abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131336107
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_131336162
En ik gooide 'm dicht met:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Djuu, ik heb wel een hele mooie before-foto gevonden. :') ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_131338505
Sarabi wat leuk!! *O* *O* en vind je solo niet reuze eng!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131338573
Zit eens te kijken naar het afgelopen jaar, na vanochtend met tegenzin op de weegschaal te zijn gaan staan. Gewicht op 1 oktober 2012 was 105,1kg. Gewicht vandaag....

*tromgeroffel*

96,8kg. Ik ben dus in een jaar tijd al 8,3kg kwijt!
pi_131338643
Goeiemorgen. Ik verga nog steeds van de buikpijn. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 19 september 2013 @ 07:15:30 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131338656
Netjes hoor Freddeh! *O*
pi_131339466
Gefeliciteerd Sarabi!
Spoilers!
pi_131339803
Hier lig ik grieperig op bed. Bah, zeker omdat ik niet thuis ben. En geen auto heb. Nouja dat laatste is wel beter voor mijn snaaizin..

De zenuwen worden ook een heel stuk erger voor maandag merkte ik gisteren. Dus al met al hoop ik dat ik niet teveel ga vreten en mijn cravings de baas blijf.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_131339813
Gefeliciteerd Sarabi! Dat is best spannend!!!
  donderdag 19 september 2013 @ 09:19:21 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131339823
Oh wat gaaf Sarabi! *O*
pi_131340084
Vandaag buikgriep, ik raak alles in een recordtempo kwijt, ook de kilo's, maar gezond is het niet. :?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_131340111
:W

Leuk Sarabi *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 19 september 2013 @ 09:37:39 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131340132
B-)

op 4-4-13 was mijn buik 93cm

Nu issie 82 B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131340277
Vanavond hier eten : http://www.obba.nu/ :9
Nu nog even bedenken wat _O-
pi_131340360
Ik trok vanmorgen uit pure wanhoop (weinig tot geen herfstkleding aanwezig, maar wel fris op de fiets) maar een stapeltje broeken achter uit de kast. Er zat een oude spijkerbroek tussen, maat 42, dus die heb ik maar aangetrokken: hij is gewoon te groot :o *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131340400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik trok vanmorgen uit pure wanhoop (weinig tot geen herfstkleding aanwezig, maar wel fris op de fiets) maar een stapeltje broeken achter uit de kast. Er zat een oude spijkerbroek tussen, maat 42, dus die heb ik maar aangetrokken: hij is gewoon te groot :o *O*
Dat is altijd leuk!!
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 september 2013 @ 10:02:34 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131340620
Wat goed Miss_sly!
pi_131340946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 06:38 schreef Isabeau het volgende:
Sarabi wat leuk!! *O* *O* en vind je solo niet reuze eng!
Wel een beetje :Y maar komt goed.

Nadat ik gisteren een halve kilo was afgevallen is er nu opeens 2 kilo af.
Na weken stabiel gebleven te zijn zit er nu dus weer beweging in *O*
Ben benieuwd of hij volgende week nog steeds zo weinig aan geeft, dan heb ik in ieder geval mijn eerste doel gehaald *O*
pi_131341043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:45 schreef roos85 het volgende:
Vanavond hier eten : http://www.obba.nu/ :9
Nu nog even bedenken wat _O-
Alles! Ik zou echt alles wel willen bestellen, die kaart ziet er geweldig uit! Ik zou me laten verassen denk ik.

Maar als je wel verstandig wilt doen zou ik voor iets gaan dat niet gefrituurd is en waar geen deeg in of om zit.
Spoilers!
pi_131341098
Wat leuk, Sarabi! *O*

BE, was jouw Dahlsoep erg dik? Mijn linzensoep zou ik bijna van een gewoon bord kunnen eten met mes en vork :@ :')
  donderdag 19 september 2013 @ 10:36:35 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131341420
Nee, die is echt wel soeperig hoor. :Y Beetje zoals erwtensoep, maar dan de versie waar je lepel niet rechtop in blijft staan. ;) Er komt een hoop vocht uit de tomaten die erin gaan en er gaat een flinke plons bouillon ook bij.
pi_131341513
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die is echt wel soeperig hoor. :Y Beetje zoals erwtensoep, maar dan de versie waar je lepel niet rechtop in blijft staan. ;) Er komt een hoop vocht uit de tomaten die erin gaan en er gaat een flinke plons bouillon ook bij.
Mijnes was wel iets anders, hier stond een lepel echt wel rechtop in, met gemak :')
Smaak was wel ok, trouwens.
pi_131341519
Het is mij trouwens ook eens gelukt om zulke erwtensoep te maken, dus het zal wel aan mij liggen :')
pi_131341644
Ik heb echt DE oplossing voor te dikke soep!
Je doet er gewoon een kopje water bij. Of 2! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 19 september 2013 @ 10:49:42 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131341721
:D Je bent me net voor! :Y Als ik het idd te dik vind dan kieper ik er gewoon water bij.
Of rode wijn in het geval van pastasaus. :Y :9
pi_131341766
Supergoed, als die stappen vooruit van iedereen! Ik wil wel juichen maar vergeet het altijd. :@

Misschien komt t ook omdat ik mezelf nogal in de weg zit. ;(
pi_131341801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb echt DE oplossing voor te dikke soep!
Je doet er gewoon een kopje water bij. Of 2! *O*
Ik heb er al een halve liter bouillon bijgekwakt, maar hij dikt weer net zo hard in :')
pi_131342019
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Supergoed, als die stappen vooruit van iedereen! Ik wil wel juichen maar vergeet het altijd. :@

Misschien komt t ook omdat ik mezelf nogal in de weg zit. ;(
Jouw stappen komen ook :* ben je al.bij de huisarts geweest?
pi_131342150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er al een halve liter bouillon bijgekwakt, maar hij dikt weer net zo hard in :')
Nog meer vocht erbij dan! :D

Ik zit me net te bedenken dat ik ooit een recept van pompoensoep met linzen heb gekregen van een collega, dus die ga ik vanavond eens lekker maken. O+

Voor de liefhebbers:
Pompoensoep met linzen

Ingrediënten (voor 2 personen en minimaal 2 eenpersoons porties extra, om in te vriezen voor noodgevallen)

1 kg schoongemaakte pompoen in stukjes
150 gr rode linzen
1,5 l groentebouillon
2 wortelen in stukjes
1 gesnipperde ui
2 teentjes fijngehakte knoflook
stukje gember, geschild en fijngehakt
2 theel kerrie
1 theel sambal
1 theel garam masala
1 laurierblaadje
2 djeroek poeroetblaadjes (limoenblad)
1 pijpje kaneel
rasp van 1 limoen of citroen
verse koriander
olie, zout, peper

Verhit de olie in een flinke pan met stevige bodem. Fruit daarin de ui, knoflook en gember. Voeg kerrie, garam masala en eventueel wat sambal toe.

Laat de (gewassen) linzen en de in stukjes gesneden wortelen even meebakken, doe er dan de pompoenblokjes bij en roer alles nog even op hoog vuur door.

Voeg de bouillon toe, breng alles aan de kook en doe er nog de resterende ingrediënten bij: rasp van 1 limoen, 2 djeroek poeroetblaadjes, kaneelpijpje en 1 laurierblaadje.

Laat alles een klein halfuurtje koken. Haal de kaneelstokjes en blaadjes laurier en djeroek poeroet eruit.

Pureer de soep desgewenst, maar het hoeft niet.

Maak op smaak af met zout en peper en serveer met wat verse koriander.

Lekker is ook nog een scheutje kokosmelk er doorheen.
Doe wat je niet durft.
pi_131342196
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jouw stappen komen ook :* ben je al.bij de huisarts geweest?
Nee. Ik denk dat het wat dat betreft ietsje beter gaat. Nu al 2 dagen buikpijn waar je U tegen zegt.
pi_131342206
Die had je op mijn FB-draadje over soep moeten posten, Henk!

Ik ga er nog maar wat bouillon bij gooien, bij de soep, maar ik heb nu dus al een pan soep van een liter of 3 denk ik. Dat wordt gemakkelijk 4 :')
Porties in de vriezer dan maar.
pi_131342244
Ha! Die had ik helemaal gemist! :D
Ik ga m er alsnog bijgooien. :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:17:08 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342333
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat het wat dat betreft ietsje beter gaat. Nu al 2 dagen buikpijn waar je U tegen zegt.
Ja vind je? Zo komt het hier namelijk niet echt over... :@
pi_131342410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja vind je? Zo komt het hier namelijk niet echt over... :@
Dat hoorde ik dinsdag van nog iemand. Misschien wen ik eraan. Ofzo.

En nu ben ik me er heel erg bewust van hoe niet positief dat klinkt. :')
pi_131342439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ha! Die had ik helemaal gemist! :D
Ik ga m er alsnog bijgooien. :D
Mijn dank is groot!
pi_131342454
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat hoorde ik dinsdag van nog iemand. Misschien wen ik eraan. Ofzo.

En nu ben ik me er heel erg bewust van hoe niet positief dat klinkt. :')
Je klinkt nooit positief. Dat hoeft op zich niets te geven, maar als dat niet een manier van uiten is, maar echt hoe je je voelt, zou ik wel actie ondernemen.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:23:47 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342474
Laat ook maar, ik moet me er ook niet mee bemoeien. ;) :@
pi_131342608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je klinkt nooit positief. Dat hoeft op zich niets te geven, maar als dat niet een manier van uiten is, maar echt hoe je je voelt, zou ik wel actie ondernemen.
Ik schijn inderdaad in platte tekst nooit positief te klinken, dat klopt wel.
pi_131342635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Laat ook maar, ik moet me er ook niet mee bemoeien. ;) :@
Prima. Dan niet, toch?
  donderdag 19 september 2013 @ 11:30:49 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342637
Ja, ik had mijn post al ge-edit omdat ik in je pohi had zitten kijken en dat bipolaire had gevonden.
Ik heb alleen persoonlijk altijd moeite met mensen die dan heel hard zuchten en klagen en ben zelf veel meer van het handelen. Heb er dan verder ook geen ervaring mee, dus mss wel heel makkelijk praten. ;)
Ik ga er dus maar gewoon overheen lezen vanaf nu. Kan jij je verhaal kwijt, hoef ik me er niet aan te storen. ;)
pi_131342716
Nog steeds niets gegeten vandaag, wel veel water gedronken. :(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_131342717
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog meer vocht erbij dan! :D

Ik zit me net te bedenken dat ik ooit een recept van pompoensoep met linzen heb gekregen van een collega, dus die ga ik vanavond eens lekker maken. O+

Voor de liefhebbers:
Pompoensoep met linzen

Dat klinkt heel geniaal! Is dat weer met ongewelde linzen?

Ik dacht altijd dat je linzen een nacht moet laten wellen ofzo. Daarom gebruik ik altijd dat spul uit blik want mijn linzengerechten zijn allemaal snelle gerechten en die zijn niet snel meer als het veel werk is ;)

En limoenblaadjes O+
Spoilers!
pi_131342728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik had mijn post al ge-edit omdat ik in je pohi had zitten kijken en dat bipolaire had gevonden.
Ik heb alleen persoonlijk altijd moeite met mensen die dan heel hard zuchten en klagen en ben zelf veel meer van het handelen. Heb er dan verder ook geen ervaring mee, dus mss wel heel makkelijk praten. ;)
Ik ga er dus maar gewoon overheen lezen vanaf nu. Kan jij je verhaal kwijt, hoef ik me er niet aan te storen. ;)
Dan begrijp ik het. :)
Vond het al een beetje tegenstrijdig "geen fluwelen handschoentjes" en dan je post weghalen. :P

Mijn verhaal is natuurlijk half ontopic, half offtopic. En ja, ik ben fan van handelen, maar dit vind ik zo eng. De vorige keren dat ik handelde zaten er zulke grote gevolgen aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan steek ik liever m'n kop in het zand en probeer ik er zelf alles aan te doen om eruit te komen en op de rails te blijven. Want dat doe ik dan weer wel. ;)
pi_131342817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt heel geniaal! Is dat weer met ongewelde linzen?

Ik dacht altijd dat je linzen een nacht moet laten wellen ofzo. Daarom gebruik ik altijd dat spul uit blik want mijn linzengerechten zijn allemaal snelle gerechten en die zijn niet snel meer als het veel werk is ;)

En limoenblaadjes O+
Yep. Rode linzen zijn altijd ongewelde linzen.
Is een erg lekkere en smakelijke soep. O+
Doe wat je niet durft.
pi_131342838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
+1.
pi_131342873
Nou weet je, ik zal alle niet strikt voedingsgerelateerde meuk dan gewoon niet meer posten. Iedereen blij.

Om dat te onderschrijven, lijstje:

O: 2 minispelt met leverworst.
T: 2 minispelt met rauwe ham.
L: Tonijnsalade met allerlei groente.
T: Fruit. Aardbeien en/of vijg.
D: Wraps.
pi_131342972
Lonaa, ik vind dat je wel ergens moet kunnen zeggen dat je je kut voelt. En als dat hier is, is dat prima wat mij betreft. Maar naar de dokter gaan is misschien niet zo'n heel slecht idee ;) Dat hoeft heus niet gelijk je hele leven op zijn kop te zetten, je hebt tenslotte geleerd van de vorige keer.

En iets meer on topic: van goed eten voel je je minder slecht dus dat is voor jou een goede reden om geen crap te gaan eten :Y
Spoilers!
pi_131343029
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Nou weet je, ik zal alle niet strikt voedingsgerelateerde meuk dan gewoon niet meer posten. Iedereen blij.

Om dat te onderschrijven, lijstje:

O: 2 minispelt met leverworst.
T: 2 minispelt met rauwe ham.
L: Tonijnsalade met allerlei groente.
T: Fruit. Aardbeien en/of vijg.
D: Wraps.
Ik weet niet of dat de juiste oplossing is. Een gezonde geest in een gezond lichaam is het toch?
Doe jezelf een plezier, ga naar de huisarts. Had je niet al een afspraak staan?
Doe wat je niet durft.
pi_131343032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lonaa, ik vind dat je wel ergens moet kunnen zeggen dat je je kut voelt. En als dat hier is, is dat prima wat mij betreft. Maar naar de dokter gaan is misschien niet zo'n heel slecht idee ;) Dat hoeft heus niet gelijk je hele leven op zijn kop te zetten, je hebt tenslotte geleerd van de vorige keer.

En iets meer on topic: van goed eten voel je je minder slecht dus dat is voor jou een goede reden om geen crap te gaan eten :Y
Ik heb vanaf maandag weinig troep gegeten. Wil graag gezond eten, dus doe ontzettend mijn best.
Gisteren redelijk aan mijn lijstje gehouden.

Ga zo even een brief op de post doen en dan mijn lunch bouwen. Tonijn, sla, mais, paprika, augurk. :9
pi_131343081
Heeft iemand hier toevallig een goed recept voor falafel en uiensoep?
Spoilers!
pi_131343127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een goed recept voor falafel en uiensoep?
Uiensoep:
Verschillende uien
Paar tenen knoflook
Boter
Eventueel witte wijn/sherry/calvados
bouilonblok
salie, laurier, tijm

Snij de uien in ringen, net als de knoflook tenen. Doe boter in de pan en laat warm worden. Doe de uien en knoflook in de pan, 15 minuten, half hoog vuur, deksel op de pan, af en toe roeren.
Als de uien zacht zijn en redelijk wat vocht af hebben gegeven, vuur laag en deksel schuin.
Af en toe roeren en 1 ½ uur laten pruttelen.
Eventueel drank toevoegen. Doorkoken en bouillon toevoegen.
Kruiden erbij en nog een half uur zachtjes laten koken.
pi_131343139
Hoe langer je de uien laat staan, hoe meer ze carameliseren. :9
pi_131343434
Oh ja, er ging sherry door mijn recept. Ik weet niet meer waar mijn recept vandaan kwam.
Spoilers!
pi_131343480
Ik heb er persoonlijk geen last van als mensen hier hun hart luchten. Maar dat komt misschien omdat ik dat zelf ook makkelijk doe.

Al vind ik wel dat je niet bang moet zijn Lonaa om hulp te zoeken. Makkelijker gezegd als gedaan misschien. Maar voordat ik de mallemolen in ging met het onderzoek was ik heel bang dat mijn vriend weg zo gaan als blijkt dat ik het heb. Dat we misschien geen kindjes kunnen krijgen omdat dat onverstandig is of dat we nooit een huisje kunnen kopen.

Maar mijn vriend en ik zijn hier samen ingestapt. En we komen er samen uit. Daar moet ik op vertrouwen.

Wat ik bedoel, praat met je vriend, stap hier samen in, het is niet iets wat je alleen hoeft te doen. Juist niet.. Het is belangrijk dat je een basis hebt om op terug te vallen.
pi_131343536
Oeh lekker stinken! Uiensoep, yummie!
pi_131343572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, er ging sherry door mijn recept. Ik weet niet meer waar mijn recept vandaan kwam.
Oeh, dat is een goede! Ik had afgelopen weekend een recept voor kip cashew waar dus ook sherry doorheen ging. Dus nu heb ik nog een bijna volle fles sherry staan die ik echt nooit op ga drinken. :D

Mocht iemand nog recepten weten met wodka of whisky erin: ik hou me aanbevolen! :D
Doe wat je niet durft.
pi_131343675
Ik heb al jaren een fles sherry in de koelkast liggen, hij houdt het prima. Een paar keer per jaar gebruik ik een scheutje maar ik kan me nu niet meer herinneren waarvoor.

Je kunt wodka (en bier) goed door beslag van fish (die van fish and chips) doen. En Jamie Oliver heeft een recept voor Swedish meatballs waar wodka doorheen gaat. Erg lekker trouwens, even zoeken.
Spoilers!
pi_131343694
Ik heb trouwens 5 kilo uien gekocht want aanbieding 8-)
Spoilers!
pi_131343755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Alles! Ik zou echt alles wel willen bestellen, die kaart ziet er geweldig uit! Ik zou me laten verassen denk ik.

Maar als je wel verstandig wilt doen zou ik voor iets gaan dat niet gefrituurd is en waar geen deeg in of om zit.
Erg he die kaart :D
Zal waarschijnlijk alleen hoofdgerecht worden aangezien we morgen ook weer uit eten gaan (verjaardag schoonvader).
pi_131343789
Ik ga zo voor mezelf lekker linzensoep maken. Heb zon behoefte aan soep en heb alleen de spullen daarvoor in huis. Dus na een week alweer de dahlsoep van BE, en ik vind het niet erg. Yum! Die pompoensoep klinkt ook goed! Die ga ik ook eens maken.

Altijd als ik tegen mijn vriend zeg dat ik een lekker recept heb. Dan zegt hij: "we moeten al zoveel proberen en onthouden haha.." en ik blijf maar verzamelen :p

Ik zou nog wel eens een lekker recept willen voor een curry. Dat heb ik nog nooit gemaakt!
pi_131343981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ga zo voor mezelf lekker linzensoep maken. Heb zon behoefte aan soep en heb alleen de spullen daarvoor in huis. Dus na een week alweer de dahlsoep van BE, en ik vind het niet erg. Yum! Die pompoensoep klinkt ook goed! Die ga ik ook eens maken.

Altijd als ik tegen mijn vriend zeg dat ik een lekker recept heb. Dan zegt hij: "we moeten al zoveel proberen en onthouden haha.." en ik blijf maar verzamelen :p

Ik zou nog wel eens een lekker recept willen voor een curry. Dat heb ik nog nooit gemaakt!
Milde Indiase currypasta van Patak
bouillon
bloemkool
aardappelen
tomaten
ei
naan

aardappelen, bloemkool en tomaten in stukjes snijden
2 eetlepels curry aanbakken in een hapjespan
bloemkool, aardappelen en tomaat erbij doen, even aanbakken
bouillon erbij, tijdje laten koken tot de groenten gaar zijn
intussen eitjes koken, halveren en op het laatst erbij leggen om nog even mee op te warmen

Sausje maken van Griekse yoghurt met geroosterde gestampte komijnzaadjes

Eten met naanbrood.

:9~
  donderdag 19 september 2013 @ 12:25:09 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344252
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:10 schreef J0ycie88 het volgende:

Er is (uiteraard, waarover niet :D ) een heel topic over: CUL / Het grote curry(pasta) topic!
(Die kreeg ik aangereikt toen ik vroeg in de slankreeks of iemand tips had voor recepten).

Dit is een van onze favorieten, van Coldfeet hier ooit geleerd in de Slankreeks:
Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.

En deze van Cinnamongirl staat ook in mijn schriftje:
Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!
We eten het dan met pitta's of naanbrood.

Jum! :9
pi_131344310
CUL / Jamies 15 minutes meals uit proberen

Jamies Swedish Meatballs met wodka. Dat kunnen wij na dit weekend ook eindelijk weer eten want morgen of zaterdag gaan we vossenbessenjam halen bij Ikea :9
Spoilers!
pi_131344344
Klinkt lekker wat zijn de hoeveelheden ongeveer?

Ik probeer ook weer eens een lijstje vandaag:

O (10.00): 2 sneetjes brood met een beetje boter en kalfsleverworst. Flinke kom thee.
L: 2 sneetjes brood met paardenworst en een beetje boter. Lekkere kom thee.
T: Kwark met wat honing, druiven en havermout.
D: Dahlsoep met naan.
T: Appeltje. Helaas geen kaneel anders had ik hem in de magnetron gedaan.
pi_131344367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Er is (uiteraard, waarover niet :D ) een heel topic over: CUL / Het grote curry(pasta) topic!
(Die kreeg ik aangereikt toen ik vroeg in de slankreeks of iemand tips had voor recepten).

Dit is een van onze favorieten, van Coldfeet hier ooit geleerd in de Slankreeks:
Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.

Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!

Jum! :9
Wat doe je nou! Mijn hele boodschappenlijst tot en met volgende week donderdag is bijna klaar en jij komt met zulk lekkers :(

Over watvoor currypasta heb je het eigenlijk? Thaise rode, gele, groene, panang? Of Indiase?
Spoilers!
pi_131344400
BE, zou die Dahlsoep ook kunnen met groene linzen? Van die gedroogde? Die heb ik nog namelijk.

Verder denk ik dat ik zo een blikje tomatensoep opwarm (ik had echt geen zin in zelf maken)

Ik moet nog een eetlijst voor volgende week. *O*
pi_131344433
Ik ga zo lekker wortelsoep met sinaasappel en dragon eten :9
Als iemand een recept wil, roep maar!
pi_131344445
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Lonaa het volgende:
BE, zou die Dahlsoep ook kunnen met groene linzen? Van die gedroogde? Die heb ik nog namelijk.

Verder denk ik dat ik zo een blikje tomatensoep opwarm (ik had echt geen zin in zelf maken)

Ik moet nog een eetlijst voor volgende week. *O*
Zet Dahlsoep op je lijst. Dat is echt heerlijke comfortfood!
pi_131344448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:31 schreef roos85 het volgende:
Ik ga zo lekker wortelsoep met sinaasappel en dragon eten :9
Als iemand een recept wil, roep maar!
maar!!
pi_131344462
Ik heb nog een potje indiase currypasta (tikka massala).. kan dat in de bovengenoemde currys?
  donderdag 19 september 2013 @ 12:35:03 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344532
Volgens mij wel hoor Lonaa. Linzen zijn linzen toch? Lijkt mij dan. :@ :D

Lucky, het gaat om Patak's Milde Curry pasta:

Die is iig bij de Albert Heijn en de Jumbo te krijgen.
Erg lekker en niks simpelers om een lekkere curry mee te maken.
Ik heb ze ook wel eens gemaakt met bloemkool of broccoli, met garnalen etc. etc. :9
  donderdag 19 september 2013 @ 12:35:35 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb nog een potje indiase currypasta (tikka massala).. kan dat in de bovengenoemde currys?
Is vlgs mij wel anders, maar volgens mij kan dat ook we prima met dit soort recepten hoor. :Y
pi_131344580
Hoi, lekkere recepten met wodka:

Dit is de allerlekkerste rode-pasta mogelijk. Echt zo romig en vol! Maar er gaat wel slagroom in. Ik denk dat je het ook wel met kookroom oid kunt maken, maar aangezien ik dit 2x per jaar maak doe ik het altijd gewoon met volvette slagroom, want het is zo heerlijk! Echt een enorme aanrader!
pi_131344802
Die twee komen ook op mijn lijstje, BE!

Maarre, welke currypasta gebruik je voor deze recepten? Er zijn best wel wat verschillende, toch?
Of je refresht even voor je post :P
pi_131344972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:37 schreef Zeester het volgende:

Dit is de allerlekkerste rode-pasta mogelijk. Echt zo romig en vol! Maar er gaat wel slagroom in. Ik denk dat je het ook wel met kookroom oid kunt maken, maar aangezien ik dit 2x per jaar maak doe ik het altijd gewoon met volvette slagroom, want het is zo heerlijk! Echt een enorme aanrader!
Deze moet ik toch ook echt een proberen! Jij bent er zo enthousiast over!
pi_131345283
Ik zou het zeker doen, want nom! Iedereen voor wie ik het ooit gemaakt hebt zegt ook echt 'Beste pastasaus OOIT!'
pi_131345328
Ik word trouwens werkelijk knettergek van mijn darmen! Ik heb alweer last van verstopping, en ik eet de laatste tijd elke dag een paar pruimen als fruit, ik drink veel zwarte koffie, rook, ik eet volkoren en roggebrood. Dat zou toch niet moeten kunnen dan!
pi_131345639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Olijfolie: check
Tomaten: check
Kipfilet: check
Sperziebonen: check
Currypasta: check
Eieren: check

Alleen nog crčme fraîche kopen! Dit ga ik vanavond eens proberen, bedankt ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131345683
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:50 schreef J0ycie88 het volgende:

Deze moet ik toch ook echt een proberen! Jij bent er zo enthousiast over!
Ik begin inmiddels ook te neigen naar uitproberen sinds ik die link al 4x langs heb zien komen oid _O-
Je krijgt ons wel om, Zeester!
pi_131345763
"Dek de tomatensoep af en zet het anderhalve minuut in de magnetron"

"Zal vast wel goedgaan als ik het niet afdek. :7 "

Nu ga ik even m'n magnetron schoonmaken. ;(
pi_131345938
Wat is paardenworst toch lekker!

Maar wat is het toch verschrikkelijk om ziek te zijn wanneer je niet thuis bent.
pi_131345983
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begin inmiddels ook te neigen naar uitproberen sinds ik die link al 4x langs heb zien komen oid _O-
Je krijgt ons wel om, Zeester!
Ik heb ook nog een hele fles wodka, dus dat weerhoud me ook niet om het te maken. Normaal maak ik eigenlijk nooit iets waar drank bij moet omdat wij dat eigenlijk nooit standaard in huis hebben.

Maar dat gaan nu dus niet op..
pi_131346029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:26 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een hele fles wodka, dus dat weerhoud me ook niet om het te maken. Normaal maak ik eigenlijk nooit iets waar drank bij moet omdat wij dat eigenlijk nooit standaard in huis hebben.

Maar dat gaan nu dus niet op..
Wodka gaat bij mij altijd op. :')
  donderdag 19 september 2013 @ 13:32:18 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131346153
quote:

Die gaat op mijn lijstje. Mss dat ik die morgenavond wel maak.
Met het oog op de 10km zaterdag wilde ik iig pasta eten, dus waarom dan niet meteen goed! :D :o

We hebben alleen geen wodka in huis, maar dat kan natuurlijk geregeld worden. :+
  donderdag 19 september 2013 @ 13:33:22 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131346174
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:19 schreef Lonaa het volgende:
"Dek de tomatensoep af en zet het anderhalve minuut in de magnetron"

"Zal vast wel goedgaan als ik het niet afdek. :7 "

Nu ga ik even m'n magnetron schoonmaken. ;(
:o :D

Hier net een verklaring voor mijn gebrek aan ruggegraat, vlgs mij ga ik alwéér ongesteld worden en ik was er net krap 2 weken vanaf... -O- :{
pi_131346187
Wij hebben alleen maar 12 flessen whisky in de kast.. Hobby van lief.
pi_131346231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik hou niet zo van whisky. Soms krijg ik het aangeboden in de kroeg of na mijn werk ofzo. Dan drink ik het wel. Meestal wordt het dan een bizarre avond. :')
pi_131346243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier net een verklaring voor mijn gebrek aan ruggegraat, vlgs mij ga ik alwéér ongesteld worden en ik was er net krap 2 weken vanaf... -O- :{
Oh, lekker dan. ;(

Mijn buikpijn is nog steeds niet helemaal weg. Wel minder.
pi_131346374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben er al sinds vorige week vrijdag op aan het wachten -O- Ik ben wel compleet labiel geweest van woensdag tot en met maandag maar bloeden ho maar.

Van mij mag het wel rap beginnen, des te sneller is het over en kan ik weer met de pil beginnen. Hopelijk ben ik dan niet steeds bijna een week ontoerekeningsvatbaar. Was niet leuk, ik was ontzettend dom, warrig, onhandig, hysterisch, jankerig, etc. Ik kon niet eens de was ophangen want dat snapte ik niet :') Dit is dus nu echt de laatste keer dat ik met die fucking pil ben gestopt.
Spoilers!
pi_131346455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die gaat op mijn lijstje. Mss dat ik die morgenavond wel maak.
Met het oog op de 10km zaterdag wilde ik iig pasta eten, dus waarom dan niet meteen goed! :D :o

We hebben alleen geen wodka in huis, maar dat kan natuurlijk geregeld worden. :+
Alleen een tip, het schijnt dus dat drank nooit volledig uit je eten kookt. Dus of je dit aan de kids voor moet zetten, ik weet het niet zeker. Maar dat zal je zelf wel bedacht hebben denk ik ;).
pi_131346488
Ik heb geen drank in huis, want ik drink de hele maand niet. Alleen een fles Gluhwein die er al sinds vorige winter staat, maar dat drink ik sowieso niet. Wodka is hier alleen in aanloop voor een feestje, soms bedenk ik me dan dat ik het best 2 dagen eerder kan kopen zodat ik die pasta kan maken!
pi_131347120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Hahaha van de mijne ook :P
daarnaast heb ik nog een fles malibu red in de koelkast staan :9 ik koop zeer sporadisch eens een fles en dan altijd wat anders eigenlijk en het duurt ook erg lang voor het op is.
My salvation lies in your love..
pi_131347218
Wij hebben standaard rode en witte wijn, wodka en sherry in huis om mee te koken. En nog een fles rum en rode wodka voor Koninginnedag. Wij drinken thuis naast Koninginnedag en kerst nooit. Heel af en toe delen we een Pools biertje bij de barbecue ofzo.
Spoilers!
  donderdag 19 september 2013 @ 15:14:44 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131349236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Alleen een tip, het schijnt dus dat drank nooit volledig uit je eten kookt. Dus of je dit aan de kids voor moet zetten, ik weet het niet zeker. Maar dat zal je zelf wel bedacht hebben denk ik ;).
Ja, daar zat ik idd al over na te denken.
Ik vind het met een slokje wijn door de pastasaus nooit zo heel boeiend, maar wodka zit natuurlijk meer alcohol in...
pi_131349316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik idd al over na te denken.
Ik vind het met een slokje wijn door de pastasaus nooit zo heel boeiend, maar wodka zit natuurlijk meer alcohol in...
http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx

Onderaan staat een stukje over alcohol in eten. :)
pi_131349480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:44 schreef Zeester het volgende:
Ik heb geen drank in huis, want ik drink de hele maand niet. Alleen een fles Gluhwein die er al sinds vorige winter staat, maar dat drink ik sowieso niet. Wodka is hier alleen in aanloop voor een feestje, soms bedenk ik me dan dat ik het best 2 dagen eerder kan kopen zodat ik die pasta kan maken!
Glühwein door de stoofpeertjes! :9~ :9~
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 september 2013 @ 15:29:00 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131349682
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx

Onderaan staat een stukje over alcohol in eten. :)
Tx.
Geen idee of ik hier nu voor op de brandstapel ga, maar op een hele pan saus, waar we met 4 man twee keer van eten gaat er iets van 100ml rode wijn in.
Dat staat idd meestal minimaal een half uur te pruttelen, dus dan zou er vlgs die site nog 40% van de alcohol in zitten en daar dan dus 2 opscheplepels van... Vind ik over het algemeen te verwaarlozen, maar ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden mbt de wodka omdat dat sterker is.
Maar dan nog kan mijn simpele brein eigenlijk niet berekenen of bedenken hoeveel ze daar dan uiteindelijk van binnen krijgen.

Nou ja goed, anders krijgen zij gewoon pasta met iets anders, kan natuurlijk ook. :)
pi_131349765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx.
Geen idee of ik hier nu voor op de brandstapel ga, maar op een hele pan saus, waar we met 4 man twee keer van eten gaat er iets van 100ml rode wijn in.
Dat staat idd meestal minimaal een half uur te pruttelen, dus dan zou er vlgs die site nog 40% van de alcohol in zitten en daar dan dus 2 opscheplepels van... Vind ik over het algemeen te verwaarlozen, maar ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden mbt de wodka omdat dat sterker is.
Maar dan nog kan mijn simpele brein eigenlijk niet berekenen of bedenken hoeveel ze daar dan uiteindelijk van binnen krijgen.

Nou ja goed, anders krijgen zij gewoon pasta met iets anders, kan natuurlijk ook. :)
Ik vind het met wijn te verwaarlozen.
Hoe oud zijn je kinders?

Ik at "vroeger" ook wel eens een toetje met rum of iets dergelijks.
pi_131349821
Wodka penne is ook heerlijk zonder wodka hoor (voor de kinderen)
Maak het wel eens als de wodka op is
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 19 september 2013 @ 15:33:47 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131349847
quote:

Wat gebruik jij voor de 'crushed tomatos'? Gewoon simpele passata?
pi_131349880
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je kinders?

ik kreeg elke zondag een advocaatje met slagroom bij mijn oma.
Hoe ouder je werd hoe meer advocaat en hoe minder slagroom je kreeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131349908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik kreeg elke zondag een advocaatje met slagroom bij mijn oma.
Hoe ouder je werd hoe meer advocaat en hoe minder slagroom je kreeg
Ik mocht altijd de kersenbonbon van m'n moeder en m'n vader want die vonden ze niet lekker.
En boerenjongens van mijn oma. :9
pi_131349968
Ik gebruik altijd van die pakjes passata, en dat is prima. In het filmpje ziet het er ook hetzelfde uit als wat zij uit dat blik tovert.
pi_131349998
Als we nasi aten kreeg ik altijd een slok bier van mijn vader. Hij drinkt nauwelijks bier maar het hoort bij nasi vindt hij. Dat vind ik nu dus ook :)
Spoilers!
  donderdag 19 september 2013 @ 15:38:18 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131350027
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je kinders?

4 en bijna 6, nog wel redelijk jong, maar ik vind het dus in het geval van de pastasaus te verwaarlozen.

Ik zal voor die pasta penne mss idd een klein pannetje voor hen apart maken. Kan natuurlijk ook.
pi_131350037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat gebruik jij voor de 'crushed tomatos'? Gewoon simpele passata?
Ik gebruik net een ander recept en dan gebruik ik 50% passata en 50% blokjes uit blik
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 19 september 2013 @ 15:38:59 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131350054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik gebruik net een ander recept en dan gebruik ik 50% passata en 50% blokjes uit blik
^O^
pi_131350064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als we nasi aten kreeg ik altijd een slok bier van mijn vader. Hij drinkt nauwelijks bier maar het hoort bij nasi vindt hij. Dat vind ik nu dus ook :)
ik lust geen bier :D
Mijn nichtje was een jaar of 3/4 denk ik en die dronk d elaatste druppels vieux-cola of bier uit het glas/fles van d'r vader... :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131350177
Toen ik een jaar of 10/11 was was ik met m'n familie op een weekendje, en kregen mijn even oude neef en nicht een glas wijn bij het eten. Ik was zo jaloers, maar mocht dat niet. Nu ben ik daar wel blij om :D.

Gelukkig zijn ze wel groot geworden uiteindelijk hoor ;). Maar echt goed zal het niet zijn.
pi_131350340
Mijn broertje was voor het eerst dronken als kleuter ^O^ (per ongeluk natuurlijk, mijn ouders voerden geen alcohol)
  donderdag 19 september 2013 @ 15:50:56 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131350477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat is paardenworst toch lekker!

Maar wat is het toch verschrikkelijk om ziek te zijn wanneer je niet thuis bent.
Wat is paardenworst? Ik ken wel rookvlees, bedoel je dat of is het echt iets anders?

En mijn laisje is ongeveer hetzelfde als dat van de afgelopen week, maar dan met een andere verantwoorde D. Prima dus :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131350512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik lust geen bier :D
Mijn nichtje was een jaar of 3/4 denk ik en die dronk d elaatste druppels vieux-cola of bier uit het glas/fles van d'r vader... :')
Toen ik zo jong was kreeg ik nog geen bier, dat is wel heel bizar inderdaad. Ik denk dat ik vanaf mijn tiende een paar slokjes bier per jaar dronk.

Ik moet trouwens zeggen dat ze eigenlijk nooit moeilijk hebben gedaan over alcohol. Ik mocht op mijn 14e gaan stappen in de dorpsdisco. Ik ben toen al heel snel zo dronken geworden dat ik mijn bed onder braakte en pieste :') Vanaf dat moment wist ik wel beter.
Vreemd eigenlijk dat alcohol en jong naar de discotheek wel mocht voor anders onredelijk strenge ouders.
Spoilers!
pi_131350635
Ik heb vroeger wel eens alcohol gedronken. Ik was vooral van de bessenjenever-7up en passoa-jus maar nu geef ik totaal niet meer om alcohol. Bier en wijn vind ik vies. Het enige dat ik zo af en toe wel eens drink ik een glaasje baileys, heel soms een 43 maar daar houdt het echt bij op.
Ik heb een hekel aan dronken mensen.. verschrikkelijk vind ik ze.
SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131350815
Ik zou willen dat ik iets minder van drank hield. Ik vind het heerlijk om dronken te zijn. Niet dagelijks, en het hoeft ook niet wekelijks, maar zo fijn. Ben van mezelf best wel verlegen en sociale interactie kost me altijd best veel energie, dronken is dat een stuk gemakkelijker! Al word ik dan wel weer luidruchtig en vervelend, dus dat is ook niet handig.
pi_131350863
ik ben dus nog echt nooit dronken geweest he :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131350871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:01 schreef Zeester het volgende:
Ik zou willen dat ik iets minder van drank hield. Ik vind het heerlijk om dronken te zijn. Niet dagelijks, en het hoeft ook niet wekelijks, maar zo fijn. Ben van mezelf best wel verlegen en sociale interactie kost me altijd best veel energie, dronken is dat een stuk gemakkelijker! Al word ik dan wel weer luidruchtig en vervelend, dus dat is ook niet handig.
stop wat energie in de dingen die er voor zorgen dat die kant van je nuchter de weg naar buiten niet zo goed kan vinden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131350902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:03 schreef Vicky het volgende:
ik ben dus nog echt nooit dronken geweest he :D
Ik ook nog nooit. Tot rare blikken van vrienden van me.. Zo vies vind ik het. En inderdaad, ik heb ook een hekel aan dronken mensen.

SPOILER
  donderdag 19 september 2013 @ 16:09:38 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131351052
Ik ben ook nog nooit dronken geweest. Drink ook echt zelden tot nooit. Hou niet van wijn of bier. Zal hooguit eens op een sjiek etentje van mijn werk aan een glas wijn nippen, maar meestal vind ik het echt niet lekker.
Heeeeeeeeeel af en toe drink ik eens een mojito ofzo. Er was een tijd dat we dat voor ons doen 'regelmatig' (dus 1 per week ofzo) dronken, maar dan ben ik na eentje al wel aangeschoten en dat vind ik altijd meer dan voldoende, daar kan ik niet doorheen drinken op de een of andere manier.

Geen ervaring met alcoholisten, wel een bloedhekel aan dronken mensen maar dat komt meer door mijn ietwat overdreven aversie tegen kotsen. :')
pi_131351073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat is paardenworst? Ik ken wel rookvlees, bedoel je dat of is het echt iets anders?

En mijn laisje is ongeveer hetzelfde als dat van de afgelopen week, maar dan met een andere verantwoorde D. Prima dus :)
Nee dit is echt een worst. Net zoals een gelderse worst of een leverworst. Alleen dan paardenvlees. Ik vind het erg lekker, zo uit het vuistje maar ook in plakjes op een boterham met een beetje boter.
De komende anderhalve week ben ik in Dodrecht, en er horen voor mij 2 dingen bij Dordt, paardenworst en Brokking (hazelnootgebak). En ik heb gekozen voor de gezondste optie ;)

Voel me gelukkig al weer iets beter. Ik zit stom in elkaar naar mate het later word, hoe beter ik me ga voelen. Terwijl andersom mij logischer lijkt!
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 september 2013 @ 16:11:56 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131351117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx.

Ach, dan zou ik helemaal op de brandstapel moeten joh ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131351252
Ik heb vroeger regelmatig in het weekend een stuk in mijn kraag gezopen toen ik nog een paar keer per week in de kroeg zat. Ik werkte jaren achter de bar in diezelfde kroeg en in een discotheek en ik heb altijd beseft dat alles goed en wel was maar dat ik nooit zo'n triest figuur wilde worden dat dagelijks met een baco in zijn hand achter de gokkast in slaap viel. Na een paar jaar paste het niet meer in mijn studentenleven en dat was prima.

Kotsen heb ik trouwens niet veel gedaan van alcohol, 3 of 4 x geloof ik. Zodra het die richting uit gaat vind ik het niet meer lekker dus dat is makkelijk. Ik heb nooit gedronken om het dronken worden maar gewoon omdat ik het lekker vond. Inmiddels drink ik nog nauwelijks omdat ik binnen no-time aangeschoten ben :')
Spoilers!
pi_131351259
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ach, dan zou ik helemaal op de brandstapel moeten joh ;)
Jah, met je accent :(
Spoilers!
  donderdag 19 september 2013 @ 16:38:40 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131351948
Omdat het hier wel heel off-topic gaat heb ik het even in de OUD SC geplempt, maar heeft er hier nog iemand zin me te helpen kleuren van eettafel stoelen te kiezen?

OUD / [OUD SC] good job!
:@

En voor de on-topic dan maar een lijstje:

O: Brinta m chia
T: 2 crackers m appelstroop, 1 rode paprika
L: 1 bh m appelstroop, 1 bh m kipfilet en komkommer
T: kwark m bessen, 1 minneola
D: weetiknogniet. Ik denk iets van omelet maar ofzo. Vlgs mij heb ik nog spinazie in de diepvries...
T: yoghurt oid, maar mss ook wel niets wegens vroeg naar bed.
pi_131352036
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
Omdat het hier wel heel off-topic gaat heb ik het even in de OUD SC geplempt, maar heeft er hier nog iemand zin me te helpen kleuren van eettafel stoelen te kiezen?

OUD / [OUD SC] good job!
:@

En voor de on-topic dan maar een lijstje:

O: Brinta m chia
T: 2 crackers m appelstroop, 1 rode paprika
L: 1 bh m appelstroop, 1 bh m kipfilet en komkommer
T: kwark m bessen, 1 minneola
D: weetiknogniet. Ik denk iets van omelet maar ofzo. Vlgs mij heb ik nog spinazie in de diepvries...
T: yoghurt oid, maar mss ook wel niets wegens vroeg naar bed.
Ik zou gaan voor 6 verschillende, of 2 kleuren drie dezelfde! Maar ik ben fan van verschillende stoelen aan tafel, dus 6 verschillende lijkt me echt wel het leukste!
pi_131352351
Om de rust toch nog enigszins te bewaren (maar daar ben ik zelf nogal fan van, weet niet hoe dat met jou is), zou ik vier stoelen in een neutrale kleur doen en twee in een knalkleur. Jullie bank is zwart, toch? Vier zwarte en twee blauwe?

[/lurker]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 19 september 2013 @ 16:55:37 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131352485
Maar wel met een goeie suggestie! :Y *onthoudt
pi_131352680
Tip voor mensen die van hele zoete thee houden.

Ik heb nu de nieuwe thee van jumbo geprobeerd (Boomgaard thee). En dan heb ik de groene thee met framboos en rozenblaadjes. Superzoet, en denk dat thee met suiker-drinkers de suiker echt niet nodig hebben!
pi_131353064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wel met een goeie suggestie! :Y *onthoudt
Oh ja, ik weet niet precies hoe oud je kinderen zijn, maar wij hebben dezelfde stoelen en het neefje van mijn vriend (4 jaar oud) is laatst met stoel en al naar voren geflikkerd. :X. Het zwaartepunt ligt door de ronding in de poten aan de voorkant, dus je moet je gewicht wel over de stoel verdelen en niet op het puntje gaan zitten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131353365
bleh ben nu echt grieperig geworden -O-
pi_131353413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Tip voor mensen die van hele zoete thee houden.

Ik heb nu de nieuwe thee van jumbo geprobeerd (Boomgaard thee). En dan heb ik de groene thee met framboos en rozenblaadjes. Superzoet, en denk dat thee met suiker-drinkers de suiker echt niet nodig hebben!
Ja doei.
pi_131353417
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:
bleh ben nu echt grieperig geworden -O-
^^

Ik wil soep, maar geen zin om het te maken..
pi_131353445
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

^^

Ik wil soep, maar geen zin om het te maken..
Me too
en het probleem is dat mijn vriend ook al een paar dagen ziek is dus hij doet het ook niet -O-
pi_131353478
Ik ben alleen. En heb wel een blik unox soep gevonden maar dat is lang niet zo lekker als verse soep.
  donderdag 19 september 2013 @ 17:41:19 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131353800
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet niet precies hoe oud je kinderen zijn, maar wij hebben dezelfde stoelen en het neefje van mijn vriend (4 jaar oud) is laatst met stoel en al naar voren geflikkerd. :X. Het zwaartepunt ligt door de ronding in de poten aan de voorkant, dus je moet je gewicht wel over de stoel verdelen en niet op het puntje gaan zitten.
Ja, dat is idd wel bekend bij die stoelen, er zit zo'n dingetje voorop, maar dat helpt niet altijd.
Voorlopig blijven hun eigen stoelen er nog wel bij staan hoor, dus daar zullen ze vnml op zitten. ;)
pi_131353825
quote:
:D
  donderdag 19 september 2013 @ 17:43:22 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131353850
Oeh! Doe mij die thee! :9
pi_131353878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh! Doe mij die thee! :9
Reuze handig toch!
pi_131354837
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:12 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Huh welke maat heb je dan besteld. Ik zie dat tricotjurkje van H&M maar tot L. Ik wil m ook :P
L past mij goed! Die andere was veeeel te groot (die zwarte met kant) en was ook heel lelijk in het echt vond ik bij mij.

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Mokkels op 19-09-2013 20:04:01 ]
pi_131355084
ohja staat je leuk Mokkels! En ik vind je armen best meevallen. :)
pi_131355262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:23 schreef BananaPancake het volgende:
ohja staat je leuk Mokkels! En ik vind je armen best meevallen. :)
Zelf zie je het altijd anders.. (nooit tevreden enzo :P) -O- dat is het enige wat nu niet meer krimt (dacht een tijdje van wel, maar dat was vals alarm).
pi_131355371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:28 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Zelf zie je het altijd anders.. (nooit tevreden enzo :P) -O- dat is het enige wat nu niet meer krimt (dacht een tijdje van wel, maar dat was vals alarm).
Dan is het wel vervelend ja. Je kan het natuurlijk strakker krijgen met krachttraining maar verder is het altijd afwachten waar je wel en niet afvalt. Bij mij blijft de binnenkant van m´n bovenbenen altijd achter met de rest.
pi_131355542
Leuk jurkje Mokkels!
Lekker vrolijk.
pi_131355778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:30 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Dan is het wel vervelend ja. Je kan het natuurlijk strakker krijgen met krachttraining maar verder is het altijd afwachten waar je wel en niet afvalt. Bij mij blijft de binnenkant van m´n bovenbenen altijd achter met de rest.
Ook de onderkant wel? Want daar zitten juist die flappies (vooral als je dan je arm optilt en beweegt. Dril feestje haha).

En bovenbenen is inderdaad ook een vervelende plek..

Dankje sarabi! :)
pi_131355835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:41 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ook de onderkant wel? Want daar zitten juist die flappies (vooral als je dan je arm optilt en beweegt. Dril feestje haha).

En bovenbenen is inderdaad ook een vervelende plek..

Dankje sarabi! :)
Wel de achterkant in ieder geval. Dat zijn je triceps als het goed is :P
  donderdag 19 september 2013 @ 18:55:17 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131356215
Staat je goed Mokkels!

En ik heb ze besteld! *O*
  donderdag 19 september 2013 @ 19:00:11 #146
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131356372
Flauw: iets met (di)eetgerelateerd?
Prrrrr
pi_131356469
Mooi stoelen be
  donderdag 19 september 2013 @ 19:05:19 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131356539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Dit is heel eetgerelateerd hoor. Of zit jij op de grond als je eet? *) ;)

En nu ga ik mijn eitjes klutsen en mijn zalm grillen. :6
  donderdag 19 september 2013 @ 19:05:54 #149
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131356563
Prrrrr
pi_131356565
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is heel eetgerelateerd hoor. Of zit jij op de grond als je eet? *) :D
En geen armsteunen. Dus je kunt er afvallen. Uhm. Nou ja :P
  donderdag 19 september 2013 @ 19:11:31 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131356753
Over het algemeen ligt er hier genoeg op de grond ook. ;)
pi_131356934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Het wordt aanbevolen om niet voor tv of pc uw maaltijd te nuttigen, maar gezeten aan een tafel op een stoel. Heel (di)eetgerelateerd :Y
pi_131360128
Nou, zondag ingeschreven bij de sportschool, maandag pasje opgehaald en gisteren al geweest. Goed he? ;)

Alleen was gisteren qua eten minder. Door vervelende dingen had ik geen honger. Heb ik dus alleen als ik echt flink van de leg ben, dat is zelden. Dus drie boterhammen en een half bordje avondeten. In combinatie met een half uur fietsen in de sportschool (en natuurlijk nog naar het werk en naar de sportschool) is dat wel weinig, maar het was wel fijn om even mijn frustraties kwijt te kunnen en ik voelde me daarna in ieder geval fysiek wel minder gespannen.

Vandaag wel weer gecompenseerd met een glaasje wijn, wat chips en olijfjes na een cursusdag bij de afterborrel. Maar dat moet dan dus ook wel kunnen. Verder een broodje als ontbijt, hummus en gekruide groenten met twee droge broodjes als lunch en voor straks Indiaas besteld (hoop dat het er bijna is...). Als toetje een stukje worteltaart :9~ , omdat mijn vriend zielig is door een fout van mij en ik moet het ergens mee goed maken. ;) Nou ja, was niet echt een enorme fout van mij maar ik voel me er toch schuldig over, en zelf was ik er ook zielig door, maar vandaag is het gelukkig opgelost. Dus vandaag gewoon eigenlijk even geen zin om me druk te maken over triviale zaken als een paar kilo extra op mijn buik.

Morgen doe ik nog rustig aan en zaterdag is de Vredesloop waar ik 5 kilometer moet wil lopen.
En dan de week erna ga ik weer beginnen met BodyPump. Dat heb ik zes jaar geleden een tijdje gedaan en dat beviel wel. Dat twee keer per week en twee keer per week hardlopen, en misschien ook nog wel een keer bodycombat ertussen als dat agendatechnisch lukt, en als er dan nog steeds geen gram af gaat geef ik het op. :P
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  donderdag 19 september 2013 @ 22:18:48 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131365573
Goed dat je meteen al gegaan bent! :Y

Mijn lijstje van vandaag is geworden:

O: Brinta
T: rode paprika, 2 crackers appelstroop
L: 1 bh appelstroop, 2 bh kipfilet m komkommer
T: kwark m bessen
D: stukje zalm, stukje geitenkaas, omelet v 3 eieren en 150 gr spinazie, 1 beschuitje chocopasta
T: niks
pi_131365889
Iemand nog tips als het gaat om in een vreemd huis slapen. Alleen.. Ik hoor van alles. Doe zo geen oog dicht..
pi_131365984
Gewoon je overgeven aan het vreemde bed! Ik slaap ook altijd raar in andermans huis, maar na een nacht of 2 komt het altijd wel goed!
pi_131366054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Iemand nog tips als het gaat om in een vreemd huis slapen. Alleen.. Ik hoor van alles. Doe zo geen oog dicht..
Hier heb ik ook altijd last van dus ik lees mee.

Misschien een muziekje op doen (ik kan dan niet slapen dus ik doe het niet) maar misschien werkt het bij jou wel. Dan hoor je de geluiden tenminste niet..
pi_131366095
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Je bent in Dordt toch? Je hoort waarschijnljk geluiden van het spoor en de zeehaven. Niets bijzonders ;)
Spoilers!
pi_131366530
Jezus, doe je ogen dicht en ga slapen :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_131366779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, doe je ogen dicht en ga slapen :')
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_131372290
Ik slaap ook echt overal, zo prettig :Y

Nieuwe dag, nieuwe kansen *O* Gisteren (weer) te veel gegeten, maar me ook heel erg fanatiek uitgesloofd in de sportschool (ging erg lekker). Dus beetje tegen elkaar kunnen wegstrepen :+
pi_131372346
Ik vond het gisteren zo koud, dat ik vandaag een winterjas van me heb gepakt. En die zat eigenlijk altijd veel te strak :@ Maar nu zit hij echt heel normaal *) Wat fijn is dat toch!
  vrijdag 20 september 2013 @ 07:11:08 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131372384
Leg me horizontaal en ik slaap! :Y Zo fijn. En zelfs slapen in een vliegtuig gaat me steeds beter af. :)

Mezelf mijn bed maar eens uit hijsen en een boodschappenbriefje maken. :)
pi_131372656
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je bent in Dordt toch? Je hoort waarschijnljk geluiden van het spoor en de zeehaven. Niets bijzonders ;)
Ok dat kan wel kloppen. Weet je het is zo stom. Altijd in een stad gewoond, nooit echt helemaal stil (net als hier nu). Maar ben nu zo gewend aan de rust en stilte in Huissen. Dat dit gewoon echt wennen is. De bussen die langsrijden, de autos. Ben elk uur wakker geweest. Dus ga nog even proberen te slapen. Maar nu is het licht dus zal het wel beter gaan :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:51:09 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131374240
Gooooooooooeie morgen!
pi_131374290
in 4 weken tijd 3 kilo kwijt *O* (en dat met deze week ongesteld te zijn geweest)
pi_131374972

[ Bericht 100% gewijzigd door Mokkels op 20-09-2013 11:40:04 ]
pi_131375112
Wat naar Mokkels.. was de reden?
pi_131376137
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:34 schreef roos85 het volgende:
Wat naar Mokkels.. was de reden?

[ Bericht 20% gewijzigd door Mokkels op 21-09-2013 12:40:07 ]
pi_131376771
Goeiemorgen. :W
pi_131376814
Maar waarom zou je wel een diploma krijgen als je het niet hebt afgemaakt?

Ik had vanmorgen een mooi laag gewicht, ondanks dat ik ongesteld ben *O*
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:36:18 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131376880
Hallo lieverds!

Even demonstratief ontopic:

O: 2 boulognebth met smeerkaas. 250 ml lv yoghurt, een banaan, theelepel suiker, klein glaasje sap.
T: Pakje crackertjes.
L: 4 boulogne bth. 2 30+kaas, 2 runderrookvlees. 1/2 komkommer.
T: appel.
D: Gehaktbal met rozevalaardappeltjes uit de airfryer en komkommer OF opgewarmde macaroni van gisteren. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb na m'n werk en voor het paardrijden.
S: Uur intensief paardrijden.
T: Glaasje ranja.

Ik bedenk net dat mijn eieren tot zondag goed zijn en dat ik die wilde gebruiken voor pannekoeken, maar dat we morgen en zondag niet thuis eten... Zou ik die een dagje extra kunnen bewaren om er maandag pannekoeken mee te bakken?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131376954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:33 schreef miss_sly het volgende:
Maar waarom zou je wel een diploma krijgen als je het niet hebt afgemaakt?

Ik had vanmorgen een mooi laag gewicht, ondanks dat ik ongesteld ben *O*
Geen idee. Dat hebben ze mij gezegd en ik vind alles best natuurlijk. Ik zou als ik het afgemaakt zou hebben een niv 4 diploma krijgen.
pi_131376978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:36 schreef Tink89 het volgende:
Hallo lieverds!

Even demonstratief ontopic:

O: 2 boulognebth met smeerkaas. 250 ml lv yoghurt, een banaan, theelepel suiker, klein glaasje sap.
T: Pakje crackertjes.
L: 4 boulogne bth. 2 30+kaas, 2 runderrookvlees. 1/2 komkommer.
T: appel.
D: Gehaktbal met rozevalaardappeltjes uit de airfryer en komkommer OF opgewarmde macaroni van gisteren. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb na m'n werk en voor het paardrijden.
S: Uur intensief paardrijden.
T: Glaasje ranja.

Ik bedenk net dat mijn eieren tot zondag goed zijn en dat ik die wilde gebruiken voor pannekoeken, maar dat we morgen en zondag niet thuis eten... Zou ik die een dagje extra kunnen bewaren om er maandag pannekoeken mee te bakken?
Natuurlijk kun je je eieren bewaren.
pi_131377160
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je je eieren bewaren.
en als test kun je kijken of ze drijven of zinken.
pi_131377212
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:47 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja dat zou ik wel even doen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:52:45 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131377283
Ik heb gisteren 2500kcal gegeten en ik kan je vertellen dat dat achterlijk veel is aan gezonde shit :P
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:16:46 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131377874
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:47 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

En welke van de twee moet het dan zijn? :@

Lijstje:
O: wat mango en een bak brinta
L: rauwkostsalade m tonijn op water en een kloddertje yoghonaise, 2 bth geitenkaas
D: Penne Vodka
T: geen idee
pi_131378316
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lijstje:
L: rauwkostsalade m tonijn op water en een kloddertje yoghonaise, 2 bth geitenkaas
Volgens mij zijn ze goed als ze zinken!
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:09:12 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131379110
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze goed als ze zinken!
Ja! Dat wist ik eigenlijk ook wel :) Als ze drijven, zit er lucht/gas in en zijn ze niet meer goed. Txs voor de herinnering.
pi_131379365
Buikpijn is nog steeds niet helemaal weg. ;( Wel al veul beter.

Lijstje voor vandaag:
O: 2 spelt met rauwe ham.
L: Blikje tonijn, sla, paprika, komkommer, ui, mais, augurk, demi creme fraiche
D: Lamskotelet met aardappels uit de oven en mais en/of aubergine.

Edit: Vanmiddag en vanavond zal er nog wel een tussendoortje bijkomen, maar dat weet ik nu nog niet. Dit zijn de 3 hoodfmaaltijden.
pi_131382229
Ik ben eindelijk mijn bookmarks aan het organiseren zodat alles in Chrome staat en overal toegankelijk is. Het gaat voornamelijk om mijn recepten.
Nu bookmark ik vaak recepten van blogs. Ik meen ooit hier eens gelezen te hebben dat iemand een site had waar dan alle nieuwe entries van bloggers die je volgt op verschijnen. Iemand enig idee waar ik het over heb?
Spoilers!
pi_131382244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben eindelijk mijn bookmarks aan het organiseren zodat alles in Chrome staat en overal toegankelijk is. Het gaat voornamelijk om mijn recepten.
Nu bookmark ik vaak recepten van blogs. Ik meen ooit hier eens gelezen te hebben dat iemand een site had waar dan alle nieuwe entries van bloggers die je volgt op verschijnen. Iemand enig idee waar ik het over heb?
bloglovin
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131382277
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

bloglovin
Ja, dat was het!
Spoilers!
pi_131382340
Ik heb gelijk een account aan het aanmaken.

Als er nog iemand die site voor me kan noemen waar je je maten in kunt vullen en dan kan zien watvoor soort kleding bij je figuur past ben ik helemaal happy :Y
Spoilers!
pi_131382409
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gelijk een account aan het aanmaken.

Als er nog iemand die site voor me kan noemen waar je je maten in kunt vullen en dan kan zien watvoor soort kleding bij je figuur past ben ik helemaal happy :Y
https://www.beaucoo.com/
pi_131382610
quote:
Dank! Het wordt nog wel wat met mij ;)
Spoilers!
pi_131384038
Bloglovin is fijn! Ik gebruikte altijd Google reader maar dat is opgeheven dus nu bloglovin!
pi_131384971
30 dagen elke dag 30 minuten gehoepeld *O* gezond en ik kan weer een Day Zero doel afstrepen :D
pi_131386127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:27 schreef Sarabi het volgende:
30 dagen elke dag 30 minuten gehoepeld *O* gezond en ik kan weer een Day Zero doel afstrepen :D
*O*

Ik heb 30 min geJillian'd vandaag *O*

Alleen heb ik ook iets lekkers wat me aangeboden werd opgegeten wat achteraf 360 kcal bleek te zijn :X Als ik dat had geweten had ik absoluut nee gezegd :') Ik dacht eerder aan de helft qua kcal :+ Na al die jaren nog steeds zo slecht in schatten van kcal _O-
pi_131386477
Hey, als je d'r maar van genoten hebt B-)
pi_131386482
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:19 schreef Laureline het volgende:
Hey, als je d'r maar van genoten hebt B-)
}:| }:| }:| }:|
pi_131386769
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lijstje:
Laat ons weten hoe de penne vodka was, ik ben heel benieuwd maar durf hem nog niet te proberen. :P
pi_131387017
Goed bezig Isa!
Ik zit nu op dag 19 van Jillian maar heb ook af en toe een rustdag genomen, dus voor DZP telt het niet.
pi_131387351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Goed bezig Isa!
Ik zit nu op dag 19 van Jillian maar heb ook af en toe een rustdag genomen, dus voor DZP telt het niet.
Ik tel gewoon weer overnieuw :Y
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:04:57 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131387603
De penne vodka pruttelt, of althans... De saus. ;)

Ik heb vanmiddag mijn tussendoortje overgeslagen, maar daar staat tegenover dat ik 3 zelfgebakken zandkoekjes en wat deeg op heb. :@
Vanavond maar flink springen en meedansen tijdens onze generale.

Morgen een drukke dag! *O* Eerst de 10km rennen bij de Vredesloop en dan ergens een douche zoeken en meteen door voor de soundcheck en ons optreden! :o *O*

Sarabi, goed joh, van dat hoepelen! :Y
pi_131387741
Jij zei van de week zelf nog dat je altijd een beetje nerveus wordt als mensen dingen eten die jij hebt aangeraden. Dat heb ik nu!

Ik eet zelf tomatensoep uit zak, ik heb zo weinig kookinspiratie deze week, omdat ik de hele tijd zin heb in tomatensoep, maar het niet wil maken omdat ik morgen naar de verjaardag ga van iemand die dan altijd lekkere zelfgemaakte soep serveert. Maar nu eet ik het dan maar toch, want ik kon écht niets anders bedenken, en misschien maakt ze dit jaar wel helemaal geen tomatensoep maar iets anders :P!
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:15:07 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131387816
Het moet nog 20 minuten pruttelen en de room moet er nog bij, maar het ruikt nu al heerlijk, dus wees niet bang.
Ben alleen de parmesan vergeten. -O-
pi_131388417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:11 schreef Zeester het volgende:
Jij zei van de week zelf nog dat je altijd een beetje nerveus wordt als mensen dingen eten die jij hebt aangeraden.
Nou, het 'curry met kipfilet, sperziebonen en tomatenrecept' van BE was heerlijk _O_
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:03:29 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131388882
Laisje :

O : Kwark, muesli, yoghurt, mandarijn erdoor
S : 1,5u sportschool
L : 4x spelt, dieet halverine, pindakaas, gestampte muisjes, rosbief en runderrookvlees
T : Mueslireep
D : Italian 4 seizoenen pizza van domino's :9 !!!
T : Smoothie
T2 : Kwark, yogurt, muesli
T3 : 2x beschuit met smeerkaas
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:03:43 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131388888
En ik zit te smullen van de Penne Vodka, dus ik denk dat we qua smaak best aardig met elkaar overeen komen. :D

Hij is echt superlekker Zeester! O+
pi_131389022
*O*! Dan ga ik van de week die curry maken, want dat ongeinspireerde koken van mij moet nu wel een x klaar zijn :D
pi_131389562
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik tel gewoon weer overnieuw :Y
Ja maar dan kom je soms vast te zitten op een bepaald level.
Daarom tel ik nu gewoon even een keer door :) bijna level 3 *O*
pi_131389624
Hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrr

O: overnight oats (havervlokken, lijnzaad, chiazaad, rijstmelk, banaan)
T: Appel
L; 3 volkoren met vegapate, cherrytomaatjes
T: roggebrood met kaas, 3 pruimen
S: Evy le 17
D: Raapsteelsoep met wat stokbrood
T: Cashewnoten/amandelen.

Zo, evy in tha pocket :s) Nu aan mn D beginnen.
pi_131389816
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
En ik zit te smullen van de Penne Vodka, dus ik denk dat we qua smaak best aardig met elkaar overeen komen. :D

Hij is echt superlekker Zeester! O+
note to self: vodka kopen 8-)
pi_131391510
Ik zou bijna mijn vriend bellen om te vragen of hij vodka meeneemt!

Nu BE het als eerste heeft getest ;)
pi_131391980
Lief neemt wodka mee!
pi_131392503
Heb je nog een saladetips bij de penne vodka Zeester/BE? Persoonlijk mis ik namelijk de groente ;)
pi_131396502
Ik neem bij dit soort gerechten meestal haricot verts/snijbonen/spruitjes/sperziebonen/peultjes als groente, omdat ik nou eenmaal enorme liefhebber van dat soort groene groente ben. En past qua neutraliteit dan ook erg goed.

Maar een lekkere salade met tomaat, komkommer, sla en paprika is natuurlijk ook top! Whatever you want.
pi_131396712
Afgelopen week de -15 aangetikt, morgen 5km lopen bij de Vredesloop... Het gaat lekker. O+

En koken met wodka klinkt intrigerend. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:07:20 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131397325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb je nog een saladetips bij de penne vodka Zeester/BE? Persoonlijk mis ik namelijk de groente ;)
Ik ook. Ik had er verse geroosterde paprika bij gemaakt, alleen had ik geen tijd meer om te ontvellen. ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:08:21 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131397381
Overigens kan het vlgs mij ook prima zonder de wodka gemaakt worden.
pi_131397878
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Afgelopen week de -15 aangetikt, morgen 5km lopen bij de Vredesloop... Het gaat lekker. O+

En koken met wodka klinkt intrigerend. :9
Succes morgen draak! Ga je ook de boerenkoolloop doe in November? Ik wil hem misschien toch wel gaan lopen, heb vandaag 4 km in 32 minuten weten te doen dus een 5 km moet begin november wel lukken denk ik zo.
pi_131397977
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Succes morgen draak! Ga je ook de boerenkoolloop doe in November? Ik wil hem misschien toch wel gaan lopen, heb vandaag 4 km in 32 minuten weten te doen dus een 5 km moet begin november wel lukken denk ik zo.
Oh, misschien ook wel. Wanneer was die?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_131399316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oh, misschien ook wel. Wanneer was die?
Eerste weekend van November... weet alleen niet of het op zaterdag of zondag is. Maar in Warmenhuizen dus lekker dichtbij. En je krijgt als beloning een boerenkoolpakket :')
pi_131399405
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Eerste weekend van November... weet alleen niet of het op zaterdag of zondag is. Maar in Warmenhuizen dus lekker dichtbij. En je krijgt als beloning een boerenkoolpakket :')
Ermnerm. :') Misschien sleep ik Joop nog wel mee, kijken wie er sneller binnen is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_131405472
Boerenkoolloop :D Ik heb wel eens mee gedaan met een snertloop in januari 8-) Kreeg je na afloop een grote kom homemade snert :9

Spierpijn van Jillian :+ (alleen armen, gebruik 2,5 kilo gewichtjes)
  zaterdag 21 september 2013 @ 07:57:24 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131405524
Zin in vandaag! *O*

En gewicht gaat ook goed, niet zo hard als anderhalve week geleden, maar daarvoor was het ook hard omhoog gegaan even.
Ik zit nu nog maar een halve ons boven wat ik volgens mijn planning (- 7 ons elke week) maandag wilde wegen dus dat komt wel goed denk ik. :s)
pi_131405533
Mooi als je volgens je planning gaat, BE! Ik zit 1,5 kilo boven mijn planning voor 1 oktober 8-) Dat gaat vast niet lukken.
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:07:23 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131405557
Mmneee dat is een tikkie krap. Maar toch vind ik het verschil niet eens overdreven groot hoor.

Wel een planning die ik dit jaar al drie keer heb aangepast he. :o :D
Vlgs mijn vorig jaar zomer planning had ik nu nl minstens 15kg lichter moeten zijn. :7

Ik hou 7 ons per week eraf aan en steeds als ik denk mezelf weer op de rit te hebben maak ik een nieuwe lijst om te zien hoe lang het duurt voor ik op de -40 zit. ;)
pi_131405574
Oh nee, dit is mijn 'oude' planning (van begin dit jaar) dus incl de afgelopen zeer slechte maand -O- Wat dat betreft valt het me nog wel mee, eerlijk gezegd. Alhoewel ik op een gegeven moment véél beter ging dan mijn planning en die sprint is weer teniet gedaan.
pi_131405902
Achja, planning, planning, als de uiteindelijke trend maar omlaag is, toch?
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:28:12 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_131406072
:W na het weekend gaan we hier ook maar weer aan de slag :@
disclaimer
pi_131406156
Welkom terug SQ!

Ik ben volgens mij voor t eerst sinds ik dit werk heb (in mei begonnen) te laat!
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:41:45 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_131406211
Tnx! Heb de 90 weer aangetikt dus serieus werk is wenselijk, nu even hopen dat ik snel mijn energie weer terug heb :@
disclaimer
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:43:38 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_131406229
Oh, is mijn ticker nu al geband? Zo lang ben ik toch niet weg geweest? Mensen die al veel langer niet posten staan er nog wel tussen :@
disclaimer
pi_131406242
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, is mijn ticker nu al geband? Zo lang ben ik toch niet weg geweest?
;( :*
pi_131406312
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, is mijn ticker nu al geband? Zo lang ben ik toch niet weg geweest? Mensen die al veel langer niet posten staan er nog wel tussen :@
Is die error niet van jou, de 7'de ofzo? Kan me wel herinneren dat je er laatst nog in stond namelijk.
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:51:58 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_131406320
Ook echt een maand al :') had men niet door dat ik skjoe ben ofzo? _O- naja boeiend, het is niet alsof ik dat gewicht in de nabije toekomst nog ga zien :P
disclaimer
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:53:09 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_131406338
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:51 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Is die error niet van jou, de 7'de ofzo? Kan me wel herinneren dat je er laatst nog in stond namelijk.
nope, ik had alleen niet mijn volle username in de ticker ivm herkenbaarheid ;)
disclaimer
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:53:51 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_131406349
Maakt ook niet uit verder, ik voelde me alleen heel even uitgegumd :'( :D
disclaimer
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:54:45 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131406362
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ook echt een maand al :') had men niet door dat ik skjoe ben ofzo? _O- naja boeiend, het is niet alsof ik dat gewicht in de nabije toekomst nog ga zien :P
Daar komt het vlgs mij door en is toen wel gezegd maar niet meer gecorrigeerd vlgs mij.

Wb, en you can rock this baby, you will probaly put me to shame in no time. :Y
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 09:55:05 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131406366
Hee queennie :W WB :*
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:56:05 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_131406375
Zo lang ik nog het energieniveau van een vies vaatdoekje heb zal dat wel meevallen BE :P
disclaimer
pi_131406407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zo lang ik nog het energieniveau van een vies vaatdoekje heb zal dat wel meevallen BE :P

What's up? Ik ging er vanuit dat je door het klussen afwezig was.
Spoilers!
  zaterdag 21 september 2013 @ 10:00:20 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_131406422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

What's up? Ik ging er vanuit dat je door het klussen afwezig was.
nee, ik was zwanger. Maar nu niet meer ;(. Heb helaas wel de kilo's er gratis bij gekregen.
disclaimer
pi_131406431
Ik zit er over na te denken om carb cycling eens te proberen. BE heb jij.dat toen ook.niet eens gedaan? Vraag me alleen af of je op de lowcarb dagen wel groenten en fruit mag.

[ Bericht 1% gewijzigd door BananaPancake op 21-09-2013 10:06:40 ]
pi_131406443
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, ik was zwanger. Maar nu niet meer ;(. Heb helaas wel de kilo's er gratis bij gekregen.
Sq wat erg zeg :* ;(
pi_131406509
quote:

[..]

Hč SQ wat naar. Je energie komt vast wel weer terug :*
Kwak
pi_131406639
ow SQ :( sterkte!
pi_131406682
O+ :* SQ :* O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 21 september 2013 @ 10:28:56 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_131406730
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hč SQ wat naar. Je energie komt vast wel weer terug :*
ik las dat jij ook de sprong gaat wagen O+ hopelijk is het net zo snel raak als hier en met een fortuinlijker uitkomst :*
disclaimer
pi_131406801
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik las dat jij ook de sprong gaat wagen O+ hopelijk is het net zo snel raak als hier en met een fortuinlijker uitkomst :*
We'll see... dankjewel O+ en voor jou hoop ik gewoon eigenlijk hetzelfde.
ergens heb ik altijd in mn achterhoofd dat het bij mij vast eerst een keer mis zal gaan. Stom misschien. Mijn moeder heeft voor ik er was een miskraam gehad en dat weet ik echt al sinds ik 12 ben ofzo. Misschien daardoor?
Kwak
pi_131407014
Ondertussen al 3 dagen zwaar verkouden -O-
Het huis is een rotzooi en eten doe ik vooral makkelijke en zachte dingen.
Ik ben er nu wel weer klaar mee.

* Sarabi kruipt weer met een breiwerkje op de bank
  zaterdag 21 september 2013 @ 10:57:59 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131407168
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:01 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit er over na te denken om carb cycling eens te proberen. BE heb jij.dat toen ook.niet eens gedaan? Vraag me alleen af of je op de lowcarb dagen wel groenten en fruit mag.
Wat ik deed was het Heller Programme, daar zijn in lif ook nog wel wat topics over te vinden.
Dat houdt, in grote lijnen, in dat je 1 keer per dag 1 uur lang wel carbs mag eten. De rest van de dag mag je alleen dingen die minder dan 5gr carbs p 100 gr hebben. Veel groentes mogen dus wel, maar fruit dan dus vooral in dat uurtje.
En, als ik het me goed herinner, moet elke maaltijd minimaal voor 1/3 uit groente bestaan. Of er moet altijd een kop sla bij, dat zou ik even na moeten kijken.

Op zich werkte dit voor mij heel goed omdat je met het avondeten dus gewoon met het gezin mee kan eten als je daar je uurtje plant.
pi_131407216
Sq :*
pi_131407255
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat ik je ticker heb weggegooid omdat ik niet wist dat ie van jou was 8-)
Toen ik hier zei welke tickers ik had verwijderd was er iemand die zei: was die niet van SQ?
  zaterdag 21 september 2013 @ 11:02:42 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_131407268
Oh, was JIJ dat :P
disclaimer
pi_131407304
:Y ik heb schoongemaakt *O* En toen kwam ik dus wat mensen tegen waar ik niet eens een posthistorie van kon vinden -O- en die namen heb ik gemeld, zo van: uh, als je dit bent zeg het ff dan zet ik hem terug.

Maar hoi! :W Ik weet nu dat jij dat was 8-)
pi_131407321
Voor de rest had ik '2 maanden niet meer gepost' aangehouden, vond dat wel schappelijk.
pi_131407353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Voor de rest had ik '2 maanden niet meer gepost' aangehouden, vond dat wel schappelijk.
Verder heeft zich ook niemand meer gemeld dus dat heb je ook wel netjes gedaan :Y
pi_131407406
SQ :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131407431
Ik denk dat ik nu last van mijn linkerknie heb van Jillian _O- Ik doe squats, deadlifts, benchpress etc etc en nķķit problemen, maar een simpel circuitje geeft allemaal klachten :+
pi_131407457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik nu last van mijn linkerknie heb van Jillian _O- Ik doe squats, deadlifts, benchpress etc etc en nķķit problemen, maar een simpel circuitje geeft allemaal klachten :+
Daarom ben ik er ook mee gestopt :X :Y
Ja doei.
pi_131407485
quote:
Echt waar -O-
Heb je ook een idee van welke oefeningen het komt?
pi_131407579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:11 schreef Sarabi het volgende:

Echt waar -O-
Heb je ook een idee van welke oefeningen het komt?
Nee, geen idee. Eerst m'n kuit, nu m'n knie en oh ja, ik heb ook standaard wat last van benigne paroxismale positiedraaiduizeligheid en dat is flink toegenomen door Jillian :+ (liggen, staan, weer liggen, weer staan: niet handig).
pi_131407652
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, geen idee. Eerst m'n kuit, nu m'n knie en oh ja, ik heb ook standaard wat last van benigne paroxismale positiedraaiduizeligheid en dat is flink toegenomen door Jillian :+ (liggen, staan, weer liggen, weer staan: niet handig).
Als je veel last krijgt van dat laatste moet je level 2 niet gaan doen want daar is dat nog 100x erger.
pi_131407664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:19 schreef Sarabi het volgende:

Als je veel last krijgt van dat laatste moet je level 2 niet gaan doen want daar is dat nog 100x erger.
:D ok, ik moet nu soms al even rustig zitten voor ik kan staan, maar dan zijn die 3 dames al hupsend verder gegaan :+
pi_131407683
Ookal is dat in level 2 meer planking dus niet echt liggen....
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 11:33:10 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131407915
quote:

[..]

:*
  zaterdag 21 september 2013 @ 11:34:06 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131407936
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daarom ben ik er ook mee gestopt :X :Y
Ik kreeg ook last van mijn knieeën van bepaalde oefeningen. :Y Die deed ik dan dus iets anders. Of bijv stilstaand ipv heel diep lungen enzo.
pi_131407967
quote:

[..]

:*
pi_131407988
quote:
Hier ook door Jillian knieklachten gekregen, moest gelijk 6 weken rust houden :(
pi_131408898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Ookal is dat in level 2 meer planking dus niet echt liggen....
Het gaat ook om het opstaan vanuit een liggende houding: dan draait alles.
pi_131408909
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:36 schreef roos85 het volgende:

Hier ook door Jillian knieklachten gekregen, moest gelijk 6 weken rust houden :(
Lekker blessuregevoelig programma eigenlijk :X
pi_131409119
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekker blessuregevoelig programma eigenlijk :X
Ja he :X
pi_131410639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je ticker heb weggegooid omdat ik niet wist dat ie van jou was 8-)
Toen ik hier zei welke tickers ik had verwijderd was er iemand die zei: was die niet van SQ?
Ja ik zei dat! :P
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 15:37:18 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131413172
:O grote schoonmaak in huize Sjeen...
pi_131413228
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:37 schreef Sjeen het volgende:
:O grote schoonmaak in huize Sjeen...
Verbrand je vet mee O-) (zo kijk ik inmiddels naar schoonmaakklussen)
pi_131413866
He SQ! Wat naar zeg :(. Hopelijk heb je snel weer een blijvende reden om dik te worden! Ik zal voor je duimen!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 16:17:04 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131414070
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Verbrand je vet mee O-) (zo kijk ik inmiddels naar schoonmaakklussen)
mijn lunch was peperkoek met boter en kaas, dat is dan zeker weer minder hč :P
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:46:27 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131414779
Zo! 10km zit er op! Het tofste vind ik nog dat ik niet totaal verrot ben na afloop! *O*

Grappig wel dat ik eerder trek had in een blokje chocola maar het niet deed omdat ik optimaal fit wilde zijn. Terwijl ik het anders zo in mijn mik zou stoppen. :+
pi_131416216
Dubbel gezond dus Be :D

Hier gaat het echt niet zo goed -O- ik eet vooral yoghurt en drink veel sinaasappelsap (water smaakt helemaal niet).
Verder gaat het vanavond een stukje kant en klare lasagne of pizza worden want koken gaat echt niet lukken.
pi_131416527
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:46 schreef Brighteyes het volgende:
Zo! 10km zit er op! Het tofste vind ik nog dat ik niet totaal verrot ben na afloop! *O*

Grappig wel dat ik eerder trek had in een blokje chocola maar het niet deed omdat ik optimaal fit wilde zijn. Terwijl ik het anders zo in mijn mik zou stoppen. :+
*O*
Ik deed de 5 en die ging nog best goed. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_131416933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

*O*
Stoere *O*
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 18:27:48 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131417025
Coole hullies! Goed gedaan *O*
pi_131419152
SQ :*

BE en Ijsdraakje, lekker bezig!

Ik heb vandaag geshopt en voor mezelf o.a. een spijkerbroek maat 30 gescoord *O*
pi_131419766
Hoi! Ik lees al af en toe eens een beetje mee hier en wil misschien af en toe wel eens mee kletsen.
Ik ben sinds mei drastisch aan het lijnen. Ik was echt veel te zwaar en daarbij had ik ook slechte bloeduitslagen, nav extreme moeheid die niet overging.
Op dat moment drastisch het roer om gegooid, veel gaan bewegen, minder gaan eten en dat met gewenst resultaat. Ik ben nog niet op de helft maar ik voel me beter, fitter, gewoon top eigenlijk. Had echt nooit meer verwacht dat ik ooit weer lichter zou worden, was echt al heel lang te zwaar.
Qua eten heb ik het van de zomer wel moeilijk gehad en nu nog steeds af en toe wel dagen dat ik echt wel zin heb in onverstandige dingen zeg maar..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 20:30:11 #279
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131421102
Welkom mamapurk, halverwege is mooi op weg :Y en zin in ongezondere dingen hebben we allemaal wel eens ;)
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:34:01 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131421219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

*O*
Mooi!
pi_131422300
MamaPurk, goed bezig! Had ik al wel eens gezien op Facebook, trouwens. En vandaag dus flink gewandeld, de dam tot dam?
pi_131422901
Ja 18km dam tot dam gewandeld vandaag en het ging me zo makkelijk af! Ik weet bijna zeker dat ik een half jaar na 5 km ofzo jankend was afgehaakt.. Maar ik heb het gewoon gedaan en het was leuk!
pi_131423370
Vandaag ook Vredesloop 5k gedaan, in 34:44. best tevreden!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_131424347
Welkom Mamapurk :W Wat goed dat je zo'n eind hebt gelopen. Ik ben wel benieuwd was jij verstaat onder drastisch lijnen trouwens. Doe eens een lijstje als je wilt?
Spoilers!
pi_131424424
quote:

[..]

Oh fuck zeg -O- No fair :N
Spoilers!
pi_131426171
Wat klote SQ.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 22:31:17 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131426183
Owwww, lijstje van vandaag
O: 1,5 bagel, roomkaas, gerookte zalm, gepocheerd eitje
L: 4 plakjes ontbijtkoek, roomboter, half lapje kaas
D: restje pasta erwtjes en ham, restje bloemkoolovenschotel, 2,5 snee tuna met
T: rode wijn
B: vloer dweilen, gordijnen wassen, ramen wassen enzo
pi_131426537
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welkom Mamapurk :W Wat goed dat je zo'n eind hebt gelopen. Ik ben wel benieuwd was jij verstaat onder drastisch lijnen trouwens. Doe eens een lijstje als je wilt?
Drastisch komt neer op de eerste periode streng sonja bakker. Nu pas ik dat aan naar eigen inzicht :)
Gemiddelde dag.
O: 2 crackers met mager beleg
T: stuk fruit
L: 1 boterham met mager beleg en een stuk fruit.
T: fruit of koekje (net waar ik zin in heb)
D: 75 gram mager vlees, ongeveer 125 gram aardappelen en een flinke hoeveelheid groente.

Ontbijt en lunch wisselen vaak, ik neem ook regelmatig yoghurt of magere kwark.

Bij het omgooien van mijn eetpatroon ben ik ook van nnauwelijks bewegen naar 3x per week actief bewegen gegaan, dit in de vorm van wandelen. Nu afgelopen week wezen aquarobicsen, erg leuk, dus dat ga ik vaker doen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 22:42:43 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131426684
Ik zou omkiepen :o :@
pi_131426909
Ik ook!
pi_131427110
Haha ik niet, heb zelfs geen honger gehad, geen moment. Had ook meer dan genoeg reserves ;)
Nu merk ik wel dat ik af en toe iets meer nodig heb en dat neem ik dan ook wel. En er zijn dagen geweest dat ik absoluut een keer extra fruit tussendoor heb gepakt. En die dagen zijn er nu nog of een extra cracker of boterham bij het ontbijt of de lunch.
pi_131427139
En vooral heel ongelukkig zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 september 2013 @ 22:57:59 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131427238
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:54 schreef Vanyel het volgende:
En vooral heel ongelukkig zijn.
Ook dat inderdaad...
pi_131427378
Ook ongelukkig was ik gelukkig niet, ik had dit in het begin gewoon echt nodig voor mezelf! Nu ben ik veel minder streng voor mezelf en mag ik ook meer van mezelf, haal zelfs regelmatig lekkere broodjes als lunch, maar in het begin wilde ik dat echt niet, er moest gewoon een rij knopjes om in mijn hoofd en toen die om waren had ik dat hele strenge niet meer nodig. Toen geloofde ik dat ik het zelf wel kon en dat mijn lichaam het ook kon. Ik had namelijk nooit gedacht dat ik ooit nog slanker zou worden, dat was aan mij niet besteed.. Maar toch wel :)
pi_131427829
Welkom, MamaPurk! *O* Waardoor was je te zwaar geworden en waarom dacht je nooit meer slank te zullen worden?

* Isabeau zit aan de koffie, nachtdienstje voor de boeg
pi_131427859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou omkiepen :o :@
dat dus
crashen ftw
pi_131428018
Zo'n hongerdieet zou ook niets voor mij zijn :X (daarbij kan je zo nooit voldoende eiwitten, vitamines en mineralen binnen krijgen en dat heb je allemaal nodig voor oa vetafbraak)
pi_131428055
Ik was altijd al aan de zware kant, maar na mijn 2 zwangerschappen was het steeds erger geworden, gewoon door te veel en ongezond eten en daarbij minimaal bewegen. En bij ons in de familie werd altijd gezegd dat het zwaar zijn in de familie zit, al mijn tantes zijn zwaar en die heb ik allemaal erg zien jojo'en en toen heb ik bedacht dat mij dat nooit zou gebeuren dat jojo'en dan zou ik er gewoon voor zorgen dat ik stabiel zwaar bleef.. Alleen dat stabiel was lastig want ik kwam toch aan, niet snel maar beetje bij beetje ben ik wel steeds kilootjes aangekomen. En daarbij ook nog mijn kop in het zand en gewoon ontkennen dat ik echt te zwaar was en ik was toch gelukkig en voelde me prima..
pi_131428236
Maar je kan je ook prima gelukkig en goed voelen als je te zwaar bent hoor :Y Het is alleen helaas wat ongezond :{ En kledingwinkels denken niet zo veel in erg grote maten, da's lastig :+ En dan heb je nog het sociale stigma dat te dik gelijk staat aan lui en onaantrekkelijk, ook niet tof. Maar het is juist fijn als je geluk niet van je postuur afhangt _O_

En onhandige genen zijn lastig en een obstakel waarbij je de rest van je leven moet opletten, maar niet onoverkomelijk! Zoals je inmiddels wel door hebt 8-) Goed dat je wel bent begonnen :Y
pi_131428467
Daar heb je helemaal gelijk in en gelukkig ben en was ik ook zeker gelukkig, maar me goed voelen dat was een probleem geworden.. Ik was veel moe, had een te hoog suiker en een te hoog cholesterol. En ik heb twee kleine kinderen en die hebben mij nog lang nodig, dus er moest wat gebeuren! En ik ben blij dat het lukt!
pi_131434809
<88 cm taille. :D Dus niet meer in de 'gevarenzone'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mokkels op 22-09-2013 10:45:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')