abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:56:37 #77
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_131626236
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vanaf dan is het eigenlijk pas echt leuk ja :P
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:31:04 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131627295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
Maakt toch niks uit? Gewoon bijhouden in Excel.
pi_131627536
Zie dit topic nu pas! http://www.symbid.nl/?currency_id=1 is voor de onbekenden ook een crowdfunding platform. Zie hem ook niet in de OP staan.
If not now, then when.
pi_131628553
quote:

[..]

Heb ik wel aangedacht idd maar nu laat ik het toch maar gewoon in de rest opgaan, Ga denk ik wel als ik totaal 500 euro terug heb dat weer investeren en dan bij de volgende 500 weer enz.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_131628776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zie dit topic nu pas! http://www.symbid.nl/?currency_id=1 is voor de onbekenden ook een crowdfunding platform. Zie hem ook niet in de OP staan.
Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?
pi_131635384
quote:

[..]

Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.
pi_131635842
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?
Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.
If not now, then when.
pi_131639638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef fingie het volgende:

[..]

Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.
Dat is wel een mooie manier ja. Ik gebruik wel gewoon die gegevens van GVE zelf zodra ik daar aan de 500 totale terug betaling zit doe ik weer een nieuw project.

Gister nog wel even nagekeken of de betaling klopte deze maand en dat was het geval, maar je ziet ze idd snel over het hoofd.
pi_131639643
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:35 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik zal het zeker hier melden :D.
Je hebt toch geen 60maands project of wel ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.
Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.
pi_131640273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je hebt toch geen 60maands project of wel ;(

[..]

Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.
Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!
pi_131640309
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:29 schreef Hilda_87 het volgende:

[..]

Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!
Sweet :9
pi_131643667
Hoe lang lopen de meeste projecten bij jullie en hoe vaak komt het voor dat je helemaal geen geldt meer terugziet?

Kan me voorstellen dat bij een project van 48/60 maanden, je de eerste 1 a 2 jaar netjes je geld terugziet.
De vraag is echter of dat de resterende periode ook zo blijft. 6/7% klinkt leuk, maar je rendement gaat behoorlijk achteruit als één van je projecten niet meer uitbetaalt.
Zijn daar (betrouwbare) cijfers over te vinden?
Eerst denken, dan typen
pi_131667122
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:36 schreef Piger het volgende:
Hoe lang lopen de meeste projecten bij jullie en hoe vaak komt het voor dat je helemaal geen geldt meer terugziet?

Kan me voorstellen dat bij een project van 48/60 maanden, je de eerste 1 a 2 jaar netjes je geld terugziet.
De vraag is echter of dat de resterende periode ook zo blijft. 6/7% klinkt leuk, maar je rendement gaat behoorlijk achteruit als één van je projecten niet meer uitbetaalt.
Zijn daar (betrouwbare) cijfers over te vinden?
Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.
pi_131667132
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.

Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
pi_131668698
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.

Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
Ik zie er maar niks interessants tussen zitten. Misschien die film maar bij zo iets mag je blij zijn dat je break even draait.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_131675169
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geïnvesteerd hebben?
Als dit pas 2 jaar loopt, heb je natuurlijk nog geen betrouwbare cijfers.
Eerst denken, dan typen
  zondag 29 september 2013 @ 15:45:34 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131675232
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:

[..]

2 - 5 jaar. Kun je zelf ook zien op de site van GvE
pi_131675361
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:

[..]

GVE is nog niet zo heel oud, of tenminste het loopt pas echt goed vanaf dit jaar. Mijn oudste project is nu 5 maanden oud (dus 5 betalingen van de in dit geval 24 ontvangen)

Het risico zal idd aan het einde zitten.
pi_131675666
Spreiden klinkt natuurlijk goed, maar als je daardoor minder tijd steekt in het beoordelen van je investering kan dit juist leiden tot tegenovergestelde resultaten.
Eerst denken, dan typen
pi_131676230
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 15:55 schreef Piger het volgende:
Spreiden klinkt natuurlijk goed, maar als je daardoor minder tijd steekt in het beoordelen van je investering kan dit juist leiden tot tegenovergestelde resultaten.
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk :+
  zondag 29 september 2013 @ 16:19:15 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131676546
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk :+
True.
pi_131677275
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik vraag gewoon het jaarverslag op
  zondag 29 september 2013 @ 16:49:13 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131677543
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:41 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik vraag gewoon het jaarverslag op
Voor een investering van 100-200 euro? Neem aan dat het dan meteen wel over wat meer gaat.
pi_131678740
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voor een investering van 100-200 euro? Neem aan dat het dan meteen wel over wat meer gaat.
Is gratish en wel wat meer ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')