abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131962280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Corniel het volgende:
Ik had me al voorgenomen om een halve te doen in december. De 18,9 kilometer van zondag ging vrij soepel. Ik ben dus alleen bang dat ik als ik nu al te veel op ver mik, mijn pr op de 5 en de 10 niet ga aanscherpen. (keuzes, keuzes)
Maak je niet druk, de halve marathon en de 5/10 km bijten elkaar niet. Zeker niet voor een beginnende hardloper. Aangezien je al een goede conditie hebt ga je vooral winst boeken op je looptechniek en efficiëntie en dit bereik je door gewoon kilometers te maken en één keer in de week wat snelheidswerk te doen. Je hebt hier baat bij voor alle afstanden.

Ik ben het er trouwens mee eens dat je duurlopen op tempo niet te vaak moet doen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:39:00 #127
317680 GoWithIt
Just like that
pi_131962364
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:32 schreef wild-r0se het volgende:

Ik vond het echt geslaagd en denk dat ik zaterdag weer ga ^^
Wat leuk, nog iemand uit Groningen :)

Ik ga ook maar weer een beetje meeposten. Ondanks dat iedereen je zo warm verwelkomt, is het toch best moeilijk om mee te komen in de topic vind ik. De post gaan zo snel.
Vandaag ga ik het oefenrondje voor de 4mijl lopen bij Kardinge. Zondag is de grote dag. Mijn kuiten zijn wel behoorlijk stijf. Iemand enig idee waardoor dit komt? Niet goed genoeg opgewarmd? Water tekort?

Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet) ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door GoWithIt op 08-10-2013 09:56:04 ]
Dus. Dat.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:51:27 #128
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131962560
lopend wrak op dit moment, onder mijn rechter voet een grote blaar als herinnering aan zondag's HM en mijn rechter enkel rolde ik net op een steile afdaling tijdens een rondje trailen, nu ice, ice baby
maar geen paniek.... beetje zeer maar volgens mij geen ernstige schade wat can't be fixed with a wee bit of ice
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:57:38 #129
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131962669
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:51 schreef Devv het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen schoenen met weg- en trail zolen? En zijn schoenen met trail zolen ook geschikt voor op de weg?
verschil o.a. de zool en het bovenwerk
dus of ze geschikt zijn voor op de weg....nee, niet echt....trailschoenen zijn gemaakt om grip te geven....dit houdt echter in dat ze op bijv. asphalt of klinkers "te veel grip" geven en "ze stroef" lopen .
Echte raceflats voor op de weg hebben dan ook niet voor niets een relatief gladde zool
pi_131962720
Het is mij ook niet duidelijk hoe mensen dit topic 'gebruiken' gezien de snelheid. Zelf nog nooit gepost.

Ik ben in april begonnen met hardlopen in de voorbereiding op met name de marathon van Rotterdam. Het doel is om te kijken wat binnen een jaar mogelijk is. Inmiddels is de dam tot dam achter de rug en staan de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop op de planning. Tot nu toe gebruik ik 'Run Faster' van Hudson om training schema's te maken. Wel zit ik er aan te denken om Daniel's Running 'Formula' te gaan gebruiken voor de uiteindelijke marathon voorbereiding.

Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:08:45 #131
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131962861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:

Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
ligt er aan hoe graag je je doelen wilt halen, als je die marathon echt wil lopen en je bent er als loper ook klaar voor dan komt de motivatie vanzelf
pi_131962864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:
Het is mij ook niet duidelijk hoe mensen dit topic 'gebruiken' gezien de snelheid. Zelf nog nooit gepost.

Ik ben in april begonnen met hardlopen in de voorbereiding op met name de marathon van Rotterdam. Het doel is om te kijken wat binnen een jaar mogelijk is. Inmiddels is de dam tot dam achter de rug en staan de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop op de planning. Tot nu toe gebruik ik 'Run Faster' van Hudson om training schema's te maken. Wel zit ik er aan te denken om Daniel's Running 'Formula' te gaan gebruiken voor de uiteindelijke marathon voorbereiding.

Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.

Wat het weer betreft: met kou is niks mis, en zo vaak regent het nou ook weer niet. Komt wel goed dus.
pi_131962896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet) ;(
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopen :Y
Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
Je kunt niemand een loser noemen die zichzelf inzet op eigen niveau / kunnen.
pi_131962927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:08 schreef Saysem het volgende:

[..]

Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.

Wat het weer betreft: met kou is niks mis, en zo vaak regent het nou ook weer niet. Komt wel goed dus.
Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:17:03 #135
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_131963003
Ik ken dat trainingsschema van Daniels niet, maar als het een schema is op basis van behaalde prestaties en je bent pas net begonnen met lopen...wat zijn die prestaties dan?
F means you're fucked
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:20:34 #136
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131963073
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:33 schreef Saysem het volgende:
Ik ben het er trouwens mee eens dat je duurlopen op tempo niet te vaak moet doen.
Is een duurloop op tempo niet gewoon vergelijkbaar met een wedstrijdinspanning? Want dat wil je inderdaad niet al te vaak doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega. :Y

Gewoon lekker je eigen tempo lopen. En met de tijd wordt je vanzelf ook nog wel wat sneller. En die 40 minuten, ach, als het te zijner tijd een keer komt dan komt het, en anders is er ook geen man overboord. Je loopt toch immers voor jezelf en niet voor je collega?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_131963106
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:12 schreef Loldor het volgende:

[..]

Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?
Ik heb het niet helemaal paraat, maar ik bedoel niet de tempo's maar het volume. Volgens mij schrijft hij voor dat je ldl 25% van je week-kilometrage is waardoor het al snel heel veel wordt.
pi_131963126
Dat kan van alles zijn. Je kunt prima een zelfopgezette time trial op 5 kilometer lopen. Ik zou dat niet als PR tellen omdat het geen gecertificeerd parcours is, maar het lijkt me prima te gebruiken als ijkpunt voor trainingtempo's. Daarnaast heb ik zoals ik zei inmiddels de dam tot dam gelopen.

Een andere mogelijkheid is om een time trial te lopen op bijvoorbeeld een atletiekbaan. Dat is een stuk nauwkeuriger (nauwkeurigheid die je denk ik niet nodig hebt op dat niveau). Hoewel ik de vraag uit heb staan bij twee atletiekverenigingen is het misschien handig om dit hier ook te vragen.

Weten jullie in hoeverre het mogelijk/gebruikelijk is om op eigen intiatief gebruik te maken van een atletiekbaan voor bepaalde trainingen?

e: hoewel mijn lange loop nu toevallig 25% van mijn totaal was kan ik me inderdaad voorstellen dat een duurloop van 30km en een weektotaal van 120 wat pittig kan zijn.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:23:40 #139
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131963157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:

[..]

Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.
Volgens mij loopt die collega zelf niet anders zou hij of zij wel beter weten
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:27:15 #140
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131963244
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Weten jullie in hoeverre het mogelijk/gebruikelijk is om op eigen intiatief gebruik te maken van een atletiekbaan voor bepaalde trainingen?
Dat zal per baan verschillen. Wellicht dat je voor sommige echt lid moet zijn, maar bij die van ons heb je net als bij zwembaden dat je op kan komen dagen (tijdens bepaalde uren?) en dan kan je voor een klein bedrag op de baan. Als je lokale stadion/vereniging/whatever een website heeft, kan het er wel eens op staan. Of anders bellen/langs gaan.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:29:55 #141
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131963309
Loldor.... ik kan Daniels niet maar afgaande op wat Saysem zegt denk ik dat het te ambitieus is voor een beginnende loper.
Heel grof ingeschat is het volgens mij vragen om problemen maar ik zou zeggen, doe wat jij denk dat goed is
pi_131963433
Iemand ervaring met een Velcor-polsbandje voor de Garmin Forerunner? Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e vervanging, omdat het ijzeren haakje na een tijdje domweg wegscheurt uit het rubber. Die Velcor-dingen zijn van klittenband en dat klinkt prettig.
pi_131963435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Dat kan van alles zijn. Je kunt prima een zelfopgezette time trial op 5 kilometer lopen. Ik zou dat niet als PR tellen omdat het geen gecertificeerd parcours is, maar het lijkt me prima te gebruiken als ijkpunt voor trainingtempo's. Daarnaast heb ik zoals ik zei inmiddels de dam tot dam gelopen.

[...]

e: hoewel mijn lange loop nu toevallig 25% van mijn totaal was kan ik me inderdaad voorstellen dat een duurloop van 30km en een weektotaal van 120 wat pittig kan zijn.
DtD oid is nauwkeurig zat inderdaad. Als je je maar 'maximaal' ingespannen hebt.

Lijkt me inderdaad zeer pittig. Je kunt Daniels vast wel zo aanpassen dat je er wat mee kan, maar misschien is een alternatief dan geschikter. Kijk eens naar Hal Higdon bijvoorbeeld.
pi_131963827
Vanmiddag een afspraak gemaakt met de fysio. Vrijdag eind van de middag op bezoek.
Kijken wat ze te zeggen hebben, maar ik ben er bang voor.

Net m`n rondje vroegtijdig af moeten breken. Had geen last toen ik begon, het lopen begon ook heerlijk, tot een kilometer of 3.5, toen begon de pijn te komen en net na de 4km gestopt omdat de pijn niet meer als slechts een zeurend spiertje voelde..

Deze week niet meer lopen en afwachten wat er vrijdag geconstateerd wordt.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:02:31 #145
317680 GoWithIt
Just like that
pi_131964028
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:20 schreef Wolve000 het volgende:

Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega. :Y

Gewoon lekker je eigen tempo lopen. En met de tijd wordt je vanzelf ook nog wel wat sneller. En die 40 minuten, ach, als het te zijner tijd een keer komt dan komt het, en anders is er ook geen man overboord. Je loopt toch immers voor jezelf en niet voor je collega?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.
Volgens mij loopt die collega zelf niet anders zou hij of zij wel beter weten
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden :@
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Dus. Dat.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:04:04 #146
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131964069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Dit jaar doet hij niet mee.
Lijkt me duidelijk wie er dit jaar het snelst is dan! *O*
pi_131964109
@levitas ik hoop dat het mee valt en dat het gewoon nog naweeën zijn van je HM.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand ervaring met een Velcor-polsbandje voor de Garmin Forerunner? Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e vervanging, omdat het ijzeren haakje na een tijdje domweg wegscheurt uit het rubber. Die Velcor-dingen zijn van klittenband en dat klinkt prettig.
Ik hoor juist het tegenovergestelde.
Dat klittenband erg schuurt en dat er bij de "haakjes kant" vrij snel viesigheid erin komt waardoor ie minder goed "plakt".
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:08:03 #148
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131964177
quote:

Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden :@
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131964270
quote:

Ik vind het een absurd idee om je looptijd af te zetten tegenover die van anderen, in tegenstelling tot tegenover looptijden van jezelf, tenzij je jezelf ziet als topatleet. Je kunt het gebruiken als motivator indien gewenst, maar het is in ieder geval geen meetlat voor een 'goede' tijd.

Met andere woorden, lekker je eigen race lopen.
pi_131964276
quote:

Waarom willen we in vredesnaam sneller zijn dan de buurman?
http://www.prorun.nl/trai(...)-zijn-dan-de-buurman

En vooral het laatste stukje goed lezen
;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')