abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131717963
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:46 schreef Tinuviel het volgende:

Vraagje aan de langvoedsters vanaf 12 maanden, die niet meer kolven. Hoe laat geef je s'ochtends en s'avonds bv? S'avonds pas voor het slapen gaan en krijg je dan geen stuwing? En hoe vaak drinken jullie kindjes nog op vrije dagen?
Ik ben nog lang geen langvoeder maar ik kolf niet meer. Hier laatste 's ochtends rond 7.15 en de eerstvolgende op werkdagen variërend tussen 18 en 19.

Had op het begin wel stuwing, nu niet meer. Op vrije dagen drinkt ze denk ik elke 3 uur bij me, maar dan wel kort.

En alle dagen nog rond 23.30 en 5.00 en soms ook om 2.00.
pi_131719449
Tinu hier 22 maanden bv en ik kolf sinds 15 maanden niet meer..in het begin wel stuwing rond de kolf tijd en tsr maar het stopte van zelf. Ik geef op werk dagen om half 8 voor het laatst en dan weer rond half 18 en dan na het avond eten, bij het slapen gaan en snachts nog 1 of 2 keer. Op mama dagen is het free buffet de hele dag en mag ze onbeperkt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131720495
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131720629
7.30 en dan pas 17.30 weer bedoel ik!
Het is ook lang, vind je kolven vervelend?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131720764
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend, bedoel je half zes of half zeven? Ik vind het lastige met stoppen, dat ik dan wellicht om half zeven s'avonds voed of pas rond zeven uur (na het avondeten) of pas rond half acht, wat me erg lang lijkt.
Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
pi_131720905
Tinu, ik voed 's ochtends als hij wakker wordt (tussen 6 en 7) en als ik thuis kom meteen weer (17.45). En voor het slapen gaan heel kort nog (+ 1 nachtvoeding). Ik heb soms wel stuwing, als hij 's ochtends niet veel wil drinken of als hij per ongeluk de nachtvoeding overslaat. Maar meestal is het geen probleem meer. Dat duurde wel een week of 2. Dan was ik echt blij om thuis te zijn :D.

Op mijn vrije dagen drinkt hij meestal ook nog een keer voor en na zijn middagslaap. Dan zitten we tussen 6 en 19 uur op 5 voedingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131721402
LB, ik vind de curve ook niet zorglijk. Je kan voor je eigen gemoedsrust een weekje kijken hoe ze drinkt als je haar weer wakker maakt voor je zelf gaat slapen. Maar als ze echt niet wil, zou ik het op z'n beloop laten.

XM :*. Ik kan me voorstellen dat je baalt als je nu thuis wel makkelijk kunt kolven. Ik zou proberen om het een laatste slinger te geven met een paar dagen clusterkolven. Lukt het dan niet (voldoende), heb je het in ieder geval nog geprobeerd. Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar nu geen energie voor hebt. Je eigen gezondheid / welzijn zijn ook erg belangrijk. Sterkte meis!

Sull, ik weet dat het kan helpen om de (slaap)kamer overdag licht te houden en 's nachts juist donker om het ritme om te keren. 'S nachts kan je ook het best weinig interactie geven, ook bij voeden zo donker en stil mogelijk houden. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar wij zijn ook na een tijdje gestopt om bij elke voeding te verschonen. Daar werd hij erg wakker van.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131721489
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:58 schreef Olf het volgende:

[..]

Zou je dan na die avondvoeding pas weer 's ochtends voeden of zit daar nog wat tussen?
Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.

S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131721531
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Er zit er minimaal nog een nachtvoeding tussen, meestal meer dan een en soms drinkt hij om 22/ 23 uur ook nog een keer, dat wisselt heel erg.

S'avonds drinkt hij dus best vaak, s'nachts vaak ook meermaals alleen overdag zou ik dan niet meer voeden/ kolven op werkdagen. De meeste dagen voed ik om 8 uur s'ochtends en dan rond 18.30 uur zou weer kunnen, als hij dan drinkt en het eten nog niet klaar is.
Nouja, enige wat ik kan zeggen is dat ik dus hetzelfde heb en het hier nu al 5 weken prima gaat :) Maar is denk ik echt kwestie van proberen!
pi_131762353
ff crosspost uit het babytopic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:41 schreef Shandaly het volgende:
Mijn dochter (meh... ik smelt nog steeds als ik dat zeg of schrijf... mijn dochter... O+) is een kleine zuiplap aan het worden... Kreeg vandaag van het kdv te horen dat we niet genoeg voeding hadden meegegeven, en of het morgen ietsjes meer mag zijn. :@
Helaas heeft de hele vakantieweek live voeden niet m'n kolfproductie opgekrikt. Op deze manier is eind deze week m'n (inmiddels al behoorlijk geslonken) vriezervoorraad helemaal verdwenen. Bah..
Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:03:29 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131763023
Vervelend shandaly!

Ik kolf ook elke avond. Het meiske drinkt tot ca 21u, en ik kolf nog voor ik naar bed ga.
Levert me meestal niet veel meer dan 50cc op, maar da's toch weer een voeding bij elkaar aan het eind van de werkweek :Y
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:27:09 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131764233
Wat vervelend Shandaly. Lastig als dat niet overeen komt. Helaas geen tip voor je....
pi_131764538
Hmm... Extra kolven 's avonds is vandaag ook niet gelukt. As we speak is madam ze aan het leeg lurken. Blijkbaar vond ze zelf ook dat ze vandaag overdag niet genoeg gehad had ;)
pi_131769188
Balen Shandaly!
Krijg je wel een tsr als je kolft? Met een handkolf kreeg ik geen tsr, dan heb ik echt die neusspray met oxytocine nodig. Ik heb nu een dubbelzijdige Medela te leen, en daarmee kolf ik veel meer en heb ik ook heel snel een tsr.
Misschien dat een andere kolf nog kan helpen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131770362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Shandaly het volgende:
ff crosspost uit het babytopic:

[..]

Ik kolf twee keer op m'n werk, en krijg in totaal ongeveer 150 ml bij elkaar. Dat is wat madam in 1 keer wegtankt, dus ik kom eigenlijk elke dag 150ml tekort...
Keertje extra kolven op m'n werk wordt me eigenlijk echt teveel, dan zou ik tijdens de lunchpauze moeten gaan zitten, en dan wil ik eigenlijk toch echt even naar buiten, frisse neus halen. Ik kolf nu al 's avonds voor het slapen gaan een keertje extra, maar krijg daar ook geen 150 ml mee bij elkaar... meestal hooguit 50 ofzo...
Iemand de gouden tip?
Mijn mini dronk in totaal 500 ml weg op een dag kdv. Ik kolfte 3x onder werktijd, dan zat ik rond de 400-450. En dan 's avonds nog een keer rond 21 uur. Dan redde ik het vaak nét. Het was best wel aanpoten en er waren dagen dat ik het gevoel had nauwelijks aan werken toe te komen. Maar je hebt een kwart van je werktijd om te kolven he? Daar bleef ik altijd ruim onder, zelfs met 3x kolven. In principe heb je daarnaast gewoon nog recht op pauze (maar in de praktijk at ik vaak bij mijn pc, hooguit 1x per week ging ik even een rondje buiten lopen, scheelt dat het toch winter was en ijskoud :P).

Kolf je wel dubbelzijdig? Dat kan namelijk wel schelen in opbrengst én tijd. Of een syntocinon neusspray, zodat je na 10 min nog even kan sprayen voor een tweede tsr?

Verder: als ik het bij een tweede nog eens zou doen, zou ik denk ik 2x kolven op een werkdag en de rest aanvullen met kunstvoeding :@. Achteraf gezien had dat me meer rust gegeven en als hij eens kv kreeg, verdroeg hij dat prima. Ik was alleen panisch dat mijn productie dat niet zou trekken (en ik had ook echt wel behoorlijke stuwing elke keer voor ik ging kolven), maar ik denk nu dat het allemaal wel los zou zijn gelopen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:15:35 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131771004
Ohja, ik kolf ook 3x hoor! Op een werkdag van 8 uur ben ik dan 1,5 uur van mijn plek, dus is nog steeds minder dan een kwart van mijn werktijd idd.

Ik kolf een kwartiertje, dan drupt het alleen nog maar wat. Ca 100cc per keer met een dubbelzijdige kolf :Y
pi_131772137
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
pi_131773159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:04 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb een enkele elektrische kolf (avent), en een prima tsr meestal (bij beide tegelijk, dus dubbele kolf was misschien toch handig geweest. Heb nu alleen niet echt de financiële middelen ervoor (over) om een nieuwe kolf aan te schaffen.
Die neusspray is alleen om een tsr op te wekken he? Dat zou dan niet nodig zijn hier... Zou die domperidon (oid) anders iets voor mij zijn? Of is het niet verstandig daar zomaar mee te gaan experimenteren?
Neusspray is idd alleen voor tsr, maar misschien kan je de opbrengst verhogen als je pas na 10 min sprayt voor een 2e tsr?

Ik zou toch eerlijk gezegd liever 3x gaan kolven in plaats van domperidon te gebruiken. Heb je het idee dat je productie als je thuis bent wel voldoende voor haar is? Want dan zou ik er niet aan beginnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131802768
* laiveneertiekje komt hier even binnenvallen

Net 8 weken afspraak gehad. Sinds de vorige weging van 8 dagen geleden was ze 95 gram aangekomen. Lengte was wel flink opgeschoten. Het cb gooit het erop dat ze al haar energie in groeien in de lengte heeft gegooid, en dat ze daardoor minder aan is gekomen.

Ik vermoed het ook, ze had afgelopen week gewoon wel weer flinke luiers, dronk volgens mij ook genoeg. Haar gewicht viel mij echt zwaar tegen eerlijk gezegd. Had zo het gevoel dat het goed ging deze week.

Even ter vergelijking de curves van bv.com

FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 oktober 2013 @ 12:50:16 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131806861
Hoezo langvoedster

quote:
Vrouw geeft vijfjarige dochter nog borstvoeding
Een 51-jarige vrouw uit de Australische staat New South Wales geeft haar vijfjarige dochter nog steeds iedere dag borstvoeding.

Maha Al Musa zegt dat ze doorgaat met het geven van borstvoeding (foto), tot haar dochter er niet meer om vraagt.
"Ik geloof er in dat moedermelk goed is voor het immuunsysteem. Mijn dochter is bijna nooit ziek. Bovendien is ze veel rustiger en meer ontspannen dan andere kinderen van haar leeftijd", verklaart ze.
Al Musa heeft ook twee zoons (dertien en zestien jaar). Bij hen is ze gestopt met het geven van borstvoeding toen ze twee jaar oud waren, meldt Daily Mail.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:53:54 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131806958
Wtf, dat meeeeeen je niet :o
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.

En verder lees ik niets vreemds :+
.... met gevoel voor drama....
pi_131807112
Hihi, ik sluit me aan bij Kersjes :D :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:04:29 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131807241
:D

Laiv, dat is wel echt een verschil ja, lengte en gewicht! Maar ze groeit dus iig goed, en misschien ziet t lijntje van haar gewicht er bij de volgende meting alweer goed uit :Y 100 gram per week is niet slecht toch?

Hopelijk volgende keer ook weer een lijntje omhoog voor het gewicht!
pi_131810995
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:53 schreef Kersjes het volgende:
Wtf, dat meeeeeen je niet :o
Heeft zij echt op haar 46e nog een kind gekregen???????
Wow.

En verder lees ik niets vreemds :+
_O- ^O^
pi_131811143
Maar is het voor Daily Mail dus echt nieuwsitemwaardig?! Ik snap dat het niet het meest conventionele ooit is, maar toch ook weer niet zoooo absurd zeldzaam?
pi_131811883
Het stond zelf op nu.nl

Kersjes _O-

Laiv, ik sluit me aan bij LadyBlack. Ik zou me er niet te druk om maken :*
pi_131814298
Bijna 16 maanden alweer O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:17:32 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131817429
Oh wat heerlijk knus O+
pi_131817463
Mooi Marjolijntje! Ben benieuwd of ik de 16 maanden ga halen!
pi_131817767
Mooi Marjolijntje! <3

We halen bijna de 24 maanden!! *O* *O* *O*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:43:21 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131818238
Nog iets minder dan 2 mnd Bitterend *O*

Mooi kiekje marjo :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:50:14 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131818500
Fijn al die langsvoedsters. :)

Ik ben benieuwd hoe lang ik het dit keer ga volhouden, als het aan mij ligt zeker weer tot 18 maanden, maar liefst nog iets langer. Met 24 maanden vind ik het echt wel mooi geweest, denk ik nu dan.
Lientje was nooit echt een borstaddict, die dronk en als ze dr buik vol had dan liet ze los. David is fliefd op de borst, die ligt het liefst heel de dag in mijn armen, drinkt, knuffelt en slaapt tegen de borst. Wat natuurlijk alleen 's nachts ook zo gaat. Overdag heb ik daar gewoonweg de tijd niet voor, dat is dan een nadeel bij een tweede, dat je niet uren de tijd hebt om te tutten.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:54:59 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131818685
Ik heb lang zoiets gehad van na 2 jaar vind Ik het wel prima , maar van de frequentie van nu naar niets in 2 mnd zie Ik niet gebeuren :)

Besef nu dat het voor Oliver veel meer is dan alleen drinken bij mama en dat maakt de gebroken nachten een stuk "makkelijker" te accepteren .
pi_131818795
evenstar :* :* voor jullie!!

Mijn kind is echt borst verslaafd..ze roept heel vrolijk TIEETTIEEE als we in bad zitten, ze kroelt en geeft ze kusjes, ze kittelt mijn tepels :D en ligt vervolgens in een deuk..ze maakt nomnomnom geluiden als ze drinkt..net een klein poesje.. O+
pi_131819571
Het is hier ook echt troost, knuffelen en een rustmomentje. En ze is ook wel een echte boobaholic! Heel blij worden als ik me omkleed, borst aaien als ze aan het drinken is. En gebaren dat ze een slokje wil O+
En vanmiddag, kaaaaaa (klaar) shirt naar beneden doen en dan gebaren dat je wil drinken en shirt weer omhoog doen. Loslaten met een big smile, kaaaaaaa en opnieuw beginnen :D Ik vind het zo leuk, een dreumes aan de borst!

2 jaar Bitterend, WHO norm! *O*
:* Evenstar.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:26:49 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131820019
Mijn dochter wil ze af en toe zien en dan knijpt ze eens om te zien op er melk uitkomt, of ze drukt op een moedervlek en zeg dan 'knopje drukken' zo van, dan komt het er wel uit. En dr knuffelhond moet melk drinken en dr broer als ie huilt 'mama datit huile, melkje dinke'. Maar ze wil zelf niet drinken, het is voor de baby en niet voor haar, zegt ze. O+
pi_131824893
Awww O+ Wat klinkt dat toch superschattig allemaal! Ik hoop het hier ook nog heeeeel lang vol te gaan houden! En ben ook nu al nieuwsgierig naar hoe Nin het dan allemaal vindt! Vooralsnog maakt ze vaak van die zachte geluidjes tijdens het drinken en aait ze vaak m'n andere borst *;

*O* 16 maanden alweer Marjolijntje! Prachtige foto wederom O+
pi_131825042
Mooi die verhalen O+ O+
En mooie foto Marjolijntje!

Ik weet niet hoe lang ik door ga. Ligt er heel erg aan hoe alles zich ontwikkeld en zo. In elk geval wel het jaar vol maken.

*O* voor de langvoedsters.

Ik heb hier wel aan de vraag gekregen hoe lang ik nog door wil gaan met dat borstvoeden.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:05:16 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131825319
S. heeft ook een bijzondere relatie met zijn..., ehhh, ik bedoel mijn borsten.
Niet dat hij nou zoveel drinkt overdag, dat valt eigenlijk best mee. Maar vooral als hij moe of mopperig is dwingt hij me echt ze te ontbloten zodat hij zijn hoofd er tegenaan kan leggen of beter nog: eraan kan friemelen. Soms word ik daar best n beetje kriegel van. Vooral als hij scherpe nageltjes heeft :X
's Nachts kruipt hij echt helemaal tegen me aan. Een echt knuffeltje wil hij niet, hij knuffelt met mij O+
pi_131825376
Mooie foto marjo.

Kyara die vraag kreeg ik ook al vaker en mijn standaard antwoord is: zolang wij er allebei zin in en plezier aan hebben.

Mijn kleuter zei vandaag na het bad: mama kijk ik heb ook borsten (wijst op zijn tepel). Ik leg hem uit, dat vrouwen grote borsten hebben en mannen kleine. En dat vrouwen baby's krijgen en er daarna melk uit hun borsten komt voor de baby. Zegt hij: mama wat komt er dan uit mijn borst O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:56 #241
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131825730
Oh ja! Opvallende voedplek:

Afgelopen zaterdag waren we naar een boomgaard vanwege de Nationale Appelplukdag.
We maakten toen ook een ritje met een tractor-treintje. We záten, als ware appels, in grote houten kratten bivenop kleinere houten kistjes.
Halverwege stopte de boer, midden tussen de bomvolle fruitbomen, en begon van alles te vertellen over de appels en alles wat er bij komt kijken. En toen werd er een dorstig...
Discreet voeden lukte niet zo, en ik kon geen kant op. Er hebben een hoop mensen kunnen meegenieten van mijn luidruchtig drinkende dreumes die met mijn borsten aan het spelen was.
Tja, dat was even niet anders :@
Er werd nog wel over gegrapt. Dat ze hier vast ook appelsap voor hem hadden, maar dat melk toch beter oor hem was :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:29:45 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131826606
Tof hoor! Langvoedster worden zit er hier niet in. Ik zou het mooi vinden om het half jaar te halen. Dan vind ik het mooi geweest met het gekolf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:32:37 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131826767
Kersjes :D

Tinu, wat een lieve vraag O+

Mijn dochter is ook helemaal verzot op mn borsten, ze wordt helemaal wild als ze ze ziet, twee handjes erheen, dr mond wijdopen en dan hap!! En inderdaad, alles is beter met een tepel in je mond of een borst om op te liggen oO<
pi_131828103
Kersjes :D

LB O+

Vanochtend ook een boos meisje. Liggend voeden, tot ze losliet en om zich heen ging kijken, haar handjes bestuderen, de gordijnen bekijken etc. Dus ik schuif mijn hemdje er weer voor. Wilde ze nog een slok. Ze keek eerst heel beteuterd naar de stof ervoor en toen werd ze boos...
pi_131834741
Mooie foto!

En mooie verhalen van de langvoedsters. Ik weet niet hoelang ik het vol ga houden. Ik ben bang dat het sowieso lastig wordt als ik weer aan het werk ga, maar als ik nu zie hoe er nog geen peil te trekken lijkt op mijn productie en ik zo toch blijf twijfelen of ik haar niet stiekem uithonger kan het best zijn dat het eerder over is.

Ik kan iig nu zeggen dat ik de 8 weken gehaald heb. Stelt niets voor tov de periodes die ik hier zie, maar toch, ik heb dat maar weer gedaan!
pi_131834921
Voor ieder zijn die mijlpalen anders toch? Acht weken is al supergoed en zeker een *O* waard!

Gewoon per dag/week blijven kijken hoe het gaat. Afbouwen kan altijd maar opbouwen is een stukje lastiger. Jammer dat je je nog onzeker voelt. Ik heb niet teruggelezen maar je kan altijd extra wegen he? Of extra aanleggen, je hebt nu nog verlof. Dan krikt ze als het goed is zelf je productie op als dat nodig mocht zijn. Je kunt nooit teveel bv geven zoals dat bij fv het geval is.
pi_131835300
XM :*

Laiv, mijn eerste doel was 1 maand, toen was ik al blij. Ik was ook onzeker en mijn mini had naast de bv extra flesjes nodig (wel met gekolfde bv). Ik had ook nooit gedacht dat ik met 15 maanden nog zou voeden!

Mijnes is niet borstverslaafd, eigenlijk drinkt hij alleen nog thuis. Als we onderweg of op visite zijn, heeft hij veel te veel andere dingen te doen om rustig te kunnen drinken :P. Ik krijg ook niet zo veel vragen meer daardoor, ze gaan er eigenlijk van uit dat ik geen bv meer geef, omdat ze het niet meer zien.

Vandaag wel een clusterdreumes. Hij is niet lekker en wilde al zeker 4x drinken (daar zitten we normaal op een hele dag op). Lekker knus O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 04-10-2013 09:39:07 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131835568
Mineola, ze komt nu minimaal 8 keer per dag, dus dat zit wel goed. En bij geen honger wil ze ook echt niet aanhappen. Ik denk ook dat het meer iets in mijzelf is dan dat zij echt tekort komt. Ik ben degene die zich zorgen maakt, cb en lactatiekundige niet, hoewel de lactatiekundige wel aanraadde om even een keer extra te wegen.

De oudste die viel op een gegeven moment wat af, maar toen waren er ook wel oorzaken aan te wijzen dat hij dus even niet groeide. Zij groeit, alleen wat minder hard dan ik zou verwachten. En wat ik soms wat eng vind is dat de luier 's nachts bijna droog is. Overdag zijn het wel goede luiers. En daar ga ik dan over malen en het opblazen. En dat steekt vooral de kop op als ik moe ben, zoals nu. Op andere momenten weet ik het prima te relativeren, en dan geniet ik gewoon.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:19:41 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131836229
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luier :N De volgende verschoonbeurt daarentegen _O_ dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht :9
pi_131837121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft 's ochtends ook nooit een heel volle luier :N De volgende verschoonbeurt daarentegen _O_ dan heeft ze liggen bijtanken van de nacht :9
Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:09:43 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131837422
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131838199
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
Ook wel, maar denk dat ik het toen wat meer opkropte/wegstopte. Deze keer wil ik niet weer in zo'n grijs gat belanden, dus spui ik het meer. De ene dag zit ik er niet mee, de andere dag zie ik ineens overal beren op de weg.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:37:42 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841790
*O* Mijn ventje doet het zo goed..... O+

vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:40:47 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841898
Ow en een :* voor Ltiekje!
Naar dat je je af en toe zo onzeker voelt....
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:41:55 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131841935
juud, wat een geweldige curves! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:41:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131845825
Wat doet hij het goed Juud *G*

Voeden in de Apenheul. Wat een groot kind zo :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131848890
Juud, wat een mooie curve!!
pi_131849170
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:28:46 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850349
Wordt vast weer een stijgende lijn shandaly :Y

Juud, prachtige lijntjes!

Kyara, echt ja!! :D Mooi O+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:29:20 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
:D :*
pi_131852100
Juud!!! Wauw.
pi_131857107
Oh, en volgens mij is ze weer eens aan het regelen. Er heeft vandaag 1 keer 4 uur tussengezeten, en nu wil ze ergens heel graag aan de borst, maar zodra ze hem te pakken heeft is het wurmen en loslaten..

Zo maar lekker in bed gaan liggen en zien wat de nacht brengt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:45:46 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131860301
Mooie foto's!

En Juud, je ventje, goed man!

Succes laiv.
De eerste paar weken kunnen zo verrekte lastig zijn :*
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:54:04 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131860659
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
pi_131861041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:14:27 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131861390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
6100 gram en 60 cm was ie vandaag. Ik weet niet hoe ik het doe hoor, denk dat er room in mijn boobies zit.
En rust, had ik het vandaag met ze over, hij is veel thuis, ik let goed op zijn slaapbehoefte en voed veel en totaal op verzoek. Ik gok nu zo'n 9/10 keer per dag, soms maar 5/6 minuten en soms ook een half uur. Soms twee uur ertussen en ook wel eens 4 uur.

Het is een gezond ventje nu en daar zijn we vooral dolgelukkig mee. :-)
pi_131864023
Wauw mooi gewicht juud!
Laiveneertiekje hier ook wel eens ja dat ze aan de borst wil, tepelhoedje in haar open mond en dan maar haar hoofd alle kanten op bewegen (en dan boos worden omdat ze geen melk krijgt, terwijl ik dan denk hap dan je zit op de goede plaats).

Hier ook voor mezelf een jompel ook al post ik hier niet zo heel vaak, maar gister avond Eline geprobeerd te voeden zonder tepelhoedje, en het lukte ook nog eens en geen pijnlijke tepels ook niet!!

Alleen wel lichte twijfel of ze nu genoeg binnen krijgt, ze drinkt nu een stuk korter (ook als ik haar daarna met tepelhoedje nog even aan bied wil ze niet meer of maar een paar slokjes)
Wel drinkt ze nu volgens mij efficiënter, want waar ze met tepelhoedje veel uit haar mondhoeken lopen en had ik elke voeding een spuugdoekje drijfnat.. En nu is het drinken zonder lekken!!
pi_131865030
Wat ik heb begrepen van lactatiekundige is dat zonder tempelhoedje t drinken efficiënter is. De melk komt ook sneller los of zoiets. Sneller voldaan gevoel.

Hier ging t vorige week ook af en toe zonder tepelhoedje. Als ik die tijdens t voeden weggehaalde. Maar sinds F. wat verkouden is, lukt t niet. Hij wil niet eens aanhappen, dus maar melk via plastic :).
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131866524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
Heel herkenbaar, hier betekent dat ofwel krampjes (vaak) of van kant wisselen (soms ).
Home is where the O+ is...
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 08:08:07 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131867155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:04 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
Herkenbaar ja :X
pi_131867234
Ik denk idd dat ze efficiënter drinkt! Ze werd vanmorgen wakker rond 7.15 :o ipv rond 5 uur. Ben benieuwd of dat toeval was of dat ze gewoon meer binnen had..

Had wel een beetje ploftieten vanmorgen trouwens.. :P

Dinsdag maar even laten wegen, kijken of ze dus idd efficiënter drinkt en goed aan komt
pi_131867735
Hoe lang drinkt ze nu, hillie? En 7.15, wow! Hier is het 11-2-5-8 en 's nachts ca 10 minuten drinken.
pi_131867990
Lekker hillie!

Ik had vannacht en vanmorgen zo goed als lege borsten. Geen stuwing, ze dronk ook maar 2 minuten ofzo, en dan valt ze weer in slaap. Ik was die onzekerheid zo zat dat ik even na ben gaan kolven, maar dan kolf ik ook maar weinig. Ik vrees dat mijn productie gekelderd is. Ik had ook wel herstel verwacht na gisteren eigenlijk. Ik bel vandaag de lactatiekundige nog voor advies, maar ik vrees dat dit het begin van het einde is. Ik trek dit zo niet.
pi_131868488
:( voor laiv. Hoop dat het allemaal meevalt en dat de lk je kan helpen. En het moet leuk blijven denk ik, al is het hier ook een paar keer om te janken geweest. Maar dat jij er aan onderdoor gaat lijkt mij zeer zeker niet de bedoeling.
Succes!
pi_131868599
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:54:38 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131868756
He laiv, wat vervelend -O-

Hopelijk kan de lk je nog helpen en/of geruststellen!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:01:11 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131868866
Wat Morretje zegt laïv.. :*

En kyara mooie foto!

En juud _O_ slagroomtieten!

En langvoeden schmangvoeden, iedereen doet wat in haar mogelijkheid ligt ofdat direct KV is combinatie of BV in fles of aan de borst. Elke mama doet haar best om haar kinderen te voeden op wat voor manier ook omdat iemand een stabielere productie heeft of langer de mogelijkheid heeft en daardoor langer kan voeden maakt haar niet specialer of jou een faler. Want uiteindelijk is er een ding belangrijk en dat us een goed gevoed en verzorgd kindje dat gelukkigen fijn in zijn/haar velletje zit.
pi_131869713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef Morretje het volgende:
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
Ze heeft er vannacht 6,5 uur tussengelaten, en wilde daarna ook niet echt drinken. Paar minuutjes maar, en ook maar aan 1 kant. Dan valt ze weer in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Ik kolfde eerder een uur na de ochtendvoeding iets van 110, nu kolfde ik direct na de voeding iets van 50, terwijl ze nauwelijks gedronken had voor mijn idee.

En eerder had ze gewoon moeite de tsr weg te werken, was het echt tanken. Nu voel ik nauwelijks nog een tsr, en het is misschien 5 slokken even flink doordrinken.
Ik weet gewoon niet goed waar het nu nog mis kan zitten zeg maar.

Ik heb de lactatiekundige gebeld, en die komt dinsdag langs. Die heeft mij wel weer wat gerust weten te stellen. Dus we gaan zo verder. Ik blijf wel wat kolven tussendoor, en als ze wil geven we dat. En dan dinsdag maar even verder kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-10-2013 12:04:03 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:05:00 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918449
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
pi_131918621
Da's kut, Kyara :(
Ik heb ze zelf ook, en ben ook altijd heel voorzichtig met de dekseltjes... Even op ooghoogte houden op te checken of ze wel recht erop zitten etc. Verder vind ik het hele systeem wel heel fijn. Straks ook ideale bakjes voor groente- en fruithapjes enzo...
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:08:43 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918676
ik normaal ook, maar dreumes begon in zijn bed te gillen dus dan ben je toch weer afgeleid :(
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:45:38 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131920971
Kyara :X

Ik ben ook elke keer zooooo bang dat t over de grond gaat, maar meer dan een klein klotsje melk is het gelukkig nog nooit geweest hier.

*afklopt*
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:49:36 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131921136
Dit was ook de eerste keer. Het moest er ook een keer van komen.... Gelukkig krijgen ze sws al kv dus dat is dan net iets minder zuur. Gelukkig nog wel 50 cc kunnen redden. Had gelukkig veel. :9
pi_131926835
Wat vervelend Laiv! Hopelijk kan de lk je morgen goed helpen.

Kyara, dat is balen. Ik had en heb het er nog steeds heel moeilijk als ik knoei met bv. Vrijdag had ik gekolfd, tas stond op een stoel, gooide ik het flesje om toen ik het open deed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131926999
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
Dat is zeker ontzettend k-u-t!!! Het is mij ook gebeurd, met die avent-bekers. Rotdingen zijn het :(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131927914
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
pi_131929419
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
pi_131929463
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
pi_131929605
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
Hmmm... Komt ze ook minder vaak of lijkt ze nog hongerig na het voeden?
Ellie drinkt nl ook als een dweil 's nachts (want slaap), maar dat haalt ze overdag wel in qua frequentie.
pi_131929701
ze valt in slaap, ze wil ook niets meer. soms spuugt ze ook wat. ze lijkt nu soms weerwat langer te drinken, maar vraag me af of ze ook echt wat binnenkrijgt. Ze was gisteren overdag en vannacht wel continu onrustig. Vannacht sliep ze alleen maar bovenop mij of dicht tegen mij aan.

Nu is het ook huilen. Heb net gekolfd omdat ik dacht dat ze nog wel even zou slapen, maar het afgekolfde in een flesje wil ze ook niet. Ze werkt gewoon de speen eruit dan.

[ Bericht 49% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 10:53:04 ]
pi_131940176
Ze is iig niet aan het afvallen. *opgelucht*

En ze lijkt wel beter te drinken, maar ik durf het nog niet helemaal te geloven. Morgen gelukkig lactatiekundige langs, eens zien of we de boel gewoon goed op de rit kunnen krijgen nu.
pi_131951064
En post nr 3 op een rij.

Vanavond besloten dat ik even de stress even niet meer aankan, en dat ik misschien toch liever wil stoppen. Lactatiekundige gebeld, en over een tussenoplossing gehad, zij denkt nog steeds dat het het aanhappen is, maar ik maak mij nu iets teveel druk over die groei, dus ik ben bang dat dat niet zomaar over is als we daar mee bezig gaan morgen.

Dus voorlopig een tussenoplossing en nadenken over hoe uiteindelijk verder.
pi_131951393
Zou ze aan het regelen zijn laiv? En een sprongetje wellicht?

Wat is nu de voorgestelde oplossing? Hopelijk geeft het wat rust!
pi_131952225
Deels borst, deels fles met afgekolfde melk. Eerst dus even zorgen dat de productie weer omhoog gaat, en dat ze zo genoeg binnenkrijgt. En even kijken of ze met een tepelhoedje beter aangekoppeld blijft zeg maar. Mocht ik het dan zien zitten kunnen we altijd nog naar het aanhappen gaan kijken. En anders ga ik verder afbouwen en stoppen.

Want wat ze wel aangaf is dat de productie langzaamaan is gaan teruglopen door het verkeerde aanhappen, en dat je dat dus in het begin niet merkt omdat er toch meer dan genoeg productie is, maar bij het inregelen op elkaar gaat het dan dus mis.

En als ik het zo opschrijf heb ik echt zoiets van ik ga ervoor om het te laten slagen, maar op andere momenten zie ik het echt gewoon niet meer zitten. Ik voel me zo schuldig dat ik mijn meisje tekort doe.

[ Bericht 21% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 22:10:08 ]
pi_131960997
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131961504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:11 schreef Tinuviel het volgende:
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
pi_131961604
Succes vandaag laiv. Hier zo'n zelfde situatie. Ga ook lk bellen al zit het qua groei wel snor. Laat je ons weten hoe het gegaan is? En hoe dan ook, je hebt gedaan wat jij denkt dat het allerbeste is voor jullie meisje. Dat maakt je de liefste mama!
pi_131962769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:24 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:10:07 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131962877
Laiv, echt rot dat het zo loopt... laat je meisje vandaag lekker zoveel mogelijk drinken, misschien drinkt ze vaak kleine beetjes, maar da's alleen maar goed voor je productie ^O^

Kiwi, ook succes!

En hulde aan lactatiekundigen O+
pi_131963458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')