Maak je niet druk, de halve marathon en de 5/10 km bijten elkaar niet. Zeker niet voor een beginnende hardloper. Aangezien je al een goede conditie hebt ga je vooral winst boeken op je looptechniek en efficiëntie en dit bereik je door gewoon kilometers te maken en één keer in de week wat snelheidswerk te doen. Je hebt hier baat bij voor alle afstanden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Corniel het volgende:
Ik had me al voorgenomen om een halve te doen in december. De 18,9 kilometer van zondag ging vrij soepel. Ik ben dus alleen bang dat ik als ik nu al te veel op ver mik, mijn pr op de 5 en de 10 niet ga aanscherpen. (keuzes, keuzes)
Wat leuk, nog iemand uit Groningenquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:32 schreef wild-r0se het volgende:
Ik vond het echt geslaagd en denk dat ik zaterdag weer ga ^^
verschil o.a. de zool en het bovenwerkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:51 schreef Devv het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen schoenen met weg- en trail zolen? En zijn schoenen met trail zolen ook geschikt voor op de weg?
ligt er aan hoe graag je je doelen wilt halen, als je die marathon echt wil lopen en je bent er als loper ook klaar voor dan komt de motivatie vanzelfquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:
Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:
Het is mij ook niet duidelijk hoe mensen dit topic 'gebruiken' gezien de snelheid. Zelf nog nooit gepost.
Ik ben in april begonnen met hardlopen in de voorbereiding op met name de marathon van Rotterdam. Het doel is om te kijken wat binnen een jaar mogelijk is. Inmiddels is de dam tot dam achter de rug en staan de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop op de planning. Tot nu toe gebruik ik 'Run Faster' van Hudson om training schema's te maken. Wel zit ik er aan te denken om Daniel's Running 'Formula' te gaan gebruiken voor de uiteindelijke marathon voorbereiding.
Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet)
Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:08 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.
Wat het weer betreft: met kou is niks mis, en zo vaak regent het nou ook weer niet. Komt wel goed dus.
Is een duurloop op tempo niet gewoon vergelijkbaar met een wedstrijdinspanning? Want dat wil je inderdaad niet al te vaak doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:33 schreef Saysem het volgende:
Ik ben het er trouwens mee eens dat je duurlopen op tempo niet te vaak moet doen.
Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet)
Ik heb het niet helemaal paraat, maar ik bedoel niet de tempo's maar het volume. Volgens mij schrijft hij voor dat je ldl 25% van je week-kilometrage is waardoor het al snel heel veel wordt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:12 schreef Loldor het volgende:
[..]
Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?
same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopen
Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
Je kunt niemand een loser noemen die zichzelf inzet op eigen niveau / kunnen.
Dat zal per baan verschillen. Wellicht dat je voor sommige echt lid moet zijn, maar bij die van ons heb je net als bij zwembaden dat je op kan komen dagen (tijdens bepaalde uren?) en dan kan je voor een klein bedrag op de baan. Als je lokale stadion/vereniging/whatever een website heeft, kan het er wel eens op staan. Of anders bellen/langs gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Weten jullie in hoeverre het mogelijk/gebruikelijk is om op eigen intiatief gebruik te maken van een atletiekbaan voor bepaalde trainingen?
DtD oid is nauwkeurig zat inderdaad. Als je je maar 'maximaal' ingespannen hebt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Dat kan van alles zijn. Je kunt prima een zelfopgezette time trial op 5 kilometer lopen. Ik zou dat niet als PR tellen omdat het geen gecertificeerd parcours is, maar het lijkt me prima te gebruiken als ijkpunt voor trainingtempo's. Daarnaast heb ik zoals ik zei inmiddels de dam tot dam gelopen.
[...]
e: hoewel mijn lange loop nu toevallig 25% van mijn totaal was kan ik me inderdaad voorstellen dat een duurloop van 30km en een weektotaal van 120 wat pittig kan zijn.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopen
Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
Je kunt niemand een loser noemen die zichzelf inzet op eigen niveau / kunnen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:20 schreef Wolve000 het volgende:
Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega.
Gewoon lekker je eigen tempo lopen. En met de tijd wordt je vanzelf ook nog wel wat sneller. En die 40 minuten, ach, als het te zijner tijd een keer komt dan komt het, en anders is er ook geen man overboord. Je loopt toch immers voor jezelf en niet voor je collega?
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vindenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.
Volgens mij loopt die collega zelf niet anders zou hij of zij wel beter weten
Lijkt me duidelijk wie er dit jaar het snelst is dan!quote:
Ik hoor juist het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand ervaring met een Velcor-polsbandje voor de Garmin Forerunner? Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e vervanging, omdat het ijzeren haakje na een tijdje domweg wegscheurt uit het rubber. Die Velcor-dingen zijn van klittenband en dat klinkt prettig.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden![]()
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Ik vind het een absurd idee om je looptijd af te zetten tegenover die van anderen, in tegenstelling tot tegenover looptijden van jezelf, tenzij je jezelf ziet als topatleet. Je kunt het gebruiken als motivator indien gewenst, maar het is in ieder geval geen meetlat voor een 'goede' tijd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden![]()
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Waarom willen we in vredesnaam sneller zijn dan de buurman?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
quote:
Ik ga het doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:11 schreef Loldor het volgende:
Ik vind het een absurd idee om je looptijd af te zetten tegenover die van anderen, in tegenstelling tot tegenover looptijden van jezelf, tenzij je jezelf ziet als topatleet. Je kunt het gebruiken als motivator indien gewenst, maar het is in ieder geval geen meetlat voor een 'goede' tijd.
Met andere woorden, lekker je eigen race lopen.
Wat een leuk artikel! Ik moet zeggen dat het inderdaad een beetje zo voelt. Ik zal vanavond bij mijn training goed onthouden dat ik het voor mijn eigen plezier doe en niet voor een anderquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:11 schreef streamnl het volgende:
Waarom willen we in vredesnaam sneller zijn dan de buurman?
http://www.prorun.nl/trai(...)-zijn-dan-de-buurman
En vooral het laatste stukje goed lezen
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:24 schreef Wolve000 het volgende:
Bij ons in de club heeft er eentje de bijnaam "Slow Farah".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All management is Strategic Management.
Ja hier ervaring en het advies om niet te kopen. In het begin was ik er enthousiast over. Het zat prettog in het begin bij korte afstanden. Op een gegevenmoment kreeg ik op mijn werk last van mijn pols. Bij mijn langeduurloop welke steeds langer werd. Niet zo gek bij een marathon schema begon ik er tijdens het lopen last van te krijgen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand ervaring met een Velcor-polsbandje voor de Garmin Forerunner? Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e vervanging, omdat het ijzeren haakje na een tijdje domweg wegscheurt uit het rubber. Die Velcor-dingen zijn van klittenband en dat klinkt prettig.
Schaf dan een 610 aanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok thanks voor alle overduidelijke feedback, die ga ik dus niet bestellen. Ik monteer binnenkort het grote polsbandje aan de 305 en voordat die weer versleten is heb ik hopelijk al een 620. Ik word enigszins nerveus van alle nieuwe dingen die het kan meten en wil dat ding snel hebben, eerlijk gezegd. Al weet ik nu al dat de eerste firmware buggy zal zijn en ik na een tijdje me af zal vragen wat ik moet met "verticale oscillatie"-metingen.
Van de huidige modellen gaat mijn voorkeur uit naar de 910xt, maar sinds de 620 is aangekondigd gaat mijn jongetjeshart steeds verder open: wat een geweldig speelgoed!!quote:
Die is cool.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:21 schreef Cynic het volgende:
Ik had de fotograaf al wel zien staan zondag. Zat er toen al goed doorheen...
[ afbeelding ]
Ja, dat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:14 schreef Wolve000 het volgende:
Ik zou daar echt nooit omhoog komen.
Ik houd het wel bij gewoon hardlopen.
Je kan misschien ook wel een lokale webwinkel die ook nog naar het buitenland verscheept adviserenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou voor jullie allemaal schoenen hier willen kopen als ik ze kon meenemenScheelt echt veel!
De winkel waar ik mijn schoenen heb gekocht heeft geen webwinkel, dus ik zou helaas geen goede tip weten..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:30 schreef Manual het volgende:
[..]
Je kan misschien ook wel een lokale webwinkel die ook nog naar het buitenland verscheept adviseren
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:21 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Ditquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:14 schreef Wolve000 het volgende:
Ik zou daar echt nooit omhoog komen.
Ik houd het wel bij gewoon hardlopen.
volgens mij is het al vaker gezegd, maar het maakt geen bal uit hoe snel je het doet: jij moet het doen, en je moet je er goed bij voelen. (ik loop het ook niet binnen de 40) Die loser is idd je collega, zoals iemand anders al zeiquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Wat leuk, nog iemand uit Groningen
Ik ga ook maar weer een beetje meeposten. Ondanks dat iedereen je zo warm verwelkomt, is het toch best moeilijk om mee te komen in de topic vind ik. De post gaan zo snel.
Vandaag ga ik het oefenrondje voor de 4mijl lopen bij Kardinge. Zondag is de grote dag. Mijn kuiten zijn wel behoorlijk stijf. Iemand enig idee waardoor dit komt? Niet goed genoeg opgewarmd? Water tekort?
Dit heb ik me dus ook al een paar keer afgevraagd. Loop nu meestal mijn intervals in het Vondelpark, maar een baan ergens zou ik ook wel handig vinden. Kan het helaas niet echt duidelijk vinden op de website van de Amsterdamse atletiekverenigingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat zal per baan verschillen. Wellicht dat je voor sommige echt lid moet zijn, maar bij die van ons heb je net als bij zwembaden dat je op kan komen dagen (tijdens bepaalde uren?) en dan kan je voor een klein bedrag op de baan. Als je lokale stadion/vereniging/whatever een website heeft, kan het er wel eens op staan. Of anders bellen/langs gaan.
Ik vind het toch fijn om nog een keer te horenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:31 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
volgens mij is het al vaker gezegd, maar het maakt geen bal uit hoe snel je het doet: jij moet het doen, en je moet je er goed bij voelen. (ik loop het ook niet binnen de 40) Die loser is idd je collega, zoals iemand anders al zei
superfotoquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:21 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Kennen jullie de grap van SpaceInvaders die de singelloop ging lopen? Die liep niet
Maar ik ben weer begonnen. En nu ga ik met wél inschrijven voor een 5km wedstrijd zodat ik geen excuses meer heb
Sportpark de Schindel of Schinkel. Daar ligt een 400m baan voor free. Ligt achter Olympisch stadion, sporthallen Zuid en dat tenniscentrum, bij ASV Arsenal. 10 min vanaf Vondelpark. Ik loop daar ook met enige regelmaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:32 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit heb ik me dus ook al een paar keer afgevraagd. Loop nu meestal mijn intervals in het Vondelpark, maar een baan ergens zou ik ook wel handig vinden. Kan het helaas niet echt duidelijk vinden op de website van de Amsterdamse atletiekverenigingen.
Wat mij geholpen heeft is om alle trainingen te noteren en met jezelf een afspraak te maken om minimaal 1 keer per week te lopen, waar alleen van afgeweken wordt bij ziekte of blessures. Als alles goed gaat kan je vervolgens verder met 2 keer per week of vaker.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal niet meer gelopen had sinds juli geloof ik, dus nu weer bij evy les 2
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:24 schreef Wolve000 het volgende:
Bij ons in de club heeft er eentje de bijnaam "Slow Farah".Met die spoiler ontkracht je je eigen geposte link van netSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent sneller dan iemand op de bank
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat was heul niet mijn link.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Met die spoiler ontkracht je je eigen geposte link van net
Jij bent sneller dan iemand op de bank
Ik kan sowieso minimaal 2x per week gaan hoor. Ik ben toen gestopt door een zomerbaantje wat veel van me vroeg (snachts werken, rottijden, daardoor slecht kunnen slapen). Toen begon school weer (matig excuus wel) en toen ging ik niet omdat ik toch al zo lang niet meer was geweest. Maar ik heb mezelf geschopt en ik moet gewoon weer gaan, want ik voelde me veel beter toen ik wel liepquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:30 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Wat mij geholpen heeft is om alle trainingen te noteren en met jezelf een afspraak te maken om minimaal 1 keer per week te lopen, waar alleen van afgeweken wordt bij ziekte of blessures. Als alles goed gaat kan je vervolgens verder met 2 keer per week of vaker.
Snap ikquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat was heul niet mijn link.
En geen zin om omhoog te scrollen om te zien wie het wel was.
Maar het was ook meer een grapje in de context van waar het over ging.
Ik heb het prima naar m'n zin, ben blij met m'n eigen progressie, en maak me niet druk om andermans tijden (behalve dan voor het kunnen toejuichen van hun progressie). Ben al een paar keer bijna laatste geworden (keertje 3, en een keertje slects 2 mensen achter me), maar toch erg tevreden over de betreffende loopjes.
Heb ondertussen zelfs wedstrijdjes gepland waar ik toch wel eens aanspraak zou kunnen maken op de laatste plaats. En dat 4 keer, want het is een reeks wedstrijdjes. En de langzaamste van vorig jaar liep toen als sneller dan mijn PR op dit moment is. Dus dat kan nog interessant worden.
Maar zelfs als ik daar laatste wordt, is de kans groot dat ik tevreden ben over m'n eigen resultaten.
Ik miste je al bij de Singelloopquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik kan sowieso minimaal 2x per week gaan hoor. Ik ben toen gestopt door een zomerbaantje wat veel van me vroeg (snachts werken, rottijden, daardoor slecht kunnen slapen). Toen begon school weer (matig excuus wel) en toen ging ik niet omdat ik toch al zo lang niet meer was geweest. Maar ik heb mezelf geschopt en ik moet gewoon weer gaan, want ik voelde me veel beter toen ik wel liep
20 strafrondjes om het veld!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Snap ikEn het was StreamNL inderdaad. Mijn vaut!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
20 strafrondjes om het veld!![]()
...
Grapje!Geen probleem. Dat is ongeveer 14kmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ook aan te raden tegen de eikels, ik werd vorige week al een paar keer aardig bekogeld in het bos, toen er wat meer wind stond.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:19 schreef streamnl het volgende:
[..]
Koop een (hardloop)petje. Ideaal als het regent.
Hier heb ik wat aanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Sportpark de Schindel of Schinkel. Daar ligt een 400m baan voor free. Ligt achter Olympisch stadion, sporthallen Zuid en dat tenniscentrum, bij ASV Arsenal. 10 min vanaf Vondelpark. Ik loop daar ook met enige regelmaat.
Ik weet niet waar ze mee gooiden, maar kun je ze daar niet gewoon op aanspreken dan? Het klinkt nogal asociaal, en ik zie ook niet hoe een petje daarbij gaat helpenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:03 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ook aan te raden tegen de eikels, ik werd vorige week al een paar keer aardig bekogeld in het bos
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:24 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze mee gooiden, maar kun je ze daar niet gewoon op aanspreken dan? Het klinkt nogal asociaal, en ik zie ook niet hoe een petje daarbij gaat helpen
volgens mij bedoelt hij eikels die door de wind van de bomen afwaaidenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:03 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ook aan te raden tegen de eikels, ik werd vorige week al een paar keer aardig bekogeld in het bos, toen er wat meer wind stond.Gelukkig draag ik sowieso graag een petje, begon ooit alleen tegen de regen maar ook fijn als je juist tegen de zon in loopt.
Ze is een zeiquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
volgens mij bedoelt hij eikels die door de wind van de bomen afwaaiden
hij/zij + hardlopers zijn één pot natquote:
quote:Zieke marathonloper terecht ontslagen
Een arbeidsongeschikte magazijnmedewerker die regelmatig aan hardloopwedstrijden meedeed en zelfs een marathon liep, mag door zijn werkgever op staande voet worden ontslagen.
Dit blijkt uit een uitspraak van de rechtbank Noord-Nederland in Groningen. De 55-jarige magazijnbediende was sinds maart vorig jaar arbeidsongeschikt. Na een half jaar bleek dat hij ongeschikt is voor zijn eigen werk en dat zijn werkgever geen ander werk voor hem heeft. Er kwam een reïntegratietraject om passend werk te vinden bij een andere werkgever.
Versleten spieren
In juli is de man op staande voet door zijn werkgever ontslagen. De werkgever voerde in de schriftelijke onderbouwing aan dat de man volgens het ziekenhuis last had van versleten en beschadigde spieren en aanhechtingen. Ondanks deze belemmeringen deed hij onder andere mee aan de marathon van Rotterdam. Daarna had hij twee dagen last van knieklachten en wilde hij naar het ziekenhuis.
Nieuwe dakgoot
Ook voerde de werkgever aan dat de man thuis de dakgoten had vervangen ondanks zijn schouder-, nek- en polsklachten. De werkgever weigerde nog langer de man in dienst te houden en zijn loon door te betalen, omdat hij door deze zware lichamelijk inspanningen zijn reïntegratie belemmerde. Hij werd dus op staande voet ontslagen. De marathonloper stapte daarop naar de rechter en eiste een baan of een reïntegratie plus betaling van zijn loon. De kantonrechter was het hier niet mee eens. Het ontslag was terecht.
uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNNE:2013:5613&keyword=RBNNE%3a2013%3a5613+
www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6952
Ik ben vanmiddag al naar de sportschool geweest...maar omdat wachten lang duurt, ga ik misschien vanavond ook nog wel een klein stukje lopen ofzoquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:34 schreef Quoi het volgende:
Na 1 dag werken voel ik me alweer arbeidsongeschikt![]()
Doch wel geschikt om vanavond sinds 3 wkn weer eens met mijn clubje mee te hobbelen
Voor een goed doel, maar dat wachten lijkt me killingquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag al naar de sportschool geweest...maar omdat wachten lang duurt, ga ik misschien vanavond ook nog wel een klein stukje lopen ofzo
Ik heb juist het tegenovergestelde. Had mijn tijd een half jaar geleden ingeschat rond de 1:55 en me daarop ingeschreven. Maar afgaande op de prestaties van afgelopen weken kan ik toch een tijd rond de 1:48 lopen. Maar sta nu toch in vak geel ingedeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef hatsaflats het volgende:
Mghihi, toen ik me in maart inschreef voor de HM in A'dam en nog een blije hardloophippie vol vertrouwen was dacht ik dat ik tegen die tijd wel in staat was om de HM zo rond de 1:50 zou moeten kunnen lopen. Vandaag m'n inschrijfbewijs op de deurmat, dat ik mag startvak blauw (verwachte eindtijd 1:40-1:50). Dat gaat me dus nevernooitniet lukken, als ik al ga lopen
O, en nieuw lang-lang gekocht, laat de kou maar komen!
Ik ga vanavond nog even met m'n trainer overleggen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik m ga lopen. Zo wel, dan ga ik achter een pacer die als het goed 2:00 loopt aanlopen, en start ik dus ook in het vak dat daarbij hoort.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:39 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde. Had mijn tijd een half jaar geleden ingeschat rond de 1:55 en me daarop ingeschreven. Maar afgaande op de prestaties van afgelopen weken kan ik toch een tijd rond de 1:48 lopen. Maar sta nu toch in vak geel ingedeeld.
Op zich ook geen probleem. Nog altijd mijn eerste HM, dus het is ook vooral uitlopen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag al naar de sportschool geweest...maar omdat wachten lang duurt, ga ik misschien vanavond ook nog wel een klein stukje lopen ofzo
Laatst in Zweden (dacht ik) ook zo'n verhaal. Man in de ziektewet, met uitkering, arbeidsongeschikt en alles. Loopt ie vrolijk een HMquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef YUR het volgende:
Ja, da's duidelijk natuurlijk. Vind t behoorlijk bijdehand van die vent
Dus: Ben je arbeidsongeschikt wegens een lichamelijke beperking, loop vooral geen marathons
Lijkt me vooral kut voor GotC ook, die zal inmiddels ook dat kind er wel uit willenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Het arme schaap kan alleen maar series kijken op de bankquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:49 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Lijkt me vooral kut voor GotC ook, die zal inmiddels ook dat kind er wel uit willenEn die kan niet sporten om het wachten minder lang te laten lijken
Op ons kindquote:
GotC heeft het nog prima naar dr zinquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:49 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Lijkt me vooral kut voor GotC ook, die zal inmiddels ook dat kind er wel uit willenEn die kan niet sporten om het wachten minder lang te laten lijken
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het arme schaap kan alleen maar series kijken op de bankdie heeft ze vast inmiddels allemaal al uit... En wat moet je dan nog...?
wachten tot je man thuiskomt van het hardlopen...
Treurnis
Oh the drama!!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:51 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Jij kunt het veel beter brengen dan ik!
Ojaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Op ons kind
[..]
GotC heeft het nog prima naar dr zin
Ja zeg!! Wij vinden het óók spannend hoorquote:
Ah. Dan duurt het sowieso niet lang meerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:53 schreef YUR het volgende:
Stelletje mutsen
Dagrenner, afgelopen zondag was de uitgerekende datum. Maar die kleine man lijkt blijkbaar op papa![]()
dan offer Ik me wel opquote:
quote:Jij loopt Molenhoeks Makkie met startnummer 624!
Dan, min of meer... Gisteren in ieder geval wel. Sterktequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:59 schreef Gogo83 het volgende:
Pas om 19.00 lopen. Blijkbaar had ik een vergadering. Hoe laat is het eigenlijk donker?
Reflectieding aan dus. Thanks!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dan, min of meer... Gisteren in ieder geval wel. Sterkte
De avond valt snel, dus dat zou ik dan sowieso snel aandoen.quote:
Ja, het ging gisteren ook sneller dan ik dacht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:16 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De avond valt snel, dus dat zou ik dan sowieso snel aandoen.
De bomen luisteren niet zo goed, en de wind ook al nietquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:24 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze mee gooiden, maar kun je ze daar niet gewoon op aanspreken dan? Het klinkt nogal asociaal, en ik zie ook niet hoe een petje daarbij gaat helpen
hahah dankje, maar zo stoer is dat niet hoor....had gewoon een stevige schop onder mijn kont nodig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Tyler-girl, je bent terugstoer hoor!!
Liever gisteren dan vandaag!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:07 schreef Mascleta het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar reflectiekleding en een ledlampje voor om de armen. Want mijn fluoriderende shirt schoot toch echt tekort gisteren in de polder.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Liever gisteren dan vandaag!
Heb het ook ff in de OP gegooit. Dan kunnen we er weer even aan herinnerd worden
Gelukkig wachten ze tegenwoordig maximaal 2 wekenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:53 schreef YUR het volgende:
Stelletje mutsen
Dagrenner, afgelopen zondag was de uitgerekende datum. Maar die kleine man lijkt blijkbaar op papa![]()
quote:Jij loopt Molenhoeks Makkie met startnummer 622!
neehee. De weeën opwekken natuurlijk. Kan je niet vroeg genoeg mee beginnenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Jij blijft ook maagd uit solidariteit?
Maar als de baby dan jou gezicht ziet kruipt hij weer terug.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
neehee. De weeën opwekken natuurlijk. Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen
Ik blijf ze proberen op te wekken Shuard! Ook al heb ik al 3 kinderen en is ze niet zwangert.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
neehee. De weeën opwekken natuurlijk. Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen
Kan je 'm niet omzetten naar een 8km?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:46 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ga vanavond nog even met m'n trainer overleggen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik m ga lopen. Zo wel, dan ga ik achter een pacer die als het goed 2:00 loopt aanlopen, en start ik dus ook in het vak dat daarbij hoort.
Als je eenmaal een tijdje heb stilgezeten en toch weer gaat beginnen bij het begin, vind ik dat toch stoerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahah dankje, maar zo stoer is dat niet hoor....had gewoon een stevige schop onder mijn kont nodig.
Als je hem netjes en constant uitloopt op 2.00, is dat alsnog een hele knappe prestatie en misschien sportieve revanche op je vorige HM toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:46 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ga vanavond nog even met m'n trainer overleggen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik m ga lopen. Zo wel, dan ga ik achter een pacer die als het goed 2:00 loopt aanlopen, en start ik dus ook in het vak dat daarbij hoort.
Ooh ik had gisteren precies zo'n rondjequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:36 schreef Gogo83 het volgende:
Dat was lekker! In eerste instantie wilde ik 6/7 kilometer, maar bedacht me bij vertrek dat ik vrijdag vast ook nog wel tijd kan maken om te lopen en dat ik dat dan veel beter dan kan doen. Daarnaast had ik zin om ff lekker door te lopen en ik had honger dus wilde niet te lang weg blijven. Klein rondje gedaan van 3 kilometer, met een gemiddelde van iets meer dan 7 minuten per kilometer.
Ook hier is het startnummer van Molenhoeks Makkie binnen:
[..]
Het viel vanavond best mee. Vergeleken met zondagochtend althans, maar toen was het héél erg benauwd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh ik had gisteren precies zo'n rondjemorgen ga ik wel verder. Dan is het vast ook minder benauwd, want dat vond ik het nu best wel!
Leuk was dit om te lezen! Nu heb ik zin in pompoenbroodquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Het nieuwe Run2day magazine staat online
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |