Welkom idd!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Mistico het volgende:
Hey! Ik volg dit topic al een tijdje, nu maar eens een account aangemaakt zodat ik mee kan praten.![]()
Heb inmiddels al wat geļnvesteerd in enkele projecten, maar helaas nog geen projecten die lopen.
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Het begin duurt zeker lang... 2 maanden geleden heb ik mijn eerste investering gedaan. Nu 1 week geleden heb ik mijn eerste terugbetaling ontvangen... Maar, bij mij zitten ze wel allemaal vlak na elkaar. De komende 2 weken verwacht ik een hoop 1e betalingen.quote:
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef mesaana het volgende:
[..]
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:43 schreef fingie het volgende:
[..]
"Gelukkig" komt er de laatste tijd weinig voorbij wat ik interessant vind. Kom ik ook niet in de verleiding om mijn zelfopgelegde budget te overschrijden.
Ik ga niet steeds inleggen tot de limiet. Hangt van het aanbod af. Komt er niets interessants voorbij, dan niet. Dan laat ik de terugbetaling gewoon staan. Komt er dan een maand later veel interessants voorbij dan heb ik extra ruimte.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.
quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Ah ok.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.
Via welk platform?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:07 schreef Peter het volgende:
50 euro in het Hoftrammm-restaurant gestoken, eens kijken hoe dat loopt.
Okee, crowdaboutnow kom ik nooit vanwege hoe die aflossing daar gaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:30 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.crowdaboutnow.nl/Tramrestaurant-Hoftrammm
1 keer aan het einde.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Okee, crowdaboutnow kom ik nooit vanwege hoe die aflossing daar gaat.
Fair enough!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:34 schreef Peter het volgende:
[..]
1 keer aan het einde.
Maar ik wil wel in leuke projecten investeren. Het gaat me maar deels om de winst, investeren in werkkapitaal voor een financieel bedrijf boeit me helemaal niets.
Waarom ga jij hem niet gebruiken?quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:48 schreef AQuila360 het volgende:
Er komt ook een GVE App aan, ik ga hem niet gebruiken maar veel mensen waren er op aan het wachten.
Totdat je dus laten we zeggen 80 keer 50 euro daar hebt uit staan. Dan wordt het opeens wel wat anders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Fair enough!
Bij 50 euro is die aflossing aan het einde ook niet zo'n probleem.
Als je begint met elke maand 1 investering, dan krijg je na 36/48 maanden elke maand meer terug.. Als alles goed gaatquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Totdat je dus laten we zeggen 80 keer 50 euro daar hebt uit staan. Dan wordt het opeens wel wat anders.
Ja weet niet ik gebruik geen van die app's ook bankier app's enz. niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom ga jij hem niet gebruiken?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:18 schreef Lollertrolle het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die Graydon ratings zijn?
quote:Graydon-rating
Naast de afgegeven risico classificaties hanteert Geldvoorelkaar ook nog een secundaire screening via Graydon om zo investeerders en gebruikers een goed inzicht te geven in de mogelijkheden, maar ook de risico's. De Graydon kredietbeoordelingen behoren tot de internationale top van externe ratings en voldoen aan ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen. Graydon hanteert voor de beoordeling een zogenaamde PD-rating. Ook deze rating wordt door Geldvoorelkaar gepubliceerd.
De PD-rating geeft de kans op wanbetaling van een onderneming weer, uitgedrukt in zowel een exacte PD schatting als in eenvoudig te interpreteren categorieėn. Naast deze PD rating geeft Graydon ook een maximale individuele krediethoogte af alsmede een zogenaamde credit flag (Go / No go advies ten aanzien van het aangaan van een kredietrelatie). Voor meer informatie omtrent de werking van Graydon kunt u de website van Graydon bezoeken, de informatiebrochure opvragen of contact opnemen met Geldvoorelkaar.
Geldvoorelkaar publiceert slechts die aanvragen met een B score of beter. Zodra de afgegeven PD rating door Graydon CCC of lager is zullen wij de aanvraag niet publiceren.
De PD-rating bepaalt de initiėle kans op wanbetaling naar verschillende kenmerken.
Algemene PD: kans op wanbetaling op basis van leeftijd, omvang en rechtsvorm.
Jaarrekening PD: kans op wanbetaling op basis van financiėle ratio's uit de meest recente jaarrekening.
Betaalgedrag PD: kans op wanbetaling op basis van een analyse van actueel betaalgedrag
Verhoogd risico indicator: door mogelijke defaults bij gelieerde bedrijven
Toelichting Graydon rating (PD-Range geeft kans op wanbetaling in procenten aan)
Is ook zo moeilijk te vinden bij GvE hequote:Op zondag 27 oktober 2013 14:18 schreef Lollertrolle het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die Graydon ratings zijn?
Heb je ook je alu hoedje op bij het posten op Fok!?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja weet niet ik gebruik geen van die app's ook bankier app's enz. niet.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb je ook je alu hoedje op bij het posten op Fok!?
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef Dennis_enzo het volgende:
Yep, bij mij ook. Ik moest vanochtend geld overmaken naar geldvoorelkaar, de ING site deed het niet dus dan maar met de app
Vijf dagen deze keer. Maar het verschilt nog steeds heel erg per project.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.
Het snelste wat ik heb meegemaakt was ene dag vol, dag erna overmaken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zat er veel tijd tussen project vol en geld overmaken? Heb nu net weer project gedaan maar tijd daarvoor niet meer.
Weet niet wat voor een telefoon je hebt, maar ik doe liever mijn bankzaken op mijn iPhone dan op een PC. Stuk kleiner risico op rommelquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee niet op die reden maar vind dat onzin, geldzaken regel ik gewoon thuis achter de pc en niet onderweg ff snel
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?quote:Wat gebeurt er met mijn investering indien een vordering oninbaar blijkt te zijn?
Als er betaalproblemen ontstaan zal de vordering uit handen gegeven worden aan een gerechtsdeurwaarder. Deze maakt een inschatting van de haalbaarheid van het terugkrijgen van het geļnvesteerde vermogen. Normaliter zal de vordering plus de bijkomende kosten verhaald worden op de lener. Indien dit door omstandigheden niet mogelijk blijkt te zijn loopt de investeerder het risico zijn ingelegde vermogen kwijt te zijn en zullen ook de kosten voor de niet succesvolle terugvordering voor rekening van de investeerder zijn.
Ik betaal geen euro aan een deurwaarder.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
Klinkt allemaal interessant dat crowdfunding.
Maar nu lees ik bij geldvoorelkaar dit:
[..]
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?
En in het geval dat de lener niet kan betalen, moeten de investeerders die kosten van de deurwaarder betalen. Dat zou dan extra nadelig kunnen worden(naast het verlies van de investering)
Er zijn maximum incassokosten vastgesteld. Dus daar is wel een grens. Het zou eerlijker zijn als ze incassobureaus inhuren op basis van no cure no pay..quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dit beangstigd mij in eerste instantie. Want er lijkt dus geen limiet te zijn aan de kosten die de deurwaarder mag maken?
En in het geval dat de lener niet kan betalen, moeten de investeerders die kosten van de deurwaarder betalen. Dat zou dan extra nadelig kunnen worden(naast het verlies van de investering)
Geen probleem, dan sturen ze daar ook een deurwaarder voorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik betaal geen euro aan een deurwaarder.
Die kosten zullen wel meevallen lijkt me omdat dat over de hele groep verdeeld gaat worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, scherp! De meeste projecten zijn getekend op basis van hoofdelijke aansprakelijkheid, dus ik denk dat een incassobureau daar best brood in ziet. De vraag is dus hoeveel er privé te halen valt, de meeste van die incassobedrijfjes zitten vast niet te wachten op een minimale afbetaling tot in lengte van jaren.. die willen snel geld zien. Zo denkt Intrum Justitia daar anders over, als het geld maar terug komt.. al betekent dat iedere maand 50 euro voor de komende 10 jaar, maarja dat is dan weer geen no-cure-no-pay toko.quote:Het zou eerlijker zijn als ze incassobureaus inhuren op basis van no cure no pay..
Dat is zeker, maar op welke manier? Ik heb bijvoorbeeld 50,- euro ingelegd, maar iemand anders is all in gegaan met 5.000,- euro. Desondanks voor iedereen dezelfde kosten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die kosten zullen wel meevallen lijkt me omdat dat over de hele groep verdeeld gaat worden.
Of misschien een percentage van de inleg? Maar idd is dit wel iets wat niet helemaal duidelijk is nee.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:55 schreef RicDan het volgende:
[..]
Dat is zeker, maar op welke manier? Ik heb bijvoorbeeld 50,- euro ingelegd, maar iemand anders is all in gegaan met 5.000,- euro. Desondanks voor iedereen dezelfde kosten?
quote:Voordat er kosten gemaakt worden zal de gerechtsdeurwaarder onderzoek doen naar kansen van de verhaalbaarheid van de vordering.
Dit doen wij om onnodige kosten voor de deelnemers (investeerders) te voorkomen.
Indien de kosten onverhoopt niet te verhalen zijn op de lener zal dit naar rato verdeeld worden over de investeerders.
In de afweging van het maken van kosten zullen wij dit uiteraard zoveel mogelijk willen beperken en in het belang van de investeerders handelen.
Uiteraard zal ook de hoogte van de vordering een rol spelen in de afwegingen die gemaakt zullen worden bij een dergelijke case.
In orde lijkt me.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:32 schreef DjMark het volgende:
Hier is het antwoord van geldvoorelkaar zelf:
[..]
Er is dus nog geen project misgelopen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
In orde lijkt me.
Het is wachten op het eerste project dat misloopt.
Denk het niet, of tenminste kan er niets over vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is dus nog geen project misgelopen?
Hou je er wel rekening mee dat de concessie voor de tram tot eind 2016 loopt. Het is dus mogelijk dat vanaf 2017 HTM het niet meer voor het zeggen heeft op het haagse tramnet en daardoor de tram moeilijker kan rijden en ergens ka overnachten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:30 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.crowdaboutnow.nl/Tramrestaurant-Hoftrammm
Er rijden al 2 museumclubs op het railnet rond, waarvan er bij 1 een partytram met een barretje geparkeerd staat van de HTM. De rails, materieel en bovenleiding zijn overigens niet van de HTM maar van de stadsregio, een nieuwe vervoerder moet dus ook verder met dat materieelquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hou je er wel rekening mee dat de concessie voor de tram tot eind 2016 loopt. Het is dus mogelijk dat vanaf 2017 HTM het niet meer voor het zeggen heeft op het haagse tramnet en daardoor de tram moeilijker kan rijden en ergens ka overnachten.
Niet :pquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef RamboDirk het volgende:
begint een beetje een wildgroei te worden aan bij boekingen van geldvoorelkaar.nl op mijn rekening, hoe managen jullie dit? best wel irritant
Klinkt meer als een hobby dan het echt serieus starten van een onderneming.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5102
Deze is ook wel interessant vanwege het geringe bedrag, zal wel snel vol zijn!
Ik importeer deze (en al mijn andere) boekingen in een programma en op basis van omschrijving wordt er een categorie aan gekoppeld. Per lening heb ik een (sub)categorie. Aan het einde moet het saldo van deze categorieėn het uitgeleende bedrag + rente zijn. Tussendoor weet ik wat ik maandelijks zou moeten ontvangen en omdat ik hiervoor een aparte rekening heb is dat gemakkelijk in de gaten te houden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef RamboDirk het volgende:
begint een beetje een wildgroei te worden aan bij boekingen van geldvoorelkaar.nl op mijn rekening, hoe managen jullie dit? best wel irritant
Heb er wel een extra spaarrekening bij de argenta voor geopend (puur omdat het daar het makkelijkst ging) daar boek ik alle "bedragen" heen vervolgens bij de eerste volgende 100 euro die ik daar heb staan ga ik die weer herinvesteren. Zo moet het op een gegeven moment een sneeuwbaleffect gaan worden...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet :p
Kijk altijd bij GVE bij statestiek wat er totaal is overgemaakt. En eind van de maand zoek ik ff bij m'n telebankieren op GVE om te kijken of ik alle overboekingen ook hebt ontvangen.
Ik hou het ook niet apart verder gaat gewoon mee in de maandelijkse molen.
wat voor programma als ik vragen mag?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:44 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik importeer deze (en al mijn andere) boekingen in een programma en op basis van omschrijving wordt er een categorie aan gekoppeld. Per lening heb ik een (sub)categorie. Aan het einde moet het saldo van deze categorieėn het uitgeleende bedrag + rente zijn. Tussendoor weet ik wat ik maandelijks zou moeten ontvangen en omdat ik hiervoor een aparte rekening heb is dat gemakkelijk in de gaten te houden.
Het bedrijf bestaat nog niet eens. Oprichtingsdatum: 1/11/2013...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:41 schreef Mistico het volgende:
[..]
Klinkt meer als een hobby dan het echt serieus starten van een onderneming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |