abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131301245
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_131301273
Tetten!
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_131301304
Wat fijn Ladyblack! O+

Lef beschreven Cwen! O+
  woensdag 18 september 2013 @ 09:18:03 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131305799
LB ben je nog aan de domperidon?

cwen, klinkt erg lief idd

tico, hoe gaat het met het bijten?

hillz, ga je nog een tepelhoedje proberen? Wel heel vervelend dat je zoveel pijn hebt van de bv. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131306693
Cwen, wat klinkt dat lief. Die van mij laat dan los, en krijgt dan zo'n lachstuipje. En dan is ze ook helemaal verzadigd. En die van mij probeert dapper de tsr weg te drinken, maar moet dan toch vaak loslaten en dan laat ze ook haar mond leeglopen. Melkballet dan dus..

En de blik als er een borst in zicht komt, echt zo mooi. Volgens mij gaat haar eerste bewuste lachje daar naartoe.

Ik zou nog even de curves neerzetten:

en

pi_131308021
Mooie curves dames :).

Hilz, hoe gaat het met een tepelhoedje? Beter?

Ik overweeg zelf af te gaan bouwen, heel gestaag. Ik begin het redelijk beu te worden :@. Overdag gaat het nog wel, maar het kolven rond etenstijd en dan nog voor het naar bed gaan, pffff...dat gaat met zo'n enorme tegenzin. Dan ben je moe en die sessies brengen ook altijd het minste op.

Idee is nu om die laatste twee sessies samen te voegen en dan rond een uur of 20/21 te kolven en dan pas dus 's ochtends vroeg weer. Kijken hoe dat gaat. Dan zou ik nog 4x per dag moeten ipv 5. Er zit dan wel >6 uur tussen, maar ja.. een keer vroeg naar bed zou zooooooo lekker zijn :@.

En bizar. Ik kolf op het werk méér dan thuis :?. Zo raar. Net gekolfd, 170 cc en op het werk kolf ik dik boven de 200 op hetzelfde tijdstip. Echt vreemd.

Maar goed, ik kolf nog steeds tussen de 900-1050 op een dag, laatst zelfs 1100 en Noor drinkt tussen de 800-970 op een dag, wisselt. De vriezer is afgeladen, dus wat dat betreft kan ik het nog wel een tijdje aanvullen, mocht ik wellicht nét te weinig gaan kolven op een dag. En anders is er altijd nog kv... Noor is ook al bijna 4 maand dus de bijvoeding komt langzaam maar zeker ook in zicht.

Goed idee of is de kans te groot dat mn productie dan gelijk naar zn grootje gaat?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131309614
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar er zijn natuurlijk ook genoeg kinderen die om 22.00 uur de laatste voeding krijgen en dan doorslapen tot een uur of 6 a 7. Daar zit dan ook meer dan 6 uur tussen dus dat zou dan toch moeten lukken?

Verwacht alleen niet teveel van de bijvoeding, kan echt wel een tijdje duren voordat dat echt een voeding kan vervangen.

En ik snap volkomen dat je het kolven beu bent. Sowieso knap hoe je het vol houdt :*
pi_131309740
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.

Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131310171
Ik heb echt geen idee. Hier drinken ze vooral uit de borst dus ik heb geen idee wat ze binnen krijgen. Als ze gewoon goed groeit, alert is en voldoende plasluiers heeft dan zou ik het sowieso laten vallen. Maar ik weet ook dat dat voor jou makkelijker gezegd dan gedaan is :*
pi_131310219
:') klopt.

Ik vraag het vrijdag wel ff op het CB :Y.
pi_131310577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Ik had het wel ergens gevonden maar weer niet meer waar. Ik probeer vanavond even te kijken.
pi_131310885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spul :X )
pi_131311626
Hier drinkt M op mijn werkdagen 120-150 ml per voeding, en daar doet hij het goed op. Hij krijgt gemiddeld 6 voedingen per dag (waarvan op werkdagen 4 aan de borst en 2 uit de fles) en weegt 6900 gr. Dus dat is duidelijk minder dan het rekensommetje.
Maar ik weet niet hoeveel hij aan de borst drinkt natuurlijk.
Maar als hij normaal plast en vrolijk is, vind ik het best.

Hilz :* hopelijk ben je snel van de pijn af!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik frot altijd een spuugdoekje in mijn shirt 's nachts tegen het lekken van de werkloze borst tijdens het voeden.
Maar ik lek alleen bij het sporadische doorslapen (+6 uur aan het eind van de nacht) en bij de tsr.

Melkplasfestijnen hier alleen als M bijna klaar is met drinken en zich in allerlei bochten wringt om de wereld te kunnen zien. Gelukkig volstaat dan een hydrofiel tussen zijn hoofd en mijn arm.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131312398
Hoi,
Leuk om mee te lezen, met name op de onzekere momenten.

...hier lekt de werkeloze borst als een gek als ze aan de andere drinkt. (doet het trouwens ook tijdens andere intieme momenten)

dit is de curve van ons meisje

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_131312510
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:48 schreef WupWup het volgende:

[..]

Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spul :X )
Mja, het verzoek is hier een beetje het probleem. Dat gebeurt maar zelden, dus we voeden toch nog redelijk op de klok. Heel irritant.

We zitten nu op 5 volwaardige voedingen en 1 slaapmutsje. Vandaag tikt ze zonder problemen flesjes van 180 weg, dus mss dat we het slaapmutsje vanavond eens een keer overslaan. Kijken wat er gebeurt.

Mooie curve Mirage, die gaat als een tiet ( :') )!
pi_131312603
Wauw!
pi_131313405
Wauw Mirage wat gaat ze goed!
pi_131314635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
LB ben je nog aan de domperidon?
Ja, nog 3x10 nu. Maar het gaat prima volgens mij, dus komende weel gaan we naar 2x10 :)

XM, lijkt me een goed plan om 2 sessies samen te voegen, lekker bijslapen! Zelfs mijn productie kan het aan, die >6 uur, dus dat moet bij jou ook goedkomen lijkt me :Y
pi_131316121
Ik wil extra (multi)vitamines gaan slikken om mijn weerstand wat op te krikken / in stand te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm borstvoeding?
pi_131316236
Ik slik een multi speciaal voor na de zwangerschap en die bv ondersteunt. Vond ik wel zo gemakkelijk.
pi_131316334
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
Ik wil extra (multi)vitamines gaan slikken om mijn weerstand wat op te krikken / in stand te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm borstvoeding?
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staan ;)
pi_131316347
Hier dus ook jonge moeder vitamines van etos
pi_131316367
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staan
Hoezo dat dan? :?
pi_131316888
Kiwisoep, ik ben ook wel benieuwd waarom?

Ik had deze, maar na elf maanden vind ik het wel mooi geweest. Heb nog niet echt ontdekt waarom deze beter zou zijn dan een standaard multivitamine dus zodra het doosje leeg is wordt het iets anders. Wist niet dat Etos zelf ook mama-vitamines had!

pi_131316957
Ik ga zo ff kijken wat er exact staat!
pi_131317126
Ja, Etos huismerk ook hier idd. Ik ben fan! Veel goedkoper.
pi_131317383
Morgen even langs de etos dus. Thanx! ^O^

(kan ik dat ook mijn man voeren of moet ik daarvoor weer een apart potje kopen?)
pi_131317455
Geeft ie veel borstvoeding?

/flauw

Geen idee, ik zou de verpakking ff bestuderen ofzo :').
pi_131317532
Ik vind het zo stom om 2 doosjes in huis te hebben met dezelfde vitamines erin.
pi_131317567
Hier heeft iedereen zijn eigen pot(je). Ik de zwanger/mamma-vitamines van VSM, manlief aan de gewone multivitamines, peuter vitamine D pilletjes, M vitamine D druppels :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131317593
Ach, het spul komt toch wel op, ik vind meer potten niet zo'n punt
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131317612
Wij hebben deze liggen;

Maar....

Dus nu heb ik deze;

pi_131317663
Ja, die onderste heb ik ook, alleen vergeet ik het weer om er twee per dag te nemen :').
pi_131317687
Haha heb ze bij de tandenborstels gelegd
pi_131317708
Oooh, kiwisoep, je hebt een báby?! Goeie reden dan, voor die Etos multi jonge moeder :+

Ninja-foto-edit :D
pi_131317878
Haha in de hoop dat niemand het zag ;)
pi_131319075
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:39 schreef Kiwisoep het volgende:
Wij hebben deze liggen;
dat is echt alleen specifiek voor die dus en alle andere maakt echt helemaal niets uit.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pvoesss op 18-09-2013 17:33:09 ]
pi_131319260
Toevoeging: Sorbitol is een zoetstof en dus voornamelijk te vinden in bruistabletten en andere medicijnen die wel wat zoetstof kunnen gebruiken etc
Bovendien zijn ouderen er ook heel gevoelig voor de disclaimer voor zwangere en borstvoedende is leuk maar ze hadden er beter dan nog iets meer info op kunnen zetten en uit kunnen leggen dat andere producten zonder Sorbitol wel prima zijn.
pi_131320410
Ik was niet gewaarschuwd, ws zijn er ook die je met bv wel mag jebben ja
pi_131321666
Gevalletje voorzichtigheid van de fabrikant om evt schadeclaims te voorkomen.
pi_131325896
Ik heb een multi van Gravitamon, speciaal voor zwangerschap en bv-periode. Voordeel is dat het maar 1 tablet per dag is.

Wel een reminder om weer te starten met slikken, nu we weer het najaar ingaan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131338928
Oh goeie inderdaad, ik moet mijn vitamientjes ook maar weer in het zicht gaan zetten. Ik heb de Kruidvat zwanger pillen. Niet echt een aanrader want grote gore tabletten :r
pi_131339125
Gisteravond was ik te laat met kolven en toen heb ik maar gelijk m'n plan uitgevoerd; nog 1x kolven 's avonds ipv 2x en dat ging goed! Ik kolfde iets van 255cc en in totaal op de dag >950 cc. Toen naar bed gegaan. Rond 03:00 werd ik wel wakker van mn borsten, maar ik heb me toch nog ff omgedraaid. Om 06:00 kolfde ik 355! Dus, ik denk dat we dit eens ff volhouden! 6 uur / 11 uur / 16 uur en 21 uur. Kijken wat het doet! In mijn hoofd voelt één kolfsessie minder al wel als een enorme opluchting, dus ik heb goede hoop dat ik het zo toch nog wel even vol ga houden.

Echt als ik terugdenk aan de tijd dat ik 8x per dag kolfde... oh mên :X.
pi_131339197
Fijn XM! Houd er wel rekening mee dat de grote opbrengst nu vooral komt omdat je lichaam nog gewend is aan 5x kolven. Met een dag of 2 zal het waarschijnlijk wel minder worden. Lijkt me overigens niet heel erg, omdat je nu nog steeds meer kolft dan dat Noor drinkt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131339298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:33 schreef Phaidra het volgende:
Fijn XM! Houd er wel rekening mee dat de grote opbrengst nu vooral komt omdat je lichaam nog gewend is aan 5x kolven. Met een dag of 2 zal het waarschijnlijk wel minder worden. Lijkt me overigens niet heel erg, omdat je nu nog steeds meer kolft dan dat Noor drinkt.
Ja, zo'n 50/100 cc meer idd. Maar ik heb echt een uitpuilende vriezer... dus ik kan makkelijk bijpassen en anders krijgt ze een keer een flesje kv. Gaat ze ook niet stuk van.
pi_131339514
Klinkt goed XM! Heel begrijpelijk dat je wil afbouwen. Je klinkt er ook heel relaxed onder, fijn. Lekker geslapen verder? En wow, wat een opbrengsten...!

Ik ben sinds deze week gestopt met kolven op m'n werk. Was nog een keer per dag. kan me ook echt niet meer voorstellen dat ik dat drie keer deed! Dus nu diepvries leegmaken, maar dat zal niet lang duren. Ik zie wel een beetje op tegen dat eerste flesje fv :@ maar het is mooi zo. Ochtend en avond drinkt hij nog goed bij mij maar overdag is het toch weinig en slecht. Liever fv weggooien dan als hij niet wil.
pi_131339562
Klinkt goed XM!

Ik heb vanmorgen na de ochtendvoeding gekolfd, kolfde 110 ml. Ik heb vanmiddag een afspraak, en mocht het nou verkeerd uitkomen qua voedingen, dan staat er iig wat.

Mijn meisje is nu 's avonds erg onrustig, en aangezien je dan de minste melk hebt is dat wel lastig soms. Maarja, als ze dan slaapt, dan laat ze er zo 6 uur tussen.
pi_131339637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:00 schreef Mineola het volgende:
Klinkt goed XM! Heel begrijpelijk dat je wil afbouwen. Je klinkt er ook heel relaxed onder, fijn. Lekker geslapen verder? En wow, wat een opbrengsten...!

Ik ben sinds deze week gestopt met kolven op m'n werk. Was nog een keer per dag. kan me ook echt niet meer voorstellen dat ik dat drie keer deed! Dus nu diepvries leegmaken, maar dat zal niet lang duren. Ik zie wel een beetje op tegen dat eerste flesje fv :@ maar het is mooi zo. Ochtend en avond drinkt hij nog goed bij mij maar overdag is het toch weinig en slecht. Liever fv weggooien dan als hij niet wil.
Hoeveel voorraad heb je nog? Als je vier dagen werkt en het dus maar om vier porties per week gaat, haal je dan niet zijn eerste verjaardag? Dan mag evt ook koemelk of andere dierenmelk. En zou vast niet op de precieze datum aankomen dus misschien kan je poedermelk wel ontlopen?

Niet dat dat moet omdat poedermelk zo slecht is maar kan me voorstellen dat het nu je zover gekomen bent fijn is om te zeggen dat hij noooooit poedermelk heeft gehad.

En XM wauw wat een hoeveelheden! Mijn record was 270cc, maar dat was een grote uitzondering. Goed bezig!
pi_131339640
Ik kolf ook niet meer overdag sinds een week of 3. De vriezer ligt nog vol, maar ik vergeet het steeds op tijd eruit te halen :'). Dan krijgt hij koemelk op het KDV, gaat ook helemaal prima! Rijstemelk vindt hij ook erg lekker, maar dat moet ik dan ook zelf meenemen. Koemelk staat op het KDV en met 15 maanden vond ik het ook geen probleem meer eigenlijk.

Gister wel even paniek. KDV belde toen hij daar was en dat doen ze eigenlijk alleen bij ziekte. En gister was zo'n dag dat alternatieve opvang echt-echt-echt niet mogelijk was wegens begrafenis waar iedereen die eventueel zou kunnen oppassen bij zou zijn. Maar het was de invalleidster die zocht naar het bekertje bv dat er dus niet was... Wel heel netjes dat er gebeld werd, maar wat een stress eventjes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131340257
Idd vier porties per week, maar het gaat toch niet lukken Olf. Er liggen echt maar een paar voedingen in nog. Toen hij een tijdje terug borst weigerde is de voorraad er hard doorheen gegaan en zoveel lag er niet.

Misschien dat ik dit weekend wel nog een of twee voedingen bijkolf als ik de hele dag thuis ben, maar ik heb er eigenlijk gewoon niet zo'n zin meer in. Hoewel ik het inderdaad fijn zou vinden om te zeggen dat hij nooit fv heeft gehad ja :D maar ik vond dat wel een beetje een sneue reden om alsnog te gaan kolven.

Wat ook meespeelt is dat ze op het kdv grote moeite hebben er een fles in te krijgen. Gister weer de helft weggegooid. Ik ben inmiddels op het punt dat ik liever heb dat ze dat met hun eigen fv doen dan met mijn met veel moeite bij elkaar gekolfde bv. Dus ik had bedacht dat ik volgende week geen bv meer mee ga geven en hetgeen ik nog heb bewaar voor man en oppas. Die gooien beiden nooit weg maar weten het er wel bij hem in te frutselen.

Gelukkig ging het maar om een bekertje Phaidra! Which reminds me, bij ons staat er ook nog een reservebekertje op het kdv in de diepvries. Weer een dag extra :D
pi_131350024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed XM!

Ik heb vanmorgen na de ochtendvoeding gekolfd, kolfde 110 ml. Ik heb vanmiddag een afspraak, en mocht het nou verkeerd uitkomen qua voedingen, dan staat er iig wat.

Mijn meisje is nu 's avonds erg onrustig, en aangezien je dan de minste melk hebt is dat wel lastig soms. Maarja, als ze dan slaapt, dan laat ze er zo 6 uur tussen.
Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?
Eraan toe geven zorgt ervoor dat je er het snelste doorheen bent op de lange duur he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131350274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?
Eraan toe geven zorgt ervoor dat je er het snelste doorheen bent op de lange duur he?
Ik geef toe en leg haar vaker aan. Alleen is ze op een bepaald moment alleen maar aan het aanhappen, even sabbelen en weer loslaten. Dan probeer ik het even iets te rekken, maar leg ik haar denk ik nog steeds elk uur aan. Vaker aanleggen kost mij mijn tepels.
pi_131353015
Klinkt goed.. Behalve dan dat het je tepels kost als je vaker aanlegt. Ze hapt echt goed? Of is het nog een kwestie van wennen voor je tepels?
pi_131353352
Dat sabbelen is hier ook flink gevoelig... Echt drinken niet, maar de tepel als speen is niet zo tof!
Home is where the O+ is...
pi_131355931
Dat is hier met tien maanden nog steeds niet tof! En dat hoef je ook niet laten gebeuren als je dat niet prettig vind. Het leidt niet tot meer melk in de buikjes volgens mij.
pi_131356648
Mijn tepels doen het prima als speen gelukkig. Daar gebruikt E ze ook veelvuldig voor :')

Mineola, ik zou het ook echt vreselijk vinden als ze mijn bv weg zouden gooien. Al die moeite voor niks...

E heeft mijn borsten nu echt 'ontdekt' :D Ze stort zich verwoed naar voren als ze op mijn schoot zit en ik mn bh naar beneden doe _O- De combi met haar nieuwe grijpskills is wel iets minder trouwens :') :X
pi_131360836
Mineola, als je niet meer kolft op je werk, kun je dan op dagen dat je niet werkt nog wel overdag blijven voeden? N00bvraag misschien. Moedermelk weggooien *ril*

Phaidra, dat is zeker schrikken maar wel netjes dat ze bellen.

Sabbelen doen ze hier soms bij het in slaap vallen. Maar meestal koppel ik ze dan wel redelijk snel los.

LadyBlack :D dat knijpen doet D ook, echt heel hard (soms pakt ze ook je wang of lip, ook niet fijn... of je andere tepel :X ). J legt zichzelf ook aan. Als ik haar 's nachts haal dan leg ik eerst haar op bed en daarna ga ik er naast liggen en nog voor ik goed en wel lig, heeft zij dan al aangehapt :D O+
pi_131361780
Dubbel

[ Bericht 57% gewijzigd door Mineola op 19-09-2013 21:13:17 ]
pi_131362454
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:01 schreef Mineola het volgende:
Ja, was ik gewoon van plan. Ik denk (hoop) dat dat geen probleem is na elf maanden.

Het kost in het algemeen gewoon veel moeite om er een fles in te krijgen blijkbaar. Vind ik ook vervelend voor degene die dat moet doen, dus dan heb ik liever dat die persoon zich niet ook nog schuldig voelt omdat hij bv weggooit. Ze maken er wel pap van maar op het KDV lukt dat ook niet altijd of zo. Of hij wil dat dan ook niet, geen idee eigenlijk. Thuis eet hij wel pap.

Ik heb nog steeds niet ontdekt hoe ik op het KDV een vraag moet stellen om het gewenste antwoord te krijgen. We lijken wel een andere taal te spreken of zo. Ik denk altijd dat ze het begrepen maar dan blijkt achteraf weer van niet, heel stom is dat. :@
pi_131365277
Geen ervaring met geknaag...

1024 gekolfd met 4x kolven. Ik ben tevreden :Y.
pi_131365518
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen ervaring met geknaag...

1024 gekolfd met 4x kolven. Ik ben tevreden :Y.
/jaloers!
Ik heb vandaag in twee keer kolven op m'n werk net 170 ml bij elkaar gekregen... :(
Komende week vakantie en alleen maar live-voeden.. hopelijk krikt dat m'n productie weer een beetje op. M'n vriezervoorraadje verdwijnt anders veel te snel...
pi_131366032
Met een weekje vrij komt dat vast goed :Y. Lekker hoor!
pi_131366359
Ik ben ook jaloers op jouw kolfopbrenst XM. Maar dat zal voor jou een schrale troost zijn.

Shandaly, hopelijk komt een weekje vrij je productie ten goede.

Maar, ik heb vanavond 200 ml gekolfd (okey, zal wel redelijk wat tijd tussen) en meteen daarna J aan de borst gehad. Die heeft toch nog 10 minuten kunnen drinken (liet lost met een melkmondje). Zal wel geen volledige voeding zijn geweest maar het bewees toch maar dat ze er zelf meer uithalen dan een kolf.
pi_131366720
Ik zou zo 100cc dagelijks inleveren als ze dan aan de borst zou komen. Maar ja..
pi_131367055
precies, dat bedoel ik :*
  vrijdag 20 september 2013 @ 06:51:45 #66
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131372308
Hier de afgelopen weken iedere dag een flesje gekolfde melk voor mijn mannetje, omdat we op vakantie zijn. Ik ging dan zwemmen met Lientje en mijn ventje bleef bij oma in het huisje en kreeg van haar melk. Zo´n 120cc drinkt ie, met 14 weken en 5,5 kilo, vond ik toch best netjes, omdat we nooit oefenen ermee, gewoon uit zo´n nieuw Avent flesje.
Was melk van eind Juni, die had ik nog in de vriezer liggen, dus kwam nu goed van pas. ^O^
pi_131372367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:14 schreef Morretje het volgende:
Klinkt goed.. Behalve dan dat het je tepels kost als je vaker aanlegt. Ze hapt echt goed? Of is het nog een kwestie van wennen voor je tepels?
Normaal hapt ze gewoon goed. Alleen die avonden niet omdat ze dan onrustig is, aanhapt, schudt, loslaat, aanhapt, kronkelt enzovoorts. Dan is het aanhappen dus ook niet jevanhet
pi_131383345
Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een poosje mee, maar nog niet aan toegekomen om mee te posten.

Lieke is inmiddels 4 weken oud en de borstvoeding ging eigenlijk vanaf dag 1 super goed. Ze groeit ook goed (+350 gram per week). De regeldagen vorige week ook overleefd, ik was wel verrast dat die langer dan 1 dag duurden eigenlijk ;-)

Ze begint nu echter wat onrustiger te drinken (vooral in de middag en vroege avond), ze laat veel los, hapt niet goed aan en neemt alleen de tepel in haar mond. Boert flink en heeft ook geregeld last van krampjes. Komt na het slechte drinken ook vaak eerder (na 1,5 uur soms al). Als ik haar voed in zijlig gaat het beter, maar dat is niet altijd haalbaar natuurlijk. Ik heb eerder overproductie dan tekort voor mijn gevoel.

Iemand tips?
pi_131383897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:28 schreef Sull het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een poosje mee, maar nog niet aan toegekomen om mee te posten.

Lieke is inmiddels 4 weken oud en de borstvoeding ging eigenlijk vanaf dag 1 super goed. Ze groeit ook goed (+350 gram per week). De regeldagen vorige week ook overleefd, ik was wel verrast dat die langer dan 1 dag duurden eigenlijk ;-)

Ze begint nu echter wat onrustiger te drinken (vooral in de middag en vroege avond), ze laat veel los, hapt niet goed aan en neemt alleen de tepel in haar mond. Boert flink en heeft ook geregeld last van krampjes. Komt na het slechte drinken ook vaak eerder (na 1,5 uur soms al). Als ik haar voed in zijlig gaat het beter, maar dat is niet altijd haalbaar natuurlijk. Ik heb eerder overproductie dan tekort voor mijn gevoel.

Iemand tips?
Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?
Heb je al in haar mond gekeken voor spruw? Dat kan ook moeite met happen veroorzaken. Anders heeft ze wellicht moeite met de melkstroom, is het toevallig na je regeldagen begonnen?
pi_131384848
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:48 schreef Cwen het volgende:

[..]

Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?
Heb je al in haar mond gekeken voor spruw? Dat kan ook moeite met happen veroorzaken. Anders heeft ze wellicht moeite met de melkstroom, is het toevallig na je regeldagen begonnen?
Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
pi_131395289
Ik heb er nu eens op gelet vanavond, en het is echt pas pijnlijk als ze in slaap valt aan de borst en het dus als speen gebruikt.

Rare dag vandaag, voeding rond middernacht, 6 uur, half 11, half 4, en dan vanaf half 7 bijna elk uur. Dus ik vanmiddag al stressen of het wel genoeg voedingen zouden worden, maar dat komt zo wel goed. Net spuugde ze er al een flinke hoeveelheid uit. En ze begint nu weer echt te piepen, dus zo maar weer aanleggen.
pi_131407238
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel :X). Tips?

Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
pi_131408034
Ik hou dat knijparmpje vast, of geef haar mijn vinger. Maar dat werkt niet altijd want soms moet ik de onderkant van mijn borst wat liften zodat ze goed drinkt.

Bij steeds loslaten om te kijken is het hier ook even klaar. Dan gaan we boeren, even samen keten of in de box.
pi_131408567
Kyara, ik geef L. mijn vinger of een spuugdoekje om in te knijpen. Wel blijven opletten, maar gaat redelijk goed. Geen tips voor wat betreft het bijten.

En dat slokslok en loslaten gebeurt hier ook. Voor mij een teken dat hij genoeg heeft, en er wordt nooit geprotesteerd als ik hem dan van de borst haal. Ik denk dus dat je er goed aan doet. :)
pi_131413097
Fijn dat jullie het ook zo doen.

Ik heb trouwens vitaminepillen gehaald en eerst even gekeken maar de net moederpillen maar die 9 euro terwijl een pot met evenveel gewone multivitamine's 2 euro kost. Heb het winkelmeisjes even laten uitzoeken waar het verschil in zat en dat was vooral de vitamine B. Gewone multivitamine kan ook gewoon in combinatie met bv. Als ik die B nog mis dan slik ik die wel los. Vond het prijsverschil wel erg groot.
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:37:27 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131413174
Ik slik vit D, al vanaf mijn zwangerschap van Lientje, niet heul consequent iedere dag, maar wel een paar keer per week. En nu ivm haaruitval weer vit B complex.

Loslaten en weer aanhappen is hier het sein voor een boer, daarna is het soms klaar, soms wil ie nog heel even drinken. Bij Lientje was het altijd het teken dat ze klaar was en dan haalde ik haar dus van de borst af.
pi_131415251
Kyara is een borstvoedingsketting iets voor jullie? Kunnen ze daarin knijpen.
pi_131415355
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
pi_131415796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:23 schreef Sull het volgende:

[..]

Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
Het zou kunnen dat je wat overproductie en daardoor een heftige tsr hebt na de regeldagen. Een beetje té goed geregeld, zeg maar ;). Daardoor zou ze meer lucht kunnen doorslikken, hence het onrustige drinken en de krampjes.

Wat ze dan vaak aanraden is haar na de eerste tsr even afkoppelen en laten boeren. Dan is ze het ergste kwijt. Voel je haar darmen ook rommelen bij het drinken? Dat is hier bij Ellie, en als ze onrustig hapt of drinkt komt het eigenlijk altijd daardoor. Ze is dan te afgeleid door haar eigen buik om op haar mond te letten, volgens mij. Plus, ik eet ook niet graag met buikpijn :).

Is dat niet goed aanhappen niet te verhelpen als je haar meteen weer loshaalt? Wil ze dan wel drinken of alleen zuigbehoefte bevredigen? Oftewel, hapt ze ook zo slecht na veel tijd tussen de voedingen?

Kyara, zelfs hier doet ze soms al knijpen en krassen. Gelukkig kan ik haar nu nog m'n shirt laten vasthouden... Ben benieuwd of zo'n ketting werkt! Qua vitamines slik ik nog de resterende zwangerschapsvitamines en daarna ook multi, denk ik.
  zondag 22 september 2013 @ 00:15:42 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131429809
Volgens mij begint het zijn vruchten af te werpen dat ik nu 's avonds kolf ipv voed; zojuist een (voor mij op dit tijdstip) whopping 80cc gekolfd *O* en overdag ook gewoon elke keer een goed drinkend meisje O+

Morgen maar weer een extra pilletje laten vallen, dan zit ik op 2x 10mg.
pi_131434016
Sull, ik hoop, dat je het onrustig drinken kunt oplossen.

LB *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131434020
LB, wat fijn! *O*
pi_131434087
Fijn LadyBlack, hopelijk kun je zo ook een klein voorraadje opbouwen!
pi_131441202
Woooow ik had hier pas iets gevraagd over jeukende tepels tijdens en na voeden en iemand (weet even niet meer wie?) zei dat het wellicht tandjes konden zijn en toen was ik nog niet overtuigd maarrrrr voilà, een bovenland in doorbraak! Tepels met voorspellende gave. :P :+

En LB, elke dag 80cc 'over' is al heel fijn, heb je wat speling als je op werkdagen wat tekort komt!
pi_131441423
Olf een tandje *G*

Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 september 2013 @ 17:02:33 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131446927
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
pi_131447277
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel :X). Tips?

Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
Ik heb een zelf geknoopt armbandje (jaren '90 style je weetz) waar dan bij de knoop allemaal losse touwtjes uitsteken zeg maar :P Daar zit ze altijd aan te aaien/friemelen! En mijn ketting vindt ze ook erg leuk om vast te houden!

Slokslok los en rondkijken/grote lachen is hier ook het teken dat ze genoeg heeft gehad!
pi_131450407
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
Ja dat is een idee. Ik was mijn kolfbeurt ook al steeds aan het verlaten om mijn borsten zo eraan te wennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131452905
Hier ook een vraag over kolven. Aankomende week ga ik voor t eerst een avond weg. Nu wil ik voor de zekerheid een fles gekolfd hebben. Wanneer kan ik dan het beste kolven?

Ons mannetje (5 weken oud) heeft al uit de fles gedronken, maar toen kolfde ik elke voeding die mijn vriend dan een voeding later gaf dit ivm borstontsteking. Ik ben bang dat ik weer te veel productie krijg als ik op dezelfde manier ga kolven. Borst met ontsteking zo veel mogelijk leeg kolven en de andere afkolven.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131456309
Mij werd aangeraden een uur na de ochtendvoeding. Ik kolf dan redelijk wat, maar merk het wel terug in mijn productie.

De laatste dagen kwam ons meisje wat minder vaak overdag, maar tankte zich vol. Ik begon me er wat druk om te maken omdat ze rond de 5 a 6 voedingen zat. Nou, vandaag haalt ze dat weer in.

En er kwamen wat minder poepluiers, maar als ze nu poept, dan zit het op haar rug.. :')
  zondag 22 september 2013 @ 21:12:31 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131457581
Wij zitten hier wel met een beetje ritme...vaak drinkt ie een borst, (dan spuugt ie minder), soms twee als ie nog ontevreden is. Poep is altijd wisselend hier, soms een dagje niet en dan opeens drie op een dag.
07.00
09.00
11.00
14.00
17.30
20.00
23.30
en dan in de nacht een of twee keer wat drinken, maar dan kijk ik niet op de klok.

Ik weet in ieder geval hoe het komt dat ie zo hard groeit.... O-)

Hij heeft nog net niet het formaat van een baby van 14 weken die niet prematuur geboren is, maar hij is hard op weg om totaal bij te trekken... als ik corrigeer wat betreft leeftijd, dan volgt ie het lijntje van Lientje ongeveer, wel grappig....
  zondag 22 september 2013 @ 21:51:22 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131459825
Fijn Juud!

Kyara het friemelen aan de andere tepel schijnt ook een manier can tsr opwekken te Zijn voor ze.
Maar ik vind het ook vervelend voelen :) hier haal ik consequent zijn handje daar weg maar helpt weinig :')

Oh en 22 mnd is dat een sorongetjes periode , hij wordt weer ineens veel behoevender naar borst en naar geplak , maar draagdoek wil hij niet meer ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131460998
Klinkt goed Juud!

Kyara hopelijk helpt zo een ketting.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131469614
Even een ego-vraag, sorry alvast.. Ik heb gisteravond en vanochtend gekolfd omdat ik vanavond weg ben. Per kolfbeurt haalde ik er net aan 50cc uit, in tegenstelling tot mijn gebruikelijke 120 - 150cc ;(

L. drinkt als een natte krant de laatste tijd, is deze kolfopbrengt een teken dat mijn productie terug loopt? Ik leg hem al heel vaak aan, maar als hij niet wil drinken, drinkt hij gewoon niet, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Extra gaan kolven, of gewoon laten gaan en erop vertrouwen dat hij het zelf wel regelt?
pi_131469637
Hoe lang is het al LE? Word je misschien ongesteld?
pi_131469691
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
pi_131469762
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
Bij mij is het dan een week redelijk bagger, en dan regelt baby het zelf weer maar dus wel met extra vaak voeden. Dus dan zou ik ook extra kolfmomenten inlassen...ik heb er trouwens maar 3 cycli last van gehad? Misschien is m'n productie nu stabiel genoeg nu ze groter is.
pi_131469815
Dan ga ik extra kolven ja. Vanavond dus ook maar kolf mee als ik niet thuis ben. Thanks! :)
pi_131469846
Hopelijk trekt het snel bij L-E! Ik heb hier ook de nodige productiedips achter de rug. Soms niet duidelijk wat de oorzaak was, maar het trok wel altijd weer bij. :*
pi_131472386
L-E, hopelijk trekt het snel bij.

Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.

Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
pi_131472580
Oh en Juud, wat goed zeg!!

Ik heb minder voedingen op een dag, en ik ben er soms wel onzeker over of ze genoeg groeit, ook al zijn de getalletjes anders. Maar om nu elke week te blijven wegen vind ik ergens ook overdreven.

En in vergelijking met oudste groeit ze harder. Hij zat op de -1 lijn, en viel in de eerste periode soms zelfs nog af. Zij zit nu op het gemiddelde lijntje, en groeit tot nu toe prima. Dus ik heb geen signalen dat het niet zo is, maar toch vliegt het mij zo af en toe wel aan.
pi_131473673
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
L-E, hopelijk trekt het snel bij.

Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.

Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
Vervolg: ik heb zelf de polisvoorwaarden erbij gepakt en kon het niet vinden. Dus ik heb nogmaals gebeld en het nagevraagd en het was nu toch een vergissing, en de vergoeding wordt aangepast. Scheelt toch weer 60 euro
  maandag 23 september 2013 @ 13:43:47 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131476773
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh en Juud, wat goed zeg!!

Ik heb minder voedingen op een dag, en ik ben er soms wel onzeker over of ze genoeg groeit, ook al zijn de getalletjes anders. Maar om nu elke week te blijven wegen vind ik ergens ook overdreven.

En in vergelijking met oudste groeit ze harder. Hij zat op de -1 lijn, en viel in de eerste periode soms zelfs nog af. Zij zit nu op het gemiddelde lijntje, en groeit tot nu toe prima. Dus ik heb geen signalen dat het niet zo is, maar toch vliegt het mij zo af en toe wel aan.
Ik gok dat het vanzelf wel wegzakt, dat zeker willen weten dat het goed gaat, duurde hier ook even hoor. ;)

Bij Lientje had ik ook minder voedingen volgens mij, zal het eens opzoeken. Het zeg allemaal niet zoveel he, groei en een tevreden en blij kind zegt meer.
pi_131482243
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:14 schreef Kyara het volgende:
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
Kyara, ik heb toevallig een hele leuke Mama en Kind ketting gekregen van het merk Dushi. Ellie is nog wat te jong, maar het ziet er goed uit en is wellicht leuk voor jou en je meiden?
http://www.dushi.com/spee(...)ma-kind-juwelen.html

Laiv, kan het me goed voorstellen! Hier wel genoeg voedingen, maar volgens het cb afgelopen donderdag niet genoeg groei. Merk dat ondanks dat ze het prima doet, het toch een beetje aan me knaagt. Maar dat gaat idd vanzelf wrs beter!
pi_131485084
Ik vind het net iets te druk. Heb nu ketting op het oog van hugs & things.
pi_131485886
Oh, dat ziet er lief uit Kyara!
pi_131486247
Die van hugs & things zijn fijn, die heb ik ook!

Deze week voor het laatst kolven op mijn werk, dan heb ik een jaar gekolfd. Ik vind het mooi geweest (en mn kolftas ook, die is behoorlijk dood :') )
Maar spannend vind ik het wel.. Ze eet nog steeds zo slecht..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 september 2013 @ 18:26:49 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131486770
Drinkt ze opvolgmelk eventueel?

Of vloek ik nu in de kerk? :+

Oh en ik kan me voorstellen dat je het wel gezien hebt met kolven! Genieten van de vrijheid nu!
pi_131487259
Opvolgmelk wil ik haar niet geven (en ze weigert het zelf ook ;) )
  maandag 23 september 2013 @ 18:50:58 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131487520
Dan snap ik dat je het zo lang mogelijk hebt volgehouden dat kolven :Y maar het regelt zich uiteindelijk vast wel!
pi_131489958
Marjo, ik begrijp, dat jij klaar mee bent met kolven. Er zijn wel leukere dingen. Wat drinkt je kleine meid naast bv nu?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131490174
Een beetje water. En sap als ze de kans krijgt, maar dat krijgt ze niet vaak. Maar het is allemaal niet veel.
Ze heeft (thuis) de hele dag een rietjesbeker met water staan die ze kan pakken als ze wil, en ze drinkt bij mij thee en sap mee, maar dat zijn maar slokjes.
pi_131496207
Marjo, hier is uit mijn glas drinken ook de bom. Ik zorg wel dat hij ook altijd een eigen tuitbeker heeft staan en wissel af wat hij krijgt, s'ochtends thee, later op de dag water, diksap met water of verdunde sap of melk. Het drinken uit een beker is steeds meer geworden. Hoop dat het bij jullie ook zo gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131496938
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Olf een tandje *G*

Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Hier gaat dat prima, op een random toeschietreflex af en toe na. :X
  maandag 23 september 2013 @ 22:44:47 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131497961
Marjolijntje, Aviva heeft ook heel lang nauwelijks iets anders gedronken. Ook tot ver na de eerste verjaardag. Komt goed dus. :)
pi_131503179
Marjolijntje
Wat is jullie voedingsschema (vaste voeding/bv?) zo ongeveer?

S kreeg na haar 1e verjaardag nog veel bv en verder water. Omdat ze geen bv in fles oid wilde en ik ging werken moest ze wel iets anders drinken. Eerst dronk ze erg weinig als ik weg was en kreeg ze veel bv als ik weer thuis was.
Op een gegeven moment merkte ik dat ik graag wilde dat ze ook gewoon ging eten en drinken. Na de goede medicatie kon dit ook en ben ik eerst drinken/eten aan gaan bieden ipv bv. Hierdoor ging ze meer vaste voeding eten.

Ook was ik niet zo dol op roos-vice vond het niet nodig maar het gaf wel meer rust als ze goed dronk. Er zijn dagen dat ze weinig drinkt maar ze krijgt het aangeboden.. Naast de drinkbeker met rietje drinkt ze ook graag uit een gewone beker of een gewoon rietje. Afwisseling zorgt ervoor dat ze beter drinkt.

En ik merk ook dat de nachtvoedingen ervoor zorgde dat ze overdag weinig at (wel bv). Toen ze snachts zonder voeding in slaap viel (door te knuffelen/aaien) at ze smorgens een broodje en eerder niet. Door het beter eten ging ze snachts ook beter slapen.
De nachtvoeding (toen nog 2x ipv 4+ ofzo) heb ik op een gegeven moment vervangen door 1x 140ml pap omdat ze begon te sabbelen ipv drinken en dat deed pijn. Anders was ik wel langer doorgegaan met bv.

S eet en drinkt nu nog niet veel vergeleken met sommige andere kindjes. Ze is ook lang en slank. Smorgens en smiddags 1 broodje. Tussendoor (smorgens en smiddags) een koekje. Avondeten en voor het slapen een broodje.
Fruit en melk kan ze nogsteeds niet goed verdragen.
pi_131503474
Wauw Marjolijntje, een jaar gekolfd! ^O^

Ik reageer hier niet meer zo vaak, maar ik lees/leef wel graag mee.
En ik wilde toch mijn mijlpaal met jullie delen, mijn meisje krijgt nu anderhalf jaar bv! O+
Het gaat heel goed, ze is dol op de borst, maar eet en drinkt gelukkig ook andere dingen. Dat geeft veel ruimte.
Alleen die nachtvoedingen, ik hoopte die al achter me te hebben gelaten tegen de 15 maanden, maar ze kom nog steeds zo'n 2 keer. Nouja, ze kan het goed gebruiken want ze is nog steeds een minimeisje. Met haar maat 74. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_131504041
Yay Oeke!

Ik vraag me af, Marjolijntje, je noemt dat je het spannend vindt, maar zie je het weinig eten als probleem? Want er worden hier allerlei oplossingen aangedragen, terwijl ik geen echte probleemstelling voorbij heb zien komen ;)
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:59:01 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131504978
Oeke O+ lekker *O*

En ik herhaal mijn vraag nog even 22 mnd sprong of regeldagen?
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:08:17 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131505171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Oeke O+ lekker *O*

En ik herhaal mijn vraag nog even 22 mnd sprong of regeldagen?
Geen sprong iig volgens Oei ik Groei. Daar houden ze op met 76 weken (=1,5 ong.). Regeldagen zijn volgens bv.com dan ook niet meer 'standaard' maar wel bij ziekte oid:

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 24-09-2013 10:15:34 ]
pi_131505199
Alleaal bedankt voor jullie tips! Het gaat nu wat beter met doordrinken, ik koppel haar af en toe af om te boeren en dan gaat het vaak goed. Alleen 's nachts valt ze vaak in slaap na kort drinken, we proberen haar dan te verschonen om haar weer wat alerter te krijgen, maar dat werkt ook niet altijd.n En na een korte voeding komt ze zo vroeg weer en hebben we nog 2 a 3 nachtvoedingen helaas.

Marjolijntje en Oeke , al zolang volgehouden goed hoor!

Cwen, ik kan me goed voorstellen dat het knaagt. Je wil toch het beste voor je kind! Wanneer ga je weer wegen?
pi_131506005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:11 schreef WupWup het volgende:
Yay Oeke!

Ik vraag me af, Marjolijntje, je noemt dat je het spannend vindt, maar zie je het weinig eten als probleem? Want er worden hier allerlei oplossingen aangedragen, terwijl ik geen echte probleemstelling voorbij heb zien komen ;)
Ik vind het spannend ja, denk dat het qua vochtinname wel goed gaat komen, maar ze gaat toch ook een hoop voedingsstoffen missen denk ik, als ze de borstvoeding op werkdagen niet meer krijgt. Ze drinkt nu nog 250-300cc op het KDV of bij oma. Ze krijgt dit in 2x en die flesjes gaan ook leeg.

Zoe: Ik heb geen schema qua borstvoeding, Faye drinkt als ze daar om vraagt :) Eten is sowieso met mij mee, ontbijt, lunch en avondeten. Tussendoor nog fruit / cracker/rijstwafel/rozijntjes, net hoe het uitkomt. Maar brood eet ze nauwelijks. Een halve boterham op de hele dag. Crackers hoeft ze momenteel niet. Rijstwafels gaan nu redelijk. Avondeten gaat wel redelijk, ze krijgt eerst een prutje en daarna eet ze wat wij ook eten, als ze dat nog wilt. En dan yoghurt met pap, pap met melk of water eet ze ook niet.

Ik denk dat ze overdag 4-6 keer drinkt en 's nachts tussen de 2 en 6 keer, afhankelijk van hoe goed ze slaapt.

Oeke al 1,5 jaar O+
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:00:27 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131506635
Dank je soesa :)

Hij heeft wel nog steeds snotneuzen en een naar hoestje wellicht daarom dan.

En marjolijntje misschien gaat ze ipv melk nu wel wat meer ander drinken en eten.
pi_131507831
Marjolijntje, dan zit het qua vochtinname volgens mij wel goed hoor! Ik kolf inmiddels ook niet meer op werkdagen, dan drinkt mijn jochie van 11 maanden alleen 's ochtends en 's avonds bij mij. Nachtvoedingen hebben we eigenlijk niet meer, bedenk ik me nu *O*

Qua voedingsstoffen: vorige week bij het CB geweest en ik heb speciaal ernaar gevraagd, omdat ik niet meer kolfde en ik ook bang was dat hij te weinig binnen zou krijgen. Maar volgens de arts was dat met ochtend en avond bij mij drinken en yoghurt prima in orde, ik hoefde geen fv te geven. En ik kreeg een pluim voor de bv, ze vond het fantastisch dat ik dat nog deed :D
pi_131508068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:09 schreef Sull het volgende:

Cwen, ik kan me goed voorstellen dat het knaagt. Je wil toch het beste voor je kind! Wanneer ga je weer wegen?
Hier vannacht ook korte voedingen, maar met 2x een half uur vanochtend lijkt dat wel weer ingehaald. Donderdag weer wegen, ik ben benieuwd. ML vindt het allemaal wel prima, ik zou het fijn vinden om zijn houding over te kunnen nemen! :)
pi_131549507
Vandaag 8 maanden borstvoeding en een dikke vette pluim van het cb. Ze vond het super dat ik nog steeds bv geef en vond me een voorbeeld voor andere tweelingmoeders.

En prachtige stats:

pi_131551955
Wauw Kyara, dat ziet er goed uit! D is gewoon een dikkerd geworden O+ En J prachtig in verhouding. Goed man!
pi_131552014
Mooie curves Kyara!
  woensdag 25 september 2013 @ 14:56:35 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131552476
Kyara, echt geweldig!! Zulke mooie curves, ongecorrigeerd!!! _O_
pi_131555108
Ik ben net nog even wezen wegen, en ze was 210 gram aangekomen in 9 dagen. Op de curve van het cb zit ze heel mooi op het gemiddelde lijntje, op die van bv.com zakt ze nog wat af, maar zie ik ook wel een soort van lijntje. Qua groei dus op zich niets te klagen, maar ze zou dus nog harder kunnen groeien op bv.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:51:42 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131556616
Curve please! oO<

Belangrijkste is idd dat ze groeit :Y en ze doen dat in spurtjes, dus wie weet hoe het de volgende keer is!
pi_131557250
Volgens mij is ze ook in de lengte flink aan het groeien, er is ineens van alles te klein geworden.

Curve is als volgt

Ik zie er ergens een eigen lijntje in, maar die loopt niet zo stijl als de gegeven lijntjes zeg maar.

Ik ben gewoon een stresskip, die soms niet kan geloven dat het ook gewoon goed kan gaan zeg maar. :')

[ Bericht 23% gewijzigd door laiveneertiekje op 25-09-2013 17:16:35 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 18:04:18 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131558996
Ik snap je hoor! Heb me ook helemaal suf zitten turen op die curve, of t nou een goee lijntje was of niet. Uiteindelijk gelukkig wel!

As we speak wordt er heerlijk gedronken terwijl ze stevig aan mijn haar trekt :') Gelukkig aait ze ook soms heel lief mijn borst O+
pi_131560877
Wow, Kyara, wat groeien ze hard op jouw melk!

Laiv, mooie curve!

Oeke voor 1,5 jaar bv *O*

Marjo, ze zal vast meer gaan eten en drinken als ze minder bv krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131560974
Ze zakt nu wel een beetje in de curve idd, Laiv. Op dit moment geen probleem, maar dat moet ze niet maandenlang blijven doen natuurlijk. Heb je redenen om te denken dat het niet goed zou gaan?
pi_131561180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef WupWup het volgende:
Ze zakt nu wel een beetje in de curve idd, Laiv. Op dit moment geen probleem, maar dat moet ze niet maandenlang blijven doen natuurlijk. Heb je redenen om te denken dat het niet goed zou gaan?
Niet echt. Ze is nu net van 5/6 voedingen weer naar minimaal 8 voedingen over. Ze heeft niet elke luier meer een poepluier, plassen wisselt per luier. Ze is wel lekker wakker na een voeding en heeft dan veel oog voor de omgeving. Vind haar alleen wat onrustiger drinken, maar ze meldt zich ook vaker.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:02:15 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_131582037
Curves van mijn jongens:
Huubke:

En Harry (hoewel die nu niet meer voorzien wordt van bv ;) )

pi_131582149
Wow Kyara, ongecorrigeerde grafiekjes? Echt SUPER! Echt goed gedaan! _O_
pi_131594401
Hoi! Noodkreet!
Ik merkte 2 dagen geleden al op dat ik wat minder kolfde, maar dit was ook op 'even gauw kolven' momenten. Nu vanmorgen weer terwijl ok relaxed was. Gister wilde Fenne na 2 uur weer aan de borst, 3x dus 3 voedingen binnen 6 uur (van 3 kwartier per voeding).
Vanmorgen de reden gespot, ongesteld voor de tweede keer. Echte dip dus. Nu vanmiddag edn clusterend meisje, hele middag. Sinds 5 uur huilt ze nu. Ze heeft honger, VEEL honger. Net anderhalf uur aan de borst gelegen maar zelfs dan loslaten en huilen, en weer wild aanhappen en zuigen. Heb gekolfde melk in een fles gedaan, maar ze weigert echt. Terwijl ze dit goed kan! En ook wel vaker krijgt. Heb nog een ander flesje geprobeerd, maar ze ligt nu in bed, lees bekaf. En npg steeds honger.
Ik kan wel janken. Help?!
Is dit het begin van het einde? Ze red amper 3u tussen voedingen overdag en drinkt 3 kwartier en 2 borsten. Ik wil nog helemaal niet stoppen!

Net uit wanhoop mijn moeder gebeld, vriend werkt koopavond. Moeder heeft het over niet genoeg voedingsstoffen in mijn melk. Moet ik er wel bij zeggen dat ze niet meer als 110cc op kan per voeding, wat het ook is.

Tips trucs hulp please?
  donderdag 26 september 2013 @ 19:35:48 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131594804
Clusterkolven? Heb nu ff geen tijd maar moet je ff googlen! En anders domperidon nemen?

Wel snel ongesteld joh! -O-
pi_131594912
Haha na 4 weken direct al!
Maar mijn meisje clustert nu, en er komt volgens mij bijna niks? Ook nog kolven er bij, dat lukt niet? Dan moet ik dat later weer met fles bij haar erin gieten want ze heeft al tekort?
Domperidom ga ik wel even scoren denk ik ja. Maar wat nu? Ik krijg er dus niks in.
Ze ligt nu stil te zijn in bed fus dlaapt. Maar hoelang? Zie nu al op tegen de nacht. Beter zelf kolven en haar fles geven?
pi_131594964
Bluh dat zijn een boel vragen he. Sorry, maar wel heel heul blij dat je online bent!
pi_131595728
Laten clusteren, duik samen met haar in bed, zo veel mogelijk! Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Te weinig voedinggstoffen in de melk is zeer onwaarschijnlijk.
En iedere 2 uur voeden is ook prima he? Of iedere 1,5 uur. Er hoeft echt niet perse 3 uur tussen te zitten!
pi_131595984
Mijn uk heeft nooit 3 uur tussen de voedingen gelaten voor hij echt bijvoeding ging eten. Meestal elke 1,5-2 uur (ook 's nachts helaas). Dus zeker als je productie even wat minder is, is het helemaal niet gek dat ze de 3 uur niet redt. Aan toe geven, dan krikt ze het zelf in een paar dagen weer op. Zeker bij ongesteldheid weet je vrij zeker dat het tijdelijk is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131596186
Trekt wel weer bij dus als ik niet meer ongesteld ben, of na de eerste dagen?
Ja toegeven deed ik al, gelukkig al een paar dagen. Dank jullie wel, zag even niet meer wat ik nog kon doen.
pi_131596341
Je doet het goed!
En hier zit nu pas (na 15 maanden) weleens 3 uur tussen voedingen
pi_131598581
Succes Kiwi, hopelijk heb je wat aan bovenstaande adviezen. Je doet het dus top en het is vrij normaal. Hopelijk maakt dat het iets makkelijker :*
pi_131600394
Jullie zijn lief!!!
pi_131600410
O en nu ga ik even huilen er om haha. Pff. Wat een rotdag.
pi_131609357
Kiwi, sterkte! Hier ook geen 3 uur tussen voedingen, net als bij Phaidra is 1,5-2 uur normaal en als ze vindt dat de productie omhoog moet, is elk uur ook wel naar Ellie's zin ;).

Hoe is je nacht gegaan?
pi_131609445
Nou onvoorstelbaar, ze heeft tot 02.00 uur geslapen. En ligt nu een kwartier te drinken. Ik denk dat ze nu wel genoeg heeft. Vannacht ook. Hopen dat het einde van de dag vandaag geen herhaling van gister wordt :)
pi_131611012
Kiwisoep, ik heb ook vaak 's avonds dat ze hongerig lijkt te blijven. En dan is toegeven het enige wat je kan doen. Het trekt meestal wel weer bij.
pi_131611896
Ze is nu ook alweer aan het drinken na 2 uur. Prima. Wil alleen wel ff graag de deur uit (gister hele dag aan toe gegeven). Ben bang dat het niet zo'n succes zal zijn.
De avonden zijn hier ook altijd zo geweest, ze hamstert en maakt daarna een langere slaap als anders. Maar wel blij te weten dat dat vaker voorkomt.
pi_131621265
Kiwi hoe is het nu? Ben je nog op pad geweest?

Heeft iemand een tip voor een mooie en praktische voedingstop. Het valt me op dat de voedingsshirts vaak gericht zijn op zwangeren, maar die logica snap ik niet helemaal. :@
pi_131626496
Ja daar ben ik ook benieuwd naar!

Ja met Fenne in de doek weggeweest en dat was heerlijk! Verder drinkt ze nog wel vaker en korter maar niet meer zo onrustig als gister. En laat los met een melkmondje :)
pi_131626777
Lijkt erop dat ze het zelf weer heeft geregeld Kiwi, fijn :)

Wat kun je onzeker worden van een productiedip he? Hier gaat het weer fantastisch, gisteren weer mijn gebruikelijke hoeveelheid gekolfd nadat Sticker wat daagjes met name in de avond ging clusteren. Zo fijn :)

Ik hoorde laatst in het zkhs dat bv na PE/hellp over het algemeen toch minder succesvol is (volkomen begrijpelijk wat mij betreft!) maar des te blijer ben ik dat ik nu meer dan vijf maanden volledige borstvoeding geef. Trots op mezelf maar ook trots op hem, want hoe tof ben je als je met 1420 gram je eerste slokken aan de borst drinkt O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:22:23 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131627020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:20 schreef Sull het volgende:
Kiwi hoe is het nu? Ben je nog op pad geweest?

Heeft iemand een tip voor een mooie en praktische voedingstop. Het valt me op dat de voedingsshirts vaak gericht zijn op zwangeren, maar die logica snap ik niet helemaal. :@
Ik gebruikte de elastische hempjes van de Hema, die kon je zo omlaag trekken.
Niet echt speciaal ontworpen om te voeden maar ik vond ze heel erg handig en lekker elastisch
Rayen 2½ jaar!
pi_131627323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef L-E het volgende:

Wat kun je onzeker worden van een productiedip he? Hier gaat het weer fantastisch, gisteren weer mijn gebruikelijke hoeveelheid gekolfd nadat Sticker wat daagjes met name in de avond ging clusteren. Zo fijn :)

Ik hoorde laatst in het zkhs dat bv na PE/hellp over het algemeen toch minder succesvol is (volkomen begrijpelijk wat mij betreft!) maar des te blijer ben ik dat ik nu meer dan vijf maanden volledige borstvoeding geef. Trots op mezelf maar ook trots op hem, want hoe tof ben je als je met 1420 gram je eerste slokken aan de borst drinkt O+
Daar mogen jullie zeker trots op zijn! Echt knap dat hij al zo snel uit de borst dronk, zo klein als hij was.
pi_131627597
quote:

Lijkt het wel op. Ik weet nog dat je me waarschuwde voor PE met mijn sterretjes zien, en niet veel later met PE opgenomen en na ht spotten van behoorlijk veel eiwitten spoedks. Ook in je vergeetachtigheid herken ik veel. Lijkt zelfs erger te worden. Verhaal hoort niet hier, excuus. Maar moest het je ff zeggen!

En verder heb ik net 100cc gekolfd en vervolgens onverwachts toch nog mijn baby aan de borst en ze is tevreden! Jeeeeuj!!! Hee en vandaag precies 12 weken, ben bang dat we gewoon ff alles tegelijk hebben, sprong en mijn dip. Maandag prikjes dus we gaan vast nog ff een paar dagen door.
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:42:27 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131627703
quote:

Nou idd, dat is zeker enorm knap!

Ik kreeg vd week ook nog compimenten van de LK die ik toevallig even sprak. Dat het vrij knap is om een prematuur aan de borst te krijgen en te houden, dat het vrij regelmatig spaak loopt of moeders stoppen na thuiskomst. Dus schouderklopjes voor ons dames hier met kleine meiden en jongens. O+
pi_131627771
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:39 schreef Kiwisoep het volgende:

[..]

Lijkt het wel op. Ik weet nog dat je me waarschuwde voor PE met mijn sterretjes zien, en niet veel later met PE opgenomen en na ht spotten van behoorlijk veel eiwitten spoedks. Ook in je vergeetachtigheid herken ik veel. Lijkt zelfs erger te worden. Verhaal hoort niet hier, excuus. Maar moest het je ff zeggen!

En verder heb ik net 100cc gekolfd en vervolgens onverwachts toch nog mijn baby aan de borst en ze is tevreden! Jeeeeuj!!! Hee en vandaag precies 12 weken, ben bang dat we gewoon ff alles tegelijk hebben, sprong en mijn dip. Maandag prikjes dus we gaan vast nog ff een paar dagen door.
Joh, dat verhaal van jou had ik helemaal gemist.. in het babytopic ben je welkom he! :)

Springen tijdens een dip, dat lijkt me ook ingewikkeld! ;)
  zaterdag 28 september 2013 @ 07:28:50 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131638988
Fijn dat t weer goed lijkt kiwi!

En Sull, ik ben erg fan van de voedingssinglets van de hema! Momenteel niet in de webshop maar ze hangen wel in de winkel.
pi_131639254
Ik heb na een tip van Kyara(?) bij de promiss twee overslagtruitjes gekocht. Prenatal heeft nu ook voedingsshirt, ook met print zag ik. En die van de H&M had ik bij de eerste, maar die vind ik nu minder.
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:00:20 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_131639921
Ik vind jullie allemaal hartstikke knap!
Doorzetters zijn jullie! Dikke pluim! :*

En voor de mensen die ook hard hebben doorgezet maar waarbij het dan toch niet gelukt is: ook een dikke pluim! Je hebt je best gedaan! :*

Bij ons in het personeelsblad stond een tenenkrommend stuk tekst over bv op het werk. Ik ga er in elk geval feedback op geven want het sloeg echt nergens op. Op deze manier heeft niemand zin/moed op aan bv te beginnen... :X
pi_131665756
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb na een tip van Kyara(?) bij de promiss twee overslagtruitjes gekocht. Prenatal heeft nu ook voedingsshirt, ook met print zag ik. En die van de H&M had ik bij de eerste, maar die vind ik nu minder.
Laiv, zijn dat deze

LB, bedankt voor de tip, ik had inderdaad op de webshop niet wat gevonden en in de winkel heb ik alleen voor spagettiband hemdjes gekeken (die ze alleen in de zomer hebben, helaas).
pi_131666012
Die heb ik in elk geval wel. Ik vind ze heel fijn omdat er geen topje onder nodig is.
pi_131666501
Kyara bedankt! Ik ga hem bestellen, het ziet er inderdad handig uit!
pi_131666990
Dat is een mooie top! Daar ga ik ook achteraan!
  zondag 29 september 2013 @ 11:36:44 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131667759
Oh die overslagtop ziet er mooi uit! En daar kun je fatsoenlijk mee voeden?

Het voordeel van de singlets van de hema vind ik dat er ook een stuk over je borst blijft zodat je ook in het openbaar discreet kunt voeden.
pi_131670629
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
Oh die overslagtop ziet er mooi uit! En daar kun je fatsoenlijk mee voeden?

Het voordeel van de singlets van de hema vind ik dat er ook een stuk over je borst blijft zodat je ook in het openbaar discreet kunt voeden.
Ik vind van wel. Ik heb er nog wel altijd een hemdje er onderaan, bij mij geeft het soms nog wel een flink decolleté
  maandag 30 september 2013 @ 13:47:15 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131707097
Hmmm, mijn kind lijkt aan een 5-maandendip te doen:

Op de cb-curve boog ze af naar de onderste lijn.

Ik vind dit niet shockerend afbuigen, maar vraag me nu af of ik haar misschien toch weer wakker moet gaan maken voor een avondvoeding. Daar ben ik mee gestopt omdat ze nauwelijks dronk.

Wat denken jullie? Ze wordt over een paar weekjes 6 maanden en gaat dan ook wat fruit en groente krijgen.
pi_131707222
Ik vind dit ook niet echt afbuigen. Verwacht alleen niet teveel van de bijvoeding. Het kan best langzaam gaan en dan nog zitten in groente en fruit niet de calorieën die ze in bv wel hebben. Ik zou in jouw geval over 2 weken nog een keertje gaan wegen en vanuit daar verder kijken.
  maandag 30 september 2013 @ 14:06:37 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131707620
Mja, over 3 weken is de 6-maandenafspraak.

Maar jij zou voor die tijd dus niet die avondvoeding weer invoeren?
pi_131707739
Ja, lastig. Het is ook de avondvoeding? Niet de nachtvoeding? Ja, misschien wel. Ik denk dat ik persoonlijk wel genegen zou zijn om er weer wat extra's in te krijgen ja :@ Maar of het ook nodig is, is een ander verhaal....

Als die 6 maanden afspraak over 3 weken al is, heeft het idd niet zoveel zin om nog extra te gaan wegen.
  maandag 30 september 2013 @ 14:11:57 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131707767
Mijn kind doet niet aan nachtvoedingen. Daar heb ik haar bijna altijd zelf voor wakker moeten maken. Sorry :@
  maandag 30 september 2013 @ 14:16:30 #176
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131707901
Hoe is ze in de lengte gegroeid LB?
Ik vind niet dat de curve er zorgwekkend uit ziet hoor, hoe vaak drinkt ze per dag? Ik kan me wel voorstellen dat als ze een keer of 4-5 drinkt en niet de avond en nacht dat ze dat niet enorm hard groeit, maar ze groeit wel gewoon. ;)
pi_131707949
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind doet niet aan nachtvoedingen. Daar heb ik haar bijna altijd zelf voor wakker moeten maken. Sorry :@
Waarom sorry? :?
Fijn toch! :*
  maandag 30 september 2013 @ 14:23:15 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131708094
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2013 14:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Waarom sorry? :?
Fijn toch! :*
Gezien jouw nachten soms. Maar t was met een knipoog bedoeld hoor ;)
  maandag 30 september 2013 @ 14:27:14 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131708203
Lengte was volgens de curve juud!

En hoe vaak ze drinkt... geen idee, maar best vaak nog geloof ik.
pi_131708215
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 14:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Gezien jouw nachten soms. Maar t was met een knipoog bedoeld hoor ;)
Gelukkig. Ach, M sliep met 11 weken door dus ik heb mijn portie doorslapen al gehad ;)
  maandag 30 september 2013 @ 14:31:19 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131708318
Het lijkt erop alsof er hier een einde komt aan de bv. Ik kolf steeds minder. Net nog maar krap 100cc. Elke dag loopt t verder terug.

Baal ervan. Zit thuis, dus had nog wel ff door willen gaan op zich.
pi_131708367
Wat jammer XM, zeker als je zelf nog wel even door had willen gaan. Stress komt bv ook niet ten goede he. Domperidon al geprobeerd? :*
  maandag 30 september 2013 @ 14:33:41 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131708386
LB, is toch een mooie curve?

XM, wil je niet weer een paar keer clusterkolven om de boel weer op de rit te krijgen?
Jammer dat je productie nu zo terug loopt. :*
  maandag 30 september 2013 @ 14:34:02 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131708399
Oh XM, dat verwacht je ook niet als t zo goed liep!

Dagje clusterkolven misschien? Of een extra kolfronde overdag inlassen? Ik denk maar even hardop mee hoor, en je moet ook zuinig met je energie omgaan denk ik nu :*
  maandag 30 september 2013 @ 14:39:35 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131708530
Ja, ben alweer terug naar 5x, maar het helpt niks.

Ik weet niet of ik de puf heb voor clusterkolven op het moment :@.
  maandag 30 september 2013 @ 14:52:45 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131708884
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 14:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ben alweer terug naar 5x, maar het helpt niks.

Ik weet niet of ik de puf heb voor clusterkolven op het moment :@.
Dan zou ik maar gewoon er even in meegaan... stress is ook niet bevorderlijk, en je hebt je vriezer nog vol toch?

Hang in there meis :*
  maandag 30 september 2013 @ 15:35:05 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131709898
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:33 schreef DaviniaHR het volgende:
LB, is toch een mooie curve?
Thx :) het is meer in combinatie met die cb-curve dat ik wel even twijfel over die avondvoeding.
pi_131709970
Ik clusterkolfde soms 's avonds voor de tv. Filmpje op en dan clusterkolven. Dat ging toen wel redelijk ontspannen.

Nog even over kolven he. Moet jullie ook in de meest onhandige houdingen zitten als je kolft? Ik moet altijd een beetje naar voren hangen omdat er anders melk aan de onderkant uit de schelp lekt. De schelp dekt ook maar net het hele tepelhof. Ik moet de flesjes ook echt vasthouden en aanduwen, anders verbreekt het vacuüm meteen. En ik vroeg me gister, na ruim 8 maanden minimaal 1x per dag kolven, af of dat wel normaal is :')
  maandag 30 september 2013 @ 15:42:47 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131710052
Nou ik kan ook echt niet lekker zitten idd :N moet wat voorover, en flesjes loslaten gaat ook niet. Toen deed ik mn voedingsbh eroverheen dicht, maar dat maakte na een paar keer de bh stuk :'(

Nu probeer ik om de flesjes op mn schoot te zetten (voeten op een steuntje/tafelpoot), en ze dan tegen te houden met een arm en pols :')

Tof he, kolven? O+
pi_131710091
Ik vind kolven eigenlijk niet eens zo heel erg :@ Ik kan me wel voorstellen dat XM het soms wel beu is. Maar ik kolf maar 1x per dag voor de late avondvoeding zodat ik op tijd naar bed kan.
pi_131710435
Ik heb zo'n (te dure) bh van medela met gaten erin (doe ik natuurlijk ook alleen aan tijdens kolven, dus over de opgeklapte voedingsbh heen) Die houd de schelpen mooi op zijn plaats waardoor ik de flesjes niet vast hoef te houden. Heb ik fijn mijn handen vrij. Heb mezelf leren haken en heb op het werk tijdens het kolven wat kraamkadootjes gehaakt :))
Neemt niet weg dat ik nog steeds wel een beetje naar voren moet zitten, dat is wel jammer..
  maandag 30 september 2013 @ 15:57:19 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131710463
Eurolac had volgens mij speciale borstschelpen voor kolf die net wat anders gebogen zijn :)
  maandag 30 september 2013 @ 15:57:56 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131710495
Ja die heeft XM ook! Zou ik ook zeker doen als ik alle voedingen kolfde, maar ben er nu toch te krenterig voor :')

Ohja, 's avonds gebruik ik mijn handkolf, voor de tv... ook niet zo erg.
pi_131710555
ik kolfde ze op een gegeven moment ook allemaal, kind wilde niet meer.. Nu nog maar 1 x per dag (ochtendvoeding). Ze is nu 1 jaar en krijgt dus 's ochtends bv en 's avonds fv
pi_131715045
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2013 15:38 schreef Kyara het volgende:
Ik clusterkolfde soms 's avonds voor de tv. Filmpje op en dan clusterkolven. Dat ging toen wel redelijk ontspannen.

Nog even over kolven he. Moet jullie ook in de meest onhandige houdingen zitten als je kolft? Ik moet altijd een beetje naar voren hangen omdat er anders melk aan de onderkant uit de schelp lekt. De schelp dekt ook maar net het hele tepelhof. Ik moet de flesjes ook echt vasthouden en aanduwen, anders verbreekt het vacuüm meteen. En ik vroeg me gister, na ruim 8 maanden minimaal 1x per dag kolven, af of dat wel normaal is :')
Dat heb ik inderdaad ook, ik dacht dat ik zelf zo onhandig was. Ik heb een enkele kolf, dat schelet misschien nog iets, ik heb 1 hand vrij ;) Zou het niet zo zijn dat je de borstschelp 1 maatje groter moet hebben? Ik weet ook niet precies hoe die maatvoering werkt, maar voor die 3/4 euro is het misschien het proberen waard?

Iemand nog tips om het dag/nachtritme weer goed te krijgen (slaapt laatste dagen overdag veel, moeilijk wakker te houden/maken, laat lang tussen de voedingen en komt 'snachts iedere 2 uur)
pi_131717453
Xcuz me, hopelijk krikt je productie gauw weer op.

Kyara, dat heb ik ook met kolven. Soms zelfs afdrukken van de achterkant van de schelpen in mijn arm. Voedingsbeha weer dicht doen en dan de handen vrij hebben, is mij nooit gelukt.

Vraagje aan de langvoedsters vanaf 12 maanden, die niet meer kolven. Hoe laat geef je s'ochtends en s'avonds bv? S'avonds pas voor het slapen gaan en krijg je dan geen stuwing? En hoe vaak drinken jullie kindjes nog op vrije dagen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 30 september 2013 @ 19:51:50 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131717683
Sull, het enige dat ik kan bedenken is zelf ook je ritme aanpassen :') ik zou niet weten wat je anders moet met zo'n kleintje...
pi_131717721
Tinu, ik heb vandaag voor het eerst niet gekolfd op mn werk, Faye is nu 15,5 maand oud. Ik voed 's ochtends als we wakker worden, voor we weg gaan (rond kwart voor 7) en dan gelijk als ik thuis ben (tussen 5 en half 6) en dan voor het slapen gaan. En dan 's nachts nog 100x.
Mijn borsten waren goed vol vandaag, maar nog geen keiharde stuwing.
Op mijn vrije dagen drinkt ze zo'n 5-6 keer nog denk ik :)
pi_131717774
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:51 schreef LadyBlack het volgende:
Sull, het enige dat ik kan bedenken is zelf ook je ritme aanpassen :') ik zou niet weten wat je anders moet met zo'n kleintje...
Nou daar ga ik eerst nog maar eens een nachtje over slapen denk ik! ;)
  maandag 30 september 2013 @ 19:55:29 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131717853
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:53 schreef Sull het volgende:

[..]

Nou daar ga ik eerst nog maar eens een nachtje over slapen denk ik! ;)
Lijkt me ook geen fijne optie hoor! Hopelijk heeft iemand hier of in het babytopic betere tips :Y
pi_131717963
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:46 schreef Tinuviel het volgende:

Vraagje aan de langvoedsters vanaf 12 maanden, die niet meer kolven. Hoe laat geef je s'ochtends en s'avonds bv? S'avonds pas voor het slapen gaan en krijg je dan geen stuwing? En hoe vaak drinken jullie kindjes nog op vrije dagen?
Ik ben nog lang geen langvoeder maar ik kolf niet meer. Hier laatste 's ochtends rond 7.15 en de eerstvolgende op werkdagen variërend tussen 18 en 19.

Had op het begin wel stuwing, nu niet meer. Op vrije dagen drinkt ze denk ik elke 3 uur bij me, maar dan wel kort.

En alle dagen nog rond 23.30 en 5.00 en soms ook om 2.00.
pi_131719449
Tinu hier 22 maanden bv en ik kolf sinds 15 maanden niet meer..in het begin wel stuwing rond de kolf tijd en tsr maar het stopte van zelf. Ik geef op werk dagen om half 8 voor het laatst en dan weer rond half 18 en dan na het avond eten, bij het slapen gaan en snachts nog 1 of 2 keer. Op mama dagen is het free buffet de hele dag en mag ze onbeperkt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131720495
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131720629
7.30 en dan pas 17.30 weer bedoel ik!
Het is ook lang, vind je kolven vervelend?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131720764
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
pi_131720905
Tinu, ik voed 's ochtends als hij wakker wordt (tussen 6 en 7) en als ik thuis kom meteen weer (17.45). En voor het slapen gaan heel kort nog (+ 1 nachtvoeding). Ik heb soms wel stuwing, als hij 's ochtends niet veel wil drinken of als hij per ongeluk de nachtvoeding overslaat. Maar meestal is het geen probleem meer. Dat duurde wel een week of 2. Dan was ik echt blij om thuis te zijn :D.

Op mijn vrije dagen drinkt hij meestal ook nog een keer voor en na zijn middagslaap. Dan zitten we tussen 6 en 19 uur op 5 voedingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131721402
LB, ik vind de curve ook niet zorglijk. Je kan voor je eigen gemoedsrust een weekje kijken hoe ze drinkt als je haar weer wakker maakt voor je zelf gaat slapen. Maar als ze echt niet wil, zou ik het op z'n beloop laten.

XM :*. Ik kan me voorstellen dat je baalt als je nu thuis wel makkelijk kunt kolven. Ik zou proberen om het een laatste slinger te geven met een paar dagen clusterkolven. Lukt het dan niet (voldoende), heb je het in ieder geval nog geprobeerd. Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar nu geen energie voor hebt. Je eigen gezondheid / welzijn zijn ook erg belangrijk. Sterkte meis!

Sull, ik weet dat het kan helpen om de (slaap)kamer overdag licht te houden en 's nachts juist donker om het ritme om te keren. 'S nachts kan je ook het best weinig interactie geven, ook bij voeden zo donker en stil mogelijk houden. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar wij zijn ook na een tijdje gestopt om bij elke voeding te verschonen. Daar werd hij erg wakker van.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131721489
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:58 schreef Olf het volgende:

[..]

Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.

S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131721531
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.

S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Nouja, enige wat ik kan zeggen is dat ik dus hetzelfde heb en het hier nu al 5 weken prima gaat :) Maar is denk ik echt kwestie van proberen!
pi_131762353
ff crosspost uit het babytopic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Shandaly het volgende:
Mijn dochter (meh... ik smelt nog steeds als ik dat zeg of schrijf... mijn dochter... O+) is een kleine zuiplap aan het worden... Kreeg vandaag van het kdv te horen dat we niet genoeg voeding hadden meegegeven, en of het morgen ietsjes meer mag zijn. :@
Helaas heeft de hele vakantieweek live voeden niet m'n kolfproductie opgekrikt. Op deze manier is eind deze week m'n (inmiddels al behoorlijk geslonken) vriezervoorraad helemaal verdwenen. Bah..
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:03:29 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131763023
Vervelend shandaly!

Ik kolf ook elke avond. Het meiske drinkt tot ca 21u, en ik kolf nog voor ik naar bed ga.
Levert me meestal niet veel meer dan 50cc op, maar da's toch weer een voeding bij elkaar aan het eind van de werkweek :Y
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:27:09 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131764233
Wat vervelend Shandaly. Lastig als dat niet overeen komt. Helaas geen tip voor je....
pi_131764538
Hmm... Extra kolven 's avonds is vandaag ook niet gelukt. As we speak is madam ze aan het leeg lurken. Blijkbaar vond ze zelf ook dat ze vandaag overdag niet genoeg gehad had ;)
pi_131769188
Balen Shandaly!
Krijg je wel een tsr als je kolft? Met een handkolf kreeg ik geen tsr, dan heb ik echt die neusspray met oxytocine nodig. Ik heb nu een dubbelzijdige Medela te leen, en daarmee kolf ik veel meer en heb ik ook heel snel een tsr.
Misschien dat een andere kolf nog kan helpen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131770362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Shandaly het volgende:
ff crosspost uit het babytopic:

[..]

Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
Mijn mini dronk in totaal 500 ml weg op een dag kdv. Ik kolfte 3x onder werktijd, dan zat ik rond de 400-450. En dan 's avonds nog een keer rond 21 uur. Dan redde ik het vaak nét. Het was best wel aanpoten en er waren dagen dat ik het gevoel had nauwelijks aan werken toe te komen. Maar je hebt een kwart van je werktijd om te kolven he? Daar bleef ik altijd ruim onder, zelfs met 3x kolven. In principe heb je daarnaast gewoon nog recht op pauze (maar in de praktijk at ik vaak bij mijn pc, hooguit 1x per week ging ik even een rondje buiten lopen, scheelt dat het toch winter was en ijskoud :P).

Kolf je wel dubbelzijdig? Dat kan namelijk wel schelen in opbrengst én tijd. Of een syntocinon neusspray, zodat je na 10 min nog even kan sprayen voor een tweede tsr?

Verder: als ik het bij een tweede nog eens zou doen, zou ik denk ik 2x kolven op een werkdag en de rest aanvullen met kunstvoeding :@. Achteraf gezien had dat me meer rust gegeven en als hij eens kv kreeg, verdroeg hij dat prima. Ik was alleen panisch dat mijn productie dat niet zou trekken (en ik had ook echt wel behoorlijke stuwing elke keer voor ik ging kolven), maar ik denk nu dat het allemaal wel los zou zijn gelopen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:15:35 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131771004
Ohja, ik kolf ook 3x hoor! Op een werkdag van 8 uur ben ik dan 1,5 uur van mijn plek, dus is nog steeds minder dan een kwart van mijn werktijd idd.

Ik kolf een kwartiertje, dan drupt het alleen nog maar wat. Ca 100cc per keer met een dubbelzijdige kolf :Y
pi_131772137
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
pi_131773159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:04 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
Neusspray is idd alleen voor tsr, maar misschien kan je de opbrengst verhogen als je pas na 10 min sprayt voor een 2e tsr?

Ik zou toch eerlijk gezegd liever 3x gaan kolven in plaats van domperidon te gebruiken. Heb je het idee dat je productie als je thuis bent wel voldoende voor haar is? Want dan zou ik er niet aan beginnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131802768
* laiveneertiekje komt hier even binnenvallen

Net 8 weken afspraak gehad. Sinds de vorige weging van 8 dagen geleden was ze 95 gram aangekomen. Lengte was wel flink opgeschoten. Het cb gooit het erop dat ze al haar energie in groeien in de lengte heeft gegooid, en dat ze daardoor minder aan is gekomen.

Ik vermoed het ook, ze had afgelopen week gewoon wel weer flinke luiers, dronk volgens mij ook genoeg. Haar gewicht viel mij echt zwaar tegen eerlijk gezegd. Had zo het gevoel dat het goed ging deze week.

Even ter vergelijking de curves van bv.com

FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 oktober 2013 @ 12:50:16 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131806861
Hoezo langvoedster

quote:
Vrouw geeft vijfjarige dochter nog borstvoeding
Een 51-jarige vrouw uit de Australische staat New South Wales geeft haar vijfjarige dochter nog steeds iedere dag borstvoeding.

Maha Al Musa zegt dat ze doorgaat met het geven van borstvoeding (foto), tot haar dochter er niet meer om vraagt.
"Ik geloof er in dat moedermelk goed is voor het immuunsysteem. Mijn dochter is bijna nooit ziek. Bovendien is ze veel rustiger en meer ontspannen dan andere kinderen van haar leeftijd", verklaart ze.
Al Musa heeft ook twee zoons (dertien en zestien jaar). Bij hen is ze gestopt met het geven van borstvoeding toen ze twee jaar oud waren, meldt Daily Mail.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:53:54 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131806958
Wtf, dat meeeeeen je niet :o
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.

En verder lees ik niets vreemds :+
.... met gevoel voor drama....
pi_131807112
Hihi, ik sluit me aan bij Kersjes :D :P
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:04:29 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131807241
:D

Laiv, dat is wel echt een verschil ja, lengte en gewicht! Maar ze groeit dus iig goed, en misschien ziet t lijntje van haar gewicht er bij de volgende meting alweer goed uit :Y 100 gram per week is niet slecht toch?

Hopelijk volgende keer ook weer een lijntje omhoog voor het gewicht!
pi_131810995
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:53 schreef Kersjes het volgende:
Wtf, dat meeeeeen je niet :o
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.

En verder lees ik niets vreemds :+
_O- ^O^
pi_131811143
Maar is het voor Daily Mail dus echt nieuwsitemwaardig?! Ik snap dat het niet het meest conventionele ooit is, maar toch ook weer niet zoooo absurd zeldzaam?
pi_131811883
Het stond zelf op nu.nl

Kersjes _O-

Laiv, ik sluit me aan bij LadyBlack. Ik zou me er niet te druk om maken :*
pi_131814298
Bijna 16 maanden alweer O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:17:32 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131817429
Oh wat heerlijk knus O+
pi_131817463
Mooi Marjolijntje! Ben benieuwd of ik de 16 maanden ga halen!
pi_131817767
Mooi Marjolijntje! <3

We halen bijna de 24 maanden!! *O* *O* *O*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:43:21 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131818238
Nog iets minder dan 2 mnd Bitterend *O*

Mooi kiekje marjo :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:50:14 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131818500
Fijn al die langsvoedsters. :)

Ik ben benieuwd hoe lang ik het dit keer ga volhouden, als het aan mij ligt zeker weer tot 18 maanden, maar liefst nog iets langer. Met 24 maanden vind ik het echt wel mooi geweest, denk ik nu dan.
Lientje was nooit echt een borstaddict, die dronk en als ze dr buik vol had dan liet ze los. David is fliefd op de borst, die ligt het liefst heel de dag in mijn armen, drinkt, knuffelt en slaapt tegen de borst. Wat natuurlijk alleen 's nachts ook zo gaat. Overdag heb ik daar gewoonweg de tijd niet voor, dat is dan een nadeel bij een tweede, dat je niet uren de tijd hebt om te tutten.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:54:59 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131818685
Ik heb lang zoiets gehad van na 2 jaar vind Ik het wel prima , maar van de frequentie van nu naar niets in 2 mnd zie Ik niet gebeuren :)

Besef nu dat het voor Oliver veel meer is dan alleen drinken bij mama en dat maakt de gebroken nachten een stuk "makkelijker" te accepteren .
pi_131818795
evenstar :* :* voor jullie!!

Mijn kind is echt borst verslaafd..ze roept heel vrolijk TIEETTIEEE als we in bad zitten, ze kroelt en geeft ze kusjes, ze kittelt mijn tepels :D en ligt vervolgens in een deuk..ze maakt nomnomnom geluiden als ze drinkt..net een klein poesje.. O+
pi_131819571
Het is hier ook echt troost, knuffelen en een rustmomentje. En ze is ook wel een echte boobaholic! Heel blij worden als ik me omkleed, borst aaien als ze aan het drinken is. En gebaren dat ze een slokje wil O+
En vanmiddag, kaaaaaa (klaar) shirt naar beneden doen en dan gebaren dat je wil drinken en shirt weer omhoog doen. Loslaten met een big smile, kaaaaaaa en opnieuw beginnen :D Ik vind het zo leuk, een dreumes aan de borst!

2 jaar Bitterend, WHO norm! *O*
:* Evenstar.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:26:49 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131820019
Mijn dochter wil ze af en toe zien en dan knijpt ze eens om te zien op er melk uitkomt, of ze drukt op een moedervlek en zeg dan 'knopje drukken' zo van, dan komt het er wel uit. En dr knuffelhond moet melk drinken en dr broer als ie huilt 'mama datit huile, melkje dinke'. Maar ze wil zelf niet drinken, het is voor de baby en niet voor haar, zegt ze. O+
pi_131824893
Awww O+ Wat klinkt dat toch superschattig allemaal! Ik hoop het hier ook nog heeeeel lang vol te gaan houden! En ben ook nu al nieuwsgierig naar hoe Nin het dan allemaal vindt! Vooralsnog maakt ze vaak van die zachte geluidjes tijdens het drinken en aait ze vaak m'n andere borst *;

*O* 16 maanden alweer Marjolijntje! Prachtige foto wederom O+
pi_131825042
Mooi die verhalen O+ O+
En mooie foto Marjolijntje!

Ik weet niet hoe lang ik door ga. Ligt er heel erg aan hoe alles zich ontwikkeld en zo. In elk geval wel het jaar vol maken.

*O* voor de langvoedsters.

Ik heb hier wel aan de vraag gekregen hoe lang ik nog door wil gaan met dat borstvoeden.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:05:16 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131825319
S. heeft ook een bijzondere relatie met zijn..., ehhh, ik bedoel mijn borsten.
Niet dat hij nou zoveel drinkt overdag, dat valt eigenlijk best mee. Maar vooral als hij moe of mopperig is dwingt hij me echt ze te ontbloten zodat hij zijn hoofd er tegenaan kan leggen of beter nog: eraan kan friemelen. Soms word ik daar best n beetje kriegel van. Vooral als hij scherpe nageltjes heeft :X
's Nachts kruipt hij echt helemaal tegen me aan. Een echt knuffeltje wil hij niet, hij knuffelt met mij O+
pi_131825376
Mooie foto marjo.

Kyara die vraag kreeg ik ook al vaker en mijn standaard antwoord is: zolang wij er allebei zin in en plezier aan hebben.

Mijn kleuter zei vandaag na het bad: mama kijk ik heb ook borsten (wijst op zijn tepel). Ik leg hem uit, dat vrouwen grote borsten hebben en mannen kleine. En dat vrouwen baby's krijgen en er daarna melk uit hun borsten komt voor de baby. Zegt hij: mama wat komt er dan uit mijn borst O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:56 #241
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131825730
Oh ja! Opvallende voedplek:

Afgelopen zaterdag waren we naar een boomgaard vanwege de Nationale Appelplukdag.
We maakten toen ook een ritje met een tractor-treintje. We záten, als ware appels, in grote houten kratten bivenop kleinere houten kistjes.
Halverwege stopte de boer, midden tussen de bomvolle fruitbomen, en begon van alles te vertellen over de appels en alles wat er bij komt kijken. En toen werd er een dorstig...
Discreet voeden lukte niet zo, en ik kon geen kant op. Er hebben een hoop mensen kunnen meegenieten van mijn luidruchtig drinkende dreumes die met mijn borsten aan het spelen was.
Tja, dat was even niet anders :@
Er werd nog wel over gegrapt. Dat ze hier vast ook appelsap voor hem hadden, maar dat melk toch beter oor hem was :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:29:45 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131826606
Tof hoor! Langvoedster worden zit er hier niet in. Ik zou het mooi vinden om het half jaar te halen. Dan vind ik het mooi geweest met het gekolf.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:32:37 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131826767
Kersjes :D

Tinu, wat een lieve vraag O+

Mijn dochter is ook helemaal verzot op mn borsten, ze wordt helemaal wild als ze ze ziet, twee handjes erheen, dr mond wijdopen en dan hap!! En inderdaad, alles is beter met een tepel in je mond of een borst om op te liggen oO<
pi_131828103
Kersjes :D

LB O+

Vanochtend ook een boos meisje. Liggend voeden, tot ze losliet en om zich heen ging kijken, haar handjes bestuderen, de gordijnen bekijken etc. Dus ik schuif mijn hemdje er weer voor. Wilde ze nog een slok. Ze keek eerst heel beteuterd naar de stof ervoor en toen werd ze boos...
pi_131834741
Mooie foto!

En mooie verhalen van de langvoedsters. Ik weet niet hoelang ik het vol ga houden. Ik ben bang dat het sowieso lastig wordt als ik weer aan het werk ga, maar als ik nu zie hoe er nog geen peil te trekken lijkt op mijn productie en ik zo toch blijf twijfelen of ik haar niet stiekem uithonger kan het best zijn dat het eerder over is.

Ik kan iig nu zeggen dat ik de 8 weken gehaald heb. Stelt niets voor tov de periodes die ik hier zie, maar toch, ik heb dat maar weer gedaan!
pi_131834921
Voor ieder zijn die mijlpalen anders toch? Acht weken is al supergoed en zeker een *O* waard!

Gewoon per dag/week blijven kijken hoe het gaat. Afbouwen kan altijd maar opbouwen is een stukje lastiger. Jammer dat je je nog onzeker voelt. Ik heb niet teruggelezen maar je kan altijd extra wegen he? Of extra aanleggen, je hebt nu nog verlof. Dan krikt ze als het goed is zelf je productie op als dat nodig mocht zijn. Je kunt nooit teveel bv geven zoals dat bij fv het geval is.
pi_131835300
XM :*

Laiv, mijn eerste doel was 1 maand, toen was ik al blij. Ik was ook onzeker en mijn mini had naast de bv extra flesjes nodig (wel met gekolfde bv). Ik had ook nooit gedacht dat ik met 15 maanden nog zou voeden!

Mijnes is niet borstverslaafd, eigenlijk drinkt hij alleen nog thuis. Als we onderweg of op visite zijn, heeft hij veel te veel andere dingen te doen om rustig te kunnen drinken :P. Ik krijg ook niet zo veel vragen meer daardoor, ze gaan er eigenlijk van uit dat ik geen bv meer geef, omdat ze het niet meer zien.

Vandaag wel een clusterdreumes. Hij is niet lekker en wilde al zeker 4x drinken (daar zitten we normaal op een hele dag op). Lekker knus O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 04-10-2013 09:39:07 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131835568
Mineola, ze komt nu minimaal 8 keer per dag, dus dat zit wel goed. En bij geen honger wil ze ook echt niet aanhappen. Ik denk ook dat het meer iets in mijzelf is dan dat zij echt tekort komt. Ik ben degene die zich zorgen maakt, cb en lactatiekundige niet, hoewel de lactatiekundige wel aanraadde om even een keer extra te wegen.

De oudste die viel op een gegeven moment wat af, maar toen waren er ook wel oorzaken aan te wijzen dat hij dus even niet groeide. Zij groeit, alleen wat minder hard dan ik zou verwachten. En wat ik soms wat eng vind is dat de luier 's nachts bijna droog is. Overdag zijn het wel goede luiers. En daar ga ik dan over malen en het opblazen. En dat steekt vooral de kop op als ik moe ben, zoals nu. Op andere momenten weet ik het prima te relativeren, en dan geniet ik gewoon.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:19:41 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131836229
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luier :N De volgende verschoonbeurt daarentegen _O_ dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht :9
pi_131837121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luier :N De volgende verschoonbeurt daarentegen _O_ dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht :9
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:09:43 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131837422
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
pi_131838199
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
Ook wel, maar denk dat ik het toen wat meer opkropte/wegstopte. Deze keer wil ik niet weer in zo'n grijs gat belanden, dus spui ik het meer. De ene dag zit ik er niet mee, de andere dag zie ik ineens overal beren op de weg.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:37:42 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841790
*O* Mijn ventje doet het zo goed..... O+

vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:40:47 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841898
Ow en een :* voor Ltiekje!
Naar dat je je af en toe zo onzeker voelt....
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:41:55 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131841935
juud, wat een geweldige curves! *O*
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:41:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131845825
Wat doet hij het goed Juud *G*

Voeden in de Apenheul. Wat een groot kind zo :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131848890
Juud, wat een mooie curve!!
pi_131849170
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:28:46 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850349
Wordt vast weer een stijgende lijn shandaly :Y

Juud, prachtige lijntjes!

Kyara, echt ja!! :D Mooi O+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:29:20 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
:D :*
pi_131852100
Juud!!! Wauw.
pi_131857107
Oh, en volgens mij is ze weer eens aan het regelen. Er heeft vandaag 1 keer 4 uur tussengezeten, en nu wil ze ergens heel graag aan de borst, maar zodra ze hem te pakken heeft is het wurmen en loslaten..

Zo maar lekker in bed gaan liggen en zien wat de nacht brengt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:45:46 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131860301
Mooie foto's!

En Juud, je ventje, goed man!

Succes laiv.
De eerste paar weken kunnen zo verrekte lastig zijn :*
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:54:04 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131860659
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
pi_131861041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:14:27 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131861390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
6100 gram en 60 cm was ie vandaag. Ik weet niet hoe ik het doe hoor, denk dat er room in mijn boobies zit.
En rust, had ik het vandaag met ze over, hij is veel thuis, ik let goed op zijn slaapbehoefte en voed veel en totaal op verzoek. Ik gok nu zo'n 9/10 keer per dag, soms maar 5/6 minuten en soms ook een half uur. Soms twee uur ertussen en ook wel eens 4 uur.

Het is een gezond ventje nu en daar zijn we vooral dolgelukkig mee. :-)
pi_131864023
Wauw mooi gewicht juud!
Laiveneertiekje hier ook wel eens ja dat ze aan de borst wil, tepelhoedje in haar open mond en dan maar haar hoofd alle kanten op bewegen (en dan boos worden omdat ze geen melk krijgt, terwijl ik dan denk hap dan je zit op de goede plaats).

Hier ook voor mezelf een jompel ook al post ik hier niet zo heel vaak, maar gister avond Eline geprobeerd te voeden zonder tepelhoedje, en het lukte ook nog eens en geen pijnlijke tepels ook niet!!

Alleen wel lichte twijfel of ze nu genoeg binnen krijgt, ze drinkt nu een stuk korter (ook als ik haar daarna met tepelhoedje nog even aan bied wil ze niet meer of maar een paar slokjes)
Wel drinkt ze nu volgens mij efficiënter, want waar ze met tepelhoedje veel uit haar mondhoeken lopen en had ik elke voeding een spuugdoekje drijfnat.. En nu is het drinken zonder lekken!!
pi_131865030
Wat ik heb begrepen van lactatiekundige is dat zonder tempelhoedje t drinken efficiënter is. De melk komt ook sneller los of zoiets. Sneller voldaan gevoel.

Hier ging t vorige week ook af en toe zonder tepelhoedje. Als ik die tijdens t voeden weggehaalde. Maar sinds F. wat verkouden is, lukt t niet. Hij wil niet eens aanhappen, dus maar melk via plastic :).
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131866524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
Heel herkenbaar, hier betekent dat ofwel krampjes (vaak) of van kant wisselen (soms ).
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 08:08:07 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131867155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:04 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
Herkenbaar ja :X
pi_131867234
Ik denk idd dat ze efficiënter drinkt! Ze werd vanmorgen wakker rond 7.15 :o ipv rond 5 uur. Ben benieuwd of dat toeval was of dat ze gewoon meer binnen had..

Had wel een beetje ploftieten vanmorgen trouwens.. :P

Dinsdag maar even laten wegen, kijken of ze dus idd efficiënter drinkt en goed aan komt
pi_131867735
Hoe lang drinkt ze nu, hillie? En 7.15, wow! Hier is het 11-2-5-8 en 's nachts ca 10 minuten drinken.
pi_131867990
Lekker hillie!

Ik had vannacht en vanmorgen zo goed als lege borsten. Geen stuwing, ze dronk ook maar 2 minuten ofzo, en dan valt ze weer in slaap. Ik was die onzekerheid zo zat dat ik even na ben gaan kolven, maar dan kolf ik ook maar weinig. Ik vrees dat mijn productie gekelderd is. Ik had ook wel herstel verwacht na gisteren eigenlijk. Ik bel vandaag de lactatiekundige nog voor advies, maar ik vrees dat dit het begin van het einde is. Ik trek dit zo niet.
pi_131868488
:( voor laiv. Hoop dat het allemaal meevalt en dat de lk je kan helpen. En het moet leuk blijven denk ik, al is het hier ook een paar keer om te janken geweest. Maar dat jij er aan onderdoor gaat lijkt mij zeer zeker niet de bedoeling.
Succes!
pi_131868599
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:54:38 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131868756
He laiv, wat vervelend -O-

Hopelijk kan de lk je nog helpen en/of geruststellen!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:01:11 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131868866
Wat Morretje zegt laïv.. :*

En kyara mooie foto!

En juud _O_ slagroomtieten!

En langvoeden schmangvoeden, iedereen doet wat in haar mogelijkheid ligt ofdat direct KV is combinatie of BV in fles of aan de borst. Elke mama doet haar best om haar kinderen te voeden op wat voor manier ook omdat iemand een stabielere productie heeft of langer de mogelijkheid heeft en daardoor langer kan voeden maakt haar niet specialer of jou een faler. Want uiteindelijk is er een ding belangrijk en dat us een goed gevoed en verzorgd kindje dat gelukkigen fijn in zijn/haar velletje zit.
pi_131869713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef Morretje het volgende:
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
Ze heeft er vannacht 6,5 uur tussengelaten, en wilde daarna ook niet echt drinken. Paar minuutjes maar, en ook maar aan 1 kant. Dan valt ze weer in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Ik kolfde eerder een uur na de ochtendvoeding iets van 110, nu kolfde ik direct na de voeding iets van 50, terwijl ze nauwelijks gedronken had voor mijn idee.

En eerder had ze gewoon moeite de tsr weg te werken, was het echt tanken. Nu voel ik nauwelijks nog een tsr, en het is misschien 5 slokken even flink doordrinken.
Ik weet gewoon niet goed waar het nu nog mis kan zitten zeg maar.

Ik heb de lactatiekundige gebeld, en die komt dinsdag langs. Die heeft mij wel weer wat gerust weten te stellen. Dus we gaan zo verder. Ik blijf wel wat kolven tussendoor, en als ze wil geven we dat. En dan dinsdag maar even verder kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-10-2013 12:04:03 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:05:00 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918449
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
pi_131918621
Da's kut, Kyara :(
Ik heb ze zelf ook, en ben ook altijd heel voorzichtig met de dekseltjes... Even op ooghoogte houden op te checken of ze wel recht erop zitten etc. Verder vind ik het hele systeem wel heel fijn. Straks ook ideale bakjes voor groente- en fruithapjes enzo...
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:08:43 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918676
ik normaal ook, maar dreumes begon in zijn bed te gillen dus dan ben je toch weer afgeleid :(
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:45:38 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131920971
Kyara :X

Ik ben ook elke keer zooooo bang dat t over de grond gaat, maar meer dan een klein klotsje melk is het gelukkig nog nooit geweest hier.

*afklopt*
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:49:36 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131921136
Dit was ook de eerste keer. Het moest er ook een keer van komen.... Gelukkig krijgen ze sws al kv dus dat is dan net iets minder zuur. Gelukkig nog wel 50 cc kunnen redden. Had gelukkig veel. :9
pi_131926835
Wat vervelend Laiv! Hopelijk kan de lk je morgen goed helpen.

Kyara, dat is balen. Ik had en heb het er nog steeds heel moeilijk als ik knoei met bv. Vrijdag had ik gekolfd, tas stond op een stoel, gooide ik het flesje om toen ik het open deed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131926999
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
Dat is zeker ontzettend k-u-t!!! Het is mij ook gebeurd, met die avent-bekers. Rotdingen zijn het :(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131927914
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
pi_131929419
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
pi_131929463
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
pi_131929605
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
Hmmm... Komt ze ook minder vaak of lijkt ze nog hongerig na het voeden?
Ellie drinkt nl ook als een dweil 's nachts (want slaap), maar dat haalt ze overdag wel in qua frequentie.
pi_131929701
ze valt in slaap, ze wil ook niets meer. soms spuugt ze ook wat. ze lijkt nu soms weerwat langer te drinken, maar vraag me af of ze ook echt wat binnenkrijgt. Ze was gisteren overdag en vannacht wel continu onrustig. Vannacht sliep ze alleen maar bovenop mij of dicht tegen mij aan.

Nu is het ook huilen. Heb net gekolfd omdat ik dacht dat ze nog wel even zou slapen, maar het afgekolfde in een flesje wil ze ook niet. Ze werkt gewoon de speen eruit dan.

[ Bericht 49% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 10:53:04 ]
pi_131940176
Ze is iig niet aan het afvallen. *opgelucht*

En ze lijkt wel beter te drinken, maar ik durf het nog niet helemaal te geloven. Morgen gelukkig lactatiekundige langs, eens zien of we de boel gewoon goed op de rit kunnen krijgen nu.
pi_131951064
En post nr 3 op een rij.

Vanavond besloten dat ik even de stress even niet meer aankan, en dat ik misschien toch liever wil stoppen. Lactatiekundige gebeld, en over een tussenoplossing gehad, zij denkt nog steeds dat het het aanhappen is, maar ik maak mij nu iets teveel druk over die groei, dus ik ben bang dat dat niet zomaar over is als we daar mee bezig gaan morgen.

Dus voorlopig een tussenoplossing en nadenken over hoe uiteindelijk verder.
pi_131951393
Zou ze aan het regelen zijn laiv? En een sprongetje wellicht?

Wat is nu de voorgestelde oplossing? Hopelijk geeft het wat rust!
pi_131952225
Deels borst, deels fles met afgekolfde melk. Eerst dus even zorgen dat de productie weer omhoog gaat, en dat ze zo genoeg binnenkrijgt. En even kijken of ze met een tepelhoedje beter aangekoppeld blijft zeg maar. Mocht ik het dan zien zitten kunnen we altijd nog naar het aanhappen gaan kijken. En anders ga ik verder afbouwen en stoppen.

Want wat ze wel aangaf is dat de productie langzaamaan is gaan teruglopen door het verkeerde aanhappen, en dat je dat dus in het begin niet merkt omdat er toch meer dan genoeg productie is, maar bij het inregelen op elkaar gaat het dan dus mis.

En als ik het zo opschrijf heb ik echt zoiets van ik ga ervoor om het te laten slagen, maar op andere momenten zie ik het echt gewoon niet meer zitten. Ik voel me zo schuldig dat ik mijn meisje tekort doe.

[ Bericht 21% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 22:10:08 ]
pi_131960997
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131961504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:11 schreef Tinuviel het volgende:
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
pi_131961604
Succes vandaag laiv. Hier zo'n zelfde situatie. Ga ook lk bellen al zit het qua groei wel snor. Laat je ons weten hoe het gegaan is? En hoe dan ook, je hebt gedaan wat jij denkt dat het allerbeste is voor jullie meisje. Dat maakt je de liefste mama!
pi_131962769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:24 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:10:07 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131962877
Laiv, echt rot dat het zo loopt... laat je meisje vandaag lekker zoveel mogelijk drinken, misschien drinkt ze vaak kleine beetjes, maar da's alleen maar goed voor je productie ^O^

Kiwi, ook succes!

En hulde aan lactatiekundigen O+
pi_131963458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:51:43 #301
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131963778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:36 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
Ze drinkt veel beter dan dat je kolft. Het enige wat je dus weet is dat ze MINIMAAL 60cc heeft gedronken, maar waarschijnlijk meer. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')