Ah ok, meneer is helderziend. Respect!quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, je weet zelf ook wel beter. Je hebt dat formulier getekend, de platen zaten erop, je wilde net gaan beginnen aan je proefrit en je probeert die 1000 euro eigen risico te ontlopen door te zeggen dat je nog niet reed (wat geen relevant argument is). Logisch, maar denk niet dat het je gaat lukken.
Sorry aanname. Al bedenk ik me nu ook dat een verzekering vaak voertuig gebonden is. Ik zit trouwens even verder te lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:07 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben niet allrisk verzekerd
Waarschijnlijk is de 1000 euro dus het eigen risico van de dealer. als ik het zo leesquote:Ik wil binnenkort een motorfiets kopen. Als ik een proefrit wil maken en ik veroorzaak schade, wie moet die dan betalen?
Als je een nieuwe of gebruikte motor koopt, dan is het uiteraard verstandig om een proefrit te maken. Of je nu bij een dealer of een particulier koopt. Wanneer de motor tijdens de proefrit schade oploopt, is vaak de eerste vraag: wie moet die betalen? Het antwoord is: degene die de schade veroorzaakt.
Dus als jij de bestuurder bent, kan de eigenaar jou aanspreken voor de schade. Daarom is het belangrijk om vóór het maken van een proefrit uit te zoeken of en hoe de motor is verzekerd. Een WA-verzekering moet er sowieso zijn; dit is namelijk wettelijk verplicht. Maar het kan toch geen kwaad dit toch even na te vragen. Een WA-verzekering dekt alleen de schade die de bestuurder veroorzaakt aan een ander.
Heeft de motor zelf ook schade, dan is een casco- of allriskverzekering belangrijk. Deze verzekering dekt namelijk ook de schade aan het voertuig zelf. Laat vooral op papier zetten op welke wijze de motor is verzekerd.
Informeer ook naar de hoogte van het eventuele eigen risico. Dit is het bedrag dat voor jouw rekening komt als je schade aan de motor hebt veroorzaakt tijdens de proefrit. Let er dan ook op dat dit niet te hoog is.
Neem dus even de tijd om aandacht te besteden aan de verzekeringen. Dit voorkomt problemen, discussies en, in het ergste geval, rechtszaken achteraf.
http://www.anwbmotor.nl/wie-betaalt-de-schade-na-een-proefrit
Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Schade door derde is geen risico van de ondernemer maar van de veroorzaker.
Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je bent ondernemer en je wilt je motoren verkopen. Daarbij hoort dat mensen een proefrit willen maken en daar kan wel eens schade bij ontstaan. Dat risico loop je dus als ondernemer zijnde als je wilt verkopen. Dat je daar een eigen risico tegenover zet voor de potentiële klant om ervoor te zorgen dat je jouw risico als ondernemer wat verlaagt snap ik (doen ze tenslotte bij auto's ook), maar 1000 á 1500 euro vind ik gewoon het risico verleggen naar de potentiële klant.
Ja, daar zit ook wel weer wat in ja..quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Juist voor een motor. Teveel mensen die als 10 jaar niet meer op zo'n ding hebben gezeten en zichzelf bij een proefrit flink overschatten.
Dat hangt er weer vanaf of je vooraf geïnformeerd bent dat er sprake is van een eigen risico. Als een verkoper daar geen woord over rept en je hebt geen formulier o.i.d. ondertekent kan er niet ineens sprake zijn van een eigen risico van 1000 euro. Dat moet wel voordat je gaat rijden gemeld zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zelfs zonder een dergelijk formulier ben je aansprakelijk (zie mijn post hierboven, bron: anwb)
Daar ben ik ook benieuwd naar? Rotzooi, vouw in bekleding showroom, je eigen voeten?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waar ben je nu precies over gestruikeld ts?
Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Chinless het volgende:
Nja wat ik vreemd vind aan het verhaal.
TS struikelde en viel er tenenaan.
Maar TS zat er ook op toen het gebeurde.
Aangezien hij na meerdere verzoeken nog geen duidelijkheid of antwoorden geeft, lijkt het me toch anders dan Meneer zegt.
Beter lezen dan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, hij zat er niet op. Althans, dat zegt hij nergens.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:41 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Ja, zat er al op. Maar de motor stond uit.
Je kan die zin dubbel lezenquote:
Ja, klopt. TS moet uitsluitsel geven, maar die lijkt van de aardbodem verdwenen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan die zin dubbel lezenEr werd namelijk nog een vraag gesteld, 'Dan kan je stellen dat je proefrit is begonnen als jij er op (probeert) te stappen.'
Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:06 schreef BlackRhino het volgende:
Ik struikelde ergens over en kwam zo tegen de motorfiets aan, die omviel en dus schade had.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:31 schreef joepvd het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat ik jou niet aansprakelijk stel voor mijn schade doordat ik struikelde over je rotzooi bij je motor.
Dat is dus afhankelijk van waar TS over struikelde.... als het zijn loszittende schoenveter was is het een andere zaak dan wanneer het een tuinslang van mijn bedrijf of het hondje van de buurvrouw was.quote:
TS kom er maar in.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit de OP. Lijkt me dus niet dat TS al op de motor zat.
Veroorzaakt door of met een motorvoertuig.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Motorfiets!
Maar was het niet zo dat een AVP geen schade aan motorvoertuigen dekt?
quote:
quote:
??quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waar ben je nu precies over gestruikeld ts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |