Dat kan bij Fundyd. Niet bij GVE.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:16 schreef Shilizous_78 het volgende:
Geven ondernemers hier een onderpand voor de gegeven investeringen af?
dank jequote:Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat kan bij Fundyd. Niet bij GVE.
Waarvoor precies?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:26 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik heb zelf nu een aanvraag lopen voor een lening via GVE. Krijg deze week of begin volgende week te horen of het goedgekeurd wordt ja of nee! Anders wordt het een tripje naar de bank. Helaas loopt mijn aanvraag al een tijd en was ie tussen wal en schip verdwenen omdat GVE het steeds drukker krijgt.
Hoe moet zij weten dat jij op een iphone zitquote:Op woensdag 25 september 2013 21:38 schreef Blik het volgende:
En hoe moet ik weten wat voor bedrijf je hebt als ik op een iPhone zit...
Leuk! hou ons op de hoogte als je precies weet hoe en watquote:Op woensdag 25 september 2013 16:26 schreef Hilda_87 het volgende:
Ik heb zelf nu een aanvraag lopen voor een lening via GVE. Krijg deze week of begin volgende week te horen of het goedgekeurd wordt ja of nee! Anders wordt het een tripje naar de bank. Helaas loopt mijn aanvraag al een tijd en was ie tussen wal en schip verdwenen omdat GVE het steeds drukker krijgt.
Zie https://www.sidn.nl/over-nl/whois/ . En dan je domeinnaam invullen.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Hilda_87 het volgende:
Zou Kirov als de bliksem mijn naam hier willen verwijderen, geen idee hoe je eraan komt, maar dat zijn geen leuke grapjes zo op een forum.
@Aquila, ja ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk krijg ik zsm bericht, maar het zal volgende week weleens worden ben ik bang.
Eens. Je vroeg alleen waar het vandaan kwam, vandaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:52 schreef Hilda_87 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet zomaar mensen hun echte naam op een forum gaat zetten, ook al kun je ze makkelijk opzoeken. Niet iedereen is zo slim.
Nee van company.infoquote:Op donderdag 26 september 2013 10:21 schreef µ het volgende:
[..]
Zie https://www.sidn.nl/over-nl/whois/ . En dan je domeinnaam invullen.
Daarom zet ik je achternaam of de rest van de gegevens er ook niet bij.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:52 schreef Hilda_87 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet zomaar mensen hun echte naam op een forum gaat zetten, ook al kun je ze makkelijk opzoeken. Niet iedereen is zo slim.
Kan je ook zeggen wat je allemaal hebt moeten insturen of beantwoorden enz?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Hilda_87 het volgende:
@Aquila, ja ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk krijg ik zsm bericht, maar het zal volgende week weleens worden ben ik bang.
Ben benieuwd, hopelijk kan ik er ook nog wat geld aanlenen en is die niet meteen vol.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef Hilda_87 het volgende:
Zowieso de vragen die je bij elk project ziet. Daarnaast ondernemingsplan, uittreksel kvk, bkr overzicht, en nog andere dingen die niet van toepassing waren op mij omdat ik een eenmanszaak heb en net ben gestart. Verder zou je aan jaarverslagen moeten denken. Als alles compleet is moet het beoordeelt worden, daar wacht ik dus nu op. *fingers crossed*
Best tof wel, ze moeten gewoon die controle goed houden en geen rare dingen binnen halen dan zie ik GVE wel gewoon mooi doorgroeien.quote:Geachte Investeerder,
Met trots kunnen we melden dat Geldvoorelkaar.nl voor de tweede keer genomineerd is voor de Accenture Innovation Awards. Dit is de jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd voor de meest innovatieve producten, diensten of concepten in Nederland. De nominatie is niet alleen goed nieuws voor u en Geldvoorelkaar.nl maar is tevens erg goed nieuws voor de Nederlandse economie.
Zoals u wellicht weet kunnen bedrijven voor hun kredietaanvraag steeds minder vaak een beroep doen op hun bank. Hierdoor is Crowdfunding voor het MKB inmiddels een belangrijke bron geworden voor aanvragen gerelateerd aan bijvoorbeeld het uitbereiden van een bestaande onderneming of het opstarten van een nieuw bedrijf.
We zijn dan ook verheugd te melden dat maar liefst vijf van de bedrijven die via Geldvoorelkaar.nl (via uw investeringen) wel een krediet hebben ontvangen, nu óók genomineerd zijn voor de Accenture Innovation Awards. Dat zijn Deltaclip International B.V., Boxx Opslagverhuur BV, DOVIDEQ medical BV, Werken.FM en Hillblock BV.
Dit zijn stuk voor stuk organisaties die door Accenture erkend worden voor hun innovativiteit. Zij leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie. Een feit welke zonder Geldvoorelkaar.nl wellicht niet tot stand had kunnen komen. Wij hebben de ambitie om samen met u de Nederlandse kredietmarkt te hervormen en een nieuwe inpuls te geven aan de economie. Bent u ook vóór stimulering van de Nederlandse economie? Stem dan op Geldvoorelkaar.nl.
Vanaf dan is het eigenlijk pas echt leuk jaquote:Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
binnenkort dus investeren in een mede-fokkerleuk om te zien!
In oktober eindelijk mijn eerste betalingen ontvangen, ben benieuwd
Dat zou helemaal geweldig zijn. Ook als ie meteen vol is!quote:Op donderdag 26 september 2013 19:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, hopelijk kan ik er ook nog wat geld aanlenen en is die niet meteen vol.
Gefeliciteerd! Natuurlijk wel snel melden als ie er straks op staat hè, dan kunnen Fokkers inschrijven voordat ie volgeboekt isquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:22 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Dat zou helemaal geweldig zijn. Ook als ie meteen vol is!
Maar goed nieuws dus, vanmiddag mailtje gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd en dus wordt gepubliceerd! Echt helemaal over the moon, dat betekent dat ik weer een stap dichterbij ben om de laatste hand te leggen aan het compleet maken van m'n webshop.
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vanaf dan is het eigenlijk pas echt leuk ja
Maakt toch niks uit? Gewoon bijhouden in Excel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
Heb ik wel aangedacht idd maar nu laat ik het toch maar gewoon in de rest opgaan, Ga denk ik wel als ik totaal 500 euro terug heb dat weer investeren en dan bij de volgende 500 weer enz.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hebben jullie voor de betalingen een aparte spaarrekening of iets geopend om de "geldvoorelkaar gelden" te parkeren? Het lijkt me anders zo opgaan in de massa, die 3 tientjes in de maand die er bij gaan komen in 6 deeltjes op de betaalrekening.. kun je niet echt een "kapitaal" groei zien of iets.
Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zie dit topic nu pas! http://www.symbid.nl/?currency_id=1 is voor de onbekenden ook een crowdfunding platform. Zie hem ook niet in de OP staan.
Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Komt wel vaker langs ja, heb jiij daar wat? Want hoe ik het zie loop er bijna niets vol?
Dat is wel een mooie manier ja. Ik gebruik wel gewoon die gegevens van GVE zelf zodra ik daar aan de 500 totale terug betaling zit doe ik weer een nieuw project.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef fingie het volgende:
[..]
Ja, ik heb hiervoor een aparte betaalrekening geopend. Ik heb vooraf een vast bedrag bepaald wat ik hiervoor wil gebruiken. Door de aparte rekening blijft overzichtelijk hoeveel daarvan daadwerkelijk besteed is en kan ik daar niet (onbewust) overheen gaan. Ook maakt dit het makkelijker om periodiek in de gaten te houden of de terugbetalingen correct verlopen zonder dat ik ze mogelijk over het hoofd zie tussen andere transacties. De rekening die ik hiervoor geopend heb geeft ook een (naar verhouding nette) credit rente zodat terugbetalingen "door renderen" in de tijd dat ik deze niet weer weggezet heb. De terugbetalingen wil ik namelijk zoveel als mogelijk weer opnieuw wegzetten in andere projecten maar je weet niet of en wanneer deze komen. Het bedrag wat ik hiervoor uitgetrokken heb rendeerd dus altijd.
Je hebt toch geen 60maands project of welquote:
Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb nergens wat, en het is er inderdaad niet erg druk. Had hem echter als favoriet opgeslagen.
Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt toch geen 60maands project of wel
[..]
Je hebt ook nog Gamebitious dat is specifiek voor games maar daar staan op het moment alleen kickstarterachtige projecten op helaas.
Sweetquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:29 schreef Hilda_87 het volgende:
[..]
Zo lang wil ik niet eens aan een lening vastzitten haha. Je ziet het snel genoeg verschijnen volgende week!
Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:36 schreef Piger het volgende:
Hoe lang lopen de meeste projecten bij jullie en hoe vaak komt het voor dat je helemaal geen geldt meer terugziet?
Kan me voorstellen dat bij een project van 48/60 maanden, je de eerste 1 a 2 jaar netjes je geld terugziet.
De vraag is echter of dat de resterende periode ook zo blijft. 6/7% klinkt leuk, maar je rendement gaat behoorlijk achteruit als één van je projecten niet meer uitbetaalt.
Zijn daar (betrouwbare) cijfers over te vinden?
Ik zie er maar niks interessants tussen zitten. Misschien die film maar bij zo iets mag je blij zijn dat je break even draait.quote:Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb trouwens nog even op symbid gekeken en sommige projecten zijn best wel tof opzich. En bij die projecten investeer je daadwerkelijk in een bedijf dat spreekt me ook wel meer aan dan een lening.
Alleen lopen die projecten totaal niet vol..
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geïnvesteerd hebben?quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Voorheen Boober liep helemaal mis, de meeste hier hebben bij GVE projecten lopen en daar is de uitval tot op heden nog 0% maar er komt een moment dat een project het geld niet terug kan betalen. Daarom spreiden en kleine bedragen per project aanhouden.
2 - 5 jaar. Kun je zelf ook zien op de site van GvEquote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geïnvesteerd hebben?
Als dit pas 2 jaar loopt, heb je natuurlijk nog geen betrouwbare cijfers.
GVE is nog niet zo heel oud, of tenminste het loopt pas echt goed vanaf dit jaar. Mijn oudste project is nu 5 maanden oud (dus 5 betalingen van de in dit geval 24 ontvangen)quote:Op zondag 29 september 2013 15:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Maar hoe lang lopen de projecten al waar jullie nu in geïnvesteerd hebben?
Als dit pas 2 jaar loopt, heb je natuurlijk nog geen betrouwbare cijfers.
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is gelukquote:Op zondag 29 september 2013 15:55 schreef Piger het volgende:
Spreiden klinkt natuurlijk goed, maar als je daardoor minder tijd steekt in het beoordelen van je investering kan dit juist leiden tot tegenovergestelde resultaten.
True.quote:Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk
Ik vraag gewoon het jaarverslag opquote:Op zondag 29 september 2013 16:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk te weinig informatie om het echt te beoordelen, dus deels ga je af op de controle van GVE en deels of het product zelf je aanspreekt en ander deel is geluk
Is gratish en wel wat meer ja.quote:Op zondag 29 september 2013 16:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor een investering van 100-200 euro? Neem aan dat het dan meteen wel over wat meer gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |