en dus schade had.
Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:06:14 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132120967
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:31 schreef joepvd het volgende:

[..]

Je mag blij zijn dat ik jou niet aansprakelijk stel voor mijn schade doordat ik struikelde over je rotzooi bij je motor.
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg?
Dat is dus afhankelijk van waar TS over struikelde.... als het zijn loszittende schoenveter was is het een andere zaak dan wanneer het een tuinslang van mijn bedrijf of het hondje van de buurvrouw was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132121075
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.
TS kom er maar in.
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:10:47 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132121095
Ik quote mezelf nog wel een keer:
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:51 schreef Leandra het volgende:
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132124898
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Ow, op die fiets...
Motorfiets! :Y

Maar was het niet zo dat een AVP geen schade aan motorvoertuigen dekt? :?
  zondag 13 oktober 2013 @ 15:34:06 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132125017
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Motorfiets! :Y

Maar was het niet zo dat een AVP geen schade aan motorvoertuigen dekt? :?
Veroorzaakt door of met een motorvoertuig.
Als mijn peuter een huisje op de Volvo van de buurvrouw tekent is dat gewoon voor de AVP.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132125168
Ah, juist. Dan is het gewoon een gevalletje voor de AVP dus. :)
pi_132158461
Ík zat er nog niet op, de platen zat er al op. Enne, sommige mensen werken gewoon :P
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:16:16 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132158491
Waar was je nou over gestruikeld?
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:21:13 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132158632
Wat voor motor hebben we het hier over?
Volgens mij moet je namelijk ook nog best je best doen wil je een motor zo maar even omduwen als hij op zijn standaard staat...
pi_132158635
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:51 schreef Leandra het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:16 schreef Lienekien het volgende:
Waar was je nou over gestruikeld?
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
??
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:21:56 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132158653
Vreemd verhaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:26:50 #77
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_132158781
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:21 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij moet je namelijk ook nog best je best doen wil je een motor zo maar even omduwen als hij op zijn standaard staat...
Hangt van het type moto af.
Die van m'n pa moet je een flinke duw tegen geven, waar die van mij een minder harde nodig heeft.

Hangt er vanaf hoe scheef die staat.

Daarnaast is een gemiddeld persoon 80 kilo, dan is dat al ruim voldoende.

Tevens zijn de kosten van 1000 euro normaal voor een proefrit, soms 750 en soms 1500.
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:28:50 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132158843
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:08 schreef BlackRhino het volgende:
je hebt de proefrit niet gemaakt, daar kwam de schade ook niet van

wel erg lullig verder :o
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:33:56 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132158981
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Chinless het volgende:

de platen zaten er op

niet de bestuurder
pi_132168978
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit soort dingen worden, mits precies gebeurd zoals in de OP, gedekt door een AVP. Maar als verzekeraar zou ik bijzonder geinteresseerd zijn of het niet gebeurd was terwijl je op aan het stappen was voor de proefrit.

Stond hij nog in de showroom?
Dit ja. Vind het een vaag verhaal. 'Ergens over gestruikeld' is echt zo'n mega-alarmbel bij schademeldingen. Waarover dan? Hoe, wanneer, waarom? Stond er iets in die zaak niet goed? Lag er iets op de grond dat daar niet hoorde te liggen? Dan is de motorzaak wellicht nog zelf aansprakelijk. Vragen, vragen...
pi_132173123
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:21 schreef Brighteyes het volgende:

Peewee 80 :+
pi_132173722
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:21 schreef Deshain het volgende:

[..]

[..]

[..]

??
Struikel, struikel.........?
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:49:28 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132174573
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:16 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Okay, en kun je misschien ook antwoord geven op de vraag die al tig keer gesteld is; waar struikelde je over?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:57:49 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132174953
Ik denk dat deze TS alles uit zijn kleine peewee zuigt.
pi_132175579
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Copycat het volgende:
_O- Het lijkt mij niet 100% waarheid nee, als ik de reacties zo lees...
hee hallo
pi_132175628
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Hij zal wel een foto van een motor hebben omgestoten schat ik zo.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:16:08 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132175689
Ducati aan de muur.
Honda op de vloer.
;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:09:03 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132177754
quote:

[..]

Zo'n klötermöter?

Die valt al om als je drie huizen verderop struikelt.

quote:
De PW80 is favoriet bij kinderen en ouders die gaan voor robuuste eenvoud en enorme betrouwbaarheid.

Met het 79 cc tweetaktblok kan de PW80 op elk terrein goed uit de voeten. De drieversnellingsbak geeft kinderen de mogelijkheid te leren schakelen zonder afgeleid te worden door de koppeling. Om soepel over ruig terrein te kunnen rijden heeft de PW80 soepele, lange veerwegen.

Daarbij wil elk kind dat later motorcrosser wil worden dolgraag een motor hebben die zo lijkt op onze YZ-modellen!

adviesprijs 1.849,00 ¤
(incl. BTW en BPM, excl. leges en kosten rijklaar maken. Prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden S.E. & O.)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132178604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo'n klötermöter?

[ afbeelding ]

Die valt al om als je drie huizen verderop struikelt.

[..]

Ow, zo eentje wil ik :o De rechter. Niet de linker... O+

Ik bedoel overigens de motor. Het kind mogen ze houden. Als het een combi-aanbieding is, dan laat ik de motor ook aan me voorbij gaan :X
pi_132179798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Ow, zo eentje wil ik :o De rechter. Niet de linker... O+

Ik bedoel overigens de motor. Het kind mogen ze houden. Als het een combi-aanbieding is, dan laat ik de motor ook aan me voorbij gaan :X
Wat is er mis met dat kind? Is toch juist schattig?
Ik vind de 'motor' ( :') ) weer drie keer niks dus misschien kunnen we dan een deal maken :s)
pi_132179802
Ow enneh ... is er al gevraagd hoe en waarover TS gestruikeld is?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 04:22:59 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132179805
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 04:22 schreef r_one het volgende:
Ow enneh ... is er al gevraagd hoe en waarover TS gestruikeld is?
je kan het voor de zekerheid zelf vragen
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:04:53 #93
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_132180366
Je valt over je eigen voeten en duwt zodoende een motor om van ¤ 2000,- (afgaande op de foto met tekst in dit topic) waarbij je voor ¤ 1000,- schade veroorzaakt aan dat apparaat? :Y)
pi_132180653
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 04:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat kind? Is toch juist schattig?
Ik vind de 'motor' ( :') ) weer drie keer niks dus misschien kunnen we dan een deal maken :s)
^O^

Zie je wel... O+
pi_132183659
quote:

[..]

1000 euro schade aan een Peewee omdat ie omvalt? Je lult TS, je lult hard.
pi_132183884
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

1000 euro schade aan een Peewee omdat ie omvalt? Je lult TS, je lult hard.
Als je zelf het postuur en gewicht hebt van een olifant, kom je er nog wel aan. Dan is natuurlijk ook het frame krom als je er bovenop valt. Maar het frame zou dan ook bezwijken als je er zonder te struikelen op gaat zitten voor een proefrit.
pi_132184532
TS, het was niet toevallig een Tiger 1050? Die nu schade heeft aan topkuip, bellypan, knipperlicht, spiegel, stuurdopje, duo-step en de beugel van de kofferset?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:11:17 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132185007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:55 schreef hondashadow het volgende:
TS, het was niet toevallig een Tiger 1050? Die nu schade heeft aan topkuip, bellypan, knipperlicht, spiegel, stuurdopje, duo-step en de beugel van de kofferset?
Oeh! Vertel eens meer?
pi_132185245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je zelf het postuur en gewicht hebt van een olifant, kom je er nog wel aan. Dan is natuurlijk ook het frame krom als je er bovenop valt. Maar het frame zou dan ook bezwijken als je er zonder te struikelen op gaat zitten voor een proefrit.
Een pw80 is gemaakt om te kunnen vallen, die gaat echt niet stuk als TS erop valt. Een tiger 1050 klinkt geloofwaardiger
pi_132185318
Motor-forum.nl. "zaterdag iets anders verlopen dan gepland". Let wel: ik beweer niet dat dit dezelfde TS is maar het verhaal matcht toevallig wel mooi, daarom viel het me op. Kan dus best een heel andere persoon zijn.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:24:51 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132185461
Deze?

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132185596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:41 schreef Queller het volgende:

[..]

^O^

Zie je wel... O+
Zullen we kindjes maken? O+
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:40:44 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132185943
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:18 schreef Yreal het volgende:

Een pw80 is gemaakt om te kunnen vallen, die gaat echt niet stuk als TS erop valt. Een tiger 1050 klinkt geloofwaardiger
Dan zal TS straks wel komen melden dat het inderdaad een Tiger 1050 was.
pi_132185990
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef r_one het volgende:
Proberen kan altijd *)
pi_132186233
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Worden dat dan lieve of mooie kindjes?
pi_132186273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk van die wijsneuzen...
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:54:00 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132186297
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan zal TS straks wel komen melden dat het inderdaad een Tiger 1050 was.
Oh...... nou snap ik het.... dit:
quote:

[..]

Was het antwoord op de vraag waar hij over gestruikeld is *)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132186314
quote:
Mooie, lieve, slimme kindjes O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:53 schreef Deshain het volgende:

Waarschijnlijk van die wijsneuzen...
}:| :{w
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:56:09 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132186355
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat TS je dankbaar zal zijn voor deze plausibele wending.
pi_132186368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

_O- _O- is te begrijpen, vooral als er zo'n triumph staat te glimmen :D
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:59:56 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132186422
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat TS je dankbaar zal zijn voor deze plausibele wending.
Ja, dat wel, maar het antwoord op z'n vraag lijkt me dan ook duidelijk.... het is de verantwoordelijkheid van de verkoper, die moet dat kinderspeelgoed niet laten slingeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132197040
quote:

[..]

Mooie natuurlijk, liever geen 'lieve'.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:23:08 #113
131420 JacsReality
Wie dit leest heeft een snor..
pi_132216857
Ik denk deze:

Flink end doorgeschoven na omvallen :X

EDIT: Link naar het andere topic weggehaald op verzoek van de TS

[ Bericht 15% gewijzigd door JacsReality op 16-10-2013 12:17:44 ]
pi_132217723
Dus je hebt een proefrit gemaakt en bent op je bek gegaan en probeert nu in een één-tweetje met de motorzaak de verzekering te tillen?

^O^
pi_132219459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:31 schreef Deshain het volgende:
Dus je hebt een proefrit gemaakt en bent op je bek gegaan en probeert nu in een één-tweetje met de motorzaak de verzekering te tillen?

^O^
Jep :+

Nah, wilde even alle mogelijkheden qua verzekering bekijken. Topic was ook geopend met nog een beetje de schrik in de benen: meer de schrik om zoveel geld te moeten afstaan ineens.

Aangezien er heus wel wat mensen hier zitten die wat weten qua verzekeringen, wilde ik de mening van mensen hier zien. Anyway, het is inmiddels al met de motorzaak besproken dat ik waarschijnlijk de motor toch wel wil, want ik wilde hem voor de proefrit ook al in principe. Nu wordt het alleen waarschijnlijk met schade kopen.. helaas. Gelukkig kan ik hem zelf voor vrij goedkoop opknappen, schade valt reuze mee.

Ik zag zelf ook wel in dat ik geen kans gehad om dit als valschade te claimen, het is duidelijk schuifschade :X Mijn excuses dat ik gelogen heb tegen jullie! *; :*

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackRhino op 16-10-2013 11:00:26 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:01:37 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132219609
Dus je hangt een lulverhaal op om te kunnen zien of mensen oplossingen aandragen voor een compleet andere situatie |:(

Zelfs als er mogelijkheden voor de situatie zoals in de OP waren geweest dan had je daar nog niets aan gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132219660
Nee, dat blijkt, want de schade is inderdaad dusdanig dat echt geen één expert erin trapt dat dit omvalschade is, zoals ik al zei :) Maar goed, inmiddels dus goed contact gehad met de motorzaak en waarschijnlijk koop ik hem met schade en lap ik hem zelf op voor een paar honderd.
pi_132219729
:')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_132220543
............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,
pi_132221179
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef BlackRhino het volgende:

Lamlul -O-
pi_132221539
quote:

[..]

Nah, wilde even alle mogelijkheden qua verzekering bekijken. Topic was ook geopend met nog een beetje de schrik in de benen: meer de schrik om zoveel geld te moeten afstaan ineens.

Aangezien er heus wel wat mensen hier zitten die wat weten qua verzekeringen, wilde ik de mening van mensen hier zien. Anyway, het is inmiddels al met de motorzaak besproken dat ik waarschijnlijk de motor toch wel wil, want ik wilde hem voor de proefrit ook al in principe. Nu wordt het alleen waarschijnlijk met schade kopen.. helaas. Gelukkig kan ik hem zelf voor vrij goedkoop opknappen, schade valt reuze mee.

Ik zag zelf ook wel in dat ik geen kans gehad om dit als valschade te claimen, het is duidelijk schuifschade :X Mijn excuses dat ik gelogen heb tegen jullie! *; :*
Maar effe quoten voordat de bekentenis weg is.
pi_132221580
Door types als TS gaan premies omhoog. Hulde voor TS _O_
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132221636
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:08 schreef Neuroscience het volgende:
Nee, dat gebeurt alleen als je daadwerkelijk iets claimt. Alles is allang uitgesproken met verzekeraar/motorzaak.
pi_132221797
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef BlackRhino het volgende:
Nee, dat gebeurt alleen als je daadwerkelijk iets claimt. Alles is allang uitgesproken met verzekeraar/motorzaak.
Maar als je enige kans zou maken, had je het ook geclaimt. Dat het je nu niet lukt is wat anders. Een volgende keer zal je weer proberen fraude te plegen.
pi_132221845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:15 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Maar als je enige kans zou maken, had je het ook geclaimt. Dat het je nu niet lukt is wat anders. Een volgende keer zal je weer proberen fraude te plegen.
Nope en nope :) Wie ben jij om te zeggen wat ik zou doen? Informatie inwinnen is iets anders dan het daadwerkelijk doen.
pi_132221858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Dat snap ik, best man. Maar je had wel de intentie om de verzekering op te lichten. Snappie?
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132221870
Maar goed, TS ziet dat uiteraard anders.
pi_132221885
Maar goed, ik heb zin om te happen. Waarom die informatie dan inwinnen, zwarte neushoorn?
pi_132221904
Wordt je nooit dommer van. Enne, geen zin om te happen maar wel 3 posts achter elkaar :+

Ik laat het hierbij mannen, thanks in elk geval voor de informatie! Is het minste wat ik kan zeggen.
pi_132221939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:19 schreef BlackRhino het volgende:
Wordt je nooit dommer van. Enne, geen zin om te happen maar wel 3 posts achter elkaar :+

Ik laat het hierbij mannen, thanks in elk geval voor de informatie! Is het minste wat ik kan zeggen.
Wél zin om te happen, dat staat er. En het is 'word je'.
pi_132222020
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef BlackRhino het volgende:
Nope en nope :) Wie ben jij om te zeggen wat ik zou doen? Informatie inwinnen is iets anders dan het daadwerkelijk doen.
Lees je eigen topic nog eens door waar je de waarheid in jouw voordeel probeert te verdraaien.

Maar alle oplichters en fraudeurs zullen altijd in hun eigen voordeel preken, precies zoals jij doet. Want tja 'jij bent toch niet fout'.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:27:35 #132
298751 LaFleur
You've Lost me
pi_132222139
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:08 schreef Neuroscience het volgende:
Nee hoor. Er is geen schadebehandelaar in Nederland die deze schade op basis van deze informatie uitgekeerd zou hebben. :)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:28:12 #133
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_132222158
TS zijn moreel kompas. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_132222190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:27 schreef LaFleur het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is geen schadebehandelaar in Nederland die deze schade op basis van deze informatie uitgekeerd zou hebben. :)
Ik bedoel 'types als TS' in de context van mensen die de verzekering willen flessen.
pi_132222193
Dus ts, al valbeugeltjes en zijwieltjes besteld?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:30:56 #136
298751 LaFleur
You've Lost me
pi_132222244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:29 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik bedoel 'types als TS' in de context van mensen die de verzekering willen flessen.
Ja. Dat is dan ook weer waar.
pi_132223101
quote:

[..]

Dus naast dat je een lulverhaal ophangt en daarmee de tijd van iedereen verkloot die je optecht advies geeft hierin verkloot je ook je eigen tijd?

:')
pi_132224167
quote:

[..]

Informatie inwinnen is geen probleem, informatie inwinnen met een totaal ander verhaal is wat anders! Intentie was er wel degelijk. Heel sneu.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:14:53 #139
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_132227558
Dus nu wordt de schade pas geclaimed na het kopen :{
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:16:43 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132227613
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:14 schreef stinkie het volgende:
Dus nu wordt de schade pas geclaimed na het kopen :{
Hij zal wel all-risk verzekerd worden.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132227725
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Told ya. Beetje kansloos dat je wilde frauderen.
pi_132227862
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zal wel all-risk verzekerd worden.....
Is me wel geadviseerd, maar zo verdorven ben ik echt niet :X Kost me uiteindelijk meer aan premie (schadevrije jaren EN de premie voor allrisk) dan wanneer ik het zelf fix.. dus dat gaat even niet op Martell :)

Was zaterdag/zondag gewoon erg geschrokken van de schade en daarbij het schadebedrag (heb geen geldboompje), dat ik wellicht wat overdreven zocht naar een andere oplossing om de schade te dekken. Dat is fout, en dat geef ik toe :) Dit meen ik oprecht.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:27:24 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132227956
Je kunt de motor kopen, dus kennelijk is er genoeg geld om iets aan te schaffen dat meer kost dan de schade.... zal idd geen geldboom zijn, maar claimen dat je het niet hebt is nonsens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132228049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:27 schreef Leandra het volgende:
Je kunt de motor kopen, dus kennelijk is er genoeg geld om iets aan te schaffen dat meer kost dan de schade.... zal idd geen geldboom zijn, maar claimen dat je het niet hebt is nonsens.
Prima!
pi_132228074
:D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:32:11 #146
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_132228125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:24 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Is me wel geadviseerd, maar zo verdorven ben ik echt niet :X Kost me uiteindelijk meer aan premie (schadevrije jaren EN de premie voor allrisk) dan wanneer ik het zelf fix.. dus dat gaat even niet op Martell :)

Was zaterdag/zondag gewoon erg geschrokken van de schade en daarbij het schadebedrag (heb geen geldboompje), dat ik wellicht wat overdreven zocht naar een andere oplossing om de schade te dekken. Dat is fout, en dat geef ik toe :) Dit meen ik oprecht.
Geadviseerd? Het werd meer uitgesproken als verwachting :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:27:41 #147
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_132240633
Volgens mij is de 1000 euro eigen risico o.b.v. de verzekering van de garagist.

Jij maakt schade aan de motor, de garagist verhaalt deze schade bij zijn verzekeraar en krijgt schadebedrag -/- 1000 euro uitgekeerd.
Ondertussen ben jij naar je eigen verzekering gegaan, geef aan dat de garagist eerst zijn eigen verzekering wil aanspreken en verzoek hen om het resterende bedrag te vergoeden. Een andere optie kan ook zijn de verzekering direct contact met de garagist op te laten nemen om onderling de zaken te regelen.

Jouw AVP is er om de schade die door jou gemaakt is te dekken. Dat de garagist dit in eerste instantie op zijn eigen verzekering verhaalt is een mogelijkheid.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:01 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132240739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef FF het volgende:
Volgens mij is de 1000 euro eigen risico o.b.v. de verzekering van de garagist.

Jij maakt schade aan de motor, de garagist verhaalt deze schade bij zijn verzekeraar en krijgt schadebedrag -/- 1000 euro uitgekeerd.
Ondertussen ben jij naar je eigen verzekering gegaan, geef aan dat de garagist eerst zijn eigen verzekering wil aanspreken en verzoek hen om het resterende bedrag te vergoeden. Een andere optie kan ook zijn de verzekering direct contact met de garagist op te laten nemen om onderling de zaken te regelen.

Jouw AVP is er om de schade die door jou gemaakt is te dekken. Dat de garagist dit in eerste instantie op zijn eigen verzekering verhaalt is een mogelijkheid.
Met de uitzonderingsclausule van een AVP dat ze geen schade aan motorvoertuigen vergoeden als deze met of door een motorvoertuig gemaakt zijn.

Als mijn auto WA verzekerd is, ik laat jou er mee rijden en jij rijdt hem kort, dan krijg ik van jouw AVP niet ineens de dagwaarde uitgekeerd omdat jij degene bent die hem total loss heeft gereden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132241842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:24 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Geloof ik wel. wat mij bevreemd is dat er dus toekomstige kopers de straat op worden gestuurd voor een testrit met motoren welke nog gladde of ingevette banden hebben. Wat ik gelezen heb gaat er vaker iemand onderuit met een proef/testrit. Moet er eerst een slachtoffer vallen? Motorrijder of omstander? Maar ja, ik kijk wel vaker 10 stappen verder. ;)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:47:40 #150
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_132244599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de uitzonderingsclausule van een AVP dat ze geen schade aan motorvoertuigen vergoeden als deze met of door een motorvoertuig gemaakt zijn.

Als mijn auto WA verzekerd is, ik laat jou er mee rijden en jij rijdt hem kort, dan krijg ik van jouw AVP niet ineens de dagwaarde uitgekeerd omdat jij degene bent die hem total loss heeft gereden.
Deze schade is niet veroorzaakt door of met een motorvoertuig, maar aan een motorvoertuig ;)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:08:39 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132245463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:47 schreef FF het volgende:

[..]

Deze schade is niet veroorzaakt door of met een motorvoertuig, maar aan een motorvoertuig ;)
Terwijl TS er op reed... niet terwijl hij er tegenaan viel. Met een motorvoertuig aan datzelfde motorvoertuig dus.

Als jij met mijn auto tegen een lantaarnpaal rijdt dan is dat ook wat anders dan wanneer je tegen een lantaarnpaal struikelt en de lantaarnpaal vervolgens op mijn auto valt.
In het eerste geval keert jouw AVP niet uit, in het tweede wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132252615
Hoe is het gebeurt ts?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 oktober 2013 @ 11:16:16 #153
13151 crew  Rewimo
pi_132254402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:17 schreef muhahaha het volgende:
Hoe is het gebeurt ts?
TS is gestruikeld :)

Toen hij op zijn motor zat :')
pi_132254460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

TS is gestruikeld :)

Toen hij op zijn motor zat :')
Te schuin door de bocht gegaan, voet raakte bekneld? :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:25 #155
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_132259478
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Terwijl TS er op reed... niet terwijl hij er tegenaan viel. Met een motorvoertuig aan datzelfde motorvoertuig dus.

Als jij met mijn auto tegen een lantaarnpaal rijdt dan is dat ook wat anders dan wanneer je tegen een lantaarnpaal struikelt en de lantaarnpaal vervolgens op mijn auto valt.
In het eerste geval keert jouw AVP niet uit, in het tweede wel.
Pagina gemist idd.
TS heeft zijn kans op goed advies verspeeld dus
pi_132260072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:18 schreef muhahaha het volgende:
Te schuin door de bocht gegaan, voet raakte bekneld? :P
Of hij was nog niet zo goed in fietsen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')