quote:
Op maandag 30 september 2013 15:38 schreef Kyara het volgende:Ik clusterkolfde soms 's avonds voor de tv. Filmpje op en dan clusterkolven. Dat ging toen wel redelijk ontspannen.
Nog even over kolven he. Moet jullie ook in de meest onhandige houdingen zitten als je kolft? Ik moet altijd een beetje naar voren hangen omdat er anders melk aan de onderkant uit de schelp lekt. De schelp dekt ook maar net het hele tepelhof. Ik moet de flesjes ook echt vasthouden en aanduwen, anders verbreekt het vacuüm meteen. En ik vroeg me gister, na ruim 8 maanden minimaal 1x per dag kolven, af of dat wel normaal is

Dat heb ik inderdaad ook, ik dacht dat ik zelf zo onhandig was. Ik heb een enkele kolf, dat schelet misschien nog iets, ik heb 1 hand vrij

Zou het niet zo zijn dat je de borstschelp 1 maatje groter moet hebben? Ik weet ook niet precies hoe die maatvoering werkt, maar voor die 3/4 euro is het misschien het proberen waard?
Iemand nog tips om het dag/nachtritme weer goed te krijgen (slaapt laatste dagen overdag veel, moeilijk wakker te houden/maken, laat lang tussen de voedingen en komt 'snachts iedere 2 uur)