Je kunt de lening niet doorverkopen nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef DarkNoize het volgende:
Even een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag. Stel een project loopt 60 maanden. Ben je dan 60 maanden je geld 'kwijt'? Of kun je na een jaar zeggen: het is leuk geweest, heb m'n rente gehad, ik neem m'n geld terug?
Anders vindt ik de looptijden best lang als je je geld steeds 5 jaar vast moet zetten.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Ben inderdaad nog een grote onbekende in de wereld van crowdfunding.
Zie het als een spaardeposito, hierbij staat je geld vast en soms kun je het dan bij betaling van een boete nog eerder opnemen, maar in dit geval gaat dat dus niet. Mocht je het geld eventueel nodig zijn dan lijkt me het verstandig om niet aan crowdfunding te doen,quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef DarkNoize het volgende:
Even een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag. Stel een project loopt 60 maanden. Ben je dan 60 maanden je geld 'kwijt'? Of kun je na een jaar zeggen: het is leuk geweest, heb m'n rente gehad, ik neem m'n geld terug?
Anders vindt ik de looptijden best lang als je je geld steeds 5 jaar vast moet zetten.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Ben inderdaad nog een grote onbekende in de wereld van crowdfunding.
Ik ga zelf voor bitcoinquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Ben wel bekend met het principe annuiteitenlening, tot vervelends toe uit moeten rekenen op mijn opleiding.
Maar ik dacht inderdaad: misschien is er zoiets als 'verkopen' net zoals bij aandelen, maar dat is dus niet.
Aangezien ik nog steeds student ben heeft het vastzetten van geld niet echt mijn voorkeur.
Misschien maar is wat meer verdiepen in aandelen;)
(Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben)
Er zijn er ook projecten van 12 of 18 maanden dat scheelt wel. En je krijgt dus meteen weer bedragen terug.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Ben wel bekend met het principe annuiteitenlening, tot vervelends toe uit moeten rekenen op mijn opleiding.
Maar ik dacht inderdaad: misschien is er zoiets als 'verkopen' net zoals bij aandelen, maar dat is dus niet.
Aangezien ik nog steeds student ben heeft het vastzetten van geld niet echt mijn voorkeur.
Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben, en op een spaarrekening betaal je er bijna meer belasting over dan dat je rente krijgt.
Heb je zoveel spaargeld dat je er belasting over betaald? Dan kan een paar honderd euro via crowdfunding als test geen kwaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef DarkNoize het volgende:
Wellicht risicovoller, maar die kun je wel verkopen mocht ik het geld nodig hebben, en op een spaarrekening betaal je er bijna meer belasting over dan dat je rente krijgt.
Welkomquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Mistico het volgende:
Hey! Ik volg dit topic al een tijdje, nu maar eens een account aangemaakt zodat ik mee kan praten.![]()
Heb inmiddels al wat geïnvesteerd in enkele projecten, maar helaas nog geen projecten die lopen.
Die zit op de bahama's nuquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:12 schreef RamboDirk het volgende:
is onze fokster met de webshop inmiddels al rond met de crowdfunding?
Nou ze heeft weer nieuwe kleding in haar webshop dus ik neem aan van wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:12 schreef RamboDirk het volgende:
is onze fokster met de webshop inmiddels al rond met de crowdfunding?
Welkom idd!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Mistico het volgende:
Hey! Ik volg dit topic al een tijdje, nu maar eens een account aangemaakt zodat ik mee kan praten.![]()
Heb inmiddels al wat geïnvesteerd in enkele projecten, maar helaas nog geen projecten die lopen.
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Het begin duurt zeker lang... 2 maanden geleden heb ik mijn eerste investering gedaan. Nu 1 week geleden heb ik mijn eerste terugbetaling ontvangen... Maar, bij mij zitten ze wel allemaal vlak na elkaar. De komende 2 weken verwacht ik een hoop 1e betalingen.quote:
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef mesaana het volgende:
[..]
500 terug? Is dat van projecten die helemaal zijn afbetaald?
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:43 schreef fingie het volgende:
[..]
"Gelukkig" komt er de laatste tijd weinig voorbij wat ik interessant vind. Kom ik ook niet in de verleiding om mijn zelfopgelegde budget te overschrijden.
Ik ga niet steeds inleggen tot de limiet. Hangt van het aanbod af. Komt er niets interessants voorbij, dan niet. Dan laat ik de terugbetaling gewoon staan. Komt er dan een maand later veel interessants voorbij dan heb ik extra ruimte.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja dat heb ik ook, alleen ben ik nu even aan bedenken of ik weer steeds in leg tot die limiet.
quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welkom idd!
Het begin duurt altijd lang ja![]()
Ik ben vandaag over de 500 euro totaal terug gegaan dus nu kijk ik even of ik dat weer in zet.
Ah ok.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee gewoon van alles wat nu loopt de terugbetalingen tot nu toe bij elkaar geteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |