Jep.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Het was wel de motor waarop je de proefrit zou maken?
Heb jij toen voorgesteld dat je het op je AVP zou verhalen?quote:
Nee, was te geshockeerd. Dealer zou de schade gaan opmaken en heb er volgende week een afspraak.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij toen voorgesteld dat je het op je AVP zou verhalen?
fraude, maar heb je er al eens iets eerder gekocht. persoonlijk zou ik als dealer niet moeilijk doenquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:19 schreef BlackRhino het volgende:
Waarom zou de dealer niet meewerken?
Andere vraag, zat de dealerpleaat er al op? Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:35 schreef marc0871 het volgende:
zo'n eigen risico geldt volgens mij voor schade tijdens de proefrit.
de motorhandelaar moet daar ook de voorwaarden ergens van hebben. vraag daar eens naar.
als hij nog in/bij de winkel stond, is het niet tijdens de proefrit gebeurd, en zou je het via je aansprakelijkheidsverzekering moeten kunnen regelen.
Ja.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:25 schreef BlackRhino het volgende:
Iets verzwijgen, zoals een proefritformulier, is fraude?
Ja, zat er al op. Maar de motor stond uit.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:38 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Andere vraag, zat de dealerpleaat er al op? Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.
Waarom zou je dan uberhaupt het formulier verzwijgen voor de verzekeraar?quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:41 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Want? De proefrit was nog niet begonnen, een rit is RIJDEND, en dat was niet het geval..
Wat voor meerwaarde heeft het voor hen? Maakt de zaken ingewikkelder dan ze zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je dan uberhaupt het formulier verzwijgen voor de verzekeraar?
Weet je zeker dat de schade rijdend gemaakt moet worden? Staat dat in de voorwaarden? Zou ik erg vreemd vinden. Want ook tijdens je proefrit kan je op verschillende plekken stilstaan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:25 schreef BlackRhino het volgende:
Iets verzwijgen, zoals een proefritformulier, is fraude? Dat formulier is ook eigenlijk helemaal niet van toepassing, omdat dat formulier er voor is als er rijdend schade is gemaakt. Geldt ook voor je eigen risico. Dus fraude vind ik een groot woord.
Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:45 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde heeft het voor hen? Maakt de zaken ingewikkelder dan ze zijn.
Is een AVP daar niet juist voor? Omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten en het iedereen kan overkomen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:52 schreef joepvd het volgende:
Het is nog maar de vraag of je werkelijk aansprakelijk bent. Een struikelpartij kan iedereen overkomen, dat maakt je nog niet automatisch aansprakelijk.
Als ts nu struikelde omdat de dealer er een, ik noem maar wat, tuinslang had laten rondslingeren...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Is een AVP daar niet juist voor? Omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten en het iedereen kan overkomen?
Een AVP is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid als gevolg van ongelukjes, niet tegen alle gevolgen van ongelukjes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:02 schreef Queller het volgende:
Is een AVP daar niet juist voor? Omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten en het iedereen kan overkomen?
Tsja... dat weet ik ook niet hoorquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als ts nu struikelde omdat de dealer er een, ik noem maar wat, tuinslang had laten rondslingeren...
Ow, op die fiets...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:05 schreef joepvd het volgende:
Een AVP is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid, niet tegen ongelukjes.
Precies, daar is een AVP voor. En als je inderdaad aansprakelijk bent dan keert de verzekeraar uit en als je niet aansprakelijk bent dan keert hij niet uit.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:08 schreef Queller het volgende:
Nou goed: is de AVP er nou juist niet voor dit soort gevallen? Een ongelukje zit in een klein hoekje, struikelen kan iedereen overkomen, ts is gestruikeld en tegen een motorfiets gevallen, die viel om, had schade en de winkelier stelt hem aansprakelijk?
Dus als jij tegen mijn motor struikelt, mijn motor daardoor schade heeft, wie is er dan aansprakelijk?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:21 schreef joepvd het volgende:
[..]
Precies, daar is een AVP voor. En als je inderdaad aansprakelijk bent dan keert de verzekeraar uit en als je niet aansprakelijk bent dan keert hij niet uit.
Je mag blij zijn dat ik jou niet aansprakelijk stel voor mijn schade doordat ik struikelde over je rotzooi bij je motor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:25 schreef Leandra het volgende:
Dus als jij tegen mijn motor struikelt, mijn motor daardoor schade heeft, wie is er dan aansprakelijk?
Jij veroorzaakt de schade aan mijn motor toch?
Oorzaak gevolg?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als jij tegen mijn motor struikelt, mijn motor daardoor schade heeft, wie is er dan aansprakelijk?
Jij veroorzaakt de schade aan mijn motor toch?
Bij wie je moet aankloppen is inmiddels wel duidelijk volgens mij. Wat mij alleen verbaasd is dat jij een formulier ondertekent waarin een eigen risico van 1000 euro staat vermeld. Vind je dat ook niet een beetje proportie? Als ik een proefrit maak met een auto dan heb ik soms geen eigen risico en soms 150 of 250 euro, maar dan hebben we het over een auto. Je gaat op een motor toch niet proefrijden met een eigen risico van 1000 euro??quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:08 schreef BlackRhino het volgende:
Het wordt trouwens nog lastiger, want ik zou er een proefrit mee gaan maken, dus ik had een BOVAG proefritformulier ondertekend, waarop staat dat ik bij schade een eigen risico heb van 1000 euro. Maar de schade is dus niet gekomen tijdens het rijden.
Laten we even zeggen dat je wel aansprakelijk bent. Uit klant gerichtheid word deze aansprakelijkheid alleen niet geclaimd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:39 schreef Piger het volgende:
Hoe zit dat überhaupt met aansprakelijkheid? Als je in de supermarkt een pot jam laat vallen ben je volgens mij ook niet aansprakelijk.
in hoeverre ben je dat hier wel?
Serieus? Ik vind het echt absurd hoog, zeker voor een motor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:49 schreef BlackRhino het volgende:
1000 is standaard hoor, eigenlijk zelfs nog netjes, want meestal is 1500 euro
Schade door derde is geen risico van de ondernemer maar van de veroorzaker.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het echt absurd hoog, zeker voor een motor.
Het is een ondernemer en bij ondernemen hoort risico, die schuift hij lekker makkelijk door zo.
Juist voor een motor. Teveel mensen die als 10 jaar niet meer op zo'n ding hebben gezeten en zichzelf bij een proefrit flink overschatten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het echt absurd hoog, zeker voor een motor.
Het is een ondernemer en bij ondernemen hoort risico, die schuift hij lekker makkelijk door zo.
Hoezo niet? Ik ben niet allrisk verzekerdquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef ikbenschipper het volgende:
De situatie is wel interessant. De 1000 euro had je namelijk nooit hoeven te betalen met je motor verzekering.
Ah ok, meneer is helderziend. Respect!quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.
Sorry aanname. Al bedenk ik me nu ook dat een verzekering vaak voertuig gebonden is. Ik zit trouwens even verder te lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:07 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben niet allrisk verzekerd
Waarschijnlijk is de 1000 euro dus het eigen risico van de dealer. als ik het zo leesquote:Ik wil binnenkort een motorfiets kopen. Als ik een proefrit wil maken en ik veroorzaak schade, wie moet die dan betalen?
Als je een nieuwe of gebruikte motor koopt, dan is het uiteraard verstandig om een proefrit te maken. Of je nu bij een dealer of een particulier koopt. Wanneer de motor tijdens de proefrit schade oploopt, is vaak de eerste vraag: wie moet die betalen? Het antwoord is: degene die de schade veroorzaakt.
Dus als jij de bestuurder bent, kan de eigenaar jou aanspreken voor de schade. Daarom is het belangrijk om vóór het maken van een proefrit uit te zoeken of en hoe de motor is verzekerd. Een WA-verzekering moet er sowieso zijn; dit is namelijk wettelijk verplicht. Maar het kan toch geen kwaad dit toch even na te vragen. Een WA-verzekering dekt alleen de schade die de bestuurder veroorzaakt aan een ander.
Heeft de motor zelf ook schade, dan is een casco- of allriskverzekering belangrijk. Deze verzekering dekt namelijk ook de schade aan het voertuig zelf. Laat vooral op papier zetten op welke wijze de motor is verzekerd.
Informeer ook naar de hoogte van het eventuele eigen risico. Dit is het bedrag dat voor jouw rekening komt als je schade aan de motor hebt veroorzaakt tijdens de proefrit. Let er dan ook op dat dit niet te hoog is.
Neem dus even de tijd om aandacht te besteden aan de verzekeringen. Dit voorkomt problemen, discussies en, in het ergste geval, rechtszaken achteraf.
http://www.anwbmotor.nl/wie-betaalt-de-schade-na-een-proefrit
Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Schade door derde is geen risico van de ondernemer maar van de veroorzaker.
Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.
Ja, daar zit ook wel weer wat in ja..quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Juist voor een motor. Teveel mensen die als 10 jaar niet meer op zo'n ding hebben gezeten en zichzelf bij een proefrit flink overschatten.
Dat hangt er weer vanaf of je vooraf geïnformeerd bent dat er sprake is van een eigen risico. Als een verkoper daar geen woord over rept en je hebt geen formulier o.i.d. ondertekent kan er niet ineens sprake zijn van een eigen risico van 1000 euro. Dat moet wel voordat je gaat rijden gemeld zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)
Daar ben ik ook benieuwd naar? Rotzooi, vouw in bekleding showroom, je eigen voeten?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waar ben je nu precies over gestruikeld ts?
Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Chinless het volgende:
Nja wat ik vreemd vind aan het verhaal.
TS struikelde en viel er tenenaan.
Maar TS zat er ook op toen het gebeurde.
Aangezien hij na meerdere verzoeken nog geen duidelijkheid of antwoorden geeft, lijkt het me toch anders dan Meneer zegt.
Beter lezen dan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:41 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Ja, zat er al op. Maar de motor stond uit.
Je kan die zin dubbel lezenquote:
Ja, klopt. TS moet uitsluitsel geven, maar die lijkt van de aardbodem verdwenen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan die zin dubbel lezenEr werd namelijk nog een vraag gesteld, 'Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.'
Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:06 schreef BlackRhino het volgende:
Ik struikelde ergens over en kwam zo tegen de motorfiets aan, die omviel en dus schade had.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:31 schreef joepvd het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat ik jou niet aansprakelijk stel voor mijn schade doordat ik struikelde over je rotzooi bij je motor.
Dat is dus afhankelijk van waar TS over struikelde.... als het zijn loszittende schoenveter was is het een andere zaak dan wanneer het een tuinslang van mijn bedrijf of het hondje van de buurvrouw was.quote:
TS kom er maar in.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.
Veroorzaakt door of met een motorvoertuig.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Motorfiets!
Maar was het niet zo dat een AVP geen schade aan motorvoertuigen dekt?
quote:
quote:
??quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waar ben je nu precies over gestruikeld ts?
Hangt van het type moto af.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:21 schreef Brighteyes het volgende:
Wat voor motor hebben we het hier over?
Volgens mij moet je namelijk ook nog best je best doen wil je een motor zo maar even omduwen als hij op zijn standaard staat...
je hebt de proefrit niet gemaakt, daar kwam de schade ook niet vanquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:08 schreef BlackRhino het volgende:
Het wordt trouwens nog lastiger, want ik zou er een proefrit mee gaan maken, dus ik had een BOVAG proefritformulier ondertekend, waarop staat dat ik bij schade een eigen risico heb van 1000 euro. Maar de schade is dus niet gekomen tijdens het rijden.
de platen zaten er opquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Chinless het volgende:
Nja wat ik vreemd vind aan het verhaal.
TS struikelde en viel er tenenaan.
Maar TS zat er ook op toen het gebeurde.
Aangezien hij na meerdere verzoeken nog geen duidelijkheid of antwoorden geeft, lijkt het me toch anders dan Meneer zegt.
Dit ja. Vind het een vaag verhaal. 'Ergens over gestruikeld' is echt zo'n mega-alarmbel bij schademeldingen. Waarover dan? Hoe, wanneer, waarom? Stond er iets in die zaak niet goed? Lag er iets op de grond dat daar niet hoorde te liggen? Dan is de motorzaak wellicht nog zelf aansprakelijk. Vragen, vragen...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit soort dingen worden, mits precies gebeurd zoals in de OP, gedekt door een AVP. Maar als verzekeraar zou ik bijzonder geinteresseerd zijn of het niet gebeurd was terwijl je op aan het stappen was voor de proefrit.
Stond hij nog in de showroom?
Peewee 80quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:21 schreef Brighteyes het volgende:
Wat voor motor hebben we het hier over?
Okay, en kun je misschien ook antwoord geven op de vraag die al tig keer gesteld is; waar struikelde je over?quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat deze TS alles uit zijn kleine peewee zuigt.
Inderdaad. Hij zal wel een foto van een motor hebben omgestoten schat ik zo.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat deze TS alles uit zijn kleine peewee zuigt.
Zo'n klötermöter?quote:
quote:De PW80 is favoriet bij kinderen en ouders die gaan voor robuuste eenvoud en enorme betrouwbaarheid.
Met het 79 cc tweetaktblok kan de PW80 op elk terrein goed uit de voeten. De drieversnellingsbak geeft kinderen de mogelijkheid te leren schakelen zonder afgeleid te worden door de koppeling. Om soepel over ruig terrein te kunnen rijden heeft de PW80 soepele, lange veerwegen.
Daarbij wil elk kind dat later motorcrosser wil worden dolgraag een motor hebben die zo lijkt op onze YZ-modellen!
adviesprijs 1.849,00 ¤
(incl. BTW en BPM, excl. leges en kosten rijklaar maken. Prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden S.E. & O.)
Ow, zo eentje wil ikquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo'n klötermöter?
[ afbeelding ]
Die valt al om als je drie huizen verderop struikelt.
[..]
Wat is er mis met dat kind? Is toch juist schattig?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, zo eentje wil ikDe rechter. Niet de linker...
Ik bedoel overigens de motor. Het kind mogen ze houden. Als het een combi-aanbieding is, dan laat ik de motor ook aan me voorbij gaan
je kan het voor de zekerheid zelf vragenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 04:22 schreef r_one het volgende:
Ow enneh ... is er al gevraagd hoe en waarover TS gestruikeld is?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 04:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat kind? Is toch juist schattig?
Ik vind de 'motor' () weer drie keer niks dus misschien kunnen we dan een deal maken
Als je zelf het postuur en gewicht hebt van een olifant, kom je er nog wel aan. Dan is natuurlijk ook het frame krom als je er bovenop valt. Maar het frame zou dan ook bezwijken als je er zonder te struikelen op gaat zitten voor een proefrit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
1000 euro schade aan een Peewee omdat ie omvalt? Je lult TS, je lult hard.
Oeh! Vertel eens meer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:55 schreef hondashadow het volgende:
TS, het was niet toevallig een Tiger 1050? Die nu schade heeft aan topkuip, bellypan, knipperlicht, spiegel, stuurdopje, duo-step en de beugel van de kofferset?
Een pw80 is gemaakt om te kunnen vallen, die gaat echt niet stuk als TS erop valt. Een tiger 1050 klinkt geloofwaardigerquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je zelf het postuur en gewicht hebt van een olifant, kom je er nog wel aan. Dan is natuurlijk ook het frame krom als je er bovenop valt. Maar het frame zou dan ook bezwijken als je er zonder te struikelen op gaat zitten voor een proefrit.
Dan zal TS straks wel komen melden dat het inderdaad een Tiger 1050 was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:18 schreef Yreal het volgende:
Een pw80 is gemaakt om te kunnen vallen, die gaat echt niet stuk als TS erop valt. Een tiger 1050 klinkt geloofwaardiger
Worden dat dan lieve of mooie kindjes?quote:
Waarschijnlijk van die wijsneuzen...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Worden dat dan lieve of mooie kindjes?
Oh...... nou snap ik het.... dit:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zal TS straks wel komen melden dat het inderdaad een Tiger 1050 was.
Was het antwoord op de vraag waar hij over gestruikeld isquote:
Mooie, lieve, slimme kindjesquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:
Ik denk dat TS je dankbaar zal zijn voor deze plausibele wending.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:
Oh...... nou snap ik het.... dit:
[..]
Was het antwoord op de vraag waar hij over gestruikeld is
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh...... nou snap ik het.... dit:
[..]
Was het antwoord op de vraag waar hij over gestruikeld is
Ja, dat wel, maar het antwoord op z'n vraag lijkt me dan ook duidelijk.... het is de verantwoordelijkheid van de verkoper, die moet dat kinderspeelgoed niet laten slingeren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat TS je dankbaar zal zijn voor deze plausibele wending.
Mooie natuurlijk, liever geen 'lieve'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jepquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:31 schreef Deshain het volgende:
Dus je hebt een proefrit gemaakt en bent op je bek gegaan en probeert nu in een één-tweetje met de motorzaak de verzekering te tillen?
Maar effe quoten voordat de bekentenis weg is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Jep
Nah, wilde even alle mogelijkheden qua verzekering bekijken. Topic was ook geopend met nog een beetje de schrik in de benen: meer de schrik om zoveel geld te moeten afstaan ineens.
Aangezien er heus wel wat mensen hier zitten die wat weten qua verzekeringen, wilde ik de mening van mensen hier zien. Anyway, het is inmiddels al met de motorzaak besproken dat ik waarschijnlijk de motor toch wel wil, want ik wilde hem voor de proefrit ook al in principe. Nu wordt het alleen waarschijnlijk met schade kopen.. helaas. Gelukkig kan ik hem zelf voor vrij goedkoop opknappen, schade valt reuze mee.
Ik zag zelf ook wel in dat ik geen kans gehad om dit als valschade te claimen, het is duidelijk schuifschadeMijn excuses dat ik gelogen heb tegen jullie!
![]()
Nee, dat gebeurt alleen als je daadwerkelijk iets claimt. Alles is allang uitgesproken met verzekeraar/motorzaak.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:08 schreef Neuroscience het volgende:
Door types als TS gaan premies omhoog. Hulde voor TS
Maar als je enige kans zou maken, had je het ook geclaimt. Dat het je nu niet lukt is wat anders. Een volgende keer zal je weer proberen fraude te plegen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef BlackRhino het volgende:
Nee, dat gebeurt alleen als je daadwerkelijk iets claimt. Alles is allang uitgesproken met verzekeraar/motorzaak.
Nope en nopequote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:15 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Maar als je enige kans zou maken, had je het ook geclaimt. Dat het je nu niet lukt is wat anders. Een volgende keer zal je weer proberen fraude te plegen.
Dat snap ik, best man. Maar je had wel de intentie om de verzekering op te lichten. Snappie?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt alleen als je daadwerkelijk iets claimt. Alles is allang uitgesproken met verzekeraar/motorzaak.
Wél zin om te happen, dat staat er. En het is 'word je'.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:19 schreef BlackRhino het volgende:
Wordt je nooit dommer van. Enne, geen zin om te happen maar wel 3 posts achter elkaar
Ik laat het hierbij mannen, thanks in elk geval voor de informatie! Is het minste wat ik kan zeggen.
Lees je eigen topic nog eens door waar je de waarheid in jouw voordeel probeert te verdraaien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef BlackRhino het volgende:
Nope en nopeWie ben jij om te zeggen wat ik zou doen? Informatie inwinnen is iets anders dan het daadwerkelijk doen.
Nee hoor. Er is geen schadebehandelaar in Nederland die deze schade op basis van deze informatie uitgekeerd zou hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:08 schreef Neuroscience het volgende:
Door types als TS gaan premies omhoog. Hulde voor TS
Ik bedoel 'types als TS' in de context van mensen die de verzekering willen flessen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:27 schreef LaFleur het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen schadebehandelaar in Nederland die deze schade op basis van deze informatie uitgekeerd zou hebben.
Ja. Dat is dan ook weer waar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:29 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik bedoel 'types als TS' in de context van mensen die de verzekering willen flessen.
Dus naast dat je een lulverhaal ophangt en daarmee de tijd van iedereen verkloot die je optecht advies geeft hierin verkloot je ook je eigen tijd?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Nope en nopeWie ben jij om te zeggen wat ik zou doen? Informatie inwinnen is iets anders dan het daadwerkelijk doen.
Informatie inwinnen is geen probleem, informatie inwinnen met een totaal ander verhaal is wat anders! Intentie was er wel degelijk. Heel sneu.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Jep
Nah, wilde even alle mogelijkheden qua verzekering bekijken. Topic was ook geopend met nog een beetje de schrik in de benen: meer de schrik om zoveel geld te moeten afstaan ineens.
Aangezien er heus wel wat mensen hier zitten die wat weten qua verzekeringen, wilde ik de mening van mensen hier zien. Anyway, het is inmiddels al met de motorzaak besproken dat ik waarschijnlijk de motor toch wel wil, want ik wilde hem voor de proefrit ook al in principe. Nu wordt het alleen waarschijnlijk met schade kopen.. helaas. Gelukkig kan ik hem zelf voor vrij goedkoop opknappen, schade valt reuze mee.
Ik zag zelf ook wel in dat ik geen kans gehad om dit als valschade te claimen, het is duidelijk schuifschadeMijn excuses dat ik gelogen heb tegen jullie!
![]()
Told ya. Beetje kansloos dat je wilde frauderen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.
Is me wel geadviseerd, maar zo verdorven ben ik echt nietquote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zal wel all-risk verzekerd worden.....
Prima!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:27 schreef Leandra het volgende:
Je kunt de motor kopen, dus kennelijk is er genoeg geld om iets aan te schaffen dat meer kost dan de schade.... zal idd geen geldboom zijn, maar claimen dat je het niet hebt is nonsens.
Geadviseerd? Het werd meer uitgesproken als verwachtingquote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:24 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Is me wel geadviseerd, maar zo verdorven ben ik echt nietKost me uiteindelijk meer aan premie (schadevrije jaren EN de premie voor allrisk) dan wanneer ik het zelf fix.. dus dat gaat even niet op Martell
Was zaterdag/zondag gewoon erg geschrokken van de schade en daarbij het schadebedrag (heb geen geldboompje), dat ik wellicht wat overdreven zocht naar een andere oplossing om de schade te dekken. Dat is fout, en dat geef ik toeDit meen ik oprecht.
Met de uitzonderingsclausule van een AVP dat ze geen schade aan motorvoertuigen vergoeden als deze met of door een motorvoertuig gemaakt zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef FF het volgende:
Volgens mij is de 1000 euro eigen risico o.b.v. de verzekering van de garagist.
Jij maakt schade aan de motor, de garagist verhaalt deze schade bij zijn verzekeraar en krijgt schadebedrag -/- 1000 euro uitgekeerd.
Ondertussen ben jij naar je eigen verzekering gegaan, geef aan dat de garagist eerst zijn eigen verzekering wil aanspreken en verzoek hen om het resterende bedrag te vergoeden. Een andere optie kan ook zijn de verzekering direct contact met de garagist op te laten nemen om onderling de zaken te regelen.
Jouw AVP is er om de schade die door jou gemaakt is te dekken. Dat de garagist dit in eerste instantie op zijn eigen verzekering verhaalt is een mogelijkheid.
Geloof ik wel. wat mij bevreemd is dat er dus toekomstige kopers de straat op worden gestuurd voor een testrit met motoren welke nog gladde of ingevette banden hebben. Wat ik gelezen heb gaat er vaker iemand onderuit met een proef/testrit. Moet er eerst een slachtoffer vallen? Motorrijder of omstander? Maar ja, ik kijk wel vaker 10 stappen verder.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:24 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Is me wel geadviseerd, maar zo verdorven ben ik echt nietKost me uiteindelijk meer aan premie (schadevrije jaren EN de premie voor allrisk) dan wanneer ik het zelf fix.. dus dat gaat even niet op Martell
Was zaterdag/zondag gewoon erg geschrokken van de schade en daarbij het schadebedrag (heb geen geldboompje), dat ik wellicht wat overdreven zocht naar een andere oplossing om de schade te dekken. Dat is fout, en dat geef ik toeDit meen ik oprecht.
Deze schade is niet veroorzaakt door of met een motorvoertuig, maar aan een motorvoertuigquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de uitzonderingsclausule van een AVP dat ze geen schade aan motorvoertuigen vergoeden als deze met of door een motorvoertuig gemaakt zijn.
Als mijn auto WA verzekerd is, ik laat jou er mee rijden en jij rijdt hem kort, dan krijg ik van jouw AVP niet ineens de dagwaarde uitgekeerd omdat jij degene bent die hem total loss heeft gereden.
Terwijl TS er op reed... niet terwijl hij er tegenaan viel. Met een motorvoertuig aan datzelfde motorvoertuig dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:47 schreef FF het volgende:
[..]
Deze schade is niet veroorzaakt door of met een motorvoertuig, maar aan een motorvoertuig
TS is gestruikeldquote:
Te schuin door de bocht gegaan, voet raakte bekneld?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
TS is gestruikeld
Toen hij op zijn motor zat
Pagina gemist idd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terwijl TS er op reed... niet terwijl hij er tegenaan viel. Met een motorvoertuig aan datzelfde motorvoertuig dus.
Als jij met mijn auto tegen een lantaarnpaal rijdt dan is dat ook wat anders dan wanneer je tegen een lantaarnpaal struikelt en de lantaarnpaal vervolgens op mijn auto valt.
In het eerste geval keert jouw AVP niet uit, in het tweede wel.
Of hij was nog niet zo goed in fietsenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:18 schreef muhahaha het volgende:
Te schuin door de bocht gegaan, voet raakte bekneld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |