Wat je ook kan doen is om in ieder geval nog wat op te bouwen, zodat je volgend jaar al wat Halve Marathons kan gaan lopen om er een beetje in te komen. Dat zijn dan meteen die (extra lange) tempotrainingen. Dit helpt enorm veel om de afstanden daarna weer wat te gaan verhogen, dat kan je in de tussentijd in de trainingen ook wel wat gaan doen. 1 keer in de week bijvoorbeeld. Niet te snel opbouwen natuurlijk, er wordt ongeveer uitgegaan dat 10% extra per week een goede richtlijn is en dan bijvoorbeeld 1x in de 3 of 4 weken een weekje wat rustiger aan doen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:19 schreef Corniel het volgende:
@motorbloempje: Dat weet ik, ik vraag niet om een marathonschema. Die schema's bouwen op vanaf een halfjaar van te voren. Ik heb me daar wel eens in verdiept en weet wat me te wachten staat.
Waar het mij om gaat: wat moet ik deze winter doen? Heb er ik er iets aan om nu al uit te bouwen (met 1 tot 1,5 jaar te gaan) of kan ik beter meer op tempo focussen, aangezien ik op korte termijn alleen maar korter werk doe (en daarop wil verbeteren).

Op de website? Zo eens kijken, nu eerst een kort ochtend rondje. Wat is het akelig donker!quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:19 schreef Mascleta het volgende:
over Runners World gesproken. Ik zag een aanbieding voor 3x Runner's World en De complete gids voor elke loper voor 15,-
misschien interessant voor sommige mensen hier?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!

. Ik loop het liefst als het donker is en het kwik onder de 10 °C gedaald is.
 . Ik loop het liefst als het donker is en het kwik onder de 10 °C gedaald is.

Ik loop zelf het liefst overdag en doe het het beste bij een temperatuur van rond de 15 graden..
 Ik loop zelf het liefst overdag en doe het het beste bij een temperatuur van rond de 15 graden..

Ik moest gisteren ook echt wel even wennen aan de schemer! Maar het is goed gekomen. En vanaf nu alleen nog maar donker-loopjes doordeweeks...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 07:54 schreef Gogo83 het volgende:
Maar als het donker is zie je zo weinig!Ik loop zelf het liefst overdag en doe het het beste bij een temperatuur van rond de 15 graden..

quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 07:01 schreef mosselmossel het volgende:
Zo. Ik heb mijn rondje van vandaag er weer op zitten. Voor het eerst dit najaar weer in het donker gelopen. Opan Kerstoomstyle! Hopelijk volgen er nog veel.Wtf wat vroegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Als het weer zulk weer wordt als de eerste maanden van dit jaar, teken ik ervoorquote:

Klinkt goed. Inderdaad gewoon rustig opbouwen, lijkt me dat dat op de langere duur ook een positief effect heeft op je astma.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:32 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi,
afgelopen zaterdag voor het eerst meegelopen in een hardloopgroepje hier in Groningen: een groep voor beginners en moeizame lopers. Dat leek mij best handig met mijn inspanningsastma. De training viel niets tegen, inlopen in een dribbeltempo wat ik wandelend makkelijk in zou kunnen halen en de hele training heb ik makkelijk mee kunnen doen, ook nog fijne tips gekregen bij het oplopen van een trap/heuvel (in het Noorderplantsoen hier kun je daar goed mee oefenen). De trainster merkte aan mij dat het qua atletisch vermogen (spieren ed) prima was, ik dans ook 4x in de week, maar dat ik vrij snel al begon te hijgen en benauwd was. Dat benauwde was voor mij niet eens echt merkbaar, alleen voor anderen, en ik kon ook nog gewoon doorpraten, iets wat mij zelf normaal niet lukt als ik ga lopen.
Zelf heb ik al wel eens gelopen, meestal met evy oid, en dan loop ik wel wat sneller dan nu tijdens de training gebeurde, ik denk dat dat wel goed is voor mijn longen, zodat die rustig mee kunnen komen en dat ik daarna kan zien hoe ver ik het kan uitbreiden.
Ik vond het echt geslaagd en denk dat ik zaterdag weer ga ^^

Koop een (hardloop)petje. Ideaal als het regent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:10 schreef Arquero het volgende:
[..]
Als het weer zulk weer wordt als de eerste maanden van dit jaar, teken ik ervoor
Wat lopen betreft heerlijk.
Verder vind ik de herst maar niks met al die regen

Het heeft heul nog niet geregendquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:19 schreef streamnl het volgende:
[..]
Koop een (hardloop)petje. Ideaal als het regent.

Heb ik alquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:19 schreef streamnl het volgende:
Koop een (hardloop)petje. Ideaal als het regent.

En in Nederland regent het zelden uren achtereen.quote:
Eens. Droog vertrekken is wel prettiger.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:27 schreef Arquero het volgende:
[..]
Heb ik al
Op zich vind ik lopen in de regen niet zo erg, maar vind het toch wel erg fijn als het in ieder geval droog is als ik vertrek.

Maastoren-challenge, zat ik ook over na te denkenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Corniel het volgende:
Even voor de duidelijkheid, tijdens het wielerseizoen blijf ik wel lopen (50 tot 80 km per maand), alleen september was het maar 10 km (had toen ook 5 wedstrijden op de fiets, je kan niet alles doen).
Ik had me al voorgenomen om een halve te doen in december. De 18,9 kilometer van zondag ging vrij soepel. Ik ben dus alleen bang dat ik als ik nu al te veel op ver mik, mijn pr op de 5 en de 10 niet ga aanscherpen. (keuzes, keuzes)
Verder heb ik me laten strikken voor de Maastoren Challenge. 44 etages, ik lijk wel gek.
Dank voor de input. Ik ga vaker terugkomen op dit topic.

Klopt, ik heb er ook tweequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:28 schreef streamnl het volgende:
[..]
En in Nederland regent het zelden uren achtereen.
MAAR als het (niet te hard) regent en je hebt een petje...
 blijft m'n haar beter zitten en de regen van m'n bril
 blijft m'n haar beter zitten en de regen van m'n bril

Voor asfalt en klinkers heb je in mijn ogen geen trailschoenen nodig. Die zijn bruikbaarder bij onverharde ondergronden. Sterker nog, ik denk eigenlijk dat ze zolen van de trailschoenen veel sneller slijten als je er veel op verharde ondergronden mee loopt, maar da's meer een gevoel. Zelf heb ik nog nooit op trailschoenen gelopen namelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:51 schreef Devv het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen schoenen met weg- en trail zolen? En zijn schoenen met trail zolen ook geschikt voor op de weg? Ik heb nu namelijk schoenen die bijna niets meegeven. En dat ga ik op een gegeven moment wel voelen. De wegen zijn hier namelijk niet al te best.
Ik zoek schoenen die lekker lopen op asfalt en klinkers.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |