Het nadeel van Symbid vind ik dat je je geld meteen moet vstorten, terwijl de inschrijftermijn nog weken of maanden loopt. Je investering gaat daardoor pas na lange tijd renderen.quote:Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.
Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
Dat nadeel was idd wat mij er ook van weerhield. Gamebitious werkt ook zo en dat beviel me ook niet dus ik dacht wacht nog even af maar toen was die ook ineens vol.quote:Op zondag 29 september 2013 21:43 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
Het nadeel van Symbid vind ik dat je je geld meteen moet vstorten, terwijl de inschrijftermijn nog weken of maanden loopt. Je investering gaat daardoor pas na lange tijd renderen.
Ik ben wel van plan om in enkele projecten te investeren omdat ze me erg aanspreken, waaronder de film. Maar om het voorbeeld van die film te nemen: je krijgt je geld (al dan niet met rendement) terug op 1 juli 2015. Er komen, zo is gezegd, 5 tranches van 100.000 euro. Ze zijn nu met de eerste bezig die nog ca 2 maanden loopt. Als je nu je geld investeert krijg je max. 15% rendement in de periode van 1 oktober 2013 tot 1 juli 2015. Als iedere tranche ca 3 maanden loopt is de laatste investeringsmogelijkheid rond 1 oktober 2014. Je krijgt dan max. 15% rendement van 1 oktober 2014 tot 1 juli 2015. Dat is wel even een ander rendement op jaarbasis. Dus we wachten nog even.
Zo voel ik het ook bij andere projecten, ik wacht wel tot ze bijna vol zitten of ze bijna aan het eind van de investeringsperiode zitten. Maar zo redeneren er vast meer, dus loopt het langzaam vol.
Weer een stukje beter dus!quote:Zoals u van ons gewend bent classificeren we al onze gepubliceerde projecten naar risico profiel. Vanaf het allereerste begin hanteren we hiervoor de risico aanduiding A tot en met E. Hierbij waren de A projecten defensief en E projecten zeer speculatief (veelal starters).
Deze classificatie systematiek gaan we binnenkort veranderen. A aanvragen worden binnenkort aangeduid met een "1", B aanvragen worden binnenkort aangeduid met een "2" enzovoort. De verklaring van de cijfers komt één op één overeen met de huidige letter systematiek.
De reden van deze wijziging is dat we naast onze eigen beoordeling al enige tijd aanvragen ook via Graydon toetsen. Graydon is een ISO 9001 gecertificeerde kredietrating organisatie waar onder andere 30.000.000 betaalervaringen per jaar worden geregistreerd. Daarnaast voldoet Graydon als enige kredietinformatie -en incassobureau aan de internationale ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen.
Binnenkort zullen we de Graydon rating ook gaan publiceren. Ook Graydon werkt op basis van een alfabetische krediet rating waarbij een AAA classificatie de best denkbare classificatie is en een D classificatie de slechts denkbare classificatie is. Voor een uitgebreide toelichting op de werking van Graydon verwijzen we u graag naar de bijgevoegde brochure. Overigens zullen we geen aanvragen publiceren die via Graydon met een mindere classificatie dan B worden beoordeeld.
Om verwarring te voorkomen tussen de letters veranderen wij dus naar een numerieke weergave. Nieuw gepubliceerde aanvragen worden vanaf 5 oktober aanstaande dus anders weergegeven. Daar waar een aanvraag nu een A beoordeling heeft wordt dit straks bijvoorbeeld vervangen door bijvoorbeeld een classificatie 1 met een kredietrating AA waarbij de "1" wordt afgegeven door Geldvoorelkaar en "AA" door Graydon.
Overigens stappen we in twee fases over naar de "nieuwe" beoordeling. Vanaf komend weekend zullen we overstappen naar een numerieke classificatie. Kort daarna zullen we ook de Graydon kredietrating aanpassen.
Graydon is een waardevolle aanvulling op onze huidige beoordelingssystematiek. Graydon kijkt bijvoorbeeld ook naar betaalgedrag van een onderneming, iets wat veel minder uit jaarcijfers blijkt, maar erg belangrijk kan zijn in de beoordeling van de betaalcapaciteit.
Naast de Graydon toetsing blijven we uiteraard ook zelf beoordelen. Inmiddels hebben we de beschikking over 5 ervaren fiatteurs die uiteraard verder kijken dan alleen de ratio's. Deze fiatteurs onderhouden klantcontacten, sparren met de accountants of intermediair die de aanvragen begeleiden, en beoordelen de financials. Daarbij komt dat een Graydon beoordeling niet altijd afdoende is. Denk bijvoorbeeld aan de beoordeling van start-ups waar nog geen betaalervaringen voor zijn geregistreerd.
Op voorhand willen we alvast een aantal mogelijke vragen beantwoorden:
1. Waarom wijkt de beoordeling van GvE af van die van Graydon?
Graydon beoordeelt op basis van geregistreerde gegevens (jaarcijfers, betalingservaringen ratio's en dergelijke) terwijl bij GvE ook vaak gekeken wordt naar huidige gang van zaken. We vragen vaak tussentijdse cijfers op, hebben aanvullende documentatie van de accountant of andere informatie op basis waarvan een andere beoordeling van toepassing kan zijn.
2. Is een classificatie 1 in combinatie met een kredietrating B rating mogelijk?
Een "1" rating is de beste rating bij GvE, een "B" rating is de minste rating van Graydon (voor zover wij deze publiceren). Ja, dat is mogelijk. Een onderneming kan bijvoorbeeld een mindere rating hebben doordat er een minder boekjaar was, maar inmiddels voldoende cash flow hebben op basis waarvan we kunnen veronderstellen dat nakoming goed nagekomen kan worden.
3. Kan ik een Graydon rapport inzien?
We publiceren slechts de classificatie, maar het rapport is bij serieuze investeringsinteresse altijd opvraagbaar bij GvE.
4. De screening was toch al goed? Waarom nu een aanvullende toetsing?
Graydon biedt ons een tool aanvullend en nog beter te kunnen screenen. Aanvullende toetsing is in het belang van onze relaties, zowel de investeerders als de kredietnemers.
5. Werd er in het verleden dan "minder" getoetst?
Nee, uiteindelijk kregen we de wenselijke informatie altijd wel boven water. Graydon maakt dit echter een stuk overzichtelijker en biedt meer inzicht in de betalingsmoraliteit van de onderneming.
Met vriendelijke groet,
Kan gewoon geen zuivere koffie zijn..quote:Op maandag 30 september 2013 20:30 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.isepankur.ee/invest/investment-opportunities
rente-percentages van 28%?waarom gaan die mensen niet gewoon naar de bank? Zullen wel een zeer lage credit score hebben....
Hier: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3297quote:Op maandag 30 september 2013 15:31 schreef µ het volgende:
Haguru - Building the future together - Financiering werkkapitaal - 4925:
Classificatie: A (!)
Kredietbedrag: ¤ 75.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Dat bedrijf heb ik eerder gezien.
En hier een pitch: http://www.geldvoorelkaar(...)el_4009_1_112958.pdfquote:We willen een aantal financieringen aanvragen, elke financiering voor een separaat doel. In dit geval vragen we een financiering van ¤ 25.000,-
Pyramidespelquote:Op maandag 30 september 2013 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3297
Het volgende werd al aangegeven:
[..]
En hier een pitch: http://www.geldvoorelkaar(...)el_4009_1_112958.pdf
Ik laat hem schieten, mij te vaag.
Ik ben van plan om elke keer als ik 500 euro totaal terug heb dat weer in te leggen op een ander project.quote:Op maandag 30 september 2013 20:27 schreef RamboDirk het volgende:
een vraag voor degene die al wat langer bezig zijn, herinvesteren jullie de terugbetaalde leningstukjes + rentestukjes weer direct? Om zo nog meer rendement te genereren... Of eerst parkeren en later verder kijken?
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijk uitval...de partijen die niet gaan terugbetalen etc. Die bepalen min of meer het uiteindelijke rendement.
wilde wat geld investeren, maar helaas..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Mijn aanvraag staat net online!
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4763
en al weer volquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Leuk hoor. Wel een laag bedrag zeg!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Korte looptijd, nette rente, beperkt bedrag. Dus een overzichtelijk risico. Buitenkansje. Heb er wat GVE opbrengsten ingestopt. Door de korte looptijd is het een mooi herinvesteringsprojectje.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:08 schreef Hilda_87 het volgende:
Ja ongeloofelijk binnen 10 minuten zat ie vol. Dit is eerst genoeg voor mij om alles zo te krijgen als gepland. Het moet ook weer afgelost worden.
Hildaquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:40 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik zeg doenquote:Op maandag 30 september 2013 20:01 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.symbid.nl/ideas/4604-jeroen-slaghekke
Een autocoureur crowdfunden
Top, bedankt ^.^. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het op de rekening staat. Kan in ieder geval alvast gaan bepalen wat ik in ga inkopen voor herfst/winter collectie. Staat m'n vrije dag morgen weer volgepland.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:24 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
Korte looptijd, nette rente, beperkt bedrag. Dus een overzichtelijk risico. Buitenkansje. Heb er wat GVE opbrengsten ingestopt. Door de korte looptijd is het een mooi herinvesteringsprojectje.
Nou ik ben benieuwd, staan leuke dingen op je site. Wou wel investeren in jou GvE aanvraag. Helaas zit ik al aan mijn max.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:04 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Top, bedankt ^.^. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het op de rekening staat. Kan in ieder geval alvast gaan bepalen wat ik in ga inkopen voor herfst/winter collectie. Staat m'n vrije dag morgen weer volgepland.
Ik wou ook wel in Hilda investeren maar dit ging wel heel snel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:40 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd, staan leuke dingen op je site. Wou wel investeren in jou GvE aanvraag. Helaas zit ik al aan mijn max.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |