abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:37:27 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131413174
Ik slik vit D, al vanaf mijn zwangerschap van Lientje, niet heul consequent iedere dag, maar wel een paar keer per week. En nu ivm haaruitval weer vit B complex.

Loslaten en weer aanhappen is hier het sein voor een boer, daarna is het soms klaar, soms wil ie nog heel even drinken. Bij Lientje was het altijd het teken dat ze klaar was en dan haalde ik haar dus van de borst af.
pi_131415251
Kyara is een borstvoedingsketting iets voor jullie? Kunnen ze daarin knijpen.
pi_131415355
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
pi_131415796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:23 schreef Sull het volgende:

[..]

Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
Het zou kunnen dat je wat overproductie en daardoor een heftige tsr hebt na de regeldagen. Een beetje té goed geregeld, zeg maar ;). Daardoor zou ze meer lucht kunnen doorslikken, hence het onrustige drinken en de krampjes.

Wat ze dan vaak aanraden is haar na de eerste tsr even afkoppelen en laten boeren. Dan is ze het ergste kwijt. Voel je haar darmen ook rommelen bij het drinken? Dat is hier bij Ellie, en als ze onrustig hapt of drinkt komt het eigenlijk altijd daardoor. Ze is dan te afgeleid door haar eigen buik om op haar mond te letten, volgens mij. Plus, ik eet ook niet graag met buikpijn :).

Is dat niet goed aanhappen niet te verhelpen als je haar meteen weer loshaalt? Wil ze dan wel drinken of alleen zuigbehoefte bevredigen? Oftewel, hapt ze ook zo slecht na veel tijd tussen de voedingen?

Kyara, zelfs hier doet ze soms al knijpen en krassen. Gelukkig kan ik haar nu nog m'n shirt laten vasthouden... Ben benieuwd of zo'n ketting werkt! Qua vitamines slik ik nog de resterende zwangerschapsvitamines en daarna ook multi, denk ik.
Home is where the O+ is...
  zondag 22 september 2013 @ 00:15:42 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131429809
Volgens mij begint het zijn vruchten af te werpen dat ik nu 's avonds kolf ipv voed; zojuist een (voor mij op dit tijdstip) whopping 80cc gekolfd *O* en overdag ook gewoon elke keer een goed drinkend meisje O+

Morgen maar weer een extra pilletje laten vallen, dan zit ik op 2x 10mg.
pi_131434016
Sull, ik hoop, dat je het onrustig drinken kunt oplossen.

LB *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131434020
LB, wat fijn! *O*
Home is where the O+ is...
pi_131434087
Fijn LadyBlack, hopelijk kun je zo ook een klein voorraadje opbouwen!
pi_131441202
Woooow ik had hier pas iets gevraagd over jeukende tepels tijdens en na voeden en iemand (weet even niet meer wie?) zei dat het wellicht tandjes konden zijn en toen was ik nog niet overtuigd maarrrrr voilà, een bovenland in doorbraak! Tepels met voorspellende gave. :P :+

En LB, elke dag 80cc 'over' is al heel fijn, heb je wat speling als je op werkdagen wat tekort komt!
pi_131441423
Olf een tandje *G*

Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 september 2013 @ 17:02:33 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131446927
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
pi_131447277
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel :X). Tips?

Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
Ik heb een zelf geknoopt armbandje (jaren '90 style je weetz) waar dan bij de knoop allemaal losse touwtjes uitsteken zeg maar :P Daar zit ze altijd aan te aaien/friemelen! En mijn ketting vindt ze ook erg leuk om vast te houden!

Slokslok los en rondkijken/grote lachen is hier ook het teken dat ze genoeg heeft gehad!
pi_131450407
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
Ja dat is een idee. Ik was mijn kolfbeurt ook al steeds aan het verlaten om mijn borsten zo eraan te wennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131452905
Hier ook een vraag over kolven. Aankomende week ga ik voor t eerst een avond weg. Nu wil ik voor de zekerheid een fles gekolfd hebben. Wanneer kan ik dan het beste kolven?

Ons mannetje (5 weken oud) heeft al uit de fles gedronken, maar toen kolfde ik elke voeding die mijn vriend dan een voeding later gaf dit ivm borstontsteking. Ik ben bang dat ik weer te veel productie krijg als ik op dezelfde manier ga kolven. Borst met ontsteking zo veel mogelijk leeg kolven en de andere afkolven.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131456309
Mij werd aangeraden een uur na de ochtendvoeding. Ik kolf dan redelijk wat, maar merk het wel terug in mijn productie.

De laatste dagen kwam ons meisje wat minder vaak overdag, maar tankte zich vol. Ik begon me er wat druk om te maken omdat ze rond de 5 a 6 voedingen zat. Nou, vandaag haalt ze dat weer in.

En er kwamen wat minder poepluiers, maar als ze nu poept, dan zit het op haar rug.. :')
  zondag 22 september 2013 @ 21:12:31 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131457581
Wij zitten hier wel met een beetje ritme...vaak drinkt ie een borst, (dan spuugt ie minder), soms twee als ie nog ontevreden is. Poep is altijd wisselend hier, soms een dagje niet en dan opeens drie op een dag.
07.00
09.00
11.00
14.00
17.30
20.00
23.30
en dan in de nacht een of twee keer wat drinken, maar dan kijk ik niet op de klok.

Ik weet in ieder geval hoe het komt dat ie zo hard groeit.... O-)

Hij heeft nog net niet het formaat van een baby van 14 weken die niet prematuur geboren is, maar hij is hard op weg om totaal bij te trekken... als ik corrigeer wat betreft leeftijd, dan volgt ie het lijntje van Lientje ongeveer, wel grappig....
  zondag 22 september 2013 @ 21:51:22 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131459825
Fijn Juud!

Kyara het friemelen aan de andere tepel schijnt ook een manier can tsr opwekken te Zijn voor ze.
Maar ik vind het ook vervelend voelen :) hier haal ik consequent zijn handje daar weg maar helpt weinig :')

Oh en 22 mnd is dat een sorongetjes periode , hij wordt weer ineens veel behoevender naar borst en naar geplak , maar draagdoek wil hij niet meer ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131460998
Klinkt goed Juud!

Kyara hopelijk helpt zo een ketting.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131469614
Even een ego-vraag, sorry alvast.. Ik heb gisteravond en vanochtend gekolfd omdat ik vanavond weg ben. Per kolfbeurt haalde ik er net aan 50cc uit, in tegenstelling tot mijn gebruikelijke 120 - 150cc ;(

L. drinkt als een natte krant de laatste tijd, is deze kolfopbrengt een teken dat mijn productie terug loopt? Ik leg hem al heel vaak aan, maar als hij niet wil drinken, drinkt hij gewoon niet, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Extra gaan kolven, of gewoon laten gaan en erop vertrouwen dat hij het zelf wel regelt?
pi_131469637
Hoe lang is het al LE? Word je misschien ongesteld?
pi_131469691
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
pi_131469762
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
Bij mij is het dan een week redelijk bagger, en dan regelt baby het zelf weer maar dus wel met extra vaak voeden. Dus dan zou ik ook extra kolfmomenten inlassen...ik heb er trouwens maar 3 cycli last van gehad? Misschien is m'n productie nu stabiel genoeg nu ze groter is.
pi_131469815
Dan ga ik extra kolven ja. Vanavond dus ook maar kolf mee als ik niet thuis ben. Thanks! :)
pi_131469846
Hopelijk trekt het snel bij L-E! Ik heb hier ook de nodige productiedips achter de rug. Soms niet duidelijk wat de oorzaak was, maar het trok wel altijd weer bij. :*
pi_131472386
L-E, hopelijk trekt het snel bij.

Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.

Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')