Ik ben nog lang geen langvoeder maar ik kolf niet meer. Hier laatste 's ochtends rond 7.15 en de eerstvolgende op werkdagen variërend tussen 18 en 19.quote:Op maandag 30 september 2013 19:46 schreef Tinuviel het volgende:
Vraagje aan de langvoedsters vanaf 12 maanden, die niet meer kolven. Hoe laat geef je s'ochtends en s'avonds bv? S'avonds pas voor het slapen gaan en krijg je dan geen stuwing? En hoe vaak drinken jullie kindjes nog op vrije dagen?
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?quote:Op maandag 30 september 2013 20:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.quote:Op maandag 30 september 2013 20:58 schreef Olf het volgende:
[..]
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
Nouja, enige wat ik kan zeggen is dat ik dus hetzelfde heb en het hier nu al 5 weken prima gaatquote:Op maandag 30 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.
S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Shandaly het volgende:
Mijn dochter (meh... ik smelt nog steeds als ik dat zeg of schrijf... mijn dochter...) is een kleine zuiplap aan het worden... Kreeg vandaag van het kdv te horen dat we niet genoeg voeding hadden meegegeven, en of het morgen ietsjes meer mag zijn.
![]()
Helaas heeft de hele vakantieweek live voeden niet m'n kolfproductie opgekrikt. Op deze manier is eind deze week m'n (inmiddels al behoorlijk geslonken) vriezervoorraad helemaal verdwenen. Bah..
Mijn mini dronk in totaal 500 ml weg op een dag kdv. Ik kolfte 3x onder werktijd, dan zat ik rond de 400-450. En dan 's avonds nog een keer rond 21 uur. Dan redde ik het vaak nét. Het was best wel aanpoten en er waren dagen dat ik het gevoel had nauwelijks aan werken toe te komen. Maar je hebt een kwart van je werktijd om te kolven he? Daar bleef ik altijd ruim onder, zelfs met 3x kolven. In principe heb je daarnaast gewoon nog recht op pauze (maar in de praktijk at ik vaak bij mijn pc, hooguit 1x per week ging ik even een rondje buiten lopen, scheelt dat het toch winter was en ijskoudquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Shandaly het volgende:
ff crosspost uit het babytopic:
[..]
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
Neusspray is idd alleen voor tsr, maar misschien kan je de opbrengst verhogen als je pas na 10 min sprayt voor een 2e tsr?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:04 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
quote:Vrouw geeft vijfjarige dochter nog borstvoeding
Een 51-jarige vrouw uit de Australische staat New South Wales geeft haar vijfjarige dochter nog steeds iedere dag borstvoeding.
Maha Al Musa zegt dat ze doorgaat met het geven van borstvoeding (foto), tot haar dochter er niet meer om vraagt.
"Ik geloof er in dat moedermelk goed is voor het immuunsysteem. Mijn dochter is bijna nooit ziek. Bovendien is ze veel rustiger en meer ontspannen dan andere kinderen van haar leeftijd", verklaart ze.
Al Musa heeft ook twee zoons (dertien en zestien jaar). Bij hen is ze gestopt met het geven van borstvoeding toen ze twee jaar oud waren, meldt Daily Mail.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:53 schreef Kersjes het volgende:
Wtf, dat meeeeeen je niet
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.
En verder lees ik niets vreemds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luierDe volgende verschoonbeurt daarentegen
dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht
Ook wel, maar denk dat ik het toen wat meer opkropte/wegstopte. Deze keer wil ik niet weer in zo'n grijs gat belanden, dus spui ik het meer. De ene dag zit ik er niet mee, de andere dag zie ik ineens overal beren op de weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?
wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...Mama van Lars & Femke
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepelherkenbaar voor andere moeders?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen...
6100 gram en 60 cm was ie vandaag. Ik weet niet hoe ik het doe hoor, denk dat er room in mijn boobies zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
En rust, had ik het vandaag met ze over, hij is veel thuis, ik let goed op zijn slaapbehoefte en voed veel en totaal op verzoek. Ik gok nu zo'n 9/10 keer per dag, soms maar 5/6 minuten en soms ook een half uur. Soms twee uur ertussen en ook wel eens 4 uur.
Het is een gezond ventje nu en daar zijn we vooral dolgelukkig mee. :-)
Heel herkenbaar, hier betekent dat ofwel krampjes (vaak) of van kant wisselen (soms ).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepelherkenbaar voor andere moeders?
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
Ze heeft er vannacht 6,5 uur tussengelaten, en wilde daarna ook niet echt drinken. Paar minuutjes maar, en ook maar aan 1 kant. Dan valt ze weer in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Ik kolfde eerder een uur na de ochtendvoeding iets van 110, nu kolfde ik direct na de voeding iets van 50, terwijl ze nauwelijks gedronken had voor mijn idee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef Morretje het volgende:
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
Dat is zeker ontzettend k-u-t!!! Het is mij ook gebeurd, met die avent-bekers. Rotdingen zijn hetquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.
^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T
ik ben er gewoon even misselijk van.
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kyara, wat balen zeg!
Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets!
Hmmm... Komt ze ook minder vaak of lijkt ze nog hongerig na het voeden?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.
Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 07:11 schreef Tinuviel het volgende:
Laiv even een dikkeen veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.
Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |