abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131336107
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_131336162
En ik gooide 'm dicht met:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Djuu, ik heb wel een hele mooie before-foto gevonden. :') ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_131338505
Sarabi wat leuk!! *O* *O* en vind je solo niet reuze eng!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131338573
Zit eens te kijken naar het afgelopen jaar, na vanochtend met tegenzin op de weegschaal te zijn gaan staan. Gewicht op 1 oktober 2012 was 105,1kg. Gewicht vandaag....

*tromgeroffel*

96,8kg. Ik ben dus in een jaar tijd al 8,3kg kwijt!
pi_131338643
Goeiemorgen. Ik verga nog steeds van de buikpijn. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 19 september 2013 @ 07:15:30 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131338656
Netjes hoor Freddeh! *O*
pi_131339466
Gefeliciteerd Sarabi!
Spoilers!
pi_131339803
Hier lig ik grieperig op bed. Bah, zeker omdat ik niet thuis ben. En geen auto heb. Nouja dat laatste is wel beter voor mijn snaaizin..

De zenuwen worden ook een heel stuk erger voor maandag merkte ik gisteren. Dus al met al hoop ik dat ik niet teveel ga vreten en mijn cravings de baas blijf.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_131339813
Gefeliciteerd Sarabi! Dat is best spannend!!!
  donderdag 19 september 2013 @ 09:19:21 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131339823
Oh wat gaaf Sarabi! *O*
pi_131340084
Vandaag buikgriep, ik raak alles in een recordtempo kwijt, ook de kilo's, maar gezond is het niet. :?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_131340111
:W

Leuk Sarabi *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 19 september 2013 @ 09:37:39 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131340132
B-)

op 4-4-13 was mijn buik 93cm

Nu issie 82 B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131340277
Vanavond hier eten : http://www.obba.nu/ :9
Nu nog even bedenken wat _O-
pi_131340360
Ik trok vanmorgen uit pure wanhoop (weinig tot geen herfstkleding aanwezig, maar wel fris op de fiets) maar een stapeltje broeken achter uit de kast. Er zat een oude spijkerbroek tussen, maat 42, dus die heb ik maar aangetrokken: hij is gewoon te groot :o *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131340400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik trok vanmorgen uit pure wanhoop (weinig tot geen herfstkleding aanwezig, maar wel fris op de fiets) maar een stapeltje broeken achter uit de kast. Er zat een oude spijkerbroek tussen, maat 42, dus die heb ik maar aangetrokken: hij is gewoon te groot :o *O*
Dat is altijd leuk!!
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 september 2013 @ 10:02:34 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131340620
Wat goed Miss_sly!
pi_131340946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 06:38 schreef Isabeau het volgende:
Sarabi wat leuk!! *O* *O* en vind je solo niet reuze eng!
Wel een beetje :Y maar komt goed.

Nadat ik gisteren een halve kilo was afgevallen is er nu opeens 2 kilo af.
Na weken stabiel gebleven te zijn zit er nu dus weer beweging in *O*
Ben benieuwd of hij volgende week nog steeds zo weinig aan geeft, dan heb ik in ieder geval mijn eerste doel gehaald *O*
pi_131341043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:45 schreef roos85 het volgende:
Vanavond hier eten : http://www.obba.nu/ :9
Nu nog even bedenken wat _O-
Alles! Ik zou echt alles wel willen bestellen, die kaart ziet er geweldig uit! Ik zou me laten verassen denk ik.

Maar als je wel verstandig wilt doen zou ik voor iets gaan dat niet gefrituurd is en waar geen deeg in of om zit.
Spoilers!
pi_131341098
Wat leuk, Sarabi! *O*

BE, was jouw Dahlsoep erg dik? Mijn linzensoep zou ik bijna van een gewoon bord kunnen eten met mes en vork :@ :')
  donderdag 19 september 2013 @ 10:36:35 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131341420
Nee, die is echt wel soeperig hoor. :Y Beetje zoals erwtensoep, maar dan de versie waar je lepel niet rechtop in blijft staan. ;) Er komt een hoop vocht uit de tomaten die erin gaan en er gaat een flinke plons bouillon ook bij.
pi_131341513
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die is echt wel soeperig hoor. :Y Beetje zoals erwtensoep, maar dan de versie waar je lepel niet rechtop in blijft staan. ;) Er komt een hoop vocht uit de tomaten die erin gaan en er gaat een flinke plons bouillon ook bij.
Mijnes was wel iets anders, hier stond een lepel echt wel rechtop in, met gemak :')
Smaak was wel ok, trouwens.
pi_131341519
Het is mij trouwens ook eens gelukt om zulke erwtensoep te maken, dus het zal wel aan mij liggen :')
pi_131341644
Ik heb echt DE oplossing voor te dikke soep!
Je doet er gewoon een kopje water bij. Of 2! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 19 september 2013 @ 10:49:42 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131341721
:D Je bent me net voor! :Y Als ik het idd te dik vind dan kieper ik er gewoon water bij.
Of rode wijn in het geval van pastasaus. :Y :9
pi_131341766
Supergoed, als die stappen vooruit van iedereen! Ik wil wel juichen maar vergeet het altijd. :@

Misschien komt t ook omdat ik mezelf nogal in de weg zit. ;(
pi_131341801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb echt DE oplossing voor te dikke soep!
Je doet er gewoon een kopje water bij. Of 2! *O*
Ik heb er al een halve liter bouillon bijgekwakt, maar hij dikt weer net zo hard in :')
pi_131342019
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Supergoed, als die stappen vooruit van iedereen! Ik wil wel juichen maar vergeet het altijd. :@

Misschien komt t ook omdat ik mezelf nogal in de weg zit. ;(
Jouw stappen komen ook :* ben je al.bij de huisarts geweest?
pi_131342150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er al een halve liter bouillon bijgekwakt, maar hij dikt weer net zo hard in :')
Nog meer vocht erbij dan! :D

Ik zit me net te bedenken dat ik ooit een recept van pompoensoep met linzen heb gekregen van een collega, dus die ga ik vanavond eens lekker maken. O+

Voor de liefhebbers:
Pompoensoep met linzen

Ingrediënten (voor 2 personen en minimaal 2 eenpersoons porties extra, om in te vriezen voor noodgevallen)

1 kg schoongemaakte pompoen in stukjes
150 gr rode linzen
1,5 l groentebouillon
2 wortelen in stukjes
1 gesnipperde ui
2 teentjes fijngehakte knoflook
stukje gember, geschild en fijngehakt
2 theel kerrie
1 theel sambal
1 theel garam masala
1 laurierblaadje
2 djeroek poeroetblaadjes (limoenblad)
1 pijpje kaneel
rasp van 1 limoen of citroen
verse koriander
olie, zout, peper

Verhit de olie in een flinke pan met stevige bodem. Fruit daarin de ui, knoflook en gember. Voeg kerrie, garam masala en eventueel wat sambal toe.

Laat de (gewassen) linzen en de in stukjes gesneden wortelen even meebakken, doe er dan de pompoenblokjes bij en roer alles nog even op hoog vuur door.

Voeg de bouillon toe, breng alles aan de kook en doe er nog de resterende ingrediënten bij: rasp van 1 limoen, 2 djeroek poeroetblaadjes, kaneelpijpje en 1 laurierblaadje.

Laat alles een klein halfuurtje koken. Haal de kaneelstokjes en blaadjes laurier en djeroek poeroet eruit.

Pureer de soep desgewenst, maar het hoeft niet.

Maak op smaak af met zout en peper en serveer met wat verse koriander.

Lekker is ook nog een scheutje kokosmelk er doorheen.
Doe wat je niet durft.
pi_131342196
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jouw stappen komen ook :* ben je al.bij de huisarts geweest?
Nee. Ik denk dat het wat dat betreft ietsje beter gaat. Nu al 2 dagen buikpijn waar je U tegen zegt.
pi_131342206
Die had je op mijn FB-draadje over soep moeten posten, Henk!

Ik ga er nog maar wat bouillon bij gooien, bij de soep, maar ik heb nu dus al een pan soep van een liter of 3 denk ik. Dat wordt gemakkelijk 4 :')
Porties in de vriezer dan maar.
pi_131342244
Ha! Die had ik helemaal gemist! :D
Ik ga m er alsnog bijgooien. :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:17:08 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342333
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat het wat dat betreft ietsje beter gaat. Nu al 2 dagen buikpijn waar je U tegen zegt.
Ja vind je? Zo komt het hier namelijk niet echt over... :@
pi_131342410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja vind je? Zo komt het hier namelijk niet echt over... :@
Dat hoorde ik dinsdag van nog iemand. Misschien wen ik eraan. Ofzo.

En nu ben ik me er heel erg bewust van hoe niet positief dat klinkt. :')
pi_131342439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ha! Die had ik helemaal gemist! :D
Ik ga m er alsnog bijgooien. :D
Mijn dank is groot!
pi_131342454
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat hoorde ik dinsdag van nog iemand. Misschien wen ik eraan. Ofzo.

En nu ben ik me er heel erg bewust van hoe niet positief dat klinkt. :')
Je klinkt nooit positief. Dat hoeft op zich niets te geven, maar als dat niet een manier van uiten is, maar echt hoe je je voelt, zou ik wel actie ondernemen.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:23:47 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342474
Laat ook maar, ik moet me er ook niet mee bemoeien. ;) :@
pi_131342608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je klinkt nooit positief. Dat hoeft op zich niets te geven, maar als dat niet een manier van uiten is, maar echt hoe je je voelt, zou ik wel actie ondernemen.
Ik schijn inderdaad in platte tekst nooit positief te klinken, dat klopt wel.
pi_131342635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Laat ook maar, ik moet me er ook niet mee bemoeien. ;) :@
Prima. Dan niet, toch?
  donderdag 19 september 2013 @ 11:30:49 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342637
Ja, ik had mijn post al ge-edit omdat ik in je pohi had zitten kijken en dat bipolaire had gevonden.
Ik heb alleen persoonlijk altijd moeite met mensen die dan heel hard zuchten en klagen en ben zelf veel meer van het handelen. Heb er dan verder ook geen ervaring mee, dus mss wel heel makkelijk praten. ;)
Ik ga er dus maar gewoon overheen lezen vanaf nu. Kan jij je verhaal kwijt, hoef ik me er niet aan te storen. ;)
pi_131342716
Nog steeds niets gegeten vandaag, wel veel water gedronken. :(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_131342717
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog meer vocht erbij dan! :D

Ik zit me net te bedenken dat ik ooit een recept van pompoensoep met linzen heb gekregen van een collega, dus die ga ik vanavond eens lekker maken. O+

Voor de liefhebbers:
Pompoensoep met linzen

Dat klinkt heel geniaal! Is dat weer met ongewelde linzen?

Ik dacht altijd dat je linzen een nacht moet laten wellen ofzo. Daarom gebruik ik altijd dat spul uit blik want mijn linzengerechten zijn allemaal snelle gerechten en die zijn niet snel meer als het veel werk is ;)

En limoenblaadjes O+
Spoilers!
pi_131342728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik had mijn post al ge-edit omdat ik in je pohi had zitten kijken en dat bipolaire had gevonden.
Ik heb alleen persoonlijk altijd moeite met mensen die dan heel hard zuchten en klagen en ben zelf veel meer van het handelen. Heb er dan verder ook geen ervaring mee, dus mss wel heel makkelijk praten. ;)
Ik ga er dus maar gewoon overheen lezen vanaf nu. Kan jij je verhaal kwijt, hoef ik me er niet aan te storen. ;)
Dan begrijp ik het. :)
Vond het al een beetje tegenstrijdig "geen fluwelen handschoentjes" en dan je post weghalen. :P

Mijn verhaal is natuurlijk half ontopic, half offtopic. En ja, ik ben fan van handelen, maar dit vind ik zo eng. De vorige keren dat ik handelde zaten er zulke grote gevolgen aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan steek ik liever m'n kop in het zand en probeer ik er zelf alles aan te doen om eruit te komen en op de rails te blijven. Want dat doe ik dan weer wel. ;)
pi_131342817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt heel geniaal! Is dat weer met ongewelde linzen?

Ik dacht altijd dat je linzen een nacht moet laten wellen ofzo. Daarom gebruik ik altijd dat spul uit blik want mijn linzengerechten zijn allemaal snelle gerechten en die zijn niet snel meer als het veel werk is ;)

En limoenblaadjes O+
Yep. Rode linzen zijn altijd ongewelde linzen.
Is een erg lekkere en smakelijke soep. O+
Doe wat je niet durft.
pi_131342838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
+1.
pi_131342873
Nou weet je, ik zal alle niet strikt voedingsgerelateerde meuk dan gewoon niet meer posten. Iedereen blij.

Om dat te onderschrijven, lijstje:

O: 2 minispelt met leverworst.
T: 2 minispelt met rauwe ham.
L: Tonijnsalade met allerlei groente.
T: Fruit. Aardbeien en/of vijg.
D: Wraps.
pi_131342972
Lonaa, ik vind dat je wel ergens moet kunnen zeggen dat je je kut voelt. En als dat hier is, is dat prima wat mij betreft. Maar naar de dokter gaan is misschien niet zo'n heel slecht idee ;) Dat hoeft heus niet gelijk je hele leven op zijn kop te zetten, je hebt tenslotte geleerd van de vorige keer.

En iets meer on topic: van goed eten voel je je minder slecht dus dat is voor jou een goede reden om geen crap te gaan eten :Y
Spoilers!
pi_131343029
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Nou weet je, ik zal alle niet strikt voedingsgerelateerde meuk dan gewoon niet meer posten. Iedereen blij.

Om dat te onderschrijven, lijstje:

O: 2 minispelt met leverworst.
T: 2 minispelt met rauwe ham.
L: Tonijnsalade met allerlei groente.
T: Fruit. Aardbeien en/of vijg.
D: Wraps.
Ik weet niet of dat de juiste oplossing is. Een gezonde geest in een gezond lichaam is het toch?
Doe jezelf een plezier, ga naar de huisarts. Had je niet al een afspraak staan?
Doe wat je niet durft.
pi_131343032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lonaa, ik vind dat je wel ergens moet kunnen zeggen dat je je kut voelt. En als dat hier is, is dat prima wat mij betreft. Maar naar de dokter gaan is misschien niet zo'n heel slecht idee ;) Dat hoeft heus niet gelijk je hele leven op zijn kop te zetten, je hebt tenslotte geleerd van de vorige keer.

En iets meer on topic: van goed eten voel je je minder slecht dus dat is voor jou een goede reden om geen crap te gaan eten :Y
Ik heb vanaf maandag weinig troep gegeten. Wil graag gezond eten, dus doe ontzettend mijn best.
Gisteren redelijk aan mijn lijstje gehouden.

Ga zo even een brief op de post doen en dan mijn lunch bouwen. Tonijn, sla, mais, paprika, augurk. :9
pi_131343081
Heeft iemand hier toevallig een goed recept voor falafel en uiensoep?
Spoilers!
pi_131343127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een goed recept voor falafel en uiensoep?
Uiensoep:
Verschillende uien
Paar tenen knoflook
Boter
Eventueel witte wijn/sherry/calvados
bouilonblok
salie, laurier, tijm

Snij de uien in ringen, net als de knoflook tenen. Doe boter in de pan en laat warm worden. Doe de uien en knoflook in de pan, 15 minuten, half hoog vuur, deksel op de pan, af en toe roeren.
Als de uien zacht zijn en redelijk wat vocht af hebben gegeven, vuur laag en deksel schuin.
Af en toe roeren en 1 ½ uur laten pruttelen.
Eventueel drank toevoegen. Doorkoken en bouillon toevoegen.
Kruiden erbij en nog een half uur zachtjes laten koken.
pi_131343139
Hoe langer je de uien laat staan, hoe meer ze carameliseren. :9
pi_131343434
Oh ja, er ging sherry door mijn recept. Ik weet niet meer waar mijn recept vandaan kwam.
Spoilers!
pi_131343480
Ik heb er persoonlijk geen last van als mensen hier hun hart luchten. Maar dat komt misschien omdat ik dat zelf ook makkelijk doe.

Al vind ik wel dat je niet bang moet zijn Lonaa om hulp te zoeken. Makkelijker gezegd als gedaan misschien. Maar voordat ik de mallemolen in ging met het onderzoek was ik heel bang dat mijn vriend weg zo gaan als blijkt dat ik het heb. Dat we misschien geen kindjes kunnen krijgen omdat dat onverstandig is of dat we nooit een huisje kunnen kopen.

Maar mijn vriend en ik zijn hier samen ingestapt. En we komen er samen uit. Daar moet ik op vertrouwen.

Wat ik bedoel, praat met je vriend, stap hier samen in, het is niet iets wat je alleen hoeft te doen. Juist niet.. Het is belangrijk dat je een basis hebt om op terug te vallen.
pi_131343536
Oeh lekker stinken! Uiensoep, yummie!
pi_131343572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, er ging sherry door mijn recept. Ik weet niet meer waar mijn recept vandaan kwam.
Oeh, dat is een goede! Ik had afgelopen weekend een recept voor kip cashew waar dus ook sherry doorheen ging. Dus nu heb ik nog een bijna volle fles sherry staan die ik echt nooit op ga drinken. :D

Mocht iemand nog recepten weten met wodka of whisky erin: ik hou me aanbevolen! :D
Doe wat je niet durft.
pi_131343675
Ik heb al jaren een fles sherry in de koelkast liggen, hij houdt het prima. Een paar keer per jaar gebruik ik een scheutje maar ik kan me nu niet meer herinneren waarvoor.

Je kunt wodka (en bier) goed door beslag van fish (die van fish and chips) doen. En Jamie Oliver heeft een recept voor Swedish meatballs waar wodka doorheen gaat. Erg lekker trouwens, even zoeken.
Spoilers!
pi_131343694
Ik heb trouwens 5 kilo uien gekocht want aanbieding 8-)
Spoilers!
pi_131343755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Alles! Ik zou echt alles wel willen bestellen, die kaart ziet er geweldig uit! Ik zou me laten verassen denk ik.

Maar als je wel verstandig wilt doen zou ik voor iets gaan dat niet gefrituurd is en waar geen deeg in of om zit.
Erg he die kaart :D
Zal waarschijnlijk alleen hoofdgerecht worden aangezien we morgen ook weer uit eten gaan (verjaardag schoonvader).
pi_131343789
Ik ga zo voor mezelf lekker linzensoep maken. Heb zon behoefte aan soep en heb alleen de spullen daarvoor in huis. Dus na een week alweer de dahlsoep van BE, en ik vind het niet erg. Yum! Die pompoensoep klinkt ook goed! Die ga ik ook eens maken.

Altijd als ik tegen mijn vriend zeg dat ik een lekker recept heb. Dan zegt hij: "we moeten al zoveel proberen en onthouden haha.." en ik blijf maar verzamelen :p

Ik zou nog wel eens een lekker recept willen voor een curry. Dat heb ik nog nooit gemaakt!
pi_131343981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ga zo voor mezelf lekker linzensoep maken. Heb zon behoefte aan soep en heb alleen de spullen daarvoor in huis. Dus na een week alweer de dahlsoep van BE, en ik vind het niet erg. Yum! Die pompoensoep klinkt ook goed! Die ga ik ook eens maken.

Altijd als ik tegen mijn vriend zeg dat ik een lekker recept heb. Dan zegt hij: "we moeten al zoveel proberen en onthouden haha.." en ik blijf maar verzamelen :p

Ik zou nog wel eens een lekker recept willen voor een curry. Dat heb ik nog nooit gemaakt!
Milde Indiase currypasta van Patak
bouillon
bloemkool
aardappelen
tomaten
ei
naan

aardappelen, bloemkool en tomaten in stukjes snijden
2 eetlepels curry aanbakken in een hapjespan
bloemkool, aardappelen en tomaat erbij doen, even aanbakken
bouillon erbij, tijdje laten koken tot de groenten gaar zijn
intussen eitjes koken, halveren en op het laatst erbij leggen om nog even mee op te warmen

Sausje maken van Griekse yoghurt met geroosterde gestampte komijnzaadjes

Eten met naanbrood.

:9~
  donderdag 19 september 2013 @ 12:25:09 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344252
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:10 schreef J0ycie88 het volgende:

Er is (uiteraard, waarover niet :D ) een heel topic over: CUL / Het grote curry(pasta) topic!
(Die kreeg ik aangereikt toen ik vroeg in de slankreeks of iemand tips had voor recepten).

Dit is een van onze favorieten, van Coldfeet hier ooit geleerd in de Slankreeks:
Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.

En deze van Cinnamongirl staat ook in mijn schriftje:
Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!
We eten het dan met pitta's of naanbrood.

Jum! :9
pi_131344310
CUL / Jamies 15 minutes meals uit proberen

Jamies Swedish Meatballs met wodka. Dat kunnen wij na dit weekend ook eindelijk weer eten want morgen of zaterdag gaan we vossenbessenjam halen bij Ikea :9
Spoilers!
pi_131344344
Klinkt lekker wat zijn de hoeveelheden ongeveer?

Ik probeer ook weer eens een lijstje vandaag:

O (10.00): 2 sneetjes brood met een beetje boter en kalfsleverworst. Flinke kom thee.
L: 2 sneetjes brood met paardenworst en een beetje boter. Lekkere kom thee.
T: Kwark met wat honing, druiven en havermout.
D: Dahlsoep met naan.
T: Appeltje. Helaas geen kaneel anders had ik hem in de magnetron gedaan.
pi_131344367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Er is (uiteraard, waarover niet :D ) een heel topic over: CUL / Het grote curry(pasta) topic!
(Die kreeg ik aangereikt toen ik vroeg in de slankreeks of iemand tips had voor recepten).

Dit is een van onze favorieten, van Coldfeet hier ooit geleerd in de Slankreeks:
Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.

Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!

Jum! :9
Wat doe je nou! Mijn hele boodschappenlijst tot en met volgende week donderdag is bijna klaar en jij komt met zulk lekkers :(

Over watvoor currypasta heb je het eigenlijk? Thaise rode, gele, groene, panang? Of Indiase?
Spoilers!
pi_131344400
BE, zou die Dahlsoep ook kunnen met groene linzen? Van die gedroogde? Die heb ik nog namelijk.

Verder denk ik dat ik zo een blikje tomatensoep opwarm (ik had echt geen zin in zelf maken)

Ik moet nog een eetlijst voor volgende week. *O*
pi_131344433
Ik ga zo lekker wortelsoep met sinaasappel en dragon eten :9
Als iemand een recept wil, roep maar!
pi_131344445
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Lonaa het volgende:
BE, zou die Dahlsoep ook kunnen met groene linzen? Van die gedroogde? Die heb ik nog namelijk.

Verder denk ik dat ik zo een blikje tomatensoep opwarm (ik had echt geen zin in zelf maken)

Ik moet nog een eetlijst voor volgende week. *O*
Zet Dahlsoep op je lijst. Dat is echt heerlijke comfortfood!
pi_131344448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:31 schreef roos85 het volgende:
Ik ga zo lekker wortelsoep met sinaasappel en dragon eten :9
Als iemand een recept wil, roep maar!
maar!!
pi_131344462
Ik heb nog een potje indiase currypasta (tikka massala).. kan dat in de bovengenoemde currys?
  donderdag 19 september 2013 @ 12:35:03 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344532
Volgens mij wel hoor Lonaa. Linzen zijn linzen toch? Lijkt mij dan. :@ :D

Lucky, het gaat om Patak's Milde Curry pasta:

Die is iig bij de Albert Heijn en de Jumbo te krijgen.
Erg lekker en niks simpelers om een lekkere curry mee te maken.
Ik heb ze ook wel eens gemaakt met bloemkool of broccoli, met garnalen etc. etc. :9
  donderdag 19 september 2013 @ 12:35:35 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131344545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb nog een potje indiase currypasta (tikka massala).. kan dat in de bovengenoemde currys?
Is vlgs mij wel anders, maar volgens mij kan dat ook we prima met dit soort recepten hoor. :Y
pi_131344580
Hoi, lekkere recepten met wodka:

Dit is de allerlekkerste rode-pasta mogelijk. Echt zo romig en vol! Maar er gaat wel slagroom in. Ik denk dat je het ook wel met kookroom oid kunt maken, maar aangezien ik dit 2x per jaar maak doe ik het altijd gewoon met volvette slagroom, want het is zo heerlijk! Echt een enorme aanrader!
pi_131344802
Die twee komen ook op mijn lijstje, BE!

Maarre, welke currypasta gebruik je voor deze recepten? Er zijn best wel wat verschillende, toch?
Of je refresht even voor je post :P
pi_131344972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:37 schreef Zeester het volgende:

Dit is de allerlekkerste rode-pasta mogelijk. Echt zo romig en vol! Maar er gaat wel slagroom in. Ik denk dat je het ook wel met kookroom oid kunt maken, maar aangezien ik dit 2x per jaar maak doe ik het altijd gewoon met volvette slagroom, want het is zo heerlijk! Echt een enorme aanrader!
Deze moet ik toch ook echt een proberen! Jij bent er zo enthousiast over!
pi_131345283
Ik zou het zeker doen, want nom! Iedereen voor wie ik het ooit gemaakt hebt zegt ook echt 'Beste pastasaus OOIT!'
pi_131345328
Ik word trouwens werkelijk knettergek van mijn darmen! Ik heb alweer last van verstopping, en ik eet de laatste tijd elke dag een paar pruimen als fruit, ik drink veel zwarte koffie, rook, ik eet volkoren en roggebrood. Dat zou toch niet moeten kunnen dan!
pi_131345639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Olijfolie: check
Tomaten: check
Kipfilet: check
Sperziebonen: check
Currypasta: check
Eieren: check

Alleen nog crème fraîche kopen! Dit ga ik vanavond eens proberen, bedankt ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131345683
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:50 schreef J0ycie88 het volgende:

Deze moet ik toch ook echt een proberen! Jij bent er zo enthousiast over!
Ik begin inmiddels ook te neigen naar uitproberen sinds ik die link al 4x langs heb zien komen oid _O-
Je krijgt ons wel om, Zeester!
pi_131345763
"Dek de tomatensoep af en zet het anderhalve minuut in de magnetron"

"Zal vast wel goedgaan als ik het niet afdek. :7 "

Nu ga ik even m'n magnetron schoonmaken. ;(
pi_131345938
Wat is paardenworst toch lekker!

Maar wat is het toch verschrikkelijk om ziek te zijn wanneer je niet thuis bent.
pi_131345983
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begin inmiddels ook te neigen naar uitproberen sinds ik die link al 4x langs heb zien komen oid _O-
Je krijgt ons wel om, Zeester!
Ik heb ook nog een hele fles wodka, dus dat weerhoud me ook niet om het te maken. Normaal maak ik eigenlijk nooit iets waar drank bij moet omdat wij dat eigenlijk nooit standaard in huis hebben.

Maar dat gaan nu dus niet op..
pi_131346029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:26 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een hele fles wodka, dus dat weerhoud me ook niet om het te maken. Normaal maak ik eigenlijk nooit iets waar drank bij moet omdat wij dat eigenlijk nooit standaard in huis hebben.

Maar dat gaan nu dus niet op..
Wodka gaat bij mij altijd op. :')
  donderdag 19 september 2013 @ 13:32:18 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131346153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:37 schreef Zeester het volgende:

Die gaat op mijn lijstje. Mss dat ik die morgenavond wel maak.
Met het oog op de 10km zaterdag wilde ik iig pasta eten, dus waarom dan niet meteen goed! :D :o

We hebben alleen geen wodka in huis, maar dat kan natuurlijk geregeld worden. :+
  donderdag 19 september 2013 @ 13:33:22 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131346174
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:19 schreef Lonaa het volgende:
"Dek de tomatensoep af en zet het anderhalve minuut in de magnetron"

"Zal vast wel goedgaan als ik het niet afdek. :7 "

Nu ga ik even m'n magnetron schoonmaken. ;(
:o :D

Hier net een verklaring voor mijn gebrek aan ruggegraat, vlgs mij ga ik alwéér ongesteld worden en ik was er net krap 2 weken vanaf... -O- :{
pi_131346187
Wij hebben alleen maar 12 flessen whisky in de kast.. Hobby van lief.
pi_131346231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik hou niet zo van whisky. Soms krijg ik het aangeboden in de kroeg of na mijn werk ofzo. Dan drink ik het wel. Meestal wordt het dan een bizarre avond. :')
pi_131346243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier net een verklaring voor mijn gebrek aan ruggegraat, vlgs mij ga ik alwéér ongesteld worden en ik was er net krap 2 weken vanaf... -O- :{
Oh, lekker dan. ;(

Mijn buikpijn is nog steeds niet helemaal weg. Wel minder.
pi_131346374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben er al sinds vorige week vrijdag op aan het wachten -O- Ik ben wel compleet labiel geweest van woensdag tot en met maandag maar bloeden ho maar.

Van mij mag het wel rap beginnen, des te sneller is het over en kan ik weer met de pil beginnen. Hopelijk ben ik dan niet steeds bijna een week ontoerekeningsvatbaar. Was niet leuk, ik was ontzettend dom, warrig, onhandig, hysterisch, jankerig, etc. Ik kon niet eens de was ophangen want dat snapte ik niet :') Dit is dus nu echt de laatste keer dat ik met die fucking pil ben gestopt.
Spoilers!
pi_131346455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die gaat op mijn lijstje. Mss dat ik die morgenavond wel maak.
Met het oog op de 10km zaterdag wilde ik iig pasta eten, dus waarom dan niet meteen goed! :D :o

We hebben alleen geen wodka in huis, maar dat kan natuurlijk geregeld worden. :+
Alleen een tip, het schijnt dus dat drank nooit volledig uit je eten kookt. Dus of je dit aan de kids voor moet zetten, ik weet het niet zeker. Maar dat zal je zelf wel bedacht hebben denk ik ;).
pi_131346488
Ik heb geen drank in huis, want ik drink de hele maand niet. Alleen een fles Gluhwein die er al sinds vorige winter staat, maar dat drink ik sowieso niet. Wodka is hier alleen in aanloop voor een feestje, soms bedenk ik me dan dat ik het best 2 dagen eerder kan kopen zodat ik die pasta kan maken!
pi_131347120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Hahaha van de mijne ook :P
daarnaast heb ik nog een fles malibu red in de koelkast staan :9 ik koop zeer sporadisch eens een fles en dan altijd wat anders eigenlijk en het duurt ook erg lang voor het op is.
My salvation lies in your love..
pi_131347218
Wij hebben standaard rode en witte wijn, wodka en sherry in huis om mee te koken. En nog een fles rum en rode wodka voor Koninginnedag. Wij drinken thuis naast Koninginnedag en kerst nooit. Heel af en toe delen we een Pools biertje bij de barbecue ofzo.
Spoilers!
  donderdag 19 september 2013 @ 15:14:44 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131349236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Alleen een tip, het schijnt dus dat drank nooit volledig uit je eten kookt. Dus of je dit aan de kids voor moet zetten, ik weet het niet zeker. Maar dat zal je zelf wel bedacht hebben denk ik ;).
Ja, daar zat ik idd al over na te denken.
Ik vind het met een slokje wijn door de pastasaus nooit zo heel boeiend, maar wodka zit natuurlijk meer alcohol in...
pi_131349316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik idd al over na te denken.
Ik vind het met een slokje wijn door de pastasaus nooit zo heel boeiend, maar wodka zit natuurlijk meer alcohol in...
http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx

Onderaan staat een stukje over alcohol in eten. :)
pi_131349480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:44 schreef Zeester het volgende:
Ik heb geen drank in huis, want ik drink de hele maand niet. Alleen een fles Gluhwein die er al sinds vorige winter staat, maar dat drink ik sowieso niet. Wodka is hier alleen in aanloop voor een feestje, soms bedenk ik me dan dat ik het best 2 dagen eerder kan kopen zodat ik die pasta kan maken!
Glühwein door de stoofpeertjes! :9~ :9~
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 september 2013 @ 15:29:00 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131349682
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx

Onderaan staat een stukje over alcohol in eten. :)
Tx.
Geen idee of ik hier nu voor op de brandstapel ga, maar op een hele pan saus, waar we met 4 man twee keer van eten gaat er iets van 100ml rode wijn in.
Dat staat idd meestal minimaal een half uur te pruttelen, dus dan zou er vlgs die site nog 40% van de alcohol in zitten en daar dan dus 2 opscheplepels van... Vind ik over het algemeen te verwaarlozen, maar ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden mbt de wodka omdat dat sterker is.
Maar dan nog kan mijn simpele brein eigenlijk niet berekenen of bedenken hoeveel ze daar dan uiteindelijk van binnen krijgen.

Nou ja goed, anders krijgen zij gewoon pasta met iets anders, kan natuurlijk ook. :)
pi_131349765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx.
Geen idee of ik hier nu voor op de brandstapel ga, maar op een hele pan saus, waar we met 4 man twee keer van eten gaat er iets van 100ml rode wijn in.
Dat staat idd meestal minimaal een half uur te pruttelen, dus dan zou er vlgs die site nog 40% van de alcohol in zitten en daar dan dus 2 opscheplepels van... Vind ik over het algemeen te verwaarlozen, maar ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden mbt de wodka omdat dat sterker is.
Maar dan nog kan mijn simpele brein eigenlijk niet berekenen of bedenken hoeveel ze daar dan uiteindelijk van binnen krijgen.

Nou ja goed, anders krijgen zij gewoon pasta met iets anders, kan natuurlijk ook. :)
Ik vind het met wijn te verwaarlozen.
Hoe oud zijn je kinders?

Ik at "vroeger" ook wel eens een toetje met rum of iets dergelijks.
pi_131349821
Wodka penne is ook heerlijk zonder wodka hoor (voor de kinderen)
Maak het wel eens als de wodka op is
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')