abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:10:28 #176
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_131961934
GVE deed wel de screening en daar hoorde ook allerlei stukken bij, en nu worden de projecten ook nog door Graydon beoordeeld en bij te lage score komt het project niet op de site.

Dat zijn toch goeie maatregelen om het risico in elk geval een beetje beheersbaar te maken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_131962477
Ach Thvd zijn laatste mail was al stuk beter maar toch blijft die man een beetje zuur.

Wij als non professionele investeerder stoppen ook niet blind overal ons geld in, heb wel geen voorbeelden nu, maar er zijn projecten ook niet doorgegaan omdat niemand er in investeerde. Daarbij zijn die professionals wel zo goed dan, alsof de banken niet met miljarden gered moesten worden.

Tevens (ook ik maak mij daar wel eens schuldig aan) spreekt hij zich zo her en der wel eens tegen met rendementen bij GvE zijn wel beter dan bij een bank ehm oh nee toch niet, of toch wel.

We kunnen er lang een discussie over voeren natuurlijk. Maar achteraf, wat de tegen figuren zelf zeggen, zullen we zien wie gelijk heeft. Tot op heden in ieder geval betaald bij mij elk project nog. Ik zal het melden als dat niet meer het geval is.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:56:15 #178
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_131962646
Het is ook niet zo dat elk crowdfunding project uit het afvoerputje van een bank komt. Veel mensen lenen tegenwoordig liever van andere mensen dan van de banken, die een zooitje van de economie hebben gemaakt. Sowieso is het heel lastig om een kleine lening van een bank te krijgen, als je minder dan een ton wil lenen kost dat voor een bank vaak al teveel papierwerk voor te weinig rendement.

Verder hoef je ook niet helemaal blind overal geld in te stoppen natuurlijk. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan kleine leningen. Ik weet niet of het klopt, maar het lijkt me dat het risico van een lening van 10k kleiner is dan van een van twee ton. Ook vind ik leningen aan bestaande bedrijven die willen uitbreiden veiliger dan aan startups.

Het is ook niet zo dat elke aanvraag blind volgestort wordt. Ik heb het laatste half jaar al drie projecten gehad waar ik in wilde investeren, maar die niet vol kwamen.

Uiteraard zijn er risico's, maar voorlopig zie ik geen enkel signaal dat het allemaal fout gaat lopen.
Ook geen sig dus
pi_132018469
Stel ik leg 500 euro in voor een looptijd van 60 maanden met een rente van 10%
Daar gaat 0,9% succes fee af = 495,5 euro

Krijg ik dan 60 maanden lang 9,08 euro gestort?
pi_132018797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:53 schreef Nadinarama het volgende:
Stel ik leg 500 euro in voor een looptijd van 60 maanden met een rente van 10%
Daar gaat 0,9% succes fee af = 495,5 euro

Krijg ik dan 60 maanden lang 9,08 euro gestort?
10,50 als ik even snel reken.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_132019078
Had al de link http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html gevonden om het te berekenen. Zo rond de 26 euro rente per jaar dus.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:29:07 #182
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132019933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:09 schreef Nadinarama het volgende:
Had al de link http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html gevonden om het te berekenen. Zo rond de 26 euro rente per jaar dus.
Omdat ze idd al meteen beginnen met aflossen ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:30:03 #183
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132019962
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=1959

Konijnen dat was een van de 1e projecten ofzo met 13% :+
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_132023864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=1959

Konijnen dat was een van de 1e projecten ofzo met 13% :+
En ook de enigste met zo'n hoge rente. Zal wel iets met zijn voormalige schuldsanering hebben uit te staan dat er nog een BKR registratie is ofzo. Dan nog snap ik niet waarom die rente zo hoog.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_132068283
Ik weet niet of iemand het al gezien heeft. Maar project 4799 - Kredietbank is langzaam aan hun rente aan het verhogen. Begon bij 3.0%, gisteren was het 3.7% en vandaag 3.8%, gaat dus langzaam aan de goeie kant op.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_132068550
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef Tikbalang het volgende:
Ik weet niet of iemand het al gezien heeft. Maar project 4799 - Kredietbank is langzaam aan hun rente aan het verhogen. Begon bij 3.0%, gisteren was het 3.7% en vandaag 3.8%, gaat dus langzaam aan de goeie kant op.
Het komt wel in de buurt van percentages die ze zelf wel uit de markt moeten kunnen halen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_132068589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:43 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

En ook de enigste met zo'n hoge rente. Zal wel iets met zijn voormalige schuldsanering hebben uit te staan dat er nog een BKR registratie is ofzo. Dan nog snap ik niet waarom die rente zo hoog.
Zal wel komen omdat er geen referentie materiaal is.
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:24:51 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132073645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:33 schreef Kirov het volgende:

[..]

Zal wel komen omdat er geen referentie materiaal is.
Ja, in het begin waren er flink wat hogere ja. Maar zelfs nu kun je volgens mij nog veel minder rente bieden dan de meeste doen (al is dat voor ons fijn natuurlijk). Hilda uit dit topic had 8% ofzo maar met 6% was dat project ook binnen 15 min vol geweest.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:56:51 #189
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132119104
quote:
Graydon en Geldvoorelkaar gaan samenwerking aan

U heeft in verschillende media kunnen lezen of eventueel via uw mail vernomen dat Geldvoorelkaar en Graydon recent een samenwerkingsverband zijn aangegaan. Graydon is een erkend kredietbeoordelaar en behoort tot de internationale top van externe ratings en voldoet aan de ISO 10674 richtlijn voor rating -en scoringssystemen.

Uiteraard blijven we elke aanvraag zelf screenen, maar door de samenwerking met Graydon krijgen we nog meer inzicht in de kredietwaardigheid van de ondernemingen die op onze website worden gepubliceerd. Zo worden er onder andere 30 miljoen betaalervaringen per jaar bij Graydon geregistreerd. Tevens blijkt dat de door Graydon als goed beoordeelde bedrijven tot 7x minder vaak failliet gaan dan gemiddeld.

Wat verandert er voor u?

U bent van ons gewend dat we gepubliceerde aanvragen classificeren van A tot E. Graydon hanteert echter ook een kredietbeoordeling op basis van letters, waarbij de kans op wanbetaling ook wordt uitgedrukt in letters. Binnenkort gaan we de Graydon kredietbeoordeling vermelden bij de pitch. Om verwarring te voorkomen wijzigen wij de weergave van onze classificaties in een numeriek stelsel. Een aanvraag met "classificatie A" wordt vanaf dit weekend weergegeven als een aanvraag met "classificatie 1".

Waarom een aanvullende screening?

Wij blijven screenen op de jaarcijfers, prognoses, cash flow, solvabiliteit, ondernemer in privé, businessplannen enzovoort. Graydon voegt echter belangrijke informatie toe. Zo beoordeelt Graydon ook op basis van geregistreerde betaalervaringen, kijken ze nog verder naar eigendomsverbindingen en aansprakelijkheidsverklaringen en kijken ze naar de ontwikkeling van de credit rating over een langere periode.

Deze combinatie leidt er toe dat aanvragen nog beter onderbouwd kunnen worden en u een betere inschatting kunt maken van de financiële toestand van de onderneming op basis van getoonde classificaties.

Tot slot!

We zijn blij met deze samenwerking. We blijven echter ook met ervaren beoordelaars zelfstandig screenen. Graydon is immers een beoordeling van geregistreerde gegevens. Bij Geldvoorelkaar kijken we ook graag naar de toekomst. Prognoses, verwachtingen, businessplannen en onderbouwingen van een accountant verdienen additionele, persoonlijke beoordeling. En ook voor startend ondernemers blijven we graag beschikbaar!
Die Graydon beoordelingen staan er nu ook al bij zag ik, dat is wel weer een hele goede stap wat mij betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_132121327
aansprakelijkheidsverklaringen ??? Vertellen ze nu dat GVE zelf niet naar aansprakelijkheidsverklaringen kijkt/keek? :N :X
pi_132127371
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:18 schreef DappereDodo77 het volgende:
aansprakelijkheidsverklaringen ??? Vertellen ze nu dat GVE zelf niet naar aansprakelijkheidsverklaringen kijkt/keek? :N :X
Goed lezen he, dat staat er niet dat ze er niet naar kijken. Er staat alleen maar dat Graydon ook nog op een andere manier er naar kijkt. Of eigenlijk GvE kijkt 4 uur naar alle papieren en Graydon 6 uur bijvoorbeeld.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_132127790
Wel grappig om te zien dan dat ze GvE en Graydon anders beoordelen. Neem project 4358 GvE zegt 5 en Graydon AAA.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_132128206
De ene kijkt naar de huidige mogelijkheden tot terugbetalen en de andere naar het betalingsgedrag/cijfers in het verleden. Dat is natuurlijk wel een verschil.
Eerst denken, dan typen
pi_132167368
Script staat weer aan. Mailtjes zouden weer moeten komen bij nieuwe projecten. Nu elk kwartier.
జ్ఞ‌ా
pi_132167672
Civiele Techniek Jan Mulder - Financiering werkkapitaal (5009):
Classificatie: 2
Graydon-rating: A
Kredietbedrag: ¤ 240.000
Geinvesteerd: ¤ 69.700
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden

Interessantste 'gemiste' sinds het script eruit ging. Denk ik.
జ్ఞ‌ా
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:40:46 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132171167
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:36 schreef µ het volgende:
Civiele Techniek Jan Mulder - Financiering werkkapitaal (5009):
Classificatie: 2
Graydon-rating: A
Kredietbedrag: ¤ 240.000
Geinvesteerd: ¤ 69.700
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden

Interessantste 'gemiste' sinds het script eruit ging. Denk ik.
Zal wel effe duren voordat ie vol is. Zit er ook aan te denken mee te doen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:43:28 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132182801
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zal wel effe duren voordat ie vol is. Zit er ook aan te denken mee te doen.
Ik ook opzich maar eigenlijk wil ik geen 60 maands projecten meer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:19:34 #198
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_132220074
Ik zie dat er op de homepage van GVE bij investeerders wat veranderd is, Graydon staat erbij EN 0% uitval is weg!
Weet iemand hier iets meer van?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:06:04 #199
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132223195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef mesaana het volgende:
Ik zie dat er op de homepage van GVE bij investeerders wat veranderd is, Graydon staat erbij EN 0% uitval is weg!
Weet iemand hier iets meer van?
Verrek ja, dat is wel raar

Misschien dat afgelopen week het 1e project mis is gegaan? Eigenlijk zou ik dat wel ergens terug willen zien, welke projecten niet meer kunnnen terug betalen en waarom niet. Ook al heb je er geen geld in zitten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:10:37 #200
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_132234843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Verrek ja, dat is wel raar

Misschien dat afgelopen week het 1e project mis is gegaan? Eigenlijk zou ik dat wel ergens terug willen zien, welke projecten niet meer kunnnen terug betalen en waarom niet. Ook al heb je er geen geld in zitten.
Ik zou heel graag willen wat dat voor een project was...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')