Ik had het wel ergens gevonden maar weer niet meer waar. Ik probeer vanavond even te kijken.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.
Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spulquote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.
Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Mja, het verzoek is hier een beetje het probleem. Dat gebeurt maar zelden, dus we voeden toch nog redelijk op de klok. Heel irritant.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:48 schreef WupWup het volgende:
[..]
Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spul)
Ja, nog 3x10 nu. Maar het gaat prima volgens mij, dus komende weel gaan we naar 2x10quote:
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staanquote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
Ik wil extra (multi)vitamines gaan slikken om mijn weerstand wat op te krikken / in stand te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm borstvoeding?
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staan
dat is echt alleen specifiek voor die dus en alle andere maakt echt helemaal niets uit.quote:
Ja, zo'n 50/100 cc meer idd. Maar ik heb echt een uitpuilende vriezer... dus ik kan makkelijk bijpassen en anders krijgt ze een keer een flesje kv. Gaat ze ook niet stuk van.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:33 schreef Phaidra het volgende:
Fijn XM! Houd er wel rekening mee dat de grote opbrengst nu vooral komt omdat je lichaam nog gewend is aan 5x kolven. Met een dag of 2 zal het waarschijnlijk wel minder worden. Lijkt me overigens niet heel erg, omdat je nu nog steeds meer kolft dan dat Noor drinkt.
Hoeveel voorraad heb je nog? Als je vier dagen werkt en het dus maar om vier porties per week gaat, haal je dan niet zijn eerste verjaardag? Dan mag evt ook koemelk of andere dierenmelk. En zou vast niet op de precieze datum aankomen dus misschien kan je poedermelk wel ontlopen?quote:Op donderdag 19 september 2013 09:00 schreef Mineola het volgende:
Klinkt goed XM! Heel begrijpelijk dat je wil afbouwen. Je klinkt er ook heel relaxed onder, fijn. Lekker geslapen verder? En wow, wat een opbrengsten...!
Ik ben sinds deze week gestopt met kolven op m'n werk. Was nog een keer per dag. kan me ook echt niet meer voorstellen dat ik dat drie keer deed! Dus nu diepvries leegmaken, maar dat zal niet lang duren. Ik zie wel een beetje op tegen dat eerste flesje fvmaar het is mooi zo. Ochtend en avond drinkt hij nog goed bij mij maar overdag is het toch weinig en slecht. Liever fv weggooien dan als hij niet wil.
Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?quote:Op donderdag 19 september 2013 09:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed XM!
Ik heb vanmorgen na de ochtendvoeding gekolfd, kolfde 110 ml. Ik heb vanmiddag een afspraak, en mocht het nou verkeerd uitkomen qua voedingen, dan staat er iig wat.
Mijn meisje is nu 's avonds erg onrustig, en aangezien je dan de minste melk hebt is dat wel lastig soms. Maarja, als ze dan slaapt, dan laat ze er zo 6 uur tussen.
Ik geef toe en leg haar vaker aan. Alleen is ze op een bepaald moment alleen maar aan het aanhappen, even sabbelen en weer loslaten. Dan probeer ik het even iets te rekken, maar leg ik haar denk ik nog steeds elk uur aan. Vaker aanleggen kost mij mijn tepels.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:38 schreef Morretje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?
Eraan toe geven zorgt ervoor dat je er het snelste doorheen bent op de lange duur he?
quote:Op donderdag 19 september 2013 21:01 schreef Mineola het volgende:
Ja, was ik gewoon van plan. Ik denk (hoop) dat dat geen probleem is na elf maanden.
Het kost in het algemeen gewoon veel moeite om er een fles in te krijgen blijkbaar. Vind ik ook vervelend voor degene die dat moet doen, dus dan heb ik liever dat die persoon zich niet ook nog schuldig voelt omdat hij bv weggooit. Ze maken er wel pap van maar op het KDV lukt dat ook niet altijd of zo. Of hij wil dat dan ook niet, geen idee eigenlijk. Thuis eet hij wel pap.
Ik heb nog steeds niet ontdekt hoe ik op het KDV een vraag moet stellen om het gewenste antwoord te krijgen. We lijken wel een andere taal te spreken of zo. Ik denk altijd dat ze het begrepen maar dan blijkt achteraf weer van niet, heel stom is dat.![]()
/jaloers!quote:Op donderdag 19 september 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen ervaring met geknaag...
1024 gekolfd met 4x kolven. Ik ben tevreden.
Normaal hapt ze gewoon goed. Alleen die avonden niet omdat ze dan onrustig is, aanhapt, schudt, loslaat, aanhapt, kronkelt enzovoorts. Dan is het aanhappen dus ook niet jevanhetquote:Op donderdag 19 september 2013 17:14 schreef Morretje het volgende:
Klinkt goed.. Behalve dan dat het je tepels kost als je vaker aanlegt. Ze hapt echt goed? Of is het nog een kwestie van wennen voor je tepels?
Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:28 schreef Sull het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een poosje mee, maar nog niet aan toegekomen om mee te posten.
Lieke is inmiddels 4 weken oud en de borstvoeding ging eigenlijk vanaf dag 1 super goed. Ze groeit ook goed (+350 gram per week). De regeldagen vorige week ook overleefd, ik was wel verrast dat die langer dan 1 dag duurden eigenlijk ;-)
Ze begint nu echter wat onrustiger te drinken (vooral in de middag en vroege avond), ze laat veel los, hapt niet goed aan en neemt alleen de tepel in haar mond. Boert flink en heeft ook geregeld last van krampjes. Komt na het slechte drinken ook vaak eerder (na 1,5 uur soms al). Als ik haar voed in zijlig gaat het beter, maar dat is niet altijd haalbaar natuurlijk. Ik heb eerder overproductie dan tekort voor mijn gevoel.
Iemand tips?
Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:48 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?
Heb je al in haar mond gekeken voor spruw? Dat kan ook moeite met happen veroorzaken. Anders heeft ze wellicht moeite met de melkstroom, is het toevallig na je regeldagen begonnen?
Het zou kunnen dat je wat overproductie en daardoor een heftige tsr hebt na de regeldagen. Een beetje té goed geregeld, zeg maarquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:23 schreef Sull het volgende:
[..]
Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
Ik heb een zelf geknoopt armbandje (jaren '90 style je weetz) waar dan bij de knoop allemaal losse touwtjes uitsteken zeg maarquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel). Tips?
Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
Ja dat is een idee. Ik was mijn kolfbeurt ook al steeds aan het verlaten om mijn borsten zo eraan te wennen.quote:Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Het klopt dus echt Olf!! Cool
Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt
Bij mij is het dan een week redelijk bagger, en dan regelt baby het zelf weer maar dus wel met extra vaak voeden. Dus dan zou ik ook extra kolfmomenten inlassen...ik heb er trouwens maar 3 cycli last van gehad? Misschien is m'n productie nu stabiel genoeg nu ze groter is.quote:Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.
Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
Vervolg: ik heb zelf de polisvoorwaarden erbij gepakt en kon het niet vinden. Dus ik heb nogmaals gebeld en het nagevraagd en het was nu toch een vergissing, en de vergoeding wordt aangepast. Scheelt toch weer 60 euroquote:Op maandag 23 september 2013 11:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
L-E, hopelijk trekt het snel bij.
Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.
Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
Ik gok dat het vanzelf wel wegzakt, dat zeker willen weten dat het goed gaat, duurde hier ook even hoor.quote:Op maandag 23 september 2013 11:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh en Juud, wat goed zeg!!
Ik heb minder voedingen op een dag, en ik ben er soms wel onzeker over of ze genoeg groeit, ook al zijn de getalletjes anders. Maar om nu elke week te blijven wegen vind ik ergens ook overdreven.
En in vergelijking met oudste groeit ze harder. Hij zat op de -1 lijn, en viel in de eerste periode soms zelfs nog af. Zij zit nu op het gemiddelde lijntje, en groeit tot nu toe prima. Dus ik heb geen signalen dat het niet zo is, maar toch vliegt het mij zo af en toe wel aan.
Kyara, ik heb toevallig een hele leuke Mama en Kind ketting gekregen van het merk Dushi. Ellie is nog wat te jong, maar het ziet er goed uit en is wellicht leuk voor jou en je meiden?quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:14 schreef Kyara het volgende:
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
Hier gaat dat prima, op een random toeschietreflex af en toe na.quote:Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Olf een tandje
Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Geen sprong iig volgens Oei ik Groei. Daar houden ze op met 76 weken (=1,5 ong.). Regeldagen zijn volgens bv.com dan ook niet meer 'standaard' maar wel bij ziekte oid:quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Oekelekker
![]()
En ik herhaal mijn vraag nog even 22 mnd sprong of regeldagen?
Ik vind het spannend ja, denk dat het qua vochtinname wel goed gaat komen, maar ze gaat toch ook een hoop voedingsstoffen missen denk ik, als ze de borstvoeding op werkdagen niet meer krijgt. Ze drinkt nu nog 250-300cc op het KDV of bij oma. Ze krijgt dit in 2x en die flesjes gaan ook leeg.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:11 schreef WupWup het volgende:
Yay Oeke!
Ik vraag me af, Marjolijntje, je noemt dat je het spannend vindt, maar zie je het weinig eten als probleem? Want er worden hier allerlei oplossingen aangedragen, terwijl ik geen echte probleemstelling voorbij heb zien komen
Hier vannacht ook korte voedingen, maar met 2x een half uur vanochtend lijkt dat wel weer ingehaald. Donderdag weer wegen, ik ben benieuwd. ML vindt het allemaal wel prima, ik zou het fijn vinden om zijn houding over te kunnen nemen!quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:09 schreef Sull het volgende:
Cwen, ik kan me goed voorstellen dat het knaagt. Je wil toch het beste voor je kind! Wanneer ga je weer wegen?
Niet echt. Ze is nu net van 5/6 voedingen weer naar minimaal 8 voedingen over. Ze heeft niet elke luier meer een poepluier, plassen wisselt per luier. Ze is wel lekker wakker na een voeding en heeft dan veel oog voor de omgeving. Vind haar alleen wat onrustiger drinken, maar ze meldt zich ook vaker.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef WupWup het volgende:
Ze zakt nu wel een beetje in de curve idd, Laiv. Op dit moment geen probleem, maar dat moet ze niet maandenlang blijven doen natuurlijk. Heb je redenen om te denken dat het niet goed zou gaan?
Ik gebruikte de elastische hempjes van de Hema, die kon je zo omlaag trekken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:20 schreef Sull het volgende:
Kiwi hoe is het nu? Ben je nog op pad geweest?
Heeft iemand een tip voor een mooie en praktische voedingstop. Het valt me op dat de voedingsshirts vaak gericht zijn op zwangeren, maar die logica snap ik niet helemaal.
Daar mogen jullie zeker trots op zijn! Echt knap dat hij al zo snel uit de borst dronk, zo klein als hij was.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef L-E het volgende:
Lijkt erop dat ze het zelf weer heeft geregeld Kiwi, fijn
Wat kun je onzeker worden van een productiedip he? Hier gaat het weer fantastisch, gisteren weer mijn gebruikelijke hoeveelheid gekolfd nadat Sticker wat daagjes met name in de avond ging clusteren. Zo fijn
Ik hoorde laatst in het zkhs dat bv na PE/hellp over het algemeen toch minder succesvol is (volkomen begrijpelijk wat mij betreft!) maar des te blijer ben ik dat ik nu meer dan vijf maanden volledige borstvoeding geef. Trots op mezelf maar ook trots op hem, want hoe tof ben je als je met 1420 gram je eerste slokken aan de borst drinkt
Lijkt het wel op. Ik weet nog dat je me waarschuwde voor PE met mijn sterretjes zien, en niet veel later met PE opgenomen en na ht spotten van behoorlijk veel eiwitten spoedks. Ook in je vergeetachtigheid herken ik veel. Lijkt zelfs erger te worden. Verhaal hoort niet hier, excuus. Maar moest het je ff zeggen!quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef L-E het volgende:
Wat kun je onzeker worden van een productiedip he? Hier gaat het weer fantastisch, gisteren weer mijn gebruikelijke hoeveelheid gekolfd nadat Sticker wat daagjes met name in de avond ging clusteren. Zo fijn
Ik hoorde laatst in het zkhs dat bv na PE/hellp over het algemeen toch minder succesvol is (volkomen begrijpelijk wat mij betreft!) maar des te blijer ben ik dat ik nu meer dan vijf maanden volledige borstvoeding geef. Trots op mezelf maar ook trots op hem, want hoe tof ben je als je met 1420 gram je eerste slokken aan de borst drinkt
Nou idd, dat is zeker enorm knap!quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef L-E het volgende:
Joh, dat verhaal van jou had ik helemaal gemist.. in het babytopic ben je welkom he!quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:39 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
Lijkt het wel op. Ik weet nog dat je me waarschuwde voor PE met mijn sterretjes zien, en niet veel later met PE opgenomen en na ht spotten van behoorlijk veel eiwitten spoedks. Ook in je vergeetachtigheid herken ik veel. Lijkt zelfs erger te worden. Verhaal hoort niet hier, excuus. Maar moest het je ff zeggen!
En verder heb ik net 100cc gekolfd en vervolgens onverwachts toch nog mijn baby aan de borst en ze is tevreden! Jeeeeuj!!! Hee en vandaag precies 12 weken, ben bang dat we gewoon ff alles tegelijk hebben, sprong en mijn dip. Maandag prikjes dus we gaan vast nog ff een paar dagen door.
Laiv, zijn dat dezequote:Op zaterdag 28 september 2013 08:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb na een tip van Kyara(?) bij de promiss twee overslagtruitjes gekocht. Prenatal heeft nu ook voedingsshirt, ook met print zag ik. En die van de H&M had ik bij de eerste, maar die vind ik nu minder.
Ik vind van wel. Ik heb er nog wel altijd een hemdje er onderaan, bij mij geeft het soms nog wel een flink decolletéquote:Op zondag 29 september 2013 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
Oh die overslagtop ziet er mooi uit! En daar kun je fatsoenlijk mee voeden?
Het voordeel van de singlets van de hema vind ik dat er ook een stuk over je borst blijft zodat je ook in het openbaar discreet kunt voeden.
Waarom sorry?quote:Op maandag 30 september 2013 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind doet niet aan nachtvoedingen. Daar heb ik haar bijna altijd zelf voor wakker moeten maken. Sorry
Gelukkig. Ach, M sliep met 11 weken door dus ik heb mijn portie doorslapen al gehadquote:Op maandag 30 september 2013 14:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gezien jouw nachten soms. Maar t was met een knipoog bedoeld hoor
Dan zou ik maar gewoon er even in meegaan... stress is ook niet bevorderlijk, en je hebt je vriezer nog vol toch?quote:Op maandag 30 september 2013 14:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ben alweer terug naar 5x, maar het helpt niks.
Ik weet niet of ik de puf heb voor clusterkolven op het moment.
Dat heb ik inderdaad ook, ik dacht dat ik zelf zo onhandig was. Ik heb een enkele kolf, dat schelet misschien nog iets, ik heb 1 hand vrijquote:Op maandag 30 september 2013 15:38 schreef Kyara het volgende:
Ik clusterkolfde soms 's avonds voor de tv. Filmpje op en dan clusterkolven. Dat ging toen wel redelijk ontspannen.
Nog even over kolven he. Moet jullie ook in de meest onhandige houdingen zitten als je kolft? Ik moet altijd een beetje naar voren hangen omdat er anders melk aan de onderkant uit de schelp lekt. De schelp dekt ook maar net het hele tepelhof. Ik moet de flesjes ook echt vasthouden en aanduwen, anders verbreekt het vacuüm meteen. En ik vroeg me gister, na ruim 8 maanden minimaal 1x per dag kolven, af of dat wel normaal is
Nou daar ga ik eerst nog maar eens een nachtje over slapen denk ik!quote:Op maandag 30 september 2013 19:51 schreef LadyBlack het volgende:
Sull, het enige dat ik kan bedenken is zelf ook je ritme aanpassenik zou niet weten wat je anders moet met zo'n kleintje...
Lijkt me ook geen fijne optie hoor! Hopelijk heeft iemand hier of in het babytopic betere tipsquote:Op maandag 30 september 2013 19:53 schreef Sull het volgende:
[..]
Nou daar ga ik eerst nog maar eens een nachtje over slapen denk ik!
Ik ben nog lang geen langvoeder maar ik kolf niet meer. Hier laatste 's ochtends rond 7.15 en de eerstvolgende op werkdagen variërend tussen 18 en 19.quote:Op maandag 30 september 2013 19:46 schreef Tinuviel het volgende:
Vraagje aan de langvoedsters vanaf 12 maanden, die niet meer kolven. Hoe laat geef je s'ochtends en s'avonds bv? S'avonds pas voor het slapen gaan en krijg je dan geen stuwing? En hoe vaak drinken jullie kindjes nog op vrije dagen?
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?quote:Op maandag 30 september 2013 20:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.quote:Op maandag 30 september 2013 20:58 schreef Olf het volgende:
[..]
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
Nouja, enige wat ik kan zeggen is dat ik dus hetzelfde heb en het hier nu al 5 weken prima gaatquote:Op maandag 30 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.
S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Shandaly het volgende:
Mijn dochter (meh... ik smelt nog steeds als ik dat zeg of schrijf... mijn dochter...) is een kleine zuiplap aan het worden... Kreeg vandaag van het kdv te horen dat we niet genoeg voeding hadden meegegeven, en of het morgen ietsjes meer mag zijn.
![]()
Helaas heeft de hele vakantieweek live voeden niet m'n kolfproductie opgekrikt. Op deze manier is eind deze week m'n (inmiddels al behoorlijk geslonken) vriezervoorraad helemaal verdwenen. Bah..
Mijn mini dronk in totaal 500 ml weg op een dag kdv. Ik kolfte 3x onder werktijd, dan zat ik rond de 400-450. En dan 's avonds nog een keer rond 21 uur. Dan redde ik het vaak nét. Het was best wel aanpoten en er waren dagen dat ik het gevoel had nauwelijks aan werken toe te komen. Maar je hebt een kwart van je werktijd om te kolven he? Daar bleef ik altijd ruim onder, zelfs met 3x kolven. In principe heb je daarnaast gewoon nog recht op pauze (maar in de praktijk at ik vaak bij mijn pc, hooguit 1x per week ging ik even een rondje buiten lopen, scheelt dat het toch winter was en ijskoudquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Shandaly het volgende:
ff crosspost uit het babytopic:
[..]
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
Neusspray is idd alleen voor tsr, maar misschien kan je de opbrengst verhogen als je pas na 10 min sprayt voor een 2e tsr?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:04 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
quote:Vrouw geeft vijfjarige dochter nog borstvoeding
Een 51-jarige vrouw uit de Australische staat New South Wales geeft haar vijfjarige dochter nog steeds iedere dag borstvoeding.
Maha Al Musa zegt dat ze doorgaat met het geven van borstvoeding (foto), tot haar dochter er niet meer om vraagt.
"Ik geloof er in dat moedermelk goed is voor het immuunsysteem. Mijn dochter is bijna nooit ziek. Bovendien is ze veel rustiger en meer ontspannen dan andere kinderen van haar leeftijd", verklaart ze.
Al Musa heeft ook twee zoons (dertien en zestien jaar). Bij hen is ze gestopt met het geven van borstvoeding toen ze twee jaar oud waren, meldt Daily Mail.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:53 schreef Kersjes het volgende:
Wtf, dat meeeeeen je niet
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.
En verder lees ik niets vreemds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luierDe volgende verschoonbeurt daarentegen
dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht
Ook wel, maar denk dat ik het toen wat meer opkropte/wegstopte. Deze keer wil ik niet weer in zo'n grijs gat belanden, dus spui ik het meer. De ene dag zit ik er niet mee, de andere dag zie ik ineens overal beren op de weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?
wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...Mama van Lars & Femke
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepelherkenbaar voor andere moeders?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen...
6100 gram en 60 cm was ie vandaag. Ik weet niet hoe ik het doe hoor, denk dat er room in mijn boobies zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
En rust, had ik het vandaag met ze over, hij is veel thuis, ik let goed op zijn slaapbehoefte en voed veel en totaal op verzoek. Ik gok nu zo'n 9/10 keer per dag, soms maar 5/6 minuten en soms ook een half uur. Soms twee uur ertussen en ook wel eens 4 uur.
Het is een gezond ventje nu en daar zijn we vooral dolgelukkig mee. :-)
Heel herkenbaar, hier betekent dat ofwel krampjes (vaak) of van kant wisselen (soms ).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepelherkenbaar voor andere moeders?
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
Ze heeft er vannacht 6,5 uur tussengelaten, en wilde daarna ook niet echt drinken. Paar minuutjes maar, en ook maar aan 1 kant. Dan valt ze weer in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Ik kolfde eerder een uur na de ochtendvoeding iets van 110, nu kolfde ik direct na de voeding iets van 50, terwijl ze nauwelijks gedronken had voor mijn idee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef Morretje het volgende:
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
Dat is zeker ontzettend k-u-t!!! Het is mij ook gebeurd, met die avent-bekers. Rotdingen zijn hetquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.
^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T
ik ben er gewoon even misselijk van.
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kyara, wat balen zeg!
Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets!
Hmmm... Komt ze ook minder vaak of lijkt ze nog hongerig na het voeden?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.
Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 07:11 schreef Tinuviel het volgende:
Laiv even een dikkeen veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.
Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
Ze drinkt veel beter dan dat je kolft. Het enige wat je dus weet is dat ze MINIMAAL 60cc heeft gedronken, maar waarschijnlijk meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |