quote:Op donderdag 19 september 2013 14:00 schreef µ het volgende:
Unlimited: webshops in erotische artikelen - Financiering werkkapitaal - 3812
Classificatie: E
Kredietbedrag:¤ 40.000
Rente per jaar:8,0%
Looptijd: 48 maanden
Investeren in dildo's iemand?
Wel een mooie ja.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:25 schreef µ het volgende:
Brunschwig Chemie B.V. - Financiering werkkapitaal - 4575
Classificatie: B
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
B'tje met niet zo'n lange looptijd.
Vraag me af of je niet 'iemand van gve' bent, maar goed.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:40 schreef crowdinvesteerder het volgende:
Leuk, een forum over crowdfunding. Helemaal mijn ding!
Even mijzelf anoniem voorstellen. Ik heb inmiddels in vele tientallen projecten en personen geinvesteerd en mag mezelf wel een ervaren crowdfunder noemen. Heb enkele jaren terug flink wat verloren na het faillissement van Boober, het eerste grote crowdfundingplatform, maar ondanks dat geloof ik nog heilig in het concept. Zit sinds medio vorig jaar op Geldvoorelkaar.nl. Doe mee aan meer dan 40 projecten. Daarnaast nog op andere platformen actief.
Tot nu toe betalen al mijn Geldvoorelkaar.nl projecten keurig terug. Ik reken op een totaalnettorendement van 7%, waarbij ik rekening hou met toekomstig te verwachten verliezen vanwege wanbetalers. Vanwege de spreiding die ik inmiddels heb zal een verlies op een project het totaalrendement niet eens zoveel beinvloeden. Altijd Beter dan de bank.
Geldvoorelkaar.nl is alleen niet interactief van opzet en onhandig qua toegankelijkheid en beheer van projecten. Ik heb voor het beheer daarom maar een eigen spreadsheet opgezet. Ik hoop via dit forum vaker van me te laten horen.
Vandaag veel nieuwe projecten op Geldvoorelkaar.nl. Ik zit even vol, maar iedereen veel plezier met het uitzoeken van de pareltjes.
Toch maar gedaan. Ben overgestapt op kleinere bedragen om een wat grotere spreiding te krijgen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:25 schreef µ het volgende:
Brunschwig Chemie B.V. - Financiering werkkapitaal - 4575
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Looptijd: 36 maanden
B'tje met niet zo'n lange looptijd.
Zie je ook duidelijke verschillen tussen boober toen? En de platformen van nu?quote:Op donderdag 19 september 2013 21:40 schreef crowdinvesteerder het volgende:
Leuk, een forum over crowdfunding. Helemaal mijn ding!
Even mijzelf anoniem voorstellen. Ik heb inmiddels in vele tientallen projecten en personen geinvesteerd en mag mezelf wel een ervaren crowdfunder noemen. Heb enkele jaren terug flink wat verloren na het faillissement van Boober, het eerste grote crowdfundingplatform, maar ondanks dat geloof ik nog heilig in het concept. Zit sinds medio vorig jaar op Geldvoorelkaar.nl. Doe mee aan meer dan 40 projecten. Daarnaast nog op andere platformen actief.
Tot nu toe betalen al mijn Geldvoorelkaar.nl projecten keurig terug. Ik reken op een totaalnettorendement van 7%, waarbij ik rekening hou met toekomstig te verwachten verliezen vanwege wanbetalers. Vanwege de spreiding die ik inmiddels heb zal een verlies op een project het totaalrendement niet eens zoveel beinvloeden. Altijd Beter dan de bank.
Geldvoorelkaar.nl is alleen niet interactief van opzet en onhandig qua toegankelijkheid en beheer van projecten. Ik heb voor het beheer daarom maar een eigen spreadsheet opgezet. Ik hoop via dit forum vaker van me te laten horen.
Vandaag veel nieuwe projecten op Geldvoorelkaar.nl. Ik zit even vol, maar iedereen veel plezier met het uitzoeken van de pareltjes.
Denk dat GVE zelf wel goed zit, de groei zit er ook goed in nu.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:17 schreef mesaana het volgende:
Hoi!
Ik ben ook nieuw en al langere tijd enthousiast over crowdfunding en dan vooral P2P lending.
Heb nu in 16 projecten in geldvoorelkaar geinvesteerd, maar wil mijn risico naast over projecten ook over platformen gaan spreiden. De reden is voornamelijk dat geldvoorelkaar ook failliet kan gaan en dan kun je in theorie je geld gaan opeisen bij de kredietnemers, maar ik vraag me sterk af of dat in praktijk ook zo gaat werken. Overigens wil dat niet zeggen dat ik er geen vertrouwen in heb, want het ziet er allemaal nog steeds goed uit. Toch: better "safe" than sorry.
Wie kent er nog meer P2P lending sites (ook) voor nederlanders? En dan vanaf lage bedragen, want ik heb geen 100.000 engelse ponden liggen :-)
- isepankur.ee ziet er interessant uit!
- Heeft iemand hier ervaringen met KIVA.org?
Dat lijkt meer risico met zich mee te brengen op het eerste gezicht en het is natuurlijk ook nog een goed doel, maar ik zag ergens bij een "spaarolifantje" blog dat iemand het veiliger leek te vinden dan geldvoorelkaar...?
- myc4.com alleen projecten in africa, maar ziet er interessant uit. Hier geldt denk ik hetzelfde voor als voor kiva.
Heeft iemand nog meer links?
PS: Ik ben ook erg geinteresseerd in hoe het allemaal gegaan is met boober.
Denk dat de TT wonderen doetquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:30 schreef µ het volgende:
Hoop nieuwkomers opeens in dit topic. Hoe kan dat?
Het is gewoon iets funden met een crowd, of het nu voor rente is of een t-shirtquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:50 schreef EvertVd het volgende:
Wel erg typisch dat wij onder crowdfunding iets anders verstaan dan de oorspronkelijke definitie in het amerikaans. Crowdfunding sites in Nederland zijn gewoon leningen zonder tussenkomst van een bank, terwijl de oorspronkelijke crowdfunding eruit bestaat dat iemand je geld GEEFT omdat je een goed idee hebt (je krijgt hooguit een t-shirt of een gratis product o.i.d.). Zie bijv. Kickstarter.com
Kijk, das pas participeren.
Ook ik heb na een tijdje hier lurken zojuist mijn eerste investering hierin gedaan. Ben erg benieuwd. Reden voor mij is spreiding van vermogen, ik had tot nu toe vrijwel alles op een spaarrekening staan met weinig rendement. Wil nu mijn vermgen meer spreiden via dit maar ook via indexbeleggen.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Toch maar gedaan. Ben overgestapt op kleinere bedragen om een wat grotere spreiding te krijgen.
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:48 schreef AQuila360 het volgende:
Het is gewoon iets funden met een crowd, of het nu voor rente is of een t-shirt
Klopt niet wat je zegt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:29 schreef EvertVd het volgende:
[..]
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.
Funding is the act of providing resources, usually in form of money (financing), or other values such as effort or time (sweat equity), for a project, a person, a business, or any other private or public institutions. The process of soliciting and gathering fund is known as fundraising.
Sources of funding include credit, venture capital, donations, grants, savings, subsidies, and taxes. Fundings such as donations, subsidies, and grants that have no direct requirement for return of investment are described as "soft funding" or "crowdfunding". Funding that facilitates the exchange of equity ownership in a company for capital investment via an online funding portal as per the Jumpstart Our Business Startups Act (alternately, the "JOBS Act of 2012") (U.S.) is known as equity crowdfunding.
Kortom: meerdere soorten crowdfunding. Maar nog steeds crowdfunding.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:29 schreef EvertVd het volgende:
[..]
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.
Funding is the act of providing resources, usually in form of money (financing), or other values such as effort or time (sweat equity), for a project, a person, a business, or any other private or public institutions. The process of soliciting and gathering fund is known as fundraising.
Sources of funding include credit, venture capital, donations, grants, savings, subsidies, and taxes. Fundings such as donations, subsidies, and grants that have no direct requirement for return of investment are described as "soft funding" or "crowdfunding". Funding that facilitates the exchange of equity ownership in a company for capital investment via an online funding portal as per the Jumpstart Our Business Startups Act (alternately, the "JOBS Act of 2012") (U.S.) is known as equity crowdfunding.
En nog wat obligaties en aandelen!quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:04 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ook ik heb na een tijdje hier lurken zojuist mijn eerste investering hierin gedaan. Ben erg benieuwd. Reden voor mij is spreiding van vermogen, ik had tot nu toe vrijwel alles op een spaarrekening staan met weinig rendement. Wil nu mijn vermgen meer spreiden via dit maar ook via indexbeleggen.
Aandelen cover ik met de indextrackers, beetje jammer alleen dat de markten op dit moment al behoorlijk overgewaardeerd lijken.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En nog wat obligaties en aandelen!
quote:The idiocy of crowds
Today’s a big, exciting day for anybody who has found it simply too difficult, to date, to throw their money away on idiotic gambles. Are you bored with Las Vegas? Have you become disillusioned with lottery tickets? Do micro caps leave you lukewarm? Does the very idea of a 3X ETF fill you with nothing but ennui?
Well in that case today you must rejoice, because the ban on general solicitation has been abolished, and the web is now being overrun with companies like Crowdfunder and RockThePost and CircleUp which offer a whole new world of opportunity when it comes to separating fools from their money. You can even lose your money ethically, now, if that’s your particular bag. The highest-profile such platform is probably AngelList: as of today, founders like Paul Carr (alongside, according to Dan Primack, over 1,000 others) are out there tweeting at the world in an attempt to drum up new investors.
It is conceivable that over time, these equity crowdfunding platforms will learn from their inevitable mistakes, and the few which survive will learn how to be something other than a hole in which to pour millions of dollars. But right now we’re in the very early days, and there’s no conceivable reason why anybody should want to volunteer to be a sacrificial guinea-pig.
Ja en je punt is ?????????quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:28 schreef Perrin het volgende:
Waarschuwing voor crowdfunded beleggingen..
[..]
Dan denk ik echt, als je altijd alles zo goed bent nagekomen, hoe kun je dan een persoonlijk krediet hebben plus een creditcard schuld van 20.000 euro...quote:Omschrijf waarom u in staat bent uw verplichtingen na te komen naar uw investeerders.
Wij hebben allebei een goed betaalde vaste baan en zijn altijd onze betaalverplichtingen nagekomen, wij hebben nog nooit een betaalachterstand gehad. Dit is uiteraard makkelijk te verifiėren.
Dat ik het een interessant artikel vind?quote:
Een dubbeltje op zijn kant zou smullen van zo'n verhaal.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:38 schreef µ het volgende:
H.L.C.T. Swaans - Herfinanciering/ financiėle verplichtingen - 4765 (Particulier(!))
Kredietbedrag:¤ 20.000
Rente per jaar: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Iemand uit de shit helpen?
Nou even snel gekeken dan. Maar die man die dat geschreven heeft zal hetzelfde schrijven over laten we zeggen GvE. Is ook niet altijd even tastbaar. Dat het wat meer risicovol is dan een spaarrekening snap ik ook nog wel. Wil nog niet zeggen dat iedereen standaard maar zijn geld kwijtraakt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ik het een interessant artikel vind?
En dat ik me afvraag wie er uberhaupt zin heeft om via crowdfunding zijn centjes in dat soort speculatieve beleggingen te stoppen. Verder hou ik van crowdfunding hoor, maar dan wel voor de wat tastbaardere zaken.
Mwah die kennen alleen maar het pricipe van meer inkomsten genereren en je auto wegdoen. Nooit je iets te hoge schulden onder brengen bij iets anders. Mischien als GvE reclame via hun zal maken zal het hier wel wat vaker langskomen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een dubbeltje op zijn kant zou smullen van zo'n verhaal.
Is het wel uit de shit helpen? Lijkt me dat hij het gewoon kan betalen maar op deze manier heeft hij een stuk lagere rente. Dus eigenlijk wel slim.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:38 schreef µ het volgende:
H.L.C.T. Swaans - Herfinanciering/ financiėle verplichtingen - 4765 (Particulier(!))
Iemand uit de shit helpen?
Wij hier in dit topic lijkt me!quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat ik me afvraag wie er uberhaupt zin heeft om via crowdfunding zijn centjes in dat soort speculatieve beleggingen te stoppen.
De meeste crowdfunded projecten zijn toch om een bedrijfje te starten of uit te breiden met redelijk onderbouwde business cases etc? Of zijn er inmiddels ook al veel geld-met-geld-verdienen crowdfunded projecten? Ik had (en heb) iig de indruk dat tradioneel crowdfunding echt voor concrete zaken was..quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:57 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wij hier in dit topic lijkt me!
Wat is er niet concreet aan het herfinancieren van een schuld?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
De meeste crowdfunded projecten zijn toch om een bedrijfje te starten of uit te breiden met redelijk onderbouwde business cases etc? Of zijn er inmiddels ook al veel geld-met-geld-verdienen crowdfunded projecten? Ik had (en heb) iig de indruk dat tradioneel crowdfunding echt voor concrete zaken was..
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat geld- met-geld verdienen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
De meeste crowdfunded projecten zijn toch om een bedrijfje te starten of uit te breiden met redelijk onderbouwde business cases etc? Of zijn er inmiddels ook al veel geld-met-geld-verdienen crowdfunded projecten? Ik had (en heb) iig de indruk dat tradioneel crowdfunding echt voor concrete zaken was..
Vind je het niet minder concreet dan bijvoorbeeld het produceren van goedkope 64-core chips voor massive parallel computing via kickstarter? http://www.adapteva.com/parallella-kickstarter/quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:35 schreef mesaana het volgende:
[..]
Wat is er niet concreet aan het herfinancieren van een schuld?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:38 schreef µ het volgende:
Maar wat is het voordeel voor jou bij dat project? Of bijna elk ander project op KS?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je het niet minder concreet dan bijvoorbeeld het produceren van goedkope 64-core chips voor massive parallel computing via kickstarter? http://www.adapteva.com/parallella-kickstarter/
[..]
Bij dit project staat aan de rechterkant van deze pagina wat je kreeg voor je investering:quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel voor jou bij dat project? Of bijna elk ander project op KS?
Dus dan moet ik "investeren" en vervolgens dat ding verkopen zodat ik rendement haal. Dus twee keer risico lopen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij dit project staat aan de rechterkant van deze pagina wat je kreeg voor je investering:
http://www.kickstarter.co(...)omputer-for-everyone
Maar goed, dat artikel wat ik linkte ging dus over het feit dat de schrijver weinig goeds verwacht van de eerste golf gecrowdfunde investeringen in financiėle producten. Niet over dat hij (of zelfs ik) uberhaupt weinig goeds verwacht van crowdsourcing, integendeel.
Maar is die 1e golf al niet geweest met Boober?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij dit project staat aan de rechterkant van deze pagina wat je kreeg voor je investering:
http://www.kickstarter.co(...)omputer-for-everyone
Maar goed, dat artikel wat ik linkte ging dus over het feit dat de schrijver weinig goeds verwacht van de eerste golf gecrowdfunde investeringen in financiėle producten. Niet over dat hij (of zelfs ik) uberhaupt weinig goeds verwacht van crowdsourcing, integendeel.
Ah, ik ken het ook vooral van dit soort projecten. Als je een leuk rendement op je geld zoekt zijn er duidelijk betere opties.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:11 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben zelf ook geen voorstander van Kickstarter omdat ik vind dat daar het risico echt puur bij de ''investeerders'' wordt neergelegd en er daarvoor ook geen echte beloning aan vast zit. .
Betere opties dan?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah, ik ken het ook vooral van dit soort projecten. Als je een leuk rendement op je geld zoekt zijn er duidelijk betere opties.
Kickstarter?quote:
Oké, wist niet of je dat bedoelde of die projecten op GVE of gewoon in het algemeen crowdfunding.quote:
Ikzelf ook niet. Zag er wel een grappig projectje trouwens maar dat was ook alleen maar omdat de foto van onze poes in de aftiteling kan komen en haar geluid in het spel. Moet je wel 500 pond of was het meer uitgeven. Kan leuk zijn als het een extra was bij het systeem welke GvE hanteert.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:11 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben zelf ook geen voorstander van Kickstarter omdat ik vind dat daar het risico echt puur bij de ''investeerders'' wordt neergelegd en er daarvoor ook geen echte beloning aan vast zit. .
Dat kan bij Fundyd. Niet bij GVE.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:16 schreef Shilizous_78 het volgende:
Geven ondernemers hier een onderpand voor de gegeven investeringen af?
dank jequote:Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat kan bij Fundyd. Niet bij GVE.
Waarvoor precies?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:26 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik heb zelf nu een aanvraag lopen voor een lening via GVE. Krijg deze week of begin volgende week te horen of het goedgekeurd wordt ja of nee! Anders wordt het een tripje naar de bank. Helaas loopt mijn aanvraag al een tijd en was ie tussen wal en schip verdwenen omdat GVE het steeds drukker krijgt.
Hoe moet zij weten dat jij op een iphone zitquote:Op woensdag 25 september 2013 21:38 schreef Blik het volgende:
En hoe moet ik weten wat voor bedrijf je hebt als ik op een iPhone zit...
Leuk! hou ons op de hoogte als je precies weet hoe en watquote:Op woensdag 25 september 2013 16:26 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik heb zelf nu een aanvraag lopen voor een lening via GVE. Krijg deze week of begin volgende week te horen of het goedgekeurd wordt ja of nee! Anders wordt het een tripje naar de bank. Helaas loopt mijn aanvraag al een tijd en was ie tussen wal en schip verdwenen omdat GVE het steeds drukker krijgt.
Zie https://www.sidn.nl/over-nl/whois/ . En dan je domeinnaam invullen.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Hilda_87 het volgende:
Zou Kirov als de bliksem mijn naam hier willen verwijderen, geen idee hoe je eraan komt, maar dat zijn geen leuke grapjes zo op een forum.
@Aquila, ja ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk krijg ik zsm bericht, maar het zal volgende week weleens worden ben ik bang.
Eens. Je vroeg alleen waar het vandaan kwam, vandaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:52 schreef Hilda_87 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet zomaar mensen hun echte naam op een forum gaat zetten, ook al kun je ze makkelijk opzoeken. Niet iedereen is zo slim.
Nee van company.infoquote:Op donderdag 26 september 2013 10:21 schreef µ het volgende:
[..]
Zie https://www.sidn.nl/over-nl/whois/ . En dan je domeinnaam invullen.
Daarom zet ik je achternaam of de rest van de gegevens er ook niet bij.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:52 schreef Hilda_87 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet zomaar mensen hun echte naam op een forum gaat zetten, ook al kun je ze makkelijk opzoeken. Niet iedereen is zo slim.
Kan je ook zeggen wat je allemaal hebt moeten insturen of beantwoorden enz?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Hilda_87 het volgende:
@Aquila, ja ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk krijg ik zsm bericht, maar het zal volgende week weleens worden ben ik bang.
Ben benieuwd, hopelijk kan ik er ook nog wat geld aanlenen en is die niet meteen vol.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef Hilda_87 het volgende:
Zowieso de vragen die je bij elk project ziet. Daarnaast ondernemingsplan, uittreksel kvk, bkr overzicht, en nog andere dingen die niet van toepassing waren op mij omdat ik een eenmanszaak heb en net ben gestart. Verder zou je aan jaarverslagen moeten denken. Als alles compleet is moet het beoordeelt worden, daar wacht ik dus nu op. *fingers crossed*
Best tof wel, ze moeten gewoon die controle goed houden en geen rare dingen binnen halen dan zie ik GVE wel gewoon mooi doorgroeien.quote:Geachte Investeerder,
Met trots kunnen we melden dat Geldvoorelkaar.nl voor de tweede keer genomineerd is voor de Accenture Innovation Awards. Dit is de jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd voor de meest innovatieve producten, diensten of concepten in Nederland. De nominatie is niet alleen goed nieuws voor u en Geldvoorelkaar.nl maar is tevens erg goed nieuws voor de Nederlandse economie.
Zoals u wellicht weet kunnen bedrijven voor hun kredietaanvraag steeds minder vaak een beroep doen op hun bank. Hierdoor is Crowdfunding voor het MKB inmiddels een belangrijke bron geworden voor aanvragen gerelateerd aan bijvoorbeeld het uitbereiden van een bestaande onderneming of het opstarten van een nieuw bedrijf.
We zijn dan ook verheugd te melden dat maar liefst vijf van de bedrijven die via Geldvoorelkaar.nl (via uw investeringen) wel een krediet hebben ontvangen, nu óók genomineerd zijn voor de Accenture Innovation Awards. Dat zijn Deltaclip International B.V., Boxx Opslagverhuur BV, DOVIDEQ medical BV, Werken.FM en Hillblock BV.
Dit zijn stuk voor stuk organisaties die door Accenture erkend worden voor hun innovativiteit. Zij leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie. Een feit welke zonder Geldvoorelkaar.nl wellicht niet tot stand had kunnen komen. Wij hebben de ambitie om samen met u de Nederlandse kredietmarkt te hervormen en een nieuwe inpuls te geven aan de economie. Bent u ook vóór stimulering van de Nederlandse economie? Stem dan op Geldvoorelkaar.nl.
Vanaf dan is het eigenlijk pas echt leuk jaquote:Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
binnenkort dus investeren in een mede-fokkerleuk om te zien!
In oktober eindelijk mijn eerste betalingen ontvangen, ben benieuwd
Dat zou helemaal geweldig zijn. Ook als ie meteen vol is!quote:Op donderdag 26 september 2013 19:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, hopelijk kan ik er ook nog wat geld aanlenen en is die niet meteen vol.
Gefeliciteerd! Natuurlijk wel snel melden als ie er straks op staat hč, dan kunnen Fokkers inschrijven voordat ie volgeboekt isquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:22 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Dat zou helemaal geweldig zijn. Ook als ie meteen vol is!
Maar goed nieuws dus, vanmiddag mailtje gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd en dus wordt gepubliceerd! Echt helemaal over the moon, dat betekent dat ik weer een stap dichterbij ben om de laatste hand te leggen aan het compleet maken van m'n webshop.
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vanaf dan is het eigenlijk pas echt leuk ja
Maakt toch niks uit? Gewoon bijhouden in Excel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
Heb ik wel aangedacht idd maar nu laat ik het toch maar gewoon in de rest opgaan, Ga denk ik wel als ik totaal 500 euro terug heb dat weer investeren en dan bij de volgende 500 weer enz.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zie dit topic nu pas! http://www.symbid.nl/?currency_id=1 is voor de onbekenden ook een crowdfunding platform. Zie hem ook niet in de OP staan.
Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?
Dat is wel een mooie manier ja. Ik gebruik wel gewoon die gegevens van GVE zelf zodra ik daar aan de 500 totale terug betaling zit doe ik weer een nieuw project.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef fingie het volgende:
[..]
Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.
Je hebt toch geen 60maands project of welquote:
Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.
Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt toch geen 60maands project of wel
[..]
Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.
Sweetquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:29 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!
Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:36 schreef Piger het volgende:
Hoe lang lopen de meeste projecten bij jullie en hoe vaak komt het voor dat je helemaal geen geldt meer terugziet?
Kan me voorstellen dat bij een project van 48/60 maanden, je de eerste 1 a 2 jaar netjes je geld terugziet.
De vraag is echter of dat de resterende periode ook zo blijft. 6/7% klinkt leuk, maar je rendement gaat behoorlijk achteruit als één van je projecten niet meer uitbetaalt.
Zijn daar (betrouwbare) cijfers over te vinden?
Ik zie er maar niks interessants tussen zitten. Misschien die film maar bij zo iets mag je blij zijn dat je break even draait.quote:Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.
Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geļnvesteerd hebben?quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.
2 - 5 jaar. Kun je zelf ook zien op de site van GvEquote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geļnvesteerd hebben?
Als dit pas 2 jaar loopt, heb je natuurlijk nog geen betrouwbare cijfers.
GVE is nog niet zo heel oud, of tenminste het loopt pas echt goed vanaf dit jaar. Mijn oudste project is nu 5 maanden oud (dus 5 betalingen van de in dit geval 24 ontvangen)quote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geļnvesteerd hebben?
Als dit pas 2 jaar loopt, heb je natuurlijk nog geen betrouwbare cijfers.
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is gelukquote:Op zondag 29 september 2013 15:55 schreef Piger het volgende:
Spreiden klinkt natuurlijk goed, maar als je daardoor minder tijd steekt in het beoordelen van je investering kan dit juist leiden tot tegenovergestelde resultaten.
True.quote:Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk
Ik vraag gewoon het jaarverslag opquote:Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk
Is gratish en wel wat meer ja.quote:Op zondag 29 september 2013 16:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor een investering van 100-200 euro? Neem aan dat het dan meteen wel over wat meer gaat.
Het nadeel van Symbid vind ik dat je je geld meteen moet vstorten, terwijl de inschrijftermijn nog weken of maanden loopt. Je investering gaat daardoor pas na lange tijd renderen.quote:Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.
Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
Dat nadeel was idd wat mij er ook van weerhield. Gamebitious werkt ook zo en dat beviel me ook niet dus ik dacht wacht nog even af maar toen was die ook ineens vol.quote:Op zondag 29 september 2013 21:43 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
Het nadeel van Symbid vind ik dat je je geld meteen moet vstorten, terwijl de inschrijftermijn nog weken of maanden loopt. Je investering gaat daardoor pas na lange tijd renderen.
Ik ben wel van plan om in enkele projecten te investeren omdat ze me erg aanspreken, waaronder de film. Maar om het voorbeeld van die film te nemen: je krijgt je geld (al dan niet met rendement) terug op 1 juli 2015. Er komen, zo is gezegd, 5 tranches van 100.000 euro. Ze zijn nu met de eerste bezig die nog ca 2 maanden loopt. Als je nu je geld investeert krijg je max. 15% rendement in de periode van 1 oktober 2013 tot 1 juli 2015. Als iedere tranche ca 3 maanden loopt is de laatste investeringsmogelijkheid rond 1 oktober 2014. Je krijgt dan max. 15% rendement van 1 oktober 2014 tot 1 juli 2015. Dat is wel even een ander rendement op jaarbasis. Dus we wachten nog even.
Zo voel ik het ook bij andere projecten, ik wacht wel tot ze bijna vol zitten of ze bijna aan het eind van de investeringsperiode zitten. Maar zo redeneren er vast meer, dus loopt het langzaam vol.
Weer een stukje beter dus!quote:Zoals u van ons gewend bent classificeren we al onze gepubliceerde projecten naar risico profiel. Vanaf het allereerste begin hanteren we hiervoor de risico aanduiding A tot en met E. Hierbij waren de A projecten defensief en E projecten zeer speculatief (veelal starters).
Deze classificatie systematiek gaan we binnenkort veranderen. A aanvragen worden binnenkort aangeduid met een "1", B aanvragen worden binnenkort aangeduid met een "2" enzovoort. De verklaring van de cijfers komt één op één overeen met de huidige letter systematiek.
De reden van deze wijziging is dat we naast onze eigen beoordeling al enige tijd aanvragen ook via Graydon toetsen. Graydon is een ISO 9001 gecertificeerde kredietrating organisatie waar onder andere 30.000.000 betaalervaringen per jaar worden geregistreerd. Daarnaast voldoet Graydon als enige kredietinformatie -en incassobureau aan de internationale ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen.
Binnenkort zullen we de Graydon rating ook gaan publiceren. Ook Graydon werkt op basis van een alfabetische krediet rating waarbij een AAA classificatie de best denkbare classificatie is en een D classificatie de slechts denkbare classificatie is. Voor een uitgebreide toelichting op de werking van Graydon verwijzen we u graag naar de bijgevoegde brochure. Overigens zullen we geen aanvragen publiceren die via Graydon met een mindere classificatie dan B worden beoordeeld.
Om verwarring te voorkomen tussen de letters veranderen wij dus naar een numerieke weergave. Nieuw gepubliceerde aanvragen worden vanaf 5 oktober aanstaande dus anders weergegeven. Daar waar een aanvraag nu een A beoordeling heeft wordt dit straks bijvoorbeeld vervangen door bijvoorbeeld een classificatie 1 met een kredietrating AA waarbij de "1" wordt afgegeven door Geldvoorelkaar en "AA" door Graydon.
Overigens stappen we in twee fases over naar de "nieuwe" beoordeling. Vanaf komend weekend zullen we overstappen naar een numerieke classificatie. Kort daarna zullen we ook de Graydon kredietrating aanpassen.
Graydon is een waardevolle aanvulling op onze huidige beoordelingssystematiek. Graydon kijkt bijvoorbeeld ook naar betaalgedrag van een onderneming, iets wat veel minder uit jaarcijfers blijkt, maar erg belangrijk kan zijn in de beoordeling van de betaalcapaciteit.
Naast de Graydon toetsing blijven we uiteraard ook zelf beoordelen. Inmiddels hebben we de beschikking over 5 ervaren fiatteurs die uiteraard verder kijken dan alleen de ratio's. Deze fiatteurs onderhouden klantcontacten, sparren met de accountants of intermediair die de aanvragen begeleiden, en beoordelen de financials. Daarbij komt dat een Graydon beoordeling niet altijd afdoende is. Denk bijvoorbeeld aan de beoordeling van start-ups waar nog geen betaalervaringen voor zijn geregistreerd.
Op voorhand willen we alvast een aantal mogelijke vragen beantwoorden:
1. Waarom wijkt de beoordeling van GvE af van die van Graydon?
Graydon beoordeelt op basis van geregistreerde gegevens (jaarcijfers, betalingservaringen ratio's en dergelijke) terwijl bij GvE ook vaak gekeken wordt naar huidige gang van zaken. We vragen vaak tussentijdse cijfers op, hebben aanvullende documentatie van de accountant of andere informatie op basis waarvan een andere beoordeling van toepassing kan zijn.
2. Is een classificatie 1 in combinatie met een kredietrating B rating mogelijk?
Een "1" rating is de beste rating bij GvE, een "B" rating is de minste rating van Graydon (voor zover wij deze publiceren). Ja, dat is mogelijk. Een onderneming kan bijvoorbeeld een mindere rating hebben doordat er een minder boekjaar was, maar inmiddels voldoende cash flow hebben op basis waarvan we kunnen veronderstellen dat nakoming goed nagekomen kan worden.
3. Kan ik een Graydon rapport inzien?
We publiceren slechts de classificatie, maar het rapport is bij serieuze investeringsinteresse altijd opvraagbaar bij GvE.
4. De screening was toch al goed? Waarom nu een aanvullende toetsing?
Graydon biedt ons een tool aanvullend en nog beter te kunnen screenen. Aanvullende toetsing is in het belang van onze relaties, zowel de investeerders als de kredietnemers.
5. Werd er in het verleden dan "minder" getoetst?
Nee, uiteindelijk kregen we de wenselijke informatie altijd wel boven water. Graydon maakt dit echter een stuk overzichtelijker en biedt meer inzicht in de betalingsmoraliteit van de onderneming.
Met vriendelijke groet,
Kan gewoon geen zuivere koffie zijn..quote:Op maandag 30 september 2013 20:30 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.isepankur.ee/invest/investment-opportunities
rente-percentages van 28%?waarom gaan die mensen niet gewoon naar de bank? Zullen wel een zeer lage credit score hebben....
Hier: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3297quote:Op maandag 30 september 2013 15:31 schreef µ het volgende:
Haguru - Building the future together - Financiering werkkapitaal - 4925:
Classificatie: A (!)
Kredietbedrag: ¤ 75.000
Dat bedrijf heb ik eerder gezien.
En hier een pitch: http://www.geldvoorelkaar(...)el_4009_1_112958.pdfquote:We willen een aantal financieringen aanvragen, elke financiering voor een separaat doel. In dit geval vragen we een financiering van ¤ 25.000,-
Pyramidespelquote:Op maandag 30 september 2013 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3297
Het volgende werd al aangegeven:
[..]
En hier een pitch: http://www.geldvoorelkaar(...)el_4009_1_112958.pdf
Ik laat hem schieten, mij te vaag.
Ik ben van plan om elke keer als ik 500 euro totaal terug heb dat weer in te leggen op een ander project.quote:Op maandag 30 september 2013 20:27 schreef RamboDirk het volgende:
een vraag voor degene die al wat langer bezig zijn, herinvesteren jullie de terugbetaalde leningstukjes + rentestukjes weer direct? Om zo nog meer rendement te genereren... Of eerst parkeren en later verder kijken?
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijk uitval...de partijen die niet gaan terugbetalen etc. Die bepalen min of meer het uiteindelijke rendement.
wilde wat geld investeren, maar helaas..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Mijn aanvraag staat net online!
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4763
en al weer volquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Leuk hoor. Wel een laag bedrag zeg!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Korte looptijd, nette rente, beperkt bedrag. Dus een overzichtelijk risico. Buitenkansje. Heb er wat GVE opbrengsten ingestopt. Door de korte looptijd is het een mooi herinvesteringsprojectje.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:08 schreef Hilda_87 het volgende:
Ja ongeloofelijk binnen 10 minuten zat ie vol. Dit is eerst genoeg voor mij om alles zo te krijgen als gepland. Het moet ook weer afgelost worden.
Hildaquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik zeg doenquote:Op maandag 30 september 2013 20:01 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.symbid.nl/ideas/4604-jeroen-slaghekke
Een autocoureur crowdfunden
Top, bedankt ^.^. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het op de rekening staat. Kan in ieder geval alvast gaan bepalen wat ik in ga inkopen voor herfst/winter collectie. Staat m'n vrije dag morgen weer volgepland.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:24 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
Korte looptijd, nette rente, beperkt bedrag. Dus een overzichtelijk risico. Buitenkansje. Heb er wat GVE opbrengsten ingestopt. Door de korte looptijd is het een mooi herinvesteringsprojectje.
Nou ik ben benieuwd, staan leuke dingen op je site. Wou wel investeren in jou GvE aanvraag. Helaas zit ik al aan mijn max.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:04 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Top, bedankt ^.^. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het op de rekening staat. Kan in ieder geval alvast gaan bepalen wat ik in ga inkopen voor herfst/winter collectie. Staat m'n vrije dag morgen weer volgepland.
Ik wou ook wel in Hilda investeren maar dit ging wel heel snel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:40 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd, staan leuke dingen op je site. Wou wel investeren in jou GvE aanvraag. Helaas zit ik al aan mijn max.
Ik heb er ook 9 nu, daarvan zijn er 8 lopend en eentje moet nog vollopen. Van 7 projecten zit ik nu op 3de/4de betalingquote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:57 schreef AQuila360 het volgende:
Alle projecten die ik heb zijn nu lopende!
9 stuks in totaal!
Mocht je in de toekomst idd nog dat doen laat het dan weer even wetenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:14 schreef Hilda_87 het volgende:
Bedankt, doet me goed dat jullie wilden investeren in mijn bedrijf. Maar goed, het zat wel heel snel vol inderdaad. Misschien in de toekomst als de webwinkel echt gaat groeien en er nog wat kapitaal bij moet worden geļnvesteerd. Wens jullie veel succes met de investeringen in de crowdfunding projecten.
Nou, dat had ze gedaan. Alleen zat die binnen 15 minuten al helemaal vol, dan heb je weinig aan dat je weet welke dag het komt. Dan moet je het precieze tijdstip wetenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Mocht je in de toekomst idd nog dat doen laat het dan weer even weten![]()
Liefst op de dag af!
Het liefste de dag er voor melden dat hij morgen op de site komtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, dat had ze gedaan. Alleen zat die binnen 15 minuten al helemaal vol, dan heb je weinig aan dat je weet welke dag het komt. Dan moet je het precieze tijdstip weten
idem.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik wou ook wel in Hilda investeren maar dit ging wel heel snel.
Doodleuk lenen voor een autoquote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:43 schreef Blik het volgende:
3 nieuwe, waaronder deze: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4473
Daar ga je toch niet in investeren? Geeft wel 500 euro per maand uit aan een Afrikaanse familie maar heeft ondertussen leningen lopen bij diverse vrienden die die nu snel wilt afbetalen. Tevens is die vent 66, als die dood neervalt met 68 ben je je geld waarschijnlijk kwijt
Dafaqquote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:43 schreef Blik het volgende:
3 nieuwe, waaronder deze: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4473
Daar ga je toch niet in investeren? Geeft wel 500 euro per maand uit aan een Afrikaanse familie maar heeft ondertussen leningen lopen bij diverse vrienden die die nu snel wilt afbetalen. Tevens is die vent 66, als die dood neervalt met 68 ben je je geld waarschijnlijk kwijt
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:23 schreef AQuila360 het volgende:
Z'n Hobby ook
Wel een raar verhaal die 500 euro voor dat afrikaans gezin.
Zo'n rare projectjes dit. Ze zoekt een lening van 3k. Je zou toch zeggen dat je dat makkelijk bij elkaar kunt sparen?quote:Omschrijf waarom u in staat bent uw verplichtingen na te komen naar uw investeerders.
Ik heb een vaste baan en krijg ook nog toeslagen van de belastingdienst. Ik kan mijn financiėle verplichtingen goed nakomen, en ik heb geen andere leningen meer.
9 mensen blijkbaarquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:05 schreef leolinedance het volgende:
Wie gaat er nou investeren in een alleenstaande moeder die een auto wil...![]()
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4233
Zo'n rare projectjes dit. Ze zoekt een lening van 3k. Je zou toch zeggen dat je dat makkelijk bij elkaar kunt sparen?
Het is toch geldvoorelkaar.nl?quote:Waarom vraagt u de lening aan via Geldkantoor.nl?
Nee, maar nu wel. Raar ja, dat is een heel ander soort site. Ook met een ander adres.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:07 schreef Rockfire het volgende:
Had je dit ook gezien?
[..]
Het is toch geldvoorelkaar.nl?
Het kan zijn dat ze de aanvraag begeleiden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, maar nu wel. Raar ja, dat is een heel ander soort site. Ook met een ander adres.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het hele verhaal niet lezen en alleen maar naar de rente kijken en het feit dat er nog geen enkele lening foutgelopen is.quote:
Ik zie daar ook niet direct een probleem in nee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:
Wat een negativisme over dat projectje zeg. Mijn laatste auto die ik kocht was ik met spoed nodig. Had 10k maar koste 14k. Dus even snel 4k geleend en tada. Voor mij dus niks raars aan dat zei dus 3k leent.
Ik zou nooit geld lenen voor een auto. Sowieso, al je geld aan een auto besteden vind ik waanzin.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:54 schreef Tikbalang het volgende:
Wat een negativisme over dat projectje zeg. Mijn laatste auto die ik kocht was ik met spoed nodig. Had 10k maar koste 14k. Dus even snel 4k geleend en tada. Voor mij dus niks raars aan dat zei dus 3k leent.
Tja dat is ieder zijn eigen keus. Maar je kunt het ook zo zien. Ik heb nu 3800 euro bij GvE geļnvesteerd (7.6% rendement). Ik koop een andere auto en ben daar 3k voor nodig en ga dat lenen bij GvE ook tegen 6% zo erg is het dan toch helemaal niet. Is niet al je geld en dan is het nog goedkoop lenen ook nog. Op GvE zou ik dat er dan niet bij zetten dat ik nog 10k in deposito's heb en 4k dus bij GvE, gewoon lekker op mijn loon dan ziet het er toch vrij normaal uit of niet dan ????quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou nooit geld lenen voor een auto. Sowieso, al je geld aan een auto besteden vind ik waanzin.
als als alsquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:20 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Tja dat is ieder zijn eigen keus. Maar je kunt het ook zo zien. Ik heb nu 3800 euro bij GvE geļnvesteerd (7.6% rendement). Ik koop een andere auto en ben daar 3k voor nodig en ga dat lenen bij GvE ook tegen 6% zo erg is het dan toch helemaal niet. Is niet al je geld en dan is het nog goedkoop lenen ook nog. Op GvE zou ik dat er dan niet bij zetten dat ik nog 10k in deposito's heb en 4k dus bij GvE, gewoon lekker op mijn loon dan ziet het er toch vrij normaal uit of niet dan ????
Projecten zoeken gaat niet heel makkelijk nee, maar er staan er altijd maar een paar open dus als je gewoon die langs loopt is het goed te doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:35 schreef Broodboor het volgende:
Zie ik wat over het hoofd of hebben ze het bij GvE erg lastig gemaakt om projecten te zoeken? Je hebt wel die filters zoals http://www.geldvoorelkaar(...)jecten/looptijd.aspx, maar dan krijg je ook alle projecten die al vol zijn. Een fatsoenlijke zoekfunctie zou al een stuk beter zijn
ho, hier maak je een grote fout, je rendement is geen 7,6%. Uiteindelijk weet je aan het eind pas wat je rendement is. Reken maar dat er hier en daar een project niet gaat terugbetalen. Ik denk dat je blij mag zijn als je 3,5% haalt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:20 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Tja dat is ieder zijn eigen keus. Maar je kunt het ook zo zien. Ik heb nu 3800 euro bij GvE geļnvesteerd (7.6% rendement). Ik koop een andere auto en ben daar 3k voor nodig en ga dat lenen bij GvE ook tegen 6% zo erg is het dan toch helemaal niet. Is niet al je geld en dan is het nog goedkoop lenen ook nog. Op GvE zou ik dat er dan niet bij zetten dat ik nog 10k in deposito's heb en 4k dus bij GvE, gewoon lekker op mijn loon dan ziet het er toch vrij normaal uit of niet dan ????
3,5% is wel heel laag, ik heb niet het idee dat er heel veel projecten mis gaan lopen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ho, hier maak je een grote fout, je rendement is geen 7,6%. Uiteindelijk weet je aan het eind pas wat je rendement is. Reken maar dat er hier en daar een project niet gaat terugbetalen. Ik denk dat je blij mag zijn als je 3,5% haalt.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, omgedraaid is dat, resultaten nu hebben geen invloed op het verleden of resultaten uit de toekomst hebben geen invloed op het heden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ho, hier maak je een grote fout, je rendement is geen 7,6%. Uiteindelijk weet je aan het eind pas wat je rendement is. Reken maar dat er hier en daar een project niet gaat terugbetalen. Ik denk dat je blij mag zijn als je 3,5% haalt.
Hij heeft natuurlijk wel een punt: GVE is geen veilige vorm van geld uitlenen. Qua risico is het veel meer met beleggen te vergelijken dan met sparen. Om er dus vanuit te gaan dat je 7,6% rendement gaat halen is erg optimistisch en wellicht zelfs naļef te noemen. Vandaag gaat de beurs met 2% omhoog, ergo, ik heb een rendement van 14.000% per jaar (250 handelsdagen) en ga morgen mijn nieuwe Ferrari kopen. Waarom zeg je daar wel: "Wacht maar even met die Ferrari?", terwijl je je met crowdfunding wel rijk rekent?quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:17 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, omgedraaid is dat, resultaten nu hebben geen invloed op het verleden of resultaten uit de toekomst hebben geen invloed op het heden.
Ergo op het moment heb ik dus 7.6% rendement. Eventuele verliezen uit de toekomst trekken we in de toekomst dan wel weer af van het rendement dan.
Dat weet ik allemaal wel. Daarom doe ik het ook met een stukje geld van mijzelf wat ik zomaar kan missen. En net afhankelijk van wat voor berekening ik erop loslaat heb ik een rendement van 3.0% tot 7.6% (of helemaal niks en minder). Dat er risico's aan zitten snapt een kind nog wel. Beetje fun hebben met je geld mag toch of niet dan. Ik neem aan dat je ook zeer sceptisch bent over casino's en gokken in het algemeen.quote:
Casino's en gokken profileren zich als zaken die te maken hebben met kansspelen, niet als investeringsmogelijkheden. Deden ze dat wel, dan was ik daar ook sceptisch over ja.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:20 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal wel. Daarom doe ik het ook met een stukje geld van mijzelf wat ik zomaar kan missen. En net afhankelijk van wat voor berekening ik erop loslaat heb ik een rendement van 3.0% tot 7.6% (of helemaal niks en minder). Dat er risico's aan zitten snapt een kind nog wel. Beetje fun hebben met je geld mag toch of niet dan. Ik neem aan dat je ook zeer sceptisch bent over casino's en gokken in het algemeen.
Tja wij als mensheid zijn gewoon raar en doen stomme dingen. Net als roken zal ik maar zeggen en teveel eten. We weten dat het slecht is en toch doen we het. Dus de vraag waarom stopt men geld in GvE daar moet jij je hoofdje niet op gaan breken (doe ik ook niet). Gewoon meewarig glimlachen en met je hoofd nee schudden werkt net zo goed.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:31 schreef Thvd het volgende:
[..]
Casino's en gokken profileren zich als zaken die te maken hebben met kansspelen, niet als investeringsmogelijkheden. Deden ze dat wel, dan was ik daar ook sceptisch over ja.
Je geeft aan dat zelfs een kind de risico's nog snapt, maar ik zie toch veel mensen op zeer minimale informatie bij GVE honderden euro's inleggen. Zijn dat mensen die allemaal het intellect van een kind hebben? Nee, maar toch doet men het... Waarom is mij een raadsel, maar ik heb zo het vermoeden dat de meesten het doen om het rendement. Niet omdat ze het zo goed voor hebben met degenen aan de andere kant van de lening of omdat ze lekker en leuk willen speculeren.
beste post tot nog toe. Ben benieuwd wanneer de eerste wanbetaling naar voren komt, niet dat dit dan zo bijzonder is bij elke financiėle verstrekker zijn wanbetalers.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:13 schreef Thvd het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel een punt: GVE is geen veilige vorm van geld uitlenen. Qua risico is het veel meer met beleggen te vergelijken dan met sparen. Om er dus vanuit te gaan dat je 7,6% rendement gaat halen is erg optimistisch en wellicht zelfs naļef te noemen. Vandaag gaat de beurs met 2% omhoog, ergo, ik heb een rendement van 14.000% per jaar (250 handelsdagen) en ga morgen mijn nieuwe Ferrari kopen. Waarom zeg je daar wel: "Wacht maar even met die Ferrari?", terwijl je je met crowdfunding wel rijk rekent?
Stel dat je je geld over 10 projecten hebt verspreid, allemaal 36 maanden looptijd, afbetaalde bedragen worden opnieuw geļnvesteerd. Een project dat halverwege stopt met terugbetalen drukt je rendement in dat jaar met 5%. Totaalrendement is dan nog maar (bij benadering) 6% per jaar over die drie jaar, niet 7,6%.
Dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat (volgens mij) een percentage van 10% wanbetalers op drie jaar te laag is, mede gezien het feit dat velen zonder informatie zomaar in risicovolle projecten investeren (want die informatie geeft GVE niet of heeft GVE zelf niet). Er zijn nog een aantal andere redenen waarom ik denk dat dit te weinig is, maar dan wordt deze post meer een boek, dus die laat ik even achterwege.
Het enige dat GVE nu heeft als waarborg is dat iedereen tot nu toe netjes betaalt. Ik vraag mij af hoe dit kan, mede gezien het bovenstaande. Die informatie lijkt er dan ook op dat ik het mis heb, maar er kunnen natuurlijk ook andere zaken aan de hand zijn (de bewering is niet waar, GVE neemt zelf de verplichtingen van wanbetalers over of het is puur geluk dat er nog geen wanbetalers zijn).
Het moge duidelijk zijn dat ik zeer sceptisch ben over crowdfunding, maar dat is wel iets dat ik kan onderbouwen. Ik heb het idee dat veel mensen die hiermee bezig zijn geen of zeer minimaal bezig zijn met het inschatten van de risico's van crowdfunding. Dat is niet zo erg als het achteraf goed blijkt te gaan, maar wanneer het fout gaat is het balen, vooral als je dan denkt 'had ik vooraf maar gekeken naar de risico's, dan had ik het nooit gedaan'.
Het is niet echt een goeie post eerlijk gezegd? Dat stuk over die 2% op een dag op de beurs gaat eigenlijk nergens over en wat betreft de risico's daar is iedereen het wel overeens ook hier in dit topic en ook de mensen die projecten hebben lopen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
beste post tot nog toe. Ben benieuwd wanneer de eerste wanbetaling naar voren komt, niet dat dit dan zo bijzonder is bij elke financiėle verstrekker zijn wanbetalers.
Dit is weer zo'n gevalletje een mooi rendement en met 3 klikken heb je een bedrag geļnvesteerd.
En rammelen wel meer dingen aan die post. En zo'n heel verhaal voor de risico's zijn we idd niet nodig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is niet echt een goeie post eerlijk gezegd? Dat stuk over die 2% op een dag op de beurs gaat eigenlijk nergens over en wat betreft de risico's daar is iedereen het wel overeens ook hier in dit topic en ook de mensen die projecten hebben lopen.
Ik breek mijn 'hoofdje' daar ook niet over, maar ik vind het wel hoogst merkwaardig dat het gebeurt. Meewarig meelachen kan, maar ik had de hoop dat jullie wellicht konden aantonen dat ik ernaast zit. Dat is helaas (nog) niet gebeurd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Tja wij als mensheid zijn gewoon raar en doen stomme dingen. Net als roken zal ik maar zeggen en teveel eten. We weten dat het slecht is en toch doen we het. Dus de vraag waarom stopt men geld in GvE daar moet jij je hoofdje niet op gaan breken (doe ik ook niet). Gewoon meewarig glimlachen en met je hoofd nee schudden werkt net zo goed.
Ik vind het prima als jij aangeeft dat het geen goede post is, maar dan neem ik aan dat je ook met argumenten kunt komen? Mijn punt is: crowdfunding is niet risicoloos of bijna risicoloos (zoals eerder in dit topic werd gesuggereerd). Zeggen dat je je geld tegen een bepaald percentage hebt uitgezet en dat dat dus je rendement wordt omdat het tot nu toe goed gaat, alsof het een spaarrekening betreft, is niet correct.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is niet echt een goeie post eerlijk gezegd? Dat stuk over die 2% op een dag op de beurs gaat eigenlijk nergens over en wat betreft de risico's daar is iedereen het wel overeens ook hier in dit topic en ook de mensen die projecten hebben lopen.
Prima, dan neem ik aan dat je me ook wil vertellen wat er precies rammelt. Vertel mij waar ik de mist in ga, wie weet leer ik daar nog iets van.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:06 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En rammelen wel meer dingen aan die post. En zo'n heel verhaal voor de risico's zijn we idd niet nodig.
Die post is helemaal niet zo goed. Ik heb heel veel betere posts gezien in deze topicreeks.quote:
Schijnbaar breek jij je hoofdje er wel over want je wilt niet ophouden je met ons te vertellen dat het een slechte investering is en dat je eventueel je geld kunt kwijtraken.quote:
Ik kom met mijn visie dat die risico's groter zijn dan dat jullie denken. Dįt is het verschil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die post is helemaal niet zo goed. Ik heb heel veel betere posts gezien in deze topicreeks.
Iedere investeerder weet dat er bepaalde risico's aan kleven, daar hebben we die post van jou niet voor nodig. Met andere woorden, niks nieuws onder de zon.
Het is geen spaargeld het is geld wat ik anders aan andere dingen had uitgegeven die niet bepaald nodig zijn of eventueel rendement opleveren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ik kom met mijn visie dat die risico's groter zijn dan dat jullie denken. Dįt is het verschil.
Ik probeer daarbij mijn visie uit te leggen en te kijken of iemand daar inhoudelijke argumenten tegen wil inbrengen. Ik denk, en kan beargumenteren, dat het zeer risicovol is om te crowdfunden terwijl je zo weinig informatie hebt als op GVE.
Zoals ik al aangaf: het lijkt alsof men in dit topic (en bij crowdfunding in zijn algemeen) zijn ogen sluit voor de grootte van de risico's. 'Als ik net doe alsof ik het niet zie, dan bestaat het niet'. De struisvogelstrategie is niet de juiste wanneer je met je spaargeld gaat investeren...
Ik herhaal nog eens, wat jij allemaal meldt is niks nieuws. Er hoeven geen argumenten bedacht te worden voor iets waar we het (in meer of mindere mate) mee eens zijn. Ik zeg alleen maar dat ik het niet zo'n goede post vind als RamboDirk ("beste post tot nog toe") het vindt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ik kom met mijn visie dat die risico's groter zijn dan dat jullie denken. Dįt is het verschil.
Ik probeer daarbij mijn visie uit te leggen en te kijken of iemand daar inhoudelijke argumenten tegen wil inbrengen. Ik denk, en kan beargumenteren, dat het zeer risicovol is om te crowdfunden terwijl je zo weinig informatie hebt als op GVE.
Zoals ik al aangaf: het lijkt alsof men in dit topic (en bij crowdfunding in zijn algemeen) zijn ogen sluit voor de grootte van de risico's. 'Als ik net doe alsof ik het niet zie, dan bestaat het niet'. De struisvogelstrategie is niet de juiste wanneer je met je spaargeld gaat investeren...
Natuurlijk wel, je mag best je mening geven. Het is alleen niet echt iets nieuws, iedereen hier weet dat er bepaalde risico's aan kleven. Risico's die wij accepteren en proberen te beperken door goede projecten te kiezen en te spreiden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:11 schreef Thvd het volgende:
Het is voor mij duidelijk dat ik niet gewenst ben met mijn posts over risico/rendement.
Vraag van mij aan jou: ik wil diversificeren in mijn beleggingen en hier ook hoge-risico posten aan toevoegen zoals crowdfunding. Welke alternatief heb ik met hoog risico en hoog rendement?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:11 schreef Thvd het volgende:
Het is voor mij duidelijk dat ik niet gewenst ben met mijn posts over risico/rendement.
Ik heb een traditionele bancaire en ondernemingsrechtelijke achtergrond en denk dat ik daarom een inschatting van de risico's kan maken én kan inschatten dat die veel en veel groter zijn dan dat jullie denken, om meerdere redenen. Het rendement loopt scheef met het risico bij investeren bij GVE. Voor het risico dat je loopt zou je namelijk een veel hoger rendement moeten bedingen dan 7 of 8%, óf zou je meer informatie over de onderneming moeten hebben (waaruit blijkt dat het risico lager is).
Ik hoop echt voor jullie (en voor degenen die jullie steunen met investeren) dat ik ongelijk krijg en dat crowdfunding op GVE ondanks de voortekenen een succes zal zijn. Ik kan daar echter niet in geloven en ben bang dat jullie al erg blij mogen zijn wanneer jullie geen verlies lijden.
Hoe dan ook: succes ermee. Ik blijf het topic in elk geval volgen, maar zal me er verder niet meer mee bemoeien.
Jawel je bent zeker welkom en je opmerkingen over risico's enzulks zijn ook wel gewenst.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:11 schreef Thvd het volgende:
Ik heb een traditionele bancaire en ondernemingsrechtelijke achtergrond en denk dat ik daarom een inschatting van de risico's kan maken én kan inschatten dat die veel en veel groter zijn dan dat jullie denken, om meerdere redenen. Het rendement loopt scheef met het risico bij investeren bij GVE. Voor het risico dat je loopt zou je namelijk een veel hoger rendement moeten bedingen dan 7 of 8%, óf zou je meer informatie over de onderneming moeten hebben (waaruit blijkt dat het risico lager is).
Ik hoop echt voor jullie (en voor degenen die jullie steunen met investeren) dat ik ongelijk krijg en dat crowdfunding op GVE ondanks de voortekenen een succes zal zijn. Ik kan daar echter niet in geloven en ben bang dat jullie al erg blij mogen zijn wanneer jullie geen verlies lijden.
Hoe dan ook: succes ermee. Ik blijf het topic in elk geval volgen, maar zal me er verder niet meer mee bemoeien.
Spreiding is inderdaad goed en verstandig, maar ik heb meer fundamentele problemen met crowdfunding.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je mag best je mening geven. Het is alleen niet echt iets nieuws, iedereen hier weet dat er bepaalde risico's aan kleven. Risico's die wij accepteren en proberen te beperken door goede projecten te kiezen en te spreiden.
Hoe kom jij bij minimaal 10% wanbetalers? Waarom valt dit te verwachten?
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wil én hoeveel geld je tot je beschikking hebt. Met 5.000 euro het vastgoed in gaat natuurlijk niet lukken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Vraag van mij aan jou: ik wil diversificeren in mijn beleggingen en hier ook hoge-risico posten aan toevoegen zoals crowdfunding. Welke alternatief heb ik met hoog risico en hoog rendement?
10,50 als ik even snel reken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:53 schreef Nadinarama het volgende:
Stel ik leg 500 euro in voor een looptijd van 60 maanden met een rente van 10%
Daar gaat 0,9% succes fee af = 495,5 euro
Krijg ik dan 60 maanden lang 9,08 euro gestort?
Omdat ze idd al meteen beginnen met aflossen ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:09 schreef Nadinarama het volgende:
Had al de link http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html gevonden om het te berekenen. Zo rond de 26 euro rente per jaar dus.
En ook de enigste met zo'n hoge rente. Zal wel iets met zijn voormalige schuldsanering hebben uit te staan dat er nog een BKR registratie is ofzo. Dan nog snap ik niet waarom die rente zo hoog.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=1959
Konijnen dat was een van de 1e projecten ofzo met 13%
Het komt wel in de buurt van percentages die ze zelf wel uit de markt moeten kunnen halen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef Tikbalang het volgende:
Ik weet niet of iemand het al gezien heeft. Maar project 4799 - Kredietbank is langzaam aan hun rente aan het verhogen. Begon bij 3.0%, gisteren was het 3.7% en vandaag 3.8%, gaat dus langzaam aan de goeie kant op.
Zal wel komen omdat er geen referentie materiaal is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:43 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En ook de enigste met zo'n hoge rente. Zal wel iets met zijn voormalige schuldsanering hebben uit te staan dat er nog een BKR registratie is ofzo. Dan nog snap ik niet waarom die rente zo hoog.
Ja, in het begin waren er flink wat hogere ja. Maar zelfs nu kun je volgens mij nog veel minder rente bieden dan de meeste doen (al is dat voor ons fijn natuurlijk). Hilda uit dit topic had 8% ofzo maar met 6% was dat project ook binnen 15 min vol geweest.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:33 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zal wel komen omdat er geen referentie materiaal is.
Die Graydon beoordelingen staan er nu ook al bij zag ik, dat is wel weer een hele goede stap wat mij betreft.quote:Graydon en Geldvoorelkaar gaan samenwerking aan
U heeft in verschillende media kunnen lezen of eventueel via uw mail vernomen dat Geldvoorelkaar en Graydon recent een samenwerkingsverband zijn aangegaan. Graydon is een erkend kredietbeoordelaar en behoort tot de internationale top van externe ratings en voldoet aan de ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen.
Uiteraard blijven we elke aanvraag zelf screenen, maar door de samenwerking met Graydon krijgen we nog meer inzicht in de kredietwaardigheid van de ondernemingen die op onze website worden gepubliceerd. Zo worden er onder andere 30 miljoen betaalervaringen per jaar bij Graydon geregistreerd. Tevens blijkt dat de door Graydon als goed beoordeelde bedrijven tot 7x minder vaak failliet gaan dan gemiddeld.
Wat verandert er voor u?
U bent van ons gewend dat we gepubliceerde aanvragen classificeren van A tot E. Graydon hanteert echter ook een kredietbeoordeling op basis van letters, waarbij de kans op wanbetaling ook wordt uitgedrukt in letters. Binnenkort gaan we de Graydon kredietbeoordeling vermelden bij de pitch. Om verwarring te voorkomen wijzigen wij de weergave van onze classificaties in een numeriek stelsel. Een aanvraag met "classificatie A" wordt vanaf dit weekend weergegeven als een aanvraag met "classificatie 1".
Waarom een aanvullende screening?
Wij blijven screenen op de jaarcijfers, prognoses, cash flow, solvabiliteit, ondernemer in privé, businessplannen enzovoort. Graydon voegt echter belangrijke informatie toe. Zo beoordeelt Graydon ook op basis van geregistreerde betaalervaringen, kijken ze nog verder naar eigendomsverbindingen en aansprakelijkheidsverklaringen en kijken ze naar de ontwikkeling van de credit rating over een langere periode.
Deze combinatie leidt er toe dat aanvragen nog beter onderbouwd kunnen worden en u een betere inschatting kunt maken van de financiėle toestand van de onderneming op basis van getoonde classificaties.
Tot slot!
We zijn blij met deze samenwerking. We blijven echter ook met ervaren beoordelaars zelfstandig screenen. Graydon is immers een beoordeling van geregistreerde gegevens. Bij Geldvoorelkaar kijken we ook graag naar de toekomst. Prognoses, verwachtingen, businessplannen en onderbouwingen van een accountant verdienen additionele, persoonlijke beoordeling. En ook voor startend ondernemers blijven we graag beschikbaar!
Goed lezen he, dat staat er niet dat ze er niet naar kijken. Er staat alleen maar dat Graydon ook nog op een andere manier er naar kijkt. Of eigenlijk GvE kijkt 4 uur naar alle papieren en Graydon 6 uur bijvoorbeeld.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:18 schreef DappereDodo77 het volgende:
aansprakelijkheidsverklaringen ??? Vertellen ze nu dat GVE zelf niet naar aansprakelijkheidsverklaringen kijkt/keek?![]()
Zal wel effe duren voordat ie vol is. Zit er ook aan te denken mee te doen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:36 schreef µ het volgende:
Civiele Techniek Jan Mulder - Financiering werkkapitaal (5009):
Classificatie: 2
Graydon-rating: A
Kredietbedrag: ¤ 240.000
Geinvesteerd: ¤ 69.700
Rente per jaar: 8,0%
Interessantste 'gemiste' sinds het script eruit ging. Denk ik.
Ik ook opzich maar eigenlijk wil ik geen 60 maands projecten meer.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal wel effe duren voordat ie vol is. Zit er ook aan te denken mee te doen.
Verrek ja, dat is wel raarquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef mesaana het volgende:
Ik zie dat er op de homepage van GVE bij investeerders wat veranderd is, Graydon staat erbij EN 0% uitval is weg!
Weet iemand hier iets meer van?
Ik zou heel graag willen wat dat voor een project was...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Verrek ja, dat is wel raar
Misschien dat afgelopen week het 1e project mis is gegaan? Eigenlijk zou ik dat wel ergens terug willen zien, welke projecten niet meer kunnnen terug betalen en waarom niet. Ook al heb je er geen geld in zitten.
Zitten zeker logische zaken in. Maar tov projecten die ergens failliet gaan en dergelijke is het ook van belang om zoveel mogelijk investeerders bij elkaar te krijgen en het daarover te hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:33 schreef Piger het volgende:
Kort stukje kritiek/advies vanuit FM over crowd funding.
http://financieel-managem(...)tischer-bekijken/5/7
Logische zaken die ze benoemen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Die van mij zitten er in ieder geval allemaal tussenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:31 schreef µ het volgende:
ID's die de afgelopen week op de site stonden:
Als je het missende ID vindt weet je welk project weg is.
Dat is pech, geld weg.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:42 schreef leolinedance het volgende:
Weer een nieuw project op GvE. Deze keer een persoon die de schulden van zijn echtscheiding in wil lossen.
Stel nou dat een particulier besluit om niet meer te betalen, bijvoorbeeld doordat hij zijn baan verliest of omdat hij besluit om een nieuwe auto te kopen of whatever... Kan dit zomaar? En wat gebeurt er dan?
Is het zo simpel? Dus jij en ik kunnen nu een lening afsluiten bij GvE en als we besluiten om over een paar maanden niet meer te betalen hebben we gratis geld!quote:
Hij lult!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is het zo simpel? Dus jij en ik kunnen nu een lening afsluiten bij GvE en als we besluiten om over een paar maanden niet meer te betalen hebben we gratis geld!
Zo makkelijk kan het toch niet zijn?
Aparte combi 5 en AAA. Hmm, inderdaad interessant!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:19 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4358
Deze had ik even gemist maar is opzich ook wel intressant.
De incassokosten zijn natuurlijk alleen voor rekening van de investeerders als er niet genoeg overblijft. Maar ok, dat is een reeele kans.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij lult!
GVE gaat dan achter het geld aan, volgens een bepaald traject zoals het meestal gaat. (als het uiteindelijk via een incassobureau moet gaan zijn de kosten meen ik wel voor ons)
Wel kan het zo zijn als diegene om wat voor reden ook het gewoonweg niet terug kan betalen dat je een deel kwijt bent.
Maar het is niet zo simpel al van '' ik heb geen zin meer om te betalen dus ik betaal het niet''
Haha gmtaquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5211
Weer een mooieIk heb hem genomen. Korte looptijd, mooie rente, en een bestaand bedrijf dat wil uitbreiden.
Nou dan moet je snel zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha gmtaHeb hem ook genomen en ga denk ik nog wat verhogen zo
Pleur weer te laatquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
Weer een mooieIk heb hem genomen. Korte looptijd, mooie rente, en een bestaand bedrijf dat wil uitbreiden.
Aargh, te laat :-(quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
Krijg jij geen mailtje bij nieuwe projecten?quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Pleur weer te laatWas een mooie ja!
Al snap ik niet waarom ze 10% bieden,'met zo'n korte looptijd is die voor 7% ook snel vol.
Nee sta niet op die lijst, want die zie ik ook niet op tijd danquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:38 schreef µ het volgende:
[..]
Krijg jij geen mailtje bij nieuwe projecten?
Je kunt de lening niet doorverkopen nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef DarkNoize het volgende:
Even een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag. Stel een project loopt 60 maanden. Ben je dan 60 maanden je geld 'kwijt'? Of kun je na een jaar zeggen: het is leuk geweest, heb m'n rente gehad, ik neem m'n geld terug?
Anders vindt ik de looptijden best lang als je je geld steeds 5 jaar vast moet zetten.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Ben inderdaad nog een grote onbekende in de wereld van crowdfunding.
Zie het als een spaardeposito, hierbij staat je geld vast en soms kun je het dan bij betaling van een boete nog eerder opnemen, maar in dit geval gaat dat dus niet. Mocht je het geld eventueel nodig zijn dan lijkt me het verstandig om niet aan crowdfunding te doen,quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef DarkNoize het volgende:
Even een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag. Stel een project loopt 60 maanden. Ben je dan 60 maanden je geld 'kwijt'? Of kun je na een jaar zeggen: het is leuk geweest, heb m'n rente gehad, ik neem m'n geld terug?
Anders vindt ik de looptijden best lang als je je geld steeds 5 jaar vast moet zetten.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Ben inderdaad nog een grote onbekende in de wereld van crowdfunding.
Ik ga zelf voor bitcoinquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Ben wel bekend met het principe annuiteitenlening, tot vervelends toe uit moeten rekenen op mijn opleiding.
Maar ik dacht inderdaad: misschien is er zoiets als 'verkopen' net zoals bij aandelen, maar dat is dus niet.
Aangezien ik nog steeds student ben heeft het vastzetten van geld niet echt mijn voorkeur.
Misschien maar is wat meer verdiepen in aandelen;)
(Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben)
Er zijn er ook projecten van 12 of 18 maanden dat scheelt wel. En je krijgt dus meteen weer bedragen terug.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Ben wel bekend met het principe annuiteitenlening, tot vervelends toe uit moeten rekenen op mijn opleiding.
Maar ik dacht inderdaad: misschien is er zoiets als 'verkopen' net zoals bij aandelen, maar dat is dus niet.
Aangezien ik nog steeds student ben heeft het vastzetten van geld niet echt mijn voorkeur.
Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben, en op een spaarrekening betaal je er bijna meer belasting over dan dat je rente krijgt.
Heb je zoveel spaargeld dat je er belasting over betaald? Dan kan een paar honderd euro via crowdfunding als test geen kwaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben, en op een spaarrekening betaal je er bijna meer belasting over dan dat je rente krijgt.
Welkomquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Mistico het volgende:
Hey! Ik volg dit topic al een tijdje, nu maar eens een account aangemaakt zodat ik mee kan praten.![]()
Heb inmiddels al wat geļnvesteerd in enkele projecten, maar helaas nog geen projecten die lopen.
Die zit op de bahama's nuquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:12 schreef RamboDirk het volgende:
is onze fokster met de webshop inmiddels al rond met de crowdfunding?
Nou ze heeft weer nieuwe kleding in haar webshop dus ik neem aan van wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:12 schreef RamboDirk het volgende:
is onze fokster met de webshop inmiddels al rond met de crowdfunding?
Welkom idd!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Mistico het volgende:
Hey! Ik volg dit topic al een tijdje, nu maar eens een account aangemaakt zodat ik mee kan praten.![]()
Heb inmiddels al wat geļnvesteerd in enkele projecten, maar helaas nog geen projecten die lopen.
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Het begin duurt zeker lang... 2 maanden geleden heb ik mijn eerste investering gedaan. Nu 1 week geleden heb ik mijn eerste terugbetaling ontvangen... Maar, bij mij zitten ze wel allemaal vlak na elkaar. De komende 2 weken verwacht ik een hoop 1e betalingen.quote:
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef mesaana het volgende:
[..]
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:43 schreef fingie het volgende:
[..]
"Gelukkig" komt er de laatste tijd weinig voorbij wat ik interessant vind. Kom ik ook niet in de verleiding om mijn zelfopgelegde budget te overschrijden.
Ik ga niet steeds inleggen tot de limiet. Hangt van het aanbod af. Komt er niets interessants voorbij, dan niet. Dan laat ik de terugbetaling gewoon staan. Komt er dan een maand later veel interessants voorbij dan heb ik extra ruimte.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.
quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Ah ok.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.
Via welk platform?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:07 schreef Peter het volgende:
50 euro in het Hoftrammm-restaurant gestoken, eens kijken hoe dat loopt.
Okee, crowdaboutnow kom ik nooit vanwege hoe die aflossing daar gaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:30 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.crowdaboutnow.nl/Tramrestaurant-Hoftrammm
1 keer aan het einde.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Okee, crowdaboutnow kom ik nooit vanwege hoe die aflossing daar gaat.
Fair enough!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:34 schreef Peter het volgende:
[..]
1 keer aan het einde.
Maar ik wil wel in leuke projecten investeren. Het gaat me maar deels om de winst, investeren in werkkapitaal voor een financieel bedrijf boeit me helemaal niets.
Waarom ga jij hem niet gebruiken?quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:48 schreef AQuila360 het volgende:
Er komt ook een GVE App aan, ik ga hem niet gebruiken maar veel mensen waren er op aan het wachten.
Totdat je dus laten we zeggen 80 keer 50 euro daar hebt uit staan. Dan wordt het opeens wel wat anders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Fair enough!
Bij 50 euro is die aflossing aan het einde ook niet zo'n probleem.
Als je begint met elke maand 1 investering, dan krijg je na 36/48 maanden elke maand meer terug.. Als alles goed gaatquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Totdat je dus laten we zeggen 80 keer 50 euro daar hebt uit staan. Dan wordt het opeens wel wat anders.
Ja weet niet ik gebruik geen van die app's ook bankier app's enz. niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom ga jij hem niet gebruiken?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:18 schreef Lollertrolle het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die Graydon ratings zijn?
quote:Graydon-rating
Naast de afgegeven risico classificaties hanteert Geldvoorelkaar ook nog een secundaire screening via Graydon om zo investeerders en gebruikers een goed inzicht te geven in de mogelijkheden, maar ook de risico's. De Graydon kredietbeoordelingen behoren tot de internationale top van externe ratings en voldoen aan ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen. Graydon hanteert voor de beoordeling een zogenaamde PD-rating. Ook deze rating wordt door Geldvoorelkaar gepubliceerd.
De PD-rating geeft de kans op wanbetaling van een onderneming weer, uitgedrukt in zowel een exacte PD schatting als in eenvoudig te interpreteren categorieėn. Naast deze PD rating geeft Graydon ook een maximale individuele krediethoogte af alsmede een zogenaamde credit flag (Go / No go advies ten aanzien van het aangaan van een kredietrelatie). Voor meer informatie omtrent de werking van Graydon kunt u de website van Graydon bezoeken, de informatiebrochure opvragen of contact opnemen met Geldvoorelkaar.
Geldvoorelkaar publiceert slechts die aanvragen met een B score of beter. Zodra de afgegeven PD rating door Graydon CCC of lager is zullen wij de aanvraag niet publiceren.
De PD-rating bepaalt de initiėle kans op wanbetaling naar verschillende kenmerken.
Algemene PD: kans op wanbetaling op basis van leeftijd, omvang en rechtsvorm.
Jaarrekening PD: kans op wanbetaling op basis van financiėle ratio's uit de meest recente jaarrekening.
Betaalgedrag PD: kans op wanbetaling op basis van een analyse van actueel betaalgedrag
Verhoogd risico indicator: door mogelijke defaults bij gelieerde bedrijven
Toelichting Graydon rating (PD-Range geeft kans op wanbetaling in procenten aan)
Is ook zo moeilijk te vinden bij GvE hequote:Op zondag 27 oktober 2013 14:18 schreef Lollertrolle het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die Graydon ratings zijn?
Heb je ook je alu hoedje op bij het posten op Fok!?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja weet niet ik gebruik geen van die app's ook bankier app's enz. niet.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb je ook je alu hoedje op bij het posten op Fok!?
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef Dennis_enzo het volgende:
Yep, bij mij ook. Ik moest vanochtend geld overmaken naar geldvoorelkaar, de ING site deed het niet dus dan maar met de app
Vijf dagen deze keer. Maar het verschilt nog steeds heel erg per project.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.
Het snelste wat ik heb meegemaakt was ene dag vol, dag erna overmaken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.
Weet niet wat voor een telefoon je hebt, maar ik doe liever mijn bankzaken op mijn iPhone dan op een PC. Stuk kleiner risico op rommelquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee niet op die reden maar vind dat onzin, geldzaken regel ik gewoon thuis achter de pc en niet onderweg ff snel
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?quote:Wat gebeurt er met mijn investering indien een vordering oninbaar blijkt te zijn?
Als er betaalproblemen ontstaan zal de vordering uit handen gegeven worden aan een gerechtsdeurwaarder. Deze maakt een inschatting van de haalbaarheid van het terugkrijgen van het geļnvesteerde vermogen. Normaliter zal de vordering plus de bijkomende kosten verhaald worden op de lener. Indien dit door omstandigheden niet mogelijk blijkt te zijn loopt de investeerder het risico zijn ingelegde vermogen kwijt te zijn en zullen ook de kosten voor de niet succesvolle terugvordering voor rekening van de investeerder zijn.
Ik betaal geen euro aan een deurwaarder.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
Klinkt allemaal interessant dat crowdfunding.
Maar nu lees ik bij geldvoorelkaar dit:
[..]
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?
En in het geval dat de lener niet kan betalen, moeten de investeerders die kosten van de deurwaarder betalen. Dat zou dan extra nadelig kunnen worden(naast het verlies van de investering)
Er zijn maximum incassokosten vastgesteld. Dus daar is wel een grens. Het zou eerlijker zijn als ze incassobureaus inhuren op basis van no cure no pay..quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?
En in het geval dat de lener niet kan betalen, moeten de investeerders die kosten van de deurwaarder betalen. Dat zou dan extra nadelig kunnen worden(naast het verlies van de investering)
Geen probleem, dan sturen ze daar ook een deurwaarder voorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik betaal geen euro aan een deurwaarder.
Die kosten zullen wel meevallen lijkt me omdat dat over de hele groep verdeeld gaat worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, scherp! De meeste projecten zijn getekend op basis van hoofdelijke aansprakelijkheid, dus ik denk dat een incassobureau daar best brood in ziet. De vraag is dus hoeveel er privé te halen valt, de meeste van die incassobedrijfjes zitten vast niet te wachten op een minimale afbetaling tot in lengte van jaren.. die willen snel geld zien. Zo denkt Intrum Justitia daar anders over, als het geld maar terug komt.. al betekent dat iedere maand 50 euro voor de komende 10 jaar, maarja dat is dan weer geen no-cure-no-pay toko.quote:Het zou eerlijker zijn als ze incassobureaus inhuren op basis van no cure no pay..
Dat is zeker, maar op welke manier? Ik heb bijvoorbeeld 50,- euro ingelegd, maar iemand anders is all in gegaan met 5.000,- euro. Desondanks voor iedereen dezelfde kosten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die kosten zullen wel meevallen lijkt me omdat dat over de hele groep verdeeld gaat worden.
Of misschien een percentage van de inleg? Maar idd is dit wel iets wat niet helemaal duidelijk is nee.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:55 schreef RicDan het volgende:
[..]
Dat is zeker, maar op welke manier? Ik heb bijvoorbeeld 50,- euro ingelegd, maar iemand anders is all in gegaan met 5.000,- euro. Desondanks voor iedereen dezelfde kosten?
quote:Voordat er kosten gemaakt worden zal de gerechtsdeurwaarder onderzoek doen naar kansen van de verhaalbaarheid van de vordering.
Dit doen wij om onnodige kosten voor de deelnemers (investeerders) te voorkomen.
Indien de kosten onverhoopt niet te verhalen zijn op de lener zal dit naar rato verdeeld worden over de investeerders.
In de afweging van het maken van kosten zullen wij dit uiteraard zoveel mogelijk willen beperken en in het belang van de investeerders handelen.
Uiteraard zal ook de hoogte van de vordering een rol spelen in de afwegingen die gemaakt zullen worden bij een dergelijke case.
In orde lijkt me.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:32 schreef DjMark het volgende:
Hier is het antwoord van geldvoorelkaar zelf:
[..]
Er is dus nog geen project misgelopen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
In orde lijkt me.
Het is wachten op het eerste project dat misloopt.
Denk het niet, of tenminste kan er niets over vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is dus nog geen project misgelopen?
Hou je er wel rekening mee dat de concessie voor de tram tot eind 2016 loopt. Het is dus mogelijk dat vanaf 2017 HTM het niet meer voor het zeggen heeft op het haagse tramnet en daardoor de tram moeilijker kan rijden en ergens ka overnachten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:30 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.crowdaboutnow.nl/Tramrestaurant-Hoftrammm
Er rijden al 2 museumclubs op het railnet rond, waarvan er bij 1 een partytram met een barretje geparkeerd staat van de HTM. De rails, materieel en bovenleiding zijn overigens niet van de HTM maar van de stadsregio, een nieuwe vervoerder moet dus ook verder met dat materieelquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hou je er wel rekening mee dat de concessie voor de tram tot eind 2016 loopt. Het is dus mogelijk dat vanaf 2017 HTM het niet meer voor het zeggen heeft op het haagse tramnet en daardoor de tram moeilijker kan rijden en ergens ka overnachten.
Niet :pquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef RamboDirk het volgende:
begint een beetje een wildgroei te worden aan bij boekingen van geldvoorelkaar.nl op mijn rekening, hoe managen jullie dit? best wel irritant
Klinkt meer als een hobby dan het echt serieus starten van een onderneming.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5102
Deze is ook wel interessant vanwege het geringe bedrag, zal wel snel vol zijn!
Ik importeer deze (en al mijn andere) boekingen in een programma en op basis van omschrijving wordt er een categorie aan gekoppeld. Per lening heb ik een (sub)categorie. Aan het einde moet het saldo van deze categorieėn het uitgeleende bedrag + rente zijn. Tussendoor weet ik wat ik maandelijks zou moeten ontvangen en omdat ik hiervoor een aparte rekening heb is dat gemakkelijk in de gaten te houden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef RamboDirk het volgende:
begint een beetje een wildgroei te worden aan bij boekingen van geldvoorelkaar.nl op mijn rekening, hoe managen jullie dit? best wel irritant
Heb er wel een extra spaarrekening bij de argenta voor geopend (puur omdat het daar het makkelijkst ging) daar boek ik alle "bedragen" heen vervolgens bij de eerste volgende 100 euro die ik daar heb staan ga ik die weer herinvesteren. Zo moet het op een gegeven moment een sneeuwbaleffect gaan worden...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet :p
Kijk altijd bij GVE bij statestiek wat er totaal is overgemaakt. En eind van de maand zoek ik ff bij m'n telebankieren op GVE om te kijken of ik alle overboekingen ook hebt ontvangen.
Ik hou het ook niet apart verder gaat gewoon mee in de maandelijkse molen.
wat voor programma als ik vragen mag?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:44 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik importeer deze (en al mijn andere) boekingen in een programma en op basis van omschrijving wordt er een categorie aan gekoppeld. Per lening heb ik een (sub)categorie. Aan het einde moet het saldo van deze categorieėn het uitgeleende bedrag + rente zijn. Tussendoor weet ik wat ik maandelijks zou moeten ontvangen en omdat ik hiervoor een aparte rekening heb is dat gemakkelijk in de gaten te houden.
Het bedrijf bestaat nog niet eens. Oprichtingsdatum: 1/11/2013...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:41 schreef Mistico het volgende:
[..]
Klinkt meer als een hobby dan het echt serieus starten van een onderneming.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |