Maak je niet druk, de halve marathon en de 5/10 km bijten elkaar niet. Zeker niet voor een beginnende hardloper. Aangezien je al een goede conditie hebt ga je vooral winst boeken op je looptechniek en efficiëntie en dit bereik je door gewoon kilometers te maken en één keer in de week wat snelheidswerk te doen. Je hebt hier baat bij voor alle afstanden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Corniel het volgende:
Ik had me al voorgenomen om een halve te doen in december. De 18,9 kilometer van zondag ging vrij soepel. Ik ben dus alleen bang dat ik als ik nu al te veel op ver mik, mijn pr op de 5 en de 10 niet ga aanscherpen. (keuzes, keuzes)
Wat leuk, nog iemand uit Groningenquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:32 schreef wild-r0se het volgende:
Ik vond het echt geslaagd en denk dat ik zaterdag weer ga ^^
verschil o.a. de zool en het bovenwerkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:51 schreef Devv het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen schoenen met weg- en trail zolen? En zijn schoenen met trail zolen ook geschikt voor op de weg?
ligt er aan hoe graag je je doelen wilt halen, als je die marathon echt wil lopen en je bent er als loper ook klaar voor dan komt de motivatie vanzelfquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:
Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:59 schreef Loldor het volgende:
Het is mij ook niet duidelijk hoe mensen dit topic 'gebruiken' gezien de snelheid. Zelf nog nooit gepost.
Ik ben in april begonnen met hardlopen in de voorbereiding op met name de marathon van Rotterdam. Het doel is om te kijken wat binnen een jaar mogelijk is. Inmiddels is de dam tot dam achter de rug en staan de Zevenheuvelenloop en Bruggenloop op de planning. Tot nu toe gebruik ik 'Run Faster' van Hudson om training schema's te maken. Wel zit ik er aan te denken om Daniel's Running 'Formula' te gaan gebruiken voor de uiteindelijke marathon voorbereiding.
Ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn om de motivatie er in te houden zodra het weer verslechterd. Tot nu toe is het altijd heerlijk geweest.
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet)
Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:08 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik hoor hele goede dingen over Daniels, maar het is wel voor geoefende lopers. Behoorlijk zwaar schema... Ik gebruik zelf alleen zijn VDOT gebaseerde trainingstempo's.
Wat het weer betreft: met kou is niks mis, en zo vaak regent het nou ook weer niet. Komt wel goed dus.
Is een duurloop op tempo niet gewoon vergelijkbaar met een wedstrijdinspanning? Want dat wil je inderdaad niet al te vaak doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:33 schreef Saysem het volgende:
Ik ben het er trouwens mee eens dat je duurlopen op tempo niet te vaak moet doen.
Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:39 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb een collega trouwens die steeds zegt dat ik het wel binnen 40 minuten moet halen, omdat je anders echt als loser wordt gezien. Maar dat ga ik echt nooit halen, dat lukt me met 5 km nog niet eens(net niet)
Ik heb het niet helemaal paraat, maar ik bedoel niet de tempo's maar het volume. Volgens mij schrijft hij voor dat je ldl 25% van je week-kilometrage is waardoor het al snel heel veel wordt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:12 schreef Loldor het volgende:
[..]
Maar alle tempo's die Daniels voorschrijft zijn toch aangepast op persoonlijk behaalde prestaties? Een trainingschema mag toch zwaar zijn, als het maar op maat is. Of zit ik er dan volledig naast en ben ik ongezond bezig wanneer ik een dergelijk schema zou gaan volgen in mijn eerste jaar?
same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopen
Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
Je kunt niemand een loser noemen die zichzelf inzet op eigen niveau / kunnen.
Dat zal per baan verschillen. Wellicht dat je voor sommige echt lid moet zijn, maar bij die van ons heb je net als bij zwembaden dat je op kan komen dagen (tijdens bepaalde uren?) en dan kan je voor een klein bedrag op de baan. Als je lokale stadion/vereniging/whatever een website heeft, kan het er wel eens op staan. Of anders bellen/langs gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Weten jullie in hoeverre het mogelijk/gebruikelijk is om op eigen intiatief gebruik te maken van een atletiekbaan voor bepaalde trainingen?
DtD oid is nauwkeurig zat inderdaad. Als je je maar 'maximaal' ingespannen hebt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:22 schreef Loldor het volgende:
Dat kan van alles zijn. Je kunt prima een zelfopgezette time trial op 5 kilometer lopen. Ik zou dat niet als PR tellen omdat het geen gecertificeerd parcours is, maar het lijkt me prima te gebruiken als ijkpunt voor trainingtempo's. Daarnaast heb ik zoals ik zei inmiddels de dam tot dam gelopen.
[...]
e: hoewel mijn lange loop nu toevallig 25% van mijn totaal was kan ik me inderdaad voorstellen dat een duurloop van 30km en een weektotaal van 120 wat pittig kan zijn.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:10 schreef Arquero het volgende:
Sorry, maar dat is echt onzin. Gewoon je eigen tempo lopen
Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd van 20 km een vrouw zien lopen die nauwelijks sneller 'rende' dan wandelen. Iedereen stond te juichen en klappen voor haar toen ze bij de finish kwam.
Je kunt niemand een loser noemen die zichzelf inzet op eigen niveau / kunnen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:20 schreef Wolve000 het volgende:
Er was in dat gesprek maar een loser, en dat was je collega.
Gewoon lekker je eigen tempo lopen. En met de tijd wordt je vanzelf ook nog wel wat sneller. En die 40 minuten, ach, als het te zijner tijd een keer komt dan komt het, en anders is er ook geen man overboord. Je loopt toch immers voor jezelf en niet voor je collega?
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vindenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
same here, de laatste dame kwam binnen op 3 uur tijdens de HM maar er kan geen trailwedstrijd georganiseerd worden of Jane is van de partij dus wat nou loser.
Volgens mij loopt die collega zelf niet anders zou hij of zij wel beter weten
Lijkt me duidelijk wie er dit jaar het snelst is dan!quote:
Ik hoor juist het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand ervaring met een Velcor-polsbandje voor de Garmin Forerunner? Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e vervanging, omdat het ijzeren haakje na een tijdje domweg wegscheurt uit het rubber. Die Velcor-dingen zijn van klittenband en dat klinkt prettig.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden![]()
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Ik vind het een absurd idee om je looptijd af te zetten tegenover die van anderen, in tegenstelling tot tegenover looptijden van jezelf, tenzij je jezelf ziet als topatleet. Je kunt het gebruiken als motivator indien gewenst, maar het is in ieder geval geen meetlat voor een 'goede' tijd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het wel erg fijn om te lezen hoe jullie erover denken. Zo voel ik het zelf ook wel, het feit dat ik ga, en meedoe vind ik al heel wat. Een mooie tijd komt een andere keer wel. Ik trek me een beetje teveel aan wat anderen misschien wel of niet van me vinden![]()
Hij heeft overigens zelf al wel vaker meegelopen, met een tijd van 38:11. Dit jaar doet hij niet mee.
Waarom willen we in vredesnaam sneller zijn dan de buurman?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:02 schreef GoWithIt het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |