Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?quote:Op donderdag 19 september 2013 09:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed XM!
Ik heb vanmorgen na de ochtendvoeding gekolfd, kolfde 110 ml. Ik heb vanmiddag een afspraak, en mocht het nou verkeerd uitkomen qua voedingen, dan staat er iig wat.
Mijn meisje is nu 's avonds erg onrustig, en aangezien je dan de minste melk hebt is dat wel lastig soms. Maarja, als ze dan slaapt, dan laat ze er zo 6 uur tussen.
Ik geef toe en leg haar vaker aan. Alleen is ze op een bepaald moment alleen maar aan het aanhappen, even sabbelen en weer loslaten. Dan probeer ik het even iets te rekken, maar leg ik haar denk ik nog steeds elk uur aan. Vaker aanleggen kost mij mijn tepels.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:38 schreef Morretje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon clustergedrag? Wat doe je er mee? Geef je er aan toe, en krijgt ze dus gewoon vaak de borst, of probeer je haar anders te sussen?
Eraan toe geven zorgt ervoor dat je er het snelste doorheen bent op de lange duur he?
quote:Op donderdag 19 september 2013 21:01 schreef Mineola het volgende:
Ja, was ik gewoon van plan. Ik denk (hoop) dat dat geen probleem is na elf maanden.
Het kost in het algemeen gewoon veel moeite om er een fles in te krijgen blijkbaar. Vind ik ook vervelend voor degene die dat moet doen, dus dan heb ik liever dat die persoon zich niet ook nog schuldig voelt omdat hij bv weggooit. Ze maken er wel pap van maar op het KDV lukt dat ook niet altijd of zo. Of hij wil dat dan ook niet, geen idee eigenlijk. Thuis eet hij wel pap.
Ik heb nog steeds niet ontdekt hoe ik op het KDV een vraag moet stellen om het gewenste antwoord te krijgen. We lijken wel een andere taal te spreken of zo. Ik denk altijd dat ze het begrepen maar dan blijkt achteraf weer van niet, heel stom is dat.![]()
/jaloers!quote:Op donderdag 19 september 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen ervaring met geknaag...
1024 gekolfd met 4x kolven. Ik ben tevreden.
Normaal hapt ze gewoon goed. Alleen die avonden niet omdat ze dan onrustig is, aanhapt, schudt, loslaat, aanhapt, kronkelt enzovoorts. Dan is het aanhappen dus ook niet jevanhetquote:Op donderdag 19 september 2013 17:14 schreef Morretje het volgende:
Klinkt goed.. Behalve dan dat het je tepels kost als je vaker aanlegt. Ze hapt echt goed? Of is het nog een kwestie van wennen voor je tepels?
Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:28 schreef Sull het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een poosje mee, maar nog niet aan toegekomen om mee te posten.
Lieke is inmiddels 4 weken oud en de borstvoeding ging eigenlijk vanaf dag 1 super goed. Ze groeit ook goed (+350 gram per week). De regeldagen vorige week ook overleefd, ik was wel verrast dat die langer dan 1 dag duurden eigenlijk ;-)
Ze begint nu echter wat onrustiger te drinken (vooral in de middag en vroege avond), ze laat veel los, hapt niet goed aan en neemt alleen de tepel in haar mond. Boert flink en heeft ook geregeld last van krampjes. Komt na het slechte drinken ook vaak eerder (na 1,5 uur soms al). Als ik haar voed in zijlig gaat het beter, maar dat is niet altijd haalbaar natuurlijk. Ik heb eerder overproductie dan tekort voor mijn gevoel.
Iemand tips?
Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:48 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klinkt, muv het groeien, heel bekend! Wissel je af per voeding of blijft het bij 1 borst? Hoe lang drinkt ze per voeding? Verslikt ze zich of klokt ze de eerste tijd aan de borst heel erg?
Heb je al in haar mond gekeken voor spruw? Dat kan ook moeite met happen veroorzaken. Anders heeft ze wellicht moeite met de melkstroom, is het toevallig na je regeldagen begonnen?
Het zou kunnen dat je wat overproductie en daardoor een heftige tsr hebt na de regeldagen. Een beetje té goed geregeld, zeg maarquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:23 schreef Sull het volgende:
[..]
Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
Ik heb een zelf geknoopt armbandje (jaren '90 style je weetz) waar dan bij de knoop allemaal losse touwtjes uitsteken zeg maarquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel). Tips?
Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
Ja dat is een idee. Ik was mijn kolfbeurt ook al steeds aan het verlaten om mijn borsten zo eraan te wennen.quote:Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Het klopt dus echt Olf!! Cool
Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt
Bij mij is het dan een week redelijk bagger, en dan regelt baby het zelf weer maar dus wel met extra vaak voeden. Dus dan zou ik ook extra kolfmomenten inlassen...ik heb er trouwens maar 3 cycli last van gehad? Misschien is m'n productie nu stabiel genoeg nu ze groter is.quote:Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.
Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |